Ik heb die vraag al beantwoord in mijn epistel, maar voor alle duidelijkheid: het maakt me niet zo uit. Een man van 200 kilo vind ik inderdaad niet aantrekkelijk, maar ik kijk echt niet op een paar kilo. Een beetje stevig kan juist errug lekker zijn vind ik. Het moet gewoon bij de bouw passen. Een 'magere slungel' die tien kilo te zwaar is, dat is geen gezicht. Een brede man met hetzelfde overgewicht is dan helemaal niet uit verhouding.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:39 schreef A_L_N_F het volgende:
maar wat ik me dan wel weer afvraag:
"vallen dikke mensen nu op ook andere dikke mensen of gewoon op knappe slanke mensen?"
volgensmij zijn dikke mensen zelf ook nog wel discriminerend als het gaat om partnerkeuze
Tuurlijk, maar ik bedoel het anders. Er zijn meer ongezonde dingen. Ga de straat op en vraag:quote:Op maandag 26 juni 2006 15:28 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
overgewicht is ook negatief, als het goed was dan zou overgewicht niet geassocieerd worden met ziekten en gebreken.
1 x BodyCombat, 2 x BodyPump, 1 x BodyBalance minimaal in de week.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:25 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
duursporten? ik sport iets langer dan jouw inmiddels. en idd het gaat langzaam maar ik merkte het ook vooral in mijn benen en kont. nu ook boventorso inclusief armen.
en sinds 2 a 3 weken zie ik mijn buikje minder worden.
kwestie van gewoon dom doorgaan en ook dan gaat dat hardnekkige vet weg![]()
Dik zijn is deels een keuze, maar het is niet zo simplistisch als je het stelt. Soms wil je heel graag afvallen, maar zijn er nog andere problemen die voorrang hebben en ook tijd en energie kosten. Natuurlijk is het dan een keuze om die dingen prioriteit te geven, in zekere zin, maar het is niet alsof je even kunt besluiten dat je vanaf morgen dun gaat zijn. Het is nogal een proces met vallen en opstaan en je weet ook niet hoe het komt. Ik heb zes jaar lang een eetstoornis gehad, voortkomend uit een depressie en onzekerheid (op school altijd gepest met mijn gewicht toen ik nog helemaal niet dik was) en heb er in die tijd 30 kilo bijgegeten. Dat heb ik zelf gedaan, maar ik had het niet bepaald onder controle. Natuurlijk wilde ik wel iets anders dan dat, maar als je dan al die druk van buitenaf hebt, je voelt je waardeloos etc., dan is het moeilijk om het niet te doen. Ik bedoel, als je depressief bent en je denkt 'ach, ik wil toch dood', dan kan dat ene pak koekjes er voor je gevoel ook nog wel bij, maken ze het gaat maar wat groter. Dan voel je je de dag erna wat minder suicidaal en dan heb je weer spijt van dat pak koekjes. Zo ging dat bij mij. Als ik toen opmerkingen naar m'n hoofd kreeg dat 'dik zijn een keuze was' voelde dat echt niet zo. Het is oneindig veel makkelijker om te roepen dat dik zijn een keuze is, dan om de keuze te maken er iets aan te gaan doen. Bovendien is roepen dat het een keuze is weinig constructief. Bied mensen steun en alternatieven in plaats van mensen de grond in te praten en te roepen dat het hun eigen schuld is (veel dikke mensen voelen zich er toch al waanzinnig schuldig over, ondanks het feit dat ze naar dunne mensen roepen dat het hun schuld niet is).quote:Op maandag 26 juni 2006 15:58 schreef A_L_N_F het volgende:
dik zijn is een keuze, terwijl andere afwijkingen vaak aangeboren zijn en daar kun je niks aan veranderen)
Ow, excuus dat ik zo ontzettend offtopic ga.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:09 schreef BertV het volgende:
[..]
Waarom moet hij er iets aan doen? Dit topic gaat toch over mensen die te dik zijn er er niks aan willen/kunnen doen?
quote:Op maandag 26 juni 2006 16:09 schreef BertV het volgende:
Waarom moet hij er iets aan doen? Dit topic gaat toch over mensen die te dik zijn er er niks aan willen/kunnen doen?
Toch?quote:Ben ik te dik voor een vriendje?
Nee, dit topic gaat over de kansen op een relatie voor dikke mensen.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:09 schreef BertV het volgende:
[..]
Het is iig letterlijk en figuurlijk een groeiende markt.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:11 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nee, dit topic gaat over de kansen op een relatie voor dikke mensen.
kansloze bijdrage, blijf dan wegquote:Op maandag 26 juni 2006 16:12 schreef avotar het volgende:
zielig topic
Ik ook!quote:Op maandag 26 juni 2006 16:18 schreef Maeghan het volgende:
Ik vind dit voor iets wat leek te beginnen als een bashtopic juist nog heel geciviliseerd en zinnig eigenlijk.
Ik ben altijd te zwaar geweest en heb nog nooit een probleem gehad met aandacht krijgen of een partner vinden. Het klinkt heel opschepperig, maar ik moest een keer heel erg blozen toen mijn huisgenoot eventjes hardop aan mij voorrekende hoeveel mannen er op dat moment graag een relatie met me wilden. Dat waren er niet weinig en dat waren allemaal leuke gozers met een lekker figuur en leuke kop.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:11 schreef Maeghan het volgende:
Nee, dit topic gaat over de kansen op een relatie voor dikke mensen.
Zou jij op iemand afstappen waar je niet fysiek tot voelt aangetrokken?quote:Op maandag 26 juni 2006 16:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er zijn vast genoeg mensen die nooit op een wat dikker iemand af zouden stappen, maar dat maakt niet uit. Ik val sowieso niet op oppervlakkige personen en dit zorgt mooi voor een duidelijk beeld. Dat heb je als zeer aantrekkelijk persoon niet; dan weet je nooit of het nou om je uiterlijk of om jou als persoon gaat.
Ik leer graag eerst iemand kennen voor ik besluit of ik me aangetrokken voel tot die persoon of niet. Maar ik val dan niet per se op uiterlijk, maar heel erg op andere zaken. Toen ik jonger was keek ik veel meer naar uiterlijk dan nu. Was ik toen oppervlakkiger? Ja, ik vind van wel.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:28 schreef Averon het volgende:
Zou jij op iemand afstappen waar je niet fysiek tot voelt aangetrokken?
Voor mij moet er iets van aantrekkingskracht zijn, overgewicht doet daar aan af voor mij, maakt mij dat dan oppervlakkig?
We hebben het niet alleen over "dikke" vrouwen, maar een vrouw die een stevige kont heeft wordt nou eenmaal anders benaderd dan een man met een flink afdak voor zijn werkeloze kabouter.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:31 schreef Tobbes het volgende:
Waarom hebben we het alleen over dikke vrouwen?
op zich wel interressant.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:31 schreef Tobbes het volgende:
Waarom hebben we het alleen over dikke vrouwen?
Volgens mij ook het verschil tussen mannen en vrouwen. Mannen gaan toch vooral op het uiterlijk af om vervolgens pas ECHT te gaan kijken. Zo hoorde ik laatst dat vrouwen naar mooie mannen kijken alsof het een mooi "iets" zou zijn. Dus totaal zonder lust. Ondenkbaar.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik leer graag eerst iemand kennen voor ik besluit of ik me aangetrokken voel tot die persoon of niet. Maar ik val dan niet per se op uiterlijk, maar heel erg op andere zaken. Toen ik jonger was keek ik veel meer naar uiterlijk dan nu. Was ik toen oppervlakkiger? Ja, ik vind van wel.
Ik kijk toch echt niet lusteloos naar mannenquote:Op maandag 26 juni 2006 16:39 schreef BertV het volgende:
Zo hoorde ik laatst dat vrouwen naar mooie mannen kijken alsof het een mooi "iets" zou zijn. Dus totaal zonder lust. Ondenkbaar.
Relatiemateriaal moet voor mij ook wel lustmateriaal zijnquote:Op maandag 26 juni 2006 16:45 schreef Isabeau het volgende:
Een lustobject is voor mij iets totaal anders dan 'relatiemateriaal'![]()
Maar jij kan dan ook 5 jaar tegen een foeilelijke stoel aankijken, dat is ook een gave die niet iedereen heeft.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:45 schreef Isabeau het volgende:
Hm, ik vraag me af of ik hier voor het hele sterke geslacht mag spreken.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:45 schreef Isabeau het volgende:
ook dat is goed voor je conditiequote:Op maandag 26 juni 2006 16:48 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, ik geil ook wel heel erg op mijn vriendje(hij kwam net binnen en ik zit nu alweer half naakt, dus ik ga even
)
Ik zou zeggen "vooral niet bij het zoeken naar relatiemateriaal."quote:Op maandag 26 juni 2006 16:52 schreef BertV het volgende:
Ook niet bij het zoeken naar relatiemateriaal.
Ook goed. Had er even bij moeten zetten dat het niet voor iedereen geld. Jij bent één van de weinige die het dan inderdaad echt geen reet uitmaakt op dat gebied.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:01 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat idee gaat er bij mij m'n hele leven al niet in. Mijn moeder heeft me altijd opgevoed met het idee dat dat juist niet uitmaakt en ik leef daar wel naar. Misschien zelfs iets te veel.![]()
Misschien ga ik daarom wel niet naar de kapper, loop ik standaard op Nike Air Max Classics omdat ik die lekker ivnd lopen, ook al vinden anderen dat ordinair, kam ik mijn haar niet altijd als ik de deur uit moet (ok, als ik een vriend zou hebben en daarmee afsprak zou ik m'n haar wel kammen omdat dat van me verwacht wordt, ik geef het toe), hoef ik geen baan met aanzien maar een met leuk werk en leuke collega's en rijd ik in een brik van 20 jaar oud dat aan elkaar hangt van brandhaardpasta, siliconenkit en gelaste stukjes metaal. Lekker boeiend.
Vergeleken daarmee is mijn dikke reet nog een pluspunt, toch?![]()
Hoe zou dat toch komen ?quote:Op maandag 26 juni 2006 16:59 schreef Disorder het volgende:
Dikkere vrouwen zitten vaak, niet altijd, maar vaak niet lekker in hun vel (no pun intended). Daarom sla ik ze liever over. Vaak niet eens vanwege het uiterlijk, maar omdat veel dikke vrouwen die ik ken zich gewoon niet lekker of zelfs lelijk voelen in een groot publiek.
Die 3e en die meid uit het publiek hebben nog wel een beetje uitstraling en zelfvertrouwen. dat maakt een hoop goed. die eerste 2 die zo goed als niet. hebben ook geen leuk koppie ofzo..quote:Op maandag 26 juni 2006 13:08 schreef A_L_N_F het volgende:
zojuist een aflevering gekeken van "wat zou jij doen?"
[..]
---
Geen idee wat je met die link wilt doen. Ik krijg een adult content filter omdat ik niet ingelogd ben en heb geen zin me te registreren.quote:Op maandag 26 juni 2006 17:27 schreef Jayvon het volgende:
[..]
Hoe zou dat toch komen ?
http://www.deviantart.com/deviation/24054756/
die meid in het publiek had de uitstraling van een omhooggevallen viswijf. Zo kwam ze over, maar ze zag er iig wel spontaan uitquote:Op maandag 26 juni 2006 17:29 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Die 3e en die meid uit het publiek hebben nog wel een beetje uitstraling en zelfvertrouwen. dat maakt een hoop goed. die eerste 2 die zo goed als niet. hebben ook geen leuk koppie ofzo..
Komt door je leeftijd dus.quote:Op maandag 26 juni 2006 17:47 schreef Disorder het volgende:
[..]
Geen idee wat je met die link wilt doen. Ik krijg een adult content filter omdat ik niet ingelogd ben en heb geen zin me te registreren.
quote:Op maandag 26 juni 2006 17:47 schreef Disorder het volgende:
[..]
Geen idee wat je met die link wilt doen. Ik krijg een adult content filter omdat ik niet ingelogd ben en heb geen zin me te registreren.
slachtoffervetrol.quote:Op maandag 26 juni 2006 17:27 schreef Jayvon het volgende:
Hoe zou dat toch komen ?
http://www.deviantart.com/deviation/24054756/
En als je zo stom bent geweest om niet langer te worden dan 1.50, dan had je maar meer op de strech-bank moeten gaan liggenquote:Op maandag 26 juni 2006 18:24 schreef Pinball het volgende:
[..]
slachtoffervetrol.
Als je teveel drinkt ben je gewoon een alcoholist, en als je lever het begeeft is dat je eigen schuld.
Als je teveel rookt ben je een schoorsteen en als je longen het begeven is dat je eigen schuld.
Als je teveel achter je pc zit ben je een nerd en als je dan rsi krijgt is het.....jawel: je eigen schuld.
Maar als je teveel eet heb je een "eetstoornis", en als de halve wereld je uit verhouding gegroeide lichaam dan lelijk vindt zijn ze oppervlakkig en gemeen.
[edit]
Oh, met natuurlijk de normale disclaimer voor iedereen die dik is vanwege hormonen, medicijnen, erfelijkheid en schildklierafwijkingen. Jullie bedoel ik natuurlijk niet.
[/edit]
Dat stel je wel weer erg zwart/wit. Feit is gewoon dat veel dikke mensen te veel eten en te weinig bewegen, en vervolgens externe factoren de schuld geven.quote:Op maandag 26 juni 2006 18:57 schreef freecell het volgende:
[..]
En als je zo stom bent geweest om niet langer te worden dan 1.50, dan had je maar meer op de strech-bank moeten gaan liggen
En als je te dun bent heb je meteen anorexia en eet je nooit.....
ofzoiets?
Nee, ik noemde alleen dingen op waar je wèl zelf wat aan kan doen.quote:Op maandag 26 juni 2006 18:57 schreef freecell het volgende:
En als je zo stom bent geweest om niet langer te worden dan 1.50, dan had je maar meer op de strech-bank moeten gaan liggen
En als je te dun bent heb je meteen anorexia en eet je nooit.....
ofzoiets?
Ja, feit is ook dat ik niet te veel eet, genoeg sport, veel fruit en groente eet en dat mijn vriend hetzelfde eet als ik + minstens nog een zak chips, een aantal boterhammen, een voorraad frisdrank en wat hij verder nog aan eetbare dingen tegenkomt op een dag meer.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:03 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat stel je wel weer erg zwart/wit. Feit is gewoon dat veel dikke mensen te veel eten en te weinig bewegen, en vervolgens externe factoren de schuld geven.
die maken een duidelijk signaal, vrienden die jij hebt draaien er waarschijnlijk omheen en verfraaien de werkelijkheid, dan heb ik ook liever die directheidquote:Op maandag 26 juni 2006 13:18 schreef frankium het volgende:
[..]
Wa heb jij voor vrienden joh? Echt een triest leven heb je als je dingen laat om je zogenaamde vrieden.
fruit is gezond maar wat veel mensen ook niet realiseren is dat teveel fruit ook teveel suikers bevat die opgeslagen worden als vet...quote:Op maandag 26 juni 2006 19:07 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, feit is ook dat ik niet te veel eet, genoeg sport, veel fruit en groente eet en dat mijn vriend hetzelfde eet als ik + minstens nog een zak chips, een aantal boterhammen, een voorraad frisdrank en wat hij verder nog aan eetbare dingen tegenkomt op een dag meer.
En dat hij te dun is en ik te dik.
Dan spelen er misschien ook nog wel andere factoren mee
Het ligt niet alleen aan eten probeer ik te zeggen
Lees: genoeg fruit, ik eet echt geen drie kilo appels op een dagquote:Op maandag 26 juni 2006 19:16 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
fruit is gezond maar wat veel mensen ook niet realiseren is dat teveel fruit ook teveel suikers bevat die opgeslagen worden als vet...
Vind je jezelf te dik of heb je echt last van overgewicht zoals die meiden van dat filmpje..quote:Op maandag 26 juni 2006 19:07 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, feit is ook dat ik niet te veel eet, genoeg sport, veel fruit en groente eet en dat mijn vriend hetzelfde eet als ik + minstens nog een zak chips, een aantal boterhammen, een voorraad frisdrank en wat hij verder nog aan eetbare dingen tegenkomt op een dag meer.
En dat hij te dun is en ik te dik.
Dan spelen er misschien ook nog wel andere factoren mee
Het ligt niet alleen aan eten probeer ik te zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |