Het is niet de enige reden natuurlijk maar ze hebben inderdaad wel voorrang, vind het een beetje lomp om gelijk te stellen dat die mensen gelijk minder capabel zijn tov hun blanke collegae. Begrijp me verder niet verkeerd, het gender en allochtonenbeleid mogen ze direct afschaffen... je moet mensen selecteren op basis van hun kwaliteiten en niks anders.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:42 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
De enige reden dat die mensen daar rondlopen is dat ze of donker zijn, of tieten hebben, als dat je sterkste punt is om in dienst te zijn ben je op de overige gebieden waarschijnlijk minder goed.
Als er in een bedrijf 15 mensen nodig zijn, en er 100 blanke mannen voor die functie komen, 10 allochtonen en 10 vrouwen en van alle moeten er 5 zijn is het logisch dat je van de 100 mannen de 5 beste neemt, van de allochtonen de 5 beste neemt, en van de vrouwen de 5 beste neemt. Statistisch gezien is de kans dus erg groot dat de mannen beter zijn dan de vrouwen en allochtonenquote:Op maandag 19 juni 2006 18:17 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Het is niet de enige reden natuurlijk maar ze hebben inderdaad wel voorrang, vind het een beetje lomp om gelijk te stellen dat die mensen gelijk minder capabel zijn tov hun blanke collegae. Begrijp me verder niet verkeerd, het gender en allochtonenbeleid mogen ze direct afschaffen... je moet mensen selecteren op basis van hun kwaliteiten en niks anders.
quote:Op maandag 19 juni 2006 18:42 schreef sp3c het volgende:
eigenlijk zouden ze een onderzoek moeten doen of de Rotterdamse militairen de Amsterdamse militairen graag mogen.
zonder de vragen EN de antwoorden is dit bericht echt geen knip voor de neus waard
Overigens is negatief zijn over de multiculturele samenleving iets anders dan allochtonen niet mogen..... Het niet geintegreerd zijn van hele groepen is een feit, dus ben je naief als je positief bent over de multiculturele samenleving....quote:Bijna driekwart van de lagere rangen is negatief over de multiculturele samenleving. Een ruime meerderheid van de hoogst geplaatste militairen deelt die mening. Een kwart van alle militairen meent dat de problemen in de krijgsmacht door de komst van militairen van onder meer Surinaamse, Turkse en Marokkaanse afkomst zijn toegenomen.
Bravo met bewijzen hoe hypocriet links kan zijn. Je zeikt over vooroordelen en discriminatie en dan kom je met dit soort onzin?quote:Op maandag 19 juni 2006 11:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Sorry hoor maar het leger ga je alleen in als je zelfs op VMBO niveau er niks van bakt. Dus het leger is een vergaarbak voor uitschot die het binnen het normale bedrijfsleven niet red. Of maatschappelijk niks weet te bereiken. . Het niveau van bijvoorbeeld een bouwvakker is hoger dan dat van een soldaat.
Had hij maar een M4 mee moeten nemenquote:Op maandag 19 juni 2006 21:39 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik begrijp het wel, toen mijn broertje in uniform rondliep kreeg hij van de meeste mensen geen reactie, van sommige respect, maar wat betreft allochtonen (met name Marokkanen) was het niet ongebruikelijk om uitgescholden of zelfs aangevallen te worden.
mwah ik vind dat reuze meevallen, over het algemeen zijn het toch vooral de blanke vegetarische medelanders die op uniformen spugen ... maar mijn uniform spuugt gewoon terug, helemaaaaal geen problemen meequote:Op maandag 19 juni 2006 21:39 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik begrijp het wel, toen mijn broertje in uniform rondliep kreeg hij van de meeste mensen geen reactie, van sommige respect, maar wat betreft allochtonen (met name Marokkanen) was het niet ongebruikelijk om uitgescholden of zelfs aangevallen te worden.
zal die eerst Amerikaan moeten wordenquote:Op maandag 19 juni 2006 21:48 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Had hij maar een M4 mee moeten nemenDan hebben ze opeens wel respect voor je
Respectquote:Op maandag 19 juni 2006 09:41 schreef Meki het volgende:
[..]
wat door enkelen gebeurt kijken jullie iedereen die hetzelfde afkomst heeft op aan
dat is racistisch en onwetenheid en gevaarlijk
dat is geen respect tonen
Respect moet je verdienen, het is niet iets dat je automatisch toegewezen krijgt...quote:Op maandag 19 juni 2006 09:41 schreef Meki het volgende:
[..]
wat door enkelen gebeurt kijken jullie iedereen die hetzelfde afkomst heeft op aan
dat is racistisch en onwetenheid en gevaarlijk
dat is geen respect tonen
onzin, het leger is de multicultureelste samenleving die er is, altijd al geweestquote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:01 schreef SocialDisorder het volgende:
ik snap het niet, als er één plek is waar iedereen gelijk is, is het het leger wel. Iedereen hetzelfde uniform, hetzelfde petje, dezelfde schoenen, dezelfde modder, dezelfde modder als avondeten, op hetzelfde tijdstip naar bed.
Zou een walhalla moeten zijn voor allochtonen die hetzelfde behandeld als iedereen willen worden.
Maar nee, ze willen niet als iedereen behandeld worden; er moet "respect" getoond worden voor hun religie, voor hun cultuur en voor hun gebruiken. Laat het allochtonen eens duidelijk worden: in het leger geldt maar één religie, één cultuur, één gebruik.
Ik heb zelf nooit gediend (vrijstelling voor studie), maar van de verhalen die ik gehoord heb, vragen een aantal allochtonen om uitzonderingen, en dan vind ik het niet gek dat je gediscrimineerd wordt. Als je jezelf apart van de groep plaatst, in een plek waar saamhorigheid hoort te heersen, vraag je om gediscrimineerd te worden.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
onzin, het leger is de multicultureelste samenleving die er is, altijd al geweest
alle religies, culturen en gebruiken zijn welkom daarom ben ik zo verbaasd over dit bericht want ik als 'allochtoon' heb nog nooit ergens problemen mee gehad ja er wordt wel is wat onvriendelijks gezegd over allochtonen maar dat gebeurt ook over Friezen en mariniers dus ik zou eerst wel is willen weten hoe ze aan hun conclusies zijn gekomen
vreemd overigens dat dit bericht toch weer zo gedraaid is dat de allochtonen het gedaan hebben
Er staat ook nergens in het onderzoek dat iemand niet welkom is, Meki heeft het een beetje verdraait tot wat hij zelf wil lezen. Er staat dat de medewerkers vinden dat het minder spoel loopt doordat er allochtonen werken, dat heeft niets te maken met wel of niet mogenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
onzin, het leger is de multicultureelste samenleving die er is, altijd al geweest
alle religies, culturen en gebruiken zijn welkom daarom ben ik zo verbaasd over dit bericht want ik als 'allochtoon' heb nog nooit ergens problemen mee gehad ja er wordt wel is wat onvriendelijks gezegd over allochtonen maar dat gebeurt ook over Friezen en mariniers dus ik zou eerst wel is willen weten hoe ze aan hun conclusies zijn gekomen
vreemd overigens dat dit bericht toch weer zo gedraaid is dat de allochtonen het gedaan hebben
wat een discriminatie zeg. Op een personeelsbestand van enkele duizenden medewerkers, welgeteld 28 (ACHTENTWINTIG) aangiften van discriminatie. Jammer dat het bericht niet vertelt hoeveel klachten daarvan ook daadwerkelijk gegrond waren.quote:vorig jaar 28 klachten hebben gekregen over discriminatie.
Gelukkig is de TT aangepast zodat nu wel de lading dekt...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:06 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Er staat ook nergens in het onderzoek dat iemand niet welkom is, Meki heeft het een beetje verdraait tot wat hij zelf wil lezen. Er staat dat de medewerkers vinden dat het minder spoel loopt doordat er allochtonen werken, dat heeft niets te maken met wel of niet mogen![]()
0w dat is zeker waar, dat veroorzaakt wrijvingen inderdaad maar dat probleem is niet een islamtisch probleem, je hebt tegenwoordig ook vegetariers die anders willen eten, vrouwen die minder willen tillen, homo's krijgen extra vrije dagen om over hun problemen te praten etc. en waar mogelijk wordt er nog aan ze tegeoet gekomen ook is op uitzending alleen niet altijd mogelijk dan eet je wat de pot schaft of je vangt zelf maar een kip en maakt het klaarquote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:59 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik heb zelf nooit gediend (vrijstelling voor studie), maar van de verhalen die ik gehoord heb, vragen een aantal allochtonen om uitzonderingen, en dan vind ik het niet gek dat je gediscrimineerd wordt. Als je jezelf apart van de groep plaatst, in een plek waar saamhorigheid hoort te heersen, vraag je om gediscrimineerd te worden.
Want als Ali z'n eten uit mag zoeken, waarom zou Piet dat dan niet?
Allochtonen in het leger an sich is het probleem niet, de allochtonen die anders behandeld willen worden, die zorgen voor wrijvingen.
nee dat meende ik uit social disorder zijn post te halenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:06 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Er staat ook nergens in het onderzoek dat iemand niet welkom is, Meki heeft het een beetje verdraait tot wat hij zelf wil lezen. Er staat dat de medewerkers vinden dat het minder spoel loopt doordat er allochtonen werken, dat heeft niets te maken met wel of niet mogen![]()
Mee eens, in het leger is er geen plaats voor aparte regelingen.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:43 schreef dr.dunno het volgende:
dit is een seculiere staat met (ten hoogste) een christelijke grondslag, zoals deze ook terugkomt in de grondwet.
niks uitzonderingen, iedereen hetzelfde voer, verschillende soorten voedsel brengen net als verschillende soorten brandstoffen de efficiency van een krijgsmacht in gevaar.
meedoen, conformeren en je religie laat je maar thuis, anders hoor je niet thuis bij de krijgsmacht, punt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |