quote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:12 schreef Ibanez het volgende over guitarist.nl:
[..]
Wat een gelul.... Er bestaan wel meerdere instrumenten dan een gitaar alleen. Daarbij is jouw reply afhankelijk van de soort muziek die je maakt. Van die das-dragende *ik sta in een 3 delig pak op het podium* brit-rock figuren, jah, die spelen met 1 geluid: ware het niet: een crap geluid met crap gitaren en crap versterkers.... Maar ook dat is een mening... laat dat even duidelijk zijn....
Ik heb nog een mooie Thinline Tele voor je...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:50 schreef Even het volgende:
Ik wil een nieuwe gitaar....
Allemaal nieuwe elementenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:48 schreef sXe het volgende:
Zojuist in de brievenbus vanuit de VS:
[afbeelding]
Weet ik ook meteen wat ik vanavond ga doen(mijn gitaar vernielen waarschijnlijk)
wat heb je ermee gedaan dan?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:00 schreef sanderp het volgende:
vandaag ongelukje gehad --> pink in het verband, weekje niet gitaarspelen![]()
Experimenteel... die distortion klinkt in mijn optiek wat te iel...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:00 schreef Big_Boss_Man het volgende:
25 april dit jaar heb ik dit gemaakt: Ode Aan Deze Mooie Dag
Kan je niet ff zonder je pink een weekje?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:00 schreef sanderp het volgende:
Dat is zondequote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:00 schreef sanderp het volgende:
Nee ik wil denk een Stratquote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:22 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik heb nog een mooie Thinline Tele voor je...![]()
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:32 schreef Even het volgende:
[..]
Nee ik wil denk een Strat![]()
Wat moet ie kosten btw ?!
Ik ben trouwens wel heel benieuwd wat Feedback vraagt voor een nieuwe, enig idee?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:57 schreef Svyatagor het volgende:
Ik was vandaag nog even in Feedback waar ze een hele mooie Thinline '72 hebben staan.Ik heb er alleen niet op gespeeld, want ik vond het iets te druk. En er zaten al tien andere mensen door elkaar te jammeren.
Wat, zo spreekt voor zich, niet om aan te horen was
![]()
Ik geloof 899, en het is een Mexicaan, net als die van jou, toch?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:51 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
[..]
Ik ben trouwens wel heel benieuwd wat Feedback vraagt voor een nieuwe, enig idee?
De mijne staat op een vraagprijs van 600. Krijg wel hele leuke reacties, zoals jullie in voorgaande topic hebben kunnen lezen. Zo heb ik ook een bod ontvangen van 200 euro omdat volgens de bieder ze nieuw 275 zijn... Zo'n vaart is het toch niet gelopen mag ik hopen, het ding kostte nieuw ¤ 1050,- !!!![]()
Of koop ook een ebow. Lekker sliden.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:26 schreef Gitarist het volgende:
Kan je niet ff zonder je pink een weekje?
Ik heb m'n gitaar rechtsstreeks in de geluidskaart gedaan en bij dat ding het ingangvolume en de gain helemaal open gezet. Volgens mij heb ik ook de distortion en EQ van Cool Edit erbij gebruikt. Met 2 computerspeakertjes die op het bureau recht voor de gitaar lagen voor wat feedback van tijd tot tijd.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:26 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Experimenteel... die distortion klinkt in mijn optiek wat te iel...
Wel apart dat sommige stukjes ruis mij een beetje doen denken aan het geruis van de zee ;-)
Hoi Fquote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:51 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
[..]
Ik ben trouwens wel heel benieuwd wat Feedback vraagt voor een nieuwe, enig idee?
De mijne staat op een vraagprijs van 600. Krijg wel hele leuke reacties, zoals jullie in voorgaande topic hebben kunnen lezen. Zo heb ik ook een bod ontvangen van 200 euro omdat volgens de bieder ze nieuw 275 zijn... Zo'n vaart is het toch niet gelopen mag ik hopen, het ding kostte nieuw ¤ 1050,- !!!![]()
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:00 schreef Big_Boss_Man het volgende:
25 april dit jaar heb ik dit gemaakt: Ode Aan Deze Mooie Dag
Gelukkig!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:56 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik geloof 899, en het is een Mexicaan, net als die van jou, toch?275 is in ieder geval een fabeltje
![]()
Hoi Bquote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:13 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Hoi F
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=63196
heb je daar echt zo lang over gedaan?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 22:58 schreef sXe het volgende:
en er is geluid!(morgen maar eens over m'n versterker proberen...)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PS4 online: micro_nl
Nah het was gratis omdat ik de elementen bij hem kochtquote:Op zondag 25 juni 2006 00:06 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ja, nou weten we wel dat je je gitaarboer elke week een pijpbeurt geeft
Mijn persoon staat onderaan de keldertrap, vader wil een krat bier aangeven om in de kelder te zetten, krat bier valt over me heen, snijwonden in m'n linkerhand, beetje jammerquote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:09 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
wat heb je ermee gedaan dan?
tvp
een toneport, met daarop een marshall plexi lead 100 amp. de solo dezelfde amp, maar de kanalen door gelust met'zo'n kabeltje. gekozen voor deze amps omdat ze lekker rauw klinken.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:54 schreef Blivox het volgende:
[..]
Heb je hiervoor een tone of guitarport gebruikt? Die solo mag iets meer op de voorgrond komen, voor de rest is het erg cool. Misschien een tweede solo erbij die iets meer uithaalt met bends ofzo.
Een humbucker die Fred heetquote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:48 schreef sXe het volgende:
Zojuist in de brievenbus vanuit de VS:
[afbeelding]
Weet ik ook meteen wat ik vanavond ga doen(mijn gitaar vernielen waarschijnlijk)
Ik zou je niet vasthaken op die inkeping.. Ik heb nu een akoestische met inkeping maar ik gebruik het nooit omdat je met akoestisch toch niet zo hoog speelt..quote:Op zondag 25 juni 2006 13:38 schreef Meneer_de_Hond het volgende:
Ik heb bij zo een gitaar 2 voorwaarden: dat hij gebruik maakt van stalen snaren en dat ie zo een inkeping heeft zodat je ook bij de laatste frets kan.
Meer zal het niet kosten en ik vind het wel fijn als ik er tenminste bij kan.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:14 schreef Even het volgende:
[..]
Ik zou je niet vasthaken op die inkeping.. Ik heb nu een akoestische met inkeping maar ik gebruik het nooit omdat je met akoestisch toch niet zo hoog speelt..
quote:Op zondag 25 juni 2006 14:18 schreef Desensitized het volgende:
TVP![]()
Wat een schitterende avatar van onze TS trouwens![]()
Okay maar ik denk niet dat je er veel aan zal hebben, zeker niet als je net begint....quote:Op zondag 25 juni 2006 14:26 schreef Meneer_de_Hond het volgende:
[..]
Meer zal het niet kosten en ik vind het wel fijn als ik er tenminste bij kan.
Goeie tipsquote:Op zondag 25 juni 2006 14:09 schreef Hammet het volgende:
Oh ja, inderdaad vergeten te reageren op Jorikjet. Het klinkt best tof, beetje hendrixesque slagpartijtjes, en ook leuke akkoorden. De solo vind ik wat minder, beetje suf.
Dat brengt mij bij het volgende: veel mensen (amateurs zoals wij) die een solo spelen, pingelen een beetje binnen de pentatonische ladder, continu achtste noten spelende. Redelijk suf en ongeïnspireerd. Dus hier een tip van mij voor een goede solo:
Er zijn in principe twee basissolo's: de mooie melodische en de toffe.
- Bij de eerste is het van belang dat je mooie noten speelt. Ga op zoek naar de akkoordnoten (wijk dus af van de pentatonische ladder! Maar speel ook de rest van de mineur- of majeurladder). Probeer noten wat langer aan te houden dan achtste noten, en plaats ook her en der wat rusten. Niet te veel, enkel wanneer je denkt dat het nodig is (zie het als een zang-melodie: de zanger zingt ook nooit constant).
- De toffe solo. Hier gaat het dus niet zozeer om de mooie noten, maar meer om de attitude in je stijl. Sla hard aan, speel bijvoorbeeld ook twee-klanken, gebruik een stevige en brede vibrato in je spel. Daarnaast is het ook handig als je wat licks kent, die je snel kan spelen. Een veel gebruikt trucje is beginnen met een redelijk simpele lick, die je daarna versnelt.
Dit type solo is lastig, omdat t meer om techniek draait, maar na wat oefenen kan je toch redelijk snel een solo met ballen neerzetten.
Dit onderscheid heeft mij veel geholpen. Probeer dus voor de solo te bepalen wat het doel van de solo is, en waar je heen wilt. Doe je dit niet, dat blijf je dus altijd hangen in dat pentatonische gefriemel.
Hoop dat jullie er wat aan hebben, mijn solo's zijn in ieder geval sterk verbeterd sinds ik me dit realiseerde.
Ik heb geen id waar je het over hebtquote:Op zondag 25 juni 2006 14:32 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Goeie tips![]()
Wel een opmerking: in de pentatonische ladder zitten de akkoordnoten van de toonsoort natuurlijk ook, in ieder geval de prime en de kwint, en als de toonsoort mineur is, ook de (kleine) terts. Dus in die zin wijk je niet af van de pentatonische ladder als je de akkoordnoten speelt.
Maar ook bij andere akkoorden zitten vaak de akkoordnoten ook al in de bluesladder van de toonsoort. Speel je bv het schemaatje Dm - Bb - C - Dm, dan kun je daarin natuurlijk heel goed soleren in de bluesladder van D, dus D - F- G - (Ab) - A - C - D.
Kijk je naar de drieklank van Bb, dan is dat Bb - D - F, eigenlijk zit alleen Bb dan officieel niet in de ladder. Bij C - E - G is alleen E extra. Het is inderdaad wel mooi om die 'extra' noten te benadrukken, maar het is zeker niet óf - óf, als je begrijpt wat ik bedoel
En als ik beter word kan men (ik of iemand anders) weer een nieuwe kopen dan doe ik het liever in een keer goed.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:32 schreef Even het volgende:
[..]
![]()
[..]
Okay maar ik denk niet dat je er veel aan zal hebben, zeker niet als je net begint....
http://feedback.nl/?id=55&b=V70CENTquote:Op zondag 25 juni 2006 14:26 schreef Meneer_de_Hond het volgende:
[..]
Meer zal het niet kosten en ik vind het wel fijn als ik er tenminste bij kan.
lijkt me een prima deal!quote:Op zondag 25 juni 2006 15:16 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
http://feedback.nl/?id=55&b=V70CENT
Ik heb ook zo'n "V" model, maar die van mij was iets van 250 euro. Maar die zie ik niet meer op de feedbacksite... wel goeie gitaren.
Het ging mij dan inderdad om die Bb en de E. Uiteraard is het niet óf - óf - , maar als je er gebruik van maakt, word je solo dan nog net iets mooier. Bijvoorbeel het schema Em C D G, hier kan aardig een E-bluesladder overheen gelegd worden, en veel beginners doen dit dan ook. Prima, maar helaas slaan ze dan bijvoorbeeld de F# in D over. Natuurlijk kan je ook een G spelen tijdens je solo over dat D-akkoord, maar doe dat dan ook eens icm met de F#.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:32 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Goeie tips![]()
Wel een opmerking: in de pentatonische ladder zitten de akkoordnoten van de toonsoort natuurlijk ook, in ieder geval de prime en de kwint, en als de toonsoort mineur is, ook de (kleine) terts. Dus in die zin wijk je niet af van de pentatonische ladder als je de akkoordnoten speelt.
Maar ook bij andere akkoorden in een liedje van een bepaalde toonsoort zitten vaak de akkoordnoten ook al in de bluesladder van de toonsoort. Speel je bv het schemaatje Dm - Bb - C - Dm, dan kun je daarin natuurlijk heel goed soleren in de bluesladder van D, dus D - F- G - (Ab) - A - C - D.
Kijk je naar de drieklank van Bb, dan is dat Bb - D - F, eigenlijk zit alleen Bb dan officieel niet in de ladder. Bij C - E - G is alleen E extra. Het is inderdaad wel mooi om die 'extra' noten te benadrukken, maar het is zeker niet óf - óf, als je begrijpt wat ik bedoel
Nicequote:Op zondag 25 juni 2006 17:30 schreef Hammet het volgende:
Ik heb nog een stukje opgenomen, ik zat een beetje te jammen, en dit kwam er uit.
Klik
damn wat veel bas in dat geluid! en daar is helemaal niks mis mee!quote:Op zondag 25 juni 2006 17:30 schreef Hammet het volgende:
Ik heb nog een stukje opgenomen, ik zat een beetje te jammen, en dit kwam er uit.
Klik
Oh.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:50 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik speel wel eens wat klasieks, maar neem niks op
Welke gitaar? Of een nieuwe amp/pedals/extra's?quote:Op maandag 26 juni 2006 02:09 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Oh.![]()
Gaat wel goed zo met al die sample-tjes de afgelopen tijd. Dinsdag nieuwe gear aanschaffen (budget: 1000 euro), dan zal ik vast ook wel weer eens wat sampelen.
![]()
Ik kom nooit verder dan de eerste 3 tonen van Bourré. Heel herkenbaar is het, en net zodra iedereen opkijkt omdat ze het nummer herkennen kan ik niet meer verder spelen.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:50 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik speel wel eens wat klasieks, maar neem niks op
Voornamelijk een amp maar misschien ook een nieuwe gitaar erbij aangezien die ook nodig aan vervaning toe is. Weet nog niet precies welkequote:Op maandag 26 juni 2006 02:10 schreef Blivox het volgende:
[..]
Welke gitaar? Of een nieuwe amp/pedals/extra's?
Lijkt me ook gaaf, maar wel moeilijk!quote:Op maandag 26 juni 2006 02:10 schreef Blivox het volgende:
[..]
Ik kom nooit verder dan de eerste 3 tonen van Bourré. Heel herkenbaar is het, en net zodra iedereen opkijkt omdat ze het nummer herkennen kan ik niet meer verder spelen.
Ik wil wel nog ooit flamenco leren spelen, maar dat is volgens mij echt heel moeilijk of niet?
Ik heb een Epiphone LP classic model. Bevalt me prima.quote:Op maandag 26 juni 2006 10:32 schreef Jorikjet het volgende:
wat zijn goede les paul gitaren voor een budget tot ongeveer 350 euro...
epiphone? ibanez (die oude)? maya? ...?
als je een goede goedkope Les Paul wil zou ik inderdaad een Epiphone nemen.quote:Op maandag 26 juni 2006 10:32 schreef Jorikjet het volgende:
Dean heeft ook een paar mooie..quote:Op maandag 26 juni 2006 10:32 schreef Jorikjet het volgende:
quote:Op maandag 26 juni 2006 14:04 schreef Jorikjet het volgende:
maar is teleluvr, die heeft ze vast wel gehaden kan er dus wel wat over zeggen
http://www.feedback.nl/?id=55&b=RC20XLquote:Op maandag 26 juni 2006 14:11 schreef Prep2Fight het volgende:
Paar topics terug ook al gevraagd.. nog maar een keer:
Ik ben op zoek naar een Boss RC-20XL en ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben. Het is een apparaat waar je onder andere meerdere gitaarpartijen mee kunt opnemen als je live speelt..
Dank u, dank u...quote:Op maandag 26 juni 2006 14:04 schreef Jorikjet het volgende:
wmaar is teleluvr, die heeft ze vast wel gehaden kan er dus wel wat over zeggen
Ja, ik leer hier ook nog wat, is toch ook de bedoeling?quote:
quote:Op maandag 26 juni 2006 15:22 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, ik leer hier ook nog wat, is toch ook de bedoeling?
Als jullie mij leren spelen, dan breng ik jullie smaak bij...![]()
1 2 3 4 5 6 | B|--12------15-- G|--12----14---- D|--12----14---- A|--12(13)14---- E|--12------15-- |
bedankt, maar ik kan al solerenquote:Op maandag 26 juni 2006 15:31 schreef Hammet het volgende:
Als jullie mijn tips eens zouden lezen, blijkt dat enkel het gebruik van de bleustoonladder vaak slechte suffe solo's oplevert
maar ok
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |