Voor mij ookquote:Op woensdag 21 juni 2006 16:06 schreef TrentReznor het volgende:
![]()
http://www.marktplaats.nl(...)W7tLwA%253D%26df%3D1
http://www.marktplaats.nl(...)W7tLwA%253D%26df%3D1
..ja ze zijn nieuw voor mij![]()
Wat let je?!quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:57 schreef TrentReznor het volgende:
Is er nog geen centraal luchtgitaristentopic dan eigenlijk?
Heb al moeite genoeg met m'n gewone gitaar, moet de lat ook weer niet te hoog leggenquote:
quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:47 schreef sXe het volgende:
hm, die bestanden kan ik dus ook al niet meer afspelen. Houdt niemand dan meer rekening met win98 gebruikers?
ik hoop dat dat een retorische vraag is?quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:47 schreef sXe het volgende:
hm, die bestanden kan ik dus ook al niet meer afspelen. Houdt niemand dan meer rekening met win98 gebruikers?
Want dit is Aliiiiiii........ *boem boem*quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:58 schreef -Dries- het volgende:
en natuurlijk PARTYSQUAD & FRIENDS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik ben in vele opzichten nogal van de oude rommelquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:53 schreef sanderp het volgende:
[..]
ik hoop dat dat een retorische vraag is?![]()
http://uploadfile.putfile.com/videos/17117223229.mp3quote:
Neuh. Alles opgenomen via dezelfde gitaar en amp. Wel meerdere sporen natuurlijk.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:05 schreef sXe het volgende:
ja, dat werkt!
Klinkt best goed overigens
Zijn dat 2 gitaren trouwens?
Deze is een cover hoor, alleen bedoeld om mijzelf te trainen in Cubase en Guitar Rig, VST plugins en shit. Maar je kan denk ik duidelijk horen waar ik mijn inspiratie vandaan haal jaquote:Op donderdag 22 juni 2006 01:31 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Leuk nummer NS, weer lekker luchtig en toch goed, net als je werk in guitarpro.
Zit wel een leuk nummertje in denk ikquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:24 schreef NiteSpeed het volgende:
Eerste sample in jaren van mij dan nu maar. Ik ben nu zo'n 2 dagen met Cubase aan het spelen, dus verwacht geen geweldige nummers (vooralsnog):
Click here to watch Eels_Cubase_nietaf
Tot nu probeer ik vooral te spelen met het tempo, naadloze aansluitingen van rhythm samples en dat soort ongein, zodat ik binnen een paar weken cubase wel een beetje beheers. Dan kan ik serieus wat opnemen.
Helaas is alles nog wel mono, ik heb nog geen geweldige guitarport ofzo. Ik speel via line-in, mijn snaren zijn oud, en de gitaar is 70 euro waard. Enjoy.
Co-ver.quote:Op donderdag 22 juni 2006 01:58 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Zit wel een leuk nummertje in denk ik![]()
Je kan luchtgitaren betrekkelijk makkelijk zelf maken, al heeft er dan nooit een beroemdheid op gespeeld.quote:Op donderdag 22 juni 2006 09:31 schreef SNArky het volgende:
Pff, dat luchtgitaarspelen zal nog wel ff een paar jaar moeten wachten, vrees ik, want ik als redelijk arme student kan zo'n bedrag toch echt niet opbrengen... (Of ik zou een paar jaar op boterhammen met pindakaas moeten leven).
Ik vind het juist wel zo charmant dat je dat zelf moet bedenken. Het lijkt me nogal een nare ontwikkeling als het creatieve proces door computerprogramma's wordt overgenomenquote:Op donderdag 22 juni 2006 02:57 schreef NiteSpeed het volgende:
Hoe kan ik trouwens uitvinden welke akkoorden er goed bij elkaar passen? Ik zou het retehandig vinden als er een programma ofzo is waarmee je kan zien welke akkoorden bij jouw input passen.
quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:18 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Neuh. Alles opgenomen via dezelfde gitaar en amp. Wel meerdere sporen natuurlijk.
Columbus Les Paul naar Vox AD15...
AD15 --> Headphone out naar line-in op PC
Cubase neemt de originele geluiden op die ik speel, en je hebt meerdere sporen om op te nemen.
Thats about it.
goddamn.....quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:59 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Want dit is Aliiiiiii........ *boem boem*
Inderdaadquote:
veel oefenen en nog meer geduld hebbenquote:Op donderdag 22 juni 2006 11:26 schreef sound-storm het volgende:
Ik ben eigenlijk (beginnend) bassist, maar speelt ook nog wel eens wat gitaar op onze (kloten) akoestische western't klinkt nog niet zo best, ben beetje aan het oefenen met akkoorden spelen. nog tips hoe ik het beste dat kan leren ?
Gewoon de akkoorden van liedjes opzoeken die je leuk vindt en spelen spelen spelen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:26 schreef sound-storm het volgende:
Ik ben eigenlijk (beginnend) bassist, maar speelt ook nog wel eens wat gitaar op onze (kloten) akoestische western't klinkt nog niet zo best, ben beetje aan het oefenen met akkoorden spelen. nog tips hoe ik het beste dat kan leren ?
quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:47 schreef sXe het volgende:
En er zit een cool blauw lampje op!
Ik heb zelf denkik de meest omslachige methode ooit, maar als ik iets moest aanraden, zou ik een guitarport of een toneport kopen!quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:35 schreef TrentReznor het volgende:
Hoe nemen jullie samples op? Is gitaar via versterker naar line-in (heb een shitty soundblasterkaartje) en opnemen in cubase of soortgelijk programma? Of gitaar direct inpluggen in line-in? Wat is de beste simpele en goedkope methode en software hiervoor?
quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:35 schreef TrentReznor het volgende:
Hoe nemen jullie samples op? Is gitaar via versterker naar line-in (heb een shitty soundblasterkaartje) en opnemen in cubase of soortgelijk programma? Of gitaar direct inpluggen in line-in? Wat is de beste simpele en goedkope methode en software hiervoor?
Ik gebruik de headphone out van mijn amp... Een 6,3 naar 3.5 plug om een gewone audiokabel aan te sluiten naar mijn line-in van mijn onboard geluidskaart. Thats it!quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:18 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Neuh. Alles opgenomen via dezelfde gitaar en amp. Wel meerdere sporen natuurlijk.
Columbus Les Paul naar Vox AD15...
AD15 --> Headphone out naar line-in op PC
Cubase neemt de originele geluiden op die ik speel, en je hebt meerdere sporen om op te nemen.
De geluiden die opgenomen zijn kan ik via Guitar Rig 2 altijd nog aanpassen. Guitar Rig 2 werkt bij mij trouwens als plugin in Cubase. Het mooie hieraan is dat ik clean opneem, en dus altijd nog zonder verlies van kwaliteit mijn instellingen kan aanpassen op mijn virtuele amps.
Thats about it.
Mwoa, een beetje variatie vind ik niet verkeerd, en het publiek doorgaans ook nietquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:51 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]in dat geval wil ik er ook 1
Muziek maak je met je gitaar, daar heb ik geen extra dingen voor nodig!!
Het liefst nog 1 geluid ook!
Ik gebruik alleen een pedaaltje voor de solo's iets te boosten
Wat een gelul.... Er bestaan wel meerdere instrumenten dan een gitaar alleen. Daarbij is jouw reply afhankelijk van de soort muziek die je maakt. Van die das-dragende *ik sta in een 3 delig pak op het podium* brit-rock figuren, jah, die spelen met 1 geluid: ware het niet: een crap geluid met crap gitaren en crap versterkers.... Maar ook dat is een mening... laat dat even duidelijk zijn....quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:51 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Muziek maak je met je gitaar, daar heb ik geen extra dingen voor nodig!!
Het liefst nog 1 geluid ook!
Ik gebruik alleen een pedaaltje voor de solo's iets te boosten
Schot in de roosquote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:12 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Wat een gelul.... Er bestaan wel meerdere instrumenten dan een gitaar alleen. Daarbij is jouw reply afhankelijk van de soort muziek die je maakt. Van die das-dragende *ik sta in een 3 delig pak op het podium* brit-rock figuren, jah, die spelen met 1 geluid: ware het niet: een crap geluid met crap gitaren en crap versterkers.... Maar ook dat is een mening... laat dat even duidelijk zijn....
Vetquote:
Lijkt me ook een gaaf dingquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:54 schreef imported_sphinx het volgende:
ik heb sinds vanmiddag mijn Ukelele, dat ding is best stoer!
alleen moeilijk om te stemmen, hij ontstemt snel en ik heb er geen tuner voor ( alleen voor electrische gitaar via kabel ) dus dat moet ik op gehoor doen via een website. maar de dingen die je er op kunt spelen zijn echt leuk
(zie ook dit filmpje: http://video.google.com/videoplay?docid=829401773913198414 )
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:12 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Wat een gelul.... Er bestaan wel meerdere instrumenten dan een gitaar alleen. Daarbij is jouw reply afhankelijk van de soort muziek die je maakt. Van die das-dragende *ik sta in een 3 delig pak op het podium* brit-rock figuren, jah, die spelen met 1 geluid: ware het niet: een crap geluid met crap gitaren en crap versterkers.... Maar ook dat is een mening... laat dat even duidelijk zijn....
Tenzij je de gitaarboer persoonlijk erg goed kent en altijd een handvol plectrums gratis meekrijgtquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:39 schreef Zanderrr het volgende:
Nou ja, als je ze daardoor ook minder snel kwijtraakt, dan haal je de kosten er op de lange termijn wel weer uit.
Door diezelfde kinderhand, ongetwijfeldquote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:10 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Grappig, maare, 60 dollar? Dat ding wordt voor 5 piek in elkaar geknutseld.
Ik vraag me af of dat nou wel lekker speelt eigenlijk, ik hou meer van stugge plectrums (werkt ook veel beter voor bijv. sweeps)quote:The tip moves up and down like a shock absorber which gives a whole new feel to guitar playing!
daar ga je toch niet meer spelen als zelf-respecterende gitaristquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:09 schreef Neidropje het volgende:
haha, gezien op het gitaarnet forum:
[afbeelding]
http://www.sclw.net/product_info.php?products_id=2
jammer dat ze 60 dollar zijn
Mag deze volgende keer in de OP onder dat stukje dat je respect moet hebben voor elkaars meningquote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:12 schreef Ibanez het volgende over guitarist.nl:
[..]
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:09 schreef Jorikjet het volgende:
jaja nieuwe gitaar erbij. een spaanse van de blokker voor wel 25 euro
Ja en weet je wat nou het ergste is?! They fucking wonquote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:04 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Daar was laatst een rechtzaak over, volgens mij. Gibson wou alleenrecht op een singlecut? Zoiets? Stelletje grappenmakers bij Gibson
Mooi hequote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:51 schreef NiteSpeed het volgende:
't Is verdomme net een LP, die Tremonti.
Heel mooi, alleen de kop vind ik niet zo geweldig.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:06 schreef Even het volgende:
[..]
Ja en weet je wat nou het ergste is?! They fucking won![]()
[..]
Mooi hePRS
![]()
Juist welquote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:12 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Heel mooi, alleen de kop vind ik niet zo geweldig.
Ze hebben toch verloren, PRS mag toch nog steeds Single-cuts blijven voeren?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:06 schreef Even het volgende:
[..]
Ja en weet je wat nou het ergste is?! They fucking won![]()
Haha keej danquote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:31 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ze hebben toch verloren, PRS mag toch nog steeds Single-cuts blijven voeren?
Dat was nu juist de grap, heel veel mensen hebben voor/tijdens de rechtzaak Single-cuts gekocht om er flink winst op te maken als collector, maar dat gaat nu niet op!![]()
Staat zelfs op de website van PRS
PRS (waarom schrijft iedereen het volledig?) had de rechtzaak ook verloren, maar dat is later teruggedraaid door een hogere rechter o.i.dquote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:01 schreef Even het volgende:
[..]
Haha keej danUp yours Gibson
Maar ik dacht serieus dat Paul Reed Smith verloren had... AchHaalt weer 100 euro van die Tremonti af
Omdat ik het over de man Paul Reed Smith had en niet zn bedrijfquote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:36 schreef Funkdude het volgende:
[..]
PRS (waarom schrijft iedereen het volledig?) had de rechtzaak ook verloren, maar dat is later teruggedraaid door een hogere rechter o.i.d![]()
Het zijn SE-uitgaves hè, dat zijn de instapmodellen van PRS. Voor een 'normale' tremonti betaal je zeg 4x zoveelquote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:43 schreef Even het volgende:
PRS Tremonti SE
PRS Santana SE
WTF ik dacht dat die dingen altijd tering duur waren of zullen deze niet echt zijn?![]()
Ik zit er over na te denken om die Tremonti te kopen![]()
Edit:
[afbeelding]
Let op de kenmerkenden PRS adelaars op de nek die bij de advertentie op marktplaats ontbreken...
Oow naja het blijft een geile gitaarquote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:49 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het zijn SE-uitgaves hè, dat zijn de instapmodellen van PRS. Voor een 'normale' tremonti betaal je zeg 4x zoveel![]()
het blijft natuurlijk gissen of die man de nederlandse taal voldoende beheerst om met zo'n afkorting te komenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 09:41 schreef Jorikjet het volgende:
slechtere editie
quote:
Het begin is nogal saai, maar zodra het echte pingelen erbij komt is het opeens best leuk om te luisteren. Misschien dat je het wat verder kan uitwerken.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:29 schreef -Dries- het volgende:
http://media.putfile.com/vaagsel
Kwas ff aant pingelen en vond dit wel leuk klinken.
Heb je hiervoor een tone of guitarport gebruikt? Die solo mag iets meer op de voorgrond komen, voor de rest is het erg cool. Misschien een tweede solo erbij die iets meer uithaalt met bends ofzo.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:39 schreef Jorikjet het volgende:
klinkt wel leuk ja
ik had ook net even wat opgenomen
http://dump.swoos.com/uploads/liedje.mp3
Ga ik ook wel doen, misschien kun jij der ook iets moois van maken? Akkoorden:quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:53 schreef Blivox het volgende:
[..]
Het begin is nogal saai, maar zodra het echte pingelen erbij komt is het opeens best leuk om te luisteren. Misschien dat je het wat verder kan uitwerken.
Ik zal dalijk mijn best doenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:05 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Ga ik ook wel doen, misschien kun jij der ook iets moois van maken? Akkoorden:
D Dsus2 C Am Asus G
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |