Ze worden nu júist het zwarte schaap. Daar winnen ze écht geen stemmen mee, lijkt mij. Hooguit een paar zwevende kiezers die eerst LPF stemden omdat het zoveel in de media was, en nu door zullen schuiven naar D66 vanwege het vallen van het kabinet..quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:11 schreef achterhetspoor het volgende:
Misschien juist niet ze hebben nu eindelijk ruggegraat getoond ze accepteren het achterlijke beleid van Verdonk niet langer. Dat geeft ze best wel wat gooodwill denk ik.
Ik weet niet of jij Verdonk gister hebt gezien, maar zij is het nog niet eens waardig om de assistent van een minister te zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:10 schreef Skv het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd of ze écht geen vertrouwen in Verdonk meer hadden, of dat ze met wat publiciteit ten onder willen gaan
Tuurlijk worden ze nu even het zwarte schaap, dat noem je politieke spelletjes. Het zou voor je spreken als je niet in de standaard dingetjes van de politiek zou trappen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:13 schreef Skv het volgende:
[..]
Ze worden nu júist het zwarte schaap. Daar winnen ze écht geen stemmen mee, lijkt mij.
Ik vind het een beetje getuigen van recalcitrant gedrag, om (vooral) de VVD nog even een hak te zetten.
Dan nog, er zijn zat andere partijen die haar ook niet helemaal hebben zien zitten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:13 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij Verdonk gister hebt gezien, maar zij is het nog niet eens waardig om de assistent van een minister te zijn.
Na het Uruzgan debacle moesten ze nu hun poot natuurlijk wel stijf houden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:10 schreef Skv het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd of ze écht geen vertrouwen in Verdonk meer hadden, of dat ze met wat publiciteit ten onder willen gaan
Een doorstart zat er sowieso al niet meer in, of dit kabinet nou aangesteld bleef of niet.
Ze zullen wel hebben gedacht: "we pakken ze lekker nog een laatste keer en gaan dan wat anders doen".
Voor Oktober hebben we vast wel weer een nieuw kabinet, waar D66 niet in de coalitie zal zitten.. Of ze moeten duidelijke veranderingen in het partijprogramma en campagne aanbrengen. Wat ze naar mijn verwachting niet doen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:14 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Tuurlijk worden ze nu even het zwarte schaap, dat noem je politieke spelletjes. Het zou voor je spreken als je niet in de standaard dingetjes van de politiek zou trappen.
vind je het niet onwaarschijnlijk stompzinnig om je stem te laten afhangen van het lot van een specifieke minister, met wiens portefeuille je wellicht persoonlijk niet eens wat te maken hebt?quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:12 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Dit is juist het beste wat D66 kon doen, als je de afgelopen jaren de politiek hebt gevolgd. Alle weldenkende mensen (de doelgroep van D66) hebben het helemaal gehad met Rita Verdonk. Ik verwacht dat D66 weer zal stijgen in de peilingen. Ik zal hoogst waarschijnlijk D66 stemmen, wat ik absoluut niet zou hebben gedaan als ze nu weer terug zouden houden.
Ik twijfelde nog tussen VVD en D66, maar aangezien de VVD zelf de ruggegraat niet heeft Verdonk weg te sturen en D66 wel de rug recht hield wordt het weer D66.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:12 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Dit is juist het beste wat D66 kon doen, als je de afgelopen jaren de politiek hebt gevolgd. Alle weldenkende mensen (de doelgroep van D66) hebben het helemaal gehad met Rita Verdonk. Ik verwacht dat D66 weer zal stijgen in de peilingen. Ik zal hoogst waarschijnlijk D66 stemmen, wat ik absoluut niet zou hebben gedaan als ze nu weer terug zouden houden.
Het gaat om het vertrouwen in het kabinet. Het gaat er niet om of de post van D66 is of niet. Denk aan de controlerende taak van het parlement. Als zo'n belangrijke minister zulke fouten maakt lijkt het me niet meer dan logisch dat D66 dit niet accepteert.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:15 schreef Argento het volgende:
[..]
vind je het niet onwaarschijnlijk stompzinnig om je stem te laten afhangen van het lot van een specifieke minister, met wiens portefeuille je wellicht persoonlijk niet eens wat te maken hebt?
De reden is Verdonk en vooral hoe ze haar zaakjes keer op keer niet goed op orde heeft. Had ze dan weer het voordeel van de twijfel moeten hebben, of bereik je een keer de grens en zeg je "zij weg of wij weg" aangezien het CDA en VVD keer op keer het handje boven d'r hoofd hielden. Verdonk had gewoon moeten opstappen, dan was er helemaal geen crisis geweest.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:14 schreef Argento het volgende:
Zeker gezien het specifieke probleem (het Nederlanderschap van Hirshi Ali), dat toch echt van onvoldoende omvang is om een kabinetscrisis te rechtvaardigen, laat staan de val van het kabinet.
Dat is mijn punt niet. Waar het mij om gaat is dat het nogal stompzinnig is om D66 op grond van dit incident je stem te gunnen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:17 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Het gaat om het vertrouwen in het kabinet. Het gaat er niet om of de post van D66 is of niet. Denk aan de controlerende taak van het parlement. Als zo'n belangrijke minister zulke fouten maakt lijkt het me niet meer dan logisch dat D66 dit niet accepteert.
Dat is wat ze hopen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:11 schreef achterhetspoor het volgende:
Misschien juist niet ze hebben nu eindelijk ruggegraat getoond ze accepteren het achterlijke beleid van Verdonk niet langer. Dat geeft ze best wel wat gooodwill denk ik.
Ik ben het voor de rest ook eens op D66, het grote nadeel van D66 is dat ze vaak geen slagkracht hebben. Bij deze hebben ze dat gedaan, en ook bij een punt waar ik het volledig met ze eens ben.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:21 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet. Waar het mij om gaat is dat het nogal stompzinnig is om D66 op grond van dit incident je stem te gunnen.
Als Verdonk was opgestapt was er inderdaad niets aan de hand geweest, maar een meerderheid van de Kamer (de VOLKSvertegenwoordiging) heeft die motie niet willen aanvaarden. Daar moet D66 zich dan ook bij neer kunnen leggen, als zij enig respect heeft voor de VOLKSvertegenwoordiging.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:20 schreef gelly het volgende:
[..]
De reden is Verdonk en vooral hoe ze haar zaakjes keer op keer niet goed op orde heeft. Had ze dan weer het voordeel van de twijfel moeten hebben, of bereik je een keer de grens en zeg je "zij weg of wij weg" aangezien het CDA en VVD keer op keer het handje boven d'r hoofd hielden. Verdonk had gewoon moeten opstappen, dan was er helemaal geen crisis geweest.
D66 heeft helemaal geen slagkracht getoond. De motie 'Verdonk' heeft geen meerderheid gekregen en het daardoor opzeggen van de steun aan het kabinet was potsierlijk en zou staatsrechtelijk niets betekent hebben, als Balkenende het niet nodig had gevonden morgen naar de koningin te stappen. Zelfs Halsema was verbaasd dat hij dat deed, waar ook had kunnen worden volstaan met het uitzwaaien van twee D66 ministers.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:23 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Ik ben het voor de rest ook eens op D66, het grote nadeel van D66 is dat ze vaak geen slagkracht hebben. Bij deze hebben ze dat gedaan, en ook bij een punt waar ik het volledig met ze eens ben.
Nee natuurlijk niet, de D66 vertrouwt de minister niet meer, dan is het toch hartstikke logisch dat het vertrouwen openlijk opgezegd wordt, uit naam van de kiezers die D66 hebben gekozen? Het is een absolute drogredenering om te zeggen dat als de meerderheid tegen iets, jij ook maar ertegen moet zijn, uit naam van de democratie.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:24 schreef Argento het volgende:
[..]
Als Verdonk was opgestapt was er inderdaad niets aan de hand geweest, maar een meerderheid van de Kamer (de VOLKSvertegenwoordiging) heeft die motie niet willen aanvaarden. Daar moet D66 zich dan ook bij neer kunnen leggen, als zij enig respect heeft voor de VOLKSvertegenwoordiging.
Juist D66 heeft respect voor de volksvertegenwoordiging door verantwoordelijkheid te nemen en de wens van hun achterban te respecteren; opstappen uit een kabinet omdat het niet strookt met jouw democratische opvattingen. Je kunt veel van D66 zeggen, maar nog meer over VVD en CDA. Hoe respectvol is plucheplakken terwijl één van je ministers keer op keer in het nauw komt ? Verdonk is degene zonder respect voor de volksvertegenwoordiging door niet op te stappen en een heel kabinet te laten vallen uit eigengeilerij.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:24 schreef Argento het volgende:
[..]
Als Verdonk was opgestapt was er inderdaad niets aan de hand geweest, maar een meerderheid van de Kamer (de VOLKSvertegenwoordiging) heeft die motie niet willen aanvaarden. Daar moet D66 zich dan ook bij neer kunnen leggen, als zij enig respect heeft voor de VOLKSvertegenwoordiging.
Dat is niet waar, de regering is ontstaan met vertrouwen van de volksvertegenwoordigers van de coalitie. Als deze basis wegvalt, zit er niets anders op dan het kabinet te laten vallen. D66 heeft gedaan wat zij het beste acht, en als D66 kiezer ben ik het daar totaal mee eens.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:26 schreef Argento het volgende:
[..]
D66 heeft helemaal geen slagkracht getoond. De motie 'Verdonk' heeft geen meerderheid gekregen en het daardoor opzeggen van de steun aan het kabinet was potsierlijk en zou staatsrechtelijk niets betekent hebben, als Balkenende het niet nodig had gevonden morgen naar de koningin te stappen. Zelfs Halsema was verbaasd dat hij dat deed, waar ook had kunnen worden volstaan met het uitzwaaien van twee D66 ministers.
Ja en nee.... als je de afweging gaat maken of de politiek nog wel de afspiegeling van de burger is.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:24 schreef Argento het volgende:
[..]
goedemorgen, die basis was niet weggevallen. De motie 'Verdonk' kon NIET rekenen op een Kamermeerderheid. Een meerderheid van de Kamer vond dus dat Verdonk kon blijven zitten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:29 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Dat is niet waar, de regering is ontstaan met vertrouwen van de volksvertegenwoordigers van de coalitie. Als deze basis wegvalt, zit er niets anders op dan het kabinet te laten vallen. D66 heeft gedaan wat zij het beste acht, en als D66 kiezer ben ik het daar totaal mee eens.
De basis van het kabinet was de coalitie, deze basis valt weg, dus de basis voor het kabinet is weggevallen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:31 schreef Argento het volgende:
[..]
goedemorgen, die basis was niet weggevallen. De motie 'Verdonk' kon NIET rekenen op een Kamermeerderheid. Een meerderheid van de Kamer vond dus dat Verdonk kon blijven zitten.
Verdonk had gewoon kunnen blijven zitten. De motie haalde het niet en ze had de steun van het kabinet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:29 schreef Drugshond het volgende:
Verdonk maakte veel slordigheidsfouten dat zal niemand ontkennen. Wel iemand met slagkracht maar mist de nuance. En juist op dat laatste is het kabinet gevallen. Maar deze kwestie liep al maanden..... en maatschappelijk kwamen er ook vragen boven drijven.
Datzelfde staatsrecht dat een minderheidskabinet mogelijk maakt?quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:32 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
De basis van het kabinet was de coalitie, deze basis valt weg, dus de basis voor het kabinet is weggevallen.
Staatsrecht, mijn zoon.
Ze had niet de steun van de basis van het kabinet. Wat het kabinet vindt is op zo'n moment niet doorslaggevend.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:32 schreef Argento het volgende:
[..]
Verdonk had gewoon kunnen blijven zitten. De motie haalde het niet en ze had de steun van het kabinet.
Ná de gang naar de koningin, ja. Vervolgens kan er besloten worden tot het voortzetten van het minderheidskabinet, door middel van een informateur.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:33 schreef Argento het volgende:
[..]
Datzelfde staatsrecht dat een minderheidskabinet mogelijk maakt?
Het is niet alsof we nog 3,5 jaar hadden moeten wachten op nieuwe verkiezingen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:31 schreef Sidekick het volgende:
Nee, het is juist een reanimatie. Op korte termijn is het schadelijk, maar op de langere termijn was dit broodnodig.
Het is geen flauwekul, Verdonk is een minister niet waardig.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:34 schreef Argento het volgende:
[..]
Het is niet alsof we nog 3,5 jaar hadden moeten wachten op nieuwe verkiezingen.
Het is te hopen dat D66 hiermee stemmen wint, dan heeft nog iemand profijt van deze flauwekul.
D66 heeft er voor gekozen om de basis te slopen, door bij hun punt te blijven en niet met de uitkomst van de motie mee te gaan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:32 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
De basis van het kabinet was de coalitie, deze basis valt weg, dus de basis voor het kabinet is weggevallen.
Staatsrecht, mijn zoon.
Dan zijn we er toch?quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:34 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Ná de gang naar de koningin, ja. Vervolgens kan er besloten worden tot het voortzetten van het minderheidskabinet, door middel van een informateur.
Jawel, de nationale omroep en posterdrukkerijen. Geld van de campagnesquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:34 schreef Argento het volgende:
[..]
Het is niet alsof we nog 3,5 jaar hadden moeten wachten op nieuwe verkiezingen.
Het is te hopen dat D66 hiermee stemmen wint, dan heeft nog iemand profijt van deze flauwekul.
Los van alles wat D66 gedaan heeft: het siert Balkenende dat hij dat laatste niet heeft gedaan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:26 schreef Argento het volgende:
[..]
D66 heeft helemaal geen slagkracht getoond. De motie 'Verdonk' heeft geen meerderheid gekregen en het daardoor opzeggen van de steun aan het kabinet was potsierlijk en zou staatsrechtelijk niets betekent hebben, als Balkenende het niet nodig had gevonden morgen naar de koningin te stappen. Zelfs Halsema was verbaasd dat hij dat deed, waar ook had kunnen worden volstaan met het uitzwaaien van twee D66 ministers.
Terug naar de realiteitquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:36 schreef Argento het volgende:
[..]
Staatsrechtelijk gezien was het wellicht nog wel zuiverder om de fractie in haar sop te laten gaarkoken en de D66 ministers te laten zitten (dualisme), maar goed, dat is partijpolitiek niet houdbaar. Hoe zuiver is dat?
noch Verdonk, noch Ayaan Hirshi Ali en welke nationaliteit ze moge hebben, noch Lousewies van der Laan, is een val van het kabinet waardig. DAT is het punt. Niet Verdonk.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:35 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Het is geen flauwekul, Verdonk is een minister niet waardig.
Mijn stem heeft ie.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:38 schreef theSummoner het volgende:
[..]
Los van alles wat D66 gedaan heeft: het siert Balkenende dat hij dat laatste niet heeft gedaan.
Was wel duidelijk dat hij er ook geen zin meer in had, anders had hij gisteren Verdonk tijdens dat debat ook niet zo te kakken gezet. Hele affaire Hirsi Ali afgedaan met één excuusbriefje.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:38 schreef theSummoner het volgende:
[..]
Los van alles wat D66 gedaan heeft: het siert Balkenende dat hij dat laatste niet heeft gedaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |