Uitgaande van een gemiddelde lengte en het zijn van een bodybuilder etc. uitgesloten.quote:
Ow, wens me maar RIP toe danquote:Op maandag 26 juni 2006 13:45 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Uitgaande van een gemiddelde lengte en het zijn van een bodybuilder etc. uitgesloten.
Zo'n groot gewicht laat je organen in overuren werken, je put je lichaam sneller uit, enorme vergroting van kans op hart en vaatziekten. Als je 120kg weegt, is een hartaanval, of het desfunctioneren van andere organen voor je 30ste niet uitgesloten.
Dat is nooit uitgesloten.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:45 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Uitgaande van een gemiddelde lengte en het zijn van een bodybuilder etc. uitgesloten.
Zo'n groot gewicht laat je organen in overuren werken, je put je lichaam sneller uit, enorme vergroting van kans op hart en vaatziekten. Als je 120kg weegt, is een hartaanval, of het desfunctioneren van andere organen voor je 30ste niet uitgesloten.
Want?quote:
http://www.sweetlove.be/act_overgewicht2.htmlquote:Obesitas of zwaarlijvigheid kan gemiddeld meer dan een decade van een mensenleven kosten ; bij zwarte mannen kan deze ziekte het leven met tot 20 jaar inkorten, volgens de resultaten van een nieuwe Amerikaanse studie.
De resultaten, die gepubliceerd zijn in een recent nummer van The Journal of the American Medical Association, ondersteunen de idee dat overdreven lichaamsgewicht een gezondheidsprobleem is, en kunnen de artsen en de openbare gezondheidsinstanties aanzetten om de inspanningen op te drijven om de groeiende obesitas epidemie aan te pakken.
"Overdreven gewicht kreeg niet dezelfde aandacht van artsen en politici als andere bedreigingen voor de gezondheid zoals roken, hypertensie of hypercholesterolemie," schrijven Drs. JoAnn E. Manson en Shari S. Bassuk (Brigham and Women's Hospital, Boston) in een begeleidend editoriaal. "Het is niet verwonderlijk dat het voorkomen van obesitas blijft stijgen."
De resultaten tonen aan dat "obesitas een diepgaand effect heeft op de levensverwachting," verklaren de studieauteur Dr. David B. Allison (University of Alabama, Birmingham) en zijn team.
Volgens het rapport, is obesitas bijzonder gevaarlijk voor jongere volwassenen. Ernstig obese blanke mannen van 20 tot 30 jaar oud leven ongeveer 13 jaar minder dan andere mannen in de algemene bevolking. Ernstig obese blanke vrouwen mogen verwachten dat ze acht jaar minder lang zullen leven dan hun niet-obese leeftijdsgenoten.
Obesitas had een diepgaand effect op de levensverwachting van jongere zwarten. Obese zwarte mannen van 20 tot 30 jaar leven ongeveer 20 jaar minder en obese zwarte vrouwen ongeveer 5 jaar minder, zelfs na aanpassing van de gegevens voor roken.
In de studie gebaseerd op gegevens van een nationale enquête, leefden blanke volwassenen met een body mass index (BMI) van 23 tot 25 en zwarte volwassenen met een BMI van 23 tot 30 het langst.
De resultaten geven in cijfers de gezondheidsrisico's weer die gepaard gaan met obesitas, vooral bij jonge volwassenen en volwassenen van middelbare leeftijd. Aangezien ongeveer twee derden van de Amerikaanse volwassen bevolking lijdt aan overgewicht of obesitas, voorspellen de resultaten een aan gang zijnde gezondheidscrisis, waarschuwen de onderzoekers.
De auteurs vragen meer onderzoek, vooral op het vlak van de duidelijk waargenomen raciale verschillen. Niettemin "bevestigen de bevindingen dat obesitas een majeur gezondheidsprobleem is dat de levensverwachting blijkbaar aanzienlijk vermindert, vooral bij personen in de jongere leeftijdsgroepen," besluiten Dr. Allison en zijn team.
Klopt, alleen is de kans dat het gebeurt vele malen groter.quote:
quote:Op maandag 26 juni 2006 13:46 schreef slimblondje het volgende:
maar goed, ik ga me hond maar ff uitlaten... lekker, ff wat beweging..lekker wat beweging, is goed voor me, kan ik de brownies die ik net opgevreten heb dr weer aflopen hahahahahahahahahahhaahahaa
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
Jij was je er zelf niet bewust van?quote:
Nah die grens ligt echt niet bij een bepaald gewicht.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:47 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Klopt, alleen is de kans dat het gebeurt vele malen groter.
En een persoon heeft méér dan alleen innerlijk. Uiterlijk heeft een grote invloed op het innerlijk.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:33 schreef Freckles het volgende:
[..]
Maar een persoon heeft méér dan alleen uiterlijk.
Jawel. Maar voor je 30ste is wat overdreven natuurlijkquote:Op maandag 26 juni 2006 13:49 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Jij was je er zelf niet bewust van?![]()
Nee duh... de kans loopt gewoon evenredig met het overgewicht.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:49 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Nah die grens ligt echt niet bij een bepaald gewicht.
Zoals je zegt draait het inderdaad om het hele pakket. En een voetbalshirt kan inderdaad een afknapper zijn omdat je bijv. voetbal haat en belachelijk vindt.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:48 schreef IJzercookie het volgende:
A_L_N_F: leuk dat je een discussie wilt starten, maar heel jammer dat jouw punt wat kortzichtig is. Dat is net zoiets als ik zou zeggen: ik wil geen relatie met een man die een voetbalshirtje draagt, daar kan ik me niet mee in het openbaar vertonen.
Het kan wel een dooddoener zijn, maar het gaat om het hele pakketje. Als je iemand aardig vind of misschien zelfs wel lief, zie je vaak de "min"-punten niet meer.
Een relatie draait m.i. niet alleen om seks trouwens... en zeker niet om wat andere mensen denken!
Dat is natuurlijk een vergelijking van niks. Overgewicht vs. voetbalshirtjequote:Op maandag 26 juni 2006 13:48 schreef IJzercookie het volgende:
A_L_N_F: leuk dat je een discussie wilt starten, maar heel jammer dat jouw punt wat kortzichtig is. Dat is net zoiets als ik zou zeggen: ik wil geen relatie met een man die een voetbalshirtje draagt, daar kan ik me niet mee in het openbaar vertonen.
Het kan wel een dooddoener zijn, maar het gaat om het hele pakketje. Als je iemand aardig vind of misschien zelfs wel lief, zie je vaak de "min"-punten niet meer.
Een relatie draait m.i. niet alleen om seks trouwens... en zeker niet om wat andere mensen denken!
Ik zeg niet dat je voor je 30ste sowieso een hartaanval krijgt, alleen de kans is vele malen groter.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:50 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Jawel. Maar voor je 30ste is wat overdreven natuurlijk. Ik weet wel dondersgoed dat als ik op deze toer blijf leven ik rond mn 60ste op sterven na dood zal zijn. Ik ben dat dan ook niet bepaald van plan. Maar goed, afvallen kan altijd nog
Ik zeg dat mensen die dik zijn en daar niets aan kunnen doen, niet moeten verwachten dat ze een sportieve athletisch gespierde partner kunnen strikken, terwijl ze er zelf niets voor willen doen. Das toch gewoon logisch?quote:Op maandag 26 juni 2006 13:41 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Op mensen als jij kan ik nu dus kotsen. Je bent zelf dik en geeft vervolgens aan dat je vind dat dikke mensen alleen een relatie met dikke mensen aan kunnen en moeten gaan omdat ze toch geen slank persoon kunnen vinden. Je kan als HBO'er toch ook een relatie hebben met iemand die slechts een MAVO diploma heeft...
Je bent een walgelijk persoon.
Och, ik vind dik zijn niet mooi. Maar het past gewoon bij mij als persoon, mensen kennen me zo en accepteren me op deze manier. Ik heb het in mijn ogen allemaal wel goed voor elkaar. Ik wil op termijn heus wel af gaan vallen maar dan niet omdat ik lekkerder wordt ofzo, maar gewoon omdat het fysieke problemen zal gaan geven. Het dik zijn is voor mij niet echt een issue dat me achtervolgt ofzo...quote:Op maandag 26 juni 2006 13:52 schreef A_L_N_F het volgende:
het valt me trouwens wel op dat de dikke mensen hier altijd pisnijdig worden.
en dat terwijl mensen die afgevallen zijn en eerst ook dik waren gewoon ruiterlijk toegeven dat ze het zelf ook niet mooi vonden en zich nu gewoon psychisch en somatisch goed voelen
Dat is de presentatrice.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:52 schreef Gluckskafer het volgende:
[afbeelding]
Die 2e ziet er niet zo heel dik uit. Die uiterst rechtse zelfs dun.
Met die rechtse zou ik wel over straat durven.
Tuurlijk maatje 40 vind ik mooier als maatje 50 dat zijn er denk ik veel met me eens en wat mij altijd op valt is dat mensen die dikke mensen afkraken zelden een fotoboek hebben.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:52 schreef A_L_N_F het volgende:
en dat terwijl mensen die afgevallen zijn en eerst ook dik waren gewoon ruiterlijk toegeven dat ze het zelf ook niet mooi vonden en zich nu gewoon psychisch en somatisch goed voelen
quote:Op maandag 26 juni 2006 13:54 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Och, ik vind dik zijn niet mooi. Maar het past gewoon bij mij als persoon, mensen kennen me zo en accepteren me op deze manier. Ik heb het in mijn ogen allemaal wel goed voor elkaar. Ik wil op termijn heus wel af gaan vallen maar dan niet omdat ik lekkerder wordt ofzo, maar gewoon omdat het fysieke problemen zal gaan geven. Het dik zijn is voor mij niet echt een issue dat me achtervolgt ofzo...
Die eerste en derdequote:Op maandag 26 juni 2006 13:52 schreef Gluckskafer het volgende:
[afbeelding]
Die 2e ziet er niet zo heel dik uit. Die uiterst rechtse zelfs dun.
Met die rechtse zou ik wel over straat durven.
Tobbes: 1.99m, 123 kg. Niet bepaald sportief maar voetbalt, fietst en fitnesst al met al wel 10 uur per week. 3 keer per week patat, 10 liter bier per wee.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:54 schreef Emu het volgende:
[..]
Ik zeg dat mensen die dik zijn en daar niets aan kunnen doen, niet moeten verwachten dat ze een sportieve athletisch gespierde partner kunnen strikken, terwijl ze er zelf niets voor willen doen. Das toch gewoon logisch?
Bv:
dikke meid, 115kg, elke dag een de chips/chocola, 3 keer per week mac donalds
slanke man, 70kg, sport 5 maal per week, let op zijn eten en eet heel gezond
Nou moet die meid toch niet gaan verwachten dat die jongen op haar uiterlijk gaat vallen, ik denk dat er zo maar HEEEEEL erg weinig jongens zouden zijn hoor!
Ik ook niet. Niet mijn type. Los van de opmerkingen die er zullen komen van vader, broers, vrienden.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:55 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Die eerste en derdeIk zou dat echt niet kunnen hoor, thuiskomen bij zo'n vrouw...
quote:Op maandag 26 juni 2006 13:56 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Tobbes: 1.99m, 123 kg. Niet bepaald sportief maar voetbalt, fietst en fitnesst al met al wel 10 uur per week. 3 keer per week patat, 10 liter bier per wee.
Vriendin: 1.80, 60 kg. Mooi, leuk, lief, moet de mannen soms letterlijk van dr af slaan.
Je moet erin geloven, en misschien heb ik wel geluk gehad. Maar goed, iedereen kan geluk hebben.
Details?quote:Op maandag 26 juni 2006 14:01 schreef Musketeer het volgende:
Bergen blubber daarentegen zijn no-go. Ik ben 1 keer eerlijk geweest tegen een meid daarover. Sindsdien ben ik weer gaan liegen.
De vraag is of je überhaupt verliefd kan worden op iemand die veels te zwaar is? Ik in ieder geval niet.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:02 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat het uiteindelijk weinig uitmaakt, als je voor iemand valt dan val je voor iemand, en ik mag toch hopen dat dat over het algemeen niet op iets oppervlakkigs als uiterlijk is.
Dus of iemand nu een mager scharminkel van 50 kg of een stevige man/vrouw van 100 kg is... als je verliefd bent zie je het toch niet (als een probleem).
je hebt dik en je hebt dik. Een gezette vrouw met een leuk snoetje en die zich goed verzorgd en leuke kleding aan heeft die kan ik net zo mooi vinden als een dunnere vrouw. Maar ja dat is mijn mening. Als je een dikker iemand niet mooi vind dat kan is ook je goed recht. Net zo goed als dat iemand een dun iemand niet mooi vind. Of iemand met blond of donker of rood haar. Alleen waarom hier dikkere mensen altijd boos worden zijn altijd die vooroordelen en dat er zonder respect gesproken word.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:59 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Ja goed ikzelf heb een keer een date gehad met een dikkere vrouw en hoewel het cia chatten goed klikte viel het in het echt tegen en ben ik op haar uiterlijk afgeknapt.
Het "wil ik hier wel mee over straat lopen" kwam inderdaad op in mijn hoofd waarop het antwoord al heel snel luidde "nee" Goed ze sport ook, maar ja veel zal er niet veranderen in haar bouw.
Bonza! Dat klopt, sinds ik weer kan/mag lopen, probeer ik toch elke dag 5 kilometer te maken. Goed, het mag nog niet snel en vaak doet het pijn, maar ik wil gewoon weer op mijn streef gewicht komen.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:02 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
keek laatst in de spiegel en overal verdwijnt het vet en kun je weer spieren zien zitten.
mijn kont is strak en ik zie alweer een sixpack komen. de voldoening daarvan is gewoon super!
Mwah.. ik heb niets te klagen hoorquote:Op maandag 26 juni 2006 14:04 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
De vraag is of je überhaupt verliefd kan worden op iemand die veels te zwaar is? Ik in ieder geval niet.
Hier heb je volledig gelijk. Ik ben zelf ook aan het afvallen en wel om volgende reden:quote:Op maandag 26 juni 2006 13:52 schreef A_L_N_F het volgende:
Ik zat al te denken over een herfomulering. Ik bedoelde dus voor de types die niet vallen op dikke vrouwen/mannen.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:05 schreef IJzercookie het volgende:
[..]
Mwah.. ik heb niets te klagen hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |