abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41293919
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:28 schreef MaxPower het volgende:
Teruggezet naar de serie C (?) vanwege faillissement.
Ow, dat dus.

Erg zonde dat het zo is gelopen.
pi_41296577
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:29 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar wat is er de precieze oorzaak van dat ze zo zijn afgezakt?
Degradatie, wanbeleid, zowel qua spelers als financieel, gevolgd door verplichte degradatie ivm de schulden naar de Serie C.

Vorig jaar dik kampioen geworden gelukkig en weer terug in B nu met een elftal dat direct voor promotie moet kunnen spelen.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_41305141
En nog even een nieuwe talentvolle speler erbij gescoord:

Gyorgy Garics, Hongaar met Oostenrijks paspoort, 22, verdediger afkomstig van Rapid Wien, aanvoerder van het Oostenrijkse elftal <21 (dispensatiespeler dus) heeft voor 5 jaar getekend en verkoos Napoli in B boven Torino in A
pi_41305387
Hier nog wat foto's van zowel de Curva A als de Curva B van zondagavond: http://vivereultras.forumcommunity.net/?t=3694218&st=15
pi_41305555
Gaaf forum. Als ik nou Italiaans kon...
pi_41455544
Gisteren in San Paulo bij Italie - Litouwen:

pi_41586596
Smook, ik heb eigenlijk een vraag aan jou. Afgelopen zomer ben ik op vakantie geweest in Napoli, heb ook het stadion bezocht. Echt een mooi stadion trouwens, maar de kant war 1920 boven 1 van de ingangen staat is dat Curva A?

En ik zag op een foto dat er een spandoek hing van Quartieri Spagnoli, zijn veel supporters uit die wijk vertegenwoordigd?

En mijn laatste vraag is wie eigenlijk de bespeler is van het kleinere stadion? (Dat zag ik op een kaart van Napoli staan)
pi_41587837
De Curva A is rechts op de TV, de Stationszijde, de zijde naast het uitvak, de zijde van de Mastiffs, Teste Matte, Bronx, Vecchi Lions etc.
De Curva B is aan de kant van de Tangenziale, de zijde van de Fedayn.

Quartieri Spagnoli is een zeer bekende Napolitaanse wijk, goed vertegenwordigd op de Curva A. Spandoek hangt er altijd en al jaren en jaren.

Laatste vraag weet ik zo niet uit m'n hoofd, zou ik een kaartje moeten zien.

Welkom hier trouwens, altijd goed om hier je 1e post te plaatsen (sowieso in het VBL forum en specifiek hier)
pi_41613250
Teller seizoenkaarten staat, na een hele trage augustusmaand (logisch) nu op 17.000
laatste dagen erg druk met de verkoop, 20.000 a 25.000 zal wel de eindscore worden.

Morgen de aftrap, gelukkig begint het calcio weer
pi_41620810
He Digger,

de enige reden dat ik hier welkom mag worden gegeten is om de topics over Napoli. Verder lees ik niet zo veel hier. Bedankt trouwens voor het welkom, haha. Ken de Quartiere Psagnoli inderdaad wel, zoals ik zei, ben er op vakantie geweest .

Heb inderdaad ook begrepen van de verschillende groepen supporters die op de Curva A aanwezig zijn. Ik kan even geen tv-beeld voor me halen, maar je hebt 1 lange zijde met de tekst: Stadio San Poalo - Napoli, als ik daaronder zou staan, aan welke zijde is dan de Curva A.

Ik was wel verwonderd trouwens dat ik zomaar het stadion in kon, nadat ik dat gevraagd had bij een dinestingang. Als je dat vergelijkt met Nederland, waar je zelfs voor een rondleiding moet betalen, pfffff.

Maar echt een heerlijke stad. Ben nu al tijd terug, en wil nog steeds terug, haha.

Wat is eigenlijk jouw verdere relatie met Italie/Napoli ?
pi_41626899
Daar waar jij gestaan/gezeten hebt in het stadion is dan de hoofdtribune. Hier een eigen foto ervan, vanaf de overkant (Distinti) waarvandaan je dus die tekst kunt lezen:

Dan is de Curva A rechts:

de Curva B links:

(De hoek van de foto's is dus anders omdat ik ze vanaf de Distinti geschoten heb, voor de duidelijkheid)

Zeker de Curva A is altijd makkelijk herkenbaar aan de spandoeken die er altijd hangen en de plekken van de verschillende groepen, zoals de Vecchi Lions altijd bovenin.

Ik ben ooit een keer een aantal jaren terug in de zomer het stadion ingelopen (was flink zoeken naar een dienstingang die open stond). Werden gelijk heel argwanend onthaald, men was bang dat we van de bond waren om te kijken naar de staat van het stadion.
Zodra m'n vrouw in het Napolitaans haar mond open trok en zei dat we Nederlanders waren die ff kwamen kijken, kwamen er gelijk een paar man om ons heen staan om uitgebreid over allerlei historische wedstrijden en momenten te kleppen

En mijn relatie is simpel: Mijn hele schoonfamilie komt uit Napoli of haar voorsteden/buitenverblijven (maar was daarvoor al groot Napoli fan).
pi_41628030
Verwachte opstelling voor morgen:

NAPOLI (4-3-1-2):
Iezzo;
Grava, Cannavaro, Domizzi, Savini;
Amodio, Bogliacino, Dalla Bona;
De Zerbi;
Calaiò, Bucchi.

Montervino is er niet bij, voor hem speelt waarschijnlijk Amodio, hoewel Trotta ook een mogelijke vervanger zou kunnen zijn.
Voorin de vaste tridente zoals verwacht voor dit seizoen met De Zerbi vlak achter Bucchi en Calaio.
Pia begint op de bank evenals de deze week opnieuw vader geworden Caparella.
pi_41643171
He,

okee. Dat is een aardige raltie dus, haha.
Ja, ik vond Napoli ook altijd al mooi om te volgen (ondanks mijn nog jonge leeftijd :p). En de stad sprak me ook altijd erg aan, dus moest en zou er naar op vakantie gaan. Dus ook maar gewoon gedaan.

Ik stond trouwens ook op de Distinti dan. Heb even mijn eigen foto's met die van jou vergeleken aan de hand van de nummers van de vakken op de pilaren boven.

Ze waren op zich niet erg argwanend, komt misschien ook omdat er een jongen rondliep die uitstekend Engels sprak, en die ik het dus allemaal heel duidelijk kon uitleggen.

Heb jij trouwens een idee waar je het huidige shirt kan kopen? Heb namelijk het shirt van vorig seizoen gekocht daar, met die lichtblauwe en witte strepen. Wel al Cannavaro achterop gezet door die bedrukker, wel grappig.
pi_41656802
Huidige shirt? In Napeli zelf, en in NL zal je het denk ik moeten bestellen bij een winkel die Diadora verkoopt.
Check de Diadora website i.i.g. even.

En anders online bij de grotere voetbalshirts verkopende winkels (zie Voetbalshirts # 19: Seizoen is begonnen. )

Mbt de wedstrijd van vanmiddag:

Napoli speelde goed, Trevisio was eigenlijk alleen via afstandsschoten (o.a. Bassegio) gevaarlijk.
1-0 van Bucchi, Topscoorder in de Serie B vorig jaar, toen nog spelend bij Modena, na slap verdedigen achterin zodat ie voor de man kon komen om te scoren.
De 2-0 van Grava na ook een hilarische blunder. Verdediger schermt de bal in de 16 af, keeper komt uit, 1 moment van twijfeling en de verdediger besluit toch een draai te maken om uit te verdedigen. Grava zet een block/tackle in, en via zijn tackle rolt de bal door de benen van de doelman de goal in

3-0 Bucchi op strafschop na geweldige actie Calaio die een hoge bal rand 16 in 1 keer aanneemt en in 1 beweging achterwaarst met de hak de verdediger poort, die vervolgens haakte.

Daarna ging het snel, 3-1 uit een corner strak ingekopt, 3-2 door een knullige eigen goal een minuut later maar Dalla Bona besliste de match definitief met nu al de goal van de maand: Een aanval werd afgeslagen, de bal kwam van zeker een meter of 15 hoog aanzweven, hij komt aanlopen, neemt vanop 25 meter de bal in 1 keer op de slof en die ploft snoeihard linksonder in het netje.

1e 3 punten zijn dus binnen. Napoli bovenaan, Juve onderaan, zo zien we dat graag
pi_41656825
Hup Napoli!
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_41656979
Ze waren ook voor de beelden in 90 minuto met camera in San Gregorio Armeno, heel broemde kerk in hartje Napoli. En in de steegjes er omheen kun je altijd poppen kopen, handgemaakt, voor de kerststalletjes (echt wereldberoemd). Hadden ze allemaal poppetjes: Moggi met mobieltje in de weer
pi_41659838
Napoli – Treviso 4-2
9 september 2006

Napoli, la nostra unica fede. Napels, ons enige geloof. La nostra unica fede is een wekelijkse column over de wedstrijden van voetbalclub Napoli. De terugkeer naar het de top van het Italiaanse voetbal is een zware kruistocht voor voetbalminnend Napels. In 2007 moet het kampioenschap van de Serie B veroverd worden. De stad rekent erop, ze heeft het nodig.

Het is zaterdagmorgen 9 september 2006. De televisie staat aan. De beelden vliegen de slaapkamer in. De ochtend is nog vroeg maar de dikke man op het scherm gebaart fel en giftig naar de andere gasten in de studio. Op zijn lip parelen dunne druppeltjes zweet. Zes, zeven druppels, keurig geordend in een rijtje, rakelings naast elkaar. Wanneer hij klanken uitbraakt klotst het vet met kwabben in zijn nek. Zijn vingers lijken dikke, korte worstjes. Er zijn gouden ringen omheen geklemd. Er is ruzie. Flitsen van de discussie belanden in mijn langzaam ontwakende hoofd. Het gaat over de spits van Napoli, Emanuele Calaió. Maar het gaat niet over zijn doelpunten, niet over zijn rol in het team. Het gaat over zijn schoenen. Het gaat over de kleur van zijn schoenen. Ik ben wakker en voel het in mijn buik. Vanaf vandaag worden de zorgen van Napels vergeten. De armoede, de criminaliteit, het gebrek aan scholing van de jeugd en de Camorra, de verstikkend mafia die de stad nog altijd in haar greep houdt. Eindelijk is de dag aangebroken van de oneindige tijdverspilling. Discussies, analyses, het gokken en de keiharde, hondstrouwe steun in het stadion. Vandaag is het zaterdag 9 september. Het is tijd voor voetbal.

Bij de ingang van San Paolo is graffiti gekalkt op de versleten, bakstenen muren. De verschillende bendes van de Curva A betwisten elkaar met de grove schilderingen. Ik lees de namen. De bende Mastiffs, de traditionele Vecchi Lions en de gevreesde Teste Matte. In het stadion zijn ze één. De Curva A. Het meest gewelddadige en sterkste supporterslegioen van Italië. Wanneer zij door het land trekken, worden dorpen en snelwegen gesloten, verloven van ME-ers ingetrokken en topoverleg gepleegd op het ministerie van Binnenlandse Zaken.

Guido staat geduldig te wachten voor de McDonalds van Fuorigrotta. Hij is een babbelaar, een stevige, vrolijke Napolitaan. Gepassioneerd van vrouwen en voetbal, in welke combinatie dan ook. Maar nu is niet blij. Vorig jaar, in de Serie C, gingen we naar alle thuiswedstrijden. Met zijn tweeën. Met hooguit vijfentwintig duizend andere supporters gingen we naar het enorme San Paolo stadion. We zaten in een zee van lege rode stoelen en vochten tegen onrecht en bizar slechte tegenstanders. Het was zwaar en we voelden ons keer op keer belazerd. Soms waren er tranen van onmacht in de ogen van Guido. Dan zei hij dat hij het niet meer volhield. Na twee jaar van leed in de hel van het Italiaanse betaalde voetbal waren we eindelijk verlost van de Serie C. De opluchting en blijdschap maakte plaats voor verloedering van de clubliefde. In de zomer heeft voorzitter De Laurentiis met de geldbuidel gerammeld. Bucchi, De Bona, Cannavora, De Zerbi kwamen naar de stad. Grote namen, veel geld. En plotsklaps zijn er veel meer gepassioneerde Napolitanen in het stadion. Geld koopt fans. Succes creëert clubliefde. Guido haat zijn vrienden die vandaag vooraan staan te dringen met trotse koppen en een grote bek. Hij heeft gelijk.

Bij de ingang van de Curva is het dringen en duwen. Er moeten twintigduizend man één voor één door het politiekordon. De menigte is opeengepakt en door het geduw golven we op en neer tussen knuppels en blauwhelmen. Het ruikt naar zweet en knoflookadem. Guido drijft van me weg en roept me toe terwijl zijn hoofd wordt platgedrukt op de rug van zijn buurman.
“CHRIS! WE ZIJN NET GRIEKEN EN TURKEN.”
Het zijn woorden waarover ik moet nadenken.
“Waarom?”
“Omdat je alleen in die landen zo het stadion binnen moet gaan.”
Guido knikt serieus. Er rijzen vragen in me op. Belangrijke vragen.
“Maar waarom zijn we dan Grieken én Turken en niet alleen Grieken? Of Turken?”
Guido tuit nadenkend zijn lippen. Hij steekt zijn vinger op.
“Omdat Grieken net Turken zijn, en Turken net Grieken. Dus als wij op Grieken lijken, lijken we ook op Turken. En lijken we op Turken, dan lijken we ook op Grieken. Dus kan ik net zo goed zeggen dat we op Grieken én Turken lijken, dan hoef je daar zelf niet meer over na te denken. Snap je?”
“Ja Guido.”

We eindigen boven in het vak, bij de Vecchi Lions, de oude leeuwen. De leider van de groep staat met zijn megafoon op de staven van het gele hek zodat hij oogcontact kan maken met zijn baas beneden, de leider van de Mastiffs. Hij stopt gretig een stapel bankbiljetten in zijn zak. Het is de wekelijkse bijdrage van zijn manschappen voor de sfeeracties, de stricioni en het vuurwerk. Het is zijn inkomen, zijn werk. Dankzij de Curva A kan hij overleven. Achter hem loopt de rest van het stadion vol. Ik zie enthousiaste fans met sjaaltjes, petjes en shirts. Er wordt meezongen met de hits die door de speakers schallen. Guido zoekt de notenman, maar hij kan hem niet vinden tussen de opeengepakte supporters. Op het veld zijn nieuwe reclameborden geplaatst met draaiend schermen zodat er meer producten tegelijk verkocht kunnen worden. Mijn gedachten dwalen af naar twee jaar geleden. Toen het failliete Napoli in een bijna leeg stadion speelde, zonder de reclameborden, zonder stewards en politieagenten. Toen bij iedere ingang iemand in een spijkerbroek met ongestreken T-shirt en baard stond om vluchtig je kaartje te controleren. Vandaag is Napoli terug in het moderne voetbal, maar die saamhorigheid tussen de mensen, dat gezamenlijke gevoel van verantwoordelijkheid voor de club in nood, dat is verleden tijd. We kijken nu naar voetbal, naar een spel. De mensen juichen de stadionspeaker toe bij het oplezen van de opstelling. Maar ik denk aan toen.

Een paar minuten voor het begin van de wedstrijd klinkt het applaus voor onze leider. Hij stapt op de betonnen rand, hoog boven de sintelbaan. Zijn benen worden vastgeklemd tussen de armen van zijn twee assistenten. De megafoon piept storend door de speakers. Zijn legioen is groter dan ooit. Hij staat als een dirigent voor zijn orkest. We zingen met de massa. Het klinkt hard. Keihard. Maar Guido stoot me in de zij en zegt juiste woorden. “Dit deden we begin vorig jaar met de helft van de mensen, en toen lieten we de tegenstander trillen. Het verschil is er. Je hoort het niet maar voelt het wel.”

Napoli trapt af in een fantastische sfeer. Er zijn vlaggen, vuurwerk en het is één groot feest. De ploeg speelt goed voetbal. De nieuwe aanwinsten zijn stuk voor stuk begenadigde spelers. De voorzitter heeft puik werk afgeleverd. De spitsen Calaió en Bucchi spelen met behulp van de aanvallende middenvelder De Zerbi de verdediging van Treviso aan stukken. In het begin van de tweede helft is het al 3-0 voor Napoli door twee goals van Bucchi en een goal van verdediger Grava. Even later scoort Treviso bij toeval twee doelpunten. Maar de Napolitanen zijn beter, veel beter. Een volley van De Bona, ex-Chelsea en Milan suist van buiten de zestien snoeihard in het net. De scheidsrechter fluit af, de drie punten zijn binnen. Een droomscenario.

Guido wijst voor zich. Een vader heeft een jongetje op schoot. Het tengere mannetje eet een ijsje. Zijn vader schreeuwt tegen de scheidsrechter en laat zijn pols op het hoofd van de kleine rusten. In zijn hand smeult een dikke, bruine joint. De rook kringelt voor het gezicht van de kleine. Guido schudt zijn hoofd bij het zien van het tafereel en staart voor zich uit.
“Ach. We lijken we dan wel op Turken en Grieken, maar misschien zijn we nog een stuk slechter als dat volk.”

De mislukte rechtspraak in zijn veroordeling ontgaat hem volkomen.
pi_41660759
Mooi stukje, smook. Gloryhunters, dat is toch een van de mindere elementen van het voetbal. Helaas krijg je die steeds meer, naarmate je meer successen hebt. En als ik zo naar de selectie van Napoli kijk, denk ik dat je de komende tijd op flink wat gloryhunters kunt gaan rekenen.
pi_41668868
Smook, ik ben van plan om op 13 januari de wedstrijd tegen Verona te bezoeken. Is het dan enigszins mogelijk om aan een kaartje te komen, of kan ik dat wel op m'n buik schrijven?
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
  zondag 10 september 2006 @ 13:06:48 #170
144333 Lanus
Forza Napoli
pi_41672186
Mooi stukje weer smook thanx geweldig begin voor napoli deze trend door zetten en volgend jaar de serie a
pi_41672439
Heerlijk om jouw stuk weer te lezen, nu al koploper!
pi_41672490
Ah, de stukjes van Smook beginnen weer ! Tof dat je het weer oppakt!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_41686399
Heel mooi stuk, man. En inderdaad zoals ieman dhierboven ook al opmertke. Helaas zijn gloryhunters een onderdeel van het voetbal. Soms zo erg dat de echte supporters eronder lijden.
pi_41689781
Prachtig weer Smook!
pi_41697804
Napoli - Treviso was dit weekend wel de best bezochte wedstrijd, voor Milan - Lazio (44.000), Fiorentina - Inter (43.000) en Roma - Livorno (40.000).
pi_41697856
Geweldig weer smook
AFC Ajax
pi_41702566
Er staan wel het e.e.a. aan foto's in dit Italiaanse ultras forum topic: http://vivereultras.forumcommunity.net/?t=3694218&st=45
pi_41713148
quote:
Op zondag 10 september 2006 11:01 schreef kollie het volgende:
Smook, ik ben van plan om op 13 januari de wedstrijd tegen Verona te bezoeken. Is het dan enigszins mogelijk om aan een kaartje te komen, of kan ik dat wel op m'n buik schrijven?
Dat moet makkelijk kunnen. Je moet op de maandag voor de wedstrijd je naam en geboortedatum doorgeven aan iemand (bijvoorbeeld ik) die een kaartje voor je kan kopen hier in de stad.
pi_41716814
De besprekingen over een speciaal Napoli channel zijn inmiddels in een gevorderd stadium, als het goed is komt er ergens in de loop van dit seizoen een apart kanaal louter voor de SSC Napoli

Smook: Je kan toch ook nog gewoon op de wedstrijddag rond het stadion een kaartje kopen? Betaal je alleen een paar Euro meer of zo.
pi_41736131
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:04 schreef o9_Franky het volgende:

En mijn laatste vraag is wie eigenlijk de bespeler is van het kleinere stadion? (Dat zag ik op een kaart van Napoli staan)
Franky, ik vermoed dat je de renbaan aangezien hebt voor een kleiner voetbalstadion.

Smook, weer bedankt voor een bekend voorkomend stukje !
pi_41743690
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:07 schreef DIGGER het volgende:
De besprekingen over een speciaal Napoli channel zijn inmiddels in een gevorderd stadium, als het goed is komt er ergens in de loop van dit seizoen een apart kanaal louter voor de SSC Napoli

Smook: Je kan toch ook nog gewoon op de wedstrijddag rond het stadion een kaartje kopen? Betaal je alleen een paar Euro meer of zo.
Afgelopen zaterdag was de Azurro Service dicht. Je kunt ze natuurlijk wel bij de zwarthandelaren kopen op de dag van de wedstrijd, maar dan staat er een andere naam op het kaartje en moet je dus illegaal naar binnen. Natuurlijk is de kans 90% dat je dan toch binnenkomt, maar je zult maar net een eikel tegenkomen die problemen maakt en dan sta je daar als Nederlander.
pi_41743760
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:04 schreef o9_Franky het volgende:

Ik denk dat hij het stadion Collana bedoelt in Vomero (Piazza Quattro Giornate). Daar gebeurt vanalles, maar zonder voetbal.
pi_41743803
Eusebius,

haha. Heb het nog even nagekeken. En op de kaart staat er toch wel echt een voetbal bij. Het heet Stadio Collana en ligt pal naast Metro stadion Qoattro Giornate......

smook, mijn vraag aan jou: Volg je nu eigenlijk het Nederlandse voetbal ook nog, en zo ja, wat is dan je favoriete Nederlandse club?
pi_41775448
Kaartjes binnen voor zaterdag Piacenza - Napoli. Er is een speciale Ultra-trein geregeld, vertrek 6.24 op het centraal station.........
pi_41775709
Klinkt goed smook! Kan niet wachten op het reisverslag.
pi_41775883
Ik ben eerlijk gezegd erg benieuwd of die trein aankomt. (Napels-Roma-Firenze)
pi_41778897
quote:
Op maandag 11 september 2006 18:14 schreef smook.biz het volgende:

[..]

Dat moet makkelijk kunnen. Je moet op de maandag voor de wedstrijd je naam en geboortedatum doorgeven aan iemand (bijvoorbeeld ik) die een kaartje voor je kan kopen hier in de stad.
Bedankt voor het antwoord! Ik zal je begin januari wel een mailtje sturen. Gister de vliegreis geboekt. 13 januari naar Napoli-Verona, en de dag erna naar Cavese-Foggia. Over deze wedstrijd ben ik aan het twijfelen ben , maar denk dat dit m wordt. Wordt een mooi weekend
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_41796810
Krijg nou wat, er is inderdaad een stadionnetje in Vomero ... moet ik toch eens verder kijken dan Vanvitelli de volgende keer !
pi_41803555
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:34 schreef smook.biz het volgende:
Kaartjes binnen voor zaterdag Piacenza - Napoli. Er is een speciale Ultra-trein geregeld, vertrek 6.24 op het centraal station.........
2100 Vanuit Napoli zelf, 1900 vanuit het Noorden, Minimaal 4.000 Napoli Aanhangers verwacht
pi_41803599
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:23 schreef kollie het volgende:

de dag erna naar Cavese-Foggia. Over deze wedstrijd ben ik aan het twijfelen ben , maar denk dat dit m wordt. Wordt een mooi weekend
Wie weet speelt Diego Maradona Jr. er tegen die tijd (test nu bij Cavese)
pi_41827573
Piacenza - Napoli is zaterdagmiddag om 16.00 uur te zien op British Eurosport 2 (voor NL beschikbaar voor kijkers van digitale TV - met pluspakket(ten))
pi_41827717
Toch maar eens kijken wat die digitale tv kost.
pi_41836992
Las net dat Juve de wedstrijd tegen Brescia op 08-10 wil uitstellen. ze missen er 6. Ze worden nu al bang.
Forza NAPOLI
pi_41862661
- Seizoenskaartverkoop momenteel op een kleine 19.000 stuks

- Iezzo heeft bijgetekend tot 2010

- Montervino terug van schorsing, zal vandaag weer spelen (en dus weer aanvoerder zijn)

- 7% van de recette van vanmidag gaat naar Unicef (Piacenza wordt gesponsord door Unicef)

En dan voor zometeen:

Verwachte opstellingen:

NAPOLI (4-3-1-2): Iezzo; Grava, Cannavaro, Domizzi, Savini; Montervino, Bogliacino, Dalla Bona; De Zerbi; Bucchi; Calaiò.

A disposizione: Gianello, Giubilato, Garics, Amodio, Capparella, Pià, Sosa. All. Reja

PIACENZA (4-2-3-1): Coppola; Nef, Iorio, Miglionico, Gemiti; Riccio, Patrascu; Padalino, Nocerino, Rantier; Pellicori. All. Iachini

A disposizione: Capododici, Anaclerio, Campagnaro, Stamilla, Stella, Cacia, Degano.

Arbitro: Ayroldi (Padovan-Perri)
pi_41862718
Ook nog wel vermeldenswaardig:

De Rai International zou Piacenza - Napoli uitzenden op haar Internationale schotelkanaal voor Afrika, Azie, Amerika en Oceanie. Echter, woensdagavond bleek ineens uit aangepaste TV gegevens dat ze de wedstrijd van Napoli niet meer zouden uitzenden, maar Juve - Vicenza.

Hierop is de Rai zo platgebombardeerd met mailtjes uit de hele wereld, dat vanmorgen de programmering toch weer aangepast was: Napoli gaat live de continenten op

(En voor de duidelijkheid: Als je geen beschikking hebt over een SKY Italia decoder of kunt kijken via Mediaset premium, dan kun je terecht bij British Europsport 2, verkrijgbaar doorgaans bij de DigitaleTV (plus) pakketten van de kabelaars in NL.
Aftrap over een klein uurtje.
pi_41868127
GVD wat een wereld van verschil weer tussen uit en thuis. 1e nederlaag sinds zeer zeer lang maar wel direct kut zo aan het begin van de nieuwe competitieronde.

En de manier waarop was ook niet best, met name Montervino viel me vies tegen, was ook debet aan de 1e goal.
Smook's "favoriet" Calaio was eigenlijk nog de beste man op het veld, was dan ook logisch dat hij scoorde, na een zeer goeie assist van de Zerbi.

Was wel mooi om zo'n groe aanhang helemaal in Piacenza te zien, dik 5.000 man. En nog lekker wat vuurwerk op het veld en de sintelbaan, de boete zal dinsdag wel weer volgen.

Ga je nog naar Arezzo Smook? Flink stuk dichterbij, alleen wel een dinsdagavond
pi_41915431
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:28 schreef DIGGER het volgende:

Ga je nog naar Arezzo Smook? Flink stuk dichterbij, alleen wel een dinsdagavond
Nee. Ik stop ermee. Zaterdag was de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen. Nog nooit heb ik zoveel mens-onwaardige schepsels bij elkaar gezien. De druppel:

- 20 uur in een trein gezeten (waarna 11 uur staand) voor anderhalf kutvoetbal;
- Napoli "supporters" die hun eigen supporters met geweld kaarten afpakken om deze te verkopen aan de Napolitanen die zonder kaartje zijn gekomen;
- De Camorra supporters (Capotifosi) die andere supporters uit bus en trein slaan omdat zij hun "eigen" wagon en bus claimen.
- Camorra supporters die in de trein per man een hele cabine (voor zes personen) bezet houden terwijl 5 meter verderop mensen tegen elkaar gedrukt op het gangpad staan. Wie vraagt wordt in elkaar geslagen.
- Supporters die vanuit de bus met ijzeren staven inslaan op passerende auto's op de snelweg.
- Supporters die vanuit de bus zonder enige aanleiding een rijdende motoragent van de motor slaan en daar om moeten lachen.
- Supporters die zonder enige aanleiding uit de bussen springen om 2 kilometer door het centrum van Piacenza te lopen en alles te slopen wat ze tegenkomen.

Het is mooi geweest om anderhalf jaar met de Curva mee te gaan naar uitwedstrijden. Maar als de eerste gewenning optreedt en de indrukken minder machtig worden, dan ga je zien dat er dingen niet kloppen. Het is slecht, dom volk dat op geen enkele manier positieve aandacht verdiend. Het schrijnende is dat ze zich gediscrimineerd voelen. "We worden slecht behandeld, want we zijn Napolitanen.' Zo klinkt, terwijl ze 5 seconden eerder een ruit van een geparkeerde auto inslaan. Dat gebrek aan verantwoordelijkheid voor de eigen daden, dat ben ik beu.
pi_41916594
quote:
Op maandag 18 september 2006 11:41 schreef smook.biz het volgende:

[..]

Nee. Ik stop ermee. Zaterdag was de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen. Nog nooit heb ik zoveel mens-onwaardige schepsels bij elkaar gezien. De druppel:
Heb er inmiddels e.e.a. van gezien en gelezen ja.
En dan houden ze in totaal slechts 10 Napoli fans aan waarvan 9 wegens het binnenkomen van het stadion zonder ticket......

Arezzo uit is trouwens al uitverkocht las ik net. Hopen dat Floro Flores een off-day heeft.
pi_41927989
Eerst zo een zeikverhaal ophangen en nu toch weer gewoon kaartjes hebben voor morgenavond. Wat ben ik toch een loser........

FORZA NAPOLI!!!
pi_41928100
Kan je niet buiten de curva omreizen? Of hebben die echt alle controle?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')