SCH, weet jij ergens de tekst van die motie tegen Verdonk te staan?quote:
De motie van Halsema c.s?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:00 schreef sigme het volgende:
[..]
SCH, weet jij ergens de tekst van die motie tegen Verdonk te staan?
quote:
Tuurlijk liet de VVD Verdonk niet vallen, wie had nog gedacht dat D66 het kabinet zou opblazen na 26k asielzoekers, Uruzgan en de gekozen burgemeester??quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het lijkt me ook dat de VVD niet nog zo´n martelaar a la Geert Wilders van Rita wilde maken. M.a.w. de VVD laat RIta vallen, die moet dan aftreden, stapt stampvoetend uit de partij, begint een nieuwe partij a la Geert Wilders.
Dat denk ik niet, ik denk juist dat de VVD Verdonk voornamelijk vanwege electorale redenen heeft gesteund.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:19 schreef pberends het volgende:
ze puur om populistische redenen het kabinet op lopen blazen.
Wie dacht er in vredesnaam dat D66 nu nóg een keer door de pomp zou gaan? Nadat ze nota bene een motie van afkeuring gesteund hadden én erbij gezegd dat het Verdonk of het kabinet was?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Tuurlijk liet de VVD Verdonk niet vallen, wie had nog gedacht dat D66 het kabinet zou opblazen na 26k asielzoekers, Uruzgan en de gekozen burgemeester??
Wat een onzin. CDA en VVD geven met graagte D66 de schuld, terwijl ze Verdonk hadden kunnen offeren (maar dát ligt electoraal niet zo lekker hequote:Maar omdat in de peilingen VVD en CDA behoorlijk terrein terugwinnen, maar D66 op 2 a 3 zetels bleef staan hebben ze puur om populistische redenen het kabinet op lopen blazen. Het is de enige mogelijkheid dat D66 nog wat zeteltjes in de wacht sleept en het is een soort revenge op de vorige debacles van D66. Behoorlijk walgelijk.
en niet te vergeten dat het Balkenende zelf was die met zijn "slip of the tongue" gezorgd heeft voor de escalatiequote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:56 schreef sigme het volgende:
Nu geven ze de schuld aan D66 omdat die het lelijke nieuws moest brengen, en moffelen onder tafel dat Balkenende koos voor aftreden.
Het ging bij Nijs anders toch veel makkelijker, niet?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Tuurlijk liet de VVD Verdonk niet vallen, wie had nog gedacht dat D66 het kabinet zou opblazen na 26k asielzoekers, Uruzgan en de gekozen burgemeester??
Vreemd eigenlijk, dat we de waarheid tegenwoordig een 'slip of the tongue' noemen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:17 schreef moussie het volgende:
[..]
en niet te vergeten dat het Balkenende zelf was die met zijn "slip of the tongue" gezorgd heeft voor de escalatie
hehe .. yup ..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:19 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Vreemd eigenlijk, dat we de waarheid tegenwoordig een 'slip of the tongue' noemen.
Ik denk opzettelijkquote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:24 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe .. yup ..
ik vraag me btw nog steeds af of die echt zo dom is of dat die het opzettelijk heeft gedaan
Ja tuurlijk dat is de redequote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:22 schreef A_L_N_F het volgende:
men, jullie zien het allemaal verkeerd...
een paar gemartelde kongolezen, paar verbrande asielzoekers, hirshi ali, taida. iedereen vond het best.
maar als Rita ervoor zorgt dat nederland uit het wk vliegt zijn de rapen gaar
Rrrrrright.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:14 schreef Argento het volgende:
Het kabinet is gevallen terwijl NIEMAND (in politiek Den Haag) dat wilde.
Ik denk inderdaad dat als de VVD haar had laten vallen en de verkiezingen gewoon in mei waren geweest zij aardig buiten beeld zou zijn geraakt. Ze had samen met Pastors vast wel een paar zetels behaald, maar het zou bepaald geen tweede Fortuyn geworden zijn.quote:Op zondag 2 juli 2006 12:52 schreef George-Butters het volgende:
De vrees voor Verdonk is onbegrijpelijk groot. Men vreesde Wilders ook, maar deze blonde storm op worstenpootjes is al aardig op de achtergrond verdwenen.
Het probleem is vooral dat ze niet zichzelf is maar de rol van Iron Lady speelt, vroeg of laat zal ze daarom door de mand vallen.quote:Op zondag 2 juli 2006 13:01 schreef George-Butters het volgende:
Ze heeft te weinig intelligentie om zich echt goed staande te houden. Ze is alleen buitengewoon koppig en eerzuchtig.
Om er nog maar niet over te reppen dat alles wat ze bereikt hebben met het paas-akkoord nu foetsie is.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:19 schreef gtotep het volgende:
D66 schiet zichzelf in de voet.
Ze zijn hun ministers kwijt en Verdonk zit er nog.
Dus niets bereikt.
En "louche"wies heeft haar pas gekozen partijleider het podium ontnomen.
De nieuwe regering gaat straks voortvarend verder zonder lastpost D66.
Goed gedaan Mevrouw van der Laan.
Zolang Verdonk deel uitmaakt van de VVD krijg die partij echt geen stem van me.quote:Op maandag 3 juli 2006 19:05 schreef Paul_NL het volgende:
VVD dus
Ik denk dat je daar helaas voor de VVD ongelijk in hebt.quote:Op maandag 3 juli 2006 19:01 schreef maartena het volgende:
Eigenlijk zou het beste voor de VVD als partij zijn dat Verdonk opstapt als politicus. Ik denk dat de zetelwinst dan weer snel zal toenemen, als Rutte tenminste enigzins charismatisch kan worden.
Ze kunnen het inderdaad onmogelijk goed doen wat betreft Verdonk. Schoppen ze haar er uit dan verliezen ze flink wat potentiële stemmen, laten ze haar zitten dan verliezen ze weer kiezers aan D66 en de PvdA.quote:Op maandag 3 juli 2006 19:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar helaas voor de VVD ongelijk in hebt.
Het zetelverlies komt vooral door de mensen aan de linkerkant. die teleurgesteld zijn in het hypocriete handelen van de VVD en Verdonk.
Maar als Verdonk de VVD verlaat en bij Pastors/ solo gaat dan zijn de rapen echt gaar omdat ze bij een bepaald deel van het VVD publiek weer ongekend populair is.
Nee VErdonk kan de VVD nog heel wat zorgen gaan leveren.
Daar ging het dus niet om, of de motie verworpen was of niet. Juist uit de ijskoude mededeling van Balkenende dat de motie verworpen was en het kabinet dús door kon gaan, bleek maar weer de minachting van CDA en VVD voor D66.quote:Op maandag 3 juli 2006 19:07 schreef gtotep het volgende:
En er was ook geen meerderheid.
De motie van wantrouwen is VERWORPEN
En nu willen ze Balkenende op andere onderwerpen nog wel aan een meerderheid helpen.
De anti-Verdonk-factie in de VVD gerustgesteld?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:42 schreef CANARIS het volgende:
Het is in de eerste plaats heel erg dom.
Juist nu nadat Rutte het heeft gewonnen van Verdonk, is de protentiele anti-Verdonk-Pro VVD grope rustig gesteld.
Had verdonk gewonnen had ik de zet van d66 slim gevonden. Dan hadden ze ongetwijfeld geprofiteerd.
Nu staan ze te kijk als Brutus-wannabes , Een Goedkope stunt die gegarandeert een boemerang gaat worden.
http://www.trouw.nl/laats(...)uml_nieuwe_ministersquote:Staatssecretaris van Financiën Joop Wijn (CDA) wordt minister van Economische Zaken in het nieuwe kabinet Balkende III. Staatssecretaris van Buitenlandse Zaken Atzo Nicolaï (VVD) wordt genoemd als opvolger van minister voor Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties Alexander Pechtold (D66). Dat schrijft de Volkskrant woensdag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |