abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38835649
quote:
Veertig procent Marokkaanse jeugd ondemocratisch'

(Novum) - Veertig procent van de Marokkaanse jongeren in Nederland wijst de westerse democratie af. Zij vinden dat islamitische en Europese leefwijzen moeilijk met elkaar zijn te verzoenen. Dat staat in een vertrouwelijk rapport van het Instituut voor Migratie en Etnische Studies dat in opdracht van minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie Rita Verdonk (VVD) is gemaakt. Dat meldt de Volkskrant woensdag. De jongeren zouden zich 'sterk' identificeren met hun eigen gemeenschap en daardoor negatief staan tegenover westerse normen.

Jonge Marokkanen hebben volgens de onderzoekers in het algemeen weinig vertrouwen in de politiek. Politici zijn volgens hen bang voor de islam en proberen die de kop in te drukken. Ze zouden 'actiebereid' zijn om hun geloof te verdedigen. Zes tot zeven procent van deze jongeren zou hierbij zijn toevlucht tot geweld zoeken.

Voor een beter inzicht in het radicaliseringsproces van moslimjongeren werden de opvattingen over religie en democratie onderzocht van zowel democratisch actieve moslims als van radicale moslims. De onderzoekers stellen in het rapport dat beide groepen zich achtergesteld en gediscrimineerd voelen.

De onderzoekers noemen drie drijfveren van radicalisering. Moslimjongeren zouden radicaliseren als gevolg van buitensluiting en discriminatie en uit behoefte aan zingeving. Het derde motief is een gebrek aan binding met Nederland. Veel jongeren zouden zich onbegrepen voelen door de samenleving en hun ouders.

Publicatiedatum: 13 juni 2006
Bron: Novum
Is wel een groot percentage, men hoeft niet perse anti democratie te zijn, maar is nog een "iets" waar kamer over moet dreigen, nieuwe opdracht voor de aivd etc?
pi_38835821
Tsja de tegenhangers van de Nederlandse 'lonsdale jongeren'. Beide zetten ze zich af tegen de samenleving hoewel de drijfveren op het eerste gezicht misschien anders lijken is het onderhuids dezelfde afkeer.

Vrij hoog percentage overigens. 40%. Ik ben benieuwd hoe de politiek dit oppakt hoewel ik denk dat de daadwerkelijke oplossing bij de ouders ligt. Dit legt een gebrek aan opvoeding bloot en een kloof tussen ouders en kinderen.
pi_38835842
maar zou het bij die jongeren ook zo hoog liggen?
pi_38835940
Ik denk dat de groep 'lonsdale jongeren' onder de gehele Nederlandse jongeren toch wel een stuk kleiner is.
pi_38835964
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:53 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat de groep 'lonsdale jongeren' onder de gehele Nederlandse jongeren toch wel een stuk kleiner is.
mjaa, maar over de gehele nls inwoners zijn marokkane maar "slechts" 290.000, waarvan hoeveel jongeren?
pi_38836037
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:48 schreef MrX1982 het volgende:
Tsja de tegenhangers van de Nederlandse 'lonsdale jongeren'. Beide zetten ze zich af tegen de samenleving hoewel de drijfveren op het eerste gezicht misschien anders lijken is het onderhuids dezelfde afkeer.
Sure
lekker relevante vergelijking ook
pi_38836059
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:54 schreef Triggershot het volgende:
mjaa, maar over de gehele nls inwoners zijn marokkane maar "slechts" 290.000, waarvan hoeveel jongeren?
Daar heb je gelijk in. In aantallen zijn er wellicht meer 'lonsdale jongeren' dan Marokkaanse jongeren die negatief staan tegenover democratie maar procentueel overstijgt dat niet de 40%.
pi_38836098
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

60% van de groep is onder de 18
pi_38836125
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:00 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

60% van de groep is onder de 18
bron?
pi_38836131
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:58 schreef Vitalogy het volgende:
Sure
lekker relevante vergelijking ook
Waarom is een illegitieme vergelijking? Beide groepen voelen zichzelf miskent door de samenleving en staan er negatief tegenover.
pi_38836153
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

bron?
Roep je wel eens iets anders dan 'bron'?

ik wil het morgen best even voor je opzoeken hoor
pi_38836168
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:59 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. In aantallen zijn er wellicht meer 'lonsdale jongeren' dan Marokkaanse jongeren die negatief staan tegenover democratie maar procentueel overstijgt dat niet de 40%.
hmm, even kijke of er iets over te vinden is.
pi_38836178
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:03 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Roep je wel eens iets anders dan 'bron'?

ik wil het morgen best even voor je opzoeken hoor
Ik vind het wel zo fijn
pi_38836199
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vind het wel zo fijn
want?
pi_38836211
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:05 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

want?
heeft dat uitleg nodig?
pi_38836228
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

heeft dat uitleg nodig?
ja
pi_38836238
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:06 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

ja
waar je je uitspraken op aan het baseren bent?
pi_38836300
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

waar je je uitspraken op aan het baseren bent?
Bekende cijfers over de leeftijdsopbouw van bevolkingsgroepen, die met behulp van het bevolkingsregister volkomen objectief zijn samengesteld.

Cijfers die ik hier even niet bij de hand heb.
  woensdag 14 juni 2006 @ 01:09:46 #19
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38836309
De regering moet er eens een keer wat aan doen.
Stageplaatsen creëren en proberen Marokkaanse jongeren ook als volwaardige Nederlanders te behandelen.
Dus niet Marokkanen dit Marokkanen dat.
En de regering moet ook eens met de media gaan praten over het vermelden van afkomst bij stukjes in de krant of op het nieuws.
pi_38836339
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:09 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Bekende cijfers over de leeftijdsopbouw van bevolkingsgroepen, die met behulp van het bevolkingsregister volkomen objectief zijn samengesteld.

Cijfers die ik hier even niet bij de hand heb.
Cbs materiaal of weer een "representatief onderzoek"?
pi_38836351
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:09 schreef MrSASO het volgende:
Stageplaatsen creëren en proberen Marokkaanse jongeren ook als volwaardige Nederlanders te behandelen.
En de regering moet ook eens met de media gaan praten over het vermelden van afkomst bij stukjes in de krant of op het nieuws.
Laat me beetje aan Cohen met zn clubhuisjes denken?
pi_38836367
quote:
(positive)Diskriminatie en censuur zijn immers prima middelen om problemen op te lossen en het uit eigen beweging leveren van een bijdrage aan de samenleving mag niet van mensen verwacht worden.
pi_38836436
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Cbs materiaal of weer een "representatief onderzoek"?
Cbs materiaal

of weer een "representatief onderzoek"? Hoe dacht je dat aan te pakken? Opstraat aan mensen vragen of ze denken dat er veel jonge Marokkaanen zijn.
pi_38836455
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:15 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Cbs materiaal

of weer een "representatief onderzoek"? Hoe dacht je dat aan te pakken? Opstraat aan mensen vragen of ze denken dat er veel jonge Marokkaanen zijn.
soortgelijk aan:

Centraal: Positieve Berichten uit de moslimwereld.
  woensdag 14 juni 2006 @ 01:26:12 #25
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38836686
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:12 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

(positive)Diskriminatie en censuur zijn immers prima middelen om problemen op te lossen en het uit eigen beweging leveren van een bijdrage aan de samenleving mag niet van mensen verwacht worden.
Wat lul je over positieve discriminate??
Ik heb het over stageplaatsen creëren en Marokkanen met een Nederlands paspoort die in Nederland geboren zijn gewoon te zien als volwaardige Nederlanders.
Noem jij dat positieve discriminatie??
Ik noem het mensen helpen aan een toekomst, en dat betaald zich terug in normale mensen die gewoon iets van hun leven willen maken.
Of heb jij liever dat alles bij het oude blijft?
Ik geef wel toe dat Marokkanen zelf ook beter hun best moeten doen, maar feit is dat Marokkanen en nog vele andere allochtonen moeilijker aan een baan of stageplaats komen.
  woensdag 14 juni 2006 @ 01:36:40 #26
19902 Hymn
CG Artist
pi_38836855
En meer dan 75% van de NL bevolking wil helemaal geen democratie, met het oog op het verbieden van partijen die hen niet aanstaat.
pi_38836902
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:26 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ik heb het over stageplaatsen creëren en Marokkanen met een Nederlands paspoort die in Nederland geboren zijn gewoon te zien als volwaardige Nederlanders.
Ik noem het mensen helpen aan een toekomst, en dat betaald zich terug in normale mensen die gewoon iets van hun leven willen maken.
Ik geef wel toe dat Marokkanen zelf ook beter hun best moeten doen, maar feit is dat Marokkanen en nog vele andere allochtonen moeilijker aan een baan of stageplaats komen.
Het is positieve discriminatie, want niet gericht op elk persoon met een Nederlands paspoort maar op een specifieke groep. Neemt niet weg dat het creëren van stageplaatsen misschien best nodig is hoor.

Het zien als volwaardig Nederlander is iets dat van twee kanten moet komen. 100% Marrokaan willen blijven en toch volwaardig Nederlander zijn gaat niet werken, daar kan een overheid niks aan veranderen.
  woensdag 14 juni 2006 @ 01:53:47 #28
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38837054
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:41 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Het is positieve discriminatie, want niet gericht op elk persoon met een Nederlands paspoort maar op een specifieke groep. Neemt niet weg dat het creëren van stageplaatsen misschien best nodig is hoor.
Maar het zijn toch vooral allochtonen die er moeite mee hebben, daarom moet je ze ook helpen maar niet ten koste van een ander.
quote:
Het zien als volwaardig Nederlander is iets dat van twee kanten moet komen.
Klopt.
quote:
100% Marrokaan willen blijven en toch volwaardig Nederlander zijn gaat niet werken, daar kan een overheid niks aan veranderen.
Het kan wel, maar het is maar net hoe je er tegen aan kijkt.
We spreken in Nederland over integratie, het moet dus van 2 kanten komen.
Marokkanen kunnen gewoon deels hun eigen cultuur behouden zonder ze anders te behandelen.
Als je ze gewoon als Nederlanders behandelt en je kijkt gewoon niet naar de verschillen in cultuur moet er gewoon geen probleem zijn.
Een mooi voorbeeld vind ik Suriname, een Hindu tempel naast een Moskee en aan de overkant een kerk.
Niemand die het vreemd vind, iedereen behandeld elkaar gewoon netjes en men kijkt niet zo gauw naar afkomst.
  woensdag 14 juni 2006 @ 01:54:35 #29
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38837063
Ze zouden gewoon eens 20 of 30 jaar lang import (- en export!)huwelijken uit bepaalde landen moeten verbieden, dan zal je deze cijfers meteen zien dalen. Nu krijgen de Nederlandse moslimmannen een conservatieve bruid uit een bergdorpje, en de Nederlandse moslimmeisjes (die volgens mij vaak veel "democratischer" zijn ingesteld dan de mannen, maar dat is ook maar een subjectieve indruk) worden vaak terug naar Marokko (of Turkije, of whatever) gestuurd om daar te gaan trouwen en terug de hoofddoek opgeduwd te krijgen.

Dat vind ik toch nog wel het vreemdste aan de hele situatie: dat vele allochtone gezinnen gewoon géén allochtone bruid/bruidegom uit Nederland willen hebben (en dan gaat het nog om een allochtone bruid/bruidegom hé, laat staan dat je er ook aan zou kunnen denken om buiten je eigen kleine gemeenschap te gaan trouwen, maar goed, dat is blijkbaar nog een brug te ver voor sommigen).
---verdwijnt---
  woensdag 14 juni 2006 @ 01:58:17 #30
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38837116
In dezelfde lijn als mijn reactie als hierboven: kennen jullie veel Turken die met een Marokkaanse getrouwd zijn, of omgekeerd, Marokkanen die met een Turkse trouwen?

Volgens mij niet, en aan een probleem met de godsdienst kan het in de meeste gevallen ook niet liggen. Het is volgens mij gewoon echt bekrompenheid.
---verdwijnt---
pi_38837324
quote:
Te laat, marokkanen hebben kansen genoeg gehad.

Waarom staan we wél positief tegenover Molukkers, Indo's, Suri's, Chinezen, etc. Hé?

Juist... de marokkanen zijn er zelf schuldig aan
  woensdag 14 juni 2006 @ 03:45:03 #32
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38838000
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 02:15 schreef Scepsis het volgende:

[..]

Waarom staan we wél positief tegenover Molukkers, Indo's, Suri's, Chinezen, etc. Hé?

Dus ik begrijp hier uit dus dat je alles bij het oude wil laten??
Word nog mooi dan in Nederland, een ontspoorde jeugd, massale werkloosheid en straatrovers en drugsdealers horen dan gewoon bij het straatbeeld.
  woensdag 14 juni 2006 @ 05:04:59 #33
46960 StefanP
polemicist
pi_38838169
Stoerdoenerij. Ze wonen in het vrije, veilige Nederland. Stuur ze maar een jaartje naar Iran, en ze komen huilend terug en hebben helemaal geen zin meer in hun Shariaatje.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 14 juni 2006 @ 05:38:38 #34
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_38838225
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 03:45 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Dus ik begrijp hier uit dus dat je alles bij het oude wil laten??
Word nog mooi dan in Nederland, een ontspoorde jeugd, massale werkloosheid en straatrovers en drugsdealers horen dan gewoon bij het straatbeeld.
Geen extra moeite meer doen voor die groep ze verpesten het keer op keer gewoon kijken of je ze zo lang mogelijk op kan bergen als ze opgepakt worden door de politie. Dat is het enigste wat nog een beetje helpt. (bedoel meer wat nog voor verlichting van het probleem verzorgt)

Waarom elke keer de Nederlandse samenleving de schuld geven van het falen van een bepaalde groep ? Het lukt andere groepen wel maar deze groep niet dan is er gewoon wat mis met deze groep. In het verleden is er genoeg geprobeerd met positieve discriminatie dat heeft niet goed gewerkt.

Mensen verwachten altijd van de staat dat ze hun problemen oplossen dat moet jezelf doen en zelf actief zijn. Ik heb gewerkt met Marokkanen die het wel konden waarom deze niet.
mai pen rai
pi_38838280
is dit de 40% die niet crimineel is en van de democratie geniet in nederland?
Free people own guns! Slaves do not!
pi_38838625
Oh, maar 80% van alle Nederlanders is ondemocratisch hoor , deze kleine groep is iets democratischer dan het gemiddelde dus.
pi_38838632
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:36 schreef Hymn het volgende:
En meer dan 75% van de NL bevolking wil helemaal geen democratie, met het oog op het verbieden van partijen die hen niet aanstaat.
  woensdag 14 juni 2006 @ 09:37:16 #38
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_38839943
[niet-nuance-modus]
Ik ben dat gezeik meer dan zat en niet alleen met Mocro's. Dat geklaag over "de regering moet zus, de regering moet zo, ze/we worden niet geaccepteerd etc.". Het enige wat de regering moet is mensen die op ons land, onze samenleving en onze cultuur schijten het land uit flikkeren! Van mij part halen ze hetzelfde aantal mensen weer terug, zolang die maar wél bereid zijn om op een gepaste wijze deel te nemen aan onze samenleving. Dwz: niet wars zijn van de westerse cultuur. Want als land, onze levenswijze en onze cultuur je niet aanstaat, dan verhuis je toch lekker? Ik ben van harte bereid een donatie te doen..

[/niet-nuance-modus]

40% van de jongeren. Dat valt wel mee. Jongeren zijn sowieso vaak wat extremer in hun uitlatingen. Volgens mij is dit gewoon weer stemmingmakerij..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:01:33 #39
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_38840444
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:02 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Waarom is een illegitieme vergelijking? Beide groepen voelen zichzelf miskent door de samenleving en staan er negatief tegenover.
Wat voor reden hebben Lonsdale-jongeren om zich miskend te voelen?
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
pi_38841187
en waarom moet je perse voor democratie zijn, dat is niet heel democratisch.
pi_38841709
Haha, lekkere stemmingmakeri moet je opletten wat voor halve conclusie er getrekt wordt:
quote:
Veertig procent van de Marokkaanse jongeren in Nederland wijst de westerse democratie af. Zij vinden dat islamitische en Europese leefwijzen moeilijk met elkaar zijn te verzoenen..

Dus als je als Marokkaantje vind dat de islamitische en Europese leefwijze moeilijk met elkaar te verzoenen zijn, ben je anti-democratisch? Wtf, dan is minstens 60% van Nederland ondemocratisch
Allah Al Watan Al Malik
pi_38841831
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:58 schreef Clourhide het volgende:
In dezelfde lijn als mijn reactie als hierboven: kennen jullie veel Turken die met een Marokkaanse getrouwd zijn, of omgekeerd, Marokkanen die met een Turkse trouwen?

Volgens mij niet, en aan een probleem met de godsdienst kan het in de meeste gevallen ook niet liggen. Het is volgens mij gewoon echt bekrompenheid.
Steeds vaker eerlijk gezegd, maar ik zie meer Marokkanen die met Nederlanders trouwen dan met Turken.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 14 juni 2006 @ 11:09:18 #43
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38842144
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:26 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Jij lijkt werkelijk iemand uit de tijdsgeest van 10 jaar terug, heel lief, maar ontzettend oneffectief.
Marokkanen worden vaak afgewezen, maar de allochtonen/Marokkanen die ik ken vaak toevallig niet, hoe dat komt? Het ligt eraan hoe je je kleedt en gedraagt, die allochtonen/Marokkanen die succesvol bij meerdere baantjes zijn aangenomen, waren netjes gekleed en goed gemanierd.

Als ik op de TV weer eens een Marokkaan zie klagen dat hij geen baantje kan krijgen, zie ik een jongen met een negatieve/agressieve uitstraling met 'stoere' kleren i.p.v. nette kleren.
Daarom lijkt mij het beter om dat soort jongeren sollicitatie cursussen aan te bieden, zodat zij zich representatiever kunnen gedragen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  woensdag 14 juni 2006 @ 11:10:47 #44
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38842181
Ik denk overigens dat veel van de Nederlandse jongeren ook ondemocratisch is, het is natuurlijk ook een beetje stoer om dat te zeggen/denken.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_38842603
Tsja, die 40 % zijn dan vast de schoffies zonder een noemenswaardige vorm van opleiding, die dus ook geen idee hebben wat democratie in Nederland inhoudt.

En dat de Islam moeilijk samengaat met de westerse cultuur is allang bekend, maar dat is niet het probleem van de westerse cultuur, dat is het probleem van de islam.
pi_38842658
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 08:07 schreef Autodidact het volgende:

[..]
Meet jij zo democratie, partijen als de CD zijn zelfs verboden, zijn we dan ook geen democratie meer?
pi_38842686
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:27 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Meet jij zo democratie, partijen als de CD zijn zelfs verboden, zijn we dan ook geen democratie meer?
Het is anti-democratisch om partijen te verbieden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38842757
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is anti-democratisch om partijen te verbieden.
En het is dom om zomaar elke idioot een partij te laten vormen.
pi_38842833
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:10 schreef Pracissor het volgende:
Ik denk overigens dat veel van de Nederlandse jongeren ook ondemocratisch is, het is natuurlijk ook een beetje stoer om dat te zeggen/denken.
Zelfs van de niet-jongeren is denk ik een behoorlijk deel van de inwoners van een democratisch land heel makkelijk tot ondemocratische uitspraken te vreleiden.

Zet dat een beetje suggestief boven een onderzoek en je hebt een alemerend percentage ondemocratische <vul groep in> Nederlanders / mannen / hoogopgeleiden/ werklozen, echt wát je maar wil. Het zégt om te beginnen helemaal helemaal niets als je die subgroep niet afzet tegen een andere groep.

Is 40% Marokkaanse jeugd opvallend veel of opvallend weinig vergeleken met Turken, kaaskoppen, Marokkanen in Duitsland, Marokkaanse Nederlanders 25+?

Het stuk in de OP spreekt over radicalisering. Was het percentage 'ondemocratische jongeren' onder marokkaanse nederlandse jongeren in voorgaande jaren lager?
En diezelfde jongeren voelen zich onbegrepen door hun ouders maar identificeren zich sterk met de eigen gemeenschap. Volgens mij is dat nogal strijdig met elkaar.
Over dat identificeren met de eigengemeenschap, volgens dat stuk in de op staan ze daardoor negatief tegenover westerse normen. Dus de eigen gemeenschap staat al negatief tegenover de westerse normen? Waaruit blijkt dan radicaler worden? Volgens mij wordt er enorm gecircelredeneerd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_38842945
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:30 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het is ondemocratisch om te vinden dat partijvorming aan een of andere regel moet voldoen, anders dan het niet zijn van een criminele organisatie.

Een regel die een meetlat voor idiotie aanlegt voordat iemand een partij mag oprichten is een regel die democratie verhindert.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_38842951
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:30 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Nee, dat is democratie. Het volk regeert, als er genoeg animo is voor een partij dan is er genoeg animo en dan mogen die verkiesbaar gesteld worden. Dat jij het er dan niet mee eens bent doet er niet toe.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38843085
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, dat is democratie. Het volk regeert, als er genoeg animo is voor een partij dan is er genoeg animo en dan mogen die verkiesbaar gesteld worden. Dat jij het er dan niet mee eens bent doet er niet toe.
Democratie is ook niet alles, maar het is een van de betere opties, dat betekent echter niet dat het zo heilig is dat zelfs gezond verstand ervoor moet wijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Evil_Jur op 14-06-2006 11:49:49 ]
pi_38843182
quote:
Waarom moet dat gebeuren, want als iemand iets gedaan heeft mag dat toch best wel aangegeven worden, als je vindt dat dit niet zo is, vraag je dan eens af waarom er zo weinig chinese, indonesische,italiaanse,spaanse, noem maar op, bepaalde neigingen hebben vergeleken met de groep waar jij op doelt. Het is een feit dat daar een probleem kern zit, en daar zou een oplossing voor moeten komen.
zucht
pi_38843432
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:40 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Democratie is ook niet alles, maar het is een van de betere opties, dat betekent echter niet dat het zo heilig is dat zelfs gezond verstand ervoor moet wijken.
Als men "gezond verstand" heeft, stemt men niet op een dergelijke partij. Het is niet aan de staat om uit te maken of een partij "gezond" is of niet. Wat jij zegt valt niet onder pure democratie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38844717
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:42 schreef AngelWings het volgende:

[..]

Waarom moet dat gebeuren, want als iemand iets gedaan heeft mag dat toch best wel aangegeven worden, als je vindt dat dit niet zo is, vraag je dan eens af waarom er zo weinig chinese, indonesische,italiaanse,spaanse, noem maar op, bepaalde neigingen hebben vergeleken met de groep waar jij op doelt. Het is een feit dat daar een probleem kern zit, en daar zou een oplossing voor moeten komen.
Heb je een bron waaruit blijkt dat de andere groepen andere neigingen hebben? En dan niet dat niet-moslim vergeleken met moslims significant minder neigen naar islam, want dat is fraaie statistiek en een waarheid als een koe, maar inhoudsloos.

Jongeren zijn in het algemeen geneigd tot radicaliteit. Dat momenteel religieus radicalisme een magneet is lijkt me onmiskenbaar. Maar ga eens onder jongeren turven hoeveel er vinden dat mensen best wat minder legaal mogen worden aangepakt indien ze verdacht worden van pedofilie of terrorisme. Ik denk dat we de 40% wel halen..
Ook bij niet-jongeren..
pi_38845179
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:27 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Als CD wordt verboden omdat ze een mening hebben die wie dan ook (de meerderheid?) niet aanstaat, moet ik constateren dat we geen democratie hebben. Kern van een parlementaire democratie: iedereen mag stemmen, en iedereen mag zich verkiesbaar stellen. De enige barrière is een juridische, een criminele organisatie mag zich om begrijpelijke redenen niet verkiesbaar stellen. Wie ben jij om te beslissen dat CD niet mee mag doen met de verkiezingen als ze geen wet overtreden? Bij CD was volgens mij wel het geval dat ze een wet overtreden hadden.
pi_38845268
quote:

[..]

De staat heeft ook wel eens last van minder gezond verstand hoor.
pi_38848643
Singapore is het beste voorbeeld van hoe het WEL goed kan gaan zonder democratie. Democratie is niet heilig
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:22:20 #59
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_38850471
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:34 schreef BadBadPresident het volgende:
Singapore is het beste voorbeeld van hoe het WEL goed kan gaan zonder democratie. Democratie is niet heilig
Precies. Elk land, elk gebied maakt zijn eigen (cultuur-)historische ontwikkeling door. Voor Singepore kan een ondemocratisch systeem werken, in Nederland lijkt het me sterk, omdat we een lange traditie kennen van inspraak en politiek pluralisme. In Azië is dat veel minder. Het idee dat mensen vaak hebben dat je andere landen binnen kunt vallen om daar een democratie op te starten (Irak doel ik uiteraard op) omdat democratie zogenaamd universeel is, vind ik verwerpelijk. Staten horen hun eigen politieke ontwikkeling door te lopen zonder bruut ingrijpen, wat enkel negatieve effecten teweegbrengt.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:00:06 #60
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_38851759
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:54 schreef Clourhide het volgende:
Ze zouden gewoon eens 20 of 30 jaar lang import (- en export!)huwelijken uit bepaalde landen moeten verbieden, dan zal je deze cijfers meteen zien dalen. Nu krijgen de Nederlandse moslimmannen een conservatieve bruid uit een bergdorpje, en de Nederlandse moslimmeisjes (die volgens mij vaak veel "democratischer" zijn ingesteld dan de mannen, maar dat is ook maar een subjectieve indruk) worden vaak terug naar Marokko (of Turkije, of whatever) gestuurd om daar te gaan trouwen en terug de hoofddoek opgeduwd te krijgen.

Dat vind ik toch nog wel het vreemdste aan de hele situatie: dat vele allochtone gezinnen gewoon géén allochtone bruid/bruidegom uit Nederland willen hebben (en dan gaat het nog om een allochtone bruid/bruidegom hé, laat staan dat je er ook aan zou kunnen denken om buiten je eigen kleine gemeenschap te gaan trouwen, maar goed, dat is blijkbaar nog een brug te ver voor sommigen).
He luister eens, ik wil geen afgelikte boterham.

Vrije partnerkeuze mag je niet beperken.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:09:38 #61
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_38852220
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:00 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

He luister eens, ik wil geen afgelikte boterham.

Vrije partnerkeuze mag je niet beperken.
Dan zou de vrouw in kwestie toch ook mogen kiezen jou niet te trouwen? Of heeft zij niet zoveel vrije keuze...
als in goochelaar
pi_38852878
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:22 schreef Aurelianus het volgende:
Precies. Elk land, elk gebied maakt zijn eigen (cultuur-)historische ontwikkeling door. Voor Singepore kan een ondemocratisch systeem werken, in Nederland lijkt het me sterk, omdat we een lange traditie kennen van inspraak en politiek pluralisme. In Azië is dat veel minder. Het idee dat mensen vaak hebben dat je andere landen binnen kunt vallen om daar een democratie op te starten (Irak doel ik uiteraard op) omdat democratie zogenaamd universeel is, vind ik verwerpelijk. Staten horen hun eigen politieke ontwikkeling door te lopen zonder bruut ingrijpen, wat enkel negatieve effecten teweegbrengt.
amen to that
pleased to meet you
pi_38853102
Is het niet doorgekomen dat dit bericht een blunder van de Volkskrant is?

Het is een rapport van drie jaar geleden en volstrekt niet actueel, zei de betreffende onderzoeker vanochtend op radio 1.
pi_38855452
Ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat jongeren sowieso ongenuanceerd zijn en er wel van houden om te provoceren. Het lijkt me zo dat het dan voor zo'n Marokkanse jongen wel leuk moet zijn om die keurige onderzoekers te vertellen dat ze tegen de democratie zijn en tegen vrijheid van meningsuiting.
pi_38855980
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:51 schreef HiZ het volgende:
Ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat jongeren sowieso ongenuanceerd zijn en er wel van houden om te provoceren. Het lijkt me zo dat het dan voor zo'n Marokkanse jongen wel leuk moet zijn om die keurige onderzoekers te vertellen dat ze tegen de democratie zijn en tegen vrijheid van meningsuiting.
als ik heel eerlijk ben moet ik zeggen dat ik een jonge generatie die zich niet nadrukkelijk distantieëerd van de voorgaande behoorlijk eng .. volgens mij is dat nl een natuurlijk en gezond mechanisme dat zorgt voor constante vernieuwing ..
helaas hebben wij als nederlandse bevolking dit proces de laatste pakweg 10 jaar niet gebruikt in ons voordeel maar in ons nadeel .. de te grote druk van boven af heeft juist bereikt wat we wilden voorkomen
pleased to meet you
pi_38856510
Wat is het probleem nou ? Als het je hier niet bevalt, dan ga je toch gewoon lekker weg ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_38857221
Propoganda van Nieuw rechts en Geert Wilders

ik geloof er niks van zeer onzin dit
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_38857252
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 02:15 schreef Scepsis het volgende:

[..]

staan jullie positief tegenover Allochtonen
is dat nieuw ?
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:13:41 #69
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_38857857
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:53 schreef Meki het volgende:

[..]

staan jullie positief tegenover Allochtonen
is dat nieuw ?
Lees jij hier wel eens dat er problemen zijn met andere allochtonen? Soms wel eens met negers, ben ik met je eens, maar 90% gaat over marokkanen. En dan niet positief...
als in goochelaar
pi_38858047
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:13 schreef Goochie het volgende:

[..]

Lees jij hier wel eens dat er problemen zijn met andere allochtonen? Soms wel eens met negers, ben ik met je eens, maar 90% gaat over marokkanen. En dan niet positief...
De meeste problemen zijn nog altijd met autochtonen hoor, een vergeten groep, best zielig.
pi_38858145
quote:

[..]

onzin er zijn met Turken en Marokkanen en Antillianen etc.
en natuurlijk behoren de Nederlanders tot de grootste groep
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:52:34 #72
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38859413
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:52 schreef Meki het volgende:
Propoganda van Nieuw rechts en Geert Wilders

ik geloof er niks van zeer onzin dit
Ja, natuurlijk Novum staat ook echt bekend als het rechtse propaganda bureau

Ben benieuwd of die 40 % samen hangt met de hoge werkenloosheid die er in die groep heerst.......
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38859440
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:52 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk Novum staat ook echt bekend als het rechtse propaganda bureau

Ben benieuwd of die 40 % samen hangt met de hoge werkenloosheid die er in die groep heerst.......
Het bericht is niet juist, dus waar om geen slotje?
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:54:08 #74
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38859497
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Het bericht is niet juist, dus waar om geen slotje?
Waar baseer je dat op?

Bron?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38859576
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:54 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?

Bron?
Heb het al eerder gezegd. De onderzoeker was vanochtend in het radio 1 - journaal, hij was woest. Het is helemaal geen rapport dat nog moet verschijnen. Ze hebben wat selectief geshopt uit gegevens van 3 jaar geleden.
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:58:46 #76
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38859704
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Heb het al eerder gezegd. De onderzoeker was vanochtend in het radio 1 - journaal, hij was woest. Het is helemaal geen rapport dat nog moet verschijnen. Ze hebben wat selectief geshopt uit gegevens van 3 jaar geleden.
Maar ik heb er verder nog geen correctie op gezien. Daarnaast lijkt het mij niet helemaal onwaarschijnlijk
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38859786
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:58 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Maar ik heb er verder nog geen correctie op gezien.
Dat pleit niet voor de Volkskrrant.
quote:
Daarnaast lijkt het mij niet helemaal onwaarschijnlijk
Dat is speculatie en dus niet zo relevant.
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:03:11 #78
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_38859872
Was dat in de Ochtenden SCH?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:03:32 #79
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_38859889
Oh nee, je zegt al welk programma, sorry. Weet je nog welk uur ongeveer?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:08:05 #80
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38860001
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:00 schreef SCH het volgende:
Dat is speculatie en dus niet zo relevant.
Waarom niet er zijn hier meer nieuwsberichten waarover gespeculeerd wordt
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38860206
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 08:06 schreef Autodidact het volgende:
Oh, maar 80% van alle Nederlanders is ondemocratisch hoor , deze kleine groep is iets democratischer dan het gemiddelde dus.
Als dit je het beste is waar je mee op de proppen kunt komen raad ik je aan nog maar even wat meer tijd steken in je autodidactische bezigheden.
pi_38860349
quote:

[..]

Gezond bestand hoeft toch ook niet te wijken voor onze democratie?
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_38860603
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:34 schreef SCH het volgende:
Is het niet doorgekomen dat dit bericht een blunder van de Volkskrant is?

Het is een rapport van drie jaar geleden en volstrekt niet actueel, zei de betreffende onderzoeker vanochtend op radio 1.
Dan lijkt het mij een redelijke aanname dat het percentage op dit moment nog een stuk hoger ligt. De samenleving is meer en meer aan het verharden en onder dat soort omstandigheden trekt men zich i.h.a. terug richting zijn eigen roots.

Dus niet direct een reden om deze discussie af te breken, eerder een reden voor een nieuw onderzoek.
pi_38860910
quote:
goeie morgen zeg .. we zijn de treinkaping en de gegijzelde kindjes in de basisschool vergeten ?
pleased to meet you
pi_38861320
quote:
Er is al een hele serie geld verslindende, niet werkende projecten/ programma's de revu gepasseerd zonder tot enig serieus resultaat te leiden.

Misschien tijd voor een nieuw idee, i.p.v. de oude mislukkingen weer effe over te doen?

Zou dit niet een wat zijn;

Er is een grote groep allochtoonse Nederlanders die zich hier niet thuis voelt en geen toekomst wil/ ziet en er heersen veel spanningen tussen die groep en andere elementen in de Nederlandse samenleving.

1) Bedenk als overheid een aantal projecten die je uit wilt voeren om dit probleem op te lossen.
2) Bereken de kosten van deze projecten per deelnemer, dit kan behoorlijk oplopen.
3) Bied alle allochtoonse Nederlanders, die zich hier niet thuis voelen en geen toekomst willen/ zien, de mogelijkheid om hun Nederlandse Nationaliteit op te geven, hiervoor ontvangen zij het onder 2 berekende bedrag, dit kunnen zij dan gebruiken om in hun land van oorsprong een nieuwe toekomst voor zichelf op te bouwen, in een samenleving waar ze zich meer mee kunnen identificeren.

Ierdeen blij lijkt me .
pi_38862099
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:25 schreef siggi het volgende:

[..]

Dan lijkt het mij een redelijke aanname dat het percentage op dit moment nog een stuk hoger ligt. De samenleving is meer en meer aan het verharden en onder dat soort omstandigheden trekt men zich i.h.a. terug richting zijn eigen roots.

Dus niet direct een reden om deze discussie af te breken, eerder een reden voor een nieuw onderzoek.
Er wordt willekeurig en foutief gesjopt uit ouwe gegevens en daar moeten we dan verder over praten?

Als het al zo is trouwens, is het toch niet zo vreemd. De hele samenleving is er de laatste jaren op gericht om allochtonen van ons te vervreemden. Nou gefeliciteerd, dat is blijkbaar dan gelukt.
pi_38862136
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:03 schreef Dagonet het volgende:
Oh nee, je zegt al welk programma, sorry. Weet je nog welk uur ongeveer?
Ik dacht tussen 8 en 9. Ik kan het morgen even precies nazoeken.
pi_38862178
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:03 schreef Dagonet het volgende:
Was dat in de Ochtenden SCH?
Nee, daar zat trouwens wel een verrekt interessant gesprek met de klusjesman van de Deventer moordzaak.
pi_38862945
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Er wordt willekeurig en foutief gesjopt uit ouwe gegevens en daar moeten we dan verder over praten?

Als het al zo is trouwens, is het toch niet zo vreemd. De hele samenleving is er de laatste jaren op gericht om allochtonen van ons te vervreemden. Nou gefeliciteerd, dat is blijkbaar dan gelukt.
Wat is nu precies je punt?

Het zijn dus oude gegevens, maar het is heel goed mogelijk dat de huidige percentages nog een stuk hoger liggen. Verder gaat de discussie, naar mijn mening, over een probleem dat in de samenleving bestaat. Dat het oude gegevens betreft maakt in dat opzicht niet eens zoveel uit en nieuwe gegevens zullen waarschijnlijk hetzelfde beeld laten zien met een hoger percentage.

Verder gaat het hier om De Volkskrant, die normaliter met een linkse inslag het nieuws bekijkt, en niet b.v. de Telegraaf die even gaat spitten in de archieven om de arbeiders weer van wat goed vallend opruiend leesvoer te voorzien. Dus echt kwade opzet lijkt me ook wle mee te vallen.

En als het dan wel zo is dan is het natuurlijk de schuld van de samenleving die de LAATSTE JAREN erop gericht is dit probleem te veroorzaken.
Zou het niet zo kunnen zijn dat dit probleem al een paar decennia bestaat en dat na al die decennia van geduld er de LAATSTE JAREN een aantal mensen hun geduld in mindere of meerdere mate beginnen te verliezen?

[ Bericht 1% gewijzigd door siggi op 14-06-2006 21:24:52 ]
pi_38863561
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 21:18 schreef siggi het volgende:

[..]

Wat is nu precies je punt?
Dat het nonsens is om selectief delen uit onderzoeken van 3 jaar geleden te gaan bespreken.
pi_38863792
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 21:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat het nonsens is om selectief delen uit onderzoeken van 3 jaar geleden te gaan bespreken.
Als de resultaten en conclusies nog steeds gelden en actueel zijn zie ik daar geen probleem in.
Het gaat niet om het onderzoek maar om het probleem dat onderzocht is, het onderzoek is slecht een instrument om een probleem te quantificeren. En het probleem is lijkt me nu nog meer actueel dan in 2003.

Enige reden dat het onderzoek zelf het onderwerp van de discussie kan zijn is als het onderzoek niet deugt.
pi_38864105
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 21:41 schreef siggi het volgende:
Enige reden dat het onderzoek zelf het onderwerp van de discussie kan zijn is als het onderzoek niet deugt.
Dus je vindt het een goed plan om diverse topics te openen over onderzoek van jaren geleden? Zou een gezellige boel worden
pi_38864628
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 21:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus je vindt het een goed plan om diverse topics te openen over onderzoek van jaren geleden? Zou een gezellige boel worden
Dat heb je mij niet horen zeggen, wel lekker gechargeerd geformuleerd trouwens, B'vo.

Maar als iets in het nieuws komt, waarvan achteraf bekend wordt dat het om een oud onderzoek gaat, wat echter nog steeds actueel is, misschien momenteel zelfs meer actueel dan toen, dan zie ik daar niks verkeerds in.
pi_38865308
Niet alleen de Marokkaanse jeugd is ondemocratisch. Ik ben het zelf ook. Heb een bloedhekel aan al die politici, vertrouw ze niet en van democratie moet ik ook niets hebben. Stigmatiserend stukje dus van de TS.
pi_38867572
Als de westerse maatschappij mij niet zou moeten, zou ik de westerse maatschappij ook niet zo leuk vinden.
pi_38868224
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:02 schreef SCH het volgende:
Als de westerse maatschappij mij niet zou moeten, zou ik de westerse maatschappij ook niet zo leuk vinden.
Maar wat doe je dan in de westerse maatschappij?

Je kan je afvragen in hoeverre deze jongeren zich staande zouden weten te houden in Marokko.
pi_38868295
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je kan je afvragen in hoeverre deze jongeren zich staande zouden weten te houden in Marokko.
Leg de schuld maar weer eenzijdig bij die jongeren
pi_38868470
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:18 schreef SCH het volgende:
Dan reflecteer ik slechts jouw gedrag .
quote:

Maar beantwoord eens mijn vraag. Jij zou ergens blijven wonen als je het er niet leuk vindt?
  woensdag 14 juni 2006 @ 23:23:05 #99
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38868492
quote:

[..]

quote:
Pot, ketel.
pi_38868522
quote:

[..]

Afgezien van knuffelen buurthuizen etc etc etc etc etc etc etc etc
Wat had er dan moeten gebeuren om deze rakkers te laten integreren alwetende SCH ?
  woensdag 14 juni 2006 @ 23:24:19 #101
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38868531
quote:

[..]

Geef eens concrete voorbeelden?

Daarnaast gaat dit topic over Marokkanen, niet over allochtonen. Tevens kan ik u melden dat genoeg allochtonen die ik ken, zich niet herkennen in jouw oordeel over onze samenleving.
pi_38868644
quote:
Logisch (en dan laat ik de redenen die daarvoor zouden kunnen bestaan maar even buiten de discussie), maar wat ga je, als je je in die positie bevindt, doen?

1) Proberen iets te maken van jezelf en je leven, opleiding volgen en afronden, jezelf bewijzen en carriëre maken.
2) Proberen iets te maken van jezelf en je leven, tot de conclusie komen dat je het hier relatief gezien lastig hebt om je doelen te bereiken en zeggen; "fuck U all, ik ga een opleiding volgen en afronden" en zoek dan mijn toekomst en geluk waar ik mij wel gewaardeerd voel.
3) Nou ja, laat ik hier maar niet over uitweidden; het bekende verhaal van kansloze losers, die in alle bevolkingsgroepen bestaan, en die nooit eens hun verantwoordelijkheid nemen of ergens hun schouders onder zetten, nooit kritisch naar zichzelf kijken maar altijd hard op zoek zijn om alles en iedereen de schuld te geven van hun eigen, door zichzelf veroorzaakte problemen, te weiten aan anderen en de samenleving in het algemeen. De grote boze samenleving die hun niet begrijpt en zo'n verkeerd beeld van hun heeft en hun zoooo gemeen behandelt. Aaaaah .

Ik zou het wel weten, voor mij zou het optie 1 zijn en als dat niet blijkt te lukken, na natuurlijk wel aan de randvoorwaarden voldaan te hebben, zou ik voor optie 2 gaan. Maar ik weet zeker dat ik optie 2 niet nodig zou hebben.
pi_38868661
Schijtvlek.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_38868810
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:24 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Daarnaast gaat dit topic over Marokkanen, niet over allochtonen. Tevens kan ik u melden dat genoeg allochtonen die ik ken, zich niet herkennen in jouw oordeel over onze samenleving.
Marokkanen zijn allochtonen

hij heeft gelijk - dit komt dankzij de politiek van Nederland
pi_38868863
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:27 schreef Badabingea het volgende:
Schijtvlek.
Dit werpt echt een heel nieuw licht op deze discussie, bedankt voor je bijdrage, echt grensverleggend.
pi_38868956
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:32 schreef siggi het volgende:

[..]

Dit werpt echt een heel nieuw licht op deze discussie, bedankt voor je bijdrage, echt grensverleggend.
Stinken?

Of heeft me moeder dan ineens een ziekte? Mensen
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_38869002
80 % Nederlanders zijn ook ondemocratisch
maar niemand die daar zorgen overmaakt
pi_38869042
Even over het feit dat wij de marokanen zo in het minder stellen. Dat hebben ze er toch echt zelf naar gemaakt. Als ze hierheen waren gekomen en zich goed gedragen hadden, dan hadden we echt niet zoveel tegen hun, maar ze maken het er zelf naar, maar dat is mijn mening.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_38869088
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:24 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik ken een oude man die al 50 jaar rookt en nog niet dood is. Longkanker is onzin.

Dit is geen argumentatie, Pracissor.
pi_38869114
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:38 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik ken een oude man die al 50 jaar rookt en nog niet dood is. Longkanker is onzin.

jezus!
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_38869146
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:37 schreef Badabingea het volgende:
Even over het feit dat wij de marokanen zo in het minder stellen. Dat hebben ze er toch echt zelf naar gemaakt. Als ze hierheen waren gekomen en zich goed gedragen hadden, dan hadden we echt niet zoveel tegen hun, maar ze maken het er zelf naar, maar dat is mijn mening.
hoe dan ?

dus Nederlanders zijn braaf ?
die hebben geen schuld ??

Hoe komt het ? Heb je wel eens daarin verdiept

Hoe zou jij leven in armoede ??? heb je weleens daar nagedacht ??
pi_38869191
.
pi_38869218
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:39 schreef Badabingea het volgende:

[..]

jezus!
Hehe, nee, dan krijg je weer aantijgingen van blasfemie e.d.
pi_38869224
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:39 schreef Meki het volgende:

[..]

hoe dan ?

Wat heeft het met armoede te maken. Je kan je toch wel normaal gedragen?
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_38869233
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:41 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Hehe, nee, dan krijg je weer aantijgingen van blasfemie e.d.
wij doen alles fout
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_38869256
Dus als je leeft in armoede dan moet je maar mensen die in een rolstoel zitten uitlachen en omkieperen?
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_38869297
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:41 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Wat heeft het met armoede te maken. Je kan je toch wel normaal gedragen?
waarom gedragen de Nederlandse hooligans zich niet normaal
waarom gedragen de 1,6 Miljoen Nederlanders die racist zijn zich niet normaal
  woensdag 14 juni 2006 @ 23:44:11 #118
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38869316
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:38 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Wanneer een hele samenleving er op gericht is allochtonen van zich te vervreemden, moet dat toch aan geen enkele allochtoon voorbij gaan? Dus deze normaal irrelevante argumentatie, is in de situatie die SCH schetst, weldgelijk geldig.
pi_38869390
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:44 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Wanneer een hele samenleving er op gericht is allochtonen van zich te vervreemden, moet dat toch aan geen enkele allochtoon voorbij gaan? Dus deze normaal irrelevante argumentatie, is in de situatie die SCH schetst, weldgelijk geldig.
zeg dat heb ik meegemaakt

ik heb het binnen de omgeving gezien hoe ze doen en hun gezicht richting mij terwijl ik niks doe
pi_38869398
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:43 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom zijn ze racist geworden? Niet omdat allochtonen niks gedaan hebben hoor
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_38869402
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:43 schreef Meki het volgende:

[..]

Omdat ze niet genoeg geld krijgen van de staat, Meki.
pi_38869405
we hebben het hier wel over kinderen/jeugd die hier is geboren en opgegroeid .. moet je je toch afvragen hoe het komt dat ze zich zo onwelkom voelen de laatste jaren ..
en tja, de generatie van nu was een jaartje of 9-10 in die tijd dat fortuyn begon met zijn leuke uitspraken , islam achterlijk, asielzoekers in een kooi op schiphol en meer van dat soort denigrerende ongein .. en kuddeschaap nederland er natuurlijk al blatend achteraan, iedere islamiet is achterlijk, allemaal uitzuigers en goudzoekers die op moeten rotten, daarna waren het stuk voor stuk terroristen en tegenwoordig is het de zielige onderdrukte moslima en haar boze man .. en een rel over het feit dat de koningin gewoon beleefd is en geen handen schud omdat zij hun respecteerd .. boehoe ..

men oh men, wat zou ik kwaad zijn als ik in hun schoenen stond
pleased to meet you
pi_38869439
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:46 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Waarom zijn ze racist geworden? Niet omdat allochtonen niks gedaan hebben hoor
omdat ze dom en geen hersens hebben - en dat ook over criminelen
pi_38869477
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:47 schreef Meki het volgende:

[..]

omdat ze dom en geen hersens hebben - en dat ook over criminelen
Racist.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_38869532
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:48 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Racist.
ik heb het tegen de 1,6 Miljoen racistische Nederlanders
pi_38869728
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

.
Ik moet me dus maar van mijn geboortegrond laten wegjagen? Dacht het niet.
pi_38869763
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:46 schreef moussie het volgende:
we hebben het hier wel over kinderen/jeugd die hier is geboren en opgegroeid .. moet je je toch afvragen hoe het komt dat ze zich zo onwelkom voelen de laatste jaren ..
en tja, de generatie van nu was een jaartje of 9-10 in die tijd dat fortuyn begon met zijn leuke uitspraken , islam achterlijk, asielzoekers in een kooi op schiphol en meer van dat soort denigrerende ongein .. en kuddeschaap nederland er natuurlijk al blatend achteraan, iedere islamiet is achterlijk, allemaal uitzuigers en goudzoekers die op moeten rotten, daarna waren het stuk voor stuk terroristen en tegenwoordig is het de zielige onderdrukte moslima en haar boze man .. en een rel over het feit dat de koningin gewoon beleefd is en geen handen schud omdat zij hun respecteerd .. boehoe ..

men oh men, wat zou ik kwaad zijn als ik in hun schoenen stond
Ja inderdaad je school niet af maken en de criminaliteit in gaan is bovenal geen eigen keuze .
Het bekende calimero slachtofferschap waar bepaalde mensen gebruik van maken. Vooral niet de hand in eigen boezem maar wijzen naar de ander. Lekker makkelijk maar je lost er niets mee op.
pi_38869790
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:49 schreef Meki het volgende:

[..]

ik heb het tegen de 1,6 Miljoen racistische Nederlanders
In de islamitische wereld is het percentage racisten misschien nog wel het grootst, dat je het maar even weet. Maar dit terzijde.
pi_38869798
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:54 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

waar ben je dan geboren ?
pi_38869813
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:54 schreef -scorpione- het volgende:
Als jij je hier niet thuisvoelt en jouw overtuigingen onverenigbaar zijn met dit land dan kan je jezelf afvragen wat je hier doet.

Maar jij zou ergens willen wonen waar je jezelf niet thuis voelt?
pi_38869828
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:56 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

In de islamitische wereld is het percentage racisten misschien nog wel het grootst, dat je het maar even weet. Maar dit terzijde.
daar woon ik niet dus n.v.t
pi_38869896
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:57 schreef Meki het volgende:

[..]

daar woon ik niet dus n.v.t
Correctie: daar woon je NOG niet.
pi_38869939
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:39 schreef Meki het volgende:

[..]

hoe dan ?

Heb je helemaal gelijk in.

Elke keer dat ik zie dat er weer zo'n negatief topic gestart wordt schaam ik me Diep Diep Diep voor het feit dat ik die arme, onschuldige, goedwillende jongeren (die werkelijk alles tegen hebben gehad in hun leven en nooit ook maar één enkele kans hebben gekregen) gedreven heb tot die vreselijke, maar als je de achtergronden kent zeer begrijpelijke, daad.

Ze konden gewoon niet anders, en was geen enkele andere uitweg en het is allemaal mijn schuld

Jahoor keep dreaming, je hebt je leven in je eigen hand en het is je eigen verantwoordelijkheid om ermee te doen wat je ermee wilt doen.

OK, de een heeft een betere uitgangspostitie dan de ander, boeien...., niet zeiken en zielig doen, moet je even een stapje extra doen om dat in te halen. Ga maar lekker doen.
pi_38870349
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:33 schreef moussie het volgende:

[..]

goeie morgen zeg .. we zijn de treinkaping en de gegijzelde kindjes in de basisschool vergeten ?
Op den duur past men zich wel aan, of niet...
bij de ene groep ging dat snel en bij andere groepen dus niet
of nooit
http://www.home.nl/nieuws/binnenland/artikel/00235197
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_38870495
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:55 schreef MrX1982 het volgende:
Ja inderdaad je school niet af maken en de criminaliteit in gaan is bovenal geen eigen keuze .
Het bekende calimero slachtofferschap waar bepaalde mensen gebruik van maken. Vooral niet de hand in eigen boezem maar wijzen naar de ander. Lekker makkelijk maar je lost er niets mee op.
ooh, maar blanke kinderen uit de minder gegoede gezinnen hebben hier ook last van hoor .. je moet als ouder echt wel stevig in je schoenen staan om je kind te motiveren om naar school te gaan tegenwoordig ..
niet alleen heb je veel leerkrachten die uitgeput en doodmoe zijn, dus het lesmateriaal op een leuke intrigerende manier presenteren is er vaak niet meer bij, het is gewoon saai, maar daarnaast heb je ook nog .. uhm .. de bling-bling prestatie druk .. nu dat meer mensen het krap krijgen wordt het iets minder maar ik heb het dus herhaaldelijk me kind letterlijk naar school moeten schoppen zo stond het hem tegen omdat "de broek is niet goed, en de schoenen ook niet, en de jas helemaal een ramp, en de fiets is een barrel en piept" .. daar sta je dan met je peptalk dat materie niet teld en dat je leerd voor je toekomst, maar je hebt het tegen een kind, "leren voor de toekomst" is een weinig zeggend frase op die leeftijd, toekomst is 16 worden en een biertje mogen drinken oid .. dus wat je ook zegt weegt niet op tegen al dat stomme gepest ..
ik ben dan ook bijzonder blij dat ik ivm mijn ziekte niet bemiddelbaar ben en thuis .. ik denk dat als ik op dat moment had moeten werken mijn kind was begonnen met spijbelen met alle daaruit voortkomende problemen
pleased to meet you
pi_38870496
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:33 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat was vlak bij waar ik woonde

Ach, het is toch goed gekomen met de Molukkers? En ze hadden het goed recht om van zich te laten spreken.
  donderdag 15 juni 2006 @ 00:21:24 #137
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38870582
Och, 80% is niet democratisch.

Ik verbaas me nergens over: Meerderheid wil verbod pedopartij
Mooi onderzoekje van die Verdonk, om alleen 1 bepaalde groep te onderzoeken.

Goedkoop scoren, noem ik dat. Net zoals beweren dat UMTS onschadelijk is, na een onderzoek van 45 minuten.
En het dan óók nog eens, tegen advies van de wetenschappers voor gebruik op lange termijn gebruiken. Niets is vreemd in de politiek.

Het zou bijvoorbeeld handig zijn om eens te zien wat voor vragen er gesteld zijn.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_38870909
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 00:19 schreef moussie het volgende:
ooh, maar blanke kinderen uit de minder gegoede gezinnen hebben hier ook last van hoor .. je moet als ouder echt wel stevig in je schoenen staan om je kind te motiveren om naar school te gaan tegenwoordig ..
niet alleen heb je veel leerkrachten die uitgeput en doodmoe zijn, dus het lesmateriaal op een leuke intrigerende manier presenteren is er vaak niet meer bij, het is gewoon saai, maar daarnaast heb je ook nog .. uhm .. de bling-bling prestatie druk .. nu dat meer mensen het krap krijgen wordt het iets minder maar ik heb het dus herhaaldelijk me kind letterlijk naar school moeten schoppen zo stond het hem tegen omdat "de broek is niet goed, en de schoenen ook niet, en de jas helemaal een ramp, en de fiets is een barrel en piept" .. daar sta je dan met je peptalk dat materie niet teld en dat je leerd voor je toekomst, maar je hebt het tegen een kind, "leren voor de toekomst" is een weinig zeggend frase op die leeftijd, toekomst is 16 worden en een biertje mogen drinken oid .. dus wat je ook zegt weegt niet op tegen al dat stomme gepest ..
ik ben dan ook bijzonder blij dat ik ivm mijn ziekte niet bemiddelbaar ben en thuis .. ik denk dat als ik op dat moment had moeten werken mijn kind was begonnen met spijbelen met alle daaruit voortkomende problemen
Toch vreemd dat de meeste kinderen niet ontsporen. Er zijn inderdaad genoeg blanke kinderen die er ook met de pet naar gooien. Het probleem is dat deze kinderen het minder makkelijk kunnen afschuiven op discriminatie of racisme. Daarom zijn die argumenten ook kul in veel situaties.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar leven. Als ik morgen met mijn studie stop heb ik een probleem en dan kan ik mijn probleem gemakkelijk afschuiven op een ander. Ja maar de buren hebben een mooiere auto dan wij.
Ongelijkheid houd je altijd maar we leven in een land waar iedereen een goed leven kan hebben als hij/zij zich daar zelf voor inzet. Niets gaat vanzelf. Ja de zon komt op en gaat onder maar in de tussentijd kan je veel bereiken of vergooien.

Het calimero gedrag past de een beter dan de ander maar je schiet er uiteindelijk niets mee op behalve dat je jezelf in de poten schiet.
pi_38870969
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 00:15 schreef zhe-devilll het volgende:
Op den duur past men zich wel aan, of niet...
bij de ene groep ging dat snel en bij andere groepen dus niet
of nooit
of niet ?

ze hebben zelfs een president in ballingschap dus ..
quote:
http://www.home.nl/nieuws/binnenland/artikel/00235197
hmz .. het verbale gedeelte verbaasd mij dus ook niet zo, dat ontloopt elkaar niet veel imo .. maar enkele duizenden geweldsdelicten .. wat moet je daaronder verstaan ?
maar dat het rita "borg" verdonk niet verbaasd verbaasd mij nou helemaal niet
pleased to meet you
pi_38871065
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 00:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Toch vreemd dat de meeste kinderen niet ontsporen. Er zijn inderdaad genoeg blanke kinderen die er ook met de pet naar gooien. Het probleem is dat deze kinderen het minder makkelijk kunnen afschuiven op discriminatie of racisme. Daarom zijn die argumenten ook kul in veel situaties.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar leven. Als ik morgen met mijn studie stop heb ik een probleem en dan kan ik mijn probleem gemakkelijk afschuiven op een ander. Ja maar de buren hebben een mooiere auto dan wij.
Ongelijkheid houd je altijd maar we leven in een land waar iedereen een goed leven kan hebben als hij/zij zich daar zelf voor inzet. Niets gaat vanzelf. Ja de zon komt op en gaat onder maar in de tussentijd kan je veel bereiken of vergooien.

Het calimero gedrag past de een beter dan de ander maar je schiet er uiteindelijk niets mee op behalve dat je jezelf in de poten schiet.
duh .. maar krijg dat dus maar aan het verstand van een lichtelijk overspannen brugklasser .. en idd, dan heb ik het gemakkelijk gehad, ik heb niet nog dat extra verhaal van kleur en godsdienst erbij ..
maar ik wil dus alleen maar aangeven dat dit geen specifiek ethnisch probleem is maar meer een armoedeprobleem .. en dat zijn op dit moment nu eenmaal hoofdzakelijk allochtonen en dat is dus eigenlijk een vertekend beeld
pleased to meet you
pi_38871286
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 00:40 schreef moussie het volgende:

[..]

duh .. maar krijg dat dus maar aan het verstand van een lichtelijk overspannen brugklasser .. en idd, dan heb ik het gemakkelijk gehad, ik heb niet nog dat extra verhaal van kleur en godsdienst erbij ..
maar ik wil dus alleen maar aangeven dat dit geen specifiek ethnisch probleem is maar meer een armoedeprobleem .. en dat zijn op dit moment nu eenmaal hoofdzakelijk allochtonen en dat is dus eigenlijk een vertekend beeld
heeft helemaal NIX met kleur en of religie te maken maar eerder met het feit dat zij daarom oh zo zielig zijn

en om het maar op armoede af te schuiven is wel oh zo kort door de bocht
  donderdag 15 juni 2006 @ 01:18:35 #142
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38872078
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:42 schreef siggi het volgende:

3) Bied alle allochtoonse Nederlanders, die zich hier niet thuis voelen en geen toekomst willen/ zien, de mogelijkheid om hun Nederlandse Nationaliteit op te geven, hiervoor ontvangen zij het onder 2 berekende bedrag, dit kunnen zij dan gebruiken om in hun land van oorsprong een nieuwe toekomst voor zichelf op te bouwen, in een samenleving waar ze zich meer mee kunnen identificeren.
Ik denk niet dat dat gaat werken.
Wat moeten ze nou in het land van herkomst, waar geen banen zijn??
Het geld wat ze zogenaamd dan ontvangen is lang niet genoeg om terug te verhuizen naar hun land van oorsprong.
pi_38872509
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 00:48 schreef salutem het volgende:
heeft helemaal NIX met kleur en of religie te maken maar eerder met het feit dat zij daarom oh zo zielig zijn

en om het maar op armoede af te schuiven is wel oh zo kort door de bocht
nou wel potverdoome ..
JA .. het is zielig als je als 12 jarig kind gepest wordt omdat je ouders de poen niet hebben voor al die bling-bling .. en het is heel begrijpelijk dat een 12jarig kind voor die situatie waaraan die toch niets kan doen wegloopt .. en het is ook heel begrijpelijk dat die op een dag zo boos wordt om dat gepest dat die in zijn machteloosheid om zich heen begint te meppen ..
kan je het in je botte kop krijgen dat je het hier hebt over kinderen .. en dat die reageren als kinderen ?
pleased to meet you
pi_38873305
owke dus armoede staat geweld toe ??
pi_38873389
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 02:59 schreef salutem het volgende:
owke dus armoede staat geweld toe ??
en waar zeg ik dat nou weer ?

alles wat ik zeg is dat het geen ethnisch probleem is maar een armoede probleem ..
en ik zeg dat ik kan begrijpen dat die kinderen kwaad zijn .. maar daarmee zeg ik toch niet dat ik geweld goedkeur oid ..

maar jij bent wel een duidelijk voorbeeld van hoe het komt dat ze zo over ons denken, je blijft gewoon zoeken naar iets waardoor je mensen in een verdoemhoekje kan plaatsen .. als het niet over de ene boeg kan dan maar over de andere .. pff
pleased to meet you
  donderdag 15 juni 2006 @ 06:48:21 #146
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38873620
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 10:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Steeds vaker eerlijk gezegd, maar ik zie meer Marokkanen die met Nederlanders trouwen dan met Turken.
Sorry dat ik hier zo laat op reageer, maar ik vind dit dus werkelijk essentieel voor een samenleving. Er moet gewoon de vrijheid zijn voor mannen en vrouwen van diverse bevolkingsgroepen om sexuele/liefdesrelaties aan te gaan.

En ja, de Marokkaanse mannen doen dat elk weekend in de disco. Een ex-vriendin van me heeft zelfs eens een weekje of twee iets gehad met een Marokkaan.
Maar de meest gehoorde frustratie van Nederlanders en Belgen (en eender wie) is dan ook dat je maar liefst ver moet blijven van Marokkaanse dames, want anders krijg je de hele familie achter je aan, tenzij je beslist moslim te willen worden en je te laten besnijden. (En pas op, ik woon in "Borgerokko", het "Marokkaanse bastion" in Antwerpen, ik weet heus wel waarover ik praat).

Kunnen jullie niet eerst eens jullie eigen familie-ethiek in vraag stellen voor je over "racisme" begint, bijvoorbeeld?
---verdwijnt---
  donderdag 15 juni 2006 @ 07:03:10 #147
46960 StefanP
polemicist
pi_38873659
* mompelt iets over zelfreflectie en gebrek daaraan bij een bepaalde groep
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 15 juni 2006 @ 07:16:48 #148
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_38873702
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 01:38 schreef moussie het volgende:

[..]

nou wel potverdoome ..
JA .. het is zielig als je als 12 jarig kind gepest wordt omdat je ouders de poen niet hebben voor al die bling-bling .. en het is heel begrijpelijk dat een 12jarig kind voor die situatie waaraan die toch niets kan doen wegloopt .. en het is ook heel begrijpelijk dat die op een dag zo boos wordt om dat gepest dat die in zijn machteloosheid om zich heen begint te meppen ..
kan je het in je botte kop krijgen dat je het hier hebt over kinderen .. en dat die reageren als kinderen ?
Gepestworden is lastig.. Ik ben ook jaren gepest maar om dat nu weer als een excuus op te voeren om te ontsporen en je opleiding niet af te maken vind ik wat zwak. Ieder zo zn mening.
mai pen rai
  donderdag 15 juni 2006 @ 09:14:00 #149
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_38874503
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 06:48 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Sorry dat ik hier zo laat op reageer, maar ik vind dit dus werkelijk essentieel voor een samenleving. Er moet gewoon de vrijheid zijn voor mannen en vrouwen van diverse bevolkingsgroepen om sexuele/liefdesrelaties aan te gaan.

En ja, de Marokkaanse mannen doen dat elk weekend in de disco. Een ex-vriendin van me heeft zelfs eens een weekje of twee iets gehad met een Marokkaan.
Nog een geluk dat ze niet achter een raam op de Wallen is beland
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_38877784
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 06:48 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Maar de meest gehoorde frustratie van Nederlanders en Belgen (en eender wie) is dan ook dat je maar liefst ver moet blijven van Marokkaanse dames, want anders krijg je de hele familie achter je aan, tenzij je beslist moslim te willen worden en je te laten besnijden. (En pas op, ik woon in "Borgerokko", het "Marokkaanse bastion" in Antwerpen, ik weet heus wel waarover ik praat).

Kunnen jullie niet eerst eens jullie eigen familie-ethiek in vraag stellen voor je over "racisme" begint, bijvoorbeeld?
Het zou naief zijn om te denken dat dat niet geheel wederzijds is. Als ik een mooie blonde nederlandse dame zie en ik wil er een relatie mee beginnen, dan moet ik het maar niet in mijn hoofd halen om mn kop te laten zien bij de ouders van het betreffende meisje. Vroeger kon het nog wel, maar nu is dat echt dodelijk. De frustratie is dus wederzijds, maar dat heeft te maken met ingebakken vooroordelen en angst voor het anderen. Dat sla je er pas uit na meerdere generaties. Het zit nu eenmaal in de aard van de mens om binnen je eigen groep te blijven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38877906
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 11:24 schreef Mutant01 het volgende:
Het zit nu eenmaal in de aard van de mens om binnen je eigen groep te blijven.
Ben ik geen mens?
pi_38877971
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 01:38 schreef moussie het volgende:

[..]

nou wel potverdoome ..
Klopt, en het ene kind is mentaal sterker dan het andere kind. Zelf heb ik het geluk gehad dat mijn ouders gewoon een boven modaal inkomen hadden, omdat ze beide in Marokko gestudeerd hadden. (en dus geen analfabeet waren). Hierdoor werd het voor hen makkelijker om de taal te leren en te klimmen in de maatschappij. Voor talloze andere ouders die in Marokko niet de kans hadden om te studeren ligt dit anders, die hebben altijd laaggeschoold arbeid verricht en belandde in de slechte economische tijden in de WW of bijstand. Hun kinderen hebben dit meegekregen en je krijgt een kettingreactie. De kinderen worden gedwongen vroeg geld in het laadje te brengen wat er voor zorgt dat ze vervroegd van school af gaan en bijv het foute circuit opgaan (drugshandel) om snel geld te verdienen. Die kinderen hebben totaal geen ruimte gehad om zichzelf te ontplooien. Als je dan nog inderdaad al die rare uitspraken en zooi van de afgelopen jaren over je heen krijgt dan raak je gefrustreerd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38877990
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 11:28 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ben ik geen mens?
Dat weet ik niet. Ik ken je niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38878252
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 11:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik ken je niet.
Dan ben ik wel een heel slimme chimpansee of bonobo als ik me zo op het forum kan bewegen
  donderdag 15 juni 2006 @ 11:42:11 #155
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_38878316
quote:
Ik vind dat je gelijk hebt. Maar uit eigen waarneming: In een groep van meer dan één persoon zijn het ineens geen Nederlanders meer maar Marokkanen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Het moet wel van twee kanten komen!
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:17:55 #156
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_38879402
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 11:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt, en het ene kind is mentaal sterker dan het andere kind. Zelf heb ik het geluk gehad dat mijn ouders gewoon een boven modaal inkomen hadden, omdat ze beide in Marokko gestudeerd hadden. (en dus geen analfabeet waren). Hierdoor werd het voor hen makkelijker om de taal te leren en te klimmen in de maatschappij. Voor talloze andere ouders die in Marokko niet de kans hadden om te studeren ligt dit anders, die hebben altijd laaggeschoold arbeid verricht en belandde in de slechte economische tijden in de WW of bijstand. Hun kinderen hebben dit meegekregen en je krijgt een kettingreactie. De kinderen worden gedwongen vroeg geld in het laadje te brengen wat er voor zorgt dat ze vervroegd van school af gaan en bijv het foute circuit opgaan (drugshandel) om snel geld te verdienen. Die kinderen hebben totaal geen ruimte gehad om zichzelf te ontplooien. Als je dan nog inderdaad al die rare uitspraken en zooi van de afgelopen jaren over je heen krijgt dan raak je gefrustreerd.
Ze gaan het foute circruit in maar het is de schuld van hun omgeving. Het is altijd een keuze hoor en in de wereld is het nu eenmaal niet gelijk verdeeld. In Nederland hoeft nietmand te verhongeren en kan iedereen altijd naar school. Dat je het dan minder ruim hebt dat klopt. Maar ik wordt er gek van dat mensen criminaliteit goedpraten. De reden dat mensen een hekel aan Marokkanen hebben is door wat hun groep vaak doet. (criminaliteit).

Heb nog weinig mensen gehoord met problemen met chinesen of amerikanen die in Nederland wonen. Ach leg de schuldvraag altijd maar ergens anders neer.
Ik kreeg vroeger geen Levi spijkerbroek daarom moest ik er wel een stelen..
mai pen rai
pi_38879494
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:17 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ze gaan het foute circruit in maar het is de schuld van hun omgeving. Het is altijd een keuze hoor en in de wereld is het nu eenmaal niet gelijk verdeeld. In Nederland hoeft nietmand te verhongeren en kan iedereen altijd naar school. Dat je het dan minder ruim hebt dat klopt. Maar ik wordt er gek van dat mensen criminaliteit goedpraten. De reden dat mensen een hekel aan Marokkanen hebben is door wat hun groep vaak doet. (criminaliteit).

Heb nog weinig mensen gehoord met problemen met chinesen of amerikanen die in Nederland wonen. Ach leg de schuldvraag altijd maar ergens anders neer.
Ik word gek van die mensen die steeds maar roepen van iedereen heeft een kans en als je je papiertje haalt dan... Ja, wat dan? Zelfs met diploma in NL kunnen sommigen nog geen kant op.

Conclusie: ik praat criminaliteit wel goed. Hulde aan de mensen die het lef hebben met welke middelen dan ook gewoon voor zichzelf op te komen.
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:26:38 #158
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_38879648
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:21 schreef -scorpione- het volgende:
Conclusie: ik praat criminaliteit wel goed. Hulde aan de mensen die het lef hebben met welke middelen dan ook gewoon voor zichzelf op te komen.
Ben benieuwd of je dit ook zegt nadat je voordeur is ingetrapt, iemand een pistool tegen je hoofd zet en je huis leeg rooft.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_38879750
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ben benieuwd of je dit ook zegt nadat je voordeur is ingetrapt, iemand een pistool tegen je hoofd zet en je huis leeg rooft.
Als je iets goed praat dan praat je het goed. Ik zal het misschien niet leuk vinden, maar dat is niet anders. Er zal wel meer niet leuke dingen in het leven. En fatsoen is in NL sowieso ver te zoeken. In het bedrijfsleven is de criminaliteit en asocialiteit niet van de lucht, maar daar hoor je niemand over en het gebeurd nog eens door mensen die zichzelf als ongelovelijk fatsoenlijk zien en lopen te bleren als ze een keer van de fiets worden getrokken door een willekeurige Marokkaan.
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:35:07 #160
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_38879916
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:21 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ik word gek van die mensen die steeds maar roepen van iedereen heeft een kans en als je je papiertje haalt dan... Ja, wat dan? Zelfs met diploma in NL kunnen sommigen nog geen kant op.

Ligt wel even aan welk papiertje je hebt, met een studie kunstgeschiedenis kom je inderdaad niet ver. Maar goed gelukkig worden mensen die zich dingen toeeigenen hard aangepakt.. nog niet hard genoeg maar dat komt nog wel.

Blijkbaar ben je een voorstander van anarchie.. Ik krijg iets niet dus ik steel het. Lekker voor de mensen die wel hard voor hun geld werken. Na maande gespaard te hebben voor een mp3 speler wordt je overvallen en moet je hem inleveren. Zo laf zo een ontzettende kutstreek.. Daar heb ik dus totaal geen repect voor
mai pen rai
pi_38879971
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:17 schreef niet_links het volgende:

amerikanen idd niet maar wat de chinezen aangaat moet je toch even de geschiedenis na lezen ..
quote:
neem maar van mij aan dat als je je hele jeugd no matter wat je doet iedere keer maar tegen dat verrekte verdoemhoekje aanfietst je op gegeven moment wel die spijkerbroek jat .. tenminste 1 ding waarmee ze je niet meer kunnen pesten .. kinderlogica, zo fout als wat .. maar nog steeds kinderlogica
pleased to meet you
pi_38880012
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:35 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ligt wel even aan welk papiertje je hebt, met een studie kunstgeschiedenis kom je inderdaad niet ver. Maar goed gelukkig worden mensen die zich dingen toeeigenen hard aangepakt.. nog niet hard genoeg maar dat komt nog wel.

Blijkbaar ben je een voorstander van anarchie.. Ik krijg iets niet dus ik steel het. Lekker voor de mensen die wel hard voor hun geld werken. Na maande gespaard te hebben voor een mp3 speler wordt je overvallen en moet je hem inleveren. Zo laf zo een ontzettende kutstreek.. Daar heb ik dus totaal geen repect voor
Tja, dan moet je jezelf maar beter verdedigen. En waar haal je dat geld vandaan trouwens? Werk je voor een bedrijf als Nike bijvoorbeeld dan is de enige reden dat jij een lekker salaris ontvangt de hoeveelheid kinderarbeid die de toeleveranciers van Nike gebruiken en waar het bedrijf handig gebruik van maakt. En dat vind ik nu net een kutstreek Veel plezier met je mp3 speler
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:51:27 #163
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_38880349
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:36 schreef moussie het volgende:

[..]

amerikanen idd niet maar wat de chinezen aangaat moet je toch even de geschiedenis na lezen ..
[..]

neem maar van mij aan dat als je je hele jeugd no matter wat je doet iedere keer maar tegen dat verrekte verdoemhoekje aanfietst je op gegeven moment wel die spijkerbroek jat .. tenminste 1 ding waarmee ze je niet meer kunnen pesten .. kinderlogica, zo fout als wat .. maar nog steeds kinderlogica
Ik heb in mn jeugd heel veel in het verdomhoekje gezeten. Jammer voor me maar ik ben tenminste niet gaan stelen. Gewoon netjes mn opleidingen afgemaakt en wat van mn leven gemaakt.
mai pen rai
pi_38880442
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:38 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Tja, dan moet je jezelf maar beter verdedigen. En waar haal je dat geld vandaan trouwens? Werk je voor een bedrijf als Nike bijvoorbeeld dan is de enige reden dat jij een lekker salaris ontvangt de hoeveelheid kinderarbeid die de toeleveranciers van Nike gebruiken en waar het bedrijf handig gebruik van maakt. En dat vind ik nu net een kutstreek Veel plezier met je mp3 speler
Dan moet je jezelf maar beter verdedigen? Uit welke rimboe ben jij in godsnaam gekropen? In Nederland hebben we daarvoor een staat en politie om ons te beschermen en dan met name ons eigendomsrecht maar ja aan je opmerkingen te horen ken je dat begrip niet zo goed.
pi_38880520
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:51 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ik heb in mn jeugd heel veel in het verdomhoekje gezeten. Jammer voor me maar ik ben tenminste niet gaan stelen. Gewoon netjes mn opleidingen afgemaakt en wat van mn leven gemaakt.
omdat jij het kan, sterk genoeg in je schoenen stond, wil toch niet zeggen dat iedereen het kan .. was dat maar zo, dan zou de hele wereld naar mijn simpele norm leven en was het eindelijk eens afgelopen met al die ellende
pleased to meet you
pi_38880808
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:57 schreef moussie het volgende:

[..]

omdat jij het kan, sterk genoeg in je schoenen stond, wil toch niet zeggen dat iedereen het kan .. was dat maar zo, dan zou de hele wereld naar mijn simpele norm leven en was het eindelijk eens afgelopen met al die ellende
Inderdaad, het altijd maar betrekken op jezelf heeft geen zin. Er zijn nu eenmaal sterkere en zwakkere mensen, je kan wel alles met jezelf gaan vergelijken maar dat heeft geen zin.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38881428
Verdonk heeft me stem!
KLAAS JAN HUNTELAAR
  donderdag 15 juni 2006 @ 13:31:48 #168
132379 Stew
Heldenzeit
pi_38881570
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:57 schreef moussie het volgende:

[..]

En? Daarom moet het gelijk van de "zwakste" maar prevaleren?
Ik vind dit een uiterst merkwaardige discussie aan het worden. De wet (dwz de algemene geldende spelregels om als maatschappij te kunnen functioneren) moet gewoon worden gehandhaaft, door zwoel burgers als overheid. Daarbinnen zijn er genoeg mogelijkheden om de zwakkeren, of hoe je ze ook wil noemen, te ondersteunen.
Dat dat moemnteel niet goed gebeurd is een tweede, maar dat zou wmb dan het punt moeten zijn waar het om gaat.
Hat irgendwer gesagt es wäre Zeit für Helden?
pi_38881962
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:54 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Dan moet je jezelf maar beter verdedigen? Uit welke rimboe ben jij in godsnaam gekropen? In Nederland hebben we daarvoor een staat en politie om ons te beschermen en dan met name ons eigendomsrecht maar ja aan je opmerkingen te horen ken je dat begrip niet zo goed.
Ach, de wet. Ik heb geen vertrouwen in de politie en ook niet in onze rechtstaat. To hell met die lullige regeltjes van je.

edit: las er helemaal overheen, maar wie ben jij om mijn intelligentie en kennis te beoordelen? Ik geloof dat je zelf niet helemaal begrijpt hoe de wereld in elkaar steekt of wel? En erg typisch dat mijn Nike voorbeeld weer compleet wordt genegeerd want dat is wel erg vervelend hè.
pi_38882182
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:31 schreef Stew het volgende:
En? Daarom moet het gelijk van de "zwakste" maar prevaleren?
Ik vind dit een uiterst merkwaardige discussie aan het worden. De wet (dwz de algemene geldende spelregels om als maatschappij te kunnen functioneren) moet gewoon worden gehandhaaft, door zwoel burgers als overheid. Daarbinnen zijn er genoeg mogelijkheden om de zwakkeren, of hoe je ze ook wil noemen, te ondersteunen.
Dat dat moemnteel niet goed gebeurd is een tweede, maar dat zou wmb dan het punt moeten zijn waar het om gaat.
ja hallo zeg, nou gaat de discussie wel een heel andere kant op .. waar het mee begon was dat er, weer eens, van die generaliserende opmerkingen werden gemaakt over de marokkaanse (school)dropout .. ik stel alleen maar dat dit geen ethnisch probleem is maar een armoedeprobleem .. dat zegt niks over gelijk of whatever .. alleen maar dat je je niet moet blindstaren opde ethnische achtergrond maar ook moet kijken naar de rest
pleased to meet you
  donderdag 15 juni 2006 @ 14:02:17 #171
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_38882583
@moussie
Wat jij stelt is dat als je arm bent het een excuus is voor het stelen. Er is nooit een excuus voor stelen in Nederland want niemand hoeft honger te lijden. Het is jammer dat je niet al die bling bling hebt maar dat betekend niet dat je een ander moet gaan bestelen.
mai pen rai
  donderdag 15 juni 2006 @ 14:04:05 #172
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_38882634
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Inderdaad, het altijd maar betrekken op jezelf heeft geen zin. Er zijn nu eenmaal sterkere en zwakkere mensen, je kan wel alles met jezelf gaan vergelijken maar dat heeft geen zin.
Jij haalde jezelf ook als voorbeeld aan. Ik vind gewoon dat mensen niet moeten zeuren er gaat in Nederland nietmand van de honger dood en iedereen kan studeren. Er is gewoon geen rechtvaardiging voor het stelen of andere criminele feiten plegen. Het is wel zo dat mensen die arm zijn eerder stelen als rijken maar dat is een gevolg van. Het rechtvaardigd het niet
mai pen rai
pi_38884979
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 14:02 schreef niet_links het volgende:
@moussie
Wat jij stelt is dat als je arm bent het een excuus is voor het stelen. Er is nooit een excuus voor stelen in Nederland want niemand hoeft honger te lijden. Het is jammer dat je niet al die bling bling hebt maar dat betekend niet dat je een ander moet gaan bestelen.
fout .. ik zeg dat armoede en niet je ethnische achtergrond de oorzaak is van stelen ..
ik gebruik het niet als excuus maar constateer een feit
pleased to meet you
pi_38885730
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 14:04 schreef niet_links het volgende:

[..]

Jij haalde jezelf ook als voorbeeld aan. Ik vind gewoon dat mensen niet moeten zeuren er gaat in Nederland nietmand van de honger dood en iedereen kan studeren. Er is gewoon geen rechtvaardiging voor het stelen of andere criminele feiten plegen. Het is wel zo dat mensen die arm zijn eerder stelen als rijken maar dat is een gevolg van. Het rechtvaardigd het niet
Ik vergelijk mezelf niet met de armere, jij zegt dat jij het zelf ook erg krap had. Ik zeg juist dat ik dat niet had en dat ik dus geluk heb gehad. Bij criminaliteit spelen meerdere factoren een rol, armoede is er een van. Niemand zegt dat stelen gerechtvaardigd is als je arm bent, maar je kan het wel aantonen als een oorzaak. Mensen focussen zoals Moussie ook al zei eerder op etniciteit dan op de werkelijke oorzaken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38886479
Hoe wil je aantonen dat criminaliteit een oorzaak is van armoede?

Criminaliteit is een keuze net zoals je school afmaken een keuze is.
pi_38886558
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 15:42 schreef MrX1982 het volgende:

Ja, en soms is het gewoon een goede en logische keuze dus wie ben jij om iedereen in het verdomhoekje daarvoor te gooien?
pi_38886568
quote:

Overal in de wereld zie je dat mensen die in armoede leven makkelijker vatbaar zijn voor criminaliteit, dus dat is niets nieuws, maar het blijft zoals je zegt wel een eigen keuze.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_38886671
quote:

tja, als ik zo kijk naar de nederlandse samenleving dan bestaat die keuze dus uit of met de bling-bling gepest of zonder de bling-bling gepest, maar wat je ook doet, gepest wordt je toch .. dus tja, wat kies je dan als opstandige puber zijnde ?
pleased to meet you
pi_38886678
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 15:45 schreef Slayage het volgende:
Overal in de wereld zie je dat mensen die in armoede leven makkelijker vatbaar zijn voor criminaliteit, dus dat is niets nieuws, maar het blijft zoals je zegt wel een eigen keuze.
We hebben het hier over Nederland. Daarnaast is een statistisch verband niet direct een oorzakelijk verband.

Nederland is de laatste deccennia rijker geworden. Dan zou je verwachten dat de rijkdom gepaard zou moeten gaan met de daling van de criminaliteit omdat het volgens jou een oorzakelijk verband is.
pi_38886800
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 15:48 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

We hebben het hier over Nederland. Daarnaast is een statistisch verband niet direct een oorzakelijk verband.

Nederland is de laatste deccennia rijker geworden. Dan zou je verwachten dat de rijkdom gepaard zou moeten gaan met de daling van de criminaliteit omdat het volgens jou een oorzakelijk verband is.
Nee, nu trek je een zeer onlogische conclusie. De behoeften zijn namelijk ook gestegen. (Luxe goederen van vroeger zijn nu bijna noodzakelijke goederen). Relatief gezien zijn de armeren er dus ook niet rijker op geworden. Gemiddeld misschien wel, maar dat zegt geen drol.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38886811
quote:

[..]

ho, nederland in z'n geheel is misschien rijker geworden, het besteedbare inkomen van de minima is gedaald
pleased to meet you
pi_38886872
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 15:51 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, nu trek je een zeer onlogische conclusie. De behoeften zijn namelijk ook gestegen. (Luxe goederen van vroeger zijn nu bijna noodzakelijke goederen). Relatief gezien zijn de armeren er dus ook niet rijker op geworden. Gemiddeld misschien wel, maar dat zegt geen drol.
Oh dus nu is materialisme de schuldige van criminaliteit?

Ik zie ook weleens mensen rijden met een Porsche terwijl ik geen Porsche heb. Moet ik nu de criminaliteit in gaan?
pi_38886929
quote:

[..]

Niet iedereen is er vooruit op gegaan natuurlijk, maar grote verschillen in inkomen in een maatschappij maken wel een goed omgeving voor criminaliteit. Haves en de have nots. Als iedereen arm is in een samenleving zal de criminaliteit bv ook niet al te hoog zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_38886939
quote:
Huh? Crimininaliteit als oorzaak van armoede lijkt me een geslaagde plukze-regeling. Had je willen vragen hoe aangetoond kan worden dat criminaliteit een [b]gevolg[/b[ is van armoede? Aftewel: armoede oorzaak van criminaliteit?

Als je vraag is zoals ik me redelijk lijkt: je kan criminaliteit in verder vergelijkbare groepen, onderschieden naar kapitaalkrachtigheid, met elkaar vergelijken. Ik meen dat dara vrij vaak uitkomt dat armoediger groepen meer in aanraking komen met justitie. Daarmee is geen oorzakelijk verband aangetoond, maar wel een verband.
quote:
Wat tot crimineel gedrag gerekend wordt is ook een keuze.
pi_38887006
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 15:53 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Oh dus nu is materialisme de schuldige van criminaliteit?

Ik zie ook weleens mensen rijden met een Porsche terwijl ik geen Porsche heb. Moet ik nu de criminaliteit in gaan?
Zeg ik dat materialisme de schuldige is? Criminaliteit heeft meerdere oorzaken, armoede is er een van, de drang naar materialisme kan ook een oorzaak zijn (vooral voor armeren natuurijk). Iemand die arm is, waarvan zijn vrienden allemaal een auto hebben, kan zijn heil zoeken bij niet-legale middelen om ook aan een auto te komen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38887096
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 15:55 schreef Slayage het volgende:
Niet iedereen is er vooruit op gegaan natuurlijk, maar grote verschillen in inkomen in een maatschappij maken wel een goed omgeving voor criminaliteit. Haves en de have nots. Als iedereen arm is in een samenleving zal de criminaliteit bv ook niet al te hoog zijn.
Er zitten meer mannen in de gevangenis dan vrouwen, statistisch verband, dus man zijn is een oorzaak van criminalieit. Oorzakelijk verband.
pi_38887146
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 15:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Er zitten meer mannen in de gevangenis dan vrouwen, statistisch verband, dus man zijn is een oorzaak van criminalieit. Oorzakelijk verband.
Onzin als je niet kijkt naar de vraag waarom dat zo is.
pi_38887156
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 15:56 schreef Mutant01 het volgende:
Zeg ik dat materialisme de schuldige is? Criminaliteit heeft meerdere oorzaken, armoede is er een van, de drang naar materialisme kan ook een oorzaak zijn (vooral voor armeren natuurijk). Iemand die arm is, waarvan zijn vrienden allemaal een auto hebben, kan zijn heil zoeken bij niet-legale middelen om ook aan een auto te komen.
Oh dus een auto is noodzakelijk? Ik dacht altijd dat Nederland een degelijk OV netwerk heeft.
Ik heb zelf geen auto. Vrienden van mij hebben wel een auto. Voor mij geen reden om de criminaliteit in te gaan. Als ik een auto wil moet ik daarvoor werken. En zo geldt dat voor meer dingen.
pi_38887164
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 15:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nee, want het man zijn kan nooit een "rechtvaardigingsgrond" zijn voor diegene om te gaan stelen. Heb jij ooit van een man gehoord dat hij iets had gestolen omdat hij een man is? Lekker overdreven naief.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 15 juni 2006 @ 16:01:16 #190
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_38887169
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 15:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vergelijk mezelf niet met de armere, jij zegt dat jij het zelf ook erg krap had. Ik zeg juist dat ik dat niet had en dat ik dus geluk heb gehad. Bij criminaliteit spelen meerdere factoren een rol, armoede is er een van. Niemand zegt dat stelen gerechtvaardigd is als je arm bent, maar je kan het wel aantonen als een oorzaak. Mensen focussen zoals Moussie ook al zei eerder op etniciteit dan op de werkelijke oorzaken.
Ik had het over gepest worden. Krap heb ik het wel een periode gehad maar niet heel lang. Maar ik ben het er wel mee eens dat armoede een oorzaak is maar het mag geen excuus zijn.
mai pen rai
pi_38887257
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:01 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Oh dus een auto is noodzakelijk? Ik dacht altijd dat Nederland een degelijk OV netwerk heeft.
Ik heb zelf geen auto. Vrienden van mij hebben wel een auto. Voor mij geen reden om de criminaliteit in te gaan. Als ik een auto wil moet ik daarvoor werken. En zo geldt dat voor meer dingen.
Je pakt er telkens een aspect uit, dat maakt je niet geloofwaardig. Zoals ik al zei heeft criminaliteit meer oorzaken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38887281
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 15:55 schreef sigme het volgende:
Huh? Crimininaliteit als oorzaak van armoede lijkt me een geslaagde plukze-regeling. Had je willen vragen hoe aangetoond kan worden dat criminaliteit een [b]gevolg[/b[ is van armoede? Aftewel: armoede oorzaak van criminaliteit?
Uh ja dat bedoel ik .
quote:
Als je vraag is zoals ik me redelijk lijkt: je kan criminaliteit in verder vergelijkbare groepen, onderschieden naar kapitaalkrachtigheid, met elkaar vergelijken. Ik meen dat dara vrij vaak uitkomt dat armoediger groepen meer in aanraking komen met justitie. Daarmee is geen oorzakelijk verband aangetoond, maar wel een verband.
Dat is dan toch een statistisch verband en niet direct een oorzakelijk verband.
quote:
Wat tot crimineel gedrag gerekend wordt is ook een keuze.
Wat crimineel is en wat niet is inderdaad een keuze. Maar dat is niet heel relevant hier.
pi_38887308
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:01 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ik had het over gepest worden. Krap heb ik het wel een periode gehad maar niet heel lang. Maar ik ben het er wel mee eens dat armoede een oorzaak is maar het mag geen excuus zijn.
Gepest worden kan ook een meespelende factor zijn. Alleen zoals ik al eerder zei, de een is sterker dan de ander. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je naaste omgeving ermee omgaat. Er is geen enkel excuus om te gaan stelen, dat ben ik zeker met je eens!
Allah Al Watan Al Malik
pi_38887343
Mag ik er even een gewaagde stelling tegenaan gooien: mensen die leven in een omgeving met sterke status-cultuur gaan eerder de criminaliteit in.
pi_38887364
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:07 schreef -scorpione- het volgende:
Mag ik er even een gewaagde stelling tegenaan gooien: mensen die leven in een omgeving met sterke status-cultuur gaan eerder de criminaliteit in.
Ik denk dat dat best wel klopt. Dat zie je heel goed in de achterstandswijken. (Ben jij een kloon van broekhoest? )
Allah Al Watan Al Malik
pi_38887386
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:01 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, want het man zijn kan nooit een "rechtvaardigingsgrond" zijn voor diegene om te gaan stelen. Heb jij ooit van een man gehoord dat hij iets had gestolen omdat hij een man is? Lekker overdreven naief.
Maar bij armoede als oorzaak van criminaliteit leg je die link wel.
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:03 schreef Mutant01 het volgende:
Je pakt er telkens een aspect uit, dat maakt je niet geloofwaardig. Zoals ik al zei heeft criminaliteit meer oorzaken.
Maar criminaliteit is iets wat je overkomt en waar je niets aan kunt doen of dat niet?
pi_38887403
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat best wel klopt. Dat zie je heel goed in de achterstandswijken.
En in het bedrijfsleven.
pi_38887475
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:09 schreef MrX1982 het volgende:
Maar bij armoede als oorzaak van criminaliteit leg je die link wel.
Het is een van de mogelijke oorzaken, er spelen meerdere zaken een rol. Er is in iedergeval een duidelijk verband tussen armoede en criminaliteit.
quote:
Maar criminaliteit is iets wat je overkomt en waar je niets aan kunt doen of dat niet?
Als slachtoffer of als dader?
Allah Al Watan Al Malik
pi_38887566
Als het geen oorzakelijk verband is kan het misschien wel een versterkende moderating factor zijn.
pi_38887610
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:11 schreef Mutant01 het volgende:
Het is een van de mogelijke oorzaken, er spelen meerdere zaken een rol. Er is in iedergeval een duidelijk verband tussen armoede en criminaliteit.
Ik zie het oorzakelijke verband niet.
quote:
Als slachtoffer of als dader?
Als dader.
pi_38887781
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:14 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zie het oorzakelijke verband niet.
Dat betekend dus dat je de Islam ook niet als oorzakelijk verband ziet voor moslimterrorisme?
quote:
Als dader.
Waarom zou je als dader niets tegen criminaliteit kunnen doen. Als potentiele dader moet je kijken naar wat je juist wel hebt, en niet wat je niet hebt. Men moet zichzelf ontplooien en betere vrienden uitkiezen. Dat zijn allemaal dingen die je als potentiele dader kan doen. De uiteindelijk verantwoordelijkheid ligt bij jezelf.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38888105
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:19 schreef Mutant01 het volgende:
Dat betekend dus dat je de Islam ook niet als oorzakelijk verband ziet voor moslimterrorisme?
Ik denk niet dat je het ene oorzakelijke verband of het gebrek eraan kan uitwisselen met het andere omdat het appels met peren vergelijken is.
quote:
Waarom zou je als dader niets tegen criminaliteit doen. Als potentiele dader moet je kijken naar wat je juist wel hebt, en niet wat je niet hebt. Men moet zichzelf ontplooien en betere vrienden uitkiezen. Dat zijn allemaal dingen die je als potentiele dader kan doen. De uiteindelijk verantwoordelijkheid ligt bij jezelf.
Dus criminaliteit blijft een keuze.
pi_38888210
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:27 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk niet dat je het ene oorzakelijke verband of het gebrek eraan kan uitwisselen met het andere omdat het appels met peren vergelijken is.
Hoezo is het appels met peren vergelijken. De statistische gegevens zijn in beide gevallen bekend. In het ene geval wordt er echter heel makkelijk direct een oorzakelijk verband eraan verbonden.
quote:
Dus criminaliteit blijft een keuze.
Criminaliteit is altijd een keuze, maar de vrijheid waarin de keuze genomen wordt is relatief.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38888409
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:31 schreef Mutant01 het volgende:
Hoezo is het appels met peren vergelijken. De statistische gegevens zijn in beide gevallen bekend. In het ene geval wordt er echter heel makkelijk direct een oorzakelijk verband eraan verbonden.
Het zijn twee verschillende situaties. In jouw these zou de islam dus een van de oorzaken zijn van terrorisme .
quote:
Criminaliteit is altijd een keuze, maar de vrijheid waarin de keuze genomen wordt is relatief.
We leven hier toch in een vrij land.
pi_38888639
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:38 schreef MrX1982 het volgende:
Het zijn twee verschillende situaties. In jouw these zou de islam dus een van de oorzaken zijn van terrorisme .
En in jouw these dus kennelijk niet. Overigens zou in mijn these niet DE islam een van de oorzaken zijn, maar wel een stroming, zou een van de mogelijke oorzaken zijn (in combinatie met andere factoren)
quote:
We leven hier toch in een vrij land.
Binnen een vrij land kunnen sociale omstandigheiden zodanig op je drukken dat de vrijheid waarin je bepaalde keuzes maakt slechts relatief zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38888761
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:45 schreef Mutant01 het volgende:
En in jouw these dus kennelijk niet. Overigens zou in mijn these niet DE islam een van de oorzaken zijn, maar wel een stroming, zou een van de mogelijke oorzaken zijn (in combinatie met andere factoren)
Ik nuanceer dat dan ook naar niet DE islam is een oorzaak maar een bepaalde denkwijze binnen de islam.
quote:
Binnen een vrij land kunnen sociale omstandigheiden zodanig op je drukken dat de vrijheid waarin je bepaalde keuzes maakt slechts relatief zijn.
Dus dan is criminaliteit toch niet geheel een eigen keuze?
  donderdag 15 juni 2006 @ 16:50:05 #207
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38888810
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

[..]

quote:
De invloed van de directe omgeving is de belangrijkste oorzaak van de hoge criminaliteit onder Marokkanen in Nederland. Meer nog dan werkloosheid of een laag inkomen, speelt het een grote rol dat familie, vrienden en buurtgenoten misdaad onvoldoende afkeuren.

Dat blijkt uit een onderzoek van Lex Borghans en Bas ter Weel, twee economen van de Universiteit van Maastricht. Hun onderzoek verschijnt vandaag in het vakblad Economisch Statistische Berichten (ESB).
http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1068703898348.html
pi_38888987
quote:
Bedankt, past er precies goed bij Geld speelt in sommige Marokkaanse families een zodanig grote rol, dat ze het accepteren als het via de illegale weg moet.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 15 juni 2006 @ 16:56:49 #209
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38889038
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Bedankt, past er precies goed bij Geld speelt in sommige Marokkaanse families een zodanig grote rol, dat ze het accepteren als het via de illegale weg moet.
Whaha, jij praat ook alles recht wat krom is hé.
pi_38889042
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:48 schreef MrX1982 het volgende:
Dus dan is criminaliteit toch niet geheel een eigen keuze?
Dat verschilt per geval. Meestal is het wel een keuze denk ik.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38889056
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:56 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Whaha, jij praat ook alles recht wat krom is hé.
Huh? Die begrijp ik even niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38889082
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:56 schreef Mutant01 het volgende:
Dat verschilt per geval. Meestal is het wel een keuze denk ik.
Dan zijn we het toch nog ergens over eens.
pi_38889301
quote:
De invloed van de directe omgeving is de belangrijkste oorzaak van de hoge criminaliteit onder Marokkanen in Nederland. Meer nog dan werkloosheid of een laag inkomen, speelt het een grote rol dat familie, vrienden en buurtgenoten misdaad onvoldoende afkeuren.
en dat is dus iets wat te maken heeft met cultureel verschil, het is niet dat misdaad niet afgekeurd wordt maar het corrigerende orgaan ligt bij hun anders dan bij ons, haak sop elkaar zou je haast kunnen zeggen
waar we hier in NL de ouders benaderen als het kind zich niet gedraagt op school, verwachten hun dat de school de bestraffing op zich neemt .. het gezag van pa houdt op bij de voordeur
correct me if I'm wrong, maar zo is het me verteld door vrienden + dat het zo op TV is vertoond, een jaar of 20 geleden
pleased to meet you
pi_38889500
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 17:05 schreef moussie het volgende:

[..]

en dat is dus iets wat te maken heeft met cultureel verschil, het is niet dat misdaad niet afgekeurd wordt maar het corrigerende orgaan ligt bij hun anders dan bij ons, haak sop elkaar zou je haast kunnen zeggen
waar we hier in NL de ouders benaderen als het kind zich niet gedraagt op school, verwachten hun dat de school de bestraffing op zich neemt .. het gezag van pa houdt op bij de voordeur
correct me if I'm wrong, maar zo is het me verteld door vrienden + dat het zo op TV is vertoond, een jaar of 20 geleden
Klopt, in Marokko is het heel normaal als een leraar een corrigerende tik uitdeelt. Of als de persoon erg stout is dat de buurman er hem op aanspreekt. Daar corrigeert de samenleving veel meer.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38893364
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 01:18 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat gaat werken.
Wat moeten ze nou in het land van herkomst, waar geen banen zijn??
Het geld wat ze zogenaamd dan ontvangen is lang niet genoeg om terug te verhuizen naar hun land van oorsprong.
Ja het is natuurlijk een afweging die ze moeten maken, maar als ze hier geen toekomst zien en vinden dat deze samenleving en normen en waarden niet bij hun wensen aansluiten is het wellicht iets dat aanspreekt.

Als een economisch asielzoeker al met ¤ 7000,- teruggestuurd wordt dan zou het wel eens kunnen zijn dat ze een bedrag van tussen de ¤ 15000 en ¤ 25000 mee krijgen om hun nieuwe leven in hun oude/ tweede moederland op te starten. Lijkt me in veel derde wereld landen een bedrag waar je een flinke tijd mee vooruit kunt.

En wat ik begrepen heb van de berichten hier gaat het voornamelijk om de mensen van Marokkaanse afkomst. Die hebben al een tweede Nationaliteit, dat levert dus geen probleem op, en ik meen dat Marokko in economisch opzicht ook redelijk aan de weg timmert en niet gerekend kan worden tot een echt ontwikkelingsland.

Maar nogmaals, dat is een afweging die de lui, die zich absoluut niet in de Nederlandse samenleving en normen en waarden kunnen vinden.

Zo houden we hier de welwillenden en gemotiveerden over, mooi voor Nederland, en zo krijgt de club die terug wil een leuk steuntje in de rug om hun nieuwe leven elders op te bouwen.
En het is nog gratis ook; anders gaat al dat geld naar allerlei, niet werkende, integratie, werkgelegenheids en wie weet wat voor trajecten.
  donderdag 15 juni 2006 @ 20:06:59 #216
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38895256
statistieken kloppen niet, iig niet op mensen.
dus er zal ook wel weer de helft van verzonnen zijn.

daarnaast geloof ik ook niet in democratie, ben ik nu fout?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_38905906
Prutsers!!
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_38908535
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:05 schreef MrX1982 het volgende:
Dat is dan toch een statistisch verband en niet direct een oorzakelijk verband.
Eens.
quote:
[..]

Wat crimineel is en wat niet is inderdaad een keuze. Maar dat is niet heel relevant hier.
Toch wel . Kijk, wat wel en niet crimineel is wordt bepaald door de regels. Of men zich daar wel of niet aan gebonden voelt wordt bepaald door cultuur. De regels worden opgesteld door de machtigen. Dat zijn -niet toevallig- ook de rijkeren. Die zullen neiging hebben hun regels te laten aansluiten bij hun cultuur. De cultuur van de rijkste groep wijkt áltijd af van de armste groep, anders was er geen verschil tussen arm en rijk.

Zo is het geen toeval dat diefstal zoals gepleegd wordt door armere groepen zwaarder vervolgd, bestraft, maatschappelijk veroordeeld wordt dan diefstal door rijkeren (witteboordencriminaliteit).

Wat crimineel wordt geacht heeft geen objectief kader, het zal dit altijd datgene zijn wat tégen het fatsoen wordt geacht van degenen die hun fatsoen kunnen opleggen.
pi_38908552
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:07 schreef -scorpione- het volgende:
Totaal oneens. In een cultuur waarin status erg belangrijk is wil men juist geen maatschappelijke afkeur. Criminaliteit ís het overtreden van maatschappelijke regels.

Wat hoge criminlaiteitscijfers oplevert is wanneer de regels niet aansluiten bij maatschappelijke afkeur. Als tegen het verkeer infietsen verboden is maar 100% van de bevolking vindt het niet verboden.. dan klopt de regel niet met de werkelijkheid, en één van beide zou moeten worden veranderd.

Hele volksstammen vinden hardrijden, verzekering oplichten, brommer stelen, drugsverkopen, meisjes aanranden in een heleboel gevallen eigenlijk heel logisch. Niet afkeurenswaardig. Wanneer de grenzen die de maatschappij per wet stelt onvoldoende leven bij wat de maatschappij op straat vindt dan wordt status onafhankelijk van regels. En kan een crimineel een bewonderde bekende Nederlander zijn en een klein crimineeltje een gastje wat respect opeist.

Natuurlijk horen we met z'n allen criminelen met de nek aan te kijken. En de meer statusgevoeligen zouden daar het meest gevoelig voor zijn.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 09:10:41 #220
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_38909676
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 20:06 schreef BaajGuardian het volgende:
statistieken kloppen niet, iig niet op mensen.
dus er zal ook wel weer de helft van verzonnen zijn.

daarnaast geloof ik ook niet in democratie, ben ik nu fout?
En dat is wat je wilt toch? Dat mensen je fout vinden?
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_38994918
Ik ben voorstander van tweesporenbeleid in deze.

Spoor 1: voorkomen van discriminatie jegens deze groep jongeren.
Spoor 2: actief uitzetten van jongeren die onze democratie weigeren te respecteren.
pi_38995712
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:23 schreef dVTB het volgende:
Ik ben voorstander van tweesporenbeleid in deze.

Spoor 1: voorkomen van discriminatie jegens deze groep jongeren.
Spoor 2: actief uitzetten van jongeren die onze democratie weigeren te respecteren.
Ben benieuwd hoe je dat laatste juridisch zou willen regelen.
pi_38996389
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:54 schreef SCH het volgende:

[..]

ik naar alle 2 .. en dan meer naar de eerste ..
2de zou denk ik zelfs relatief makkelijk te doen zijn ivm hun dubbele passport . maar als hij iets weet waardoor je discriminatie kan voorkomen .. I'm all ears .. euh ,, eyes
pleased to meet you
pi_38999447
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:54 schreef SCH het volgende:
Actief uitzetten van mensen die bijvoorbeeld geweld gebruiken richting politici, of dreigementen uiten, voorbereidingen treffen voor terroristische aanslagen. Let wel: uitzetten NA eerst een langdurige gevangenisstraf in Nederland te hebben uitgezeten.
  maandag 19 juni 2006 @ 13:46:33 #225
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_39000618
Waarom eerst een langdurige straf uitzitten? Zodat ze ons nog even een hoop geld kosten?
pi_39001922
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:46 schreef DenniZZ het volgende:
Waarom eerst een langdurige straf uitzitten? Zodat ze ons nog even een hoop geld kosten?
Overtredingen in Nederland begaan is straf hier uitzitten. Meteen uitzetten zou dus verder betekenen dat ze geen straf krijgen.
pi_39004234
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:48 schreef MrX1982 het volgende:

Vrij hoog percentage overigens. 40%. Ik ben benieuwd hoe de politiek dit oppakt hoewel ik denk dat de daadwerkelijke oplossing bij de ouders ligt. Dit legt een gebrek aan opvoeding bloot en een kloof tussen ouders en kinderen.
Oh? Voor welk geloof vechten de lonsdalers dan? Of voor welk geloof zijn ze bereid om geweld te gebruiken?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  maandag 19 juni 2006 @ 15:37:30 #228
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_39004267
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:36 schreef wonko het volgende:

[..]

Oh? Voor welk geloof vechten de lonsdalers dan? Of voor welk geloof zijn ze bereid om geweld te gebruiken?
Maakt het wat uit??
pi_39004517
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:37 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Maakt het wat uit??
Ja, anders vraag ik het toch niet?
pi_39004592
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:20 schreef moussie het volgende:

[..]

ik naar alle 2 .. en dan meer naar de eerste ..
2de zou denk ik zelfs relatief makkelijk te doen zijn ivm hun dubbele passport . maar als hij iets weet waardoor je discriminatie kan voorkomen .. I'm all ears .. euh ,, eyes
Je kunt ze ook preventief uitzetten...kunnen ze hier ook niet gediscrimineerd worden.
  maandag 19 juni 2006 @ 15:50:44 #231
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_39004756
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:36 schreef wonko het volgende:

[..]

Dat weten ze zelf ook niet, kansloze gasten zijn dat denken dat ze heel wat zijn maar het zijn gewoon, onzekere mannetjes! Aanhang om bepaalde rassen te haten sorry hor dan ben je wel triest!

Als hun oma wist van hun doen en hitler aanvang! Ik zou me schamen!
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_39004893
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:50 schreef Killaht het volgende:

[..]

Dat weten ze zelf ook niet, kansloze gasten zijn dat denken dat ze heel wat zijn maar het zijn gewoon, onzekere mannetjes! Aanhang om bepaalde rassen te haten sorry hor dan ben je wel triest!

Als hun oma wist van hun doen en hitler aanvang! Ik zou me schamen!
Dit gezever vraag ik niet...iemand maakt de vergelijking tussen marokkanen die de democratie niet respecteren en bereid zijn om hun geloof te verdedigen...eventueel met geweld...en lonsdalers. Ik vraag mij af hoe men op die vergelijking komt. Of is het weer een afleidingsmanouvre van waar het topic werkelijk over gaat...namelijk problemen met jongeren die een marokkaanse achtergrond hebben.
pi_39005282
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:54 schreef wonko het volgende:

[..]

Dit gezever vraag ik niet...iemand maakt de vergelijking tussen marokkanen die de democratie niet respecteren en bereid zijn om hun geloof te verdedigen...eventueel met geweld...en lonsdalers. Ik vraag mij af hoe men op die vergelijking komt. Of is het weer een afleidingsmanouvre van waar het topic werkelijk over gaat...namelijk problemen met jongeren die een marokkaanse achtergrond hebben.
uhm .. het gaat niet over problemen met jongeren die een marokkaanse achtergrond hebben hoor ..
het gaat om marokkaanse jongeren die problemen hebben met onze democratie, en dat op basis van discriminatie, buitensluiting en het ontbreken van een zinvol doel in deze samenleving

en dat ze kwa geloof geradicaliseerd zijn .. tja .. daarvoor moet je bij fortuyn/ali zijn met hun charmante uitspraken ..
pleased to meet you
pi_39007271
quote:
Op maandag 19 juni 2006 16:07 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm .. het gaat niet over problemen met jongeren die een marokkaanse achtergrond hebben hoor ..
het gaat om marokkaanse jongeren die problemen hebben met onze democratie, en dat op basis van discriminatie, buitensluiting en het ontbreken van een zinvol doel in deze samenleving

en dat ze kwa geloof geradicaliseerd zijn .. tja .. daarvoor moet je bij fortuyn/ali zijn met hun charmante uitspraken ..
Nee, er zijn geen problemen met marokkaanse jongeren...alleen maar incidenten en die zijn hen nooit verwijtbaar. De onwil om zich uberhaupt aan de maatschappij aan te passen mag dan ook vooral niet genoemd worden zeker. En ze voelen zich toch gesterkt door hun geloof...waarom gaan ze dan bij iedere vorm van kritiek gelijk op de achterste benen staan om te proberen de kritiek te overschreeuwen of nog liever te vermoorden? Dat komt op mij niet bepaald sterk over.
pi_39009426
quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:23 schreef wonko het volgende:

[..]

Nee, er zijn geen problemen met marokkaanse jongeren...alleen maar incidenten en die zijn hen nooit verwijtbaar.
ging het topic daarover joh .. dacht toch dat het ging om hun problemen met onze democratie
quote:
De onwil om zich uberhaupt aan de maatschappij aan te passen mag dan ook vooral niet genoemd worden zeker.
nee het gaat om de onwil van de maatschappij om hun te zien als volwaardige burgers .. ze voelen zich buitengesloten, gediscrimineerd, en zie in zo'n maatschappij maar een zinvol bestaan op te bouwen
quote:
En ze voelen zich toch gesterkt door hun geloof...
uhm .. iig aangevallen en voor achterlijk uitgemaakt
quote:
waarom gaan ze dan bij iedere vorm van kritiek gelijk op de achterste benen staan om te proberen de kritiek te overschreeuwen of nog liever te vermoorden? Dat komt op mij niet bepaald sterk over.
het bij iedere vorm van kritiek op je achterste benen gaan staan is anders typisch nederlands ..
en tja, als je al 100den keren hebt verteld dat die enkele moordende gek niet representatief is voor allemaal en er is niemand die het wil horen, het wordt gewoon genegeerd .. dan wil je wel eens gaan schreeuwen ..

nah, elk dialoog uit de weg gaan of bij voorbaat de grond inboren met vooroordelen, niet willen kijken naar je eigen inbreng in die situatie maar keihard blijven bleren dat ze dan maar allemaal moeten oprotten .. da's sterk
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')