abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38835649
quote:
Veertig procent Marokkaanse jeugd ondemocratisch'

(Novum) - Veertig procent van de Marokkaanse jongeren in Nederland wijst de westerse democratie af. Zij vinden dat islamitische en Europese leefwijzen moeilijk met elkaar zijn te verzoenen. Dat staat in een vertrouwelijk rapport van het Instituut voor Migratie en Etnische Studies dat in opdracht van minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie Rita Verdonk (VVD) is gemaakt. Dat meldt de Volkskrant woensdag. De jongeren zouden zich 'sterk' identificeren met hun eigen gemeenschap en daardoor negatief staan tegenover westerse normen.

Jonge Marokkanen hebben volgens de onderzoekers in het algemeen weinig vertrouwen in de politiek. Politici zijn volgens hen bang voor de islam en proberen die de kop in te drukken. Ze zouden 'actiebereid' zijn om hun geloof te verdedigen. Zes tot zeven procent van deze jongeren zou hierbij zijn toevlucht tot geweld zoeken.

Voor een beter inzicht in het radicaliseringsproces van moslimjongeren werden de opvattingen over religie en democratie onderzocht van zowel democratisch actieve moslims als van radicale moslims. De onderzoekers stellen in het rapport dat beide groepen zich achtergesteld en gediscrimineerd voelen.

De onderzoekers noemen drie drijfveren van radicalisering. Moslimjongeren zouden radicaliseren als gevolg van buitensluiting en discriminatie en uit behoefte aan zingeving. Het derde motief is een gebrek aan binding met Nederland. Veel jongeren zouden zich onbegrepen voelen door de samenleving en hun ouders.

Publicatiedatum: 13 juni 2006
Bron: Novum
Is wel een groot percentage, men hoeft niet perse anti democratie te zijn, maar is nog een "iets" waar kamer over moet dreigen, nieuwe opdracht voor de aivd etc?
pi_38835821
Tsja de tegenhangers van de Nederlandse 'lonsdale jongeren'. Beide zetten ze zich af tegen de samenleving hoewel de drijfveren op het eerste gezicht misschien anders lijken is het onderhuids dezelfde afkeer.

Vrij hoog percentage overigens. 40%. Ik ben benieuwd hoe de politiek dit oppakt hoewel ik denk dat de daadwerkelijke oplossing bij de ouders ligt. Dit legt een gebrek aan opvoeding bloot en een kloof tussen ouders en kinderen.
pi_38835842
maar zou het bij die jongeren ook zo hoog liggen?
pi_38835940
Ik denk dat de groep 'lonsdale jongeren' onder de gehele Nederlandse jongeren toch wel een stuk kleiner is.
pi_38835964
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:53 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat de groep 'lonsdale jongeren' onder de gehele Nederlandse jongeren toch wel een stuk kleiner is.
mjaa, maar over de gehele nls inwoners zijn marokkane maar "slechts" 290.000, waarvan hoeveel jongeren?
pi_38836037
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:48 schreef MrX1982 het volgende:
Tsja de tegenhangers van de Nederlandse 'lonsdale jongeren'. Beide zetten ze zich af tegen de samenleving hoewel de drijfveren op het eerste gezicht misschien anders lijken is het onderhuids dezelfde afkeer.
Sure
lekker relevante vergelijking ook
pi_38836059
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:54 schreef Triggershot het volgende:
mjaa, maar over de gehele nls inwoners zijn marokkane maar "slechts" 290.000, waarvan hoeveel jongeren?
Daar heb je gelijk in. In aantallen zijn er wellicht meer 'lonsdale jongeren' dan Marokkaanse jongeren die negatief staan tegenover democratie maar procentueel overstijgt dat niet de 40%.
pi_38836098
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

60% van de groep is onder de 18
pi_38836125
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:00 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

60% van de groep is onder de 18
bron?
pi_38836131
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:58 schreef Vitalogy het volgende:
Sure
lekker relevante vergelijking ook
Waarom is een illegitieme vergelijking? Beide groepen voelen zichzelf miskent door de samenleving en staan er negatief tegenover.
pi_38836153
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

bron?
Roep je wel eens iets anders dan 'bron'?

ik wil het morgen best even voor je opzoeken hoor
pi_38836168
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:59 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. In aantallen zijn er wellicht meer 'lonsdale jongeren' dan Marokkaanse jongeren die negatief staan tegenover democratie maar procentueel overstijgt dat niet de 40%.
hmm, even kijke of er iets over te vinden is.
pi_38836178
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:03 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Roep je wel eens iets anders dan 'bron'?

ik wil het morgen best even voor je opzoeken hoor
Ik vind het wel zo fijn
pi_38836199
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vind het wel zo fijn
want?
pi_38836211
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:05 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

want?
heeft dat uitleg nodig?
pi_38836228
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

heeft dat uitleg nodig?
ja
pi_38836238
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:06 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

ja
waar je je uitspraken op aan het baseren bent?
pi_38836300
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

waar je je uitspraken op aan het baseren bent?
Bekende cijfers over de leeftijdsopbouw van bevolkingsgroepen, die met behulp van het bevolkingsregister volkomen objectief zijn samengesteld.

Cijfers die ik hier even niet bij de hand heb.
  woensdag 14 juni 2006 @ 01:09:46 #19
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38836309
De regering moet er eens een keer wat aan doen.
Stageplaatsen creëren en proberen Marokkaanse jongeren ook als volwaardige Nederlanders te behandelen.
Dus niet Marokkanen dit Marokkanen dat.
En de regering moet ook eens met de media gaan praten over het vermelden van afkomst bij stukjes in de krant of op het nieuws.
pi_38836339
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:09 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Bekende cijfers over de leeftijdsopbouw van bevolkingsgroepen, die met behulp van het bevolkingsregister volkomen objectief zijn samengesteld.

Cijfers die ik hier even niet bij de hand heb.
Cbs materiaal of weer een "representatief onderzoek"?
pi_38836351
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:09 schreef MrSASO het volgende:
Stageplaatsen creëren en proberen Marokkaanse jongeren ook als volwaardige Nederlanders te behandelen.
En de regering moet ook eens met de media gaan praten over het vermelden van afkomst bij stukjes in de krant of op het nieuws.
Laat me beetje aan Cohen met zn clubhuisjes denken?
pi_38836367
quote:
(positive)Diskriminatie en censuur zijn immers prima middelen om problemen op te lossen en het uit eigen beweging leveren van een bijdrage aan de samenleving mag niet van mensen verwacht worden.
pi_38836436
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Cbs materiaal of weer een "representatief onderzoek"?
Cbs materiaal

of weer een "representatief onderzoek"? Hoe dacht je dat aan te pakken? Opstraat aan mensen vragen of ze denken dat er veel jonge Marokkaanen zijn.
pi_38836455
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:15 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Cbs materiaal

of weer een "representatief onderzoek"? Hoe dacht je dat aan te pakken? Opstraat aan mensen vragen of ze denken dat er veel jonge Marokkaanen zijn.
soortgelijk aan:

Centraal: Positieve Berichten uit de moslimwereld.
  woensdag 14 juni 2006 @ 01:26:12 #25
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38836686
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:12 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

(positive)Diskriminatie en censuur zijn immers prima middelen om problemen op te lossen en het uit eigen beweging leveren van een bijdrage aan de samenleving mag niet van mensen verwacht worden.
Wat lul je over positieve discriminate??
Ik heb het over stageplaatsen creëren en Marokkanen met een Nederlands paspoort die in Nederland geboren zijn gewoon te zien als volwaardige Nederlanders.
Noem jij dat positieve discriminatie??
Ik noem het mensen helpen aan een toekomst, en dat betaald zich terug in normale mensen die gewoon iets van hun leven willen maken.
Of heb jij liever dat alles bij het oude blijft?
Ik geef wel toe dat Marokkanen zelf ook beter hun best moeten doen, maar feit is dat Marokkanen en nog vele andere allochtonen moeilijker aan een baan of stageplaats komen.
  woensdag 14 juni 2006 @ 01:36:40 #26
19902 Hymn
CG Artist
pi_38836855
En meer dan 75% van de NL bevolking wil helemaal geen democratie, met het oog op het verbieden van partijen die hen niet aanstaat.
pi_38836902
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:26 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ik heb het over stageplaatsen creëren en Marokkanen met een Nederlands paspoort die in Nederland geboren zijn gewoon te zien als volwaardige Nederlanders.
Ik noem het mensen helpen aan een toekomst, en dat betaald zich terug in normale mensen die gewoon iets van hun leven willen maken.
Ik geef wel toe dat Marokkanen zelf ook beter hun best moeten doen, maar feit is dat Marokkanen en nog vele andere allochtonen moeilijker aan een baan of stageplaats komen.
Het is positieve discriminatie, want niet gericht op elk persoon met een Nederlands paspoort maar op een specifieke groep. Neemt niet weg dat het creëren van stageplaatsen misschien best nodig is hoor.

Het zien als volwaardig Nederlander is iets dat van twee kanten moet komen. 100% Marrokaan willen blijven en toch volwaardig Nederlander zijn gaat niet werken, daar kan een overheid niks aan veranderen.
  woensdag 14 juni 2006 @ 01:53:47 #28
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38837054
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:41 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Het is positieve discriminatie, want niet gericht op elk persoon met een Nederlands paspoort maar op een specifieke groep. Neemt niet weg dat het creëren van stageplaatsen misschien best nodig is hoor.
Maar het zijn toch vooral allochtonen die er moeite mee hebben, daarom moet je ze ook helpen maar niet ten koste van een ander.
quote:
Het zien als volwaardig Nederlander is iets dat van twee kanten moet komen.
Klopt.
quote:
100% Marrokaan willen blijven en toch volwaardig Nederlander zijn gaat niet werken, daar kan een overheid niks aan veranderen.
Het kan wel, maar het is maar net hoe je er tegen aan kijkt.
We spreken in Nederland over integratie, het moet dus van 2 kanten komen.
Marokkanen kunnen gewoon deels hun eigen cultuur behouden zonder ze anders te behandelen.
Als je ze gewoon als Nederlanders behandelt en je kijkt gewoon niet naar de verschillen in cultuur moet er gewoon geen probleem zijn.
Een mooi voorbeeld vind ik Suriname, een Hindu tempel naast een Moskee en aan de overkant een kerk.
Niemand die het vreemd vind, iedereen behandeld elkaar gewoon netjes en men kijkt niet zo gauw naar afkomst.
  woensdag 14 juni 2006 @ 01:54:35 #29
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38837063
Ze zouden gewoon eens 20 of 30 jaar lang import (- en export!)huwelijken uit bepaalde landen moeten verbieden, dan zal je deze cijfers meteen zien dalen. Nu krijgen de Nederlandse moslimmannen een conservatieve bruid uit een bergdorpje, en de Nederlandse moslimmeisjes (die volgens mij vaak veel "democratischer" zijn ingesteld dan de mannen, maar dat is ook maar een subjectieve indruk) worden vaak terug naar Marokko (of Turkije, of whatever) gestuurd om daar te gaan trouwen en terug de hoofddoek opgeduwd te krijgen.

Dat vind ik toch nog wel het vreemdste aan de hele situatie: dat vele allochtone gezinnen gewoon géén allochtone bruid/bruidegom uit Nederland willen hebben (en dan gaat het nog om een allochtone bruid/bruidegom hé, laat staan dat je er ook aan zou kunnen denken om buiten je eigen kleine gemeenschap te gaan trouwen, maar goed, dat is blijkbaar nog een brug te ver voor sommigen).
---verdwijnt---
  woensdag 14 juni 2006 @ 01:58:17 #30
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38837116
In dezelfde lijn als mijn reactie als hierboven: kennen jullie veel Turken die met een Marokkaanse getrouwd zijn, of omgekeerd, Marokkanen die met een Turkse trouwen?

Volgens mij niet, en aan een probleem met de godsdienst kan het in de meeste gevallen ook niet liggen. Het is volgens mij gewoon echt bekrompenheid.
---verdwijnt---
pi_38837324
quote:
Te laat, marokkanen hebben kansen genoeg gehad.

Waarom staan we wél positief tegenover Molukkers, Indo's, Suri's, Chinezen, etc. Hé?

Juist... de marokkanen zijn er zelf schuldig aan
  woensdag 14 juni 2006 @ 03:45:03 #32
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38838000
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 02:15 schreef Scepsis het volgende:

[..]

Waarom staan we wél positief tegenover Molukkers, Indo's, Suri's, Chinezen, etc. Hé?

Dus ik begrijp hier uit dus dat je alles bij het oude wil laten??
Word nog mooi dan in Nederland, een ontspoorde jeugd, massale werkloosheid en straatrovers en drugsdealers horen dan gewoon bij het straatbeeld.
  woensdag 14 juni 2006 @ 05:04:59 #33
46960 StefanP
polemicist
pi_38838169
Stoerdoenerij. Ze wonen in het vrije, veilige Nederland. Stuur ze maar een jaartje naar Iran, en ze komen huilend terug en hebben helemaal geen zin meer in hun Shariaatje.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 14 juni 2006 @ 05:38:38 #34
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_38838225
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 03:45 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Dus ik begrijp hier uit dus dat je alles bij het oude wil laten??
Word nog mooi dan in Nederland, een ontspoorde jeugd, massale werkloosheid en straatrovers en drugsdealers horen dan gewoon bij het straatbeeld.
Geen extra moeite meer doen voor die groep ze verpesten het keer op keer gewoon kijken of je ze zo lang mogelijk op kan bergen als ze opgepakt worden door de politie. Dat is het enigste wat nog een beetje helpt. (bedoel meer wat nog voor verlichting van het probleem verzorgt)

Waarom elke keer de Nederlandse samenleving de schuld geven van het falen van een bepaalde groep ? Het lukt andere groepen wel maar deze groep niet dan is er gewoon wat mis met deze groep. In het verleden is er genoeg geprobeerd met positieve discriminatie dat heeft niet goed gewerkt.

Mensen verwachten altijd van de staat dat ze hun problemen oplossen dat moet jezelf doen en zelf actief zijn. Ik heb gewerkt met Marokkanen die het wel konden waarom deze niet.
mai pen rai
pi_38838280
is dit de 40% die niet crimineel is en van de democratie geniet in nederland?
Free people own guns! Slaves do not!
pi_38838625
Oh, maar 80% van alle Nederlanders is ondemocratisch hoor , deze kleine groep is iets democratischer dan het gemiddelde dus.
pi_38838632
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:36 schreef Hymn het volgende:
En meer dan 75% van de NL bevolking wil helemaal geen democratie, met het oog op het verbieden van partijen die hen niet aanstaat.
  woensdag 14 juni 2006 @ 09:37:16 #38
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_38839943
[niet-nuance-modus]
Ik ben dat gezeik meer dan zat en niet alleen met Mocro's. Dat geklaag over "de regering moet zus, de regering moet zo, ze/we worden niet geaccepteerd etc.". Het enige wat de regering moet is mensen die op ons land, onze samenleving en onze cultuur schijten het land uit flikkeren! Van mij part halen ze hetzelfde aantal mensen weer terug, zolang die maar wél bereid zijn om op een gepaste wijze deel te nemen aan onze samenleving. Dwz: niet wars zijn van de westerse cultuur. Want als land, onze levenswijze en onze cultuur je niet aanstaat, dan verhuis je toch lekker? Ik ben van harte bereid een donatie te doen..

[/niet-nuance-modus]

40% van de jongeren. Dat valt wel mee. Jongeren zijn sowieso vaak wat extremer in hun uitlatingen. Volgens mij is dit gewoon weer stemmingmakerij..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:01:33 #39
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_38840444
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:02 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Waarom is een illegitieme vergelijking? Beide groepen voelen zichzelf miskent door de samenleving en staan er negatief tegenover.
Wat voor reden hebben Lonsdale-jongeren om zich miskend te voelen?
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
pi_38841187
en waarom moet je perse voor democratie zijn, dat is niet heel democratisch.
pi_38841709
Haha, lekkere stemmingmakeri moet je opletten wat voor halve conclusie er getrekt wordt:
quote:
Veertig procent van de Marokkaanse jongeren in Nederland wijst de westerse democratie af. Zij vinden dat islamitische en Europese leefwijzen moeilijk met elkaar zijn te verzoenen..

Dus als je als Marokkaantje vind dat de islamitische en Europese leefwijze moeilijk met elkaar te verzoenen zijn, ben je anti-democratisch? Wtf, dan is minstens 60% van Nederland ondemocratisch
Allah Al Watan Al Malik
pi_38841831
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:58 schreef Clourhide het volgende:
In dezelfde lijn als mijn reactie als hierboven: kennen jullie veel Turken die met een Marokkaanse getrouwd zijn, of omgekeerd, Marokkanen die met een Turkse trouwen?

Volgens mij niet, en aan een probleem met de godsdienst kan het in de meeste gevallen ook niet liggen. Het is volgens mij gewoon echt bekrompenheid.
Steeds vaker eerlijk gezegd, maar ik zie meer Marokkanen die met Nederlanders trouwen dan met Turken.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 14 juni 2006 @ 11:09:18 #43
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38842144
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:26 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Jij lijkt werkelijk iemand uit de tijdsgeest van 10 jaar terug, heel lief, maar ontzettend oneffectief.
Marokkanen worden vaak afgewezen, maar de allochtonen/Marokkanen die ik ken vaak toevallig niet, hoe dat komt? Het ligt eraan hoe je je kleedt en gedraagt, die allochtonen/Marokkanen die succesvol bij meerdere baantjes zijn aangenomen, waren netjes gekleed en goed gemanierd.

Als ik op de TV weer eens een Marokkaan zie klagen dat hij geen baantje kan krijgen, zie ik een jongen met een negatieve/agressieve uitstraling met 'stoere' kleren i.p.v. nette kleren.
Daarom lijkt mij het beter om dat soort jongeren sollicitatie cursussen aan te bieden, zodat zij zich representatiever kunnen gedragen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  woensdag 14 juni 2006 @ 11:10:47 #44
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38842181
Ik denk overigens dat veel van de Nederlandse jongeren ook ondemocratisch is, het is natuurlijk ook een beetje stoer om dat te zeggen/denken.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_38842603
Tsja, die 40 % zijn dan vast de schoffies zonder een noemenswaardige vorm van opleiding, die dus ook geen idee hebben wat democratie in Nederland inhoudt.

En dat de Islam moeilijk samengaat met de westerse cultuur is allang bekend, maar dat is niet het probleem van de westerse cultuur, dat is het probleem van de islam.
pi_38842658
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 08:07 schreef Autodidact het volgende:

[..]
Meet jij zo democratie, partijen als de CD zijn zelfs verboden, zijn we dan ook geen democratie meer?
pi_38842686
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:27 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Meet jij zo democratie, partijen als de CD zijn zelfs verboden, zijn we dan ook geen democratie meer?
Het is anti-democratisch om partijen te verbieden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38842757
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is anti-democratisch om partijen te verbieden.
En het is dom om zomaar elke idioot een partij te laten vormen.
pi_38842833
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:10 schreef Pracissor het volgende:
Ik denk overigens dat veel van de Nederlandse jongeren ook ondemocratisch is, het is natuurlijk ook een beetje stoer om dat te zeggen/denken.
Zelfs van de niet-jongeren is denk ik een behoorlijk deel van de inwoners van een democratisch land heel makkelijk tot ondemocratische uitspraken te vreleiden.

Zet dat een beetje suggestief boven een onderzoek en je hebt een alemerend percentage ondemocratische <vul groep in> Nederlanders / mannen / hoogopgeleiden/ werklozen, echt wát je maar wil. Het zégt om te beginnen helemaal helemaal niets als je die subgroep niet afzet tegen een andere groep.

Is 40% Marokkaanse jeugd opvallend veel of opvallend weinig vergeleken met Turken, kaaskoppen, Marokkanen in Duitsland, Marokkaanse Nederlanders 25+?

Het stuk in de OP spreekt over radicalisering. Was het percentage 'ondemocratische jongeren' onder marokkaanse nederlandse jongeren in voorgaande jaren lager?
En diezelfde jongeren voelen zich onbegrepen door hun ouders maar identificeren zich sterk met de eigen gemeenschap. Volgens mij is dat nogal strijdig met elkaar.
Over dat identificeren met de eigengemeenschap, volgens dat stuk in de op staan ze daardoor negatief tegenover westerse normen. Dus de eigen gemeenschap staat al negatief tegenover de westerse normen? Waaruit blijkt dan radicaler worden? Volgens mij wordt er enorm gecircelredeneerd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_38842945
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:30 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het is ondemocratisch om te vinden dat partijvorming aan een of andere regel moet voldoen, anders dan het niet zijn van een criminele organisatie.

Een regel die een meetlat voor idiotie aanlegt voordat iemand een partij mag oprichten is een regel die democratie verhindert.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_38842951
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:30 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Nee, dat is democratie. Het volk regeert, als er genoeg animo is voor een partij dan is er genoeg animo en dan mogen die verkiesbaar gesteld worden. Dat jij het er dan niet mee eens bent doet er niet toe.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38843085
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, dat is democratie. Het volk regeert, als er genoeg animo is voor een partij dan is er genoeg animo en dan mogen die verkiesbaar gesteld worden. Dat jij het er dan niet mee eens bent doet er niet toe.
Democratie is ook niet alles, maar het is een van de betere opties, dat betekent echter niet dat het zo heilig is dat zelfs gezond verstand ervoor moet wijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Evil_Jur op 14-06-2006 11:49:49 ]
pi_38843182
quote:
Waarom moet dat gebeuren, want als iemand iets gedaan heeft mag dat toch best wel aangegeven worden, als je vindt dat dit niet zo is, vraag je dan eens af waarom er zo weinig chinese, indonesische,italiaanse,spaanse, noem maar op, bepaalde neigingen hebben vergeleken met de groep waar jij op doelt. Het is een feit dat daar een probleem kern zit, en daar zou een oplossing voor moeten komen.
zucht
pi_38843432
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:40 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Democratie is ook niet alles, maar het is een van de betere opties, dat betekent echter niet dat het zo heilig is dat zelfs gezond verstand ervoor moet wijken.
Als men "gezond verstand" heeft, stemt men niet op een dergelijke partij. Het is niet aan de staat om uit te maken of een partij "gezond" is of niet. Wat jij zegt valt niet onder pure democratie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38844717
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:42 schreef AngelWings het volgende:

[..]

Waarom moet dat gebeuren, want als iemand iets gedaan heeft mag dat toch best wel aangegeven worden, als je vindt dat dit niet zo is, vraag je dan eens af waarom er zo weinig chinese, indonesische,italiaanse,spaanse, noem maar op, bepaalde neigingen hebben vergeleken met de groep waar jij op doelt. Het is een feit dat daar een probleem kern zit, en daar zou een oplossing voor moeten komen.
Heb je een bron waaruit blijkt dat de andere groepen andere neigingen hebben? En dan niet dat niet-moslim vergeleken met moslims significant minder neigen naar islam, want dat is fraaie statistiek en een waarheid als een koe, maar inhoudsloos.

Jongeren zijn in het algemeen geneigd tot radicaliteit. Dat momenteel religieus radicalisme een magneet is lijkt me onmiskenbaar. Maar ga eens onder jongeren turven hoeveel er vinden dat mensen best wat minder legaal mogen worden aangepakt indien ze verdacht worden van pedofilie of terrorisme. Ik denk dat we de 40% wel halen..
Ook bij niet-jongeren..
pi_38845179
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:27 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Als CD wordt verboden omdat ze een mening hebben die wie dan ook (de meerderheid?) niet aanstaat, moet ik constateren dat we geen democratie hebben. Kern van een parlementaire democratie: iedereen mag stemmen, en iedereen mag zich verkiesbaar stellen. De enige barrière is een juridische, een criminele organisatie mag zich om begrijpelijke redenen niet verkiesbaar stellen. Wie ben jij om te beslissen dat CD niet mee mag doen met de verkiezingen als ze geen wet overtreden? Bij CD was volgens mij wel het geval dat ze een wet overtreden hadden.
pi_38845268
quote:

[..]

De staat heeft ook wel eens last van minder gezond verstand hoor.
pi_38848643
Singapore is het beste voorbeeld van hoe het WEL goed kan gaan zonder democratie. Democratie is niet heilig
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:22:20 #59
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_38850471
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:34 schreef BadBadPresident het volgende:
Singapore is het beste voorbeeld van hoe het WEL goed kan gaan zonder democratie. Democratie is niet heilig
Precies. Elk land, elk gebied maakt zijn eigen (cultuur-)historische ontwikkeling door. Voor Singepore kan een ondemocratisch systeem werken, in Nederland lijkt het me sterk, omdat we een lange traditie kennen van inspraak en politiek pluralisme. In Azië is dat veel minder. Het idee dat mensen vaak hebben dat je andere landen binnen kunt vallen om daar een democratie op te starten (Irak doel ik uiteraard op) omdat democratie zogenaamd universeel is, vind ik verwerpelijk. Staten horen hun eigen politieke ontwikkeling door te lopen zonder bruut ingrijpen, wat enkel negatieve effecten teweegbrengt.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:00:06 #60
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_38851759
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:54 schreef Clourhide het volgende:
Ze zouden gewoon eens 20 of 30 jaar lang import (- en export!)huwelijken uit bepaalde landen moeten verbieden, dan zal je deze cijfers meteen zien dalen. Nu krijgen de Nederlandse moslimmannen een conservatieve bruid uit een bergdorpje, en de Nederlandse moslimmeisjes (die volgens mij vaak veel "democratischer" zijn ingesteld dan de mannen, maar dat is ook maar een subjectieve indruk) worden vaak terug naar Marokko (of Turkije, of whatever) gestuurd om daar te gaan trouwen en terug de hoofddoek opgeduwd te krijgen.

Dat vind ik toch nog wel het vreemdste aan de hele situatie: dat vele allochtone gezinnen gewoon géén allochtone bruid/bruidegom uit Nederland willen hebben (en dan gaat het nog om een allochtone bruid/bruidegom hé, laat staan dat je er ook aan zou kunnen denken om buiten je eigen kleine gemeenschap te gaan trouwen, maar goed, dat is blijkbaar nog een brug te ver voor sommigen).
He luister eens, ik wil geen afgelikte boterham.

Vrije partnerkeuze mag je niet beperken.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:09:38 #61
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_38852220
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:00 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

He luister eens, ik wil geen afgelikte boterham.

Vrije partnerkeuze mag je niet beperken.
Dan zou de vrouw in kwestie toch ook mogen kiezen jou niet te trouwen? Of heeft zij niet zoveel vrije keuze...
als in goochelaar
pi_38852878
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:22 schreef Aurelianus het volgende:
Precies. Elk land, elk gebied maakt zijn eigen (cultuur-)historische ontwikkeling door. Voor Singepore kan een ondemocratisch systeem werken, in Nederland lijkt het me sterk, omdat we een lange traditie kennen van inspraak en politiek pluralisme. In Azië is dat veel minder. Het idee dat mensen vaak hebben dat je andere landen binnen kunt vallen om daar een democratie op te starten (Irak doel ik uiteraard op) omdat democratie zogenaamd universeel is, vind ik verwerpelijk. Staten horen hun eigen politieke ontwikkeling door te lopen zonder bruut ingrijpen, wat enkel negatieve effecten teweegbrengt.
amen to that
pleased to meet you
pi_38853102
Is het niet doorgekomen dat dit bericht een blunder van de Volkskrant is?

Het is een rapport van drie jaar geleden en volstrekt niet actueel, zei de betreffende onderzoeker vanochtend op radio 1.
pi_38855452
Ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat jongeren sowieso ongenuanceerd zijn en er wel van houden om te provoceren. Het lijkt me zo dat het dan voor zo'n Marokkanse jongen wel leuk moet zijn om die keurige onderzoekers te vertellen dat ze tegen de democratie zijn en tegen vrijheid van meningsuiting.
pi_38855980
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:51 schreef HiZ het volgende:
Ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat jongeren sowieso ongenuanceerd zijn en er wel van houden om te provoceren. Het lijkt me zo dat het dan voor zo'n Marokkanse jongen wel leuk moet zijn om die keurige onderzoekers te vertellen dat ze tegen de democratie zijn en tegen vrijheid van meningsuiting.
als ik heel eerlijk ben moet ik zeggen dat ik een jonge generatie die zich niet nadrukkelijk distantieëerd van de voorgaande behoorlijk eng .. volgens mij is dat nl een natuurlijk en gezond mechanisme dat zorgt voor constante vernieuwing ..
helaas hebben wij als nederlandse bevolking dit proces de laatste pakweg 10 jaar niet gebruikt in ons voordeel maar in ons nadeel .. de te grote druk van boven af heeft juist bereikt wat we wilden voorkomen
pleased to meet you
pi_38856510
Wat is het probleem nou ? Als het je hier niet bevalt, dan ga je toch gewoon lekker weg ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_38857221
Propoganda van Nieuw rechts en Geert Wilders

ik geloof er niks van zeer onzin dit
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_38857252
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 02:15 schreef Scepsis het volgende:

[..]

staan jullie positief tegenover Allochtonen
is dat nieuw ?
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:13:41 #69
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_38857857
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:53 schreef Meki het volgende:

[..]

staan jullie positief tegenover Allochtonen
is dat nieuw ?
Lees jij hier wel eens dat er problemen zijn met andere allochtonen? Soms wel eens met negers, ben ik met je eens, maar 90% gaat over marokkanen. En dan niet positief...
als in goochelaar
pi_38858047
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:13 schreef Goochie het volgende:

[..]

Lees jij hier wel eens dat er problemen zijn met andere allochtonen? Soms wel eens met negers, ben ik met je eens, maar 90% gaat over marokkanen. En dan niet positief...
De meeste problemen zijn nog altijd met autochtonen hoor, een vergeten groep, best zielig.
pi_38858145
quote:

[..]

onzin er zijn met Turken en Marokkanen en Antillianen etc.
en natuurlijk behoren de Nederlanders tot de grootste groep
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:52:34 #72
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38859413
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:52 schreef Meki het volgende:
Propoganda van Nieuw rechts en Geert Wilders

ik geloof er niks van zeer onzin dit
Ja, natuurlijk Novum staat ook echt bekend als het rechtse propaganda bureau

Ben benieuwd of die 40 % samen hangt met de hoge werkenloosheid die er in die groep heerst.......
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38859440
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:52 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk Novum staat ook echt bekend als het rechtse propaganda bureau

Ben benieuwd of die 40 % samen hangt met de hoge werkenloosheid die er in die groep heerst.......
Het bericht is niet juist, dus waar om geen slotje?
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:54:08 #74
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38859497
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Het bericht is niet juist, dus waar om geen slotje?
Waar baseer je dat op?

Bron?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38859576
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:54 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?

Bron?
Heb het al eerder gezegd. De onderzoeker was vanochtend in het radio 1 - journaal, hij was woest. Het is helemaal geen rapport dat nog moet verschijnen. Ze hebben wat selectief geshopt uit gegevens van 3 jaar geleden.
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:58:46 #76
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38859704
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Heb het al eerder gezegd. De onderzoeker was vanochtend in het radio 1 - journaal, hij was woest. Het is helemaal geen rapport dat nog moet verschijnen. Ze hebben wat selectief geshopt uit gegevens van 3 jaar geleden.
Maar ik heb er verder nog geen correctie op gezien. Daarnaast lijkt het mij niet helemaal onwaarschijnlijk
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38859786
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:58 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Maar ik heb er verder nog geen correctie op gezien.
Dat pleit niet voor de Volkskrrant.
quote:
Daarnaast lijkt het mij niet helemaal onwaarschijnlijk
Dat is speculatie en dus niet zo relevant.
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:03:11 #78
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_38859872
Was dat in de Ochtenden SCH?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:03:32 #79
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_38859889
Oh nee, je zegt al welk programma, sorry. Weet je nog welk uur ongeveer?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:08:05 #80
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38860001
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:00 schreef SCH het volgende:
Dat is speculatie en dus niet zo relevant.
Waarom niet er zijn hier meer nieuwsberichten waarover gespeculeerd wordt
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38860206
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 08:06 schreef Autodidact het volgende:
Oh, maar 80% van alle Nederlanders is ondemocratisch hoor , deze kleine groep is iets democratischer dan het gemiddelde dus.
Als dit je het beste is waar je mee op de proppen kunt komen raad ik je aan nog maar even wat meer tijd steken in je autodidactische bezigheden.
pi_38860349
quote:

[..]

Gezond bestand hoeft toch ook niet te wijken voor onze democratie?
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_38860603
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:34 schreef SCH het volgende:
Is het niet doorgekomen dat dit bericht een blunder van de Volkskrant is?

Het is een rapport van drie jaar geleden en volstrekt niet actueel, zei de betreffende onderzoeker vanochtend op radio 1.
Dan lijkt het mij een redelijke aanname dat het percentage op dit moment nog een stuk hoger ligt. De samenleving is meer en meer aan het verharden en onder dat soort omstandigheden trekt men zich i.h.a. terug richting zijn eigen roots.

Dus niet direct een reden om deze discussie af te breken, eerder een reden voor een nieuw onderzoek.
pi_38860910
quote:
goeie morgen zeg .. we zijn de treinkaping en de gegijzelde kindjes in de basisschool vergeten ?
pleased to meet you
pi_38861320
quote:
Er is al een hele serie geld verslindende, niet werkende projecten/ programma's de revu gepasseerd zonder tot enig serieus resultaat te leiden.

Misschien tijd voor een nieuw idee, i.p.v. de oude mislukkingen weer effe over te doen?

Zou dit niet een wat zijn;

Er is een grote groep allochtoonse Nederlanders die zich hier niet thuis voelt en geen toekomst wil/ ziet en er heersen veel spanningen tussen die groep en andere elementen in de Nederlandse samenleving.

1) Bedenk als overheid een aantal projecten die je uit wilt voeren om dit probleem op te lossen.
2) Bereken de kosten van deze projecten per deelnemer, dit kan behoorlijk oplopen.
3) Bied alle allochtoonse Nederlanders, die zich hier niet thuis voelen en geen toekomst willen/ zien, de mogelijkheid om hun Nederlandse Nationaliteit op te geven, hiervoor ontvangen zij het onder 2 berekende bedrag, dit kunnen zij dan gebruiken om in hun land van oorsprong een nieuwe toekomst voor zichelf op te bouwen, in een samenleving waar ze zich meer mee kunnen identificeren.

Ierdeen blij lijkt me .
pi_38862099
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:25 schreef siggi het volgende:

[..]

Dan lijkt het mij een redelijke aanname dat het percentage op dit moment nog een stuk hoger ligt. De samenleving is meer en meer aan het verharden en onder dat soort omstandigheden trekt men zich i.h.a. terug richting zijn eigen roots.

Dus niet direct een reden om deze discussie af te breken, eerder een reden voor een nieuw onderzoek.
Er wordt willekeurig en foutief gesjopt uit ouwe gegevens en daar moeten we dan verder over praten?

Als het al zo is trouwens, is het toch niet zo vreemd. De hele samenleving is er de laatste jaren op gericht om allochtonen van ons te vervreemden. Nou gefeliciteerd, dat is blijkbaar dan gelukt.
pi_38862136
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:03 schreef Dagonet het volgende:
Oh nee, je zegt al welk programma, sorry. Weet je nog welk uur ongeveer?
Ik dacht tussen 8 en 9. Ik kan het morgen even precies nazoeken.
pi_38862178
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:03 schreef Dagonet het volgende:
Was dat in de Ochtenden SCH?
Nee, daar zat trouwens wel een verrekt interessant gesprek met de klusjesman van de Deventer moordzaak.
pi_38862945
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Er wordt willekeurig en foutief gesjopt uit ouwe gegevens en daar moeten we dan verder over praten?

Als het al zo is trouwens, is het toch niet zo vreemd. De hele samenleving is er de laatste jaren op gericht om allochtonen van ons te vervreemden. Nou gefeliciteerd, dat is blijkbaar dan gelukt.
Wat is nu precies je punt?

Het zijn dus oude gegevens, maar het is heel goed mogelijk dat de huidige percentages nog een stuk hoger liggen. Verder gaat de discussie, naar mijn mening, over een probleem dat in de samenleving bestaat. Dat het oude gegevens betreft maakt in dat opzicht niet eens zoveel uit en nieuwe gegevens zullen waarschijnlijk hetzelfde beeld laten zien met een hoger percentage.

Verder gaat het hier om De Volkskrant, die normaliter met een linkse inslag het nieuws bekijkt, en niet b.v. de Telegraaf die even gaat spitten in de archieven om de arbeiders weer van wat goed vallend opruiend leesvoer te voorzien. Dus echt kwade opzet lijkt me ook wle mee te vallen.

En als het dan wel zo is dan is het natuurlijk de schuld van de samenleving die de LAATSTE JAREN erop gericht is dit probleem te veroorzaken.
Zou het niet zo kunnen zijn dat dit probleem al een paar decennia bestaat en dat na al die decennia van geduld er de LAATSTE JAREN een aantal mensen hun geduld in mindere of meerdere mate beginnen te verliezen?

[ Bericht 1% gewijzigd door siggi op 14-06-2006 21:24:52 ]
pi_38863561
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 21:18 schreef siggi het volgende:

[..]

Wat is nu precies je punt?
Dat het nonsens is om selectief delen uit onderzoeken van 3 jaar geleden te gaan bespreken.
pi_38863792
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 21:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat het nonsens is om selectief delen uit onderzoeken van 3 jaar geleden te gaan bespreken.
Als de resultaten en conclusies nog steeds gelden en actueel zijn zie ik daar geen probleem in.
Het gaat niet om het onderzoek maar om het probleem dat onderzocht is, het onderzoek is slecht een instrument om een probleem te quantificeren. En het probleem is lijkt me nu nog meer actueel dan in 2003.

Enige reden dat het onderzoek zelf het onderwerp van de discussie kan zijn is als het onderzoek niet deugt.
pi_38864105
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 21:41 schreef siggi het volgende:
Enige reden dat het onderzoek zelf het onderwerp van de discussie kan zijn is als het onderzoek niet deugt.
Dus je vindt het een goed plan om diverse topics te openen over onderzoek van jaren geleden? Zou een gezellige boel worden
pi_38864628
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 21:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus je vindt het een goed plan om diverse topics te openen over onderzoek van jaren geleden? Zou een gezellige boel worden
Dat heb je mij niet horen zeggen, wel lekker gechargeerd geformuleerd trouwens, B'vo.

Maar als iets in het nieuws komt, waarvan achteraf bekend wordt dat het om een oud onderzoek gaat, wat echter nog steeds actueel is, misschien momenteel zelfs meer actueel dan toen, dan zie ik daar niks verkeerds in.
pi_38865308
Niet alleen de Marokkaanse jeugd is ondemocratisch. Ik ben het zelf ook. Heb een bloedhekel aan al die politici, vertrouw ze niet en van democratie moet ik ook niets hebben. Stigmatiserend stukje dus van de TS.
pi_38867572
Als de westerse maatschappij mij niet zou moeten, zou ik de westerse maatschappij ook niet zo leuk vinden.
pi_38868224
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:02 schreef SCH het volgende:
Als de westerse maatschappij mij niet zou moeten, zou ik de westerse maatschappij ook niet zo leuk vinden.
Maar wat doe je dan in de westerse maatschappij?

Je kan je afvragen in hoeverre deze jongeren zich staande zouden weten te houden in Marokko.
pi_38868295
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar wat doe je dan in de westerse maatschappij?

Je kan je afvragen in hoeverre deze jongeren zich staande zouden weten te houden in Marokko.
Leg de schuld maar weer eenzijdig bij die jongeren
pi_38868470
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:18 schreef SCH het volgende:
Dan reflecteer ik slechts jouw gedrag .
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:58 schreef SCH het volgende:

Maar beantwoord eens mijn vraag. Jij zou ergens blijven wonen als je het er niet leuk vindt?
  woensdag 14 juni 2006 @ 23:23:05 #99
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38868492
quote:

[..]

quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:02 schreef SCH het volgende:
Pot, ketel.
pi_38868522
quote:

[..]

Afgezien van knuffelen buurthuizen etc etc etc etc etc etc etc etc
Wat had er dan moeten gebeuren om deze rakkers te laten integreren alwetende SCH ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')