http://watzoujijdoen.kro.nl/060622_tedikvoorvriendje.aspxquote:Wat Zou JIJ Doen?
Ben ik te dik voor een vriendje?
"Ik wil wel met je naar bed maar durf niet met je over straat." Gaan overgewicht en een liefdesrelatie samen? Jonge vrouwen met overgewicht in 'Wat Zou JIJ Doen?'
Veel jonge vrouwen met overgewicht hoeven voor zichzelf niet zo nodig van hun extra kilo's af, maar als mannen ze niet zien staan bezorgt ze dan toch kopzorg en verdriet. Mannen wijzen dikke vrouwen af met allerlei smoesjes behalve de echte reden. Heel soms zijn ze glashelder maar ook glashard: "Ik wil wel met je naar bed maar durf niet met je over straat".
Anouschka, de trotse Miss Grote Maten is te gast bij Karin de Groot en maakt korte metten met ieder gezeur. ZIj heeft zich altijd mooi gevoeld en flirt al zolang ze zich kan herinneren. Andere gasten hadden eerst de positieve ervaring van bijvoorbeeld een zomervakantiekamp voor dikke kinderen nodig om zover te komen als Anouschka. Ze vertellen openhartig over hun successen en mislukkingen op het liefdespad.
dat is idd smaak. ik val ook niet op vrouwen die geen zachte buik hebbenquote:Op maandag 26 juni 2006 13:15 schreef Freckles het volgende:
Ik ben erg benieuwd hoe lang het duurt voordat dit topic strandt in een anti-dik topic. Want eigenlijk begint het al bij de erste post.
Verder vind ik dat echt overgewicht niet zou moeten kunnen, maar ik zeg niet dat alles er mega slank en afgetraind bij hoeft te staan, een beetje zacht is soms wel fijn.
Er staat een heel betoog in over wat er allemaal slecht aan dikke mensen is.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:16 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
dat is idd smaak. ik val ook niet op vrouwen die geen zachte buik hebben
maar wat is er mis met mijn openingspost?
Wa heb jij voor vrienden joh? Echt een triest leven heb je als je dingen laat om je zogenaamde vrieden.quote:daarnaast wordt je in de meeste gevallen keihard uitgelachen door je vrienden. zelfs toen mijn vrienden in bijzijn van mijn ouders begonnen over dat ene akefietje lachten mijn ouders mij uit![]()
Daarom houden we 'm ook nauwlettend in de gatenquote:Op maandag 26 juni 2006 13:18 schreef Freckles het volgende:
Ik snap best dat je een discussie wilt beginnen, maar toch vraag ik me af hoe lang het duurt voordat het één en al onbeschoft anti-dik wordt.
Ik ken anders zat meiden die veel sporten en toch lang geen maatje 36 hebben.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:15 schreef frankium het volgende:
Nee.
Niet omdat ze dik zijn, maar ik hou van het sportiefe type. En die zijn niet dik.
tja, ik denk dat de meeste mannen dat wel herkennen.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:18 schreef frankium het volgende:
[..]
Wa heb jij voor vrienden joh? Echt een triest leven heb je als je dingen laat om je zogenaamde vrieden.
quote:Op maandag 26 juni 2006 13:15 schreef frankium het volgende:
Nee.
Niet omdat ze dik zijn, maar ik hou van het sportiefe type. En die zijn niet dik.
Grens verschilt denk ik per vrouw en daarnaast heb ik geen flauw benul van maten en hoe dat eruit zietquote:Op maandag 26 juni 2006 13:22 schreef Rapper het volgende:
Wat vind je dik? Moet het maatje 34 zijn of is 38/ 40 ook nog goed? Waar leg je de grens?
dat is smaakafhankelijk.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:22 schreef Rapper het volgende:
Wat vind je dik? Moet het maatje 34 zijn of is 38/ 40 ook nog goed? Waar leg je de grens?
Bij de sporten die ik bedoel kan dat niet.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:22 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Ik ken anders zat meiden die veel sporten en toch lang geen maatje 36 hebben.
Dat is niet helemáál waarquote:Op maandag 26 juni 2006 13:15 schreef frankium het volgende:
Nee.
Ik zou me meer schamen voor zulke vrienden dan voor een date met een "dikkertje"quote:Op maandag 26 juni 2006 13:22 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
tja, ik denk dat de meeste mannen dat wel herkennen.
als je een dik meisje hebt gehad, ook al was het maar zoenen, dan krijg je de eerst komende tijd opmerkingen.
typisch mannelijk, mannen jagen en willen de beste "prooi". en als iemand dan een "kneusje" pakt is het een blamage...
klinkt hard maar zo gaat het, en als je denkt dat jouw vrienden dat niet doen omdat jij een dikke vriendin hebt dan weet ik wel zeker dat ze het achter je rug om zeggen.
niet alle slanke mensen sporten idd. de reden dat mensen slank zijn zonder sport kunnen zijn: net genoeg energie inname. veel beweging in het dagelijks leven, snelle stofwisseling.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:23 schreef Levitation het volgende:
[..]
![]()
Sorry, ik kom even niet meer bij...
![]()
Alsof alle slanke mensen sportief zijn en alle dikkertjes aartslui...Ik zou zeggen: "Wordt wakker, kijk om je heen, welkom in de echte wereld!"
![]()
Vele antillianen vinden een 'beetje meer vlees' juist aantrekkelijk, dus zo gek is dat niet.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:25 schreef Tobbes het volgende:
KIJK! Die ene half antiliaanse vrouw uit het publiek. Die is ook behoorlijk zwaar, maar wel zelfverzekerd. Het zit tussen je oren.
Dat je misschien sneller aankomt, maar het zit niet in de aanleg om sowieso dik te zijn.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:24 schreef Gizmo112 het volgende:
Tja, kan ook aan de aanleg liggen.
Ok, eikel alarm.... bekend typje...quote:Op maandag 26 juni 2006 13:26 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
niet alle slanke mensen sporten idd. de reden dat mensen slank zijn zonder sport kunnen zijn: net genoeg energie inname. veel beweging in het dagelijks leven, snelle stofwisseling.
en dikke mensen zijn vaak dik door hun eetgewoonten en het ontbreken van genoeg lichamelijk inspanning om op een normaal gewicht te blijven
Wat voor bijzondere sporten zijn dat dan wel nietquote:Op maandag 26 juni 2006 13:24 schreef frankium het volgende:
[..]
Bij de sporten die ik bedoel kan dat niet.
Ja maar gelukkig zijn er ook slanke/getrainde mensen met een 'leuke/normale persoonlijkheid'.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:26 schreef Freckles het volgende:
Maar dan nog, ik zou veel liever gezien worden met een lief iemand die een geweldige persoonlijkheid heeft, tevreden is met zichzelf en uiterlijk en zich goed verzorgt (ja, want ook dikke mensen kunnen zich zelf fatsoenlijk verzorgen), dan dat ik moet rondlopen met een slank of angetraind iemand waar geen hond het mee kan vinden en die alleen maar geobsedeerd is door uiterlijk en slank zijn.
Ik las pas ergens dat het juist weer beter gaat vergeleken met 3 jaar geleden.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:29 schreef A_L_N_F het volgende:
trouwens half nederland heeft al te kampen met overgewicht. in de toekomst neemt dit alleen toe doordat er een explosieve toename bij kinderen is van overgewicht.
in mijn kindertijd speelde ik op straat, speeltuin, hutje bouwen, tikkertje etc.
ik was echt volgens huidige begrippen mager terwijl ik veel at.
tegenwoordig zitten ze de hele dag voor de tv of achter pc of console.
hetzelfde zie je gebeuren bij de rest van nederland. alles wordt zo passief.
Ik ben wakker.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:23 schreef Levitation het volgende:
[..]
![]()
Sorry, ik kom even niet meer bij...
![]()
Alsof alle slanke mensen sportief zijn en alle dikkertjes aartslui...Ik zou zeggen: "Wordt wakker, kijk om je heen, welkom in de echte wereld!"
![]()
Hij zegt iets feitelijks...quote:Op maandag 26 juni 2006 13:29 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ok, eikel alarm.... bekend typje...
Het typje: "Mijn wereldbeeld is de enige waarheid"
Geniet er van, zwelg er in... hou lekker je oogkleppen op als dat zo fijn en veilig is....
zware botten...quote:Op maandag 26 juni 2006 13:24 schreef Gizmo112 het volgende:
Tja, kan ook aan de aanleg liggen.
Ik zie maar weinig mensen op straat die zelfverzekerd rond lopen en dik zijn.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:26 schreef Freckles het volgende:
Maar dan nog, ik zou veel liever gezien worden met een lief iemand die een geweldige persoonlijkheid heeft, tevreden is met zichzelf en uiterlijk en zich goed verzorgt (ja, want ook dikke mensen kunnen zich zelf fatsoenlijk verzorgen), dan dat ik moet rondlopen met een slank of angetraind iemand waar geen hond het mee kan vinden en die alleen maar geobsedeerd is door uiterlijk en slank zijn.
Ik heb pas 230 kilometer gefietst in 7 uur :!quote:Op maandag 26 juni 2006 13:30 schreef frankium het volgende:
[..]
Ik wil een sportief iemand. Iemand die met me mee kan gaan weekendjes wielrennen in de ardennen enzo. Als je meer dan 100 kilo weegt hou je het echt geen kwartier uit op een racefiets.
volgensmij vallen dikke vrouwen en mannen ook gewoon op slanke personen. als ze ook gewoon op dik zouden vallen zou er geen probleem zijn (soort zoekt soort).quote:Op maandag 26 juni 2006 13:28 schreef Canisfire het volgende:
Een dik iemand kan toch gewoon daten met een ander dik iemand ?
Ik zie het probleem niet hoor.
Net als statements dat dikke mensen maar ranzig/misselijkmakend/dom zijn en dat ze maar gewoon moeten gaan sporten.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:29 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ja maar gelukkig zijn er ook slanke/getrainde mensen met een 'leuke/normale persoonlijkheid'.
Dit soort 'beter dan' statements vind ik altijd zo'n dooddoener.![]()
1-0quote:Op maandag 26 juni 2006 13:30 schreef slimblondje het volgende:
@t: A_L_N_F
Nou, ik als 68 kilo wegende meid van 1.87 lang, krijg geen nate d**s van een sukkel als jij!!!
dus?quote:Op maandag 26 juni 2006 13:31 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik heb pas 230 kilometer gefietst in 7 uur :!
Wat klopt daar niet aan dan? Hij zegt dat dunnere mensen vaak een snellere stofwisseling hebben en vaak wat meer energie gebruiken op een dag, dus mogelijk gewoon vaker sporten.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:29 schreef Levitation het volgende:
[..]
Geniet er van, zwelg er in... hou lekker je oogkleppen op als dat zo fijn en veilig is....
Doe eens normaal zeg.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:30 schreef slimblondje het volgende:
Tjsonge, tsjonge, wat ziek hoor!!! Dus, jij wilt alleen een slanke vriendin....nou als jij ooit een slanke vriendin zou krijgen.. Hoop ik voor haar dat ze geen kanker of een andere ziekte zal krijgen waardoor ze steviger zou worden, want stel je voor, dan is het geen lekker geil wijf meer, maar een vetrol ranzig dik zwijn en daar krijg je hem niet van omhoog toch???
Nou, ik als 68 kilo wegende meid van 1.87 lang, krijg geen nate d**s van een sukkel als jij!!!
het gaat jou dus alleen in een relatie om de geiligheid.. nou ik ben benieuwd wat voor leeghoofd met JOU een relatie wil!!
Maar een persoon heeft méér dan alleen uiterlijk.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:32 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Doe eens normaal zeg.![]()
Mogen mensen niet meer op slanke figuren vallen? Het is gewoon een feit dat overgewicht telkens meer voorkomt in de samenleving en dat het volgens vele mensen als onaantrekkelijk wordt beschouwd.
Ik weeg er 95quote:Op maandag 26 juni 2006 13:29 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
tja....wat is te dik, kijk je alles in verhouding...... mij gaat het om het figuur en zelfs als je niet op je idiale BMI zit kun je een mooi figuur hebben, figuur is geen gewicht...maar het moet niet te ver gaan...kijk alles boven de 90 kilo wordt twijfelachtig, maarja ik ben zelf nog geen 80 kilo.
alles in verhouding.
Ik weeg bijna 120 kiloquote:
Doe eens normaal zeg, gefrustreerd wijfquote:Op maandag 26 juni 2006 13:30 schreef slimblondje het volgende:
Tjsonge, tsjonge, wat ziek hoor!!! Dus, jij wilt alleen een slanke vriendin....nou als jij ooit een slanke vriendin zou krijgen.. Hoop ik voor haar dat ze geen kanker of een andere ziekte zal krijgen waardoor ze steviger zou worden, want stel je voor, dan is het geen lekker geil wijf meer, maar een vetrol ranzig dik zwijn en daar krijg je hem niet van omhoog toch???
het gaat jou dus alleen in een relatie om de geiligheid.. nou ik ben benieuwd wat voor leeghoofd met JOU een relatie wil!!
ik begin gewoon een discussie naar aanleiding van een programma die ik gezien heb!quote:Op maandag 26 juni 2006 13:29 schreef Levitation het volgende:
[..]
tuurlijk mogen mensen nog wel op slanke mensen vallen, gelukkig wel zeg, anders was ik nu nog vrijgezelquote:Op maandag 26 juni 2006 13:32 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Doe eens normaal zeg.![]()
Mogen mensen niet meer op slanke figuren vallen? Het is gewoon een feit dat overgewicht telkens meer voorkomt in de samenleving en dat het volgens vele mensen als onaantrekkelijk wordt beschouwd.
Ik ook.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:13 schreef Copycat het volgende:
Uit het beleid van R&P: Polls zijn niet op hun plaats in R&P.
Die gaan er nu dan ook uit. Verder vind ik de insteek van het topic nogal narrowminded en bash-achtig overkomen.
Doe ik ookquote:Op maandag 26 juni 2006 13:31 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik zie maar weinig mensen op straat die zelfverzekerd rond lopen en dik zijn.
Was een tijd geleden ook iets over bij, jawel, Oprah. Veel dikke vrouwen schijnen zelf geobsedeerd te zijn door uiterlijk en slank en maken kutopmerkingen over andere mensen. Terwijl hetzelf varkens zijn.
Vind je het ook niet kinderachtig om te zeggen dat je misselijk wordt van dikke mensen?quote:Op maandag 26 juni 2006 13:35 schreef A_L_N_F het volgende:
maar dik zijn is gewoon heel ongezond en onnatuurlijk. moet ik cijfers gaan posten of kunnen we dat kinderachtige gedoe achterwege laten?
Ja dus? Omdat het innerlijk goed is, kan je je uiterlijk verwaarlozen?quote:Op maandag 26 juni 2006 13:33 schreef Freckles het volgende:
[..]
Maar een persoon heeft méér dan alleen uiterlijk.
het percentage mensen die overgewicht te danken hebben aan medicatie is te verwaarlozen. maar toch leuk om te zien dat mensen dit steeds aanhalen.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:35 schreef Herman het volgende:
Ik zou het wel komisch vinden als TS gedumpt werd omdat ie te dik zou zijn door een ziekte of zo.
Lekker om te lezen ook al die opmerking over vrouwen met een (of meer) maatje meer. Er wordt maar van uitgegaan dat er teveel gegeten wordt. Een goede vriendin van me is 140+ en kan daar niets aan doen. Stofwisselingsprobleem. Leuk om dan dit soort opmerkingen te lezen.
Ow ja, en TS kan ook beter niet aan de kids beginnen, want wat moet ie dan toch doen als zijn vrouw wat kilootjes aankomt na de bevalling. Dumpen?
Lekker sick die opmerkingen hier.
Ik weeg 113kg en ik hou het echt wel meer dan 2 uur uit, en ja ik kan makkelijk die magere mensjes volgen hoorquote:Op maandag 26 juni 2006 13:30 schreef frankium het volgende:
[..]
Ik wil een sportief iemand. Iemand die met me mee kan gaan weekendjes wielrennen in de ardennen enzo. Als je meer dan 100 kilo weegt hou je het echt geen kwartier uit op een racefiets.
Als ze 220kg weegt nietquote:Op maandag 26 juni 2006 13:36 schreef Tobbes het volgende:
Even een vraag voor iedereen die stellingname neemt tegen dikke vrouwen:
Zou je wel op dezelfde vrouw kunnen vallen als ze 30 kilo afvalt?
Dat verschilt weer per vrouw, maar inderdaad zou ze meer kans maken ja. Er wordt altijd wel gezegd dat innerlijk veel belangrijker is, ben ik het mee eens maar het oog wil ook wat. Daar is toch niets mis mee? Dat zijn toch de keuzes die ik maak? Wil niet zeggen dat ik wat tegen dikke mensen in het algemeen heb, ik hoef er alleen geen relatie mee.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:36 schreef Tobbes het volgende:
Even een vraag voor iedereen die stellingname neemt tegen dikke vrouwen:
Zou je wel op dezelfde vrouw kunnen vallen als ze 30 kilo afvalt?
van kanker val je over het algemeen af. en welke ziekten zorgen voor overgewicht?quote:Op maandag 26 juni 2006 13:30 schreef slimblondje het volgende:
quote:Op maandag 26 juni 2006 13:37 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
het percentage mensen die overgewicht te danken hebben aan medicatie is te verwaarlozen. maar toch leuk om te zien dat mensen dit steeds aanhalen.
een zwangere vrouw is niet ongezond en volkomen natuurlijk. nadien zullen die extra kilo's gewoon weer verdwijnen...
Toch vond ik dat alledrie mooie vrouwen! Zeker die Wendy, en die vrouw in het publiek, vanwege haar uitstraling. Ze leek me gewoon een gezellig mens, die blij is met zichzelf en van het leven geniet. Dat is in een relatie ook heel belangrijk.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:08 schreef A_L_N_F het volgende:
zojuist een aflevering gekeken van "wat zou jij doen?"
[..]
de 3 dames in de uitzending (de twee buitensten op bank en die meid uit het publiek) zijn mijn inziens superdik (het kan erger).
Volgens mij heeft TS het daar niet over, feit blijft dat de overgrote meerdheid van mensen met overgewicht niet vanwege een ziekte te dik zijn.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:35 schreef Herman het volgende:
Ik zou het wel komisch vinden als TS gedumpt werd omdat ie te dik zou zijn door een ziekte of zo.
Lekker om te lezen ook al die opmerking over vrouwen met een (of meer) maatje meer. Er wordt maar van uitgegaan dat er teveel gegeten wordt. Een goede vriendin van me is 140+ en kan daar niets aan doen. Stofwisselingsprobleem. Leuk om dan dit soort opmerkingen te lezen.
Ow ja, en TS kan ook beter niet aan de kids beginnen, want wat moet ie dan toch doen als zijn vrouw wat kilootjes aankomt na de bevalling. Dumpen?
Lekker sick die opmerkingen hier.
obesitasquote:Op maandag 26 juni 2006 13:39 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
van kanker val je over het algemeen af. en welke ziekten zorgen voor overgewicht?
Is volgens mij niks kinderachtig aan. Als je er misselijk van wordt is dat nou eenmaal zo.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:37 schreef Freckles het volgende:
[..]
Vind je het ook niet kinderachtig om te zeggen dat je misselijk wordt van dikke mensen?
Op mensen als jij kan ik nu dus kotsen. Je bent zelf dik en geeft vervolgens aan dat je vind dat dikke mensen alleen een relatie met dikke mensen aan kunnen en moeten gaan omdat ze toch geen slank persoon kunnen vinden. Je kan als HBO'er toch ook een relatie hebben met iemand die slechts een MAVO diploma heeft...quote:Op maandag 26 juni 2006 13:38 schreef Emu het volgende:
[..]
Ik weeg 113kg en ik hou het echt wel meer dan 2 uur uit, en ja ik kan makkelijk die magere mensjes volgen hoor
Verder vind ik ook dat als een meisje of jongen dik is, deze ook maar een partner moet gaan zoeken die dat zelf ook is, en niet moet hopen op een slanke fitte partner die er kei hard voor werkt terwijl de dikke persoon er zelf niets voor doet.
ik heb ooit van mezelf een foto gezien waarop mijn bierpens heel goed te zien was. ik werd er zelf niet echt vrolijk van en vond het echt smerig. dat was het punt bij mij dat ik meteen ben gaan werken aan mijn lichaam en conditie.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:37 schreef Freckles het volgende:
[..]
Vind je het ook niet kinderachtig om te zeggen dat je misselijk wordt van dikke mensen?
Leukemie (door alle pilletjes die ze dan krijgen, maar misshcien kan jou vriendin (áls je die ooit krijgt), beter geen pilletjes dan gaan slikken, en kan beter dan gaan afvallen door de kanker, want stel je voor dat ze zal aankomen door die pilletjes.....quote:Op maandag 26 juni 2006 13:39 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
van kanker val je over het algemeen af. en welke ziekten zorgen voor overgewicht?
haha precies wat k dacht...quote:Op maandag 26 juni 2006 13:18 schreef frankium het volgende:
[..]
Wa heb jij voor vrienden joh? Echt een triest leven heb je als je dingen laat om je zogenaamde vrieden.
100+? Hoe kom je daar zo bij?quote:Op maandag 26 juni 2006 13:41 schreef Pracissor het volgende:
Als je 100kg+ weegt, mag je sowieso al een paar jaartjes van je levensverwachting aftrekken.
Ook leuk voor je vriend/vriendin, die kennis.
quote:Op maandag 26 juni 2006 13:30 schreef slimblondje het volgende:
Dat is natuurlijk een non-argument.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:41 schreef Pracissor het volgende:
Als je 100kg+ weegt, mag je sowieso al een paar jaartjes van je levensverwachting aftrekken.
Ook leuk voor je vriend/vriendin, die kennis.
Ook eikels kunnen eerlijk zijnquote:Op maandag 26 juni 2006 13:35 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ik begin gewoon een discussie naar aanleiding van een programma die ik gezien heb!
en dan ben ik een eikel?
ik ben gewoon eerlijk.
trouwens biologisch gezien is het heel normaal dat wij niet op dikke mensen vallen. een mens, zowel man als vrouw, zoekt een partner waarmee men een goed nageslacht kan produceren.
dit zit in ons en dat speelt altijd mee.
netzoals bijna niemand op anorexia-patienten valt omdat dat ook onnatuurlijk is.
maar dik zijn is gewoon heel ongezond en onnatuurlijk. moet ik cijfers gaan posten of kunnen we dat kinderachtige gedoe achterwege laten?
Uitgaande van een gemiddelde lengte en het zijn van een bodybuilder etc. uitgesloten.quote:
Ow, wens me maar RIP toe danquote:Op maandag 26 juni 2006 13:45 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Uitgaande van een gemiddelde lengte en het zijn van een bodybuilder etc. uitgesloten.
Zo'n groot gewicht laat je organen in overuren werken, je put je lichaam sneller uit, enorme vergroting van kans op hart en vaatziekten. Als je 120kg weegt, is een hartaanval, of het desfunctioneren van andere organen voor je 30ste niet uitgesloten.
Dat is nooit uitgesloten.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:45 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Uitgaande van een gemiddelde lengte en het zijn van een bodybuilder etc. uitgesloten.
Zo'n groot gewicht laat je organen in overuren werken, je put je lichaam sneller uit, enorme vergroting van kans op hart en vaatziekten. Als je 120kg weegt, is een hartaanval, of het desfunctioneren van andere organen voor je 30ste niet uitgesloten.
Want?quote:
http://www.sweetlove.be/act_overgewicht2.htmlquote:Obesitas of zwaarlijvigheid kan gemiddeld meer dan een decade van een mensenleven kosten ; bij zwarte mannen kan deze ziekte het leven met tot 20 jaar inkorten, volgens de resultaten van een nieuwe Amerikaanse studie.
De resultaten, die gepubliceerd zijn in een recent nummer van The Journal of the American Medical Association, ondersteunen de idee dat overdreven lichaamsgewicht een gezondheidsprobleem is, en kunnen de artsen en de openbare gezondheidsinstanties aanzetten om de inspanningen op te drijven om de groeiende obesitas epidemie aan te pakken.
"Overdreven gewicht kreeg niet dezelfde aandacht van artsen en politici als andere bedreigingen voor de gezondheid zoals roken, hypertensie of hypercholesterolemie," schrijven Drs. JoAnn E. Manson en Shari S. Bassuk (Brigham and Women's Hospital, Boston) in een begeleidend editoriaal. "Het is niet verwonderlijk dat het voorkomen van obesitas blijft stijgen."
De resultaten tonen aan dat "obesitas een diepgaand effect heeft op de levensverwachting," verklaren de studieauteur Dr. David B. Allison (University of Alabama, Birmingham) en zijn team.
Volgens het rapport, is obesitas bijzonder gevaarlijk voor jongere volwassenen. Ernstig obese blanke mannen van 20 tot 30 jaar oud leven ongeveer 13 jaar minder dan andere mannen in de algemene bevolking. Ernstig obese blanke vrouwen mogen verwachten dat ze acht jaar minder lang zullen leven dan hun niet-obese leeftijdsgenoten.
Obesitas had een diepgaand effect op de levensverwachting van jongere zwarten. Obese zwarte mannen van 20 tot 30 jaar leven ongeveer 20 jaar minder en obese zwarte vrouwen ongeveer 5 jaar minder, zelfs na aanpassing van de gegevens voor roken.
In de studie gebaseerd op gegevens van een nationale enquête, leefden blanke volwassenen met een body mass index (BMI) van 23 tot 25 en zwarte volwassenen met een BMI van 23 tot 30 het langst.
De resultaten geven in cijfers de gezondheidsrisico's weer die gepaard gaan met obesitas, vooral bij jonge volwassenen en volwassenen van middelbare leeftijd. Aangezien ongeveer twee derden van de Amerikaanse volwassen bevolking lijdt aan overgewicht of obesitas, voorspellen de resultaten een aan gang zijnde gezondheidscrisis, waarschuwen de onderzoekers.
De auteurs vragen meer onderzoek, vooral op het vlak van de duidelijk waargenomen raciale verschillen. Niettemin "bevestigen de bevindingen dat obesitas een majeur gezondheidsprobleem is dat de levensverwachting blijkbaar aanzienlijk vermindert, vooral bij personen in de jongere leeftijdsgroepen," besluiten Dr. Allison en zijn team.
Klopt, alleen is de kans dat het gebeurt vele malen groter.quote:
quote:Op maandag 26 juni 2006 13:46 schreef slimblondje het volgende:
maar goed, ik ga me hond maar ff uitlaten... lekker, ff wat beweging..lekker wat beweging, is goed voor me, kan ik de brownies die ik net opgevreten heb dr weer aflopen hahahahahahahahahahhaahahaa
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
Jij was je er zelf niet bewust van?quote:
Nah die grens ligt echt niet bij een bepaald gewicht.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:47 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Klopt, alleen is de kans dat het gebeurt vele malen groter.
En een persoon heeft méér dan alleen innerlijk. Uiterlijk heeft een grote invloed op het innerlijk.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:33 schreef Freckles het volgende:
[..]
Maar een persoon heeft méér dan alleen uiterlijk.
Jawel. Maar voor je 30ste is wat overdreven natuurlijkquote:Op maandag 26 juni 2006 13:49 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Jij was je er zelf niet bewust van?![]()
Nee duh... de kans loopt gewoon evenredig met het overgewicht.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:49 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Nah die grens ligt echt niet bij een bepaald gewicht.
Zoals je zegt draait het inderdaad om het hele pakket. En een voetbalshirt kan inderdaad een afknapper zijn omdat je bijv. voetbal haat en belachelijk vindt.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:48 schreef IJzercookie het volgende:
A_L_N_F: leuk dat je een discussie wilt starten, maar heel jammer dat jouw punt wat kortzichtig is. Dat is net zoiets als ik zou zeggen: ik wil geen relatie met een man die een voetbalshirtje draagt, daar kan ik me niet mee in het openbaar vertonen.
Het kan wel een dooddoener zijn, maar het gaat om het hele pakketje. Als je iemand aardig vind of misschien zelfs wel lief, zie je vaak de "min"-punten niet meer.
Een relatie draait m.i. niet alleen om seks trouwens... en zeker niet om wat andere mensen denken!
Dat is natuurlijk een vergelijking van niks. Overgewicht vs. voetbalshirtjequote:Op maandag 26 juni 2006 13:48 schreef IJzercookie het volgende:
A_L_N_F: leuk dat je een discussie wilt starten, maar heel jammer dat jouw punt wat kortzichtig is. Dat is net zoiets als ik zou zeggen: ik wil geen relatie met een man die een voetbalshirtje draagt, daar kan ik me niet mee in het openbaar vertonen.
Het kan wel een dooddoener zijn, maar het gaat om het hele pakketje. Als je iemand aardig vind of misschien zelfs wel lief, zie je vaak de "min"-punten niet meer.
Een relatie draait m.i. niet alleen om seks trouwens... en zeker niet om wat andere mensen denken!
Ik zeg niet dat je voor je 30ste sowieso een hartaanval krijgt, alleen de kans is vele malen groter.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:50 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Jawel. Maar voor je 30ste is wat overdreven natuurlijk. Ik weet wel dondersgoed dat als ik op deze toer blijf leven ik rond mn 60ste op sterven na dood zal zijn. Ik ben dat dan ook niet bepaald van plan. Maar goed, afvallen kan altijd nog
Ik zeg dat mensen die dik zijn en daar niets aan kunnen doen, niet moeten verwachten dat ze een sportieve athletisch gespierde partner kunnen strikken, terwijl ze er zelf niets voor willen doen. Das toch gewoon logisch?quote:Op maandag 26 juni 2006 13:41 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Op mensen als jij kan ik nu dus kotsen. Je bent zelf dik en geeft vervolgens aan dat je vind dat dikke mensen alleen een relatie met dikke mensen aan kunnen en moeten gaan omdat ze toch geen slank persoon kunnen vinden. Je kan als HBO'er toch ook een relatie hebben met iemand die slechts een MAVO diploma heeft...
Je bent een walgelijk persoon.
Och, ik vind dik zijn niet mooi. Maar het past gewoon bij mij als persoon, mensen kennen me zo en accepteren me op deze manier. Ik heb het in mijn ogen allemaal wel goed voor elkaar. Ik wil op termijn heus wel af gaan vallen maar dan niet omdat ik lekkerder wordt ofzo, maar gewoon omdat het fysieke problemen zal gaan geven. Het dik zijn is voor mij niet echt een issue dat me achtervolgt ofzo...quote:Op maandag 26 juni 2006 13:52 schreef A_L_N_F het volgende:
het valt me trouwens wel op dat de dikke mensen hier altijd pisnijdig worden.
en dat terwijl mensen die afgevallen zijn en eerst ook dik waren gewoon ruiterlijk toegeven dat ze het zelf ook niet mooi vonden en zich nu gewoon psychisch en somatisch goed voelen
Dat is de presentatrice.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:52 schreef Gluckskafer het volgende:
[afbeelding]
Die 2e ziet er niet zo heel dik uit. Die uiterst rechtse zelfs dun.
Met die rechtse zou ik wel over straat durven.
Tuurlijk maatje 40 vind ik mooier als maatje 50 dat zijn er denk ik veel met me eens en wat mij altijd op valt is dat mensen die dikke mensen afkraken zelden een fotoboek hebben.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:52 schreef A_L_N_F het volgende:
en dat terwijl mensen die afgevallen zijn en eerst ook dik waren gewoon ruiterlijk toegeven dat ze het zelf ook niet mooi vonden en zich nu gewoon psychisch en somatisch goed voelen
quote:Op maandag 26 juni 2006 13:54 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Och, ik vind dik zijn niet mooi. Maar het past gewoon bij mij als persoon, mensen kennen me zo en accepteren me op deze manier. Ik heb het in mijn ogen allemaal wel goed voor elkaar. Ik wil op termijn heus wel af gaan vallen maar dan niet omdat ik lekkerder wordt ofzo, maar gewoon omdat het fysieke problemen zal gaan geven. Het dik zijn is voor mij niet echt een issue dat me achtervolgt ofzo...
Die eerste en derdequote:Op maandag 26 juni 2006 13:52 schreef Gluckskafer het volgende:
[afbeelding]
Die 2e ziet er niet zo heel dik uit. Die uiterst rechtse zelfs dun.
Met die rechtse zou ik wel over straat durven.
Tobbes: 1.99m, 123 kg. Niet bepaald sportief maar voetbalt, fietst en fitnesst al met al wel 10 uur per week. 3 keer per week patat, 10 liter bier per wee.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:54 schreef Emu het volgende:
[..]
Ik zeg dat mensen die dik zijn en daar niets aan kunnen doen, niet moeten verwachten dat ze een sportieve athletisch gespierde partner kunnen strikken, terwijl ze er zelf niets voor willen doen. Das toch gewoon logisch?
Bv:
dikke meid, 115kg, elke dag een de chips/chocola, 3 keer per week mac donalds
slanke man, 70kg, sport 5 maal per week, let op zijn eten en eet heel gezond
Nou moet die meid toch niet gaan verwachten dat die jongen op haar uiterlijk gaat vallen, ik denk dat er zo maar HEEEEEL erg weinig jongens zouden zijn hoor!
Ik ook niet. Niet mijn type. Los van de opmerkingen die er zullen komen van vader, broers, vrienden.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:55 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Die eerste en derdeIk zou dat echt niet kunnen hoor, thuiskomen bij zo'n vrouw...
quote:Op maandag 26 juni 2006 13:56 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Tobbes: 1.99m, 123 kg. Niet bepaald sportief maar voetbalt, fietst en fitnesst al met al wel 10 uur per week. 3 keer per week patat, 10 liter bier per wee.
Vriendin: 1.80, 60 kg. Mooi, leuk, lief, moet de mannen soms letterlijk van dr af slaan.
Je moet erin geloven, en misschien heb ik wel geluk gehad. Maar goed, iedereen kan geluk hebben.
Details?quote:Op maandag 26 juni 2006 14:01 schreef Musketeer het volgende:
Bergen blubber daarentegen zijn no-go. Ik ben 1 keer eerlijk geweest tegen een meid daarover. Sindsdien ben ik weer gaan liegen.
De vraag is of je überhaupt verliefd kan worden op iemand die veels te zwaar is? Ik in ieder geval niet.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:02 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat het uiteindelijk weinig uitmaakt, als je voor iemand valt dan val je voor iemand, en ik mag toch hopen dat dat over het algemeen niet op iets oppervlakkigs als uiterlijk is.
Dus of iemand nu een mager scharminkel van 50 kg of een stevige man/vrouw van 100 kg is... als je verliefd bent zie je het toch niet (als een probleem).
je hebt dik en je hebt dik. Een gezette vrouw met een leuk snoetje en die zich goed verzorgd en leuke kleding aan heeft die kan ik net zo mooi vinden als een dunnere vrouw. Maar ja dat is mijn mening. Als je een dikker iemand niet mooi vind dat kan is ook je goed recht. Net zo goed als dat iemand een dun iemand niet mooi vind. Of iemand met blond of donker of rood haar. Alleen waarom hier dikkere mensen altijd boos worden zijn altijd die vooroordelen en dat er zonder respect gesproken word.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:59 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Ja goed ikzelf heb een keer een date gehad met een dikkere vrouw en hoewel het cia chatten goed klikte viel het in het echt tegen en ben ik op haar uiterlijk afgeknapt.
Het "wil ik hier wel mee over straat lopen" kwam inderdaad op in mijn hoofd waarop het antwoord al heel snel luidde "nee" Goed ze sport ook, maar ja veel zal er niet veranderen in haar bouw.
Bonza! Dat klopt, sinds ik weer kan/mag lopen, probeer ik toch elke dag 5 kilometer te maken. Goed, het mag nog niet snel en vaak doet het pijn, maar ik wil gewoon weer op mijn streef gewicht komen.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:02 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
keek laatst in de spiegel en overal verdwijnt het vet en kun je weer spieren zien zitten.
mijn kont is strak en ik zie alweer een sixpack komen. de voldoening daarvan is gewoon super!
Mwah.. ik heb niets te klagen hoorquote:Op maandag 26 juni 2006 14:04 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
De vraag is of je überhaupt verliefd kan worden op iemand die veels te zwaar is? Ik in ieder geval niet.
Hier heb je volledig gelijk. Ik ben zelf ook aan het afvallen en wel om volgende reden:quote:Op maandag 26 juni 2006 13:52 schreef A_L_N_F het volgende:
Ik zat al te denken over een herfomulering. Ik bedoelde dus voor de types die niet vallen op dikke vrouwen/mannen.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:05 schreef IJzercookie het volgende:
[..]
Mwah.. ik heb niets te klagen hoor
Je bent gewoon sportief, een geluksvogel, maar eet als een varken.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:56 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Tobbes: 1.99m, 123 kg. Niet bepaald sportief maar voetbalt, fietst en fitnesst al met al wel 10 uur per week. 3 keer per week patat, 10 liter bier per wee.
Vriendin: 1.80, 60 kg. Mooi, leuk, lief, moet de mannen soms letterlijk van dr af slaan.
Als iemand nou verschrikkelijk leuk, adrem, humoristisch, aardig enz. enz. enz. is...quote:Op maandag 26 juni 2006 14:04 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
De vraag is of je überhaupt verliefd kan worden op iemand die veels te zwaar is? Ik in ieder geval niet.
ik ook nietquote:Op maandag 26 juni 2006 14:05 schreef IJzercookie het volgende:
[..]
Mwah.. ik heb niets te klagen hoor
in eerste instantie let je op uiteriljk bij een vrouw of man. Als dat niet voldoet aan het jou ingeprente minimum, wordt je sowieso al niet verliefd, en ben je al helemaal niet geinteresseerd in het innerlijk.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:02 schreef Leandra het volgende:
Dus of iemand nu een mager scharminkel van 50 kg of een stevige man/vrouw van 100 kg is... als je verliefd bent zie je het toch niet (als een probleem).
ik vind sporten fijn en wil in de toekomst gaan hiken/survivallen.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als iemand nou verschrikkelijk leuk, adrem, humoristisch, aardig enz. enz. enz. is...
Je ziet automatisch de aantrekkelijke dingen in iemand waar je een zwak voor hebt, de "negatieve" aspecten van iemand vervagen gewoon.
Tja, wellicht heb je daar een punt, voor mij werkt het niet zo. Daarnaast ben ik sowieso kieskeurig met alles wat betreft "mijn vriendin". Voor mij is groot overgewicht zeker een "veto" punt zeg maar.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als iemand nou verschrikkelijk leuk, adrem, humoristisch, aardig enz. enz. enz. is...
Je ziet automatisch de aantrekkelijke dingen in iemand waar je een zwak voor hebt, de "negatieve" aspecten van iemand vervagen gewoon.
In dat filmpje vind ik die 1e en 3e echt dikquote:Op maandag 26 juni 2006 14:10 schreef freecell het volgende:
Maar wát vinden jullie nou dik???
Als de vetrollen echt gaan hangen, beetje rondom is niets mis mee. Kwabben zijn sowieso te dik, en tja, het verschilt, maar zodra het figuur echt niet meer te zien is eigenlijk.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:10 schreef freecell het volgende:
Ik ben man ik ken niks van matenquote:Op maandag 26 juni 2006 14:02 schreef freecell het volgende:
Over gezondheid: Jullie roepen hier dat het gezond moet zijn en tegelijk roepen jullie dat maar 38 goed is en dat maat 40 nog nèt kan.
De gemiddelde maat in Nederland is 42. Met een BMI van 25 (is nog in het gezonde gebied) heb je vaak een maat 44, met erg veel mazzel 42.
Toch vinden jullie dat te dik, terwijl het niet ongezond is. Mis ik hier ergens wat informatie oid?
Maar dit gaat meer om gedeelde interesses, niet alle slanke mensen houden van bewegen, en niet alle dikke mensen verfoeien stevig wandelen.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:10 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ik vind sporten fijn en wil in de toekomst gaan hiken/survivallen.
mijn toekomstige partner moet dat ook leuk vinden en kunnen.
ik zie een dik persoon niet met een 25 kilo bepakking door de alpen lopen elke dag 30 a 40 km...
Ik weet uit ervaring dat het geen bal uitmaakt, moet ik zeggen dat ik dan qua overige eisen ook vrij kieskeurig ben...quote:Op maandag 26 juni 2006 14:10 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Tja, wellicht heb je daar een punt, voor mij werkt het niet zo. Daarnaast ben ik sowieso kieskeurig met alles wat betreft "mijn vriendin". Voor mij is groot overgewicht zeker een "veto" punt zeg maar.
haha, ik ben juist een slanke meid die pissed wordt dat (anders slanke) mensen zo zeiken over hoe ranzig dik/stevig wel niet is en hoe niet geil ze van een stevige/dikke worden...quote:Op maandag 26 juni 2006 14:04 schreef Riann het volgende:
[..]
je hebt dik en je hebt dik. Een gezette vrouw met een leuk snoetje en die zich goed verzorgd en leuke kleding aan heeft die kan ik net zo mooi vinden als een dunnere vrouw. Maar ja dat is mijn mening. Als je een dikker iemand niet mooi vind dat kan is ook je goed recht. Net zo goed als dat iemand een dun iemand niet mooi vind. Of iemand met blond of donker of rood haar. Alleen waarom hier dikkere mensen altijd boos worden zijn altijd die vooroordelen en dat er zonder respect gesproken word.
Ik denk dat je valt voor de uitstraling die iemand heeft, en dat heeft niet per definitie iets met het uiterlijk te maken.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:09 schreef Markman het volgende:
[..]
in eerste instantie let je op uiteriljk bij een vrouw of man. Als dat niet voldoet aan het jou ingeprente minimum, wordt je sowieso al niet verliefd, en ben je al helemaal niet geinteresseerd in het innerlijk.
ik ben niet verschrikkelijk dik, maar ik doe dat ook niet hoorquote:Op maandag 26 juni 2006 14:10 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ik vind sporten fijn en wil in de toekomst gaan hiken/survivallen.
mijn toekomstige partner moet dat ook leuk vinden en kunnen.
ik zie een dik persoon niet met een 25 kilo bepakking door de alpen lopen elke dag 30 a 40 km...
Het michelinmannetje met alleen maar lagen vel, dat vind ik echt dik. Als iemand net zo breed als lang is, da's dik.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:10 schreef freecell het volgende:
Uit mijn ervaring weet ik het welquote:Op maandag 26 juni 2006 14:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet uit ervaring dat het geen bal uitmaakt, moet ik zeggen dat ik dan qua overige eisen ook vrij kieskeurig ben...
Ik zal dus absoluut niet vallen voor iemand die zonder rekenmachine nog geen 2 en 2 bij elkaar kan optellen.
Iemand die me weet te boeien en aan het lachen kan krijgen doet me veel meer dan het feit dat hij een "perfecte" kledingmaat heeft.
Andersom heb ik ondanks mijn figuur (stevig maar t blubbert niet) ook nooit gebrek aan aandacht gehad.
naja het gaat om het idee. ik ben dus behoorlijk sportief aangelegd en onderneem graag dingen.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
ik ben niet verschrikkelijk dik, maar ik doe dat ook niet hoor
Wat een frustratie komt hier vrijquote:Op maandag 26 juni 2006 14:16 schreef slimblondje het volgende:
[..]
haha, ik ben juist een slanke meid die pissed wordt dat (anders slanke) mensen zo zeiken over hoe ranzig dik/stevig wel niet is en hoe niet geil ze van een stevige/dikke worden...
Enne, dat gezeik over de juiste maatjes.... Ik ben slank, ik schommel standaard tussen maatje 38 en 42 jaja, jullie lezen het goed, soms 42!!! Ben ik nu een vetzak?? Niet aantrekkelijk?? Omdat ik nooit maatje 34 of 36 zal gaan dragen??? Stjonge tsjonge....
Wat ik nu dus wil zeggen is dat dat gezeik over 'maatje 42 is te dik' eens moet stoppen... maatje 42 is voor nederlandse dames niet perse te dik... ik ben 1.87 en week 68 kilo... ben ik nu een vetklep omdat ik maatje 42 soms draag???
het verbaasd mij soms nog wel eens hoe kortzichtig een aantal fokkers zijn!
quote:Op maandag 26 juni 2006 14:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat je valt voor de uitstraling die iemand heeft, en dat heeft niet per definitie iets met het uiterlijk te maken.
hardstylequote:Op maandag 26 juni 2006 14:24 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
naja het gaat om het idee. ik ben dus behoorlijk sportief aangelegd en onderneem graag dingen.
als ik naar een discotheek ga of naar een festival (defqon en straks sens black) dan sta ik gewoon meer dan de helft van de avond flink uit mijn dak te gaan op de dansvloer.
een dik persoon zie ik nou niet bepaald 2 uur achter mekaar stampen op hardstyle
Valt niet op hehquote:Op maandag 26 juni 2006 14:26 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Wat een frustratie komt hier vrij![]()
Niet??? Goh, je zou toch ook eens naar de ietswat vollere dames moeten kijken, dan denk ik dat jij dan ook weer wat ruimdenkerer zult gaan denken....quote:Op maandag 26 juni 2006 14:24 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
naja het gaat om het idee. ik ben dus behoorlijk sportief aangelegd en onderneem graag dingen.
als ik naar een discotheek ga of naar een festival (defqon en straks sens black) dan sta ik gewoon meer dan de helft van de avond flink uit mijn dak te gaan op de dansvloer.
een dik persoon zie ik nou niet bepaald 2 uur achter mekaar stampen op hardstyle
haha, ja idd, ben zo gefrustreerd dat ik steeds maar op de 68 blijf hangen, ik zou willen dat ik iets zwaarder was.. dan had ik niet steeds van die geile blikken van sommige gasten (zoals sommigequote:Op maandag 26 juni 2006 14:26 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Wat een frustratie komt hier vrij![]()
Pilletjes op?quote:Op maandag 26 juni 2006 14:30 schreef slimblondje het volgende:
[..]
haha, ja idd, ben zo gefrustreerd dat ik steeds maar op de 68 blijf hangen, ik zou willen dat ik iets zwaarder was.. dan had ik niet steeds van die geile blikken van sommige gasten (zoals sommigegasten die hiero ook op fok zijn) op mij gericht.. Ik val meer op mannen die meer verstand in hun hoofd dan in hun kul hebben...
![]()
![]()
![]()
![]()
Ach, met zo'n instelling hoef je daar geen zorgen over te makenquote:Op maandag 26 juni 2006 14:30 schreef slimblondje het volgende:
haha, ja idd, ben zo gefrustreerd dat ik steeds maar op de 68 blijf hangen, ik zou willen dat ik iets zwaarder was.. dan had ik niet steeds van die geile blikken van sommige gasten (zoals sommigegasten die hiero ook op fok zijn) op mij gericht.. Ik val meer op mannen die meer verstand in hun hoofd dan in hun kul hebben...
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 26 juni 2006 14:33 schreef Averon het volgende:
Helaas leiden nogal veel mannen geregeld aan testosteroon vergiftiging waardoor hogere hersenfuncties worden uitgeschakeld.
Mwah ik had het nog vrij subtiel gebracht (dacht ik), ik zei dat ik haar een hele lieve meid vond, maar dat we fysiek niet donders bij elkaar pasten. Zij is min of meer direct in huilen uitgebarsten en begon erg nare dingen over zichzelf en haar figuur te zeggen.quote:
mijn BMI is altijd beneden de 25 geweest. daarnaast heb ik door jarenlan sporten en behoorlijk gespierd lichaam gekregen. toen ik op kamers ging werd dat allemaal minder. tot een punt dat ik hetzelf zat was. ik vond het echt walgelijk dat ik vetrollen kreeg en gewoon mijn spiermassa verdween (dat terwijl vrouwen mijn vaak nog slank vonden).quote:Op maandag 26 juni 2006 14:34 schreef Roquefort het volgende:
Liever een lekkere dikke met mooie volle rondingen, dan een magere plank.
![]()
Ik ben zelf zo mager (slank)als een lat, en het zijn echt niet alleen dikkertjes die zich ergeren aan de respectloosheid waarmee in topics als deze over wat vollere mensen wordt gesproken. Ik erger me er wild aan, dat als je een paar kilo meer hebt, dat er dan altijd wijsneuzen zijn die daarover voluit denigrerend menen te moeten spreken. Ik ben bl;ij dat ik niet zulke vrienden en ouders heb als TS ze beschrijft in de OP.
Wat zal ik lachen las je vetrullen terugkomen TS. Net als ex-rokers vaak de fantiekste anti-rokers zijn, zijn het de vaak juist de slankgetrainde potentiele dikkertjes die het hardst oordelen over de niet-afgetrainde dikkertjes.
Maar ooit gaat je gewichts-jojo weer omhoog TS, onvermijdelijk, kwestie van tijd tot je zwembandjes weer terugkomen.....![]()
En dan ben je weer "één van hen:
![]()
![]()
hihi, ik heb ook wat ik wil!!quote:Op maandag 26 juni 2006 14:33 schreef Averon het volgende:
[..]
Ach, met zo'n instelling hoef je daar geen zorgen over te makenAls je eenmaal weet wat je wil is het wat makkelijker zoeken.
Helaas leiden nogal veel mannen geregeld aan testosteroon vergiftiging waardoor hogere hersenfuncties worden uitgeschakeld.
Ondanks dat een zeker respect naar je ouders je niet ontzegt kan wordenquote:Op maandag 26 juni 2006 14:42 schreef A_L_N_F het volgende:
naar mijn mama luister ik altijd![]()
de kans dat ik moddervet word is nihil
Dat kun je allemaal wel zeggen maar seks met een strakke meid is zeker wel veel beter.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:43 schreef Maeghan het volgende:
-knip-
dat kan ik dan weer wel (op andere muziek) maar dat is iets heel anders dan 40km per dag afleggen in nieuw zeeland ofzo.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:24 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ik heb een zwaar gekneusde enkel gehad. paar weken gips maar daarna bleef die zwak en moest ik basketbal opgeven. bij voetbal daarna ook vaak door mijn enkel gegaan en daarna eigenlijk weinig gesport.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:47 schreef Averon het volgende:
[..]
Ondanks dat een zeker respect naar je ouders je niet ontzegt kan wordenvind ik je enigzins kort door de bocht gaan met die laatse opmerking.
Ik las volgens mij dat je per week een aantal keren aan hardlopen doet, das gezond, das prettig, dat deed ik ook. Totdat mijn knie kapot ging en ik een jaar lang niet kon sporten. Dat scheelde 25 kg en dat ging er heel moeilijk weer af. Vooral ook omdat ik daarvoor nooit heb moeten letten op wat ik at of deed omdat het er toch niet aankwam.
Ik zou zeggen afkloppen, but then again, ik ben niet bijgelovig.
Moah, das relatief natuurlijk. De beste sex die ik heb gehad was niet met de slankste meid waar ik ooit het bed mee gedeeld heb.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:50 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Dat kun je allemaal wel zeggen maar seks met een strakke meid is zeker wel veel beter.
De beste die ik ooit gehad heb was een aerobicsstructriese, geweldig en onvermoeibaar!
Ja, maar jij ziet er dan ook goed uit en besteed aandacht aan je uiterlijk. Hoewel het niet voor elke man geldt is er een aanzienlijk deel dat het bij "bweh, een dikke vrouw, nee, daar kan ik het niet op" een mental image van een matig verzorgd en vadsig iemand heeft.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:43 schreef Maeghan het volgende:
-knip-
Dat kan..maar het is nooit andersom. Dus de beste seks met de dikste meid.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:55 schreef Averon het volgende:
[..]
Moah, das relatief natuurlijk. De beste sex die ik heb gehad was niet met de slankste meid waar ik ooit het bed mee gedeeld heb.
Idd... dat gehuil om taartjes en vervolgens dat geklaag over die dikke buik de hele tijd...quote:Op maandag 26 juni 2006 14:58 schreef Robocock het volgende:
Als je veel sport, op je voeding let etc is er al snel sprake van een bepaalde levenswijze. Dat gaat 9 vd 10 x niet goed samen met een persoon die niet sport, slecht eet etc.
Maar dat geldt dus zowel voor dunne als dikke mensen met zo'n levenswijze. Dat botst gewoon.
Als je hele leven moet draaien om de beste seks die je kunt hebben ben je toch wel oppervlakkig hoor. ALs je iemand tegenkomt die verder helemaal je van het is, dan ga je die toch niet wegsturen omdat een aerobicsinstructrice lekker neukt? Sjezus. Bovendien, misschien zijn er wel dikke vrouwen die net zo goed zijn in bed, maar heb jij dat niet ervaren omdat je bij voorbaat denkt dat het niks kan worden.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:50 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Dat kun je allemaal wel zeggen maar seks met een strakke meid is zeker wel veel beter.
De beste die ik ooit gehad heb was een aerobicsstructriese, geweldig en onvermoeibaar!
Dat idee gaat er bij mij m'n hele leven al niet in. Mijn moeder heeft me altijd opgevoed met het idee dat dat juist niet uitmaakt en ik leef daar wel naar. Misschien zelfs iets te veel.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:53 schreef FLipKick het volgende:
[..]
Zoals je zegt draait het inderdaad om het hele pakket. En een voetbalshirt kan inderdaad een afknapper zijn omdat je bijv. voetbal haat en belachelijk vindt.
Verder is het ontzettend belangrijk wat andere mensen denken. Onderschat dat niet.
Mensen zijn constant bezig met het proberen van geaccepteerd te worden door de maatschappij (andere mensen). Waarom zouden we anders naar de kapper gaan/ mooie schoenen kopen / merkkleding / haar kammen / goede baan met aanzien / een mooie auto etc. etc. etc. etc.
"Ja maar dat doe ik voor mezelf! Omdat ik dat zelf wil/zelf mooi vind."
De reden dat iemand dat zelf wil en mooi vind is omdat de maatschappij (de groep) dat mooi vind .
Ik vond mezelf bij maat 48 ook te dik en lelijk, maar nu met maat 42 ben ik echt blij. Ik schaam me echt niet meer om over straat te gaan.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:52 schreef A_L_N_F het volgende:
Eh, ik meende het echt hoor...quote:Op maandag 26 juni 2006 14:56 schreef 1-0-Ed het volgende:
Onzin is elders.
en goede vriendin van mij heeft ook maatje 40-42.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:01 schreef Maeghan het volgende:
Ik vond mezelf bij maat 48 ook te dik en lelijk, maar nu met maat 42 ben ik echt blij. Ik schaam me echt niet meer om over straat te gaan.Veel mensen zullen het nog wel te dik vinden, maar boeiend.
Oh nee, i've been aroundquote:Op maandag 26 juni 2006 15:01 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Bovendien, misschien zijn er wel dikke vrouwen die net zo goed zijn in bed, maar heb jij dat niet ervaren omdat je bij voorbaat denkt dat het niks kan worden.![]()
[..]
ja veelal wel. en daarnaast is het ook zo dat ze bij uitzending lelijke en dikke mensen vaak een plek geven buiten het camera-gebied...quote:Op maandag 26 juni 2006 15:18 schreef Terreros85 het volgende:
er zitten alleen maar dunne mensen in het publiek![]()
En haast geen mannen. Bij dit onderwerp had ik graag wat zinnige onderbouwde reacties van mannen gezien....quote:Op maandag 26 juni 2006 15:18 schreef Terreros85 het volgende:
er zitten alleen maar dunne mensen in het publiek![]()
Ik kan me niet voorstellen dat je seks/mooi figuur om naar te kijken belangrijker vindt dan dat je vriendin zich goed voelt bij een in principe wel goed figuur. Niet als verwijt, maar ik kan het me gewoon echt niet voorstellen.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:12 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Oh nee, i've been around![]()
Ik heb op dit moment een iets te zware vriendin zelfs, en dat vind ik erg jammer. Ze is bijna weer slank maar zij vind "het wel goed zo"![]()
Ik heb wel een blubberbuik. Ik heb echt aanleg daarvoor. Mijn benen en kont zijn wel gespierd, maar ik heb echt een 'appelfiguur' dus. Dat vind ik wel vervelend, maar er valt niet echt heel veel aan te doen behalve nog wat afvallen geloof ik. Maar goed, je hebt nu eenmaal niet altijd alle invloed op hoe je eruit ziet. Ik sport inmiddels al drie maanden 4 tot 6 uur per week en zie ook vooral verschil op m'n kont en benen, en zelfs een beetje op m'n armen, maar niets op m'n buik. Heel jammer, maar ja. Iedereen heeft toch altijd leukere en minder leuke puntjes.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:08 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
en goede vriendin van mij heeft ook maatje 40-42.
ze heeft idd een ontzettende lekkere kont. en idd een meisje die in het openbaar heel veel aandacht krijgt van mannen.
verder is ze redelijk slank maar krijgt\heeft ze al een behoorlijk buikje. dat vind ik dan wel weer jammer.
en ook naakt mag ze er zijn alleen moet ik zeggen dat een blubberbuik niet mooi is. een vrouwenbuik hoort zacht maar wel slank te zijn![]()
Ja, maar dat is het probleem, de beeldvorming rondom overgewicht is zeer negatief, dus bij 'dikke vrouw' denkt men aan een ongezonde, vadsige koe die driemaaldaags bij de Mac eet. Nee, nogal wiedes dat niemand daar zin in heeft.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:19 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ja veelal wel. en daarnaast is het ook zo dat ze bij uitzending lelijke en dikke mensen vaak een plek geven buiten het camera-gebied...
en ook alle geinterviewden op straat, op een na, gaven duidelijk aan geen relatie te nemen met een dikke vrouw.
Als ze zich nou strak traint dan geef ik ook eens complimentjes en voelt ze zich nog beterquote:Op maandag 26 juni 2006 15:21 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je seks/mooi figuur om naar te kijken belangrijker vindt dan dat je vriendin zich goed voelt bij een in principe wel goed figuur. Niet als verwijt, maar ik kan het me gewoon echt niet voorstellen.
duursporten? ik sport iets langer dan jouw inmiddels. en idd het gaat langzaam maar ik merkte het ook vooral in mijn benen en kont. nu ook boventorso inclusief armen.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:21 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je seks/mooi figuur om naar te kijken belangrijker vindt dan dat je vriendin zich goed voelt bij een in principe wel goed figuur. Niet als verwijt, maar ik kan het me gewoon echt niet voorstellen.
[..]
Ik heb wel een blubberbuik. Ik heb echt aanleg daarvoor. Mijn benen en kont zijn wel gespierd, maar ik heb echt een 'appelfiguur' dus. Dat vind ik wel vervelend, maar er valt niet echt heel veel aan te doen behalve nog wat afvallen geloof ik. Maar goed, je hebt nu eenmaal niet altijd alle invloed op hoe je eruit ziet. Ik sport inmiddels al drie maanden 4 tot 6 uur per week en zie ook vooral verschil op m'n kont en benen, en zelfs een beetje op m'n armen, maar niets op m'n buik. Heel jammer, maar ja. Iedereen heeft toch altijd leukere en minder leuke puntjes.
overgewicht is ook negatief, als het goed was dan zou overgewicht niet geassocieerd worden met ziekten en gebreken.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:23 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ja, maar dat is het probleem, de beeldvorming rondom overgewicht is zeer negatief, dus bij 'dikke vrouw' denkt men aan een ongezonde, vadsige koe die driemaaldaags bij de Mac eet. Nee, nogal wiedes dat niemand daar zin in heeft.
Als ze nou plaatjes laten zien en vragen wat iemand nog acceptabel vindt, dan denk ik dat je al hele andere reacties krijgt. Ongetwijfeld zullen er dan minder mannen een maatje 50 aantrekkelijk vinden dan een maatje 38, maar het is wel veel genuanceerder.
Ik ben een man, nu ja, een jongen, ben pas 27. Ik val ook op uiteriljk. Granted, innerlijk is eigenlijk belangrijker, maar, net als bij de meeste mannen, moet ik op zijn minst een positief gevoel hebben bij het uiterlijk.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:19 schreef IJzercookie het volgende:
En haast geen mannen. Bij dit onderwerp had ik graag wat zinnige onderbouwde reacties van mannen gezien....
dat zit dus niet helemaal zo in elkaar. Als een man eenmaal een randje vet heeft op/onder zn navel gaat dat heel moeilijk weg, moet je op een streng low-carb dieet gaan en vreselijk veel cardio doen, en daarmee je spieren verbranden.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:25 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
duursporten? ik sport iets langer dan jouw inmiddels. en idd het gaat langzaam maar ik merkte het ook vooral in mijn benen en kont. nu ook boventorso inclusief armen.
en sinds 2 a 3 weken zie ik mijn buikje minder worden.
kwestie van gewoon dom doorgaan en ook dan gaat dat hardnekkige vet weg![]()
ja dat klopt. merk het zelf nu. de vetribbel wordt echt tergen langezaam minder. en het rare is dat hij van de zijkanten naar binnen afneemt. maar hij gaat iig weg, maar zal nog wel ff duren...quote:Op maandag 26 juni 2006 15:32 schreef Musketeer het volgende:
[..]
dat zit dus niet helemaal zo in elkaar. Als een man eenmaal een randje vet heeft op/onder zn navel gaat dat heel moeilijk weg, moet je op een streng low-carb dieet gaan en vreselijk veel cardio doen, en daarmee je spieren verbranden.
Behoorlijk kansloos inderdaad. Daar zou ik nou echt niet naast lopen.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:01 schreef Maeghan het volgende:
[..]
loop ik standaard op Nike Air Max Classics omdat ik die lekker ivnd lopen, ook al vinden anderen dat ordinair
Ik val onder die categorie, maar eerlijk gezegd is lichaamsbouw voor mij geen criterium. Voor mij is het belangrijk dat iemand lief, zorgzaam, vriendelijk, intelligent en betrouwbaar is. Tja, het omhulsel is voor mij minder belangrijk, maar er moet wel aantrekkingskracht zijn! En dat is voor mij iets ongrijpbaars.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:39 schreef A_L_N_F het volgende:
maar wat ik me dan wel weer afvraag:
"vallen dikke mensen nu op ook andere dikke mensen of gewoon op knappe slanke mensen?"
volgensmij zijn dikke mensen zelf ook nog wel discriminerend als het gaat om partnerkeuze
Dat vraag ik me ook af, maar dat is volgens mij ook bij andere mensen die minder bedeeld zijn met uiterlijk. Die vallen ook niet automatisch op andere lelijke mensenquote:Op maandag 26 juni 2006 15:39 schreef A_L_N_F het volgende:
"vallen dikke mensen nu op ook andere dikke mensen of gewoon op knappe slanke mensen?"
volgensmij zijn dikke mensen zelf ook nog wel discriminerend als het gaat om partnerkeuze
klopt, ik heb een maat van 140 kilo die al bij een meisje met de helft van zijn gewicht lompe opmerkingen maakt over uiers en haar op stal zetten, en een flink zusje die elke kerel die het waagt tegen haar te praten al bij voorbaat afbrandt.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:39 schreef A_L_N_F het volgende:
Ik heb zelf een BMI van 25 en-een-beetje (1.75/78 KG) en ben daarmee net officieel te dik.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:39 schreef A_L_N_F het volgende:
1,81 bij 49 kiloquote:Op maandag 26 juni 2006 15:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb zelf een BMI van 25 en-een-beetje (1.75/78 KG) en ben daarmee net officieel te dik.
Mijn vriend heeft een BMI van net 15 (1.81/49 KG) en is daarmee officieel te dun.
Eigenlijk heeft het postuur van vriendjes nooit een boeiende rol gespeeld in mijn partnerkeuze
49 kilo is wel heel weinig hoorquote:Op maandag 26 juni 2006 15:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb zelf een BMI van 25 en-een-beetje (1.75/78 KG) en ben daarmee net officieel te dik.
Mijn vriend heeft een BMI van net 15 (1.81/49 KG) en is daarmee officieel te dun.
Eigenlijk heeft het postuur van vriendjes nooit een boeiende rol gespeeld in mijn partnerkeuze
Ben je niet bang dat hij wegwaait als je met hem over straat loopt?quote:Op maandag 26 juni 2006 15:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeequote:Op maandag 26 juni 2006 15:57 schreef BertV het volgende:
Dunne mensen mogen dus wel afgezeken worden? Want dan is het plotseling niet erfelijk oid.
ik vond die antilliaan echt afschuwelijk. dik of dun het blijft idd een viswijf waar ik het niet op zou kunnen. tja dat meisje in het publiek was echt zo'n geval van vroeger gepest en krabbelt net nu op maar heeft er nooit over kunnen praten.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:53 schreef Maeghan het volgende:
Ik heb even de video gekeken van de uitzending. Van die linker kan ik me goed voorstellen dat ze geen vriend heeft, maar ik vind haar nou ook niet echt intelligent, spontaan of zelfverzekerd overkomen. Ik vind het gewoon een boerentrien. Dik of dun, ik vind het niet raar dat mannen het daar niet op kunnen.
Die middelste is dus niet dik meer, want ze is afgevallen, maar ik vind haar echt lelijk hoor. Volgens mij heeft het bij haar ook niet echt met gewicht te maken. Echt wat wij thuis een gedroogd appeltje noemen.
Die rechter is het dikst, maar ze heeft wel een mooi gezicht (alleen te dik dus) en is gewoon vlot en zo. Die vind ik nog de leukste van het stel. Goed, zij is ook wel op het punt dat ik me goed voor kan stellen dat iemand dat niet zo aantrekkelijk meer vindt, maar dat blijft toch een persoonlijke grens. Als ik moet kiezen vind ik die echt nog het leukst dus. Da's gewoon een meisje dat je gewoon moet leren kennen en moet steunen en dan komt het wel goed denk ik.
Die griet in het publiek, die 'sexy' vrouw vind ik dus echt niet mooi, maar gewoon een loddige koe.
De interviews op straat izjn minder negatief dan ik had verwacht. Er zijn er twee die niet zeiden dat ze geen dikke vriendin wilden, maar zeiden "ze moet er wel leuk uit zien". Dat je er alleen leuk uit kan zien als je dun bent zeggen ze niet en ik krijg niet de indruk dat ze dat bedoelen of zo.
Ik heb echt medelijden met dat dunne meisje in het publiek, ze staat erbij alsof ze bijna moet huilen, zo onzeker. =/
Dik zijn is natuurlijk niet altijd een keuze ...quote:Op maandag 26 juni 2006 15:58 schreef A_L_N_F het volgende:
(dik zijn is een keuze, terwijl andere afwijkingen vaak aangeboren zijn en daar kun je niks aan veranderen)
Ik vond dat meisje in het publiek niet heel onzeker ofzo. Ze stond daar toch om een opmerking te maken. Dan ben je niet heel onzeker. En ik vond haar liefquote:Op maandag 26 juni 2006 15:53 schreef Maeghan het volgende:
Ik heb even de video gekeken van de uitzending. Van die linker kan ik me goed voorstellen dat ze geen vriend heeft, maar ik vind haar nou ook niet echt intelligent, spontaan of zelfverzekerd overkomen. Ik vind het gewoon een boerentrien. Dik of dun, ik vind het niet raar dat mannen het daar niet op kunnen.
Die middelste is dus niet dik meer, want ze is afgevallen, maar ik vind haar echt lelijk hoor. Volgens mij heeft het bij haar ook niet echt met gewicht te maken. Echt wat wij thuis een gedroogd appeltje noemen.
Die rechter is het dikst, maar ze heeft wel een mooi gezicht (alleen te dik dus) en is gewoon vlot en zo. Die vind ik nog de leukste van het stel. Goed, zij is ook wel op het punt dat ik me goed voor kan stellen dat iemand dat niet zo aantrekkelijk meer vindt, maar dat blijft toch een persoonlijke grens. Als ik moet kiezen vind ik die echt nog het leukst dus. Da's gewoon een meisje dat je gewoon moet leren kennen en moet steunen en dan komt het wel goed denk ik.
Die griet in het publiek, die 'sexy' vrouw vind ik dus echt niet mooi, maar gewoon een loddige koe.
De interviews op straat izjn minder negatief dan ik had verwacht. Er zijn er twee die niet zeiden dat ze geen dikke vriendin wilden, maar zeiden "ze moet er wel leuk uit zien". Dat je er alleen leuk uit kan zien als je dun bent zeggen ze niet en ik krijg niet de indruk dat ze dat bedoelen of zo.
Ik heb echt medelijden met dat dunne meisje in het publiek, ze staat erbij alsof ze bijna moet huilen, zo onzeker. =/
49 kilo bij 1 meter 81?quote:Op maandag 26 juni 2006 15:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Valt wel mee hoorquote:Op maandag 26 juni 2006 15:56 schreef thabit het volgende:
[..]
Ben je niet bang dat hij wegwaait als je met hem over straat loopt?
in de meeste gevallen wel. het is de vaak veroorzaakt door verwaarlozing van je lichaam en slechts een niet relevant percentage is daadwerkelijk dik geworden door medicatie of bepaalde ziektenquote:Op maandag 26 juni 2006 15:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dik zijn is natuurlijk niet altijd een keuze ...
al betwijfel ik of zo'n klap hard aankomtquote:Op maandag 26 juni 2006 16:03 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik vind dat dunne mensen ook mogen slaan bij zo'n opmerking!
Is hij tevreden met zijn gewicht of doet hij er wel wat aan?quote:Op maandag 26 juni 2006 16:03 schreef freecell het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor
Hij zekert me ook gewoon bij klimmen en hij slaapt op een normaal bed en niet in de luxaflex
Daarbij is aankomen (net zoals afvallen) verrekte moeilijk.
Het valt inderdaad op dat mensen zonder moeite zeggen: " oh! wat ben jij dun, eet je wel genoeg?"
Moet je eens proberemn tegen een dik iemand: " WOW, wat ben jij vet, vreet je soms teveel? "
Wedden dat je een mep krijgt? En terecht
Ik vind dat dunne mensen ook mogen slaan bij zo'n opmerking!
Waarom moet hij er iets aan doen? Dit topic gaat toch over mensen die te dik zijn er er niks aan willen/kunnen doen?quote:Op maandag 26 juni 2006 16:06 schreef Robocock het volgende:
[..]
Is hij tevreden met zijn gewicht of doet hij er wel wat aan?
Ik heb die vraag al beantwoord in mijn epistel, maar voor alle duidelijkheid: het maakt me niet zo uit. Een man van 200 kilo vind ik inderdaad niet aantrekkelijk, maar ik kijk echt niet op een paar kilo. Een beetje stevig kan juist errug lekker zijn vind ik. Het moet gewoon bij de bouw passen. Een 'magere slungel' die tien kilo te zwaar is, dat is geen gezicht. Een brede man met hetzelfde overgewicht is dan helemaal niet uit verhouding.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:39 schreef A_L_N_F het volgende:
Tuurlijk, maar ik bedoel het anders. Er zijn meer ongezonde dingen. Ga de straat op en vraag:quote:Op maandag 26 juni 2006 15:28 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
overgewicht is ook negatief, als het goed was dan zou overgewicht niet geassocieerd worden met ziekten en gebreken.
1 x BodyCombat, 2 x BodyPump, 1 x BodyBalance minimaal in de week.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:25 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
duursporten? ik sport iets langer dan jouw inmiddels. en idd het gaat langzaam maar ik merkte het ook vooral in mijn benen en kont. nu ook boventorso inclusief armen.
en sinds 2 a 3 weken zie ik mijn buikje minder worden.
kwestie van gewoon dom doorgaan en ook dan gaat dat hardnekkige vet weg![]()
Dik zijn is deels een keuze, maar het is niet zo simplistisch als je het stelt. Soms wil je heel graag afvallen, maar zijn er nog andere problemen die voorrang hebben en ook tijd en energie kosten. Natuurlijk is het dan een keuze om die dingen prioriteit te geven, in zekere zin, maar het is niet alsof je even kunt besluiten dat je vanaf morgen dun gaat zijn. Het is nogal een proces met vallen en opstaan en je weet ook niet hoe het komt. Ik heb zes jaar lang een eetstoornis gehad, voortkomend uit een depressie en onzekerheid (op school altijd gepest met mijn gewicht toen ik nog helemaal niet dik was) en heb er in die tijd 30 kilo bijgegeten. Dat heb ik zelf gedaan, maar ik had het niet bepaald onder controle. Natuurlijk wilde ik wel iets anders dan dat, maar als je dan al die druk van buitenaf hebt, je voelt je waardeloos etc., dan is het moeilijk om het niet te doen. Ik bedoel, als je depressief bent en je denkt 'ach, ik wil toch dood', dan kan dat ene pak koekjes er voor je gevoel ook nog wel bij, maken ze het gaat maar wat groter. Dan voel je je de dag erna wat minder suicidaal en dan heb je weer spijt van dat pak koekjes. Zo ging dat bij mij. Als ik toen opmerkingen naar m'n hoofd kreeg dat 'dik zijn een keuze was' voelde dat echt niet zo. Het is oneindig veel makkelijker om te roepen dat dik zijn een keuze is, dan om de keuze te maken er iets aan te gaan doen. Bovendien is roepen dat het een keuze is weinig constructief. Bied mensen steun en alternatieven in plaats van mensen de grond in te praten en te roepen dat het hun eigen schuld is (veel dikke mensen voelen zich er toch al waanzinnig schuldig over, ondanks het feit dat ze naar dunne mensen roepen dat het hun schuld niet is).quote:Op maandag 26 juni 2006 15:58 schreef A_L_N_F het volgende:
dik zijn is een keuze, terwijl andere afwijkingen vaak aangeboren zijn en daar kun je niks aan veranderen)
Ow, excuus dat ik zo ontzettend offtopic ga.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:09 schreef BertV het volgende:
[..]
Waarom moet hij er iets aan doen? Dit topic gaat toch over mensen die te dik zijn er er niks aan willen/kunnen doen?
quote:Op maandag 26 juni 2006 16:09 schreef BertV het volgende:
Waarom moet hij er iets aan doen? Dit topic gaat toch over mensen die te dik zijn er er niks aan willen/kunnen doen?
Toch?quote:Ben ik te dik voor een vriendje?
Nee, dit topic gaat over de kansen op een relatie voor dikke mensen.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:09 schreef BertV het volgende:
[..]
Het is iig letterlijk en figuurlijk een groeiende markt.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:11 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nee, dit topic gaat over de kansen op een relatie voor dikke mensen.
kansloze bijdrage, blijf dan wegquote:Op maandag 26 juni 2006 16:12 schreef avotar het volgende:
zielig topic
Ik ook!quote:Op maandag 26 juni 2006 16:18 schreef Maeghan het volgende:
Ik vind dit voor iets wat leek te beginnen als een bashtopic juist nog heel geciviliseerd en zinnig eigenlijk.
Ik ben altijd te zwaar geweest en heb nog nooit een probleem gehad met aandacht krijgen of een partner vinden. Het klinkt heel opschepperig, maar ik moest een keer heel erg blozen toen mijn huisgenoot eventjes hardop aan mij voorrekende hoeveel mannen er op dat moment graag een relatie met me wilden. Dat waren er niet weinig en dat waren allemaal leuke gozers met een lekker figuur en leuke kop.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:11 schreef Maeghan het volgende:
Nee, dit topic gaat over de kansen op een relatie voor dikke mensen.
Zou jij op iemand afstappen waar je niet fysiek tot voelt aangetrokken?quote:Op maandag 26 juni 2006 16:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er zijn vast genoeg mensen die nooit op een wat dikker iemand af zouden stappen, maar dat maakt niet uit. Ik val sowieso niet op oppervlakkige personen en dit zorgt mooi voor een duidelijk beeld. Dat heb je als zeer aantrekkelijk persoon niet; dan weet je nooit of het nou om je uiterlijk of om jou als persoon gaat.
Ik leer graag eerst iemand kennen voor ik besluit of ik me aangetrokken voel tot die persoon of niet. Maar ik val dan niet per se op uiterlijk, maar heel erg op andere zaken. Toen ik jonger was keek ik veel meer naar uiterlijk dan nu. Was ik toen oppervlakkiger? Ja, ik vind van wel.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:28 schreef Averon het volgende:
Zou jij op iemand afstappen waar je niet fysiek tot voelt aangetrokken?
Voor mij moet er iets van aantrekkingskracht zijn, overgewicht doet daar aan af voor mij, maakt mij dat dan oppervlakkig?
We hebben het niet alleen over "dikke" vrouwen, maar een vrouw die een stevige kont heeft wordt nou eenmaal anders benaderd dan een man met een flink afdak voor zijn werkeloze kabouter.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:31 schreef Tobbes het volgende:
Waarom hebben we het alleen over dikke vrouwen?
op zich wel interressant.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:31 schreef Tobbes het volgende:
Waarom hebben we het alleen over dikke vrouwen?
Volgens mij ook het verschil tussen mannen en vrouwen. Mannen gaan toch vooral op het uiterlijk af om vervolgens pas ECHT te gaan kijken. Zo hoorde ik laatst dat vrouwen naar mooie mannen kijken alsof het een mooi "iets" zou zijn. Dus totaal zonder lust. Ondenkbaar.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik leer graag eerst iemand kennen voor ik besluit of ik me aangetrokken voel tot die persoon of niet. Maar ik val dan niet per se op uiterlijk, maar heel erg op andere zaken. Toen ik jonger was keek ik veel meer naar uiterlijk dan nu. Was ik toen oppervlakkiger? Ja, ik vind van wel.
Ik kijk toch echt niet lusteloos naar mannenquote:Op maandag 26 juni 2006 16:39 schreef BertV het volgende:
Zo hoorde ik laatst dat vrouwen naar mooie mannen kijken alsof het een mooi "iets" zou zijn. Dus totaal zonder lust. Ondenkbaar.
Relatiemateriaal moet voor mij ook wel lustmateriaal zijnquote:Op maandag 26 juni 2006 16:45 schreef Isabeau het volgende:
Een lustobject is voor mij iets totaal anders dan 'relatiemateriaal'![]()
Maar jij kan dan ook 5 jaar tegen een foeilelijke stoel aankijken, dat is ook een gave die niet iedereen heeft.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:45 schreef Isabeau het volgende:
Hm, ik vraag me af of ik hier voor het hele sterke geslacht mag spreken.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:45 schreef Isabeau het volgende:
ook dat is goed voor je conditiequote:Op maandag 26 juni 2006 16:48 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, ik geil ook wel heel erg op mijn vriendje(hij kwam net binnen en ik zit nu alweer half naakt, dus ik ga even
)
Ik zou zeggen "vooral niet bij het zoeken naar relatiemateriaal."quote:Op maandag 26 juni 2006 16:52 schreef BertV het volgende:
Ook niet bij het zoeken naar relatiemateriaal.
Ook goed. Had er even bij moeten zetten dat het niet voor iedereen geld. Jij bent één van de weinige die het dan inderdaad echt geen reet uitmaakt op dat gebied.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:01 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat idee gaat er bij mij m'n hele leven al niet in. Mijn moeder heeft me altijd opgevoed met het idee dat dat juist niet uitmaakt en ik leef daar wel naar. Misschien zelfs iets te veel.![]()
Misschien ga ik daarom wel niet naar de kapper, loop ik standaard op Nike Air Max Classics omdat ik die lekker ivnd lopen, ook al vinden anderen dat ordinair, kam ik mijn haar niet altijd als ik de deur uit moet (ok, als ik een vriend zou hebben en daarmee afsprak zou ik m'n haar wel kammen omdat dat van me verwacht wordt, ik geef het toe), hoef ik geen baan met aanzien maar een met leuk werk en leuke collega's en rijd ik in een brik van 20 jaar oud dat aan elkaar hangt van brandhaardpasta, siliconenkit en gelaste stukjes metaal. Lekker boeiend.
Vergeleken daarmee is mijn dikke reet nog een pluspunt, toch?![]()
Hoe zou dat toch komen ?quote:Op maandag 26 juni 2006 16:59 schreef Disorder het volgende:
Dikkere vrouwen zitten vaak, niet altijd, maar vaak niet lekker in hun vel (no pun intended). Daarom sla ik ze liever over. Vaak niet eens vanwege het uiterlijk, maar omdat veel dikke vrouwen die ik ken zich gewoon niet lekker of zelfs lelijk voelen in een groot publiek.
Die 3e en die meid uit het publiek hebben nog wel een beetje uitstraling en zelfvertrouwen. dat maakt een hoop goed. die eerste 2 die zo goed als niet. hebben ook geen leuk koppie ofzo..quote:Op maandag 26 juni 2006 13:08 schreef A_L_N_F het volgende:
zojuist een aflevering gekeken van "wat zou jij doen?"
[..]
---
Geen idee wat je met die link wilt doen. Ik krijg een adult content filter omdat ik niet ingelogd ben en heb geen zin me te registreren.quote:Op maandag 26 juni 2006 17:27 schreef Jayvon het volgende:
[..]
Hoe zou dat toch komen ?
http://www.deviantart.com/deviation/24054756/
die meid in het publiek had de uitstraling van een omhooggevallen viswijf. Zo kwam ze over, maar ze zag er iig wel spontaan uitquote:Op maandag 26 juni 2006 17:29 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Die 3e en die meid uit het publiek hebben nog wel een beetje uitstraling en zelfvertrouwen. dat maakt een hoop goed. die eerste 2 die zo goed als niet. hebben ook geen leuk koppie ofzo..
Komt door je leeftijd dus.quote:Op maandag 26 juni 2006 17:47 schreef Disorder het volgende:
[..]
Geen idee wat je met die link wilt doen. Ik krijg een adult content filter omdat ik niet ingelogd ben en heb geen zin me te registreren.
quote:Op maandag 26 juni 2006 17:47 schreef Disorder het volgende:
[..]
Geen idee wat je met die link wilt doen. Ik krijg een adult content filter omdat ik niet ingelogd ben en heb geen zin me te registreren.
slachtoffervetrol.quote:Op maandag 26 juni 2006 17:27 schreef Jayvon het volgende:
Hoe zou dat toch komen ?
http://www.deviantart.com/deviation/24054756/
En als je zo stom bent geweest om niet langer te worden dan 1.50, dan had je maar meer op de strech-bank moeten gaan liggenquote:Op maandag 26 juni 2006 18:24 schreef Pinball het volgende:
[..]
slachtoffervetrol.
Als je teveel drinkt ben je gewoon een alcoholist, en als je lever het begeeft is dat je eigen schuld.
Als je teveel rookt ben je een schoorsteen en als je longen het begeven is dat je eigen schuld.
Als je teveel achter je pc zit ben je een nerd en als je dan rsi krijgt is het.....jawel: je eigen schuld.
Maar als je teveel eet heb je een "eetstoornis", en als de halve wereld je uit verhouding gegroeide lichaam dan lelijk vindt zijn ze oppervlakkig en gemeen.
[edit]
Oh, met natuurlijk de normale disclaimer voor iedereen die dik is vanwege hormonen, medicijnen, erfelijkheid en schildklierafwijkingen. Jullie bedoel ik natuurlijk niet.
[/edit]
Dat stel je wel weer erg zwart/wit. Feit is gewoon dat veel dikke mensen te veel eten en te weinig bewegen, en vervolgens externe factoren de schuld geven.quote:Op maandag 26 juni 2006 18:57 schreef freecell het volgende:
[..]
En als je zo stom bent geweest om niet langer te worden dan 1.50, dan had je maar meer op de strech-bank moeten gaan liggen
En als je te dun bent heb je meteen anorexia en eet je nooit.....
ofzoiets?
Nee, ik noemde alleen dingen op waar je wèl zelf wat aan kan doen.quote:Op maandag 26 juni 2006 18:57 schreef freecell het volgende:
En als je zo stom bent geweest om niet langer te worden dan 1.50, dan had je maar meer op de strech-bank moeten gaan liggen
En als je te dun bent heb je meteen anorexia en eet je nooit.....
ofzoiets?
Ja, feit is ook dat ik niet te veel eet, genoeg sport, veel fruit en groente eet en dat mijn vriend hetzelfde eet als ik + minstens nog een zak chips, een aantal boterhammen, een voorraad frisdrank en wat hij verder nog aan eetbare dingen tegenkomt op een dag meer.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:03 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat stel je wel weer erg zwart/wit. Feit is gewoon dat veel dikke mensen te veel eten en te weinig bewegen, en vervolgens externe factoren de schuld geven.
die maken een duidelijk signaal, vrienden die jij hebt draaien er waarschijnlijk omheen en verfraaien de werkelijkheid, dan heb ik ook liever die directheidquote:Op maandag 26 juni 2006 13:18 schreef frankium het volgende:
[..]
fruit is gezond maar wat veel mensen ook niet realiseren is dat teveel fruit ook teveel suikers bevat die opgeslagen worden als vet...quote:Op maandag 26 juni 2006 19:07 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, feit is ook dat ik niet te veel eet, genoeg sport, veel fruit en groente eet en dat mijn vriend hetzelfde eet als ik + minstens nog een zak chips, een aantal boterhammen, een voorraad frisdrank en wat hij verder nog aan eetbare dingen tegenkomt op een dag meer.
En dat hij te dun is en ik te dik.
Dan spelen er misschien ook nog wel andere factoren mee
Het ligt niet alleen aan eten probeer ik te zeggen
Lees: genoeg fruit, ik eet echt geen drie kilo appels op een dagquote:Op maandag 26 juni 2006 19:16 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
fruit is gezond maar wat veel mensen ook niet realiseren is dat teveel fruit ook teveel suikers bevat die opgeslagen worden als vet...
Vind je jezelf te dik of heb je echt last van overgewicht zoals die meiden van dat filmpje..quote:Op maandag 26 juni 2006 19:07 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, feit is ook dat ik niet te veel eet, genoeg sport, veel fruit en groente eet en dat mijn vriend hetzelfde eet als ik + minstens nog een zak chips, een aantal boterhammen, een voorraad frisdrank en wat hij verder nog aan eetbare dingen tegenkomt op een dag meer.
En dat hij te dun is en ik te dik.
Dan spelen er misschien ook nog wel andere factoren mee
Het ligt niet alleen aan eten probeer ik te zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |