Is wel een groot percentage, men hoeft niet perse anti democratie te zijn, maar is nog een "iets" waar kamer over moet dreigen, nieuwe opdracht voor de aivd etc?quote:Veertig procent Marokkaanse jeugd ondemocratisch'
(Novum) - Veertig procent van de Marokkaanse jongeren in Nederland wijst de westerse democratie af. Zij vinden dat islamitische en Europese leefwijzen moeilijk met elkaar zijn te verzoenen. Dat staat in een vertrouwelijk rapport van het Instituut voor Migratie en Etnische Studies dat in opdracht van minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie Rita Verdonk (VVD) is gemaakt. Dat meldt de Volkskrant woensdag. De jongeren zouden zich 'sterk' identificeren met hun eigen gemeenschap en daardoor negatief staan tegenover westerse normen.
Jonge Marokkanen hebben volgens de onderzoekers in het algemeen weinig vertrouwen in de politiek. Politici zijn volgens hen bang voor de islam en proberen die de kop in te drukken. Ze zouden 'actiebereid' zijn om hun geloof te verdedigen. Zes tot zeven procent van deze jongeren zou hierbij zijn toevlucht tot geweld zoeken.
Voor een beter inzicht in het radicaliseringsproces van moslimjongeren werden de opvattingen over religie en democratie onderzocht van zowel democratisch actieve moslims als van radicale moslims. De onderzoekers stellen in het rapport dat beide groepen zich achtergesteld en gediscrimineerd voelen.
De onderzoekers noemen drie drijfveren van radicalisering. Moslimjongeren zouden radicaliseren als gevolg van buitensluiting en discriminatie en uit behoefte aan zingeving. Het derde motief is een gebrek aan binding met Nederland. Veel jongeren zouden zich onbegrepen voelen door de samenleving en hun ouders.
Publicatiedatum: 13 juni 2006
Bron: Novum
mjaa, maar over de gehele nls inwoners zijn marokkane maar "slechts" 290.000, waarvan hoeveel jongeren?quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:53 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat de groep 'lonsdale jongeren' onder de gehele Nederlandse jongeren toch wel een stuk kleiner is.
Surequote:Op woensdag 14 juni 2006 00:48 schreef MrX1982 het volgende:
Tsja de tegenhangers van de Nederlandse 'lonsdale jongeren'. Beide zetten ze zich af tegen de samenleving hoewel de drijfveren op het eerste gezicht misschien anders lijken is het onderhuids dezelfde afkeer.
Daar heb je gelijk in. In aantallen zijn er wellicht meer 'lonsdale jongeren' dan Marokkaanse jongeren die negatief staan tegenover democratie maar procentueel overstijgt dat niet de 40%.quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:54 schreef Triggershot het volgende:
mjaa, maar over de gehele nls inwoners zijn marokkane maar "slechts" 290.000, waarvan hoeveel jongeren?
60% van de groep is onder de 18quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
mjaa, maar over de gehele nls inwoners zijn marokkane maar "slechts" 290.000, waarvan hoeveel jongeren?
Waarom is een illegitieme vergelijking? Beide groepen voelen zichzelf miskent door de samenleving en staan er negatief tegenover.quote:
hmm, even kijke of er iets over te vinden is.quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. In aantallen zijn er wellicht meer 'lonsdale jongeren' dan Marokkaanse jongeren die negatief staan tegenover democratie maar procentueel overstijgt dat niet de 40%.
Ik vind het wel zo fijnquote:Op woensdag 14 juni 2006 01:03 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Roep je wel eens iets anders dan 'bron'?
ik wil het morgen best even voor je opzoeken hoor![]()
Bekende cijfers over de leeftijdsopbouw van bevolkingsgroepen, die met behulp van het bevolkingsregister volkomen objectief zijn samengesteld.quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
waar je je uitspraken op aan het baseren bent?
Cbs materiaal of weer een "representatief onderzoek"?quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:09 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Bekende cijfers over de leeftijdsopbouw van bevolkingsgroepen, die met behulp van het bevolkingsregister volkomen objectief zijn samengesteld.
Cijfers die ik hier even niet bij de hand heb.
Laat me beetje aan Cohen met zn clubhuisjes denken?quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:09 schreef MrSASO het volgende:
De regering moet er eens een keer wat aan doen.
Stageplaatsen creëren en proberen Marokkaanse jongeren ook als volwaardige Nederlanders te behandelen.
Dus niet Marokkanen dit Marokkanen dat.
En de regering moet ook eens met de media gaan praten over het vermelden van afkomst bij stukjes in de krant of op het nieuws.
(positive)Diskriminatie en censuur zijn immers prima middelen om problemen op te lossen en het uit eigen beweging leveren van een bijdrage aan de samenleving mag niet van mensen verwacht worden.quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:09 schreef MrSASO het volgende:
Stageplaatsen creëren en proberen Marokkaanse jongeren ook als volwaardige Nederlanders te behandelen.
En de regering moet ook eens met de media gaan praten over het vermelden van afkomst bij stukjes in de krant of op het nieuws.
Cbs materiaalquote:Op woensdag 14 juni 2006 01:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Cbs materiaal of weer een "representatief onderzoek"?
soortgelijk aan:quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:15 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Cbs materiaal![]()
of weer een "representatief onderzoek"? Hoe dacht je dat aan te pakken? Opstraat aan mensen vragen of ze denken dat er veel jonge Marokkaanen zijn.![]()
Wat lul je over positieve discriminate??quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:12 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
(positive)Diskriminatie en censuur zijn immers prima middelen om problemen op te lossen en het uit eigen beweging leveren van een bijdrage aan de samenleving mag niet van mensen verwacht worden.![]()
![]()
Het is positieve discriminatie, want niet gericht op elk persoon met een Nederlands paspoort maar op een specifieke groep. Neemt niet weg dat het creëren van stageplaatsen misschien best nodig is hoor.quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:26 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Wat lul je over positieve discriminate??
Ik heb het over stageplaatsen creëren en Marokkanen met een Nederlands paspoort die in Nederland geboren zijn gewoon te zien als volwaardige Nederlanders.
Noem jij dat positieve discriminatie??
Ik noem het mensen helpen aan een toekomst, en dat betaald zich terug in normale mensen die gewoon iets van hun leven willen maken.
Of heb jij liever dat alles bij het oude blijft?
Ik geef wel toe dat Marokkanen zelf ook beter hun best moeten doen, maar feit is dat Marokkanen en nog vele andere allochtonen moeilijker aan een baan of stageplaats komen.
Maar het zijn toch vooral allochtonen die er moeite mee hebben, daarom moet je ze ook helpen maar niet ten koste van een ander.quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:41 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Het is positieve discriminatie, want niet gericht op elk persoon met een Nederlands paspoort maar op een specifieke groep. Neemt niet weg dat het creëren van stageplaatsen misschien best nodig is hoor.
Klopt.quote:Het zien als volwaardig Nederlander is iets dat van twee kanten moet komen.
Het kan wel, maar het is maar net hoe je er tegen aan kijkt.quote:100% Marrokaan willen blijven en toch volwaardig Nederlander zijn gaat niet werken, daar kan een overheid niks aan veranderen.
Te laat, marokkanen hebben kansen genoeg gehad.quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:09 schreef MrSASO het volgende:
Dus ik begrijp hier uit dus dat je alles bij het oude wil laten??quote:Op woensdag 14 juni 2006 02:15 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Te laat, marokkanen hebben kansen genoeg gehad.
Waarom staan we wél positief tegenover Molukkers, Indo's, Suri's, Chinezen, etc. Hé?
Juist... de marokkanen zijn er zelf schuldig aan
Geen extra moeite meer doen voor die groep ze verpesten het keer op keer gewoon kijken of je ze zo lang mogelijk op kan bergen als ze opgepakt worden door de politie. Dat is het enigste wat nog een beetje helpt. (bedoel meer wat nog voor verlichting van het probleem verzorgt)quote:Op woensdag 14 juni 2006 03:45 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dus ik begrijp hier uit dus dat je alles bij het oude wil laten??
Word nog mooi dan in Nederland, een ontspoorde jeugd, massale werkloosheid en straatrovers en drugsdealers horen dan gewoon bij het straatbeeld.
quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:36 schreef Hymn het volgende:
En meer dan 75% van de NL bevolking wil helemaal geen democratie, met het oog op het verbieden van partijen die hen niet aanstaat.
Wat voor reden hebben Lonsdale-jongeren om zich miskend te voelen?quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarom is een illegitieme vergelijking? Beide groepen voelen zichzelf miskent door de samenleving en staan er negatief tegenover.
quote:Veertig procent van de Marokkaanse jongeren in Nederland wijst de westerse democratie af. Zij vinden dat islamitische en Europese leefwijzen moeilijk met elkaar zijn te verzoenen..
Steeds vaker eerlijk gezegd, maar ik zie meer Marokkanen die met Nederlanders trouwen dan met Turken.quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:58 schreef Clourhide het volgende:
In dezelfde lijn als mijn reactie als hierboven: kennen jullie veel Turken die met een Marokkaanse getrouwd zijn, of omgekeerd, Marokkanen die met een Turkse trouwen?
Volgens mij niet, en aan een probleem met de godsdienst kan het in de meeste gevallen ook niet liggen. Het is volgens mij gewoon echt bekrompenheid.
Jij lijkt werkelijk iemand uit de tijdsgeest van 10 jaar terug, heel lief, maar ontzettend oneffectief.quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:26 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Wat lul je over positieve discriminate??
Ik heb het over stageplaatsen creëren en Marokkanen met een Nederlands paspoort die in Nederland geboren zijn gewoon te zien als volwaardige Nederlanders.
Noem jij dat positieve discriminatie??
Ik noem het mensen helpen aan een toekomst, en dat betaald zich terug in normale mensen die gewoon iets van hun leven willen maken.
Of heb jij liever dat alles bij het oude blijft?
Ik geef wel toe dat Marokkanen zelf ook beter hun best moeten doen, maar feit is dat Marokkanen en nog vele andere allochtonen moeilijker aan een baan of stageplaats komen.
Meet jij zo democratie, partijen als de CD zijn zelfs verboden, zijn we dan ook geen democratie meer?quote:
Het is anti-democratisch om partijen te verbieden.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:27 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Meet jij zo democratie, partijen als de CD zijn zelfs verboden, zijn we dan ook geen democratie meer?
En het is dom om zomaar elke idioot een partij te laten vormen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is anti-democratisch om partijen te verbieden.
Zelfs van de niet-jongeren is denk ik een behoorlijk deel van de inwoners van een democratisch land heel makkelijk tot ondemocratische uitspraken te vreleiden.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:10 schreef Pracissor het volgende:
Ik denk overigens dat veel van de Nederlandse jongeren ook ondemocratisch is, het is natuurlijk ook een beetje stoer om dat te zeggen/denken.
Het is ondemocratisch om te vinden dat partijvorming aan een of andere regel moet voldoen, anders dan het niet zijn van een criminele organisatie.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:30 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En het is dom om zomaar elke idioot een partij te laten vormen.
Nee, dat is democratie. Het volk regeert, als er genoeg animo is voor een partij dan is er genoeg animo en dan mogen die verkiesbaar gesteld worden. Dat jij het er dan niet mee eens bent doet er niet toe.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:30 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En het is dom om zomaar elke idioot een partij te laten vormen.
Democratie is ook niet alles, maar het is een van de betere opties, dat betekent echter niet dat het zo heilig is dat zelfs gezond verstand ervoor moet wijken.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat is democratie. Het volk regeert, als er genoeg animo is voor een partij dan is er genoeg animo en dan mogen die verkiesbaar gesteld worden. Dat jij het er dan niet mee eens bent doet er niet toe.
Waarom moet dat gebeuren, want als iemand iets gedaan heeft mag dat toch best wel aangegeven worden, als je vindt dat dit niet zo is, vraag je dan eens af waarom er zo weinig chinese, indonesische,italiaanse,spaanse, noem maar op, bepaalde neigingen hebben vergeleken met de groep waar jij op doelt. Het is een feit dat daar een probleem kern zit, en daar zou een oplossing voor moeten komen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:09 schreef MrSASO het volgende:
Als men "gezond verstand" heeft, stemt men niet op een dergelijke partij. Het is niet aan de staat om uit te maken of een partij "gezond" is of niet. Wat jij zegt valt niet onder pure democratie.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:40 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Democratie is ook niet alles, maar het is een van de betere opties, dat betekent echter niet dat het zo heilig is dat zelfs gezond verstand ervoor moet wijken.
Heb je een bron waaruit blijkt dat de andere groepen andere neigingen hebben? En dan niet dat niet-moslim vergeleken met moslims significant minder neigen naar islam, want dat is fraaie statistiek en een waarheid als een koe, maar inhoudsloos.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:42 schreef AngelWings het volgende:
[..]
Waarom moet dat gebeuren, want als iemand iets gedaan heeft mag dat toch best wel aangegeven worden, als je vindt dat dit niet zo is, vraag je dan eens af waarom er zo weinig chinese, indonesische,italiaanse,spaanse, noem maar op, bepaalde neigingen hebben vergeleken met de groep waar jij op doelt. Het is een feit dat daar een probleem kern zit, en daar zou een oplossing voor moeten komen.
Als CD wordt verboden omdat ze een mening hebben die wie dan ook (de meerderheid?) niet aanstaat, moet ik constateren dat we geen democratie hebben. Kern van een parlementaire democratie: iedereen mag stemmen, en iedereen mag zich verkiesbaar stellen. De enige barrière is een juridische, een criminele organisatie mag zich om begrijpelijke redenen niet verkiesbaar stellen. Wie ben jij om te beslissen dat CD niet mee mag doen met de verkiezingen als ze geen wet overtreden? Bij CD was volgens mij wel het geval dat ze een wet overtreden hadden.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:27 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Meet jij zo democratie, partijen als de CD zijn zelfs verboden, zijn we dan ook geen democratie meer?
De staat heeft ook wel eens last van minder gezond verstand hoor.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:40 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Democratie is ook niet alles, maar het is een van de betere opties, dat betekent echter niet dat het zo heilig is dat zelfs gezond verstand ervoor moet wijken.
Precies. Elk land, elk gebied maakt zijn eigen (cultuur-)historische ontwikkeling door. Voor Singepore kan een ondemocratisch systeem werken, in Nederland lijkt het me sterk, omdat we een lange traditie kennen van inspraak en politiek pluralisme. In Azië is dat veel minder. Het idee dat mensen vaak hebben dat je andere landen binnen kunt vallen om daar een democratie op te starten (Irak doel ik uiteraard op) omdat democratie zogenaamd universeel is, vind ik verwerpelijk. Staten horen hun eigen politieke ontwikkeling door te lopen zonder bruut ingrijpen, wat enkel negatieve effecten teweegbrengt.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:34 schreef BadBadPresident het volgende:
Singapore is het beste voorbeeld van hoe het WEL goed kan gaan zonder democratie. Democratie is niet heilig
He luister eens, ik wil geen afgelikte boterham.quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:54 schreef Clourhide het volgende:
Ze zouden gewoon eens 20 of 30 jaar lang import (- en export!)huwelijken uit bepaalde landen moeten verbieden, dan zal je deze cijfers meteen zien dalen. Nu krijgen de Nederlandse moslimmannen een conservatieve bruid uit een bergdorpje, en de Nederlandse moslimmeisjes (die volgens mij vaak veel "democratischer" zijn ingesteld dan de mannen, maar dat is ook maar een subjectieve indruk) worden vaak terug naar Marokko (of Turkije, of whatever) gestuurd om daar te gaan trouwen en terug de hoofddoek opgeduwd te krijgen.
Dat vind ik toch nog wel het vreemdste aan de hele situatie: dat vele allochtone gezinnen gewoon géén allochtone bruid/bruidegom uit Nederland willen hebben (en dan gaat het nog om een allochtone bruid/bruidegom hé, laat staan dat je er ook aan zou kunnen denken om buiten je eigen kleine gemeenschap te gaan trouwen, maar goed, dat is blijkbaar nog een brug te ver voor sommigen).
Dan zou de vrouw in kwestie toch ook mogen kiezen jou niet te trouwen? Of heeft zij niet zoveel vrije keuze...quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:00 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
He luister eens, ik wil geen afgelikte boterham.![]()
Vrije partnerkeuze mag je niet beperken.
amen to thatquote:Op woensdag 14 juni 2006 15:22 schreef Aurelianus het volgende:
Precies. Elk land, elk gebied maakt zijn eigen (cultuur-)historische ontwikkeling door. Voor Singepore kan een ondemocratisch systeem werken, in Nederland lijkt het me sterk, omdat we een lange traditie kennen van inspraak en politiek pluralisme. In Azië is dat veel minder. Het idee dat mensen vaak hebben dat je andere landen binnen kunt vallen om daar een democratie op te starten (Irak doel ik uiteraard op) omdat democratie zogenaamd universeel is, vind ik verwerpelijk. Staten horen hun eigen politieke ontwikkeling door te lopen zonder bruut ingrijpen, wat enkel negatieve effecten teweegbrengt.
als ik heel eerlijk ben moet ik zeggen dat ik een jonge generatie die zich niet nadrukkelijk distantieëerd van de voorgaande behoorlijk eng .. volgens mij is dat nl een natuurlijk en gezond mechanisme dat zorgt voor constante vernieuwing ..quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:51 schreef HiZ het volgende:
Ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat jongeren sowieso ongenuanceerd zijn en er wel van houden om te provoceren. Het lijkt me zo dat het dan voor zo'n Marokkanse jongen wel leuk moet zijn om die keurige onderzoekers te vertellen dat ze tegen de democratie zijn en tegen vrijheid van meningsuiting.
staan jullie positief tegenover Allochtonenquote:Op woensdag 14 juni 2006 02:15 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Te laat, marokkanen hebben kansen genoeg gehad.
Waarom staan we wél positief tegenover Molukkers, Indo's, Suri's, Chinezen, etc. Hé?
Juist... de marokkanen zijn er zelf schuldig aan
Lees jij hier wel eens dat er problemen zijn met andere allochtonen? Soms wel eens met negers, ben ik met je eens, maar 90% gaat over marokkanen. En dan niet positief...quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:53 schreef Meki het volgende:
[..]
staan jullie positief tegenover Allochtonen![]()
is dat nieuw ?
De meeste problemen zijn nog altijd met autochtonen hoor, een vergeten groep, best zielig.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:13 schreef Goochie het volgende:
[..]
Lees jij hier wel eens dat er problemen zijn met andere allochtonen? Soms wel eens met negers, ben ik met je eens, maar 90% gaat over marokkanen. En dan niet positief...
quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:13 schreef Goochie het volgende:
[..]
Lees jij hier wel eens dat er problemen zijn met andere allochtonen? Soms wel eens met negers, ben ik met je eens, maar 90% gaat over marokkanen. En dan niet positief...
Ja, natuurlijk Novum staat ook echt bekend als het rechtse propaganda bureauquote:Op woensdag 14 juni 2006 18:52 schreef Meki het volgende:
Propoganda van Nieuw rechts en Geert Wilders
ik geloof er niks van zeer onzin dit
Het bericht is niet juist, dus waar om geen slotje?quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:52 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk Novum staat ook echt bekend als het rechtse propaganda bureau![]()
Ben benieuwd of die 40 % samen hangt met de hoge werkenloosheid die er in die groep heerst.......
Waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Het bericht is niet juist, dus waar om geen slotje?
Heb het al eerder gezegd. De onderzoeker was vanochtend in het radio 1 - journaal, hij was woest. Het is helemaal geen rapport dat nog moet verschijnen. Ze hebben wat selectief geshopt uit gegevens van 3 jaar geleden.quote:
Maar ik heb er verder nog geen correctie op gezien. Daarnaast lijkt het mij niet helemaal onwaarschijnlijkquote:Op woensdag 14 juni 2006 19:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Heb het al eerder gezegd. De onderzoeker was vanochtend in het radio 1 - journaal, hij was woest. Het is helemaal geen rapport dat nog moet verschijnen. Ze hebben wat selectief geshopt uit gegevens van 3 jaar geleden.
Dat pleit niet voor de Volkskrrant.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar ik heb er verder nog geen correctie op gezien.
Dat is speculatie en dus niet zo relevant.quote:Daarnaast lijkt het mij niet helemaal onwaarschijnlijk
Waarom niet er zijn hier meer nieuwsberichten waarover gespeculeerd wordtquote:Op woensdag 14 juni 2006 20:00 schreef SCH het volgende:
Dat is speculatie en dus niet zo relevant.
Als dit je het beste is waar je mee op de proppen kunt komen raad ik je aan nog maar even wat meer tijd steken in je autodidactische bezigheden.quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:06 schreef Autodidact het volgende:
Oh, maar 80% van alle Nederlanders is ondemocratisch hoor, deze kleine groep is iets democratischer dan het gemiddelde dus.
Gezond bestand hoeft toch ook niet te wijken voor onze democratie?quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:40 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dan lijkt het mij een redelijke aanname dat het percentage op dit moment nog een stuk hoger ligt. De samenleving is meer en meer aan het verharden en onder dat soort omstandigheden trekt men zich i.h.a. terug richting zijn eigen roots.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:34 schreef SCH het volgende:
Is het niet doorgekomen dat dit bericht een blunder van de Volkskrant is?
Het is een rapport van drie jaar geleden en volstrekt niet actueel, zei de betreffende onderzoeker vanochtend op radio 1.
goeie morgen zeg .. we zijn de treinkaping en de gegijzelde kindjes in de basisschool vergeten ?quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:13 schreef Goochie het volgende:
Er is al een hele serie geld verslindende, niet werkende projecten/ programma's de revu gepasseerd zonder tot enig serieus resultaat te leiden.quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:09 schreef MrSASO het volgende:
Er wordt willekeurig en foutief gesjopt uit ouwe gegevens en daar moeten we dan verder over praten?quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:25 schreef siggi het volgende:
[..]
Dan lijkt het mij een redelijke aanname dat het percentage op dit moment nog een stuk hoger ligt. De samenleving is meer en meer aan het verharden en onder dat soort omstandigheden trekt men zich i.h.a. terug richting zijn eigen roots.
Dus niet direct een reden om deze discussie af te breken, eerder een reden voor een nieuw onderzoek.
Ik dacht tussen 8 en 9. Ik kan het morgen even precies nazoeken.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:03 schreef Dagonet het volgende:
Oh nee, je zegt al welk programma, sorry. Weet je nog welk uur ongeveer?
Nee, daar zat trouwens wel een verrekt interessant gesprek met de klusjesman van de Deventer moordzaak.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:03 schreef Dagonet het volgende:
Was dat in de Ochtenden SCH?
Wat is nu precies je punt?quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Er wordt willekeurig en foutief gesjopt uit ouwe gegevens en daar moeten we dan verder over praten?
Als het al zo is trouwens, is het toch niet zo vreemd. De hele samenleving is er de laatste jaren op gericht om allochtonen van ons te vervreemden. Nou gefeliciteerd, dat is blijkbaar dan gelukt.
Als de resultaten en conclusies nog steeds gelden en actueel zijn zie ik daar geen probleem in.quote:Op woensdag 14 juni 2006 21:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat het nonsens is om selectief delen uit onderzoeken van 3 jaar geleden te gaan bespreken.
Dus je vindt het een goed plan om diverse topics te openen over onderzoek van jaren geleden? Zou een gezellige boel wordenquote:Op woensdag 14 juni 2006 21:41 schreef siggi het volgende:
Enige reden dat het onderzoek zelf het onderwerp van de discussie kan zijn is als het onderzoek niet deugt.
Dat heb je mij niet horen zeggen, wel lekker gechargeerd geformuleerd trouwens, B'vo.quote:Op woensdag 14 juni 2006 21:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus je vindt het een goed plan om diverse topics te openen over onderzoek van jaren geleden? Zou een gezellige boel worden
Maar wat doe je dan in de westerse maatschappij?quote:Op woensdag 14 juni 2006 23:02 schreef SCH het volgende:
Als de westerse maatschappij mij niet zou moeten, zou ik de westerse maatschappij ook niet zo leuk vinden.
Leg de schuld maar weer eenzijdig bij die jongerenquote:Op woensdag 14 juni 2006 23:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar wat doe je dan in de westerse maatschappij?
Je kan je afvragen in hoeverre deze jongeren zich staande zouden weten te houden in Marokko.
Dan reflecteer ik slechts jouw gedragquote:Op woensdag 14 juni 2006 23:18 schreef SCH het volgende:
Leg de schuld maar weer eenzijdig bij die jongeren![]()
Maar beantwoord eens mijn vraag. Jij zou ergens blijven wonen als je het er niet leuk vindt?quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:58 schreef SCH het volgende:
Er wordt willekeurig en foutief gesjopt uit ouwe gegevens en daar moeten we dan verder over praten?
Als het al zo is trouwens, is het toch niet zo vreemd. De hele samenleving is er de laatste jaren op gericht om allochtonen van ons te vervreemden. Nou gefeliciteerd, dat is blijkbaar dan gelukt.
quote:Op woensdag 14 juni 2006 23:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Pot, ketel.quote:Op woensdag 14 juni 2006 23:02 schreef SCH het volgende:
Als de westerse maatschappij mij niet zou moeten, zou ik de westerse maatschappij ook niet zo leuk vinden.
Afgezien van knuffelen buurthuizen etc etc etc etc etc etc etc etcquote:Op woensdag 14 juni 2006 23:18 schreef SCH het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |