quote:
Op donderdag 21 september 2006 20:04 schreef smook.biz het volgende:Toen het met Sergio gebeurde, zat ik nog in Nederland. Schijnt wel heftig geweest te zijn. Weet jij er meer van?
Ik was toen op vakantie in Frankrijk. Kocht de L'equipe en daar stond exact 1 pagina in over buitenlands voetbal. De helft ging over, ik meen Roma - Juve (2-2), de andere helft over de rellen in Avellino. Een wedstrijd die maar niet begon ivm rellen, en toen 2 uur na het oorspronkelijke aanvangstijdstip van 20.00 uur uiteindelijk definitief besloten werd de wedstrijd niet eens meer te spelen, dit al niet meer meedegedeeld kon worden omdat de geluidsinstallatie ook compleet gesloopt was.
Zag later thuis beelden van ME die wegrende voor de Napoli fans, die na het nieuws gehoord te hebben dat Sergio door fans van Avellino van de tribune gegooid was, alles aanvielen wat niet Napolitaans was. Zag agenten die al liggend op de grond nog steeds met van alles, tot aan ijzeren staven aan toe, geslagen werden. 1 grote chaos was het.
Uiteindelijk voor een reeks, ik meen 5, wedstrijden verbannen uit San Paulo, wedstrijden verplaats naar Campobasso zonder publiek en de wedstrijd in Avellino 3-0 verloren op papier, nooit gespeeld.
Daarna wel bij elke thuiswedstrijd dat seizoen en zeker bij elk jaar verder, heel veel aandacht voor de dood van Sergio.
Je moet de spandoeken wel kennen: "Solo per Sergio" en "Sergio Vive"
Ik verwacht dit jaar ook weer een groot spandoek met z'n foto, spelers die er langs lopen bij het opkomen, kaarsjes en weesgegroetjes.
Weet niet of je vrienden van nu er destijds bijwaren, die kunnen je dan vast wel e.e.a. vertellen. En de filmpjes/journaals van die dag zijn wel terug te vinden op het net.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away