Heb je geboekt?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:45 schreef poohy het volgende:
Nog een kleine drie maanden en dan kan ik van het lijstje af![]()
-edit: 2 maanden -
Ik maak er maar een rustig zaterdagje van. Bietje laat geworden en een bietje veul gedronken. Maar ja, Australiers en Engelsen proberen bij te houden met bier drinken is niet zo´n best ideequote:
Mijn vriend is Engels en die drinkt een stuk langzamer dan Nederlandersquote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar ja, Australiers en Engelsen proberen bij te houden met bier drinken is niet zo´n best idee![]()
Ik zat dus vannacht met een clubje Engelsen en Australiers en die hadden er een best tempo inzitten.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:09 schreef poohy het volgende:
[..]
Mijn vriend is Engels en die drinkt een stuk langzamer dan NederlandersHiij zal wel een uitzondering zijn
Wel was hij nogal verbaasd over de kleine glazen bier in Nederland, omdat hij pints gewend is
![]()
Ja, en het was redelijk goed dit keer, een 5 sterren hotel (bruiloften worden hier altijd in hotels gehouden). Ik zat aan een leuke tafel waar redelijk gedronken werd. Op naar donderdag, dan heb er weer eenquote:
Ik heb een weekend van 35 graden.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:25 schreef wonderer het volgende:
Ik kijk tegen een weekend van 35 graden en onweer aan
Gaan julie dan terug naar Nederland.... of naar Engeland?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:09 schreef poohy het volgende:
Mijn vriend is Engels
Ook lekker van die gast.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:07 schreef poohy het volgende:
We gaan volgend weekend boeken![]()
Gelukkig hoeven we ieder maar $50 aan te betalen. We hebben namelijk zo weinig geld dat we nog geen eens tickets kunnen kopen op dit moment![]()
Misschien kan mijn vriend volgende week ergens tijdelijk aan de slag en dat zou wel lekker zijn. Met mijn salaris kunnen we wel iets sparen. Het is beter om er z.s.m. een einde aan te maken want het wordt gewoon steeds erger.
Donderdagavond was mijn vriend namelijk letterlijk een baan beloofd. Hij moest alleen nog even tekenen de volgende dag. Hij dus bellen om te vragen wanneer hij langs kon komen. Maar de eigenaar nam niet op of was er steeds niet. Aan het einde van de dag kreeg hij hem toch te pakken en toen vroeg die vent of hij vijf minuten later terug kon bellen. Natuurlijk nam hij daarna niet meer op![]()
Uiteindelijk kreeg hij wel een andere medewerkster aan de lijn die vertelde dat de baan nog niet zeker was![]()
Heel vaag verhaal maar zo gaat het hier dus ALTIJD. En echt geen uitzonderingen hoor. We hebben vandaag even voor de gein het aantal mensen geteld wat hij gebeld heeft in Nieuw-Zeeland. We kwamen op 150En NIEMAND die hem wil
Daar sta je dan met je BA Hon's
![]()
Welke krant? Mijn Weekend Herald zegt wat over een Otara miljonair die nu bankroet is.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:17 schreef poohy het volgende:
Wel leuk dat je in een kroeg hebt kunnen kijken![]()
In het enige cafe wat nog voetbal had uit kunnen zenden, speelde de hele avond een live bandMaarrr eindelijk stond hier eens iets over voetbal in de krant, en wel op de voorpagina
![]()
Alleen jammer dat het over Duitsland ging![]()
Vertel eensquote:Op zondag 18 juni 2006 08:15 schreef popolon het volgende:
't WK kijken vanuit je zwembad met een biertje in je hand.
Ik zal maar niet zeggen hoe relaxed dat voelt.![]()
Sinds wanneer heet ik Bert?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:22 schreef maartena het volgende:
Je kan jezelf ook op deKaart
zetten!
Voor alle fokkers buiten de Lage Landen (NL en BE dus)
Oude lijst
Buiten Europa:
...
Skeffie(bert), Shanghai, China
.......
Je mag jezelf toevoegen op de steeds groter wordende kaart.quote:Op maandag 19 juni 2006 05:45 schreef Prego het volgende:
hallo, ik heb dit topic nu pas gevonden
mag ik er ook bij?
Ik woont in Lyon (Frankrijk dus
donequote:Op maandag 19 juni 2006 05:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Je mag jezelf toevoegen op de steeds groter wordende kaart.![]()
Ik heb de OP gewoon van de Wiki overgenomen.... dus wie dat er daar ingezet heeft.... tja....quote:
wondererquote:Op maandag 19 juni 2006 16:30 schreef wonderer het volgende:
Prego!
Ik heb je gemist, hoe is het daar?
Kom je ook weer in ons andere topic posten of heb je het daar gehad?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 01:17 schreef Prego het volgende:
[..]
wonderer![]()
heerlijk!!! alleen erg benauwd sinds een paar dagen. het bevalt hier super goed. ik mis nederland eigenlijk nooit
*op onweer hoopt*
ik heb het daar gehad ei'k, als was ik al niet zo'n die-hardquote:Op dinsdag 20 juni 2006 02:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Kom je ook weer in ons andere topic posten of heb je het daar gehad?
Wat jij zegt klinkt wel erg bekend. Inclusief het weerGa jij nog wel eens terug naar Nederland? Dat lijkt me toch makkelijker voor jou... of heb je daar helemaal geen behoefte aan?
Ik ben net drie weken het land uit, voorlopig ga ik niet terugquote:Op dinsdag 20 juni 2006 02:38 schreef Prego het volgende:
[..]
ik heb het daar gehad ei'k, als was ik al niet zo'n die-hard
zo af en toe eens terug, maar eigenlijk meer voor m'n ouders, broer en zijn aanhang dan voor het land. (en eerlijk is eerlijk: een dikke knetter opsteken in een coffeeshop is ook heerlijk op z'n tijd!afgelopen maart met m'n fransmannetje naar de 50e verjaardag van m'n vader geweest
is voor mij net wat makkelijker dan voor jou ja(4h30 met trein naar brussel en dan 45 min met auto.
kom jij er nog vaak eigenlijk? duur geintje zeker?
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 03:25 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik ben net drie weken het land uit, voorlopig ga ik niet terugMaar mijn Amerikaan verdient redelijk dus een a twee keer per jaar terug naar europa moet wel lukken. Als je een beetje slim boekt, valt het volgens mij nog wel mee. Het zijn alleen die acht uur in het vliegtuig waar ik tegenop zie
Wees blij.... als ik de (meestal duurdere) directe vlucht kies ben ik 11 en een half uur kwijt vanaf Los Angeles, kies ik de goedkopere vluchten met 1 tussenlanding, dan ben ik gemakkelijk 14 a 15 uur kwijt, inclusief wachttijd bij de tussenlanding.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 03:25 schreef wonderer het volgende:
Het zijn alleen die acht uur in het vliegtuig waar ik tegenop zie
39 uur.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 07:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Wees blij.... als ik de (meestal duurdere) directe vlucht kies ben ik 11 en een half uur kwijt vanaf Los Angeles, kies ik de goedkopere vluchten met 1 tussenlanding, dan ben ik gemakkelijk 14 a 15 uur kwijt, inclusief wachttijd bij de tussenlanding.
Sommige anderen in dit topic moeten onderhand 22 uur vliegen.
Ik wou dat ik slechts 8 uur had om naar Nederland te komen!
Als ik rechtstreeks met KLM ga (de enige rechtstreekse vlucht) is het heen 12,5 uur en terug 13,5 uur.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 07:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Wees blij.... als ik de (meestal duurdere) directe vlucht kies ben ik 11 en een half uur kwijt vanaf Los Angeles, kies ik de goedkopere vluchten met 1 tussenlanding, dan ben ik gemakkelijk 14 a 15 uur kwijt, inclusief wachttijd bij de tussenlanding.
Sommige anderen in dit topic moeten onderhand 22 uur vliegen.
Ik wou dat ik slechts 8 uur had om naar Nederland te komen!
Neu, cultuurshock valt best mee. De mensen zijn aardig en het leven is best relaxt hier... In ieder geval best anders dan je op tv vaak zit, want die dingen worden vaak in CA opgenomen of zo... ik weet niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 03:35 schreef Prego het volgende:
[..]
ik dacht dat je er langer zat!
bevalt het tot nu toe een beetje? hte lijkt me best een soort van cultuur shck daar
8 uur? hm das is evenlang als vanaf hier met de auto naar huis
Zou dat nou juist geen reden zijn om het toch maar weer te proberen in Nieuw Zeeland?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:14 schreef poohy het volgende:
Vandaag heb ik trouwens te horen gekregen dat ze graag mijn contract verlengen, dus in ieder geval heb ik tot ons vertrek een baan! Zelfs mijn vriend begint morgen met een tijdelijke baan dus tot nu toe zit het er allemaal zonnig uit![]()
Uit het FB topic:quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:46 schreef popolon het volgende:
Stad & Streek
Moeten we nu weg?
Ik vind het hier wel knus zo.
Nee dusquote:Uitgangspunt is Nederland, maar als je net over de grens woont, in België, of er zijn meerdere Fok!kers uit jouw woonplaats in het buitenland, dan is dat natuurlijk geen probleem.
Veel plezier.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:54 schreef maartena het volgende:
Ik vlieg vrijdag trouwens van Orange County, California ---> Portland, Oregon, met een tussenlanding op San Francisco. Tis ongeveer een uur naar San Francisco, en nog eens anderhalf uur naar Portland. Vanaf ons lokale vliegveld geen directe vluchten naar Portland, en dit was ook nog eens een stuk goedkoper.
Dit zijn natuurlijk allemaal korte vluchtjes enzo....
Ik ben hier de enige Nederlander. Althans, de andere interesseert zich totaal niet voor voetbal.quote:Op woensdag 21 juni 2006 02:03 schreef Skeffie het volgende:
zo, vanavond speelt Nederland weer, dus even de retro polo weer van stal gehaaldVanavond 3 uur 's nachts gaan kijken hiero, worden weer veel NL'ers verwacht....
Gaan jullie trouwens met veel andere NL'ers om in het buitenland? Ik hier totaal niet, maar met voetbal vind ik het wel gezellig hoor, een kroeg vol met een paar honderd NL'ers
Hier is het ook om 3:00 op kanaal 27, 28, 110, 111... Ze overdoen het weer heerlijk. Maar ik kijk denk ik gewoon uit mijn bed. Morgen gewoon weer om 8:00 werken.quote:Op woensdag 21 juni 2006 02:03 schreef Skeffie het volgende:
zo, vanavond speelt Nederland weer, dus even de retro polo weer van stal gehaaldVanavond 3 uur 's nachts gaan kijken hiero, worden weer veel NL'ers verwacht....
Gaan jullie trouwens met veel andere NL'ers om in het buitenland? Ik hier totaal niet, maar met voetbal vind ik het wel gezellig hoor, een kroeg vol met een paar honderd NL'ers
Wah.. vet zegquote:Op woensdag 21 juni 2006 05:51 schreef Jaguarized het volgende:
[afbeelding]
Mijn hostel over 3 weekjes!![]()
Niet echt, maar ik geloof dat er in Manila niet al te veel Nederlanders wonen. En de paar die ik ontmoet hebben, zijn niet helemaal mijn mensen. Maar goed, dat overkomt je overal. Dus ik ga niet veel met Nederlanders om.quote:Op woensdag 21 juni 2006 02:03 schreef Skeffie het volgende:
Ik heb hier nog geen andere Nederlanders kunnen ontdekken.quote:Op woensdag 21 juni 2006 02:03 schreef Skeffie het volgende:
Kick ass.quote:Op woensdag 21 juni 2006 05:51 schreef Jaguarized het volgende:
[afbeelding]
Mijn hostel over 3 weekjes!![]()
Verschillende talen? Wel HDTV / Niet HDTV?quote:Op woensdag 21 juni 2006 03:57 schreef Libris het volgende:
[..]
Hier is het ook om 3:00 op kanaal 27, 28, 110, 111... Ze overdoen het weer heerlijk.
Ja hoor, als ze me liggen wel. Ik heb hier 2 Nederlandse collega's en een ervan spreek ik heel oppervlakkig en die andere ga ik mee naar de pub vanavond om de wedstrijd te kijken en een frikandelletje speciaal te eten. Nederlandsche vlag in aanslag!quote:Op woensdag 21 juni 2006 02:03 schreef Skeffie het volgende:
met aan paar wel. bij mij in het bedrijf zit ook de alarmcentrale vd anwb, de vaste werknemers hebben ook hun eigen leven hier, op het werk zie ik ze nooit maar sommige zie ik buiten het werk weleens. in de stad is een nederlands café waar ik weleens kom, daar komen ook de seizoenskrachten van de anwb maar ik ga eigenlijk niet met ze om (puur omdat ze nederlands zijn wil niet zeggen dat..) mijn collegae zijn frans en mijn vriend ook, buiten het werk om ga ik ook voornamelijk met fransen om. dat is ook logisch wanneer je een leven hebt opgebouwd.quote:Op woensdag 21 juni 2006 02:03 schreef Skeffie het volgende:
4 verschillende perspectieven, normaal, bird eye, Team A, Team B. HDTV is mogelijk met een nieuwe decoder, maar ik heb toch geen tv die het ondersteunt.quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Verschillende talen? Wel HDTV / Niet HDTV?
De wedstrijden worden hier ook op meerdere kanalen uit gevonden. Op 3 of 6 kanalen, afhankelijk of er 2 wedstrijden gespeeld worden.
1x Spaans kanaal, 1x ESPN2, 1x ESPN2HD, en als er twee tegelijk worden gespeeld ook op een ander Spaans kanaal, (ik weet de namen er niet eens van, UniVision volgens mij) en op ESPN1 en ESPN1HD....
Maar goed, in Nederland kun je de wedstrijd vaak in 4 of 5 talen volgen op 4 of 5 kanalenDus zo apart is dat ook weer niet.
thankquote:Op woensdag 21 juni 2006 17:40 schreef wonderer het volgende:
Prego, leuk Lyon topic. Ik betwijfel of ik er ooit kom, maar het is wel een mooie plek. Je hebt het mooi getroffen
Ik ben zelf nog niet eens downtown geweestquote:
Er is anderhalve week geleden 90cm sneeuw gevallen op het zuidereiland.quote:
nope, ik was gestopt met school en ging eigenlijk voor een seizoen. toen kon ik blijven en heb ja gezegdquote:Op donderdag 22 juni 2006 00:23 schreef GaNgStErRR het volgende:
ik heb geen zin om al die topics te lezen maar doen jullie dit allemaal vanwege school/opleiding?
Hoe is Rotoruaquote:Op donderdag 22 juni 2006 14:14 schreef Jaguarized het volgende:
Ik vertrek morgen (het is vrijdag 0.12 al) om 1.15pm met de bus richting Rotorua en dat is het begin van mijn rondreis. 13 juli om 08.40 vlieg ik terug van Christchurch naar Auckland, aankomst 10.00. Om 12.40 vertrekt de volgende vlucht naar Seoul.
Ik ben benieuwd hoeveel bagage ik ga hebben. Ik zit er over na te denken om een rugzak te kopen (daypack) waar ik mijn laptop e.d in kan doen zodat ik 1 tas heb voor de laptop en accesoires en 1 tas voor boeken.
Nee, ik ga straks lekker in Indonesië wonen en hopelijk daar zelf iets op touw zetten.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:23 schreef GaNgStErRR het volgende:
ik heb geen zin om al die topics te lezen maar doen jullie dit allemaal vanwege school/opleiding?
Ik duim voor jequote:Op zondag 25 juni 2006 11:34 schreef ennuik het volgende:
Gaat er iemand, heel eventjes, voor me duimen?
heb je wel es op de 'Fokkers in London' forum gezien toch?quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:34 schreef Drive-r het volgende:
Ik zie trouwens dat er meer Fokkers in Londen zijn, wat doen jullie daar eigenlijk? Ik ga zelf in de City werken, zin om te beginnen...
Lekker centraal, Strand. Ik ga in het verlengde werken, Fleet Street... Hoe lang is even reizen? Daarna weer terug naar Londen?quote:Op zondag 25 juni 2006 14:43 schreef Individual het volgende:
[..]
heb je wel es op de 'Fokkers in London' forum gezien toch?(toen er nog veel fok stagelopers in London waren)
![]()
De komende 2 maanden werk ik nog voor Vodafone global marketing op de Strand als performance manager, maar dan eventjes reizen totdat ik weer door ga in performance management... waarschijnlijk...
Eventjes is niet zo lang; waarschijnlijk zo'n 2 maanden en dan weer terug naar London idd, maar als er iets goeds ergens anders opent sta ik daar ook open voor. Zit alweer bijna 6 jaar hier en het ziet er naar uit dat er nog wel een aantal jaar bijkomt..quote:Op zondag 25 juni 2006 15:01 schreef Drive-r het volgende:
Lekker centraal, Strand. Ik ga in het verlengde werken, Fleet Street... Hoe lang is even reizen? Daarna weer terug naar Londen?
Zes jaar is al een tijdje, ben benieuwd hoe lang ik er blijf zitten. Ik vermoed eigenlijk dat het wel even zal duren, het conctract is in ieder geval voor onbepaalde tijd en ik heb eerder in Londen gezeten, ben er een beetje verliefd op geworden. Als ik de kans krijg, zou ik wel een jaar voor een kleiner filiaal van mijn werkgever in Moskou o.i.d. willen werken, maar eerst het vak maar eens leren...quote:Op zondag 25 juni 2006 16:39 schreef Individual het volgende:
[..]
Eventjes is niet zo lang; waarschijnlijk zo'n 2 maanden en dan weer terug naar London idd, maar als er iets goeds ergens anders opent sta ik daar ook open voor. Zit alweer bijna 6 jaar hier en het ziet er naar uit dat er nog wel een aantal jaar bijkomt..
In Blackheath, Greenwich Borough. Dat is net ten zuiden van Canary Wharf, dus ik zou het niet erg vinden om daar of in de City te werken. Canary Wharf is voor mij ongeveer 15 min reizen en met de fiets misschien wel sneller.quote:
Nice, hoewel Canary Wharf mij altijd iets te kil is. Fleet Street vind ik altijd nog wel leuk doordeweeks, in het weekend is alles in de City doods... brrrquote:Op maandag 26 juni 2006 12:05 schreef Individual het volgende:
[..]
In Blackheath, Greenwich Borough. Dat is net ten zuiden van Canary Wharf, dus ik zou het niet erg vinden om daar of in de City te werken. Canary Wharf is voor mij ongeveer 15 min reizen en met de fiets misschien wel sneller.
quote:Op maandag 26 juni 2006 13:40 schreef ennuik het volgende:
Hoera, hoera!
![]()
Ik heb de baan! Net een telefoontje gehad! Morgen om 9 uur begin ik want "er is zat werk"!
Mooi gedaan!quote:Op maandag 26 juni 2006 13:40 schreef ennuik het volgende:
Hoera, hoera!
![]()
Ik heb de baan! Net een telefoontje gehad! Morgen om 9 uur begin ik want "er is zat werk"!
Nee, gelukkig niet! Ik vertaal (vrij simpele) teksten van het Zweeds naar het Nederlands, ik regel de afhandeling en heb contact met het Nederlandse gedeelte van het bedrijf. Vandaag van 9 tot 5 aan de slag geweest, nu wel moe hoor... Echt weer wennen, hele dagen werken!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 08:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Mooi gedaan!
Moet je voor die baan Zweeds spreken?
Wat een meur.quote:Op zondag 25 juni 2006 02:24 schreef poohy het volgende:
[..]
Hoe is RotoruaLekker he, die stank
![]()
En blijf je nog in Korea of vlieg je meteen door naar Nederland?
yo-hoquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:35 schreef Mr_Ban het volgende:
Yo Yo Yo... Ik kom me eventjes voorstellen als jullie het goed vinden (en zo niet, ook)
Mijn naam is Ben, 21 jaar en ik zit voor een half jaar in Stratford-upon-Avon in Engeland. Ik doe mijn stage in Alcester, een klein plaatsje net buiten Stratford. Ben bezig met het een marketing/managementstage voor mijn IBL (international business and languages) studie in Maastricht. Ik ben al een tijdje via internet op zoek naar luitjes die hier misschien in de buurt wonen of een nederlands cafe of wat dan ook in de buurt, maar zonder succes
Ik ben over de helft en over 7 weken weer terug in Nederland
Greetz
Agreed. Ik ga in Londen ook nooit naar Nederlandse cafe's of die hele bijeenkomst die elke maand georganiseerd worden. Kan me meestal ook niet echt vinden in dat type mensen, dat helpt natuurlijk.quote:Op maandag 3 juli 2006 04:24 schreef Libris het volgende:
Mr_Ban, waarom zoek je per se een NL cafe? Is het niet veel interessanter om een Engelse pub te bezoeken? Over 7 weken kan je weer naar de Twee Heren of the Falstaff...
Hey indahquote:Op maandag 3 juli 2006 14:07 schreef indahnesia.com het volgende:
Hey Jaglang niet gezien hier.. morgen ga ik ook de buitenlander uithangen
De Hems is prima voor Championsleague en heel soms een interlandje, maar verder kom ik er ook niet.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Agreed. Ik ga in Londen ook nooit naar Nederlandse cafe's of die hele bijeenkomst die elke maand georganiseerd worden. Kan me meestal ook niet echt vinden in dat type mensen, dat helpt natuurlijk.
Ben nu al 2 x in de Hems geweest (1 x in de 3 jaar dus). Ben ook nog eens een paar keer eerder van plan geweest om erheen te gaan...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:40 schreef D1 het volgende:
[..]
De Hems is prima voor Championsleague en heel soms een interlandje, maar verder kom ik er ook niet.
Ik ga het ook niet koste wat kost uit de weg, woonde (en ga weer) samen met een Nederlander. Ik zoek het alleen ook echt niet op, voornamelijk omdat ik dan juist de mensen lijk te ontmoeten die ik niet zo 'leuk' vindt...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:04 schreef Individual het volgende:
[..]
Ben nu al 2 x in de Hems geweest (1 x in de 3 jaar dus). Ben ook nog eens een paar keer eerder van plan geweest om erheen te gaan...
De eerste keer voor een leaving do (van een niet-Nederlander trouwens), en de tweede en laatste keer voor 'Dutch Night' (de internationale avonden met collegas; we hebben net weer een 'Scottish night' gehad) Ik ga er nog wel es heen omdat ze daar frinkandellen speciaal hebben!Oh trouwens het barpersoneel spreekt geen Nederlands!
![]()
Er zijn trouwens nog wel een aantal Nederlandse plaatsen hier zoals pannekoekenrestaurants (the Old Dutch) en nog minstens 1 andere pub waar ik nog niet ben geweest. (de Lowlander)
Ik vind het wel een beetje vreemd hoor die mensen die koste wat kost uit de buurt van andere Nederlanders willen blijven. Het gaat om de persoon, niet de nationaliteit. Ik zoek het niet op, maar ik ga het ook niet uit de weg.
In Den Haag bestaan ze zelf niet momenteel....We hebben geen regering.quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:47 schreef qwerty_x het volgende:
gefeliciteerd met nog (minstens ?) een jaar in een land dat blijkbaar volgens Den haag niet bestaat !
quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:42 schreef SeLang het volgende:Deze week een nieuw paspoort gekregen, uitgegeven door de NL ambassade in Thailand.
Omdat NL Taiwan niet als onafhankelijk land erkent (lafaards) is er geen officiele vertegenwoordiging en moet paspoort vernieuwing e.d. dus via een omweggetje.
In de VS zijn er 5 consulaten, en nog eens een stuk of 30 sub-consulaten. Kunnen ze in Taipei ook niet gewoon een sub-consulaat openen die opereerd onder een hoofdconsulaat op het vasteland in China?quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:42 schreef SeLang het volgende:
Deze week een nieuw paspoort gekregen, uitgegeven door de NL ambassade in Thailand.
Omdat NL Taiwan niet als onafhankelijk land erkent (lafaards) is er geen officiele vertegenwoordiging en moet paspoort vernieuwing e.d. dus via een omweggetje.
Denk niet dat de Taiwanezen ervan gecharmeerd zouden zijnquote:Op woensdag 5 juli 2006 18:26 schreef maartena het volgende:
Als ze Taiwan dan niet willen erkennen, dan kunnen ze toch gewoon doen alsof het China is, en er een consulaat neerpoten? Of zouden de Chinezen dit tegenwerken?
quote:Op woensdag 5 juli 2006 17:38 schreef maartena het volgende:
[..]
In Den Haag bestaan ze zelf niet momenteel....We hebben geen regering.
Kabinet is gevallen vorige week. Op Vrijdag wordt een demissionair kabinet beëdigd zonder D'66, bestaande uit de kamerminderheid van VVD en CDA. (Balkenende III) Uiteraard word het werk wat moet gedaan gewoon gedaan, maar geheel officieel gespoken hebben we momenteel geen regering.quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:56 schreef qwerty_x het volgende:![]()
blijkbaar moet ik iets aan mijn op-de-hoogte-blijven-van-nederlandse-ontwikkelingen doen
Er is wel klein kantoortje (the 'Dutch Trade Office') waar 2 mensen werken en dat functioneert als een loket waar je wat dingen kunt regelen (o.a. paspoorten). Maar deze kunnen/ mogen niet het echte werk doen want dan is het een soort van ambassade of consulaat en dat zou een impliciete erkenning inhouden van Taiwan als onafhankelijke staat.quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:26 schreef maartena het volgende:
[..]
In de VS zijn er 5 consulaten, en nog eens een stuk of 30 sub-consulaten. Kunnen ze in Taipei ook niet gewoon een sub-consulaat openen die opereerd onder een hoofdconsulaat op het vasteland in China?
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:13 schreef Libris het volgende:
Welkom Indah.
* Libris zwaait naar een paar eilanden verder
Ja ik ga stemmen. Ik ben nu Amerikaans Staatsburger en tevens geregistreerd als kiezer (dat moet je in de VS eerst doen voordat je kunt stemmen). Je mag niet stemmen als je geen Amerikaans Staatsburger bent, dus als je nog niet genaturaliseerd bent mag je niet stemmen. Je kunt jezelf registreren als kiezer zodra je genaturaliseerd bent, en dat kun je doen door bij je lokale postkantoor, stadhuis, bibliotheek, of andere openbare instelling een formuliertje te halen of via internet (zie ook link onderaan). Vaak staan er een maand of 2 voor de verkiezingen ook bij supermarkten en grote winkelketens vaak vrijwilligers met een kraampje waar je je kunt inschrijven als stemmer.quote:Op donderdag 6 juli 2006 03:10 schreef wonderer het volgende:
Maartena, ga jij ook stemmen? Ik zou niet weten wat ik moet doen dus als jij dat wel weet, zou ik het wel fijn vinden als je even laat weten wat en hoe
Ik bedoelde voor de Nederlandse regeringquote:
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:45 schreef popolon het volgende:
Ehhrrr Maarten, ik denk dat ze de Nederlandse verkiezingen bedoelt.
De informatie is uiteraard van 2004, maar spreekt verder voor zich en geld ook voor de komende Tweede Kamer verkiezingen.quote:Indien u de Nederlandse nationaliteit hebt en buiten Nederland woont, kunt u deelnemen aan de verkiezingen van de leden van de Tweede Kamer en van het Europees Parlement, mits u zich vooraf als kiesgerechtigde laat registreren bij de gemeente Den Haag. Registratie dient voor iedere verkiezing opnieuw te geschieden. U kunt het registratieverzoek indienen vanaf 6 maanden voor de dag van stemming. Het ingevulde formulier dient uiterlijk 6 weken voor de dag van stemming te zijn ontvangen door het Nederlandse consulaat waar uw woonplaats onder valt. Het consulaat zorgt voor doorzending naar Den Haag. Als u de vorige keer vanuit het buitenland hebt gestemd, zendt de gemeente Den Haag u automatisch een registratieformulier toe op het laatstbekende adres. U kunt een registratieformulier aanvragen bij de gemeente Den Haag, Bureau Verkiezingen, Postbus 12620, 2500 DL Den Haag,
tel. 070 - 353 44 88, fax 070 - 353 44 24, e-mail verkiezingen@dbz.denhaag.nl Emailadres .Het registratieformulier is in de genoemde periode tevens te verkrijgen bij het consulaat en te downloaden van de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Bij uw registratieverzoek dient u op te geven op welke wijze u wilt stemmen. In de toelichting bij het registratieformulier is hierover meer informatie opgenomen. De kiesgerechtigde die buiten Nederland woont, kan op drie manieren stemmen.
1. Per brief
Na verwerking van het registratieverzoek ontvangt u een briefstembewijs, een stembiljet, een retourenvelop en een handleiding. De stembiljetten dienen rechtstreeks aan de gemeente Den Haag of - als er voor een land een briefstembureau is aangewezen - aan de desbetreffende Nederlandse ambassade of het desbetreffende Nederlandse consulaat te worden gezonden.
2. Bij volmacht
Indien u bij volmacht wilt stemmen, dient u zelf een kiesgerechtigde inwoner van Nederland aan te wijzen die namens hem zal stemmen. De gemachtigde dient het verzoek tot registratie van de kiesgerechtigdheid mede te ondertekenen.
3. In persoon in een stembureau naar keuze in Nederland.
Na verwerking van het registratieverzoek, waarin u hebt aangegeven in persoon in Nederland te willen stemmen, ontvangt u een kiezerspas waarmee u op de dag van stemming in een stembureau naar keuze in Nederland kunt stemmen.Een Nederlander die buiten Nederland woont, kan ook deelnemen aan een nationaal referendum dat plaatsvindt op grond van de Tijdelijke referendumwet, die op
1 januari 2002 in werking is getreden. Meer informatie hierover vindt u op de website van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (www.minbzk.nl). Voorts is het de bedoeling dat op de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken (www.minbuza.nl) informatie over verkiezingen en referenda zal worden geplaatst die specifiek voor Nederlanders in het buitenland van belang is. De eerstvolgende verkiezing van de Nederlandse leden van het Europees Parlement is donderdag 10 juni 2004.
Kiesgerechtigden die in Nederland wonen, maar op de dag van stemming in het buitenland verblijven
Indien u in Nederland woont, maar op de dag van stemming buiten Nederland zult verblijven, kunt u uw stemrecht uitoefenen door een ander te machtigen om namens u te stemmen. Bij verkiezingen van de Tweede Kamer en verkiezingen van het Europees Parlement is het in bepaalde gevallen bovendien mogelijk om per brief te stemmen. Het is aan te bevelen om hieromtrent tijdig informatie in te winnen bij de Nederlandse gemeente, waarvan u ingezetene bent.
U kunt ook reeds nu aan de gemeente Den Haag (Bureau verkiezingen, Postbus 12620, 2500 DL Den Haag) vragen u te zijner tijd automatisch een registratieformulier voor de verkiezingen voor het Europees Parlement in 2004 toe te zenden. De gemeente Den Haag heeft daartoe de volgende gegevens van u nodig:
Achternaam
Voorletters
Woonadres + indien van toepassing: correspondentie-adres
Geboortedatum
Oh ze hebben pas nog een leuk grapje geflikt.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 19:56 schreef maartena het volgende:
Ik ga inderdaad stemmen, maar heb nog geen idee waarop. Ik stemde altijd D'66, maar sinds de missie Afghanistan ben ik niet zo van ze gecharmeerd.
Ik had die site inderdaad gevonden, maar ik kon dat registratieformulier nog niet vinden. Maar dat zal later nog wel komen dan.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 19:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Oh ja, die zijn er ook nog
Daarvoor moet je ten eerste officieel zijn uitgeschreven in Nederland (ofwel ingeschreven bij de burgerlijke stand in Den Haag, wat automatisch gebeurd als je je laat uitschrijven in Nederland bij je lokale gemeente), en een formulier insturen om je te registreren als kiezer in het buitenland.
[..]
De informatie is uiteraard van 2004, maar spreekt verder voor zich en geld ook voor de komende Tweede Kamer verkiezingen.
Ik ga inderdaad stemmen, maar heb nog geen idee waarop. Ik stemde altijd D'66, maar sinds de missie Afghanistan ben ik niet zo van ze gecharmeerd.
Ach.... Verdonk heeft de integriteit van de VVD toch al totaal verpest, dus dat maakte ook niet veel meer uit. Ik begon aan D'66 te twijfelen toen ze de Afghanstan missie wilden blokkeren.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 19:59 schreef popolon het volgende:
Oh ze hebben pas nog een leuk grapje geflikt.
Ik heb de vorige keer per brief gestemd. Lekker op mijn dooie gemak formuliertje invullen en opsturenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:26 schreef wonderer het volgende:
Ik had die site inderdaad gevonden, maar ik kon dat registratieformulier nog niet vinden. Maar dat zal later nog wel komen dan.
Ik denk trouwens dat ik mijn moeder maar machtig of zo, want om nou naar Boston te rijden om te stemmen... (volgens mij zit daar het dichtsbijzijnde consulaat).
Hm, dat klinkt ook goed. Maar ja, eerst registreren met een formulier dat nog niet beschikbaar isquote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb de vorige keer per brief gestemd. Lekker op mijn dooie gemak formuliertje invullen en opsturen
En deze keer zou het stemmen via internet kunnen (zoals indertijd met de Europese verkiezingen).quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb de vorige keer per brief gestemd. Lekker op mijn dooie gemak formuliertje invullen en opsturen
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:56 schreef SeLang het volgende:
Zijn er nog mensen die op de linksen gaan stemmen ?
Kunnen we rustig doen want we zitten toch veilig buiten NL
Als jij SP stemt eet ik een stinkdier op.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 04:15 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik ga ook maar eens een mailtje sturen aan verkiezingen@dbz.denhaag.nl, om al die Fokkers te irriteren
Hoe smaken die beesten?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:58 schreef popolon het volgende:
[..]
Als jij SP stemt eet ik een stinkdier op.
Met andere woorden: Geert Wilders.quote:Op zondag 9 juli 2006 16:45 schreef Individual het volgende:
Mocht ik gaan stemmen, dan ga ik voor een kleine populistische schreeuwer die toch geen kans heeft.
quote:
quote:Met PrepaidWebhost kun je je website hosten maar betaal je alleen voor het dataverkeer wat daadwerkelijk wordt verbruikt. Helaas is het tegoed van deze website op, waardoor de site op dit moment niet toegankelijk is.
Eindelijk.quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:41 schreef StefanP het volgende:
Oh man![]()
Na alleen maar superficial zeikwijven ontmoet te hebben sinds ik hier ben... I struck gold
D'r is hier tijdelijk een studente gedurende de zomer, manomanoman wat een lieve meid. Ze is alleen 9 jaar jonger, ik voel me zo schuldig
![]()
* op derde date gaat
* bij voorbaat zich verontschuldigt voor toekomstig rambling
Goed gedaan !quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:41 schreef StefanP het volgende:
Ze is alleen 9 jaar jonger
Ja, als hij 22 is is het wellicht een probleemquote:Op woensdag 12 juli 2006 00:58 schreef popolon het volgende:
[..]
9 jaar hoeft niet veel te zijn, hangt een beetje van jouw leeftijd af.
Och joh..... Misschien niet de info waar je op zit te wachten, maar ik was 23, 'hij' 32, en dat is nu op precies een maand na 12 jaar geleden. Bijna 8 jaar geleden getrouwd, inmiddels twee kinderen, en 'going strong'quote:
Dat vind ik ook. Mijn dates zijn altijd 10-15jr jonger. (evengoed 20+).quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:21 schreef Prego het volgende:
@stefanP: ik vind het eigenlijk wel meevallen die 9 jaar. beide volwassen maar beide nog jong. go for it![]()
![]()
Sambutan!quote:Op woensdag 12 juli 2006 07:54 schreef indahnesia.com het volgende:
Hey mensen van over de hele wereld. Ik heb er inmiddels 1 week opzitten in Indonesiegaat snel hier... het internet thuis wil nog niet vlotten, daar gaan nog wel een paar gesprekken overheen vermoed ik, maar goed, dit voldoet vooralsnog ook prima heb ik wel gezien.
zo wil ik ook wel een typhoonquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:48 schreef SeLang het volgende:
En hier in Taiwan krijgen we de eerste typhoon van dit jaar.
Het is maar een kleintje (tot nu toe) maar met veel geluk krijgen we morgen weer een typhoon holiday
He, wat vind ik het nou jammer dat ik uit Typhoon Alley weg benquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:48 schreef SeLang het volgende:
En hier in Taiwan krijgen we de eerste typhoon van dit jaar.
Het is maar een kleintje (tot nu toe) maar met veel geluk krijgen we morgen weer een typhoon holiday
idem, gelukkig wel wat wind om een beetje af te koelenquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:35 schreef Byte_Me het volgende:
warm hier in duitsland... 35°C en lekker klam.
jij bent snel tevreden:quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:38 schreef Individual het volgende:
oeh oeh, de weerberichten zijn weer terug!
Dan heb ik eindelijk iets goeds te melden; 27C![]()
![]()
Zo te zie krijgen we geen typhoon holidayquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:34 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
He, wat vind ik het nou jammer dat ik uit Typhoon Alley weg ben![]()
Sterkte, ik hoop dat het inderdaad rustig blijft.
arme jongen, dus ook geen materiële schade en altijd wel wat doden en gewondenquote:Op woensdag 12 juli 2006 17:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zo te zie krijgen we geen typhoon holiday
27C is beter dan 17C, de normale zomertemperatuur in dit land...quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:55 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
jij bent snel tevreden:
hier is het hartje winter
en iedereen loopt te klagen dat het zo koud is: slechts 25 graden !
![]()
quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Mijn dates zijn altijd 10-15jr jonger. (evengoed 20+).
Jonge popjes
Tell me about it! Het heeft hier het hele jaar nog niet geregend op misschien een half uurtje naquote:Op woensdag 12 juli 2006 16:57 schreef popolon het volgende:
[afbeelding]
Na drie weken geen druppel regen en ronde de 30C ben ik heel blij dat 't wat bewolkt is en af en toe regent.
Regen.
Kortom: Warm! En ik kan de brand hier ruiken.....quote:YUCCA VALLEY, Calif. -- Desert winds and blistering heat Wednesday challenged firefighters battling a 37,000-acre wildfire that destroyed buildings and forced hundreds of people to leave but spared historic structures in the town of Pioneertown that was developed decades ago as a movie set for Westerns. As of 6 p.m., the fire was 15-percent contained.
Temperatures hit 108 degrees as 2,500 firefighters attacked flames devouring greasewood, Joshua trees, pinon pines and brush in hills and canyons of the high desert about 100 miles east of Los Angeles.
Elke zomer feest daar.quote:Op donderdag 13 juli 2006 06:03 schreef maartena het volgende:
Om je een idee te geven van het weer in mijn gebied:
[..]
Kortom: Warm! En ik kan de brand hier ruiken.....
Je mag wel een buitje van mij hebben hoor ? HIer komt iedere avond even 20 minuten tropische regenverassing naar beneden.quote:Op donderdag 13 juli 2006 06:46 schreef StefanP het volgende:
http://www.txwin.net/Monitoring/Meteorological/Drought/pdsi.htm
Het is het droogste jaar in meer dan een halve eeuw, en 2005 was ook al het op 12 na droogste jaar van de afgelopen 100 jaar...
Dat mag je dan geen verrassing meer noemenquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je mag wel een buitje van mij hebben hoor ? HIer komt iedere avond even 20 minuten tropische regenverassing naar beneden.
Welcome to Global Warming.quote:Op donderdag 13 juli 2006 06:46 schreef StefanP het volgende:
http://www.txwin.net/Monitoring/Meteorological/Drought/pdsi.htm
Het is het droogste jaar in meer dan een halve eeuw, en 2005 was ook al het op 12 na droogste jaar van de afgelopen 100 jaar...
Het blijft knap hoe mensen het nog steeds blijven ontkennen.quote:
Niet specifiek goed of slecht, maar wel OK lijkt me.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:11 schreef Jaguarized het volgende:
SeLang, ik heb een adres in Taipei waarvan ik benieuwd ben of dat nog een beetje een leuke locatie is voor de gemiddelde tourist:
F11-1, No293, Songjiang Road (9th Ave.) Taipei Taiwan, Taipei, 104-83, Taiwan
Weet je wat de Evergreen Airport bus kost overigens?
Lekker kut man.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:38 schreef indahnesia.com het volgende:
Tjonge wat een baggerweer. Al twee dagen geen zon gezien en gisteren werd het niet eens 25 graden..
Maar ach, morgen is er weer een dag en dan zal het vast weer gewoon 30+ worden..
Het is hier, voor Ierse begrippen, absurd warm. En dat al voor het tweede jaar op rij, dat de zomer extreem warm is. Nu al een week of drie telkens bloedheet, met een keer per week één dagje regen. Deze week staat er een heuse hittegolf aan te komen, met temperaturen van 27 graden en hoger, in Ierland! 't Moet niet gekker worden zeg!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:00 schreef Jaguarized het volgende:
Idd, het is hier zo warm/benauwd dat de chop sticks steeds uit m'n handen glijden.
27 graden.... extreem warmquote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:39 schreef ElizabethR het volgende:
Het is hier, voor Ierse begrippen, absurd warm. En dat al voor het tweede jaar op rij, dat de zomer extreem warm is. Nu al een week of drie telkens bloedheet, met een keer per week één dagje regen. Deze week staat er een heuse hittegolf aan te komen, met temperaturen van 27 graden en hoger, in Ierland! 't Moet niet gekker worden zeg!
En ik kan er helemaal niet tegen!
Tss. Californie is voor mietjes.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:34 schreef maartena het volgende:
[..]
27 graden.... extreem warmhittegolf
oh wacht.... voor IERSE begrippen natuurlijk!
Het is hier al een goede twee weken dagelijks boven de 35 graden. Vandaag meet de thermometer die buiten in de schaduw hangt een goede 38 graden. Ik heb zelf geen zwembad, maar schoonmoeder wel.... en daar ga ik dus zometeen even heen!
Als je niet van warmte houdt, dan is California in ieder geval geen goede bestemming momenteel. Tis gelukkig voor de mens een droge hitte, maar dat is weer ongelukkig voor de duizenden hectaren bos en wildgroei die momenteel in de fik staan....
![]()
Nu is het hier 21 graden omdat de regen met bakken uit de lucht kwam.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:39 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Het is hier, voor Ierse begrippen, absurd warm. En dat al voor het tweede jaar op rij, dat de zomer extreem warm is. Nu al een week of drie telkens bloedheet, met een keer per week één dagje regen. Deze week staat er een heuse hittegolf aan te komen, met temperaturen van 27 graden en hoger, in Ierland! 't Moet niet gekker worden zeg!
En ik kan er helemaal niet tegen!
Ik zie dat de humidity slechts 26% is. Dan heb ik ook geen bezwaar tegen bijna 40 graden.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:40 schreef StefanP het volgende:
[..]
Tss. Californie is voor mietjes.
[afbeelding]![]()
![]()
![]()
Echt fokking heet man.
Seoul, South Koreaquote:Op zondag 16 juli 2006 04:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zie dat de humidity slechts 26% is. Dan heb ik ook geen bezwaar tegen bijna 40 graden.
Hier is het elke dag 36 graden maar dan wel >70% humidity.
Dichter bij zee is het volgens mij ook zo vochtig in Texas, klopt dat ?
Pas maar op, dat is de eerste hint.quote:Op zondag 16 juli 2006 04:56 schreef StefanP het volgende:
Klopt schijnbaar. Ik hoorde het gisteren nog van m'n datedat de hitte hier iets meevalt tov richting kust.
SteefP gaat sex hebben.quote:Op zondag 16 juli 2006 06:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Pas maar op, dat is de eerste hint.
Voor je het weet woont ze bij jou![]()
Met een lekker jong popjequote:
Daar valt sowieso wel aan te komenquote:
Mag ik niet wat hebben? Het heeft hier voor het laatst geregend, euh, ergens in 2005quote:Op maandag 17 juli 2006 03:54 schreef Jaguarized het volgende:
En ook nog steeds regen. Er staat voor de hele week nog regen.
Graag, dan hebben we hier ook geen wateroverlast meer.quote:Op maandag 17 juli 2006 03:58 schreef StefanP het volgende:
[..]
Mag ik niet wat hebben? Het heeft hier voor het laatst geregend, euh, ergens in 2005
quote:BAKING Britain could hit 102°F (39°C) tomorrow — the hottest EVER.
WTF ga je in N-Korea doen?quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:02 schreef Jaguarized het volgende:
Hier is het eindelijk droog, ben ik wel blij mee aangezien ik vandaag richting Noord Korea ga.
Ik kreeg ze gisteren al binnen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:12 schreef maartena het volgende:
Ik heb vandaag mijn registratieformuliertjes binnengekregen voor het stemmen vanuit het buitenland. Heb er er niets voor hoeven doen omdat ik nog geregistreerd stond voor de 2e kamerverkiezingen voor 2003. Ik moet nog wel weer even de formuliertjes invullen en opsturen voor 10 oktober. Althans, dan moeten ze ontvangen zijn dus opsturen voor.... eind september
Dit jaar gaan ze voor het eerst ook stemmen via Internet.
Voor meer informatie: http://www.kiezenuithetbuitenland.nl/
Ben hier getrouwd en werk als fotograaf.quote:Op woensdag 19 juli 2006 03:19 schreef Libris het volgende:
En wat doen wij in de Filippijnen?
Ik zit weer rustig in de bibliotheek van mijn school. Even rustig aan
Je post fantastische (quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wanneer zijn uberhaubt de 2e kamer verkiezingen?
quote:Op woensdag 19 juli 2006 03:15 schreef rene29 het volgende:
Leuk topic!
Goedemorgen vanuit de Filippijnen trouwens
Welk deel is dat?quote:Op donderdag 20 juli 2006 08:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
![]()
![]()
Daar zit ik ook ! Ik zit in Mandaluyong.
Mandaluyong is 1 van de 7 gemeenten die behoren tot de Metro Manila. In Nederland zeg ik dat het gewoon Manila is. Ik werk in Quezon City bij een outsourcing business.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:45 schreef rene29 het volgende:
[..]
Welk deel is dat?
Ik zit in Cagayan de Oro
Wat doe je daar?
Ah vandaar.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mandaluyong is 1 van de 7 gemeenten die behoren tot de Metro Manila. In Nederland zeg ik dat het gewoon Manila is. Ik werk in Quezon City bij een outsourcing business.
Ik ben niet zo weg van Malate eerlijk gezegd. Ga meestal her en der in Makati een biertje tanken. Maar als je naar Malate gaat, en je houdt van vis, moet je naar Manila Bay, daar zijn enkele superbe visrestaurants.quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:11 schreef rene29 het volgende:
[..]
Ah vandaar.
Ga in oktobernaar een conventie in manilla.
Stappen in malate?
Wanneer ga je weer weg?quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:47 schreef Jaguarized het volgende:
Ik vlieg morgen terug naar Nederland en heb mezelf van het lijstje in Wiki afgehaald.
Mocht ik in Makati een biertje gaan tanken, gooi ik het eerst wel ff hier neerquote:Op donderdag 20 juli 2006 13:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik ben niet zo weg van Malate eerlijk gezegd. Ga meestal her en der in Makati een biertje tanken. Maar als je naar Malate gaat, en je houdt van vis, moet je naar Manila Bay, daar zijn enkele superbe visrestaurants.
Taiwan is in dit opzicht een wat meer ontwikkeld land dan de USA.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 22:49 schreef maartena het volgende:
Nadat ik gezien heb wat Hurricane Katrina heeft gedaan in de Golf van Mexico..... wens ik echt niemand een orkaan toe.
Collateral damage.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 03:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Taiwan is in dit opzicht een wat meer ontwikkeld land dan de USA.
Vorig jaar hadden we hier 1 of 2 typhoons die even sterk waren als Katrina maar de gevolgen hier zijn veel kleiner. Mensen in Taiwan verbazen zich ook elke keer waarom vergelijkbare typhoons in de USA zoveel ellende veroorzaken.
Niemand begrijpt ook waarom veel Amerikanen in de kustgebieden in houten huizen wonen terwijl je weet dat er elk jaar een paar hurricanes zijn. En negers die op hulpverleners en op elkaar gaan schieten na een hurricane dat is al helemaal niet te begrijpen
Ooit was ik ook bijna naar Dublin verhuist... Ben zelfs voor 2 interviews overgevlogen.quote:Op maandag 24 juli 2006 00:23 schreef ScienceFriction het volgende:
Okay, ik mag ook toegevoegd worden aan het lijstje (yay). Ik woon sinds juni in Dublin, Ierland voor onbepaalde tijd (waarschijnlijk tot ik er genoeg van heb en naar een ander land ga oid). Dublin is tot nu toe best okay en ik heb het erg naar m'n zin. Het centrumis niet veel anders dan andere grote steden, omdat er werkelijk weinig Iers aan is. Het is een mix van commercie, toerisme en alcohol.
Dublin valt te vergelijken met de familie Flodder: Een groot besteedbaar inkomen en lack of sophistication. Niet per sé slecht, want het is wel lekker nuchter hier. Ik voel me er zeker thuis (whehe, zit er net twee maanden) en heb totaal geen moeite om me aan te passen (voor zover er iets aan te passen valt).
Dublin is okay... de rest van Ierland geen idee, want ik heb nog geen stap buiten Dublin gezet![]()
Dankzij de Hineken Time voel ik me extra thuisquote:Op maandag 24 juli 2006 16:25 schreef Individual het volgende:
[..]
Ooit was ik ook bijna naar Dublin verhuist... Ben zelfs voor 2 interviews overgevlogen.
Ik zou er in software gaan werken en de gesprekken gingen goed. Ze wilden me hebben, maar er was nog een opstakel: geld. Daarop is het in de soep gelopen. Dublin is best wel duur en de lonen over het algemeen wat lager, maar goed dat was 4 jaar terug.
Volgens mij woont ook maar 3% van de Ieren ook daadwerkelijk in Ierland en bezitten de overige 97% Irish pubs over de hele wereld (of zijn bokser, politieagent of pikey)![]()
En dat Ierse in de binnenstad had ik ook al.. 4 jaar geleden zag ik ook dat Guinness Time nu Heineken Time geworden was. Maw; Ieren hebben geen verstand van pils.
Ben je al een leprechaun tegengekomen trouwens?![]()
Bij ons wel. Er zijn een aantal gebieden (zoals in Northridge, noord Los Angeles) die al bijna een week zonder stroom zitten wegens overhitte transformatoren. In New York en St. Louis zijn ook al een week ernstige problemen.quote:
Ik denk dat wij de restjes van jullie buien hebben meegekregen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:23 schreef Plastic_Power het volgende:
In MN vooralsnog geen problemen en ze worden voor zover ik weet ook niet verwacht. Gisteren viel er overigens meer dan 5 cm neerslag (regen en hagel) in 2 uur. Was behoorlijk heftig. Gelukkig zat ik in de kroeg![]()
Zwembad vol?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:28 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik denk dat wij de restjes van jullie buien hebben meegekregen.
Wel een ontwikkelingsland dat Taiwan van wapens, munitie, en vliegtuigen voorziet.....quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:00 schreef SeLang het volgende:
Wat is het toch ook een ontwikkelingsland, die USA
Vanavond weet stortbuien. Moest er wel even aan te pas (lees: extra bleekwater) om die beginnende alg-aanval te lijf te gaan.quote:
Goddomme is dat jouw zwembad in je fotoboek? Man! Ik ben jaloers! Echt mooi, veel mooier dan zo'n betonnen plaat in je tuin. Dat hout en die tuin zijnquote:Op vrijdag 28 juli 2006 06:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Vanavond weet stortbuien. Moest er wel even aan te pas (lees: extra bleekwater) om die beginnende alg-aanval te lijf te gaan.
Go Twins.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |