Roland Cube? (15/30)quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:30 schreef Senang het volgende:
Beste mensen,
Ik heb een behringer versterkertje staan maar deze geeft een wat te elektrisch geluid. Ik ben opzoek naar een mooi, vol geluid met enkele, maar niet overdreven, effecten erop en eraan. prijsklasse: tot 150 euro. Puur om te oefenen, hoeft geen gignatisch vermogen te hebben dus..
Iemand een idee?
2de hands mag ook.
Zijn vrij populaire versterkers bij beginnende gitaristen. Erg goed in hun klasse en volop nieuw en tweedehands te krijgen!quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:36 schreef Senang het volgende:
[..]
Dat zegt me allemaal niks, maar ik zal er eens naar kijken
Geeft deze een lekker helder, vol, klankend geluid?quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:40 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zijn vrij populaire versterkers bij beginnende gitaristen. Erg goed in hun klasse en volop nieuw en tweedehands te krijgen!
http://www.roland.com/products/en/CUBE-30/
Als je dat wilt, dan kan dat... Maar als je een echte klankpurist bent, dan zul je aangewezen zijn op AER en die beginnen bij 850 euro...quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:45 schreef Senang het volgende:
[..]
Geeft deze een lekker helder, vol, klankend geluid?
quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:47 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Als je dat wilt, dan kan dat... Maar als je een echte klankpurist bent, dan zul je aangewezen zijn op AER en die beginnen bij 850 euro...
EDIT: ik zou zeggen, probeer er 1 uit!![]()
Feedback Rotterdam zit vlakbij station Noord. Dus of daar uitstappen of de tram/bus nemen vanaf centraal. En met de auto kun je uiteraard de borden station Noord volgen...quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:51 schreef Senang het volgende:
Hoe kom ik bij de FB in rotterdam?
Thanksquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:53 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Feedback Rotterdam zit vlakbij station Noord. Dus of daar uitstappen of de tram/bus nemen vanaf centraal. En met de auto kun je uiteraard de borden station Noord volgen...
Hmmz, bij de guitarbox hier in meppel staat er nog wel 1, de prijs weet ik zo 1 2 3 niet.quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:15 schreef TeleluvR het volgende:
Thinline verkocht...
Must...not...buy...new...guitar...need...money....
Iemand nog een Jazzmaster over?![]()
Ja, maar voor een Jazzmaster maak ik een uitzondering...quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:21 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Hmmz, bij de guitarbox hier in meppel staat er nog wel 1, de prijs weet ik zo 1 2 3 niet.
Maar je mag toch geen nieuwe gitaar kopen?
je hebt toch geld nodig??![]()
Goede keus... Is dit qua klank meer wat je zoekt?quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:20 schreef Senang het volgende:
Ik heb Cube15 net gekocht bij Rockpalace. Zag ook een Marshall 15watt staaan voor 130 euro, maar verkoper raadde deze aan.
Heb ff voor je gebelt, 650¤ en hij ijs ongeveer 4 / 5 jaar oud., sunburst, japan!quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, maar voor een Jazzmaster maak ik een uitzondering...![]()
Als je wilt, mag je een keer kijken voor de prijs!
Ja, mooi geluid. Al ben ik zo op het eerste gezicht niet echt kapot van die effectenquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, maar voor een Jazzmaster maak ik een uitzondering...![]()
Als je wilt, mag je een keer kijken voor de prijs!
[..]
Goede keus... Is dit qua klank meer wat je zoekt?
Het is geen strat, er staat mustang opquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:56 schreef imported_sphinx het volgende:
niemand commentaar op mijn gear en beschadigde strat?
Ziet er prima uit. Ik zie trouwens de beschadegingen aan die Strat helemaal nietquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:56 schreef imported_sphinx het volgende:
niemand commentaar op mijn gear en beschadigde strat?
quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:01 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Het is geen strat, er staat mustang op
ja het zijn hoofdzakelijk kleine deukjes en krasjes, kun je op de foto ook niet echt zien. behalve dat het stuk verf eraf bij de strap knop (hoe heet zo'n ding? )quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:01 schreef sXe het volgende:
[..]
Ziet er prima uit. Ik zie trouwens de beschadegingen aan die Strat helemaal niet
En Park heeft prima versterkers. Jammer dat ze geen 4X12 kabinetten meer maken, vriend van me heeft er 1 en die klinkt uitstekend.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:52 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb me blokker gitaar gepimpt met plak plastic!
[afbeelding]
[afbeelding]
VETquote:Op woensdag 28 juni 2006 17:57 schreef Jorikjet het volgende:
plakplastic ja. gehaald bij zo'n familie winkeltje die van alles verkoop hier in onze kleine nederzetting nabij de duitse grens
als het om klein spul gaat: lordofthestrings.comquote:Op woensdag 28 juni 2006 18:09 schreef Zyggie het volgende:
Tafellaken gitaar. Wat is een goede plek om gitaargear te kopen?
haha klopt. het plastic koste me 2 euro (1x2 meter) en een uurtje werk om het erop te plakkenquote:
nu issie nóg blokker!quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:52 schreef Jorikjet het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vind ik toch nog wel wat prijzig, in de winkel hier is ie nieuw 699!quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:30 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Heb ff voor je gebelt, 650¤ en hij ijs ongeveer 4 / 5 jaar oud., sunburst, japan!
Fantastisch, wat gaaf!!!quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:52 schreef Jorikjet het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar waar ik zo benieuwd naar ben...quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:52 schreef Jorikjet het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
dacht ik ook aan, maar volgens mij maakt zo'n dun laagje plastic geen hol uit. helemaal niet op een blokker gitaarquote:Op woensdag 28 juni 2006 21:54 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Maar waar ik zo benieuwd naar ben...
Het is allemaal erg leuk gedaan... maar klinkt de gitaar nog steeds, of is het geluid wat doffer geworden? Kan me voorstellen dat het hout niet meer zo goed mee kan resoneren...
Die van mij is goedkoperquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:31 schreef Funkdude het volgende:
[spam] [TK] Digitech Metalmaster pedaal (gitaar) [/spam]
Allemaal snel veel bieden![]()
Ruilen ?quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:59 schreef -Beer- het volgende:
Wie wil mijn oude amp kopen?
Fender Frontman 15G![]()
[afbeelding]
ruilen tegen boss volumepedaal en behringer boostpedaal? [Tk/Tr] gitaarpedalen; booster pb-100 en volumepedaal FV-50quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:59 schreef -Beer- het volgende:
Fender Frontman 15G![]()
[afbeelding]
Die zijn van plasticquote:Op donderdag 29 juni 2006 00:06 schreef Neidropje het volgende:
[..]
ruilen tegen boss volumepedaal en behringer boostpedaal? [Tk/Tr] gitaarpedalen; booster pb-100 en volumepedaal FV-50
O, het was meer als grapje bedoeld...quote:Op donderdag 29 juni 2006 00:03 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ruilen ?[TK] Marshall Jackhamer
Cynic? Als in sXe die zijn oude account weer gebruikt? Of was dat iemand anders?quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:07 schreef Cynic het volgende:
Dat soort gitaren krijgen alleen maar een betere sustain als je er stickers op plakt
Als het een 15R was geweest, dan had ik em willen hebben, geweldige versterkertjes!quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:59 schreef -Beer- het volgende:
Fender Frontman 15G![]()
[afbeelding]
Hee Teleluvr, een vriend van mij heeft misschien wel interessen in je Thinline, heb je'm nog?quote:Op donderdag 29 juni 2006 06:13 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Als het een 15R was geweest, dan had ik em willen hebben, geweldige versterkertjes!
Lees vorige paginaquote:Op donderdag 29 juni 2006 11:24 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hee Teleluvr, een vriend van mij heeft misschien wel interessen in je Thinline, heb je'm nog?
voor de variatie... (ben nogal wispelturigquote:Op donderdag 29 juni 2006 01:10 schreef Hammet het volgende:
[..]
Cynic? Als in sXe die zijn oude account weer gebruikt? Of was dat iemand anders?
Ah, jammer. Ben ff weggeweest en had geen zin om x pagina's slowchat en geargepimp door te lezen, vandaar.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:54 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Lees vorige pagina
Hij is al weg..
Ken nog wel iemand die op zoek is naar zo'n soort versterker... wat kost 'ie?quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:59 schreef -Beer- het volgende:
Fender Frontman 15G![]()
[afbeelding]
quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:20 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ken nog wel iemand die op zoek is naar zo'n soort versterker... wat kost 'ie?
quote:Op donderdag 29 juni 2006 00:12 schreef -Beer- het volgende:
[..]
O, het was meer als grapje bedoeld...
Nee ik hou hem nog eventjes denk ik hehe, als rag amp
niemand?quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:45 schreef Jordy-B het volgende:
Heeft iemand ervaring met gitaren van het merk Vintage? Het is een brits gitaarmerk dat kopieën maakt van verschillende bekende gitaarmerken (fender/gibson/ibanez)... Ik heb in Groningen een Vintage-kopie van een Ernie Ball Musicman Axis (Van Halen-gitaar) gezien die wel erg lekker speelde...
En wat kan je verwachten van een Ibanez van onder de ¤300? (qua spelen, dan... de pickups boeien me niet zoveel...)
Nieuw kost ie 69 euro.. maar ik doe hem dus nog even niet wegquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:20 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ken nog wel iemand die op zoek is naar zo'n soort versterker... wat kost 'ie?
Dat kan haast niet anders denk ik.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:42 schreef imported_sphinx het volgende:
maar een gitaar ontvangt toch helemaal geen radiostraling? of werkten de kabels als antenne ofzo..
Ik heb het ook wel gehad, toen had ik nog mijn eerste gitaar, een Wehkamp Amuse Stratocaster met 10 watt versterker, daar had ik toen een Ibanez DS7 bijgekoch, kon ik zelfs radio paramaribo mee ontvangenquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:08 schreef sir_Tachyon het volgende:
[..]
Dat kan haast niet anders denk ik.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:12 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik heb het ook wel gehad, toen had ik nog mijn eerste gitaar, een Wehkamp Amuse Stratocaster met 10 watt versterker, daar had ik toen een Ibanez DS7 bijgekoch, kon ik zelfs radio paramaribo mee ontvangen
Zoals gezegd, inderdaad al weg, het liep ineens storm...quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:24 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hee Teleluvr, een vriend van mij heeft misschien wel interessen in je Thinline, heb je'm nog?
opgevoerd?quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:12 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zoals gezegd, inderdaad al weg, het liep ineens storm...
Ik moet nu alleen nog de upgevoerde Squier kwijt!![]()
ik heb een Toneport XU1, en sinds dat ik hem heb heb ik me gewone gitaar versterker niet meer aangeraakt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Heeft er hier iemand een guitar port of tone port, en wat zijn de ervaringen ermee?
Je kan ook nog andere software downloaden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:21 schreef Jordy-B het volgende:
Het is zeker een fijn ding... Het grootste nadeel is wellicht dat je je computer nodig hebt, maar als die altijd aanstaat is dat geen punt.
Je hebt een groot aantal verschillende versterkers en cabinets, verschillende stomp-effecten, een wah-pedaal (maar zonder pedaal, dus dat werkt niet zo best), verschillende microfoons en microfoon-standen, dus je kan een gigantische hoeveelheid geluiden krijgen (als je nagaat dat je op één versterker al een keur aan sounds krijgt, kan je je wel bedenken wat je dan met tigtig versterkers en cabinet-combinaties kan krijgen...)
En opnemen gaat erg lekker.
Ja, het is fat telecaster, maar voorzien van een Fender Custom Shop Texas Special brugelement en een Ibanez Custom humbucker bij de hals...quote:
uiteraard... het is ook eigenlijk gewoon een externe geluidskaart met een flinke volumeknop en een handige jack-ingang waar je gitaarkabel mooi inpast.quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:33 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Je kan ook nog andere software downloaden.
Wat heeft die je gekost ?quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:19 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ik heb een Toneport XU1, en sinds dat ik hem heb heb ik me gewone gitaar versterker niet meer aangeraakt.de simulaties klinken best ok, en je kunt er gelijk strak mee opnemen.
Midi is op zich niet ingewikkeld. Je moet onthouden dat het alleen maar een elektronisch signaal is waarmee je iets anders (een instrument meestal) aanstuurt. Het is van zichzelf geen audiosignaal.quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:30 schreef sXe het volgende:
ik heb al die midi dingen nog nooit begrepen. Mij whammy heeft ook een midi in- of uitgang (zelfs daarvan heb ik geen idee) maar ik zou niet weten wat ik ermee moet.
Ziet er wel vet uit maar geen ervaring mee, volgens mij is het wel goeie kwaliteit veel artiesten gebruiken ze...quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:43 schreef sir_Tachyon het volgende:
Heeft iemand ervaring met Dean gitaren??? En dan in het bijzonder de Dean Hardtail Select??? (deze bedoel ik). Ik vind hem wel erg mooi maar ik ben verder niet echt bekend met het merk.
Ah, bedankt. Maar wat zou ik dan bijvoorbeeld aan mijn whammy kunnen hangen?quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:54 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Midi is op zich niet ingewikkeld. Je moet onthouden dat het alleen maar een elektronisch signaal is waarmee je iets anders (een instrument meestal) aanstuurt. Het is van zichzelf geen audiosignaal.
Ja. Ik heb dat opgelost door bubbels door te prikken. En open randjes met effen zwart randje op te vullen. Als je er op let en op 30 cm staat zie je het. Maar als je op podium staat zien mensen 2 meter verderop er niks vanquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:07 schreef Hammet het volgende:
Hoe plak je het dan netjes langs de brug en slagplaat? dat is toch lastig, of niet?
Ik wel.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:12 schreef Hammet het volgende:
Maar ik zou zoiets alleen bij kutgitaren doen, en daar sta ik dan weer niet mee op het podium
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |