abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38835649
quote:
Veertig procent Marokkaanse jeugd ondemocratisch'

(Novum) - Veertig procent van de Marokkaanse jongeren in Nederland wijst de westerse democratie af. Zij vinden dat islamitische en Europese leefwijzen moeilijk met elkaar zijn te verzoenen. Dat staat in een vertrouwelijk rapport van het Instituut voor Migratie en Etnische Studies dat in opdracht van minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie Rita Verdonk (VVD) is gemaakt. Dat meldt de Volkskrant woensdag. De jongeren zouden zich 'sterk' identificeren met hun eigen gemeenschap en daardoor negatief staan tegenover westerse normen.

Jonge Marokkanen hebben volgens de onderzoekers in het algemeen weinig vertrouwen in de politiek. Politici zijn volgens hen bang voor de islam en proberen die de kop in te drukken. Ze zouden 'actiebereid' zijn om hun geloof te verdedigen. Zes tot zeven procent van deze jongeren zou hierbij zijn toevlucht tot geweld zoeken.

Voor een beter inzicht in het radicaliseringsproces van moslimjongeren werden de opvattingen over religie en democratie onderzocht van zowel democratisch actieve moslims als van radicale moslims. De onderzoekers stellen in het rapport dat beide groepen zich achtergesteld en gediscrimineerd voelen.

De onderzoekers noemen drie drijfveren van radicalisering. Moslimjongeren zouden radicaliseren als gevolg van buitensluiting en discriminatie en uit behoefte aan zingeving. Het derde motief is een gebrek aan binding met Nederland. Veel jongeren zouden zich onbegrepen voelen door de samenleving en hun ouders.

Publicatiedatum: 13 juni 2006
Bron: Novum
Is wel een groot percentage, men hoeft niet perse anti democratie te zijn, maar is nog een "iets" waar kamer over moet dreigen, nieuwe opdracht voor de aivd etc?
pi_38835821
Tsja de tegenhangers van de Nederlandse 'lonsdale jongeren'. Beide zetten ze zich af tegen de samenleving hoewel de drijfveren op het eerste gezicht misschien anders lijken is het onderhuids dezelfde afkeer.

Vrij hoog percentage overigens. 40%. Ik ben benieuwd hoe de politiek dit oppakt hoewel ik denk dat de daadwerkelijke oplossing bij de ouders ligt. Dit legt een gebrek aan opvoeding bloot en een kloof tussen ouders en kinderen.
pi_38835842
maar zou het bij die jongeren ook zo hoog liggen?
pi_38835940
Ik denk dat de groep 'lonsdale jongeren' onder de gehele Nederlandse jongeren toch wel een stuk kleiner is.
pi_38835964
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:53 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat de groep 'lonsdale jongeren' onder de gehele Nederlandse jongeren toch wel een stuk kleiner is.
mjaa, maar over de gehele nls inwoners zijn marokkane maar "slechts" 290.000, waarvan hoeveel jongeren?
pi_38836037
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:48 schreef MrX1982 het volgende:
Tsja de tegenhangers van de Nederlandse 'lonsdale jongeren'. Beide zetten ze zich af tegen de samenleving hoewel de drijfveren op het eerste gezicht misschien anders lijken is het onderhuids dezelfde afkeer.
Sure
lekker relevante vergelijking ook
pi_38836059
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:54 schreef Triggershot het volgende:
mjaa, maar over de gehele nls inwoners zijn marokkane maar "slechts" 290.000, waarvan hoeveel jongeren?
Daar heb je gelijk in. In aantallen zijn er wellicht meer 'lonsdale jongeren' dan Marokkaanse jongeren die negatief staan tegenover democratie maar procentueel overstijgt dat niet de 40%.
pi_38836098
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

60% van de groep is onder de 18
pi_38836125
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:00 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

60% van de groep is onder de 18
bron?
pi_38836131
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:58 schreef Vitalogy het volgende:
Sure
lekker relevante vergelijking ook
Waarom is een illegitieme vergelijking? Beide groepen voelen zichzelf miskent door de samenleving en staan er negatief tegenover.
pi_38836153
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

bron?
Roep je wel eens iets anders dan 'bron'?

ik wil het morgen best even voor je opzoeken hoor
pi_38836168
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:59 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. In aantallen zijn er wellicht meer 'lonsdale jongeren' dan Marokkaanse jongeren die negatief staan tegenover democratie maar procentueel overstijgt dat niet de 40%.
hmm, even kijke of er iets over te vinden is.
pi_38836178
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:03 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Roep je wel eens iets anders dan 'bron'?

ik wil het morgen best even voor je opzoeken hoor
Ik vind het wel zo fijn
pi_38836199
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vind het wel zo fijn
want?
pi_38836211
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:05 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

want?
heeft dat uitleg nodig?
pi_38836228
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

heeft dat uitleg nodig?
ja
pi_38836238
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:06 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

ja
waar je je uitspraken op aan het baseren bent?
pi_38836300
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

waar je je uitspraken op aan het baseren bent?
Bekende cijfers over de leeftijdsopbouw van bevolkingsgroepen, die met behulp van het bevolkingsregister volkomen objectief zijn samengesteld.

Cijfers die ik hier even niet bij de hand heb.
  woensdag 14 juni 2006 @ 01:09:46 #19
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38836309
De regering moet er eens een keer wat aan doen.
Stageplaatsen creëren en proberen Marokkaanse jongeren ook als volwaardige Nederlanders te behandelen.
Dus niet Marokkanen dit Marokkanen dat.
En de regering moet ook eens met de media gaan praten over het vermelden van afkomst bij stukjes in de krant of op het nieuws.
pi_38836339
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:09 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Bekende cijfers over de leeftijdsopbouw van bevolkingsgroepen, die met behulp van het bevolkingsregister volkomen objectief zijn samengesteld.

Cijfers die ik hier even niet bij de hand heb.
Cbs materiaal of weer een "representatief onderzoek"?
pi_38836351
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:09 schreef MrSASO het volgende:
Stageplaatsen creëren en proberen Marokkaanse jongeren ook als volwaardige Nederlanders te behandelen.
En de regering moet ook eens met de media gaan praten over het vermelden van afkomst bij stukjes in de krant of op het nieuws.
Laat me beetje aan Cohen met zn clubhuisjes denken?
pi_38836367
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:09 schreef MrSASO het volgende:
(positive)Diskriminatie en censuur zijn immers prima middelen om problemen op te lossen en het uit eigen beweging leveren van een bijdrage aan de samenleving mag niet van mensen verwacht worden.
pi_38836436
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Cbs materiaal of weer een "representatief onderzoek"?
Cbs materiaal

of weer een "representatief onderzoek"? Hoe dacht je dat aan te pakken? Opstraat aan mensen vragen of ze denken dat er veel jonge Marokkaanen zijn.
pi_38836455
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:15 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Cbs materiaal

of weer een "representatief onderzoek"? Hoe dacht je dat aan te pakken? Opstraat aan mensen vragen of ze denken dat er veel jonge Marokkaanen zijn.
soortgelijk aan:

Centraal: Positieve Berichten uit de moslimwereld.
  woensdag 14 juni 2006 @ 01:26:12 #25
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38836686
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:12 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

(positive)Diskriminatie en censuur zijn immers prima middelen om problemen op te lossen en het uit eigen beweging leveren van een bijdrage aan de samenleving mag niet van mensen verwacht worden.
Wat lul je over positieve discriminate??
Ik heb het over stageplaatsen creëren en Marokkanen met een Nederlands paspoort die in Nederland geboren zijn gewoon te zien als volwaardige Nederlanders.
Noem jij dat positieve discriminatie??
Ik noem het mensen helpen aan een toekomst, en dat betaald zich terug in normale mensen die gewoon iets van hun leven willen maken.
Of heb jij liever dat alles bij het oude blijft?
Ik geef wel toe dat Marokkanen zelf ook beter hun best moeten doen, maar feit is dat Marokkanen en nog vele andere allochtonen moeilijker aan een baan of stageplaats komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')