http://www.telegraaf.nl/b(...)ver_allochtonen.htmlquote:DEN HAAG - De meeste Nederlandse militairen staan negatief tegenover allochtonen. Dat geldt voor zowel het defensiepersoneel in lagere functies als hooggeplaatste militairen. Dat blijkt uit een onderzoek onder ruim 2000 personeelsleden van de landmacht, luchtmacht, marine en marechaussee, dat de Nederlandse Defensie Academie heeft uitgevoerd.
Bijna driekwart van de lagere rangen is negatief over de multiculturele samenleving. Een ruime meerderheid van de hoogst geplaatste militairen deelt die mening. Een kwart van alle militairen meent dat de problemen in de krijgsmacht door de komst van militairen van onder meer Surinaamse, Turkse en Marokkaanse afkomst zijn toegenomen.
De onderzoekers hebben samengewerkt met de inspecteur-generaal der krijgsmacht. Die meldde vorige maand dat de vertrouwenspersonen binnen Defensie vorig jaar 28 klachten hebben gekregen over discriminatie. Staatssecretaris Van der Knaap, verantwoordelijk voor het personeelsbeleid van Defensie, vindt de conclusies van de onderzoekers te stellig. Hij wil op zeer korte termijn met hen spreken.
Defensie heeft eerder maatregelen bekendgemaakt om de positie van allochtonen binnen de krijgsmacht te verbeteren. Zij erkent feestdagen van joden, hindoes en moslims en verstrekt kosjere en halal-maaltijden. Ook heeft de leiding van het ministerie een multicultureel platform opgericht en mogen militairen bij het afleggen van de eed God door Allah vervangen.
vooroordeel en onzinquote:Op maandag 19 juni 2006 09:24 schreef Sputnik het volgende:
Als die allochtonen in het leger zich net zo gedragen als die op straat dan vind ik het helemaal niet verwonderlijk dat men een hekel aan ze heeft.
quote:Op maandag 19 juni 2006 09:24 schreef Sputnik het volgende:
Als die allochtonen in het leger zich net zo gedragen als die op straat dan vind ik het helemaal niet verwonderlijk dat men een hekel aan ze heeft.
Als je de lijn doortrekt kom je juist meer in de richting van "turken zijn kut, behalve ali uit onze compagnie, die is juist weer ok."quote:Op maandag 19 juni 2006 09:24 schreef Sputnik het volgende:
Wat hij zegt.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:21 schreef 7th_wave het volgende:
ik denk dat dit een prima afspiegeling is van de vmbo cultuur die in nederland heerst.
dan vind ik dit een zeer gevaarlijke ontwikkelingquote:Op maandag 19 juni 2006 09:30 schreef pomtiedom het volgende:
Wat ik altijd leuk vind is dat sommige direct zoiets knopen aan vmbo niveau, wat eigenlijk wat zegt over het niveau van de mensen die het zeggen.
In principe snap ik het wel, want de militairen zijn ook maar gewone mensen en de meeste gewone mensen hebben gewoon een hekel aan allochtonen gekregen. Ook is het zo dat veel mensen het leger in gaan juist om hun vaderland te beschermen en allochtonen worden nu eenmaal (deels terecht) als een bedreiging gezien voor het vaderland.
Nou, het waren dan wel niet mijn woorden, maar een zeer aanzienlijk deel van de militairen heeft toch echt een vmbo papiertje. En de cultuur op een vmbo is toch echt duidelijk anders dan op het vwo.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:30 schreef pomtiedom het volgende:
Wat ik altijd leuk vind is dat sommige direct zoiets knopen aan vmbo niveau, wat eigenlijk wat zegt over het niveau van de mensen die het zeggen.
In principe snap ik het wel, want de militairen zijn ook maar gewone mensen en de meeste gewone mensen hebben gewoon een hekel aan allochtonen gekregen. Ook is het zo dat veel mensen het leger in gaan juist om hun vaderland te beschermen en allochtonen worden nu eenmaal (deels terecht) als een bedreiging gezien voor het vaderland.
Dat zal nog wel verder groeien Meki, maak je maar geen zorgen.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:32 schreef Meki het volgende:
[..]
dan vind ik dit een zeer gevaarlijke ontwikkeling
dan komt er een 0.2 % erbij bij de racistische Nederlanders
nu 1,8 Miljoen Racistische Nederlanders
Mwa, wat ik denk is dat het idioot is hoe neerbuigend erover wordt gedaan. het is een begattalisering die is gestaafd op pure angst. Want men vergeet dat een groot deel van de Nederlandse bevolking VMBO heeft. Of liever gezegd, men weet het en probeerd zijn angst te beteugelen door er neerbuigend over te doen. Dat neemt niet weg dat een zeer groot deel van de Nederlandse bevolking er zo over denkt. En tja, ik mag dan wel een stuk hoger zijn geschoold dan VMBO, maar ik denk niet veel anders op dat gebied.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:32 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Nou, het waren dan wel niet mijn woorden, maar een zeer aanzienlijk deel van de militairen heeft toch echt een vmbo papiertje. En de cultuur op een vmbo is toch echt duidelijk anders dan op het vwo.
quote:Op maandag 19 juni 2006 09:21 schreef 7th_wave het volgende:
ik denk dat dit een prima afspiegeling is van de vmbo cultuur die in nederland heerst.
Lezen blijft moeilijkquote:Op maandag 19 juni 2006 09:18 schreef Meki het volgende:
quote: Dat geldt voor zowel het defensiepersoneel in lagere functies als hooggeplaatste militairen
dat ontken ik ook niet.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:35 schreef pomtiedom het volgende:
Of liever gezegd, men weet het en probeerd zijn angst te beteugelen door er neerbuigend over te doen. Dat neemt niet weg dat een zeer groot deel van de Nederlandse bevolking er zo over denkt. En tja, ik mag dan wel een stuk hoger zijn geschoold dan VMBO, maar ik denk niet veel anders op dat gebied.
Was het maar waar. De realiteit is echter dat (met name) de jongere allochtone bevolkingsgroep zich steeds meer gehaat maakt door hun gedrag.quote:
wat door enkelen gebeurt kijken jullie iedereen die hetzelfde afkomst heeft op aanquote:Op maandag 19 juni 2006 09:37 schreef Sputnik het volgende:
[..]
Was het maar waar. De realiteit is echter dat (met name) de jongere allochtone bevolkingsgroep zich steeds meer gehaat maakt door hun gedrag.
quote:Op maandag 19 juni 2006 09:24 schreef Sputnik het volgende:
die volgen de media en je weet hoe de media het nieuws uitbrengtquote:Op maandag 19 juni 2006 09:40 schreef Lucille het volgende:
Uit het onderzoek blijkt niet waardoor die ontevredenheid is ontstaan, dat lijkt mij nou juist de interessante vraag.
Het gaat over allochtonen en de multiculturele samenlevingquote:Op maandag 19 juni 2006 09:18 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ver_allochtonen.html
Ik schrik ervan over deze onderzoek naar de Nederlandse militairen
als ze nu de medemensen niet mogen wat doen ze dan in Afganistan ? daar lopen toch ook alleen Moslims rond en die willen ze zogenaamd helpen.
schandalig hoe men denkt over een bepaalde groepen alleen te kijken naar de afkomst of religie of kleur. we gaan hetzelfde fout tientallen jaar geleden weer nog een keer meemaken
![]()
weet je waar ík van schrik?quote:Op maandag 19 juni 2006 09:18 schreef Meki het volgende:
[..]
als ze nu de medemensen niet mogen wat doen ze dan in Afganistan ? daar lopen toch ook alleen Moslims rond en die willen ze zogenaamd helpen.
schandalig hoe men denkt over een bepaalde groepen alleen te kijken naar de afkomst of religie of kleur. we gaan hetzelfde fout tientallen jaar geleden weer nog een keer meemaken
![]()
dit is een seculiere staat met (ten hoogste) een christelijke grondslag, zoals deze ook terugkomt in de grondwet.quote:Defensie heeft eerder maatregelen bekendgemaakt om de positie van allochtonen binnen de krijgsmacht te verbeteren. Zij erkent feestdagen van joden, hindoes en moslims en verstrekt kosjere en halal-maaltijden. Ook heeft de leiding van het ministerie een multicultureel platform opgericht en mogen militairen bij het afleggen van de eed God door Allah vervangen.
dat is het ookquote:Op maandag 19 juni 2006 09:42 schreef Plotinus het volgende:
Ik begrijp echt niet wat nu de toegevoegde waarde is van dit soort onderzoeken en waarom dit in de media moet worden gebracht. Dit helpt namelijk absoluut niet in de integratie en respect vanuit beide kanten. Je zou haast denken dat het juist de bedoeling is [van de media] om onrust te stoken.
ik vind jou echt tofquote:Op maandag 19 juni 2006 09:41 schreef Meki het volgende:
[..]
wat door enkelen gebeurt kijken jullie iedereen die hetzelfde afkomst heeft op aan
dat is racistisch en onwetenheid en gevaarlijk
dat is geen respect tonen
Allochtonen een bedreiging voor ' Het Vaderland'? Houd toch op zeg.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:30 schreef pomtiedom het volgende:
jij laat zeker liever al shahaf het nieuws brengenquote:Op maandag 19 juni 2006 09:42 schreef Meki het volgende:
[..]
die volgen de media en je weet hoe de media het nieuws uitbrengt
zeg er bestaat vrijheid - of geldt die alleen voor een bepaalde groep ?quote:Op maandag 19 juni 2006 09:43 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
weet je waar ík van schrik?
[..]
dit is een seculiere staat met (ten hoogste) een christelijke grondslag, zoals deze ook terugkomt in de grondwet.
niks uitzonderingen, iedereen hetzelfde voer, verschillende soorten voedsel brengen net als verschillende soorten brandstoffen de efficiency van een krijgsmacht in gevaar.
meedoen, conformeren en je religie laat je maar thuis, anders hoor je niet thuis bij de krijgsmacht, punt
Dat is echt een veel te grote vorm van stereotypering.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:32 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Nou, het waren dan wel niet mijn woorden, maar een zeer aanzienlijk deel van de militairen heeft toch echt een vmbo papiertje. En de cultuur op een vmbo is toch echt duidelijk anders dan op het vwo.
quote:Op maandag 19 juni 2006 09:44 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ik vind jou echt tof![]()
meki for president![]()
Schrik je er nou van dat in de eed nog altijd God voorkomt, ook al leven we in een seculiere staat, of dat die God ook Allah mag heten?quote:Op maandag 19 juni 2006 09:43 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dit is een seculiere staat met (ten hoogste) een christelijke grondslag, zoals deze ook terugkomt in de grondwet.
niks uitzonderingen, iedereen hetzelfde voer, verschillende soorten voedsel brengen net als verschillende soorten brandstoffen de efficiency van een krijgsmacht in gevaar.
meedoen, conformeren en je religie laat je maar thuis, anders hoor je niet thuis bij de krijgsmacht, punt
Nee er moet geen provocatie of leugens verspreidenquote:Op maandag 19 juni 2006 09:44 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
jij laat zeker liever al shahaf het nieuws brengen
Och, het is idd misschien wel wat ongenuanceerd om over vmbo-cultuur te spreken. Maar misschien is het wel gewoon dezelfde ongenuanceerdheid-met-enige-waarheid al "alle marrokanen zijn kut". De mitsen en maren ontbreken maar in de kern geeft de uitspraak het gevoel wel goed weer.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:35 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Mwa, wat ik denk is dat het idioot is hoe neerbuigend erover wordt gedaan. het is een begattalisering die is gestaafd op pure angst. Want men vergeet dat een groot deel van de Nederlandse bevolking VMBO heeft. Of liever gezegd, men weet het en probeerd zijn angst te beteugelen door er neerbuigend over te doen. Dat neemt niet weg dat een zeer groot deel van de Nederlandse bevolking er zo over denkt. En tja, ik mag dan wel een stuk hoger zijn geschoold dan VMBO, maar ik denk niet veel anders op dat gebied.
Dat is jouw idee, ik zie nergens in het artikel ook maar iets dat in die richting wijst.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:42 schreef Meki het volgende:
[..]
die volgen de media en je weet hoe de media het nieuws uitbrengt
Ah, dat denk jij. Maar klaarblijkelijk denken vele miljoenen daar anders over.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:44 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Allochtonen een bedreiging voor ' Het Vaderland'? Houd toch op zeg.
en dat gebeurt heden ten dage wel volgens jou?quote:Op maandag 19 juni 2006 09:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee er moet geen provocatie of leugens verspreiden
die vrijheid kent beperkingen, zo is het ambtenaren in openbare functies ook niet toegestaan geloofsattributen te dragen en actief het geloof te beleiden (en terecht).quote:Op maandag 19 juni 2006 09:44 schreef Meki het volgende:
[..]
zeg er bestaat vrijheid - of geldt die alleen voor een bepaalde groep ?
we kunnen wel concloduren dat het wel uit die richting komtquote:Op maandag 19 juni 2006 09:46 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat is jouw idee, ik zie nergens in het artikel ook maar iets dat in die richting wijst.
Het ging er niet om dat miljoenen dat denken, het ging er om dat jij dat terecht noemde.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:46 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Ah, dat denk jij. Maar klaarblijkelijk denken vele miljoenen daar anders over.
Schrik niet maar in het leger hebben ze zelf rabbie's , imman's en dominees in dienst , sterker nog ze hebben zelfs een rangquote:Op maandag 19 juni 2006 09:43 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
weet je waar ík van schrik?
[..]
Dat denk jij, om je eigen kromme denkbeelden recht te praten.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:46 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Ah, dat denk jij. Maar klaarblijkelijk denken vele miljoenen daar anders over.
vrijheid is vrijheidquote:Op maandag 19 juni 2006 09:46 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
die vrijheid kent beperkingen, zo is het ambtenaren in openbare functies ook niet toegestaan geloofsattributen te dragen en actief het geloof te beleiden (en terecht).
ik zeg niet dat een groep voorrang moet hebben, ik zeg dat men geen verschil moet maken en gewoon één set regels moet hanteren, niet voor iedere scheet die mensen laten een nieuwe set opmaken.
Densondanks helpt het om een vinger aan de pols te houden. Bij een samenleving al helemaal. Overwaakzaam zijn is niet goed, maar alles begattaliseren is ook een gevaarlijke hobby.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:46 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Och, het is idd misschien wel wat ongenuanceerd om over vmbo-cultuur te spreken. Maar misschien is het wel gewoon dezelfde ongenuanceerdheid-met-enige-waarheid al "alle marrokanen zijn kut". De mitsen en maren ontbreken maar in de kern geeft de uitspraak het gevoel wel goed weer.
Er zijn procentueel gezien veel kortzichtige vmbo'ers en er zijn procentueel gezien veel jonge criminele allochtonen. En procentueel ook veel arrogante studenten. Wat verder natuurlijk niets over individuele personen uit die groep zegt.
dat eerste niet, dat tweede wel ; deze staat heeft altijd een christenlijke grondslag gehad en daar komt de betrokkenheid van 'god' vandaan ; ga je me nu ook al vertellen dat we op de muntjes god hebbe onze ziel moeten vervangen door allah hakbar oid, alleen maar omdat we in nederland een groep moslims hebben van een paar honderd-duizend man, die schreeuwen als een groep van tien miljoen?quote:Op maandag 19 juni 2006 09:45 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Schrik je er nou van dat in de eed nog altijd God voorkomt, ook al leven we in een seculiere staat, of dat die God ook Allah mag heten?
maar vrijheid houdt niet in dat er geen regels zijn.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:48 schreef Meki het volgende:
[..]
vrijheid is vrijheid
en dat geldt voor iedereen
dat zie ik niet bij de OP staanquote:Op maandag 19 juni 2006 09:49 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
maar vrijheid houdt niet in dat er geen regels zijn.
Van mij hoeft dat niet vervangen te worden, maar ik vind het an sich al vreemd dat God voorkomt in de eed van het leger. Even los van de vraag of dat een Christelijke of Islamitische God is.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:48 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dat eerste niet, dat tweede wel ; deze staat heeft altijd een christenlijke grondslag gehad en daar komt de betrokkenheid van 'god' vandaan ; ga je me nu ook al vertellen dat we op de muntjes god hebbe onze ziel moeten vervangen door allah hakbar oid, alleen maar omdat we in nederland een groep moslims hebben van een paar honderd-duizend man, die schreeuwen als een groep van tien miljoen?
Waar lees jij dit?quote:Op maandag 19 juni 2006 09:50 schreef Meki het volgende:
[..]
ze doen nu andersom ze pesten hun weg van het leger
Dat is altijd zo. Ik ben even de link met het leger kwijt. Wat vind je dat met dit onderzoek zou moeten gebeuren?quote:Op maandag 19 juni 2006 09:48 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Densondanks helpt het om een vinger aan de pols te houden. Bij een samenleving al helemaal. Overwaakzaam zijn is niet goed, maar alles begattaliseren is ook een gevaarlijke hobby.
ik ben het helemaal met je eens hoor dat het pesten van allochtonen niet door de beugel kan. In het leger kunnen ze zat allochtonen gebruiken.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:50 schreef Meki het volgende:
[..]
dat zie ik niet bij de OP staan
als mensen er misbruik van maken dat zijn er uitzonderingen daarvoor
Maar vergeet niet. Allochtonen in de marine hebben ze nu nodig.
ik weet het en ik vind het ook prima als ze met die lui ouwehoeren in hun eigen privé tijd, dus als ze hun diensten in het kader van hun functie bij Defensie hebben vervuld voor die dag, maar in vredesnaam, trek die onzin niet door naar de werkvloerquote:Op maandag 19 juni 2006 09:47 schreef dontcare het volgende:
[..]
Schrik niet maar in het leger hebben ze zelf rabbie's , imman's en dominees in dienst , sterker nog ze hebben zelfs een rang![]()
of beperkingen, zeker niet bij de krijgsmacht.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:49 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
maar vrijheid houdt niet in dat er geen regels zijn.
waarom zouden ze ze nodig hebben? onze krijgsmacht bestaat uit ca. 70.000 man en we zenden maximaal 3000-4000 man tegelijkertijd uit.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:50 schreef Meki het volgende:
[..]
dat zie ik niet bij de OP staan
als mensen er misbruik van maken dat zijn er uitzonderingen daarvoor
Maar vergeet niet. Allochtonen in de marine hebben ze nu nodig.
ik niet, het is een traditie, net als de hippocrates-eed bij artsen (ook al paar duizend jaar oud).quote:Op maandag 19 juni 2006 09:50 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Van mij hoeft dat niet vervangen te worden, maar ik vind het an sich al vreemd dat God voorkomt in de eed van het leger. Even los van de vraag of dat een Christelijke of Islamitische God is.
dit was vorige jaar nog op het nieuws gekomenquote:
ik wil je vertrouwen niet teveel beschadigen, maar hart van nederland op die campingzender is geen 'nieuws'quote:Op maandag 19 juni 2006 09:54 schreef Meki het volgende:
[..]
dit was vorige jaar nog op het nieuws gekomen
Landmacht zoekt allochtonen voor het legerquote:Op maandag 19 juni 2006 09:53 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
waarom zouden ze ze nodig hebben? onze krijgsmacht bestaat uit ca. 70.000 man en we zenden maximaal 3000-4000 man tegelijkertijd uit.
bron voor je wijsheden?
Och, het is maar net welk bakje je pakt. Ik denk dat je het praktische effect ervan overschat.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:52 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik weet het en ik vind het ook prima als ze met die lui ouwehoeren in hun eigen privé tijd, dus als ze hun diensten in het kader van hun functie bij Defensie hebben vervuld voor die dag, maar in vredesnaam, trek die onzin niet door naar de werkvloer
eten mensen geen varkensvlees, da's prima, zorg dan als defensie dat er ook gewoon een ander soort vlees is en een vegetarisch advies, maar in vredesnaam ga niet mee met die onzin van halal en koosjer; die tijd kun je echt niet vrijmaken als je met je bataljon onder vuur ligt en de manschappen moeten dan ook eten, zo hinder je echt de efficiency van je krijgsmacht en daarom moet het ook gewoon niet gedaan worden in algemeen, anders schept het steeds meer een precedent.
nederland is in dit soort dingen altijd haantje de voorste, maar in vredesnaam denk nou eens na
quote:Op maandag 19 juni 2006 09:55 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik wil je vertrouwen niet teveel beschadigen, maar hart van nederland op die campingzender is geen 'nieuws'
quote:Op maandag 19 juni 2006 09:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Landmacht zoekt allochtonen voor het leger
In het Nederlandse leger zijn vooral vrouwen en allochtonen ondervertegenwoordigd. Dat zegt Herman de Kievith van Ecabo, de bemiddelaar tussen opleidingen en het leger.
17 november 2005
Jongeren krijgen in het leger een baangarantie als ze zelf hun mbo-opleiding kiezen. Het leger zoekt 3000 nieuwe rekruten voor het komend studiejaar. Speciaal om vmbo'ers te trekken, gaan militairen op deze scholen langs als gastdocent. Leerlingen bezoeken op schoolreis de opleidingen van de landmacht.
zeg ze zoeken allochtonenquote:Op maandag 19 juni 2006 09:57 schreef dr.dunno het volgende:
[..]jij hebt echt enorme plaat voor je kop of niet; zoeken is niet hetzelfde als nodig hebben, heb je enig idee hoeveel eisen de politiek stelt aan de samenstelling van de krijgsmacht? daar hoort niet alleen een groot % vrouwen bij, maar ook allochtonen; dat heeft niks met aantallen te maken, maar met politieke motieven.
Geweldig idee, nog meer segregatie. Vreten wat de pot schaft, tenzij je een religie aanhangt. Apartheid FTWquote:Defensie heeft eerder maatregelen bekendgemaakt om de positie van allochtonen binnen de krijgsmacht te verbeteren. Zij erkent feestdagen van joden, hindoes en moslims en verstrekt kosjere en halal-maaltijden.
ik mag hopen van niet; vegetariër zijn kan ik nog respect voor hebben, maar veganisme is gewoon schadelijk voor je lichaam en het is gebaseerd op de grootste onzin die er is.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:56 schreef MouseOver het volgende:
Zijn er eigenlijk vegamaaltijden in het leger?
vertaal dat even vanuit het bullshittiaans naar het Nederlands s.v.p.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:58 schreef Meki het volgende:
[..]
zeg ze zoeken allochtonen
dus jou wou bron en die heb ik voor je![]()
Neequote:Op maandag 19 juni 2006 09:56 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Och, het is maar net welk bakje je pakt. Ik denk dat je het praktische effect ervan overschat.
Zijn er eigenlijk vegamaaltijden in het leger?
Ik doelde ook op vegetariers. Veganisten hebben imho niet echt veel te zoeken in het leger.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:58 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik mag hopen van niet; vegetariër zijn kan ik nog respect voor hebben, maar veganisme is gewoon schadelijk voor je lichaam en het is gebaseerd op de grootste onzin die er is.
Dat is dan weer wel lompquote:Op maandag 19 juni 2006 09:59 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Nee![]()
dat moet je zelf maar bij elkaar rapen, maar zijn geen samengestelde maaltijden.
Inderdaad !quote:Op maandag 19 juni 2006 09:26 schreef MouseOver het volgende:
Als je de lijn doortrekt kom je juist meer in de richting van "turken zijn kut, behalve ali uit onze compagnie, die is juist weer ok."
dat bedoel ik.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:58 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Geweldig idee, nog meer segregatie. Vreten wat de pot schaft, tenzij je een religie aanhangt. Apartheid FTW
onze dames en heren in de krijgsmacht snappen, dat segregatie geen eenheid oplevert.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:01 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik vraag me overigens af wat de oorzaak van deze afkeer is. Wordt niet echt duidelijk door dit onderzoek.
Wat een raar beeld heb jij van allochtonen in het leger. Een vriend van me zit bij de Landmacht en daar zijn echt geen enorm segregatie- of cultuur-problemen hoor.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:03 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
onze dames en heren in de krijgsmacht snappen, dat segregatie geen eenheid oplevert.
ben benieuwd trouwens wanneer (niet of) het eerste geval van een vrouwelijke soldaat (o.i.d.) die een mannelijke niet wil saluteren of een hand geven in de media komt; dan gaan er echt koppen rollenvan hen die dit niet zien als religieuze vrijheid
Omdat er talloze idioten bang zijn, omdat ze gewoon te dom zijn om nuances te zien en om NIET te generaliseren en dus maar iedereen onder een 'gevaarlijke' groep scharen, betekent dat nog niet dat anderen zich daar mar bij neerleggen natuurlijk.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:00 schreef vdo28 het volgende:
Ik vind dit onderzoek niet verrassend. Allochtonen zijn nu niet populair, tuurlijk niet, dat is ook logisch. Door alles wat er gebeurd is in het nieuws is de gemiddelde Nederlandse burger "bang" geworden. We zijn "bang" dat ons mooie tolerante Nederland zijn eigen graf graaft met zijn eigen tolerantie. Op een dag worden wij bevolkt door mensen die Nederland willen veranderen. Daar zijn wij bang voor. De allochtoon draagt dat imago. Ik vind het dan weer grappig dat sommige allochtone groeperingen gaan lopen mekkeren in plaats van hun imago grondig te veranderen....
Dat de gemiddelde Nederlander een vmbo diploma heeft, maakt hen niet slimmer ofzo. Het is triest dat zoveel mensen blijkbaar op het niveau van vmbo zitten. Naar mijn mening is vmbo een laag scholingsniveau en zie daarbij vaak dat de mensen die zo'n opleiding volgen ook niet echt de slimste mensen zijn.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:35 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Mwa, wat ik denk is dat het idioot is hoe neerbuigend erover wordt gedaan. het is een begattalisering die is gestaafd op pure angst. Want men vergeet dat een groot deel van de Nederlandse bevolking VMBO heeft. Of liever gezegd, men weet het en probeerd zijn angst te beteugelen door er neerbuigend over te doen. Dat neemt niet weg dat een zeer groot deel van de Nederlandse bevolking er zo over denkt. En tja, ik mag dan wel een stuk hoger zijn geschoold dan VMBO, maar ik denk niet veel anders op dat gebied.
Daar ben ik het niet mee eens. Het is gewoon heel beschaafd om de allochtonen die het Nederlands nog niet onder de knie hebben brochures in eigen taal te verschaffen.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:01 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dat bedoel ik.
al dat geneuzel om allochtonen maar op hun gemak te laten voelen werkt gewoon segregatie in de hand, maar dat geldt ook voor al die andere onzin die de Nederlandse overheid propageert, met bijvoorbeeld folders die geheel in het Arabisch of Turks verkrijgbaar zijn; je leert gvd maar Nederlands ja, de wet is ook alleen in het Nederlands en daar moet je je ook aan houden, of je nou Nederlands spreekt of niet.![]()
Daar moet ik toch een kleine nuancering in aanbrengen; groepen die wel goed integreren, zijn groepen die snappen dat bepaalde gebruiken nu eenmaal niet in Nederland passen, en zijn ook bereid die gebruiken op te geven wanneer zij met Nederlanders om gaan.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:10 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Het is gewoon heel beschaafd om de allochtonen die het Nederlands nog niet onder de knie hebben brochures in eigen taal te verschaffen.
Waar de schoen echter wringt is het feit dat sommige allochtone groeperingen zo weinig doen aan hun eigen integratie. Er zijn echter ook groeperingen die wel veel doen aan integratie. Over het algemeen zijn de Chinezen (en Indonesiers) de "populairste" groeperingen. Van hen hoor je weinig, en over het algemeen doen ze zelf ook veel aan integratie.
Het belangrijkste: Ze komen niet met een bepaalde ideologie in Nederland.
Schijnbaar zijn er nog steeds ruimschoots subsidiepotjes beschikbaar voor dit soort onderzoeken. Er kan op dit moment geen week voorbijgaan zonder dat we een onderzoek krijgen over hoe autochtonen over allochtonen denken of andersom.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:42 schreef Plotinus het volgende:
Ik begrijp echt niet wat nu de toegevoegde waarde is van dit soort onderzoeken en waarom dit in de media moet worden gebracht. Dit helpt namelijk absoluut niet in de integratie en respect vanuit beide kanten. Je zou haast denken dat het juist de bedoeling is [van de media] om onrust te stoken.
mensen die die folders nodig hebben (over uitkeringen), worden geacht al Nederlander te zijn en dienen daarom de taal te beheersen, tenzij er een medische reden is om dat niet te doen.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:10 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Het is gewoon heel beschaafd om de allochtonen die het Nederlands nog niet onder de knie hebben brochures in eigen taal te verschaffen.
Waar de schoen echter wringt is het feit dat sommige allochtone groeperingen zo weinig doen aan hun eigen integratie. Er zijn echter ook groeperingen die wel veel doen aan integratie. Over het algemeen zijn de Chinezen (en Indonesiers) de "populairste" groeperingen. Van hen hoor je weinig, en over het algemeen doen ze zelf ook veel aan integratie.
Het belangrijkste: Ze komen niet met een bepaalde ideologie in Nederland.
en voor die mensen heb ik dan juist ook het meeste respect; merendeel van de Turken wil graag zelfstandig ondernemer zijn, maar weet ook dat dat niet lukt zonder beheersing van de taal, dus verdiepen ze zich in de taal en gebruiken en passen ze zich ook (in ieder geval openbaar) aan aan wat in Nederland gangbaar is; hindustanen zelfde verhaal trouwens.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:15 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Daar moet ik toch een kleine nuancering in aanbrengen; groepen die wel goed integreren, zijn groepen die snappen dat bepaalde gebruiken nu eenmaal niet in Nederland passen, en zijn ook bereid die gebruiken op te geven wanneer zij met Nederlanders om gaan.
Ik zie dit bijvoorbeeld bij steeds meer Turken gebeuren. In hun eigen huis hebben zij hun gebruiken, in omgang met Nederlanders laten zij bepaalde gebruiken varen, omdat dit niet gepast is in de NL cultuur.
quote:Op maandag 19 juni 2006 09:21 schreef 7th_wave het volgende:
quote:Dat geldt voor zowel het defensiepersoneel in lagere functies als hooggeplaatste militairen.
Juist, al zal het laatste minder relevant zijn bij ons leger. Ik snap gewoon niet dat men bij de legerleiding e.d. zo bang is om allochtonen te kwetsen door ze niet alles te bieden wat hun hartje begeert aan faciliteiten, om maar verschillend te kunnen zijn van de rest; in het leger pas je je gewoon aan, aan wat de leiding opdraagt en anders ga je er gewoon niet bij, zo simpel is het; de dienstplicht is voorlopig opgeschort, dus er is geen dwang om bij het leger te gaan.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:17 schreef Napalm het volgende:
En de stelling "dat de problemen zijn toegenomen" lijkt me logisch. Het is al moeilijk zat om veilig je voorraden in Uzurgstan te krijgen en dan moet je opeens ook rekening gaan houden met halal, kosher en indisch voedsel.. Dat dat geen pluspunt is lijkt me duidelijk. Bovendien met meer religies en afkomsten in ons leger wordt het beeld van "ons" vs de "vijand" ook moeilijker, je zag het in Irak waar een amerikaanse Moslim opeens tegen zijn eigen troepen keerde. Dat soort problemen heb je niet in een solo-cultureel leger.
omdat je vriend die niet ziet, wil niet zeggen dat deze er niet zijn.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:06 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wat een raar beeld heb jij van allochtonen in het leger. Een vriend van me zit bij de Landmacht en daar zijn echt geen enorm segregatie- of cultuur-problemen hoor.
Kijk maar eens naar de autochtone jongeren. Dit is een probleem waar ook zij mee te maken hebben!quote:Op maandag 19 juni 2006 10:36 schreef Arnold_fan het volgende:
Het probleem is dat bijzonder veel allochtone jongeren voor de duidelijkheid niet allemaal bezig is zijn eigen ramen in te gooien, ze leren de taal niet goed omdat het "cool" is om half afrikaans te praten, en hebben geen respect voor vrouwen. Ik denk dat er eerst een aanpassing aan onze cultuur moet komen voordat je wederzijds respect kunt hebben.
denk eens aan die vrouw van vorige week die opeens een hoofddoek wilde dragen aan de receptie :S
dat voorbeeld van die vrouw in België is idd een prachtig voorbeeld van hoe belachelijk het allochtonengeknuffel hier in Nederland (maar ook in België en eigenlijk de rest van de niet te zuidelijke en oostelijke Europese staten) is doorgegroeid.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:36 schreef Arnold_fan het volgende:
denk eens aan die vrouw van vorige week die opeens een hoofddoek wilde dragen aan de receptie :S
Ja en daarom komen ook die andere allochtone jongeren die in principe niet zo zijn ook gelijk inquote:Op maandag 19 juni 2006 10:36 schreef Arnold_fan het volgende:
Het probleem is dat bijzonder veel allochtone jongeren voor de duidelijkheid niet allemaal bezig is zijn eigen ramen in te gooien, ze leren de taal niet goed omdat het "cool" is om half afrikaans te praten, en hebben geen respect voor vrouwen. Ik denk dat er eerst een aanpassing aan onze cultuur moet komen voordat je wederzijds respect kunt hebben.
ook een kwalijke zaak, maar zij zeuren in ieder geval niet om halal of koosjer eten.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:38 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar de autochtone jongeren. Dit is een probleem waar ook zij mee te maken hebben!
waarom mag er niet gezeken worden over halal of koosjer eten dan? Die mensen willen hun eten toch zo voorbereid hebben. Jij eet toch ook geen hondenvlees.....quote:Op maandag 19 juni 2006 10:39 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ook een kwalijke zaak, maar zij zeuren in ieder geval niet om halal of koosjer eten.
Hondenvlees......vlees voor honden, niet voor mensen. Beetje onzinnige vergelijking.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:44 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
waarom mag er niet gezeken worden over halal of koosjer eten dan? Die mensen willen hun eten toch zo voorbereid hebben. Jij eet toch ook geen hondenvlees.....
Ik lust geen vis. Als er die avond vis op het menu staat, heb ik te kiezen; of niet eten, of vis eten.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:44 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
waarom mag er niet gezeken worden over halal of koosjer eten dan? Die mensen willen hun eten toch zo voorbereid hebben. Jij eet toch ook geen hondenvlees.....
klopt, maar ik conformeer mij dan ook aan de gebruiken van het land waar ik in geboren ben; als je wilt eten wat je graag wilt eten en lekker vindt, moet je maar in een restaurant gaan werken ipv bij de krijgsmacht.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:44 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
juist.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:50 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik lust geen vis. Als er die avond vis op het menu staat, heb ik te kiezen; of niet eten, of vis eten.
Moslims eten geen varkensvlees. Dan hebben ze de keuze; of niet eten, of varkensvlees eten.
Gelijkheid enzo.
Dat vraag ik me af. Zouden ze in het leger geen rekening houden met vegetariers?quote:Op maandag 19 juni 2006 10:50 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik lust geen vis. Als er die avond vis op het menu staat, heb ik te kiezen; of niet eten, of vis eten.
Moslims eten geen varkensvlees. Dan hebben ze de keuze; of niet eten, of varkensvlees eten.
Gelijkheid enzo.
Je krijgt vlees en groenten. Eet je geen vlees, en vraag je wat meer groenten. Lijkt me geen punt.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:09 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Zouden ze in het leger geen rekening houden met vegetariers?
Dat is inderdaad zielig, en ze komen zichzelf nog wel tegen, het probleem is dat deze mensen zichzelf ongeschikt maken voor de arbeidsmarkt, en daardoor altijd een uitkering zullen moeten hebben.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:38 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar de autochtone jongeren. Dit is een probleem waar ook zij mee te maken hebben!
in het leger wel. En als het je niet bevalt; je HOEFT niet in het leger te zitten.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:14 schreef Posdnous het volgende:
Zo werkt een vegetarische maatijd niet hoor.
Ook in het leger krijg je dan vitaminetekort. Of zijn militairen zo'n bikkels dat dat niets uitmaakt?quote:Op maandag 19 juni 2006 11:17 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
in het leger wel. En als het je niet bevalt; je HOEFT niet in het leger te zitten.
Sorry hoor maar het leger ga je alleen in als je zelfs op VMBO niveau er niks van bakt. Dus het leger is een vergaarbak voor uitschot die het binnen het normale bedrijfsleven niet red. Of maatschappelijk niks weet te bereiken. . Het niveau van bijvoorbeeld een bouwvakker is hoger dan dat van een soldaat.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:30 schreef pomtiedom het volgende:
quote:Op maandag 19 juni 2006 11:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Sorry hoor maar het leger ga je alleen in als je zelfs op VMBO niveau er niks van bakt. Dus het leger is een vergaarbak voor uitschot die het binnen het normale bedrijfsleven niet red. Of maatschappelijk niks weet te bereiken. . Het niveau van bijvoorbeeld een bouwvakker is hoger dan dat van een soldaat.
pak het niet zo persoonlijk op. "Je" kan ook in algemene vorm gebruikt worden, als in "men".quote:Op maandag 19 juni 2006 11:19 schreef Posdnous het volgende:
Ik zit a) niet in het leger en ben b) niet vegetarisch, maar ik vind het wel apart dat ze er geen rekening mee houden, that's all.
meestal vallen die bij de opleiding al af, aangezien ze het niet trekken. En gek genoeg gaan die niet lopen miepen dat het leger zich niet aanpast aan hun eisen en wensen.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:21 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ook in het leger krijg je dan vitaminetekort. Of zijn militairen zo'n bikkels dat dat niets uitmaakt?
onzinquote:Op maandag 19 juni 2006 11:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Sorry hoor maar het leger ga je alleen in als je zelfs op VMBO niveau er niks van bakt. Dus het leger is een vergaarbak voor uitschot die het binnen het normale bedrijfsleven niet red. Of maatschappelijk niks weet te bereiken. . Het niveau van bijvoorbeeld een bouwvakker is hoger dan dat van een soldaat.
Wat een onzin zegquote:Op maandag 19 juni 2006 11:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ti's inderdaad heel ingewikkeld, dat verschil tussen hooggeplaatst en hoogopgeleid. Heeft een hoofd vuilnissmannen bij vuilnisman en co ook automatisch een universitaire opleiding achter de rug?quote:
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het behoorlijk vervelend is als er mensen onder je werken die niet meedenken of enigsinds assertief zijn... Het Nederlandse soldaat staat internationaal gezien juist bekend als extreem zelfstandig, je zou de Janken eens moeten zien bijvoorbeeldquote:Op maandag 19 juni 2006 11:40 schreef nietzman het volgende:
Boeie wat die soldaat vind, zolang 'ie maar bevelen opvolgt.
Militairen worden niet betaald voor hun mening.
Ja en dat is allemaal jou schuld!quote:Op maandag 19 juni 2006 09:18 schreef Meki het volgende:
![]()
Goed, maar die laatsten worden daar juist op getraind nietwaar?quote:Op maandag 19 juni 2006 11:45 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het behoorlijk vervelend is als er mensen onder je werken die niet meedenken of enigsinds assertief zijn... Het Nederlandse soldaat staat internationaal gezien juist bekend als extreem zelfstandig, je zou de Janken eens moeten zien bijvoorbeeld
Achteraf bleek het motief te zijn dat de dader van de aanslag gepest en gediscrimineerd werd door zijn medemakkers. Daarom is het toch goed dat er onderzoek wordt gedaan naar discriminatie om dit soort dingen zoveel mogelijk te voorkomen.quote:Aangeklaagd
De Amerikaanse soldaat die op 23 maart een aanslag op zijn collega's pleegde, is aangeklaagd voor dubbele moord. De 32-jarige sergeant Hasan Akbar gooide handgranaten in een legertent in Koeweit waarbij twee militairen om het leven kwamen. De motieven van de soldaat zijn onbekend.
ik denk dat het zinniger is om onderzoek naar de herkomst. En door segregatie te bevorderen, door apart voer & aparte regels voor allochtonen, zal het pesten en discrimineren alleen maar toenemen.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:07 schreef buachaille het volgende:
Herinnert u zich deze nog:
[..]
Achteraf bleek het motief te zijn dat de dader van de aanslag gepest en gediscrimineerd werd door zijn medemakkers. Daarom is het toch goed dat er onderzoek wordt gedaan naar discriminatie om dit soort dingen zoveel mogelijk te voorkomen.
één team, één taak maar wel gescheiden maaltijden.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:09 schreef SocialDisorder het volgende:
ik denk dat het zinniger is om onderzoek naar de herkomst. En door segregatie te bevorderen, door apart voer & aparte regels voor allochtonen, zal het pesten en discrimineren alleen maar toenemen.
Je bent niet automatisch beter in je vak als je geen donkere huidskleur hebt of een stel tieten mist... aangezien dat de 'eisen' zijn waar de positieve discriminatie op gebaseerd is.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:46 schreef Arnold_fan het volgende:
Door al die positieve discriminatie bij de overheidsdiensten kun je allochtone collega's niet erg serieus nemen, als er voor blanke mensen hogere eisen zijn dan voor allochtone mensen zijn de eersten automatisch beter in hun vak, en zullen terecht minder vertrouwen hebben in de 2e groep.
probeer dat maar eens te bewijzen als positieve discriminatie het criterium voor acceptatie van sollicitanten is.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:50 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Je bent niet automatisch beter in je vak als je geen donkere huidskleur hebt of een stel tieten mist... aangezien dat de 'eisen' zijn waar de positieve discriminatie op gebaseerd is.
Maar dat is niet omdat het leger ze nodig heeft , dit is omdat 1 of andere debiel wil dat er zoveel % allochtonen in het leger zitten of ze nou wel of niet de capaciteiten hebben die nodig zijn.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Landmacht zoekt allochtonen voor het leger
In het Nederlandse leger zijn vooral vrouwen en allochtonen ondervertegenwoordigd. Dat zegt Herman de Kievith van Ecabo, de bemiddelaar tussen opleidingen en het leger.
17 november 2005
Jongeren krijgen in het leger een baangarantie als ze zelf hun mbo-opleiding kiezen. Het leger zoekt 3000 nieuwe rekruten voor het komend studiejaar. Speciaal om vmbo'ers te trekken, gaan militairen op deze scholen langs als gastdocent. Leerlingen bezoeken op schoolreis de opleidingen van de landmacht.
en de normale mess , onder officiers mess en officieren mess dan ?quote:Op maandag 19 juni 2006 10:06 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wat een raar beeld heb jij van allochtonen in het leger. Een vriend van me zit bij de Landmacht en daar zijn echt geen enorm segregatie- of cultuur-problemen hoor.
De enige reden dat die mensen daar rondlopen is dat ze of donker zijn, of tieten hebben, als dat je sterkste punt is om in dienst te zijn ben je op de overige gebieden waarschijnlijk minder goed.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:50 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Je bent niet automatisch beter in je vak als je geen donkere huidskleur hebt of een stel tieten mist... aangezien dat de 'eisen' zijn waar de positieve discriminatie op gebaseerd is.
Moslims in Afganistan zijn afgaanse burgers ...afgaanse burgers zitten niet in nederland en zijn geen deel van de multikul.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:18 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Dit soort randdebielen wil je inderdaad wapens en een militaire training gevenquote:Veertig procent Marokkaanse jeugd ondemocratisch'
(Novum) - Veertig procent van de Marokkaanse jongeren in Nederland wijst de westerse democratie af. Zij vinden dat islamitische en Europese leefwijzen moeilijk met elkaar zijn te verzoenen. Dat staat in een vertrouwelijk rapport van het Instituut voor Migratie en Etnische Studies dat in opdracht van minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie Rita Verdonk (VVD) is gemaakt. Dat meldt de Volkskrant woensdag. De jongeren zouden zich 'sterk' identificeren met hun eigen gemeenschap en daardoor negatief staan tegenover westerse normen.
Jonge Marokkanen hebben volgens de onderzoekers in het algemeen weinig vertrouwen in de politiek. Politici zijn volgens hen bang voor de islam en proberen die de kop in te drukken. Ze zouden 'actiebereid' zijn om hun geloof te verdedigen. Zes tot zeven procent van deze jongeren zou hierbij zijn toevlucht tot geweld zoeken.
Voor een beter inzicht in het radicaliseringsproces van moslimjongeren werden de opvattingen over religie en democratie onderzocht van zowel democratisch actieve moslims als van radicale moslims. De onderzoekers stellen in het rapport dat beide groepen zich achtergesteld en gediscrimineerd voelen.
De onderzoekers noemen drie drijfveren van radicalisering. Moslimjongeren zouden radicaliseren als gevolg van buitensluiting en discriminatie en uit behoefte aan zingeving. Het derde motief is een gebrek aan binding met Nederland. Veel jongeren zouden zich onbegrepen voelen door de samenleving en hun ouders.
Publicatiedatum: 13 juni 2006
Bron: Novum
Het is niet de enige reden natuurlijk maar ze hebben inderdaad wel voorrang, vind het een beetje lomp om gelijk te stellen dat die mensen gelijk minder capabel zijn tov hun blanke collegae. Begrijp me verder niet verkeerd, het gender en allochtonenbeleid mogen ze direct afschaffen... je moet mensen selecteren op basis van hun kwaliteiten en niks anders.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:42 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
De enige reden dat die mensen daar rondlopen is dat ze of donker zijn, of tieten hebben, als dat je sterkste punt is om in dienst te zijn ben je op de overige gebieden waarschijnlijk minder goed.
Als er in een bedrijf 15 mensen nodig zijn, en er 100 blanke mannen voor die functie komen, 10 allochtonen en 10 vrouwen en van alle moeten er 5 zijn is het logisch dat je van de 100 mannen de 5 beste neemt, van de allochtonen de 5 beste neemt, en van de vrouwen de 5 beste neemt. Statistisch gezien is de kans dus erg groot dat de mannen beter zijn dan de vrouwen en allochtonenquote:Op maandag 19 juni 2006 18:17 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Het is niet de enige reden natuurlijk maar ze hebben inderdaad wel voorrang, vind het een beetje lomp om gelijk te stellen dat die mensen gelijk minder capabel zijn tov hun blanke collegae. Begrijp me verder niet verkeerd, het gender en allochtonenbeleid mogen ze direct afschaffen... je moet mensen selecteren op basis van hun kwaliteiten en niks anders.
quote:Op maandag 19 juni 2006 18:42 schreef sp3c het volgende:
eigenlijk zouden ze een onderzoek moeten doen of de Rotterdamse militairen de Amsterdamse militairen graag mogen.
zonder de vragen EN de antwoorden is dit bericht echt geen knip voor de neus waard
Overigens is negatief zijn over de multiculturele samenleving iets anders dan allochtonen niet mogen..... Het niet geintegreerd zijn van hele groepen is een feit, dus ben je naief als je positief bent over de multiculturele samenleving....quote:Bijna driekwart van de lagere rangen is negatief over de multiculturele samenleving. Een ruime meerderheid van de hoogst geplaatste militairen deelt die mening. Een kwart van alle militairen meent dat de problemen in de krijgsmacht door de komst van militairen van onder meer Surinaamse, Turkse en Marokkaanse afkomst zijn toegenomen.
Bravo met bewijzen hoe hypocriet links kan zijn. Je zeikt over vooroordelen en discriminatie en dan kom je met dit soort onzin?quote:Op maandag 19 juni 2006 11:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Had hij maar een M4 mee moeten nemenquote:Op maandag 19 juni 2006 21:39 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik begrijp het wel, toen mijn broertje in uniform rondliep kreeg hij van de meeste mensen geen reactie, van sommige respect, maar wat betreft allochtonen (met name Marokkanen) was het niet ongebruikelijk om uitgescholden of zelfs aangevallen te worden.
mwah ik vind dat reuze meevallen, over het algemeen zijn het toch vooral de blanke vegetarische medelanders die op uniformen spugen ... maar mijn uniform spuugt gewoon terug, helemaaaaal geen problemen meequote:Op maandag 19 juni 2006 21:39 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik begrijp het wel, toen mijn broertje in uniform rondliep kreeg hij van de meeste mensen geen reactie, van sommige respect, maar wat betreft allochtonen (met name Marokkanen) was het niet ongebruikelijk om uitgescholden of zelfs aangevallen te worden.
zal die eerst Amerikaan moeten wordenquote:Op maandag 19 juni 2006 21:48 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Had hij maar een M4 mee moeten nemenDan hebben ze opeens wel respect voor je
Respectquote:Op maandag 19 juni 2006 09:41 schreef Meki het volgende:
[..]
wat door enkelen gebeurt kijken jullie iedereen die hetzelfde afkomst heeft op aan
Respect moet je verdienen, het is niet iets dat je automatisch toegewezen krijgt...quote:Op maandag 19 juni 2006 09:41 schreef Meki het volgende:
[..]
onzin, het leger is de multicultureelste samenleving die er is, altijd al geweestquote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:01 schreef SocialDisorder het volgende:
ik snap het niet, als er één plek is waar iedereen gelijk is, is het het leger wel. Iedereen hetzelfde uniform, hetzelfde petje, dezelfde schoenen, dezelfde modder, dezelfde modder als avondeten, op hetzelfde tijdstip naar bed.
Zou een walhalla moeten zijn voor allochtonen die hetzelfde behandeld als iedereen willen worden.
Maar nee, ze willen niet als iedereen behandeld worden; er moet "respect" getoond worden voor hun religie, voor hun cultuur en voor hun gebruiken. Laat het allochtonen eens duidelijk worden: in het leger geldt maar één religie, één cultuur, één gebruik.
Ik heb zelf nooit gediend (vrijstelling voor studie), maar van de verhalen die ik gehoord heb, vragen een aantal allochtonen om uitzonderingen, en dan vind ik het niet gek dat je gediscrimineerd wordt. Als je jezelf apart van de groep plaatst, in een plek waar saamhorigheid hoort te heersen, vraag je om gediscrimineerd te worden.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
onzin, het leger is de multicultureelste samenleving die er is, altijd al geweest
alle religies, culturen en gebruiken zijn welkom daarom ben ik zo verbaasd over dit bericht want ik als 'allochtoon' heb nog nooit ergens problemen mee gehad ja er wordt wel is wat onvriendelijks gezegd over allochtonen maar dat gebeurt ook over Friezen en mariniers dus ik zou eerst wel is willen weten hoe ze aan hun conclusies zijn gekomen
vreemd overigens dat dit bericht toch weer zo gedraaid is dat de allochtonen het gedaan hebben
Er staat ook nergens in het onderzoek dat iemand niet welkom is, Meki heeft het een beetje verdraait tot wat hij zelf wil lezen. Er staat dat de medewerkers vinden dat het minder spoel loopt doordat er allochtonen werken, dat heeft niets te maken met wel of niet mogenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
onzin, het leger is de multicultureelste samenleving die er is, altijd al geweest
alle religies, culturen en gebruiken zijn welkom daarom ben ik zo verbaasd over dit bericht want ik als 'allochtoon' heb nog nooit ergens problemen mee gehad ja er wordt wel is wat onvriendelijks gezegd over allochtonen maar dat gebeurt ook over Friezen en mariniers dus ik zou eerst wel is willen weten hoe ze aan hun conclusies zijn gekomen
vreemd overigens dat dit bericht toch weer zo gedraaid is dat de allochtonen het gedaan hebben
wat een discriminatie zeg. Op een personeelsbestand van enkele duizenden medewerkers, welgeteld 28 (ACHTENTWINTIG) aangiften van discriminatie. Jammer dat het bericht niet vertelt hoeveel klachten daarvan ook daadwerkelijk gegrond waren.quote:vorig jaar 28 klachten hebben gekregen over discriminatie.
Gelukkig is de TT aangepast zodat nu wel de lading dekt...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:06 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Er staat ook nergens in het onderzoek dat iemand niet welkom is, Meki heeft het een beetje verdraait tot wat hij zelf wil lezen. Er staat dat de medewerkers vinden dat het minder spoel loopt doordat er allochtonen werken, dat heeft niets te maken met wel of niet mogen![]()
0w dat is zeker waar, dat veroorzaakt wrijvingen inderdaad maar dat probleem is niet een islamtisch probleem, je hebt tegenwoordig ook vegetariers die anders willen eten, vrouwen die minder willen tillen, homo's krijgen extra vrije dagen om over hun problemen te praten etc. en waar mogelijk wordt er nog aan ze tegeoet gekomen ook is op uitzending alleen niet altijd mogelijk dan eet je wat de pot schaft of je vangt zelf maar een kip en maakt het klaarquote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:59 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik heb zelf nooit gediend (vrijstelling voor studie), maar van de verhalen die ik gehoord heb, vragen een aantal allochtonen om uitzonderingen, en dan vind ik het niet gek dat je gediscrimineerd wordt. Als je jezelf apart van de groep plaatst, in een plek waar saamhorigheid hoort te heersen, vraag je om gediscrimineerd te worden.
Want als Ali z'n eten uit mag zoeken, waarom zou Piet dat dan niet?
Allochtonen in het leger an sich is het probleem niet, de allochtonen die anders behandeld willen worden, die zorgen voor wrijvingen.
nee dat meende ik uit social disorder zijn post te halenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:06 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Er staat ook nergens in het onderzoek dat iemand niet welkom is, Meki heeft het een beetje verdraait tot wat hij zelf wil lezen. Er staat dat de medewerkers vinden dat het minder spoel loopt doordat er allochtonen werken, dat heeft niets te maken met wel of niet mogen![]()
Mee eens, in het leger is er geen plaats voor aparte regelingen.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:43 schreef dr.dunno het volgende:
Dat vind ik even erg, er zijn bepaalde eisen waaraan je moet voldoen, als je op een missie bent zal de vijand echt geen rekening houden met het feit dat je een vrouw bent, dus als je niet mee kunt komen moet je niet het leger in.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:35 schreef HAL9000S het volgende:
Ik vind dat vrouwen trouwens nog veel erger voor werden getrokken bijj defensie.... fysieke eisen voor vrouwen zijn lager dan die voor mannen, vrouwen die een kind hebben tot en met 5 jaar hoeven niet op uitzending, 1 dag ouderschapsverlof in de week etc, part time werken, het genderbeleid.... Vooral als je kijkt naar de toenemende uitzenddruk, dan kun je je indenken wat voor gevolgen dit heeft....dan werk ik liever met een allochtoon die 1 keer in het jaar suikerfeest heeft en een stuk kip bij z'n vreten ipv een stuk varken.
Mischien vinden mensen mij nu een botte eikel, maar ik vind dat vrouwen helemaal niet in het leger thuishoren.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:35 schreef HAL9000S het volgende:
Ik vind dat vrouwen trouwens nog veel erger voor werden getrokken bijj defensie.... fysieke eisen voor vrouwen zijn lager dan die voor mannen, vrouwen die een kind hebben tot en met 5 jaar hoeven niet op uitzending, 1 dag ouderschapsverlof in de week etc, part time werken, het genderbeleid.... Vooral als je kijkt naar de toenemende uitzenddruk, dan kun je je indenken wat voor gevolgen dit heeft....dan werk ik liever met een allochtoon die 1 keer in het jaar suikerfeest heeft en een stuk kip bij z'n vreten ipv een stuk varken.
vrouwen in leger, brandweer en andere fysieke/gevaarlijke situaties gaat gewoon niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:37 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Mischien vinden mensen mij nu een botte eikel, maar ik vind dat vrouwen helemaal niet in het leger thuishoren.
Ze komen fysiek gewoon tekort punt uit.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:44 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
vrouwen in leger, brandweer en andere fysieke/gevaarlijke situaties gaat gewoon niet.
ten eerste het gebruik van fysiek geweld of een oorlogsomgeving. dat is niks voor vrouwen, voor mannen ook al niet maar aangezien de man toch geweldadiger is zal hij daar beter kunnen standhouden.
brandweer: stel je voor je huis staat in de hens. je ligt KO op de grond in je brandende huis.
wedden dat die vrouw mij, 86 kilo zwaar niet over haar schouder gooit en naar buiten sleept....
politie: zelfde als leger, vrouwen missen natuurlijke overmacht.
emancipatie oke maar dont push it.
ik hoor ook niet in het nederlandse eftal thuis omdat ik die talenten niet heb dus ik meld me ook niet aan
dus jij denkt dat een vrouw, die fysiek minder is dan een man, en zeker tijdens het heetst van de strijd, nog steeds iemand is waarop jij blindelings kan vertrouwen ...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:49 schreef sp3c het volgende:
imo is dat evengoed onzin, zolang de functievereisten maar niet aangepast worden (wat nu wel gebeurt) kan ik er niet mee zitten of de soldaat naast me wel of niet ballen heeft
Ja, jij niet. Ik kan me functies indenken dat een vrouw het wellicht beter doet dan ons.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:03 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
dus jij denkt dat een vrouw, die fysiek minder is dan een man, en zeker tijdens het heetst van de strijd, nog steeds iemand is waarop jij blindelings kan vertrouwen ...
ondersteunende taken ver van het front. hetzelfde als bij de brandweer.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:09 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ja, jij niet. Ik kan me functies indenken dat een vrouw het wellicht beter doet dan ons.
er zijn wel meer mensen fysiek minder dan mij binnen de krijgsmacht ... en het klinkt misschien onwaarschijnlijk maar er zijn zelfs mensen die fysiek meer als mij zijn (al kunnen dat er natuurlijk niet zoveel zijn want ik ben sp3c) zolang ze dezelfde opleiding gedaan hebben met dezelfde eisen als mij vertrouw ik er blindelings op jaquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:03 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
dus jij denkt dat een vrouw, die fysiek minder is dan een man, en zeker tijdens het heetst van de strijd, nog steeds iemand is waarop jij blindelings kan vertrouwen ...
alsof de trainingen niet worden aangepast.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
er zijn wel meer mensen fysiek minder dan mij binnen de krijgsmacht ... en het klinkt misschien onwaarschijnlijk maar er zijn zelfs mensen die fysiek meer als mij zijn (al kunnen dat er natuurlijk niet zoveel zijn want ik ben sp3c) zolang ze dezelfde opleiding gedaan hebben met dezelfde eisen als mij vertrouw ik er blindelings op ja
misschien zijn er zelfs wel vrouwen die fysiek beter scoren op sommige onderdelenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:18 schreef sp3c het volgende:
er zijn wel meer mensen fysiek minder dan mij binnen de krijgsmacht ... en het klinkt misschien onwaarschijnlijk maar er zijn zelfs mensen die fysiek meer als mij zijn (al kunnen dat er natuurlijk niet zoveel zijn want ik ben sp3c) zolang ze dezelfde opleiding gedaan hebben met dezelfde eisen als mij vertrouw ik er blindelings op ja
Wat is dit nu weer voor een enorm domme opmerking. Wat is het verband dat er bestaat tussen het beeld van de Nederlandse Militairen van bepaalde zaken die hier in Nederland leven en het feit dat ze in Afghanistan Moslims moeten beschermen.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:18 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
dat gebeurt dus wel, daar ben ik tegen niet tegen vrouwen in het leger dat zei ik al eerderquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:23 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
alsof de trainingen niet worden aangepast.
joh wat een wereld zou het zijn als je op zo'n moment te kiezen had wie er naast je loopt, persoonlijk zou ik kiezen voor John R. van 100+ kilo met coole rode bandana, pijl en boog en scherpschietend met eem m60 in elke hond terwijl hij mij over zijn schouder heeft hangenquote:jij en je maat liggen onder vijandelijk vuur. de vijand rukt op en jullie krijgen opdracht om terug te trekken. jij wordt in je been geschoten en je kunt niet meer lopen. half kruipen gaat ook niet want de vijand komt snel eraan. een vijand die het niet zo nauw neemt met de afspraken gemaakt in geneve.
wie heb je liever als maatje:
henk, 85 kilo, net zo getrained als jouw die bovendien elke avond graag nog ff het krachthonk in gaat
caroline, een afgezwakte opleiding, 60 kilo en die savonds de libelle leest.
Ach, is toch lachen als je er over nadenktquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:26 schreef sp3c het volgende:
noouoouu!
John R. met pijl en boog weegt maximaal 90 kilo hoorquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat gebeurt dus wel, daar ben ik tegen niet tegen vrouwen in het leger dat zei ik al eerder
[..]
joh wat een wereld zou het zijn als je op zo'n moment te kiezen had wie er naast je loopt, persoonlijk zou ik kiezen voor John R. van 100+ kilo met coole rode bandana, pijl en boog en scherpschietend met eem m60 in elke hond terwijl hij mij over zijn schouder heeft hangen
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:29 schreef siggi het volgende:
[..]
Ach, is toch lachen als je er over nadenkt... Of niet dan?
topic gaat over minderheden binnen de krijgsmacht, kunnen we net zo goed vrouwen er ook bijpakken want ik kan je op een briefje geven dat daar momenteel ook niet heel erg positief over wordt gesproken (kijk mij me eruit proberen te lullenquote:Verder heb ik ook nog wel mijn mening over vrouwen in het leger hoor, als je geïnteresseerd bent hoor ik het wel.
dat is zonder reloadsquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:44 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
John R. met pijl en boog weegt maximaal 90 kilo hoor
Het is helemaal niet off-topic, het gaat erom dat er zwakkeren in de krijgsmacht zitten, zoals vrouwen en allochtonen, en dat concluderen de medewerkers daar......quote:
Wel een heel knappe manier om je er uit te lullen hoor, petje afquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
topic gaat over minderheden binnen de krijgsmacht, kunnen we net zo goed vrouwen er ook bijpakken want ik kan je op een briefje geven dat daar momenteel ook niet heel erg positief over wordt gesproken (kijk mij me eruit proberen te lullen)
dus kom maar op zou ik zeggen
[..]
dat is zonder reloads![]()
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:53 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het is helemaal niet off-topic, het gaat erom dat er zwakkeren in de krijgsmacht zitten, zoals vrouwen en allochtonen, en dat concluderen de medewerkers daar......
Van de vrouwen werd zeker minder gevraagd; die mochten op de stormbaan om de obstakels heenlopen, en aparte douches is ook niet echt een issue.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:12 schreef sp3c het volgende:
ja omdat er sprake is van positieve discriminatie, van vrouwen wordt minder van gevraagd als dat afgeschaft wordt zijn de problemen ook zo weg denk ik
nu ja de aparte douches zul je wel houden maar ik zie geen reden waarom het mindere tankpiloten zouden zijn om maar wat te noemen ... misschien zelfs beter want over het algemeen zijn ze kleiner en in zo'n bak staal heb je weinig ruimte
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |