quote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:12 schreef Ibanez het volgende over guitarist.nl:
[..]
Wat een gelul.... Er bestaan wel meerdere instrumenten dan een gitaar alleen. Daarbij is jouw reply afhankelijk van de soort muziek die je maakt. Van die das-dragende *ik sta in een 3 delig pak op het podium* brit-rock figuren, jah, die spelen met 1 geluid: ware het niet: een crap geluid met crap gitaren en crap versterkers.... Maar ook dat is een mening... laat dat even duidelijk zijn....
Ik heb nog een mooie Thinline Tele voor je...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:50 schreef Even het volgende:
Ik wil een nieuwe gitaar....
Allemaal nieuwe elementenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:48 schreef sXe het volgende:
Zojuist in de brievenbus vanuit de VS:
[afbeelding]
Weet ik ook meteen wat ik vanavond ga doen(mijn gitaar vernielen waarschijnlijk)
wat heb je ermee gedaan dan?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:00 schreef sanderp het volgende:
vandaag ongelukje gehad --> pink in het verband, weekje niet gitaarspelen![]()
Experimenteel... die distortion klinkt in mijn optiek wat te iel...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:00 schreef Big_Boss_Man het volgende:
25 april dit jaar heb ik dit gemaakt: Ode Aan Deze Mooie Dag
Kan je niet ff zonder je pink een weekje?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:00 schreef sanderp het volgende:
Dat is zondequote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:00 schreef sanderp het volgende:
Nee ik wil denk een Stratquote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:22 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik heb nog een mooie Thinline Tele voor je...![]()
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:32 schreef Even het volgende:
[..]
Nee ik wil denk een Strat![]()
Wat moet ie kosten btw ?!
Ik ben trouwens wel heel benieuwd wat Feedback vraagt voor een nieuwe, enig idee?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:57 schreef Svyatagor het volgende:
Ik was vandaag nog even in Feedback waar ze een hele mooie Thinline '72 hebben staan.Ik heb er alleen niet op gespeeld, want ik vond het iets te druk. En er zaten al tien andere mensen door elkaar te jammeren.
Wat, zo spreekt voor zich, niet om aan te horen was
![]()
Ik geloof 899, en het is een Mexicaan, net als die van jou, toch?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:51 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
[..]
Ik ben trouwens wel heel benieuwd wat Feedback vraagt voor een nieuwe, enig idee?
De mijne staat op een vraagprijs van 600. Krijg wel hele leuke reacties, zoals jullie in voorgaande topic hebben kunnen lezen. Zo heb ik ook een bod ontvangen van 200 euro omdat volgens de bieder ze nieuw 275 zijn... Zo'n vaart is het toch niet gelopen mag ik hopen, het ding kostte nieuw ¤ 1050,- !!!![]()
Of koop ook een ebow. Lekker sliden.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:26 schreef Gitarist het volgende:
Kan je niet ff zonder je pink een weekje?
Ik heb m'n gitaar rechtsstreeks in de geluidskaart gedaan en bij dat ding het ingangvolume en de gain helemaal open gezet. Volgens mij heb ik ook de distortion en EQ van Cool Edit erbij gebruikt. Met 2 computerspeakertjes die op het bureau recht voor de gitaar lagen voor wat feedback van tijd tot tijd.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:26 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Experimenteel... die distortion klinkt in mijn optiek wat te iel...
Wel apart dat sommige stukjes ruis mij een beetje doen denken aan het geruis van de zee ;-)
Hoi Fquote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:51 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
[..]
Ik ben trouwens wel heel benieuwd wat Feedback vraagt voor een nieuwe, enig idee?
De mijne staat op een vraagprijs van 600. Krijg wel hele leuke reacties, zoals jullie in voorgaande topic hebben kunnen lezen. Zo heb ik ook een bod ontvangen van 200 euro omdat volgens de bieder ze nieuw 275 zijn... Zo'n vaart is het toch niet gelopen mag ik hopen, het ding kostte nieuw ¤ 1050,- !!!![]()
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:00 schreef Big_Boss_Man het volgende:
25 april dit jaar heb ik dit gemaakt: Ode Aan Deze Mooie Dag
Gelukkig!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:56 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik geloof 899, en het is een Mexicaan, net als die van jou, toch?275 is in ieder geval een fabeltje
![]()
Hoi Bquote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:13 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Hoi F
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=63196
heb je daar echt zo lang over gedaan?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 22:58 schreef sXe het volgende:
en er is geluid!(morgen maar eens over m'n versterker proberen...)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PS4 online: micro_nl
Nah het was gratis omdat ik de elementen bij hem kochtquote:Op zondag 25 juni 2006 00:06 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ja, nou weten we wel dat je je gitaarboer elke week een pijpbeurt geeft
Mijn persoon staat onderaan de keldertrap, vader wil een krat bier aangeven om in de kelder te zetten, krat bier valt over me heen, snijwonden in m'n linkerhand, beetje jammerquote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:09 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
wat heb je ermee gedaan dan?
tvp
een toneport, met daarop een marshall plexi lead 100 amp. de solo dezelfde amp, maar de kanalen door gelust met'zo'n kabeltje. gekozen voor deze amps omdat ze lekker rauw klinken.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:54 schreef Blivox het volgende:
[..]
Heb je hiervoor een tone of guitarport gebruikt? Die solo mag iets meer op de voorgrond komen, voor de rest is het erg cool. Misschien een tweede solo erbij die iets meer uithaalt met bends ofzo.
Een humbucker die Fred heetquote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:48 schreef sXe het volgende:
Zojuist in de brievenbus vanuit de VS:
[afbeelding]
Weet ik ook meteen wat ik vanavond ga doen(mijn gitaar vernielen waarschijnlijk)
Ik zou je niet vasthaken op die inkeping.. Ik heb nu een akoestische met inkeping maar ik gebruik het nooit omdat je met akoestisch toch niet zo hoog speelt..quote:Op zondag 25 juni 2006 13:38 schreef Meneer_de_Hond het volgende:
Ik heb bij zo een gitaar 2 voorwaarden: dat hij gebruik maakt van stalen snaren en dat ie zo een inkeping heeft zodat je ook bij de laatste frets kan.
Meer zal het niet kosten en ik vind het wel fijn als ik er tenminste bij kan.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:14 schreef Even het volgende:
[..]
Ik zou je niet vasthaken op die inkeping.. Ik heb nu een akoestische met inkeping maar ik gebruik het nooit omdat je met akoestisch toch niet zo hoog speelt..
quote:Op zondag 25 juni 2006 14:18 schreef Desensitized het volgende:
TVP![]()
Wat een schitterende avatar van onze TS trouwens![]()
Okay maar ik denk niet dat je er veel aan zal hebben, zeker niet als je net begint....quote:Op zondag 25 juni 2006 14:26 schreef Meneer_de_Hond het volgende:
[..]
Meer zal het niet kosten en ik vind het wel fijn als ik er tenminste bij kan.
Goeie tipsquote:Op zondag 25 juni 2006 14:09 schreef Hammet het volgende:
Oh ja, inderdaad vergeten te reageren op Jorikjet. Het klinkt best tof, beetje hendrixesque slagpartijtjes, en ook leuke akkoorden. De solo vind ik wat minder, beetje suf.
Dat brengt mij bij het volgende: veel mensen (amateurs zoals wij) die een solo spelen, pingelen een beetje binnen de pentatonische ladder, continu achtste noten spelende. Redelijk suf en ongeïnspireerd. Dus hier een tip van mij voor een goede solo:
Er zijn in principe twee basissolo's: de mooie melodische en de toffe.
- Bij de eerste is het van belang dat je mooie noten speelt. Ga op zoek naar de akkoordnoten (wijk dus af van de pentatonische ladder! Maar speel ook de rest van de mineur- of majeurladder). Probeer noten wat langer aan te houden dan achtste noten, en plaats ook her en der wat rusten. Niet te veel, enkel wanneer je denkt dat het nodig is (zie het als een zang-melodie: de zanger zingt ook nooit constant).
- De toffe solo. Hier gaat het dus niet zozeer om de mooie noten, maar meer om de attitude in je stijl. Sla hard aan, speel bijvoorbeeld ook twee-klanken, gebruik een stevige en brede vibrato in je spel. Daarnaast is het ook handig als je wat licks kent, die je snel kan spelen. Een veel gebruikt trucje is beginnen met een redelijk simpele lick, die je daarna versnelt.
Dit type solo is lastig, omdat t meer om techniek draait, maar na wat oefenen kan je toch redelijk snel een solo met ballen neerzetten.
Dit onderscheid heeft mij veel geholpen. Probeer dus voor de solo te bepalen wat het doel van de solo is, en waar je heen wilt. Doe je dit niet, dat blijf je dus altijd hangen in dat pentatonische gefriemel.
Hoop dat jullie er wat aan hebben, mijn solo's zijn in ieder geval sterk verbeterd sinds ik me dit realiseerde.
Ik heb geen id waar je het over hebtquote:Op zondag 25 juni 2006 14:32 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Goeie tips![]()
Wel een opmerking: in de pentatonische ladder zitten de akkoordnoten van de toonsoort natuurlijk ook, in ieder geval de prime en de kwint, en als de toonsoort mineur is, ook de (kleine) terts. Dus in die zin wijk je niet af van de pentatonische ladder als je de akkoordnoten speelt.
Maar ook bij andere akkoorden zitten vaak de akkoordnoten ook al in de bluesladder van de toonsoort. Speel je bv het schemaatje Dm - Bb - C - Dm, dan kun je daarin natuurlijk heel goed soleren in de bluesladder van D, dus D - F- G - (Ab) - A - C - D.
Kijk je naar de drieklank van Bb, dan is dat Bb - D - F, eigenlijk zit alleen Bb dan officieel niet in de ladder. Bij C - E - G is alleen E extra. Het is inderdaad wel mooi om die 'extra' noten te benadrukken, maar het is zeker niet óf - óf, als je begrijpt wat ik bedoel
En als ik beter word kan men (ik of iemand anders) weer een nieuwe kopen dan doe ik het liever in een keer goed.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:32 schreef Even het volgende:
[..]
![]()
[..]
Okay maar ik denk niet dat je er veel aan zal hebben, zeker niet als je net begint....
http://feedback.nl/?id=55&b=V70CENTquote:Op zondag 25 juni 2006 14:26 schreef Meneer_de_Hond het volgende:
[..]
Meer zal het niet kosten en ik vind het wel fijn als ik er tenminste bij kan.
lijkt me een prima deal!quote:Op zondag 25 juni 2006 15:16 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
http://feedback.nl/?id=55&b=V70CENT
Ik heb ook zo'n "V" model, maar die van mij was iets van 250 euro. Maar die zie ik niet meer op de feedbacksite... wel goeie gitaren.
Het ging mij dan inderdad om die Bb en de E. Uiteraard is het niet óf - óf - , maar als je er gebruik van maakt, word je solo dan nog net iets mooier. Bijvoorbeel het schema Em C D G, hier kan aardig een E-bluesladder overheen gelegd worden, en veel beginners doen dit dan ook. Prima, maar helaas slaan ze dan bijvoorbeeld de F# in D over. Natuurlijk kan je ook een G spelen tijdens je solo over dat D-akkoord, maar doe dat dan ook eens icm met de F#.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:32 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Goeie tips![]()
Wel een opmerking: in de pentatonische ladder zitten de akkoordnoten van de toonsoort natuurlijk ook, in ieder geval de prime en de kwint, en als de toonsoort mineur is, ook de (kleine) terts. Dus in die zin wijk je niet af van de pentatonische ladder als je de akkoordnoten speelt.
Maar ook bij andere akkoorden in een liedje van een bepaalde toonsoort zitten vaak de akkoordnoten ook al in de bluesladder van de toonsoort. Speel je bv het schemaatje Dm - Bb - C - Dm, dan kun je daarin natuurlijk heel goed soleren in de bluesladder van D, dus D - F- G - (Ab) - A - C - D.
Kijk je naar de drieklank van Bb, dan is dat Bb - D - F, eigenlijk zit alleen Bb dan officieel niet in de ladder. Bij C - E - G is alleen E extra. Het is inderdaad wel mooi om die 'extra' noten te benadrukken, maar het is zeker niet óf - óf, als je begrijpt wat ik bedoel
Nicequote:Op zondag 25 juni 2006 17:30 schreef Hammet het volgende:
Ik heb nog een stukje opgenomen, ik zat een beetje te jammen, en dit kwam er uit.
Klik
damn wat veel bas in dat geluid! en daar is helemaal niks mis mee!quote:Op zondag 25 juni 2006 17:30 schreef Hammet het volgende:
Ik heb nog een stukje opgenomen, ik zat een beetje te jammen, en dit kwam er uit.
Klik
Oh.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:50 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik speel wel eens wat klasieks, maar neem niks op
Welke gitaar? Of een nieuwe amp/pedals/extra's?quote:Op maandag 26 juni 2006 02:09 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Oh.![]()
Gaat wel goed zo met al die sample-tjes de afgelopen tijd. Dinsdag nieuwe gear aanschaffen (budget: 1000 euro), dan zal ik vast ook wel weer eens wat sampelen.
![]()
Ik kom nooit verder dan de eerste 3 tonen van Bourré. Heel herkenbaar is het, en net zodra iedereen opkijkt omdat ze het nummer herkennen kan ik niet meer verder spelen.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:50 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik speel wel eens wat klasieks, maar neem niks op
Voornamelijk een amp maar misschien ook een nieuwe gitaar erbij aangezien die ook nodig aan vervaning toe is. Weet nog niet precies welkequote:Op maandag 26 juni 2006 02:10 schreef Blivox het volgende:
[..]
Welke gitaar? Of een nieuwe amp/pedals/extra's?
Lijkt me ook gaaf, maar wel moeilijk!quote:Op maandag 26 juni 2006 02:10 schreef Blivox het volgende:
[..]
Ik kom nooit verder dan de eerste 3 tonen van Bourré. Heel herkenbaar is het, en net zodra iedereen opkijkt omdat ze het nummer herkennen kan ik niet meer verder spelen.
Ik wil wel nog ooit flamenco leren spelen, maar dat is volgens mij echt heel moeilijk of niet?
Ik heb een Epiphone LP classic model. Bevalt me prima.quote:Op maandag 26 juni 2006 10:32 schreef Jorikjet het volgende:
wat zijn goede les paul gitaren voor een budget tot ongeveer 350 euro...
epiphone? ibanez (die oude)? maya? ...?
als je een goede goedkope Les Paul wil zou ik inderdaad een Epiphone nemen.quote:Op maandag 26 juni 2006 10:32 schreef Jorikjet het volgende:
Dean heeft ook een paar mooie..quote:Op maandag 26 juni 2006 10:32 schreef Jorikjet het volgende:
quote:Op maandag 26 juni 2006 14:04 schreef Jorikjet het volgende:
maar is teleluvr, die heeft ze vast wel gehaden kan er dus wel wat over zeggen
http://www.feedback.nl/?id=55&b=RC20XLquote:Op maandag 26 juni 2006 14:11 schreef Prep2Fight het volgende:
Paar topics terug ook al gevraagd.. nog maar een keer:
Ik ben op zoek naar een Boss RC-20XL en ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben. Het is een apparaat waar je onder andere meerdere gitaarpartijen mee kunt opnemen als je live speelt..
Dank u, dank u...quote:Op maandag 26 juni 2006 14:04 schreef Jorikjet het volgende:
wmaar is teleluvr, die heeft ze vast wel gehaden kan er dus wel wat over zeggen
Ja, ik leer hier ook nog wat, is toch ook de bedoeling?quote:
quote:Op maandag 26 juni 2006 15:22 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, ik leer hier ook nog wat, is toch ook de bedoeling?
Als jullie mij leren spelen, dan breng ik jullie smaak bij...![]()
1 2 3 4 5 6 | B|--12------15-- G|--12----14---- D|--12----14---- A|--12(13)14---- E|--12------15-- |
bedankt, maar ik kan al solerenquote:Op maandag 26 juni 2006 15:31 schreef Hammet het volgende:
Als jullie mijn tips eens zouden lezen, blijkt dat enkel het gebruik van de bleustoonladder vaak slechte suffe solo's oplevert
maar ok
Ik gebruik +/- 65% bluestoonladderquote:Op maandag 26 juni 2006 15:31 schreef Hammet het volgende:
Als jullie mijn tips eens zouden lezen, blijkt dat enkel het gebruik van de bleustoonladder vaak slechte suffe solo's oplevert
maar ok
ok, het is niet voor mij. maar zó'n oude ibanez komt wel eens langs voor 350quote:Op maandag 26 juni 2006 15:18 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dank u, dank u...
Tsja, als het over speeltechniek gaat, ben ik gewoon snel uitgepraat...![]()
Tot 350 euro is epiphone wel de meest voor de hand liggende optie: Ik zou er dan wel gewoon flink wat proberen, want de kwaliteit wisselt nogal!
Verder kan Dean uiteraard ook een leuke optie zijn! En als je voor dat geld een oude Ibanez of Aria Pro II op de kop kan tikken, desnoods met geschroefde neck, dan zit je voor hetzelfde geld een klasse hoger!
Maar je moet toegeven dat het vaak wel erg lekker klinkt! En het speelt ook erg comfortabel ;-)quote:Op maandag 26 juni 2006 16:25 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Pentatonisch... de scale voor losers
Ik zou het wel weten, als ik geld zou hebben:quote:Op maandag 26 juni 2006 16:47 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ok, het is niet voor mij. maar zó'n oude ibanez komt wel eens langs voor 350
damn die is wel mooi ja, terwijl ik V's normaal niet zo geweldig vindquote:Op maandag 26 juni 2006 20:55 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik zou het wel weten, als ik geld zou hebben:
Ibanez Flying V met gelijmde hals!
Vooral die Korina body is erg nice, mooi toonhout ook, ik heb een SG met een korina body, superklank!quote:Op maandag 26 juni 2006 20:59 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
damn die is wel mooi ja, terwijl ik V's normaal niet zo geweldig vind![]()
Ik heb m'n duim idd alleen op de snaren als er ook wat mee gedaan moet worden... Maar het is vaak wel 'n goed plan om je duim te gebruiken om ongebruikte snaren mee te dempen...quote:Op maandag 26 juni 2006 20:52 schreef Pluto_Nium het volgende:
Hey, hoe zit het met jullie eigenlijk met de "duimtechniek" of hoe je het ook mag noemen. Zit je duim achter de hals, of juist boven erover, en wat is volgens jullie het beste.
Zelf heb ik m'n duim vaak erover maar weet nou niet of dit goed is of niet![]()
Ik doe het beide eigenlijk. Soms gebruik ik het voor het dempen van de snaren, als ik lastigere akkoorden speel zet ik em erachter. Als je duim erachter zet kan je je vingers ook rechter op de snaren zetten. Ik heb nooit les gehad dus neem dit niet te serieusquote:Op maandag 26 juni 2006 20:52 schreef Pluto_Nium het volgende:
Hey, hoe zit het met jullie eigenlijk met de "duimtechniek" of hoe je het ook mag noemen. Zit je duim achter de hals, of juist boven erover, en wat is volgens jullie het beste.
Zelf heb ik m'n duim vaak erover maar weet nou niet of dit goed is of niet![]()
Ja ik demp er vaak m'n lage E mee dan, vind ik wel zo makkelijkquote:Op maandag 26 juni 2006 21:07 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik heb m'n duim idd alleen op de snaren als er ook wat mee gedaan moet worden... Maar het is vaak wel 'n goed plan om je duim te gebruiken om ongebruikte snaren mee te dempen...
Ja ik heb het ook bij lastigere akkoorden of als ik m'n vingers ver uit elkaar moet zetten dat lukt alleen echt goed als m'n duim er achter zitquote:Op maandag 26 juni 2006 21:11 schreef cappp het volgende:
[..]
Ik doe het beide eigenlijk. Soms gebruik ik het voor het dempen van de snaren, als ik lastigere akkoorden speel zet ik em erachter. Als je duim erachter zet kan je je vingers ook rechter op de snaren zetten. Ik heb nooit les gehad dus neem dit niet te serieus![]()
Ik heb m'n gitaar altijd zo laag mogelijk hangenquote:Op maandag 26 juni 2006 22:17 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Als ik hoog speel (12, 13, 14 etc), ligt mn duim bij de E snaar, omdat ik het niet voormekaar krijg staand m'n duim onder de nek te hebben, of ik moet m'n gitaar echt belachelijk hoog hangen. Korte vingers
Hoog speelt wel fijn, maar het staat zo gayquote:Op maandag 26 juni 2006 22:19 schreef Pluto_Nium het volgende:
[..]
Ik heb m'n gitaar altijd zo laag mogelijk hangenZo hoog vind ik sowieso niet fijn
Ik stel voor de zekerheid even dezelfde vraag.quote:Op maandag 26 juni 2006 23:25 schreef Blivox het volgende:
Zijn hier nog mensen die naar TOOL gaan morgen?
Alleen als je Tom Morello bent nietquote:Op maandag 26 juni 2006 22:53 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Hoog speelt wel fijn, maar het staat zo gay
Lief! Van mij welquote:Op maandag 26 juni 2006 23:47 schreef Dribbel_ het volgende:
Met deze user icon mag ik toch ook wel in de OP![]()
Ik ga naar TooLquote:Op maandag 26 juni 2006 23:27 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik stel voor de zekerheid even dezelfde vraag.
Ik kan aan een kaartje komen Brianquote:
De intro doet me alvast denken aan U2. Slecht begin.quote:Op maandag 26 juni 2006 23:50 schreef sXe het volgende:
knutselwerkje van vanavond...
http://onlinerock.com/musicians/cynic//sxe-riffs.mp3
Klinkt tofquote:Op maandag 26 juni 2006 23:50 schreef sXe het volgende:
knutselwerkje van vanavond...
http://onlinerock.com/musicians/cynic//sxe-riffs.mp3
Laag spelen is wel stoer als je veel met je gitaar slingert op een punkachtige wijze.quote:Op maandag 26 juni 2006 23:25 schreef Blivox het volgende:
Laag spelen vind ik trouwens maar homoseksueel. Je ziet het vooral veel bij metalsletjes die erop kicken om er debiel uit te zien tijdens het spelen.
Ligt eraan hoe laag, je kan het ook op je knieen hangen maar dat is neit tof hequote:Op maandag 26 juni 2006 23:25 schreef Blivox het volgende:
Laag spelen vind ik trouwens maar homoseksueel. Je ziet het vooral veel bij metalsletjes die erop kicken om er debiel uit te zien tijdens het spelen.
quote:Op maandag 26 juni 2006 23:51 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
De intro doet me alvast denken aan U2. Slecht begin.
Nu ik iets verder ben met luisteren, hij zit technisch zeker niet slecht in elkaar. Die solo met die uithalen is erg fijn. Alles is heel strak gespeeld over elkaar heen, klinkt goed.
Ik weet het niet precies, en ik weet ook niet 100% zeker dat het van U2 is, maar ik heb wel iets soortgelijks vaak op de radio gehoord. Helemaal gek werd ik ervanquote:Op maandag 26 juni 2006 23:57 schreef sXe het volgende:
[..]
Welk nummer van U2? Ik ken daar namelijk nagenoeg niks van. De vereenvoudigde versie van het eerste gedeelte gaat denk ik/hopelijk een nummer voor de band worden. Maar dan zitten er toetsen en zang enzo over en hoeven er niet zoveel lijnen doorelkaar te lopen.
quote:Op maandag 26 juni 2006 23:55 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe laag, je kan het ook op je knieen hangen maar dat is neit tof he![]()
![]()
Ik heb em inderdaad ook meestal zoiets hangen, gewoon op lul hoogtequote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:01 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik vind dit wel een fijne hoogte, niet te hoog, niet te laag
tevens ff foto van gisteren spammen met mijn nieuwe fender + leuke sticker
cosmogirl sticker!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:01 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
[afbeelding]
Heey daar hebben we het fotoboek voorquote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:04 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
cosmogirl sticker!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja ik stalk je ook
quote:
Stevie always used massively thick strings. His string sizes varied over the years, but they were always fairly large (usually around .013, but sometimes as high as .018!).quote:
Mooi gitaartje toch zo!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:01 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
[afbeelding]
Prima ding, klinkt alleen nog steeds iets veller dan de USA, maar niet verkeerd iigquote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:54 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Mooi gitaartje toch zo!
Kun je er nu al een beetje aan wennen?![]()
Zoals ik al zei, goede gitaren, ze hebben alleen een net wat ander karakter. Mijn USA'er is inderdaad wat mellower, minder scherp. Zo lang het geluid bruikbaar is!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:56 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Prima ding, klinkt alleen nog steeds iets veller dan de USA, maar niet verkeerd iig
misschien .18 snaren een id
Moest in het begin wel ff aan de v hals wennen, maar hij speelt nu wel echt super
Me 2... Ik heb hem ook vrij hoog hangen... Ligt er ook een beetje aan wat je doet: als je maar wat akkoorden ragt dan is laag best te doen, maar bij ingewikkelder werk vind ik ook hoog het prettigst..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:03 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik heb hem altijd voor mijn buik hangen. Net iets hoger nog zelfs. Het speelt nu eenmaal zo lekker
.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe schuin je je gitaar houdt hequote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:22 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik denk dat het ook wel een beetje met de lengte van je armen en vingers te maken heeft!!
Ik heb behoorlijk lange vingers en armen, dus kan ik hem ook wat lager hebben.
Dat is pas irritant: naar een band gaan kijken met een shirt van een andere band!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:59 schreef TrentReznor het volgende:
Bij moeilijke stukken kan ik meestal beter gaan zitten zelfs.Of idd debiel hoog hangen of je hals omhoog trekken tot je met de kop in je oog steekt..
Ga trouwens ook naar Tool vanavond!! Ben voor de verandering maar weer eens te herkennen aan een Therapy?-shirt! Is er trouwens iets van een voorprogramma?
Ik vind 't pas kansloos om 't shirt van de desbetreffende band te dragen. Beetje fanboyquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:10 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Dat is pas irritant: naar een band gaan kijken met een shirt van een andere band!![]()
Inderdaadquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:39 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik vind 't pas kansloos om 't shirt van de desbetreffende band te dragen. Beetje fanboy
Ook hier ben ik het mee eens....quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:39 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik vind 't pas kansloos om 't shirt van de desbetreffende band te dragen. Beetje fanboy
Je moet je toch op een een of andere manier onderscheiden van de massa.. maar als iedereen dat gaat doen dan schiet het niet erg opquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:53 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ook hier ben ik het mee eens....Ik hou helemaal niet zo van bandshirts. Als je op een festival loopt zie je ook iedereen elkaars pens bekijken: wat heeft hij erop staan. [i]over kansloos gesproken
Rocksterren lopen niet in een T-shirtje...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Het gaat hier wel om je imago als rockster he!
http://www.shoptensixteen(...)longsleeve-black.jpg
waarom niet?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:28 schreef sXe het volgende:
alsjeblieft zeg, gaan we het hier nu serieus over t-shirtjes hebben?
kloptquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:03 schreef Ibanez het volgende:
[..]
waarom niet?De serieusheid van dit topic is al zoek sinds guitarist.nl (weet-ik-hoe-ie-heet) zich heeft gemeld...
![]()
okay, point taken. In dat geval: ik heb zelfs wel eens opgetreden met het shirt van mijn eigen band aan. Dat gaat me scenepoints kosten zeker?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:03 schreef Ibanez het volgende:
[..]
waarom niet?De serieusheid van dit topic is al zoek sinds guitarist.nl (weet-ik-hoe-ie-heet) zich heeft gemeld...
![]()
Dat heb je dan weer lekker voor elkaar!quote:
Hoe stuk is stuk?quote:
Is Pete langsgeweest?quote:
Meestal koop ik een t-shirt bij een concert van de band waar ik dan heen ga, vind ik leuk al "aandenken". Maar dan ga ik er niet mee onder mn arm lopenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:39 schreef Hammet het volgende:
[..]
Jep, maar soms let ie niet op en dan stijgt het niveau weer evenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:03 schreef Ibanez het volgende:
[..]
![]()
eeehm, neuj, met zo'n band als die van jullie mag dat! gheheh. Ik ontbijt alleen maar op vakantie met ons eigen bandshirt..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:18 schreef sXe het volgende:
[..]
okay, point taken. In dat geval: ik heb zelfs wel eens opgetreden met het shirt van mijn eigen band aan. Dat gaat me scenepoints kosten zeker?
Ik heb tot nu toe maar één bandshirtquote:Op woensdag 28 juni 2006 01:26 schreef Verenjano het volgende:
Niks mis met bandshirts! zolang het vette bands zijn
quote:Spider® II 112 packs 12 insane amp models, 7 psychotic effects, and 75-watts of juice into one powerful and destructive combo. Now take a look inside the twisted mind of an amp with nothing to lose.
FEATURES:
12 amp models that deliver a complete range from Clean to Insane
7 Smart Control effects (up to 3 simultaneous) including Tape Echo, standard Delay, Sweep Echo (all w/Tap Tempo), Chorus/Flanger, Phaser, Tremolo and Reverb
4 User-programmable channels
Built-in front panel Tuner
Enough power to kill pesky Chupacabras and Evil Payasos
quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:51 schreef -Beer- het volgende:
Gister een nieuwe amp gekocht! het is deze geworden
Spider II 112
http://www.line6.com/spiderii/112.html
[..]
[afbeelding]
![]()
En morgen ga ik nog een Fender Stratocaster USA ophalen![]()
Ik heb er pas een keer op gespeeld en vond het irritant dat ik steeds al die effecten opnieuw kon gaan uitschakelen, zat er opeens een delay terwijl ik dat niet had ingesteld, even de effectknop open en dicht draaien deed wonderen, maar het bleef irritantquote:Op woensdag 28 juni 2006 11:51 schreef -Beer- het volgende:
Gister een nieuwe amp gekocht! het is deze geworden
Spider II 112
http://www.line6.com/spiderii/112.html
[..]
[afbeelding]
![]()
bij mij op school staat er ook een, tof ding! maar inderdaad wat dribbel zegt; als je ergens op een knopje drukt ofzo veranderen al die effecten ineensquote:Op woensdag 28 juni 2006 11:55 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb er pas een keer op gespeeld en vond het irritant dat ik steeds al die effecten opnieuw kon gaan uitschakelen, zat er opeens een delay terwijl ik dat niet had ingesteld, even de effectknop open en dicht draaien deed wonderen, maar het bleef irritantVoor de rest wel een mooi ding
Toffe school, dat ze dat daar gewoon hebben staan!quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:04 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
bij mij op school staat er ook een, tof ding! maar inderdaad wat dribbel zegt; als je ergens op een knopje drukt ofzo veranderen al die effecten ineens. maar je moet gewoon ff doorhebben hoe dat werkt natuurlijk.
En we zijn heel benieuwd wat voor één!!!quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:51 schreef -Beer- het volgende:
ja vond ik ook al! ze hebben het hele muziek lokaal verbouwd. er zijn (niet echt) geluidsdichte oefenruimtes, een opname studio, er zitten keyboards in de tafel (de meeste), en er hangen volop gitarenquote:Op woensdag 28 juni 2006 12:14 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Toffe school, dat ze dat daar gewoon hebben staan!
Ehm bedoel je bouwjaar enzo?quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:15 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
En we zijn heel benieuwd wat voor één!!!![]()
Had ik dat maar op school gehad. Dan was ik, ondanks dat ik wel geslaagd ben, wel vaker op school op komen dagen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:22 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja vond ik ook al! ze hebben het hele muziek lokaal verbouwd. er zijn (niet echt) geluidsdichte oefenruimtes, een opname studio, er zitten keyboards in de tafel (de meeste), en er hangen volop gitarenohja en drumstellen
.
dus in dat opzicht is mijn school best wel tof ja.![]()
De oerstrat, mooi man!quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:23 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Ehm bedoel je bouwjaar enzo?
Bouwjaar 1999/2000
Kleur zwartwit
Verder valt er toch niet zo veel over te zeggen?![]()
Heel verstandig inderdaad!quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:26 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Inderdaad, leek me wel een goed idee om dat aan te schaffen! nu ik toch bezig ben
Roland Cube? (15/30)quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:30 schreef Senang het volgende:
Beste mensen,
Ik heb een behringer versterkertje staan maar deze geeft een wat te elektrisch geluid. Ik ben opzoek naar een mooi, vol geluid met enkele, maar niet overdreven, effecten erop en eraan. prijsklasse: tot 150 euro. Puur om te oefenen, hoeft geen gignatisch vermogen te hebben dus..
Iemand een idee?
2de hands mag ook.
Zijn vrij populaire versterkers bij beginnende gitaristen. Erg goed in hun klasse en volop nieuw en tweedehands te krijgen!quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:36 schreef Senang het volgende:
[..]
Dat zegt me allemaal niks, maar ik zal er eens naar kijken
Geeft deze een lekker helder, vol, klankend geluid?quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:40 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zijn vrij populaire versterkers bij beginnende gitaristen. Erg goed in hun klasse en volop nieuw en tweedehands te krijgen!
http://www.roland.com/products/en/CUBE-30/
Als je dat wilt, dan kan dat... Maar als je een echte klankpurist bent, dan zul je aangewezen zijn op AER en die beginnen bij 850 euro...quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:45 schreef Senang het volgende:
[..]
Geeft deze een lekker helder, vol, klankend geluid?
quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:47 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Als je dat wilt, dan kan dat... Maar als je een echte klankpurist bent, dan zul je aangewezen zijn op AER en die beginnen bij 850 euro...
EDIT: ik zou zeggen, probeer er 1 uit!![]()
Feedback Rotterdam zit vlakbij station Noord. Dus of daar uitstappen of de tram/bus nemen vanaf centraal. En met de auto kun je uiteraard de borden station Noord volgen...quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:51 schreef Senang het volgende:
Hoe kom ik bij de FB in rotterdam?
Thanksquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:53 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Feedback Rotterdam zit vlakbij station Noord. Dus of daar uitstappen of de tram/bus nemen vanaf centraal. En met de auto kun je uiteraard de borden station Noord volgen...
Hmmz, bij de guitarbox hier in meppel staat er nog wel 1, de prijs weet ik zo 1 2 3 niet.quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:15 schreef TeleluvR het volgende:
Thinline verkocht...
Must...not...buy...new...guitar...need...money....
Iemand nog een Jazzmaster over?![]()
Ja, maar voor een Jazzmaster maak ik een uitzondering...quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:21 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Hmmz, bij de guitarbox hier in meppel staat er nog wel 1, de prijs weet ik zo 1 2 3 niet.
Maar je mag toch geen nieuwe gitaar kopen?
je hebt toch geld nodig??![]()
Goede keus... Is dit qua klank meer wat je zoekt?quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:20 schreef Senang het volgende:
Ik heb Cube15 net gekocht bij Rockpalace. Zag ook een Marshall 15watt staaan voor 130 euro, maar verkoper raadde deze aan.
Heb ff voor je gebelt, 650¤ en hij ijs ongeveer 4 / 5 jaar oud., sunburst, japan!quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, maar voor een Jazzmaster maak ik een uitzondering...![]()
Als je wilt, mag je een keer kijken voor de prijs!
Ja, mooi geluid. Al ben ik zo op het eerste gezicht niet echt kapot van die effectenquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, maar voor een Jazzmaster maak ik een uitzondering...![]()
Als je wilt, mag je een keer kijken voor de prijs!
[..]
Goede keus... Is dit qua klank meer wat je zoekt?
Het is geen strat, er staat mustang opquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:56 schreef imported_sphinx het volgende:
niemand commentaar op mijn gear en beschadigde strat?
Ziet er prima uit. Ik zie trouwens de beschadegingen aan die Strat helemaal nietquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:56 schreef imported_sphinx het volgende:
niemand commentaar op mijn gear en beschadigde strat?
quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:01 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Het is geen strat, er staat mustang op
ja het zijn hoofdzakelijk kleine deukjes en krasjes, kun je op de foto ook niet echt zien. behalve dat het stuk verf eraf bij de strap knop (hoe heet zo'n ding? )quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:01 schreef sXe het volgende:
[..]
Ziet er prima uit. Ik zie trouwens de beschadegingen aan die Strat helemaal niet
En Park heeft prima versterkers. Jammer dat ze geen 4X12 kabinetten meer maken, vriend van me heeft er 1 en die klinkt uitstekend.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:52 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb me blokker gitaar gepimpt met plak plastic!
[afbeelding]
[afbeelding]
VETquote:Op woensdag 28 juni 2006 17:57 schreef Jorikjet het volgende:
plakplastic ja. gehaald bij zo'n familie winkeltje die van alles verkoop hier in onze kleine nederzetting nabij de duitse grens
als het om klein spul gaat: lordofthestrings.comquote:Op woensdag 28 juni 2006 18:09 schreef Zyggie het volgende:
Tafellaken gitaar. Wat is een goede plek om gitaargear te kopen?
haha klopt. het plastic koste me 2 euro (1x2 meter) en een uurtje werk om het erop te plakkenquote:
nu issie nóg blokker!quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:52 schreef Jorikjet het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vind ik toch nog wel wat prijzig, in de winkel hier is ie nieuw 699!quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:30 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Heb ff voor je gebelt, 650¤ en hij ijs ongeveer 4 / 5 jaar oud., sunburst, japan!
Fantastisch, wat gaaf!!!quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:52 schreef Jorikjet het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar waar ik zo benieuwd naar ben...quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:52 schreef Jorikjet het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
dacht ik ook aan, maar volgens mij maakt zo'n dun laagje plastic geen hol uit. helemaal niet op een blokker gitaarquote:Op woensdag 28 juni 2006 21:54 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Maar waar ik zo benieuwd naar ben...
Het is allemaal erg leuk gedaan... maar klinkt de gitaar nog steeds, of is het geluid wat doffer geworden? Kan me voorstellen dat het hout niet meer zo goed mee kan resoneren...
Die van mij is goedkoperquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:31 schreef Funkdude het volgende:
[spam] [TK] Digitech Metalmaster pedaal (gitaar) [/spam]
Allemaal snel veel bieden![]()
Ruilen ?quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:59 schreef -Beer- het volgende:
Wie wil mijn oude amp kopen?
Fender Frontman 15G![]()
[afbeelding]
ruilen tegen boss volumepedaal en behringer boostpedaal? [Tk/Tr] gitaarpedalen; booster pb-100 en volumepedaal FV-50quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:59 schreef -Beer- het volgende:
Fender Frontman 15G![]()
[afbeelding]
Die zijn van plasticquote:Op donderdag 29 juni 2006 00:06 schreef Neidropje het volgende:
[..]
ruilen tegen boss volumepedaal en behringer boostpedaal? [Tk/Tr] gitaarpedalen; booster pb-100 en volumepedaal FV-50
O, het was meer als grapje bedoeld...quote:Op donderdag 29 juni 2006 00:03 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ruilen ?[TK] Marshall Jackhamer
Cynic? Als in sXe die zijn oude account weer gebruikt? Of was dat iemand anders?quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:07 schreef Cynic het volgende:
Dat soort gitaren krijgen alleen maar een betere sustain als je er stickers op plakt
Als het een 15R was geweest, dan had ik em willen hebben, geweldige versterkertjes!quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:59 schreef -Beer- het volgende:
Fender Frontman 15G![]()
[afbeelding]
Hee Teleluvr, een vriend van mij heeft misschien wel interessen in je Thinline, heb je'm nog?quote:Op donderdag 29 juni 2006 06:13 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Als het een 15R was geweest, dan had ik em willen hebben, geweldige versterkertjes!
Lees vorige paginaquote:Op donderdag 29 juni 2006 11:24 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hee Teleluvr, een vriend van mij heeft misschien wel interessen in je Thinline, heb je'm nog?
voor de variatie... (ben nogal wispelturigquote:Op donderdag 29 juni 2006 01:10 schreef Hammet het volgende:
[..]
Cynic? Als in sXe die zijn oude account weer gebruikt? Of was dat iemand anders?
Ah, jammer. Ben ff weggeweest en had geen zin om x pagina's slowchat en geargepimp door te lezen, vandaar.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:54 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Lees vorige pagina
Hij is al weg..
Ken nog wel iemand die op zoek is naar zo'n soort versterker... wat kost 'ie?quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:59 schreef -Beer- het volgende:
Fender Frontman 15G![]()
[afbeelding]
quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:20 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ken nog wel iemand die op zoek is naar zo'n soort versterker... wat kost 'ie?
quote:Op donderdag 29 juni 2006 00:12 schreef -Beer- het volgende:
[..]
O, het was meer als grapje bedoeld...
Nee ik hou hem nog eventjes denk ik hehe, als rag amp
niemand?quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:45 schreef Jordy-B het volgende:
Heeft iemand ervaring met gitaren van het merk Vintage? Het is een brits gitaarmerk dat kopieën maakt van verschillende bekende gitaarmerken (fender/gibson/ibanez)... Ik heb in Groningen een Vintage-kopie van een Ernie Ball Musicman Axis (Van Halen-gitaar) gezien die wel erg lekker speelde...
En wat kan je verwachten van een Ibanez van onder de ¤300? (qua spelen, dan... de pickups boeien me niet zoveel...)
Nieuw kost ie 69 euro.. maar ik doe hem dus nog even niet wegquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:20 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ken nog wel iemand die op zoek is naar zo'n soort versterker... wat kost 'ie?
Dat kan haast niet anders denk ik.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:42 schreef imported_sphinx het volgende:
maar een gitaar ontvangt toch helemaal geen radiostraling? of werkten de kabels als antenne ofzo..
Ik heb het ook wel gehad, toen had ik nog mijn eerste gitaar, een Wehkamp Amuse Stratocaster met 10 watt versterker, daar had ik toen een Ibanez DS7 bijgekoch, kon ik zelfs radio paramaribo mee ontvangenquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:08 schreef sir_Tachyon het volgende:
[..]
Dat kan haast niet anders denk ik.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:12 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik heb het ook wel gehad, toen had ik nog mijn eerste gitaar, een Wehkamp Amuse Stratocaster met 10 watt versterker, daar had ik toen een Ibanez DS7 bijgekoch, kon ik zelfs radio paramaribo mee ontvangen
Zoals gezegd, inderdaad al weg, het liep ineens storm...quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:24 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hee Teleluvr, een vriend van mij heeft misschien wel interessen in je Thinline, heb je'm nog?
opgevoerd?quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:12 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zoals gezegd, inderdaad al weg, het liep ineens storm...
Ik moet nu alleen nog de upgevoerde Squier kwijt!![]()
ik heb een Toneport XU1, en sinds dat ik hem heb heb ik me gewone gitaar versterker niet meer aangeraakt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Heeft er hier iemand een guitar port of tone port, en wat zijn de ervaringen ermee?
Je kan ook nog andere software downloaden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:21 schreef Jordy-B het volgende:
Het is zeker een fijn ding... Het grootste nadeel is wellicht dat je je computer nodig hebt, maar als die altijd aanstaat is dat geen punt.
Je hebt een groot aantal verschillende versterkers en cabinets, verschillende stomp-effecten, een wah-pedaal (maar zonder pedaal, dus dat werkt niet zo best), verschillende microfoons en microfoon-standen, dus je kan een gigantische hoeveelheid geluiden krijgen (als je nagaat dat je op één versterker al een keur aan sounds krijgt, kan je je wel bedenken wat je dan met tigtig versterkers en cabinet-combinaties kan krijgen...)
En opnemen gaat erg lekker.
Ja, het is fat telecaster, maar voorzien van een Fender Custom Shop Texas Special brugelement en een Ibanez Custom humbucker bij de hals...quote:
uiteraard... het is ook eigenlijk gewoon een externe geluidskaart met een flinke volumeknop en een handige jack-ingang waar je gitaarkabel mooi inpast.quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:33 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Je kan ook nog andere software downloaden.
Wat heeft die je gekost ?quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:19 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ik heb een Toneport XU1, en sinds dat ik hem heb heb ik me gewone gitaar versterker niet meer aangeraakt.de simulaties klinken best ok, en je kunt er gelijk strak mee opnemen.
Midi is op zich niet ingewikkeld. Je moet onthouden dat het alleen maar een elektronisch signaal is waarmee je iets anders (een instrument meestal) aanstuurt. Het is van zichzelf geen audiosignaal.quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:30 schreef sXe het volgende:
ik heb al die midi dingen nog nooit begrepen. Mij whammy heeft ook een midi in- of uitgang (zelfs daarvan heb ik geen idee) maar ik zou niet weten wat ik ermee moet.
Ziet er wel vet uit maar geen ervaring mee, volgens mij is het wel goeie kwaliteit veel artiesten gebruiken ze...quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:43 schreef sir_Tachyon het volgende:
Heeft iemand ervaring met Dean gitaren??? En dan in het bijzonder de Dean Hardtail Select??? (deze bedoel ik). Ik vind hem wel erg mooi maar ik ben verder niet echt bekend met het merk.
Ah, bedankt. Maar wat zou ik dan bijvoorbeeld aan mijn whammy kunnen hangen?quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:54 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Midi is op zich niet ingewikkeld. Je moet onthouden dat het alleen maar een elektronisch signaal is waarmee je iets anders (een instrument meestal) aanstuurt. Het is van zichzelf geen audiosignaal.
Ja. Ik heb dat opgelost door bubbels door te prikken. En open randjes met effen zwart randje op te vullen. Als je er op let en op 30 cm staat zie je het. Maar als je op podium staat zien mensen 2 meter verderop er niks vanquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:07 schreef Hammet het volgende:
Hoe plak je het dan netjes langs de brug en slagplaat? dat is toch lastig, of niet?
Ik wel.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:12 schreef Hammet het volgende:
Maar ik zou zoiets alleen bij kutgitaren doen, en daar sta ik dan weer niet mee op het podium
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |