quote:Napoli complete Bucchi swoop
Cristian Bucchi is officially a Napoli player after he completed his transfer from Modena on Tuesday.
The San Paolo outfit have confirmed that the striker has signed a five-year contract with the Azzurri.
Bucchi, who scored 30 goals for Modena in 43 games last term, will be presented to the media on Wednesday afternoon.
Bucchi will therefore lead the Napoli attack next season as they attempt to win promotion back to Serie A.
Verkopen de clubs zelf de TV-rechten?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:16 schreef DIGGER het volgende:
Volgende vis is binnen, de Zerbi van Catania voor 2.5 Miljoen Euro heeft getekend voor 5 jaar.
Linksbenige aanvallend ingestelde linker middenvelder, vorig jaar goed voor 7 goals in 34 wedstrijden voor Catania op weg naar promotie naar de Serie A.
Napoli heeft ook aangegeven 20 Miljoen van SKY Italia te verlangen voor de TV rechten van komend seizoen.
L'Ete is ondertussen bevestigd als sponsor op de shirts voor komend seizoen, shirtjes moeten nog komen maar gaan gelijken op die uit het 1e jaar van Maradona bij Napoli. Die kleur blauw dus, met een 1e uittenue wit en 2e uittenue rood.
Als de shirts in het 1e kampioensjaarquote:Op zaterdag 15 juli 2006 04:11 schreef Siemerink het volgende:
Enig idee hoe de shirts er komend seizoen uitzien?
Nee dat is Diadoraquote:Is kappa nog de kledingsponsor?
In Napoli zelf natuurlijkquote:Waar kan ik de nieuwe shirts het beste kopen?
Yep. Het was altijd calcionapoli.it maar na de degradatie en naamwijziging ivm het bankroet werd het napolisoccer.it en die is sinds kort weer doorgelinked naar de nieuwe site.quote:Is www.calcionapoli1926.it de "officiële" homepage van de club?
Heeft ie al een uitgever gevonden?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:06 schreef MaxPower het volgende:
Ik verheug me nu al op de columns van smook.biz.
Thanks DIGGER.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 07:43 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Als de shirts in het 1e kampioensjaar
[..]
Nee dat is Diadora
[..]
In Napoli zelf natuurlijk
[afbeelding]
[..]
Yep. Het was altijd calcionapoli.it maar na de degradatie en naamwijziging ivm het bankroet werd het napolisoccer.it en die is sinds kort weer doorgelinked naar de nieuwe site.
Tuttonapoli.net is ook een fijne site.
Met wedstrijden tegen Juve, Lazio en Fiore waarschijnlijk?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:30 schreef DIGGER het volgende:
Napoli is in gesprek met Nelson Abejon voor een transfer.
En maandag om 10.00 uur begint de seizoenkaart verkoop. Curva: 145 Euro (nog geen 7 Euro per thuiswedstrijd)
Trofeo Birra Moretti wordt trouwes wel aardig zo, volgende maand.
Ga je weer leuke columns maken?quote:Op zondag 23 juli 2006 17:38 schreef smook.biz het volgende:
Nou ja geen geld.....het is wel bijna het dubbele van vorig seizoen.....:(
Digger, hoeveel seizoenkaarten gaan we verkopen?
30.000 lees ik op Tuttonapoli.netquote:Op zondag 23 juli 2006 17:38 schreef smook.biz het volgende:
Nou ja geen geld.....het is wel bijna het dubbele van vorig seizoen.....:(
Digger, hoeveel seizoenkaarten gaan we verkopen?
Dat ligt aan de wedstrijden. Maar ik ga er natuurlijk wel naar toe. Kan niet wachten. Ik heb de columns van vorige seizoen aan Humberto Tan gegeven, die was zondag hier.quote:
Wat vond Humberto ervan?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:05 schreef smook.biz het volgende:
[..]
Dat ligt aan de wedstrijden. Maar ik ga er natuurlijk wel naar toe. Kan niet wachten. Ik heb de columns van vorige seizoen aan Humberto Tan gegeven, die was zondag hier.
20.000 seizoenkaarten lijkt me weinig.....ik had gehoopt op meer. Wie weet. In ieder geval, in de stad is het enthousiasme helemaal terug.
Geen idee, volgende week neem ik hem mee naar een vriendschappelijke wedstrijd. Misschien kunnen we een 24/7 Napoli kanaal beginnen in Nederland....quote:
Zuw hem kopenquote:
woarquote:
Spelen er wel negers bij Napoli dan?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:05 schreef smook.biz het volgende:
Ik heb de columns van vorige seizoen aan Humberto Tan gegeven, die was zondag hier.
ik kan nog niks vinden.quote:
Amsterdam - Napoli met Transavia of met Ryanair naar Roma Ciampino en met auto/trein verder.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:42 schreef Barnet_Bee het volgende:
Is het makkelijk om aan kaartjes te komen voor de topwedstrijden komend seizoen en is er een goede verbinding vanuit Nederland naar Napels?
Even quoten, want dit is de eerste keer dat ik DIGGER Amsterdam zie tikken.quote:Op donderdag 27 juli 2006 07:46 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Amsterdam - Napoli met Transavia of met Ryanair naar Roma Ciampino en met auto/trein verder.
quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:58 schreef Suijk het volgende:
[..]
Even quoten, want dit is de eerste keer dat ik DIGGER Amsterdam zie tikken.
De lelijkste plaatsnamen van Nederlandquote:Op donderdag 27 juli 2006 08:58 schreef Suijk het volgende:
[..]
Even quoten, want dit is de eerste keer dat ik DIGGER Amsterdam zie tikken.
Plaatje ergens?quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:37 schreef DIGGER het volgende:
...
En Diadora wordt overstelpt met (aan)vragen voor de nieuwe shirts.
Amsterdamquote:Op donderdag 27 juli 2006 07:46 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Amsterdam - Napoli met Transavia of met Ryanair naar Roma Ciampino en met auto/trein verder.
Ok. Dit houd ik in mijn achterhoofd. Heb al in redelijk wat landen wedstrijden gezien, maar in Italië nog nooit en Napoli vind ik een van de mooiste clubs uit Italië. Zo'n wedstrijd tegen Hellas of Juve lijken me erg beladen. Speelt Salernitana nog in de Serie B?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:11 schreef smook.biz het volgende:
Ik kan eventueel kaartjes voor jullie halen, heb alleen naam en geboortedatum nodig. Bij het binnengaan van het stadion heb je dan een document nodig.
serie c1quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:40 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Speelt Salernitana nog in de Serie B?
Nieuwe shirts worden pas tijdens de Birra Moretti club onthuld.quote:
Maatje groter dan normaal besteld.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:18 schreef DIGGER het volgende:
Ze vallen wel klein, dat mag bekend zijn he?
Ligt het aan mij of kun je alleen xxxl bestellen. Ik vind dat shirt namelijk ook best coolquote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:42 schreef MaxPower het volgende:
[afbeelding]
Zojuist dit shirtje maar eens besteld voor 20 euro op www.kappastore.com. Geen verzendkosten.![]()
En woon je in Heerenveen? Dan is het namelijk wel een kuteind rijden. Shirtje is trouwens best wel gaaf. Eens even op die site gaan kijken en hopen dat ik eruit kom met dat Italiaans.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:11 schreef MaxPower het volgende:
DHL probeerde gisteren mijn shirtje (en trainingsjack want die heb ik er inderdaad ook bijbesteld) af te leveren maar stonden voor een dichte deur. Vandaag weer... en dan? Volgens de website van DHL moet ik het dan afhalen in Zwolle?? Daar word ik niet vrolijk van.
Ja...! Alleen heet ik daar dus geen MaxPower..quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:10 schreef RRMH het volgende:
Max Power (offtopic: van NUFC forum?).
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:31 schreef smook.biz het volgende:
Digger, waarom kan ik op internet geen foto's van gisteren vinden? Kun je even wat inside-sites opduikelen?
Mooi shirt!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:06 schreef MaxPower het volgende:
Ze zijn gisteren op mijn vrije dag nog een keer langs gekomen. (en nee ik woon in Groningen). DHL![]()
(en er is een engelse versie van de site)
Ik wil wel.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:23 schreef tha_dark het volgende:
[..]
Mooi shirt!![]()
Maar jammer dat je minimaal voor 25 euro moet bestellen op die site![]()
Maar als iemand anders ook wil bestellen dan laat het maar even horen
Ik wil ook welquote:
Lijkt me wel, het is morgen 41 weken, dan zal er op korte termijn (binnen anderhalve week) wel een baby zijn lijkt me.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:06 schreef DIGGER het volgende:
O, er staat wat te gebeuren?
Glenn al in Napoli outfit gezien? (Mascottes). EN files nog gehad op je Gmail?
Kan haast niet wachten tot zondag hier, wat een kraker nu gelijk al...
Stadion ontplofde toen Pia scoorde, helaas alleen via radio te volgen.
Neem toch aan dat er voor zondag wel wat met de TV rechten gedaan kan worden.
quote:Focus: Back in time
![]()
Italy winning the World Cup after a footballing scandal is not the only reason people may be forgiven for thinking there was an eighties revival going on in the Italian game, writes Simon Finaldi.
On Sunday night an almost full to capacity San Paolo Stadium saw something it had not witnessed since the glory days of the late eighties and early nineties as Napoli sent the Old Lady of Italian football home crying into her black and white handkerchief.
In a spectacular 3-3 tie that saw two red cards and went all the way to penalties, the southern giants came from behind twice to peg Juventus back and eventually watch them go out of the Coppa Italia.
Goals from Napoli’s two frontmen Cristian Bucchi and Emanuele Calaiò cancelled out Giorgio Chiellini’s opener before a brace from world champion Alessandro Del Piero seemed to put the game beyond the home side.
However, Paolo Cannavaro – brother of Fabio who quit Juve for Real Madrid this summer – had other ideas as his last minute scissor-kick sent the 60,000 strong crowd wild and the game to a penalty shoot-out which the hosts won 5-4.
The Juve team had no Michel Platini and the Neapolitans had no Diego Armando Maradona, but it had the atmosphere and flavour of those great encounters.
Much has happened to both sides since then, problems off the pitch have forced the pair into the lower Divisions and although Juventus have lost more, in players and silverware, Napoli’s road has been harder, having to find a new owner and start from the bottom of the professional League.
On Sunday night all that was forgotten and the two teams met as equals again. The people of southern Italy’s principle city felt the thrill of being among Italian football’s elite – at least in name – a thrill which has been denied them for far too long.
San Paolo hero Cannavaro commented: “A crowd like this takes your breath away. The character and will of this team to reach its objectives are its strength and it has been built to be one of the big boys, one of the main contenders this season.”
A squad strengthened by Sam Della Bona, once of Chelsea, and Serie B’s top scorer last season Bucchi made this meeting a statement of intent ahead of the long and difficult promotion campaign. The only Italian champions south of Rome are back at last.
Dat snap ik, maar wat is er de precieze oorzaak van dat ze zo zijn afgezakt?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:27 schreef Sethje het volgende:
Omdat ze in lagere divisies hebben vertoeft....
Ow, dat dus.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:28 schreef MaxPower het volgende:
Teruggezet naar de serie C (?) vanwege faillissement.
Degradatie, wanbeleid, zowel qua spelers als financieel, gevolgd door verplichte degradatie ivm de schulden naar de Serie C.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:29 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar wat is er de precieze oorzaak van dat ze zo zijn afgezakt?
Dat moet makkelijk kunnen. Je moet op de maandag voor de wedstrijd je naam en geboortedatum doorgeven aan iemand (bijvoorbeeld ik) die een kaartje voor je kan kopen hier in de stad.quote:Op zondag 10 september 2006 11:01 schreef kollie het volgende:
Smook, ik ben van plan om op 13 januari de wedstrijd tegen Verona te bezoeken. Is het dan enigszins mogelijk om aan een kaartje te komen, of kan ik dat wel op m'n buik schrijven?
Franky, ik vermoed dat je de renbaan aangezien hebt voor een kleiner voetbalstadion.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:04 schreef o9_Franky het volgende:
En mijn laatste vraag is wie eigenlijk de bespeler is van het kleinere stadion? (Dat zag ik op een kaart van Napoli staan)
Afgelopen zaterdag was de Azurro Service dicht. Je kunt ze natuurlijk wel bij de zwarthandelaren kopen op de dag van de wedstrijd, maar dan staat er een andere naam op het kaartje en moet je dus illegaal naar binnen. Natuurlijk is de kans 90% dat je dan toch binnenkomt, maar je zult maar net een eikel tegenkomen die problemen maakt en dan sta je daar als Nederlander.quote:Op maandag 11 september 2006 20:07 schreef DIGGER het volgende:
De besprekingen over een speciaal Napoli channel zijn inmiddels in een gevorderd stadium, als het goed is komt er ergens in de loop van dit seizoen een apart kanaal louter voor de SSC Napoli![]()
Smook: Je kan toch ook nog gewoon op de wedstrijddag rond het stadion een kaartje kopen? Betaal je alleen een paar Euro meer of zo.
Ik denk dat hij het stadion Collana bedoelt in Vomero (Piazza Quattro Giornate). Daar gebeurt vanalles, maar zonder voetbal.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:04 schreef o9_Franky het volgende:
En mijn laatste vraag is wie eigenlijk de bespeler is van het kleinere stadion? (Dat zag ik op een kaart van Napoli staan)
Bedankt voor het antwoord! Ik zal je begin januari wel een mailtje sturen. Gister de vliegreis geboekt. 13 januari naar Napoli-Verona, en de dag erna naar Cavese-Foggia. Over deze wedstrijd ben ik aan het twijfelen ben , maar denk dat dit m wordt. Wordt een mooi weekendquote:Op maandag 11 september 2006 18:14 schreef smook.biz het volgende:
[..]
Dat moet makkelijk kunnen. Je moet op de maandag voor de wedstrijd je naam en geboortedatum doorgeven aan iemand (bijvoorbeeld ik) die een kaartje voor je kan kopen hier in de stad.
2100 Vanuit Napoli zelf, 1900 vanuit het Noorden, Minimaal 4.000 Napoli Aanhangers verwachtquote:Op woensdag 13 september 2006 17:34 schreef smook.biz het volgende:
Kaartjes binnen voor zaterdag Piacenza - Napoli. Er is een speciale Ultra-trein geregeld, vertrek 6.24 op het centraal station.........
Wie weet speelt Diego Maradona Jr. er tegen die tijd (test nu bij Cavese)quote:Op woensdag 13 september 2006 19:23 schreef kollie het volgende:
de dag erna naar Cavese-Foggia. Over deze wedstrijd ben ik aan het twijfelen ben , maar denk dat dit m wordt. Wordt een mooi weekend![]()
Nee. Ik stop ermee. Zaterdag was de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen. Nog nooit heb ik zoveel mens-onwaardige schepsels bij elkaar gezien. De druppel:quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:28 schreef DIGGER het volgende:
Ga je nog naar Arezzo Smook? Flink stuk dichterbij, alleen wel een dinsdagavond
Heb er inmiddels e.e.a. van gezien en gelezen ja.quote:Op maandag 18 september 2006 11:41 schreef smook.biz het volgende:
[..]
Nee. Ik stop ermee. Zaterdag was de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen. Nog nooit heb ik zoveel mens-onwaardige schepsels bij elkaar gezien. De druppel:
We gaan inderdaad met de auto. Het is ook niet zo heel ver, ongeveer 3-4 uur. Piacenza was minimaal acht uur enkele reis....quote:Op maandag 18 september 2006 19:31 schreef MaxPower het volgende:Kan je niet buiten de curva omreizen? Of hebben die echt alle controle?
Ik was toen op vakantie in Frankrijk. Kocht de L'equipe en daar stond exact 1 pagina in over buitenlands voetbal. De helft ging over, ik meen Roma - Juve (2-2), de andere helft over de rellen in Avellino. Een wedstrijd die maar niet begon ivm rellen, en toen 2 uur na het oorspronkelijke aanvangstijdstip van 20.00 uur uiteindelijk definitief besloten werd de wedstrijd niet eens meer te spelen, dit al niet meer meedegedeeld kon worden omdat de geluidsinstallatie ook compleet gesloopt was.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:04 schreef smook.biz het volgende:
Toen het met Sergio gebeurde, zat ik nog in Nederland. Schijnt wel heftig geweest te zijn. Weet jij er meer van?
quote:Op maandag 25 september 2006 12:45 schreef o9_Franky het volgende:
Mastiffs zijn inderdaad bulldogs. Volgens mij is er zelfs een Napolitaans ras van.
Kan iemand mij nu al vertellen wie de bespeler van dat kleine stadionnetje in Napoli is ?
Ik heb geen idee waar 23 is, dus de hele straat maar even. Als je 'm gedetailleerder wilt moet je maar even aangeven waar.quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:07 schreef smook.biz het volgende:
Er speelt niemand in dit stadion. Soms zijn er wel eens evenementen e.d., maar voetbal heb ik nooit gezien. Guido woont trouwens in die Via Rossini, net boven het kleine stadion, te zien op de foto. Wel heeeel erg off-topic, maar heeft iemand ook een Google-Earth foto van Via Emanuele de Deo nr. 23?
Moet je vanuit de lucht eens checken:quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:27 schreef zjroentje het volgende:
Toch mooi, die Italiaanse bouwstijl.
Hmmm Video is verwijderd....quote:Op maandag 2 oktober 2006 20:15 schreef o9_Franky het volgende:
Ennuuuh, dig, bedankt voor die goal van zaterdag, als die het nog zou doen, haha.....
Ik vermoed dat zaterdag Eurosport 2 de wedstrijd van Napoli zal uitzenden, omdat Juve - Brescia niet doorgaat. Kun je ze in het allermooiste azuurblauw zien spelenquote:Op maandag 2 oktober 2006 22:13 schreef zjroentje het volgende:
Ze brachten wel veel kansen om zeep.
En die rooie shirts zijn echt foeilellijk, vooral op een azuurblauw broekje.
quote:Cassano ‘perfect’ for Napoli
Real Madrid’s transfer market consultant has this afternoon sensationally urged Antonio Cassano to join Napoli.
Ernesto Bronzetti believes that the Serie B outfit would be the perfect environment for Cassano to live up to his potential should they win promotion to the top flight this term.
“I think Napoli would be an excellent solution for him,” Bronzetti, the man who looks after all of the Spanish club’s overseas moves, told Radio Incontro on Monday.
“Cassano is a player who needs to feel that people believe in him and needs to be pushed on by the fans.
“For this reason, Napoli could offer him the perfect stage to express his high levels.”
Cassano joined Real in January after a £3.5m fee was agreed with Roma given that his contract had just six months left to run in Rome.
However, the man nicknamed ‘Talentino’ by the Spanish media, has struggled in Madrid – even following the appointment of Fabio Capello as boss.
As a result, Bronzetti feels that the ex-Bari starlet’s time with the European giants may be coming to an end.
“We all know that Cassano gets long faced when he’s not playing and he tends to relax mentally,” he added.
“Unfortunately there is a relatively clear situation in Madrid with Ruud Van Nistelrooy and Ronaldo the first choices, with Raul and Robinho the second reserves.”
Cassano’s lack of recent use by Capello, his former Roma mentor, has also cost him his place in the Italian squad.
Ik 'ben benieuwd' naar de sanctie van de bond n.a.v. afgelopen vrijdag. Bestormen van een ander vak al voor de aftrak, diverse mensen die zich zonder kaartje naar binnen slaan, enorm veel vuurwerk, ook op het veld, waardoor de wedstrijd zelfs definitief gestaakt dreigde te worden. Alles onder 25.000 Euro zou me meevallen. Als ze straks maar geen wedstrijden zonder publiek moeten gaan spelen - helemaal niet als mijn uitjes gepland staan.quote:Op maandag 16 oktober 2006 10:57 schreef smook.biz het volgende:
Daarbij moet ik ook zeggen dat ik tijdens Piacenza-uit me ineens afvroeg wat nu eigenlijk de lol is van alles en iedereen beledigen en kapot te maken.
Waarom willen ze niet op zaterdag ballen?quote:Op maandag 16 oktober 2006 12:32 schreef DIGGER het volgende:
Wat foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bedankt Sandman, maar ze zijn natuurlijk niet meer actueel. Ik bewaar ze als herinnering aan een prachtig jaar van mijn leven. Ik vond het trouwens erg leuk dat jullie er zo enthousiast over waren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Jammer smook dat je je verslagen niet meer schrijft. Ik raad je overigens nog steeds aan met je verslagen van vorig jaar iets te doen. Bundel ze en breng ze naar een uitgever ofzo...
Mwah het was niet goed niet slecht. Op zich was de 1-0 mager, had een veel hogere score ingezeten. Aan de andere kant had Crotone niet veel in te brengen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 22:13 schreef o9_Franky het volgende:
1-0. Weer 3 punten. Volg er niet veel van vandaag, want ben helemaal wazig. Have fun 2night....
Wtf.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:17 schreef DIGGER het volgende:
En zo zal het in het uitvak bij de wedstrijd tegen Juve ook wel aan toe gaan: http://www.youtube.com/watch?v=UafET219fEg
Dat zou geweldig nieuws zijn.quote:Napoli dream of Lippi
Napoli are planning to bring former Azzurri Coach Marcello Lippi to the Stadio San Paolo, according to La Gazzetta dello Sport.
The Serie B outfit, currently second in the table behind Genoa, hope for an immediate promotion to Serie A and would favour Lippi’s return at the end of this campaign, after he coached the Partenopei in 1993-94.
The daily newspaper reports that there have been numerous contacts between the club President Aurelio De Laurentis and the Viareggino to discuss a deal for the 2007-08 season, although both parties intend to keep the negotiations quiet, in order to not destabilise Edy Reia’s work with the team.
Lippi had stated that he would prefer to start a new job at the beginning of the season, as he was not interested in replacing any of his colleagues, but he recently said he intended to return to football early next year.
La Gazzetta also suggests that if Lippi were to accept Napoli’s proposal, he would probably include Ciro Ferrara in the agreement.
The former Juve and Napoli defender proved to be an important figure during the 2006 World Cup adventure, assisting Lippi in the dressing room, and has made no secret of the fact that he would like to work with his hometown club.
Ferrara is currently in charge of Juve’s youth teams, but could consider the idea of leaving the post if called by Lippi.
Furthermore, Fabio Cannavaro could also return to the peninsula, fulfilling the dream of ending his career at Napoli. The world champion has an excellent relationship with Lippi and could move back to his former club after his three-year contract with the Merengues ends.
Recent reports had also suggested that Marcello Lippi is one of the leading candidates to become the new Mexico national team Coach, as they seek a replacement for Ricardo La Volpe.
Er zit ook nog een arm konijntje op bovenop die netten....quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:38 schreef DIGGER het volgende:
Leuk toch, vuurwerkbommen die 3 meter boven je hoofd afgaan in rap tempo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |