In Blackheath, Greenwich Borough. Dat is net ten zuiden van Canary Wharf, dus ik zou het niet erg vinden om daar of in de City te werken. Canary Wharf is voor mij ongeveer 15 min reizen en met de fiets misschien wel sneller.quote:
Nice, hoewel Canary Wharf mij altijd iets te kil is. Fleet Street vind ik altijd nog wel leuk doordeweeks, in het weekend is alles in de City doods... brrrquote:Op maandag 26 juni 2006 12:05 schreef Individual het volgende:
[..]
In Blackheath, Greenwich Borough. Dat is net ten zuiden van Canary Wharf, dus ik zou het niet erg vinden om daar of in de City te werken. Canary Wharf is voor mij ongeveer 15 min reizen en met de fiets misschien wel sneller.
quote:Op maandag 26 juni 2006 13:40 schreef ennuik het volgende:
Hoera, hoera!
![]()
Ik heb de baan! Net een telefoontje gehad! Morgen om 9 uur begin ik want "er is zat werk"!
Mooi gedaan!quote:Op maandag 26 juni 2006 13:40 schreef ennuik het volgende:
Hoera, hoera!
![]()
Ik heb de baan! Net een telefoontje gehad! Morgen om 9 uur begin ik want "er is zat werk"!
Nee, gelukkig niet! Ik vertaal (vrij simpele) teksten van het Zweeds naar het Nederlands, ik regel de afhandeling en heb contact met het Nederlandse gedeelte van het bedrijf. Vandaag van 9 tot 5 aan de slag geweest, nu wel moe hoor... Echt weer wennen, hele dagen werken!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 08:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Mooi gedaan!
Moet je voor die baan Zweeds spreken?
Wat een meur.quote:Op zondag 25 juni 2006 02:24 schreef poohy het volgende:
[..]
Hoe is RotoruaLekker he, die stank
![]()
En blijf je nog in Korea of vlieg je meteen door naar Nederland?
yo-hoquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:35 schreef Mr_Ban het volgende:
Yo Yo Yo... Ik kom me eventjes voorstellen als jullie het goed vinden (en zo niet, ook)
Mijn naam is Ben, 21 jaar en ik zit voor een half jaar in Stratford-upon-Avon in Engeland. Ik doe mijn stage in Alcester, een klein plaatsje net buiten Stratford. Ben bezig met het een marketing/managementstage voor mijn IBL (international business and languages) studie in Maastricht. Ik ben al een tijdje via internet op zoek naar luitjes die hier misschien in de buurt wonen of een nederlands cafe of wat dan ook in de buurt, maar zonder succes
Ik ben over de helft en over 7 weken weer terug in Nederland
Greetz
Agreed. Ik ga in Londen ook nooit naar Nederlandse cafe's of die hele bijeenkomst die elke maand georganiseerd worden. Kan me meestal ook niet echt vinden in dat type mensen, dat helpt natuurlijk.quote:Op maandag 3 juli 2006 04:24 schreef Libris het volgende:
Mr_Ban, waarom zoek je per se een NL cafe? Is het niet veel interessanter om een Engelse pub te bezoeken? Over 7 weken kan je weer naar de Twee Heren of the Falstaff...
Hey indahquote:Op maandag 3 juli 2006 14:07 schreef indahnesia.com het volgende:
Hey Jaglang niet gezien hier.. morgen ga ik ook de buitenlander uithangen
De Hems is prima voor Championsleague en heel soms een interlandje, maar verder kom ik er ook niet.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Agreed. Ik ga in Londen ook nooit naar Nederlandse cafe's of die hele bijeenkomst die elke maand georganiseerd worden. Kan me meestal ook niet echt vinden in dat type mensen, dat helpt natuurlijk.
Ben nu al 2 x in de Hems geweest (1 x in de 3 jaar dus). Ben ook nog eens een paar keer eerder van plan geweest om erheen te gaan...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:40 schreef D1 het volgende:
[..]
De Hems is prima voor Championsleague en heel soms een interlandje, maar verder kom ik er ook niet.
Ik ga het ook niet koste wat kost uit de weg, woonde (en ga weer) samen met een Nederlander. Ik zoek het alleen ook echt niet op, voornamelijk omdat ik dan juist de mensen lijk te ontmoeten die ik niet zo 'leuk' vindt...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:04 schreef Individual het volgende:
[..]
Ben nu al 2 x in de Hems geweest (1 x in de 3 jaar dus). Ben ook nog eens een paar keer eerder van plan geweest om erheen te gaan...
De eerste keer voor een leaving do (van een niet-Nederlander trouwens), en de tweede en laatste keer voor 'Dutch Night' (de internationale avonden met collegas; we hebben net weer een 'Scottish night' gehad) Ik ga er nog wel es heen omdat ze daar frinkandellen speciaal hebben!Oh trouwens het barpersoneel spreekt geen Nederlands!
![]()
Er zijn trouwens nog wel een aantal Nederlandse plaatsen hier zoals pannekoekenrestaurants (the Old Dutch) en nog minstens 1 andere pub waar ik nog niet ben geweest. (de Lowlander)
Ik vind het wel een beetje vreemd hoor die mensen die koste wat kost uit de buurt van andere Nederlanders willen blijven. Het gaat om de persoon, niet de nationaliteit. Ik zoek het niet op, maar ik ga het ook niet uit de weg.
In Den Haag bestaan ze zelf niet momenteel....We hebben geen regering.quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:47 schreef qwerty_x het volgende:
gefeliciteerd met nog (minstens ?) een jaar in een land dat blijkbaar volgens Den haag niet bestaat !
quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:42 schreef SeLang het volgende:Deze week een nieuw paspoort gekregen, uitgegeven door de NL ambassade in Thailand.
Omdat NL Taiwan niet als onafhankelijk land erkent (lafaards) is er geen officiele vertegenwoordiging en moet paspoort vernieuwing e.d. dus via een omweggetje.
In de VS zijn er 5 consulaten, en nog eens een stuk of 30 sub-consulaten. Kunnen ze in Taipei ook niet gewoon een sub-consulaat openen die opereerd onder een hoofdconsulaat op het vasteland in China?quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:42 schreef SeLang het volgende:
Deze week een nieuw paspoort gekregen, uitgegeven door de NL ambassade in Thailand.
Omdat NL Taiwan niet als onafhankelijk land erkent (lafaards) is er geen officiele vertegenwoordiging en moet paspoort vernieuwing e.d. dus via een omweggetje.
Denk niet dat de Taiwanezen ervan gecharmeerd zouden zijnquote:Op woensdag 5 juli 2006 18:26 schreef maartena het volgende:
Als ze Taiwan dan niet willen erkennen, dan kunnen ze toch gewoon doen alsof het China is, en er een consulaat neerpoten? Of zouden de Chinezen dit tegenwerken?
quote:Op woensdag 5 juli 2006 17:38 schreef maartena het volgende:
[..]
In Den Haag bestaan ze zelf niet momenteel....We hebben geen regering.
Kabinet is gevallen vorige week. Op Vrijdag wordt een demissionair kabinet beëdigd zonder D'66, bestaande uit de kamerminderheid van VVD en CDA. (Balkenende III) Uiteraard word het werk wat moet gedaan gewoon gedaan, maar geheel officieel gespoken hebben we momenteel geen regering.quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:56 schreef qwerty_x het volgende:![]()
blijkbaar moet ik iets aan mijn op-de-hoogte-blijven-van-nederlandse-ontwikkelingen doen
Er is wel klein kantoortje (the 'Dutch Trade Office') waar 2 mensen werken en dat functioneert als een loket waar je wat dingen kunt regelen (o.a. paspoorten). Maar deze kunnen/ mogen niet het echte werk doen want dan is het een soort van ambassade of consulaat en dat zou een impliciete erkenning inhouden van Taiwan als onafhankelijke staat.quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:26 schreef maartena het volgende:
[..]
In de VS zijn er 5 consulaten, en nog eens een stuk of 30 sub-consulaten. Kunnen ze in Taipei ook niet gewoon een sub-consulaat openen die opereerd onder een hoofdconsulaat op het vasteland in China?
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:13 schreef Libris het volgende:
Welkom Indah.
* Libris zwaait naar een paar eilanden verder
Ja ik ga stemmen. Ik ben nu Amerikaans Staatsburger en tevens geregistreerd als kiezer (dat moet je in de VS eerst doen voordat je kunt stemmen). Je mag niet stemmen als je geen Amerikaans Staatsburger bent, dus als je nog niet genaturaliseerd bent mag je niet stemmen. Je kunt jezelf registreren als kiezer zodra je genaturaliseerd bent, en dat kun je doen door bij je lokale postkantoor, stadhuis, bibliotheek, of andere openbare instelling een formuliertje te halen of via internet (zie ook link onderaan). Vaak staan er een maand of 2 voor de verkiezingen ook bij supermarkten en grote winkelketens vaak vrijwilligers met een kraampje waar je je kunt inschrijven als stemmer.quote:Op donderdag 6 juli 2006 03:10 schreef wonderer het volgende:
Maartena, ga jij ook stemmen? Ik zou niet weten wat ik moet doen dus als jij dat wel weet, zou ik het wel fijn vinden als je even laat weten wat en hoe
Ik bedoelde voor de Nederlandse regeringquote:
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:45 schreef popolon het volgende:
Ehhrrr Maarten, ik denk dat ze de Nederlandse verkiezingen bedoelt.
De informatie is uiteraard van 2004, maar spreekt verder voor zich en geld ook voor de komende Tweede Kamer verkiezingen.quote:Indien u de Nederlandse nationaliteit hebt en buiten Nederland woont, kunt u deelnemen aan de verkiezingen van de leden van de Tweede Kamer en van het Europees Parlement, mits u zich vooraf als kiesgerechtigde laat registreren bij de gemeente Den Haag. Registratie dient voor iedere verkiezing opnieuw te geschieden. U kunt het registratieverzoek indienen vanaf 6 maanden voor de dag van stemming. Het ingevulde formulier dient uiterlijk 6 weken voor de dag van stemming te zijn ontvangen door het Nederlandse consulaat waar uw woonplaats onder valt. Het consulaat zorgt voor doorzending naar Den Haag. Als u de vorige keer vanuit het buitenland hebt gestemd, zendt de gemeente Den Haag u automatisch een registratieformulier toe op het laatstbekende adres. U kunt een registratieformulier aanvragen bij de gemeente Den Haag, Bureau Verkiezingen, Postbus 12620, 2500 DL Den Haag,
tel. 070 - 353 44 88, fax 070 - 353 44 24, e-mail verkiezingen@dbz.denhaag.nl Emailadres .Het registratieformulier is in de genoemde periode tevens te verkrijgen bij het consulaat en te downloaden van de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Bij uw registratieverzoek dient u op te geven op welke wijze u wilt stemmen. In de toelichting bij het registratieformulier is hierover meer informatie opgenomen. De kiesgerechtigde die buiten Nederland woont, kan op drie manieren stemmen.
1. Per brief
Na verwerking van het registratieverzoek ontvangt u een briefstembewijs, een stembiljet, een retourenvelop en een handleiding. De stembiljetten dienen rechtstreeks aan de gemeente Den Haag of - als er voor een land een briefstembureau is aangewezen - aan de desbetreffende Nederlandse ambassade of het desbetreffende Nederlandse consulaat te worden gezonden.
2. Bij volmacht
Indien u bij volmacht wilt stemmen, dient u zelf een kiesgerechtigde inwoner van Nederland aan te wijzen die namens hem zal stemmen. De gemachtigde dient het verzoek tot registratie van de kiesgerechtigdheid mede te ondertekenen.
3. In persoon in een stembureau naar keuze in Nederland.
Na verwerking van het registratieverzoek, waarin u hebt aangegeven in persoon in Nederland te willen stemmen, ontvangt u een kiezerspas waarmee u op de dag van stemming in een stembureau naar keuze in Nederland kunt stemmen.Een Nederlander die buiten Nederland woont, kan ook deelnemen aan een nationaal referendum dat plaatsvindt op grond van de Tijdelijke referendumwet, die op
1 januari 2002 in werking is getreden. Meer informatie hierover vindt u op de website van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (www.minbzk.nl). Voorts is het de bedoeling dat op de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken (www.minbuza.nl) informatie over verkiezingen en referenda zal worden geplaatst die specifiek voor Nederlanders in het buitenland van belang is. De eerstvolgende verkiezing van de Nederlandse leden van het Europees Parlement is donderdag 10 juni 2004.
Kiesgerechtigden die in Nederland wonen, maar op de dag van stemming in het buitenland verblijven
Indien u in Nederland woont, maar op de dag van stemming buiten Nederland zult verblijven, kunt u uw stemrecht uitoefenen door een ander te machtigen om namens u te stemmen. Bij verkiezingen van de Tweede Kamer en verkiezingen van het Europees Parlement is het in bepaalde gevallen bovendien mogelijk om per brief te stemmen. Het is aan te bevelen om hieromtrent tijdig informatie in te winnen bij de Nederlandse gemeente, waarvan u ingezetene bent.
U kunt ook reeds nu aan de gemeente Den Haag (Bureau verkiezingen, Postbus 12620, 2500 DL Den Haag) vragen u te zijner tijd automatisch een registratieformulier voor de verkiezingen voor het Europees Parlement in 2004 toe te zenden. De gemeente Den Haag heeft daartoe de volgende gegevens van u nodig:
Achternaam
Voorletters
Woonadres + indien van toepassing: correspondentie-adres
Geboortedatum
Oh ze hebben pas nog een leuk grapje geflikt.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 19:56 schreef maartena het volgende:
Ik ga inderdaad stemmen, maar heb nog geen idee waarop. Ik stemde altijd D'66, maar sinds de missie Afghanistan ben ik niet zo van ze gecharmeerd.
Ik had die site inderdaad gevonden, maar ik kon dat registratieformulier nog niet vinden. Maar dat zal later nog wel komen dan.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 19:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Oh ja, die zijn er ook nog
Daarvoor moet je ten eerste officieel zijn uitgeschreven in Nederland (ofwel ingeschreven bij de burgerlijke stand in Den Haag, wat automatisch gebeurd als je je laat uitschrijven in Nederland bij je lokale gemeente), en een formulier insturen om je te registreren als kiezer in het buitenland.
[..]
De informatie is uiteraard van 2004, maar spreekt verder voor zich en geld ook voor de komende Tweede Kamer verkiezingen.
Ik ga inderdaad stemmen, maar heb nog geen idee waarop. Ik stemde altijd D'66, maar sinds de missie Afghanistan ben ik niet zo van ze gecharmeerd.
Ach.... Verdonk heeft de integriteit van de VVD toch al totaal verpest, dus dat maakte ook niet veel meer uit. Ik begon aan D'66 te twijfelen toen ze de Afghanstan missie wilden blokkeren.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 19:59 schreef popolon het volgende:
Oh ze hebben pas nog een leuk grapje geflikt.
Ik heb de vorige keer per brief gestemd. Lekker op mijn dooie gemak formuliertje invullen en opsturenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:26 schreef wonderer het volgende:
Ik had die site inderdaad gevonden, maar ik kon dat registratieformulier nog niet vinden. Maar dat zal later nog wel komen dan.
Ik denk trouwens dat ik mijn moeder maar machtig of zo, want om nou naar Boston te rijden om te stemmen... (volgens mij zit daar het dichtsbijzijnde consulaat).
Hm, dat klinkt ook goed. Maar ja, eerst registreren met een formulier dat nog niet beschikbaar isquote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb de vorige keer per brief gestemd. Lekker op mijn dooie gemak formuliertje invullen en opsturen
En deze keer zou het stemmen via internet kunnen (zoals indertijd met de Europese verkiezingen).quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb de vorige keer per brief gestemd. Lekker op mijn dooie gemak formuliertje invullen en opsturen
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:56 schreef SeLang het volgende:
Zijn er nog mensen die op de linksen gaan stemmen ?
Kunnen we rustig doen want we zitten toch veilig buiten NL
Als jij SP stemt eet ik een stinkdier op.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 04:15 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik ga ook maar eens een mailtje sturen aan verkiezingen@dbz.denhaag.nl, om al die Fokkers te irriteren
Hoe smaken die beesten?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:58 schreef popolon het volgende:
[..]
Als jij SP stemt eet ik een stinkdier op.
Met andere woorden: Geert Wilders.quote:Op zondag 9 juli 2006 16:45 schreef Individual het volgende:
Mocht ik gaan stemmen, dan ga ik voor een kleine populistische schreeuwer die toch geen kans heeft.
quote:
quote:Met PrepaidWebhost kun je je website hosten maar betaal je alleen voor het dataverkeer wat daadwerkelijk wordt verbruikt. Helaas is het tegoed van deze website op, waardoor de site op dit moment niet toegankelijk is.
Eindelijk.quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:41 schreef StefanP het volgende:
Oh man![]()
Na alleen maar superficial zeikwijven ontmoet te hebben sinds ik hier ben... I struck gold
D'r is hier tijdelijk een studente gedurende de zomer, manomanoman wat een lieve meid. Ze is alleen 9 jaar jonger, ik voel me zo schuldig
![]()
* op derde date gaat
* bij voorbaat zich verontschuldigt voor toekomstig rambling
Goed gedaan !quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:41 schreef StefanP het volgende:
Ze is alleen 9 jaar jonger
Ja, als hij 22 is is het wellicht een probleemquote:Op woensdag 12 juli 2006 00:58 schreef popolon het volgende:
[..]
9 jaar hoeft niet veel te zijn, hangt een beetje van jouw leeftijd af.
Och joh..... Misschien niet de info waar je op zit te wachten, maar ik was 23, 'hij' 32, en dat is nu op precies een maand na 12 jaar geleden. Bijna 8 jaar geleden getrouwd, inmiddels twee kinderen, en 'going strong'quote:
Dat vind ik ook. Mijn dates zijn altijd 10-15jr jonger. (evengoed 20+).quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:21 schreef Prego het volgende:
@stefanP: ik vind het eigenlijk wel meevallen die 9 jaar. beide volwassen maar beide nog jong. go for it![]()
![]()
Sambutan!quote:Op woensdag 12 juli 2006 07:54 schreef indahnesia.com het volgende:
Hey mensen van over de hele wereld. Ik heb er inmiddels 1 week opzitten in Indonesiegaat snel hier... het internet thuis wil nog niet vlotten, daar gaan nog wel een paar gesprekken overheen vermoed ik, maar goed, dit voldoet vooralsnog ook prima heb ik wel gezien.
zo wil ik ook wel een typhoonquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:48 schreef SeLang het volgende:
En hier in Taiwan krijgen we de eerste typhoon van dit jaar.
Het is maar een kleintje (tot nu toe) maar met veel geluk krijgen we morgen weer een typhoon holiday
He, wat vind ik het nou jammer dat ik uit Typhoon Alley weg benquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:48 schreef SeLang het volgende:
En hier in Taiwan krijgen we de eerste typhoon van dit jaar.
Het is maar een kleintje (tot nu toe) maar met veel geluk krijgen we morgen weer een typhoon holiday
idem, gelukkig wel wat wind om een beetje af te koelenquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:35 schreef Byte_Me het volgende:
warm hier in duitsland... 35°C en lekker klam.
jij bent snel tevreden:quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:38 schreef Individual het volgende:
oeh oeh, de weerberichten zijn weer terug!
Dan heb ik eindelijk iets goeds te melden; 27C![]()
![]()
Zo te zie krijgen we geen typhoon holidayquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:34 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
He, wat vind ik het nou jammer dat ik uit Typhoon Alley weg ben![]()
Sterkte, ik hoop dat het inderdaad rustig blijft.
arme jongen, dus ook geen materiële schade en altijd wel wat doden en gewondenquote:Op woensdag 12 juli 2006 17:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zo te zie krijgen we geen typhoon holiday
27C is beter dan 17C, de normale zomertemperatuur in dit land...quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:55 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
jij bent snel tevreden:
hier is het hartje winter
en iedereen loopt te klagen dat het zo koud is: slechts 25 graden !
![]()
quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Mijn dates zijn altijd 10-15jr jonger. (evengoed 20+).
Jonge popjes
Tell me about it! Het heeft hier het hele jaar nog niet geregend op misschien een half uurtje naquote:Op woensdag 12 juli 2006 16:57 schreef popolon het volgende:
[afbeelding]
Na drie weken geen druppel regen en ronde de 30C ben ik heel blij dat 't wat bewolkt is en af en toe regent.
Regen.
Kortom: Warm! En ik kan de brand hier ruiken.....quote:YUCCA VALLEY, Calif. -- Desert winds and blistering heat Wednesday challenged firefighters battling a 37,000-acre wildfire that destroyed buildings and forced hundreds of people to leave but spared historic structures in the town of Pioneertown that was developed decades ago as a movie set for Westerns. As of 6 p.m., the fire was 15-percent contained.
Temperatures hit 108 degrees as 2,500 firefighters attacked flames devouring greasewood, Joshua trees, pinon pines and brush in hills and canyons of the high desert about 100 miles east of Los Angeles.
Elke zomer feest daar.quote:Op donderdag 13 juli 2006 06:03 schreef maartena het volgende:
Om je een idee te geven van het weer in mijn gebied:
[..]
Kortom: Warm! En ik kan de brand hier ruiken.....
Je mag wel een buitje van mij hebben hoor ? HIer komt iedere avond even 20 minuten tropische regenverassing naar beneden.quote:Op donderdag 13 juli 2006 06:46 schreef StefanP het volgende:
http://www.txwin.net/Monitoring/Meteorological/Drought/pdsi.htm
Het is het droogste jaar in meer dan een halve eeuw, en 2005 was ook al het op 12 na droogste jaar van de afgelopen 100 jaar...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |