Ik gebruik +/- 65% bluestoonladderquote:Op maandag 26 juni 2006 15:31 schreef Hammet het volgende:
Als jullie mijn tips eens zouden lezen, blijkt dat enkel het gebruik van de bleustoonladder vaak slechte suffe solo's oplevert
maar ok
ok, het is niet voor mij. maar zó'n oude ibanez komt wel eens langs voor 350quote:Op maandag 26 juni 2006 15:18 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dank u, dank u...
Tsja, als het over speeltechniek gaat, ben ik gewoon snel uitgepraat...![]()
Tot 350 euro is epiphone wel de meest voor de hand liggende optie: Ik zou er dan wel gewoon flink wat proberen, want de kwaliteit wisselt nogal!
Verder kan Dean uiteraard ook een leuke optie zijn! En als je voor dat geld een oude Ibanez of Aria Pro II op de kop kan tikken, desnoods met geschroefde neck, dan zit je voor hetzelfde geld een klasse hoger!
Maar je moet toegeven dat het vaak wel erg lekker klinkt! En het speelt ook erg comfortabel ;-)quote:Op maandag 26 juni 2006 16:25 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Pentatonisch... de scale voor losers
Ik zou het wel weten, als ik geld zou hebben:quote:Op maandag 26 juni 2006 16:47 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ok, het is niet voor mij. maar zó'n oude ibanez komt wel eens langs voor 350
damn die is wel mooi ja, terwijl ik V's normaal niet zo geweldig vindquote:Op maandag 26 juni 2006 20:55 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik zou het wel weten, als ik geld zou hebben:
Ibanez Flying V met gelijmde hals!
Vooral die Korina body is erg nice, mooi toonhout ook, ik heb een SG met een korina body, superklank!quote:Op maandag 26 juni 2006 20:59 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
damn die is wel mooi ja, terwijl ik V's normaal niet zo geweldig vind![]()
Ik heb m'n duim idd alleen op de snaren als er ook wat mee gedaan moet worden... Maar het is vaak wel 'n goed plan om je duim te gebruiken om ongebruikte snaren mee te dempen...quote:Op maandag 26 juni 2006 20:52 schreef Pluto_Nium het volgende:
Hey, hoe zit het met jullie eigenlijk met de "duimtechniek" of hoe je het ook mag noemen. Zit je duim achter de hals, of juist boven erover, en wat is volgens jullie het beste.
Zelf heb ik m'n duim vaak erover maar weet nou niet of dit goed is of niet![]()
Ik doe het beide eigenlijk. Soms gebruik ik het voor het dempen van de snaren, als ik lastigere akkoorden speel zet ik em erachter. Als je duim erachter zet kan je je vingers ook rechter op de snaren zetten. Ik heb nooit les gehad dus neem dit niet te serieusquote:Op maandag 26 juni 2006 20:52 schreef Pluto_Nium het volgende:
Hey, hoe zit het met jullie eigenlijk met de "duimtechniek" of hoe je het ook mag noemen. Zit je duim achter de hals, of juist boven erover, en wat is volgens jullie het beste.
Zelf heb ik m'n duim vaak erover maar weet nou niet of dit goed is of niet![]()
Ja ik demp er vaak m'n lage E mee dan, vind ik wel zo makkelijkquote:Op maandag 26 juni 2006 21:07 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik heb m'n duim idd alleen op de snaren als er ook wat mee gedaan moet worden... Maar het is vaak wel 'n goed plan om je duim te gebruiken om ongebruikte snaren mee te dempen...
Ja ik heb het ook bij lastigere akkoorden of als ik m'n vingers ver uit elkaar moet zetten dat lukt alleen echt goed als m'n duim er achter zitquote:Op maandag 26 juni 2006 21:11 schreef cappp het volgende:
[..]
Ik doe het beide eigenlijk. Soms gebruik ik het voor het dempen van de snaren, als ik lastigere akkoorden speel zet ik em erachter. Als je duim erachter zet kan je je vingers ook rechter op de snaren zetten. Ik heb nooit les gehad dus neem dit niet te serieus![]()
Ik heb m'n gitaar altijd zo laag mogelijk hangenquote:Op maandag 26 juni 2006 22:17 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Als ik hoog speel (12, 13, 14 etc), ligt mn duim bij de E snaar, omdat ik het niet voormekaar krijg staand m'n duim onder de nek te hebben, of ik moet m'n gitaar echt belachelijk hoog hangen. Korte vingers
Hoog speelt wel fijn, maar het staat zo gayquote:Op maandag 26 juni 2006 22:19 schreef Pluto_Nium het volgende:
[..]
Ik heb m'n gitaar altijd zo laag mogelijk hangenZo hoog vind ik sowieso niet fijn
Ik stel voor de zekerheid even dezelfde vraag.quote:Op maandag 26 juni 2006 23:25 schreef Blivox het volgende:
Zijn hier nog mensen die naar TOOL gaan morgen?
Alleen als je Tom Morello bent nietquote:Op maandag 26 juni 2006 22:53 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Hoog speelt wel fijn, maar het staat zo gay
Lief! Van mij welquote:Op maandag 26 juni 2006 23:47 schreef Dribbel_ het volgende:
Met deze user icon mag ik toch ook wel in de OP![]()
Ik ga naar TooLquote:Op maandag 26 juni 2006 23:27 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik stel voor de zekerheid even dezelfde vraag.
Ik kan aan een kaartje komen Brianquote:
De intro doet me alvast denken aan U2. Slecht begin.quote:Op maandag 26 juni 2006 23:50 schreef sXe het volgende:
knutselwerkje van vanavond...
http://onlinerock.com/musicians/cynic//sxe-riffs.mp3
Klinkt tofquote:Op maandag 26 juni 2006 23:50 schreef sXe het volgende:
knutselwerkje van vanavond...
http://onlinerock.com/musicians/cynic//sxe-riffs.mp3
Laag spelen is wel stoer als je veel met je gitaar slingert op een punkachtige wijze.quote:Op maandag 26 juni 2006 23:25 schreef Blivox het volgende:
Laag spelen vind ik trouwens maar homoseksueel. Je ziet het vooral veel bij metalsletjes die erop kicken om er debiel uit te zien tijdens het spelen.
Ligt eraan hoe laag, je kan het ook op je knieen hangen maar dat is neit tof hequote:Op maandag 26 juni 2006 23:25 schreef Blivox het volgende:
Laag spelen vind ik trouwens maar homoseksueel. Je ziet het vooral veel bij metalsletjes die erop kicken om er debiel uit te zien tijdens het spelen.
quote:Op maandag 26 juni 2006 23:51 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
De intro doet me alvast denken aan U2. Slecht begin.
Nu ik iets verder ben met luisteren, hij zit technisch zeker niet slecht in elkaar. Die solo met die uithalen is erg fijn. Alles is heel strak gespeeld over elkaar heen, klinkt goed.
Ik weet het niet precies, en ik weet ook niet 100% zeker dat het van U2 is, maar ik heb wel iets soortgelijks vaak op de radio gehoord. Helemaal gek werd ik ervanquote:Op maandag 26 juni 2006 23:57 schreef sXe het volgende:
[..]
Welk nummer van U2? Ik ken daar namelijk nagenoeg niks van. De vereenvoudigde versie van het eerste gedeelte gaat denk ik/hopelijk een nummer voor de band worden. Maar dan zitten er toetsen en zang enzo over en hoeven er niet zoveel lijnen doorelkaar te lopen.
quote:Op maandag 26 juni 2006 23:55 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe laag, je kan het ook op je knieen hangen maar dat is neit tof he![]()
![]()
Ik heb em inderdaad ook meestal zoiets hangen, gewoon op lul hoogtequote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:01 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik vind dit wel een fijne hoogte, niet te hoog, niet te laag
tevens ff foto van gisteren spammen met mijn nieuwe fender + leuke sticker
cosmogirl sticker!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:01 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
[afbeelding]
Heey daar hebben we het fotoboek voorquote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:04 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
cosmogirl sticker!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja ik stalk je ook
quote:
Stevie always used massively thick strings. His string sizes varied over the years, but they were always fairly large (usually around .013, but sometimes as high as .018!).quote:
Mooi gitaartje toch zo!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:01 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
[afbeelding]
Prima ding, klinkt alleen nog steeds iets veller dan de USA, maar niet verkeerd iigquote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:54 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Mooi gitaartje toch zo!
Kun je er nu al een beetje aan wennen?![]()
Zoals ik al zei, goede gitaren, ze hebben alleen een net wat ander karakter. Mijn USA'er is inderdaad wat mellower, minder scherp. Zo lang het geluid bruikbaar is!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:56 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Prima ding, klinkt alleen nog steeds iets veller dan de USA, maar niet verkeerd iig
misschien .18 snaren een id
Moest in het begin wel ff aan de v hals wennen, maar hij speelt nu wel echt super
Me 2... Ik heb hem ook vrij hoog hangen... Ligt er ook een beetje aan wat je doet: als je maar wat akkoorden ragt dan is laag best te doen, maar bij ingewikkelder werk vind ik ook hoog het prettigst..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:03 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik heb hem altijd voor mijn buik hangen. Net iets hoger nog zelfs. Het speelt nu eenmaal zo lekker
.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe schuin je je gitaar houdt hequote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:22 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik denk dat het ook wel een beetje met de lengte van je armen en vingers te maken heeft!!
Ik heb behoorlijk lange vingers en armen, dus kan ik hem ook wat lager hebben.
Dat is pas irritant: naar een band gaan kijken met een shirt van een andere band!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:59 schreef TrentReznor het volgende:
Bij moeilijke stukken kan ik meestal beter gaan zitten zelfs.Of idd debiel hoog hangen of je hals omhoog trekken tot je met de kop in je oog steekt..
Ga trouwens ook naar Tool vanavond!! Ben voor de verandering maar weer eens te herkennen aan een Therapy?-shirt! Is er trouwens iets van een voorprogramma?
Ik vind 't pas kansloos om 't shirt van de desbetreffende band te dragen. Beetje fanboyquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:10 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Dat is pas irritant: naar een band gaan kijken met een shirt van een andere band!![]()
Inderdaadquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:39 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik vind 't pas kansloos om 't shirt van de desbetreffende band te dragen. Beetje fanboy
Ook hier ben ik het mee eens....quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:39 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik vind 't pas kansloos om 't shirt van de desbetreffende band te dragen. Beetje fanboy
Je moet je toch op een een of andere manier onderscheiden van de massa.. maar als iedereen dat gaat doen dan schiet het niet erg opquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:53 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ook hier ben ik het mee eens....Ik hou helemaal niet zo van bandshirts. Als je op een festival loopt zie je ook iedereen elkaars pens bekijken: wat heeft hij erop staan. [i]over kansloos gesproken
Rocksterren lopen niet in een T-shirtje...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Het gaat hier wel om je imago als rockster he!
http://www.shoptensixteen(...)longsleeve-black.jpg
waarom niet?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:28 schreef sXe het volgende:
alsjeblieft zeg, gaan we het hier nu serieus over t-shirtjes hebben?
kloptquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:03 schreef Ibanez het volgende:
[..]
waarom niet?De serieusheid van dit topic is al zoek sinds guitarist.nl (weet-ik-hoe-ie-heet) zich heeft gemeld...
![]()
okay, point taken. In dat geval: ik heb zelfs wel eens opgetreden met het shirt van mijn eigen band aan. Dat gaat me scenepoints kosten zeker?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:03 schreef Ibanez het volgende:
[..]
waarom niet?De serieusheid van dit topic is al zoek sinds guitarist.nl (weet-ik-hoe-ie-heet) zich heeft gemeld...
![]()
Dat heb je dan weer lekker voor elkaar!quote:
Hoe stuk is stuk?quote:
Is Pete langsgeweest?quote:
Meestal koop ik een t-shirt bij een concert van de band waar ik dan heen ga, vind ik leuk al "aandenken". Maar dan ga ik er niet mee onder mn arm lopenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:39 schreef Hammet het volgende:
[..]
Jep, maar soms let ie niet op en dan stijgt het niveau weer evenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:03 schreef Ibanez het volgende:
[..]
![]()
eeehm, neuj, met zo'n band als die van jullie mag dat! gheheh. Ik ontbijt alleen maar op vakantie met ons eigen bandshirt..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:18 schreef sXe het volgende:
[..]
okay, point taken. In dat geval: ik heb zelfs wel eens opgetreden met het shirt van mijn eigen band aan. Dat gaat me scenepoints kosten zeker?
Ik heb tot nu toe maar één bandshirtquote:Op woensdag 28 juni 2006 01:26 schreef Verenjano het volgende:
Niks mis met bandshirts! zolang het vette bands zijn
quote:Spider® II 112 packs 12 insane amp models, 7 psychotic effects, and 75-watts of juice into one powerful and destructive combo. Now take a look inside the twisted mind of an amp with nothing to lose.
FEATURES:
12 amp models that deliver a complete range from Clean to Insane
7 Smart Control effects (up to 3 simultaneous) including Tape Echo, standard Delay, Sweep Echo (all w/Tap Tempo), Chorus/Flanger, Phaser, Tremolo and Reverb
4 User-programmable channels
Built-in front panel Tuner
Enough power to kill pesky Chupacabras and Evil Payasos
quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:51 schreef -Beer- het volgende:
Gister een nieuwe amp gekocht! het is deze geworden
Spider II 112
http://www.line6.com/spiderii/112.html
[..]
[afbeelding]
![]()
En morgen ga ik nog een Fender Stratocaster USA ophalen![]()
Ik heb er pas een keer op gespeeld en vond het irritant dat ik steeds al die effecten opnieuw kon gaan uitschakelen, zat er opeens een delay terwijl ik dat niet had ingesteld, even de effectknop open en dicht draaien deed wonderen, maar het bleef irritantquote:Op woensdag 28 juni 2006 11:51 schreef -Beer- het volgende:
Gister een nieuwe amp gekocht! het is deze geworden
Spider II 112
http://www.line6.com/spiderii/112.html
[..]
[afbeelding]
![]()
bij mij op school staat er ook een, tof ding! maar inderdaad wat dribbel zegt; als je ergens op een knopje drukt ofzo veranderen al die effecten ineensquote:Op woensdag 28 juni 2006 11:55 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb er pas een keer op gespeeld en vond het irritant dat ik steeds al die effecten opnieuw kon gaan uitschakelen, zat er opeens een delay terwijl ik dat niet had ingesteld, even de effectknop open en dicht draaien deed wonderen, maar het bleef irritantVoor de rest wel een mooi ding
Toffe school, dat ze dat daar gewoon hebben staan!quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:04 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
bij mij op school staat er ook een, tof ding! maar inderdaad wat dribbel zegt; als je ergens op een knopje drukt ofzo veranderen al die effecten ineens. maar je moet gewoon ff doorhebben hoe dat werkt natuurlijk.
En we zijn heel benieuwd wat voor één!!!quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:51 schreef -Beer- het volgende:
ja vond ik ook al! ze hebben het hele muziek lokaal verbouwd. er zijn (niet echt) geluidsdichte oefenruimtes, een opname studio, er zitten keyboards in de tafel (de meeste), en er hangen volop gitarenquote:Op woensdag 28 juni 2006 12:14 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Toffe school, dat ze dat daar gewoon hebben staan!
Ehm bedoel je bouwjaar enzo?quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:15 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
En we zijn heel benieuwd wat voor één!!!![]()
Had ik dat maar op school gehad. Dan was ik, ondanks dat ik wel geslaagd ben, wel vaker op school op komen dagen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:22 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja vond ik ook al! ze hebben het hele muziek lokaal verbouwd. er zijn (niet echt) geluidsdichte oefenruimtes, een opname studio, er zitten keyboards in de tafel (de meeste), en er hangen volop gitarenohja en drumstellen
.
dus in dat opzicht is mijn school best wel tof ja.![]()
De oerstrat, mooi man!quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:23 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Ehm bedoel je bouwjaar enzo?
Bouwjaar 1999/2000
Kleur zwartwit
Verder valt er toch niet zo veel over te zeggen?![]()
Heel verstandig inderdaad!quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:26 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Inderdaad, leek me wel een goed idee om dat aan te schaffen! nu ik toch bezig ben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |