http://www.telegraaf.nl/b(...)ver_allochtonen.htmlquote:DEN HAAG - De meeste Nederlandse militairen staan negatief tegenover allochtonen. Dat geldt voor zowel het defensiepersoneel in lagere functies als hooggeplaatste militairen. Dat blijkt uit een onderzoek onder ruim 2000 personeelsleden van de landmacht, luchtmacht, marine en marechaussee, dat de Nederlandse Defensie Academie heeft uitgevoerd.
Bijna driekwart van de lagere rangen is negatief over de multiculturele samenleving. Een ruime meerderheid van de hoogst geplaatste militairen deelt die mening. Een kwart van alle militairen meent dat de problemen in de krijgsmacht door de komst van militairen van onder meer Surinaamse, Turkse en Marokkaanse afkomst zijn toegenomen.
De onderzoekers hebben samengewerkt met de inspecteur-generaal der krijgsmacht. Die meldde vorige maand dat de vertrouwenspersonen binnen Defensie vorig jaar 28 klachten hebben gekregen over discriminatie. Staatssecretaris Van der Knaap, verantwoordelijk voor het personeelsbeleid van Defensie, vindt de conclusies van de onderzoekers te stellig. Hij wil op zeer korte termijn met hen spreken.
Defensie heeft eerder maatregelen bekendgemaakt om de positie van allochtonen binnen de krijgsmacht te verbeteren. Zij erkent feestdagen van joden, hindoes en moslims en verstrekt kosjere en halal-maaltijden. Ook heeft de leiding van het ministerie een multicultureel platform opgericht en mogen militairen bij het afleggen van de eed God door Allah vervangen.
vooroordeel en onzinquote:Op maandag 19 juni 2006 09:24 schreef Sputnik het volgende:
Als die allochtonen in het leger zich net zo gedragen als die op straat dan vind ik het helemaal niet verwonderlijk dat men een hekel aan ze heeft.
quote:Op maandag 19 juni 2006 09:24 schreef Sputnik het volgende:
Als die allochtonen in het leger zich net zo gedragen als die op straat dan vind ik het helemaal niet verwonderlijk dat men een hekel aan ze heeft.
Als je de lijn doortrekt kom je juist meer in de richting van "turken zijn kut, behalve ali uit onze compagnie, die is juist weer ok."quote:Op maandag 19 juni 2006 09:24 schreef Sputnik het volgende:
Wat hij zegt.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:21 schreef 7th_wave het volgende:
ik denk dat dit een prima afspiegeling is van de vmbo cultuur die in nederland heerst.
dan vind ik dit een zeer gevaarlijke ontwikkelingquote:Op maandag 19 juni 2006 09:30 schreef pomtiedom het volgende:
Wat ik altijd leuk vind is dat sommige direct zoiets knopen aan vmbo niveau, wat eigenlijk wat zegt over het niveau van de mensen die het zeggen.
In principe snap ik het wel, want de militairen zijn ook maar gewone mensen en de meeste gewone mensen hebben gewoon een hekel aan allochtonen gekregen. Ook is het zo dat veel mensen het leger in gaan juist om hun vaderland te beschermen en allochtonen worden nu eenmaal (deels terecht) als een bedreiging gezien voor het vaderland.
Nou, het waren dan wel niet mijn woorden, maar een zeer aanzienlijk deel van de militairen heeft toch echt een vmbo papiertje. En de cultuur op een vmbo is toch echt duidelijk anders dan op het vwo.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:30 schreef pomtiedom het volgende:
Wat ik altijd leuk vind is dat sommige direct zoiets knopen aan vmbo niveau, wat eigenlijk wat zegt over het niveau van de mensen die het zeggen.
In principe snap ik het wel, want de militairen zijn ook maar gewone mensen en de meeste gewone mensen hebben gewoon een hekel aan allochtonen gekregen. Ook is het zo dat veel mensen het leger in gaan juist om hun vaderland te beschermen en allochtonen worden nu eenmaal (deels terecht) als een bedreiging gezien voor het vaderland.
Dat zal nog wel verder groeien Meki, maak je maar geen zorgen.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:32 schreef Meki het volgende:
[..]
dan vind ik dit een zeer gevaarlijke ontwikkeling
dan komt er een 0.2 % erbij bij de racistische Nederlanders
nu 1,8 Miljoen Racistische Nederlanders
Mwa, wat ik denk is dat het idioot is hoe neerbuigend erover wordt gedaan. het is een begattalisering die is gestaafd op pure angst. Want men vergeet dat een groot deel van de Nederlandse bevolking VMBO heeft. Of liever gezegd, men weet het en probeerd zijn angst te beteugelen door er neerbuigend over te doen. Dat neemt niet weg dat een zeer groot deel van de Nederlandse bevolking er zo over denkt. En tja, ik mag dan wel een stuk hoger zijn geschoold dan VMBO, maar ik denk niet veel anders op dat gebied.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:32 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Nou, het waren dan wel niet mijn woorden, maar een zeer aanzienlijk deel van de militairen heeft toch echt een vmbo papiertje. En de cultuur op een vmbo is toch echt duidelijk anders dan op het vwo.
quote:Op maandag 19 juni 2006 09:21 schreef 7th_wave het volgende:
ik denk dat dit een prima afspiegeling is van de vmbo cultuur die in nederland heerst.
Lezen blijft moeilijkquote:Op maandag 19 juni 2006 09:18 schreef Meki het volgende:
quote: Dat geldt voor zowel het defensiepersoneel in lagere functies als hooggeplaatste militairen
dat ontken ik ook niet.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:35 schreef pomtiedom het volgende:
Of liever gezegd, men weet het en probeerd zijn angst te beteugelen door er neerbuigend over te doen. Dat neemt niet weg dat een zeer groot deel van de Nederlandse bevolking er zo over denkt. En tja, ik mag dan wel een stuk hoger zijn geschoold dan VMBO, maar ik denk niet veel anders op dat gebied.
Was het maar waar. De realiteit is echter dat (met name) de jongere allochtone bevolkingsgroep zich steeds meer gehaat maakt door hun gedrag.quote:
wat door enkelen gebeurt kijken jullie iedereen die hetzelfde afkomst heeft op aanquote:Op maandag 19 juni 2006 09:37 schreef Sputnik het volgende:
[..]
Was het maar waar. De realiteit is echter dat (met name) de jongere allochtone bevolkingsgroep zich steeds meer gehaat maakt door hun gedrag.
quote:Op maandag 19 juni 2006 09:24 schreef Sputnik het volgende:
die volgen de media en je weet hoe de media het nieuws uitbrengtquote:Op maandag 19 juni 2006 09:40 schreef Lucille het volgende:
Uit het onderzoek blijkt niet waardoor die ontevredenheid is ontstaan, dat lijkt mij nou juist de interessante vraag.
Het gaat over allochtonen en de multiculturele samenlevingquote:Op maandag 19 juni 2006 09:18 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ver_allochtonen.html
Ik schrik ervan over deze onderzoek naar de Nederlandse militairen
als ze nu de medemensen niet mogen wat doen ze dan in Afganistan ? daar lopen toch ook alleen Moslims rond en die willen ze zogenaamd helpen.
schandalig hoe men denkt over een bepaalde groepen alleen te kijken naar de afkomst of religie of kleur. we gaan hetzelfde fout tientallen jaar geleden weer nog een keer meemaken
![]()
weet je waar ík van schrik?quote:Op maandag 19 juni 2006 09:18 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ver_allochtonen.html
Ik schrik ervan over deze onderzoek naar de Nederlandse militairen
als ze nu de medemensen niet mogen wat doen ze dan in Afganistan ? daar lopen toch ook alleen Moslims rond en die willen ze zogenaamd helpen.
schandalig hoe men denkt over een bepaalde groepen alleen te kijken naar de afkomst of religie of kleur. we gaan hetzelfde fout tientallen jaar geleden weer nog een keer meemaken
![]()
dit is een seculiere staat met (ten hoogste) een christelijke grondslag, zoals deze ook terugkomt in de grondwet.quote:Defensie heeft eerder maatregelen bekendgemaakt om de positie van allochtonen binnen de krijgsmacht te verbeteren. Zij erkent feestdagen van joden, hindoes en moslims en verstrekt kosjere en halal-maaltijden. Ook heeft de leiding van het ministerie een multicultureel platform opgericht en mogen militairen bij het afleggen van de eed God door Allah vervangen.
dat is het ookquote:Op maandag 19 juni 2006 09:42 schreef Plotinus het volgende:
Ik begrijp echt niet wat nu de toegevoegde waarde is van dit soort onderzoeken en waarom dit in de media moet worden gebracht. Dit helpt namelijk absoluut niet in de integratie en respect vanuit beide kanten. Je zou haast denken dat het juist de bedoeling is [van de media] om onrust te stoken.
ik vind jou echt tofquote:Op maandag 19 juni 2006 09:41 schreef Meki het volgende:
[..]
wat door enkelen gebeurt kijken jullie iedereen die hetzelfde afkomst heeft op aan
dat is racistisch en onwetenheid en gevaarlijk
dat is geen respect tonen
Allochtonen een bedreiging voor ' Het Vaderland'? Houd toch op zeg.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:30 schreef pomtiedom het volgende:
jij laat zeker liever al shahaf het nieuws brengenquote:Op maandag 19 juni 2006 09:42 schreef Meki het volgende:
[..]
die volgen de media en je weet hoe de media het nieuws uitbrengt
zeg er bestaat vrijheid - of geldt die alleen voor een bepaalde groep ?quote:Op maandag 19 juni 2006 09:43 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
weet je waar ík van schrik?
[..]
dit is een seculiere staat met (ten hoogste) een christelijke grondslag, zoals deze ook terugkomt in de grondwet.
niks uitzonderingen, iedereen hetzelfde voer, verschillende soorten voedsel brengen net als verschillende soorten brandstoffen de efficiency van een krijgsmacht in gevaar.
meedoen, conformeren en je religie laat je maar thuis, anders hoor je niet thuis bij de krijgsmacht, punt
Dat is echt een veel te grote vorm van stereotypering.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:32 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Nou, het waren dan wel niet mijn woorden, maar een zeer aanzienlijk deel van de militairen heeft toch echt een vmbo papiertje. En de cultuur op een vmbo is toch echt duidelijk anders dan op het vwo.
quote:Op maandag 19 juni 2006 09:44 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ik vind jou echt tof![]()
meki for president![]()
Schrik je er nou van dat in de eed nog altijd God voorkomt, ook al leven we in een seculiere staat, of dat die God ook Allah mag heten?quote:Op maandag 19 juni 2006 09:43 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dit is een seculiere staat met (ten hoogste) een christelijke grondslag, zoals deze ook terugkomt in de grondwet.
niks uitzonderingen, iedereen hetzelfde voer, verschillende soorten voedsel brengen net als verschillende soorten brandstoffen de efficiency van een krijgsmacht in gevaar.
meedoen, conformeren en je religie laat je maar thuis, anders hoor je niet thuis bij de krijgsmacht, punt
Nee er moet geen provocatie of leugens verspreidenquote:Op maandag 19 juni 2006 09:44 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
jij laat zeker liever al shahaf het nieuws brengen
Och, het is idd misschien wel wat ongenuanceerd om over vmbo-cultuur te spreken. Maar misschien is het wel gewoon dezelfde ongenuanceerdheid-met-enige-waarheid al "alle marrokanen zijn kut". De mitsen en maren ontbreken maar in de kern geeft de uitspraak het gevoel wel goed weer.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:35 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Mwa, wat ik denk is dat het idioot is hoe neerbuigend erover wordt gedaan. het is een begattalisering die is gestaafd op pure angst. Want men vergeet dat een groot deel van de Nederlandse bevolking VMBO heeft. Of liever gezegd, men weet het en probeerd zijn angst te beteugelen door er neerbuigend over te doen. Dat neemt niet weg dat een zeer groot deel van de Nederlandse bevolking er zo over denkt. En tja, ik mag dan wel een stuk hoger zijn geschoold dan VMBO, maar ik denk niet veel anders op dat gebied.
Dat is jouw idee, ik zie nergens in het artikel ook maar iets dat in die richting wijst.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:42 schreef Meki het volgende:
[..]
die volgen de media en je weet hoe de media het nieuws uitbrengt
Ah, dat denk jij. Maar klaarblijkelijk denken vele miljoenen daar anders over.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:44 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Allochtonen een bedreiging voor ' Het Vaderland'? Houd toch op zeg.
en dat gebeurt heden ten dage wel volgens jou?quote:Op maandag 19 juni 2006 09:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee er moet geen provocatie of leugens verspreiden
die vrijheid kent beperkingen, zo is het ambtenaren in openbare functies ook niet toegestaan geloofsattributen te dragen en actief het geloof te beleiden (en terecht).quote:Op maandag 19 juni 2006 09:44 schreef Meki het volgende:
[..]
zeg er bestaat vrijheid - of geldt die alleen voor een bepaalde groep ?
we kunnen wel concloduren dat het wel uit die richting komtquote:Op maandag 19 juni 2006 09:46 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat is jouw idee, ik zie nergens in het artikel ook maar iets dat in die richting wijst.
Het ging er niet om dat miljoenen dat denken, het ging er om dat jij dat terecht noemde.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:46 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Ah, dat denk jij. Maar klaarblijkelijk denken vele miljoenen daar anders over.
Schrik niet maar in het leger hebben ze zelf rabbie's , imman's en dominees in dienst , sterker nog ze hebben zelfs een rangquote:Op maandag 19 juni 2006 09:43 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
weet je waar ík van schrik?
[..]
Dat denk jij, om je eigen kromme denkbeelden recht te praten.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:46 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Ah, dat denk jij. Maar klaarblijkelijk denken vele miljoenen daar anders over.
vrijheid is vrijheidquote:Op maandag 19 juni 2006 09:46 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
die vrijheid kent beperkingen, zo is het ambtenaren in openbare functies ook niet toegestaan geloofsattributen te dragen en actief het geloof te beleiden (en terecht).
ik zeg niet dat een groep voorrang moet hebben, ik zeg dat men geen verschil moet maken en gewoon één set regels moet hanteren, niet voor iedere scheet die mensen laten een nieuwe set opmaken.
Densondanks helpt het om een vinger aan de pols te houden. Bij een samenleving al helemaal. Overwaakzaam zijn is niet goed, maar alles begattaliseren is ook een gevaarlijke hobby.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:46 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Och, het is idd misschien wel wat ongenuanceerd om over vmbo-cultuur te spreken. Maar misschien is het wel gewoon dezelfde ongenuanceerdheid-met-enige-waarheid al "alle marrokanen zijn kut". De mitsen en maren ontbreken maar in de kern geeft de uitspraak het gevoel wel goed weer.
Er zijn procentueel gezien veel kortzichtige vmbo'ers en er zijn procentueel gezien veel jonge criminele allochtonen. En procentueel ook veel arrogante studenten. Wat verder natuurlijk niets over individuele personen uit die groep zegt.
dat eerste niet, dat tweede wel ; deze staat heeft altijd een christenlijke grondslag gehad en daar komt de betrokkenheid van 'god' vandaan ; ga je me nu ook al vertellen dat we op de muntjes god hebbe onze ziel moeten vervangen door allah hakbar oid, alleen maar omdat we in nederland een groep moslims hebben van een paar honderd-duizend man, die schreeuwen als een groep van tien miljoen?quote:Op maandag 19 juni 2006 09:45 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Schrik je er nou van dat in de eed nog altijd God voorkomt, ook al leven we in een seculiere staat, of dat die God ook Allah mag heten?
maar vrijheid houdt niet in dat er geen regels zijn.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:48 schreef Meki het volgende:
[..]
vrijheid is vrijheid
en dat geldt voor iedereen
dat zie ik niet bij de OP staanquote:Op maandag 19 juni 2006 09:49 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
maar vrijheid houdt niet in dat er geen regels zijn.
Van mij hoeft dat niet vervangen te worden, maar ik vind het an sich al vreemd dat God voorkomt in de eed van het leger. Even los van de vraag of dat een Christelijke of Islamitische God is.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:48 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dat eerste niet, dat tweede wel ; deze staat heeft altijd een christenlijke grondslag gehad en daar komt de betrokkenheid van 'god' vandaan ; ga je me nu ook al vertellen dat we op de muntjes god hebbe onze ziel moeten vervangen door allah hakbar oid, alleen maar omdat we in nederland een groep moslims hebben van een paar honderd-duizend man, die schreeuwen als een groep van tien miljoen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |