Maar wat als het, zoals nu, buiten warmer is dan binnen? Dan is het toch juist zonde om via open ramen de koele lucht te laten ontsnappen?quote:Op maandag 12 juni 2006 12:39 schreef skiczukie het volgende:
Alle ramen en mijn balkondeur open. Ik vind het nog niet eens heel ergf warm, maar als het nodig is heb ik nog een ventilator in de kast staan.
Frisse lucht vind ik belangrijker.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:40 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar wat als het, zoals nu, buiten warmer is dan binnen? Dan is het toch juist zonde om via open ramen de koele lucht te laten ontsnappen?
Ik heb dus ook minstens de hele ochtend de luxaflex dicht, totdat ik zeker weet dat de zon weg is.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:40 schreef Gluckskafer het volgende:
Witte rolluiken. En die dichtmaken als de zon op je raam schijnt.
quote:Op maandag 12 juni 2006 12:41 schreef Robsterr het volgende:
Niet inderdaad, welke drol zit er met dit weer op zijn kamer?
Best een toffe tip.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Men pakt een grote bak/emmer/wasteil/badkuip met koud water, gooit er nog wat ijsklontjes in.
Daarna de ventilator op de bak water richten en laten draaien.
je eigen airco.
Nou ja, ik ook, daarom, is het raam op een kier en de luxaflex naar beneden niet de beste optie dan?quote:
Een koude douche. Eerlijk, simpel en radicaal, maar het werkt.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:16 schreef RoaRRR het volgende:
Belangrijker vind ik de vraag --> Hoe houd je jezelf koel ?
Zit hier op de zolderverdieping in het studentenhuis te werken aan mijn scriptie...De warmte komt langzaam aan toch wel binnen ondanks dat ik alle lamellen/ gordijen en deuren dicht hebMijn pc heeft zelfs moeite om zijn warmte kwijt te kunnen
En de ventilator helpt wel een beetje maar kan toch niet voorkomen dat de koppakking het hier begeeft....Druppels zweet staan op mijn voorhoofd...
Iemand nog tips ?
Wij ookquote:Op maandag 12 juni 2006 14:43 schreef Stuart het volgende:
Wij hebben ook airco hier in huis gelukkig![]()
Zou een paar emmertjes al verschil maken?quote:Op maandag 12 juni 2006 15:10 schreef EggsTC het volgende:
Als je bovenin een flat woont of iig in een kamer met een plat dak erboven moet je is een paar emmers water op dat dak gooien. Dat water verdampt en trekt daarmee alle hitte uit het dak.
quote:Op maandag 12 juni 2006 12:40 schreef tonks het volgende:
Niet..
Oja, regel mij maar een fatsoenlijke voor 150 euroquote:Op maandag 12 juni 2006 18:06 schreef SolidasRock het volgende:
[] Airco's zijn bij de plaatselijke turk best betaalbaar (tussen 150 en 200 euro heb je diverse modellen)
DIe van 150 moet je zelf ijsblokken indoen de hele dag door, die van 200 heeft een wateraansluiting nodig geloof ik?quote:Op maandag 12 juni 2006 18:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oja, regel mij maar een fatsoenlijke voor 150 euro![]()
Puik ideequote:Op maandag 12 juni 2006 14:38 schreef Isdatzo het volgende:
NIET. GODVERDOMME![]()
![]()
vandaag gaan we over de 36 hier denk ik![]()
![]()
Dus... 2 120mm fans boven m'n hoofd
En bij m'n bed heb ik een 2 tal 80mm fans aan een oude lego transformator gesoldeerd
dan is 't geen airco hè, das een systeempje dat werkt op verdamping van water.. alhoewel een airco op 't zelfde princiepe werkt maar das een ander verhaal.quote:Op maandag 12 juni 2006 18:22 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
DIe van 150 moet je zelf ijsblokken indoen de hele dag door, die van 200 heeft een wateraansluiting nodig geloof ik?
En kijk zelf bij de plaatselijke turk![]()
Vond ik ookquote:
O ja, wat te doen met poepiebruine gordijnen? Kan ik die beter dichtdoen of open laten?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 00:54 schreef GSi het volgende:
Door in een hoekje te schijten. Dit leidt de warmte af en vestigt zich in deze hoek. Mijn manier om tegen de Warmte te zeggen "Tot daar en niet verder!!"
Territorium afbakening, weetog.
Als het donker is, is het heerlijk koel buiten, koeler als binnen iedergeval.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 02:21 schreef duivelinnetje het volgende:
Op het balkon?? Te warm toch?
Ik ben jaloers op je, hoeveel betaal je nou voor een airco, en moet je nou voor elke kamer 1 hebben??quote:Op dinsdag 13 juni 2006 02:34 schreef gigatech het volgende:
heb hier all 48 uur lang de airco draaien, heerlijk gewoon![]()
Totdat de afrekening komt.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 02:34 schreef gigatech het volgende:
heb hier all 48 uur lang de airco draaien, heerlijk gewoon![]()
heb 2 van die mobile airco's ze zijn niet echt duur zo'n 500 euro per stukquote:Op dinsdag 13 juni 2006 02:42 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik ben jaloers op je, hoeveel betaal je nou voor een airco, en moet je nou voor elke kamer 1 hebben??
dat maakt niet zoveel meer uit betaal toch all een bom duiten per maand aan de enecoquote:Op dinsdag 13 juni 2006 02:45 schreef sig000 het volgende:
[..]
Totdat de afrekening komt.Dikke muren en de zon buiten houden, zijn een stuk goedkoper.
![]()
Mobile airco`s, die dingen moeten toch hun warmte kwijt heb je een slang naar buiten lopen??quote:Op dinsdag 13 juni 2006 02:53 schreef gigatech het volgende:
[..]
heb 2 van die mobile airco's ze zijn niet echt duur zo'n 500 euro per stuk
Ja idd met een slang naar buiten, je krijgt bij zo'n airco ook een soort kunstof afdicht plaat welke je tussen je raam klemt daar sluit je de slang op aan om de (zeer)hete lucht af te voeren, ben alleen wel van plan om de volgende keer zo'n "split unit" te kopen, das is een airco met een dunne slang eraan met een ventilator unit welke je dan buiten hangt. deze werken nog een stuk effectiever tis alleen weer een stuk duurderquote:Op dinsdag 13 juni 2006 02:59 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Mobile airco`s, die dingen moeten toch hun warmte kwijt heb je een slang naar buiten lopen??
quote:Op maandag 12 juni 2006 18:01 schreef Furious het volgende:
Niet helaas, m'n ventilator is vorig jaar overleden.
ze werken anders bijde perfect ,hier is het nu een aangename 17 gradenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 03:08 schreef duivelinnetje het volgende:
Sorry voor de ongevraagde raad, maar neem nooit een airco met een slang naar buiten. Zonde van je geld, als je zo weinig wil uitgeven , koop dan een cooler.
In welke kamer? Zolder?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 03:11 schreef gigatech het volgende:
[..]
ze werken anders bijde perfect ,hier is het nu een aangename 17 graden
Dat is eigenlijk nog niet eens zo`n gek idee, ik heb een plat dak gewoon effe de tuinslang erop.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 03:08 schreef mcDavid het volgende:
Als het morgen nog steeds zo erg is, overweeg ik een sproeier op het dak te zetten!
Hier ook, slang naar buiten werkt best. Slaapkamer heeft een verrijdbare airco en beneden staat een waaierquote:Op dinsdag 13 juni 2006 03:11 schreef gigatech het volgende:
[..]
ze werken anders bijde perfect ,hier is het nu een aangename 17 graden
Yep, dus een slang naar buiten of anders iets van een opvangbakje. Een echte airco kost wel wat maar dan heb je ook watquote:Op dinsdag 13 juni 2006 04:03 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Met die nep airco's waar je water of ijsblokjes in moet gooien, wordt de ruimte uiteindelijk nog minder comfortabel... De luchtvochtigheid schiet flink omhoog waardoor het broeierig wordt.
Een echte airco ontrekt juist vocht uit de lucht...
Zo eentje heb ik ook. Ongeveer dan. Maar ik heb gehoord dat er nu versies zijn waarin koel elementen zitten die -2 worden?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:27 schreef Dementor het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
Twee van deze jongens achter me die staan te blazen.
Morgen naar school toe om daar aan wat dingen te werken lekker in de airco en minder afleiding
* TommyGun ziet zichzelf al de ventilator op het dak plaatsen, voor de dak-kappelquote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:27 schreef Stansfield het volgende:
Vanavond en morgen wordt het toch weer koeler?? Gisterennacht heb ik ff met mijn ventilator koude lucht van buiten naar binnen geblazen. Dat hielp best wel. Vanavond ook maar even doen als het wat koeler is om alle hitte uit mijn kamer te krijgen.
Nee ik hou de ventilator uit mijn raam en richt hem dan mijn kamer in. Ga niet op het dak staan ofzo.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:22 schreef TommyGun het volgende:
[..]
* TommyGun ziet zichzelf al de ventilator op het dak plaatsen, voor de dak-kappel![]()
Ahja dat gaat lastig met die ik heb. Hoewel, misschien op de vensterbankquote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:32 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Nee ik hou de ventilator uit mijn raam en richt hem dan mijn kamer in. Ga niet op het dak staan ofzo.
Dat gaat niet werken, je moet een binnen- en een buitendeel hebben, de warmte moet naar buiten worden afgevoerd. Met zo'n ding wordt stof verwijdert, de luchtstroom geeft voor het gevoel koelte, maar hang er een thermometer voor en je ziet dat de lucht die eruit komt warmer is dan de omgeving.quote:
Gaat gewoon werken hoor, alleen zit het gedeelte wat normaal bij een split-unit airco buiten hangt, binnen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:26 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dat gaat niet werken, je moet een binnen- en een buitendeel hebben, de warmte moet naar buiten worden afgevoerd. Met zo'n ding wordt stof verwijdert, de luchtstroom geeft voor het gevoel koelte, maar hang er een thermometer voor en je ziet dat de lucht die eruit komt warmer is dan de omgeving.
Ik had het niet over die airco's maar over die gewone blowersquote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:26 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dat gaat niet werken, je moet een binnen- en een buitendeel hebben, de warmte moet naar buiten worden afgevoerd. Met zo'n ding wordt stof verwijdert, de luchtstroom geeft voor het gevoel koelte, maar hang er een thermometer voor en je ziet dat de lucht die eruit komt warmer is dan de omgeving.
Een heel aanvalsplan, tof...quote:Op maandag 12 juni 2006 13:02 schreef ABBAfan het volgende:
Ik heb afgelopen nacht het achterraam van de woonkamer een stukje open laten staan. Het was een frisse 14 graden buiten. Toen ik opstond om half 8 was het een aangename 24 graden in huis. Vanmorgen de luxaflex plus overgordijnen aan de voorkant dicht gelaten.
De zon komt straks rond 2 uur bij het achterraam. Dan gaat de keukendeur dicht. Ik heb daar houten luxaflex en die laten absoluut geen zon door. De overgordijnen in de woonkamer aan de achterkant gaan ook dicht.
Tenslotte het raam in de woonkamer aan de voorkant open waar heerlijke koele wind naar binnen waait. Op de bovenverdieping hetzelfde verhaal. Zo hou ik de extreme hitte uit mijn huis.
ik doe het juist altijd omgekeerd nadat ik een scheet heb gelaten, alle lucht van binnen ---> naar buiten met de ventilatorquote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:32 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Nee ik hou de ventilator uit mijn raam en richt hem dan mijn kamer in. Ga niet op het dak staan ofzo.
En je woont in een rijtjeshuis waar de buren de buren de ventilator van buiten aanzuigend lucht naar binnen voeren.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:40 schreef EsDe het volgende:
[..]
ik doe het juist altijd omgekeerd nadat ik een scheet heb gelaten, alle lucht van binnen ---> naar buiten met de ventilator![]()
quote:
Ik durf te wedden dat ik aan de 30 grens.quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:12 schreef DaMart het volgende:
Ik heb gretig gebruik gemaakt van de frisse zeebrief die vanavond opstak. Het scheelt toch zo'n 2,5 graden in huis nu, al is het met 23,5 eigenlijk nog te warm. Maar ja, gisteren was het 26 graden in huis!
Vanmiddag was het hierbinnen 30 graden en nu 27. Die 3 graden schelen een hoop gezweet. En ik heb alleen de tuindeuren open. Boven staat de airco te blazen, plat dak dus gigawarmquote:Op woensdag 14 juni 2006 00:16 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat ik aan de 30 grens.
Het helpt ook goed om je voeten een tijdje in een emmer koud water te houden (door je voeten stroomt veel bloed wat dan snel afkoelt, soort radiator dusquote:Op woensdag 14 juni 2006 09:00 schreef Flurrie het volgende:
nog een tip.
Als je je polsen onder de koude kraan houd, koel je goed af, waardoor de kamer voor je gevoel een stuk minder warm is
gooi dan ook je ramen open zodra de zon uit je raam weg is. en gooi m zoveel mogelijk dicht als je gaat slapen (gok dat je niet om 9 uur al in je nest ligtquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:37 schreef EsDe het volgende:
[..]
Een heel aanvalsplan, tof...![]()
Ik heb een dilemma, als ik op mijn kamer (rest van het huis is vrij koel) de ramen openzet, word ik gestoord door scooterjosti's die ' snachts rond 02.00 voorbij blazen met een klote lawaai van hier tot marokko.... () geen normaal scootergeluid, maar echt zo'n geluid van 9999 rpm bij 40 km/u zegmaar... kloteviolen
![]()
dus elke avond maak ik de afweging, scooterjosti's of warmte... meestal kies ik het laatse, en leg ik me erbij neer... niet zeuren, gewoon in bed neerploffen en niks doen, net zolang tot je slaapt![]()
dat me kamer overdag warm is zal me kont jeuken, zit toch amper binnen overdag![]()
Vandaag die tactiek weer toegepast... de temperatuur zit nu bijna onder de 20 graden!quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:12 schreef DaMart het volgende:
Ik heb gretig gebruik gemaakt van de frisse zeebrief die vanavond opstak. Het scheelt toch zo'n 2,5 graden in huis nu, al is het met 23,5 eigenlijk nog te warm. Maar ja, gisteren was het 26 graden in huis!
pics!quote:Op woensdag 14 juni 2006 22:19 schreef Artifacts het volgende:
Ik heb onlangs het climatronicsysteem uit mijn auto gesloopt, en gemonteerd in mijn slaapkamer.
Met wat foefjes en kundes van een maat van mij die HTS Klimaattechniek gestudeerd heeft hebben we zo die hele instalaltie in mijn kamer gebouwd.
Echt top!!!!
Ramen dicht als je gaat slapen is echt slecht voor je.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:09 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
gooi dan ook je ramen open zodra de zon uit je raam weg is. en gooi m zoveel mogelijk dicht als je gaat slapen (gok dat je niet om 9 uur al in je nest ligt
Ja, vind ik ook. Beetje frisse lucht is veel beterquote:Op donderdag 15 juni 2006 08:38 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ramen dicht als je gaat slapen is echt slecht voor je.![]()
ik bedoel ook in de zin van: wagenwijd open zodra de zon weg is, en op een kiertje zodra je gaat slapen, waardoor er dus wel minder geluid binnen komt dan als het raam geheel open staat.quote:Op donderdag 15 juni 2006 08:38 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ramen dicht als je gaat slapen is echt slecht voor je.![]()
Als ik 's nachts mijn ramen open houdt, is mijn kamer na 5 minuten al helemaal gevuld met muggen, insecten en ander vliegend ongedierte. Overdag is dit wat minder maar overdag waait de wind meestal ook nauwelijks.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:45 schreef Kida het volgende:
Ik heb hier 3 grote ventilatoren staan en al m'n ramen open...overdag gordijnen en alles dicht.....helpt best
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 02:04 schreef devzero het volgende:
Gewoon muggengaas voor je ramen doen. Werkt perfect (uit ervaring, er zitten een hoop muggen hier)
Ik kan geen ramen openzetten, dan moet ik de tuindeuren openlaten.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:45 schreef Kida het volgende:
Ik heb hier 3 grote ventilatoren staan en al m'n ramen open...overdag gordijnen en alles dicht.....helpt best
Ik vond hem wel origineelquote:Op zaterdag 1 juli 2006 02:15 schreef devzero het volgende:
[..]
Zit ik dan al zo lang in de VS dat mijn Nederlands achteruit gaat![]()
Ik snap de hilariteit ook niet zo. Zowel 'muggengaas' als ' hor' begrijp ik prima!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 02:15 schreef devzero het volgende:
Zit ik dan al zo lang in de VS dat mijn Nederlands achteruit gaat![]()
Ik heb dezelfde, en hij werkt perfect!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 17:38 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik zag een mooie split-unit airco met afstandsbediening in het krantje van Mediamarkt voor maar 279 euro.
http://www.mediamarkt.nl/1/aanbiedingen/store_flash/139/ en dan de voorlaatste pagina.
Oooee, het wordt betaalbaar!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 17:38 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik zag een mooie split-unit airco met afstandsbediening in het krantje van Mediamarkt voor maar 279 euro.
http://www.mediamarkt.nl/1/aanbiedingen/store_flash/139/ en dan de voorlaatste pagina.
Je moet die airco ook nog aanzetten, anders heeft het geen zin.quote:Op zondag 2 juli 2006 15:08 schreef Moonlight_Drive het volgende:
De zon staat hier van 11:00 tot zonsondergang op mijn huis te bakken... record temperatuur is 36 graden
Ik heb al luxaflex opgehangen, gordijnen gekocht en een airco unit, hiermee hou ik het op warme dagen dan rond de 28-29 graden.. De energie rekening was wel ff vet schrikken vorig jaar.
Van mij mag het gaan sneeuwen ofzo.
hier pas 31 onder een rood zuid-dakquote:Op zondag 2 juli 2006 16:24 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
het is nu 35.5 graden op mijn zolderkamer
Klopt!quote:Op zondag 2 juli 2006 15:10 schreef Schuifpui het volgende:
Kouder is overigens niet lekker, als je van 30+ naar binnen gaat.
wás 't maar 18 graden hierquote:Op zondag 2 juli 2006 16:49 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Klopt!
Op mijn werk was ooit eens de leiding van de airco in het plafond lek. Omdat het buiten 36 graden was, had het bedrijf die service pleegt het lekker druk, en ze konden dus pas over enkele dagen komen.
Het servicebedrijf had nog wel een tip: Als je de airco op maximaal koelen zet, dan vriezen de leidingen dicht, en heb je geen last meer van het lekken...
Dus airco op hoogste stand... Buiten 36 graden, binnen de helft van de temperatuur (18 graden)...![]()
'T was overigens in een winkel, veel verbaasde klanten en passanten gezien omdat ik met een dikke trui liep.![]()
Het is echt een aircoquote:Op zondag 2 juli 2006 15:10 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Je moet die airco ook nog aanzetten, anders heeft het geen zin.![]()
Maar serieus, is het wel een airco, geen ventilator die in een bak zit en daardoor op een airconditioning lijkt? Bij m'n ouders thuis hebben we ook airco en dan krijg je de temperatuur met gemak op 23 graden. Kouder is overigens niet lekker, als je van 30+ naar binnen gaat.
Met een ventilator wordt het ook niet koeler, het enige dat het doet is versnellen van warmteuitwisseling (alle voorwerpen in de kamer zullen sneller op dezelfde temperatuur komen) en bevorderen van verdamping (van je zweet) als de luchtvochtigheid geen 100% bedraagt.quote:Op zondag 2 juli 2006 16:54 schreef DaMart het volgende:
Binnen 2 uur is het hier 2 graden warmer geworden, ondanks de ventilator... nu bijna 27 graden in huis.
Dat wordt vanavond maar even pootjebaden in de branding, denk ik, om enigszins af te koelen.
Dubbel glas zal niet veel verschil maken als de zon erop staat. Helpt enkel bij een groot temperatuursverschil tussen binnen- en buitenlucht.quote:Op zondag 2 juli 2006 16:59 schreef Moonlight_Drive het volgende:
[..]
Het is echt een aircoMaar er komt zoveel warmte van de ramen af (4 stuks, 3 meter hoog, enkel glas) dat het wel helpt en koel is als je in de luchtstroom zit, maar dat wil je ook niet de hele dag.
Ik ga morgen de woonstichting eens bellen en vragen of ze er niet iets aan kunnen doen (dubbel glas, zonnewering), ik heb er zelf iig alles aan gedaan...
Zonder ventilator ging het inderdaad net zo hard, dus ik heb hem maar uitgezet. Zonde van de stroom die dat ding verbruikt, als het toch geene ffect heeft. Vanavond als de zon weg is, zet ik hem wel even in mijn slaapkamer. Dan helpt het wel, heb ik gisteren ontdekt!quote:Op zondag 2 juli 2006 17:00 schreef Doderok het volgende:
[..]
Met een ventilator wordt het ook niet koeler, het enige dat het doet is versnellen van warmteuitwisseling (alle voorwerpen in de kamer zullen sneller op dezelfde temperatuur komen) en bevorderen van verdamping (van je zweet) als de luchtvochtigheid geen 100% bedraagt.
Dikke lichtondoorlatende gordijnen dicht, raam open en het gordijn voor dat open raam optillen/opzij trekken zodat het door kan tochten.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:38 schreef Ringo het volgende:
Tijdens dit soort hittegolven heb ik altijd weer een probleem om mijn huis (lees: kamer) koel te houden. Nederlandse huizen zijn doorgaans niet echt tegen hitte bestand.
Maar wat is nou, afgezien van ventilatoren en airco etc, een goede manier om je huis zo koel mogelijk te houden?
Idd, zonweren doe je van buitenaf, als je alleen binnen een rolgordijn o.i.d. hebt dan ben je in feite al te laat omdat de wartme al binnen is.quote:Op maandag 12 juni 2006 17:25 schreef Hoogbevaegd het volgende:
witte lakens voor de ramen hangen
Maar een wit laken voor je raam hangen houdt dus echt de zon buiten?quote:Op zondag 2 juli 2006 21:46 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Idd, zonweren doe je van buitenaf, als je alleen binnen een rolgordijn o.i.d. hebt dan ben je in feite al te laat omdat de wartme al binnen is.
Het is niet raar , het is geen gezicht zelfsquote:Op maandag 3 juli 2006 00:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Maar een wit laken voor je raam hangen houdt dus echt de zon buiten?Schijnt dat er niet dwars doorheen?
Vind het beetje raar maar morgen maar eens proberen dan.![]()
Nou dubbel glas in mijn appartement heeft mij denkelijk wel geholpen. Hier staat ook de hele dag wel de zon op de ramen, maar 's avonds vooral heb ik het nog niet warm gehad binnen. En toen ik het nog niet had, had ik er zomers veel meer last van.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:04 schreef Doderok het volgende:
Dubbel glas zal niet veel verschil maken als de zon erop staat. Helpt enkel bij een groot temperatuursverschil tussen binnen- en buitenlucht.
Het warme weer is nog maar net begonnen, misschien is je huis nog niet opgewarmd.quote:Op maandag 3 juli 2006 00:59 schreef Perico het volgende:
[..]
Nou dubbel glas in mijn appartement heeft mij denkelijk wel geholpen. Hier staat ook de hele dag wel de zon op de ramen, maar 's avonds vooral heb ik het nog niet warm gehad binnen. En toen ik het nog niet had, had ik er zomers veel meer last van.
HOMO!quote:Op maandag 3 juli 2006 14:36 schreef JosvG het volgende:
Ik zit aan de schaduwkant van het huis, ik heb de hele dag mijn raam open en het blijft lekker koel binnen
*medelijden heeftquote:Op maandag 3 juli 2006 15:36 schreef nomen_nescio het volgende:
M'n airco is kapot
Dus momenteel hou ik het helemaal niet koel, waarom gaan die achterlijke dingen dan ook altijd kapot met zulk warm weer.
Hoe kleiner de kamer en hoe meer warmte producerende toestellen aanwezig, hoe sneller ze zal opwarmen. Een mens produceert zelf al een 150 Watt (dacht ik). Een doorsnee computer meer dan 100, scherm niet meegerekend. Lampen: zoveel als erop aangegeven is. etc... En dan komt er nog warmte van buiten door de muren heen. Het is dus slechts een kwestie van tijd alvorens het binnen net zo warm als buiten geworden is.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:39 schreef The6thgate het volgende:
overdag rolluik+raam dicht. desondanks is het nu een goeie oven op mn kamer...en een ventilator is irritant ivm hoofdpijn :/
Ja, bij ons is het nu nog 26 gradenquote:Op maandag 3 juli 2006 15:43 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Het is hier 28 graden in huis op het moment.
Desondanks slaap ik echt onwijs slecht met dit weer..
Ik heb zelfs in de winter op m'n deken geslapen.. Nu ligt er alleen nog een matras iddquote:Op maandag 12 juni 2006 12:41 schreef Robsterr het volgende:
Niet inderdaad, welke drol zit er met dit weer op zijn kamer?
En als je gaat slapen, gewoon deken wegtieven en op je matras liggen..![]()
Word je dan niet lek geprikt door muggen?quote:Op maandag 3 juli 2006 16:37 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Ik doe nix aan de hitte, pak vanavond een slaapzak en ga buiten op de strechter liggen![]()
Ik heb er dit jaar nog geen last van gehad eigenlijk.. Naja, we zien het vanavondquote:Op maandag 3 juli 2006 16:40 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Word je dan niet lek geprikt door muggen?
Ik heb de afgelopen twee nachten geen oog dichtgedaan.. echt elk uur op de klok gezien.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:34 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ja, bij ons is het nu nog 26 gradenOp mijn kamer wel veel warmer, ik slaap daarom ook echt heel slecht.
Goed plan.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:37 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Ik doe nix aan de hitte, pak vanavond een slaapzak en ga buiten op de strechter liggen![]()
ach mocht ie in de fik gaan, blaast 'ie zichzelf wel uitquote:Op maandag 3 juli 2006 23:14 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Ik woon op de 18e (tevens hoogste) etage van een flatgebouw. Ik heb dus een fijn plat dak boven me. Het is hier lastig koel te krijgen en te houden.
Kan je een ventilator de hele nacht aan laten staan? Ik durf dat niet, straks ontploft ie?
Natuurlijk.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:14 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Kan je een ventilator de hele nacht aan laten staan? Ik durf dat niet, straks ontploft ie?
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:43 schreef miki het volgende:
Overdag alle ramen dicht, ook gordijnen, rolluiken etcetera. Als het afkoelt, meestal tegen een uur of 10 's avonds, alle deuren en ramen tegen elkaar open zetten zodat de koele lucht door je huis 'waait'. Hetzelfde 's morgens voor 10 uur. Daarna weer alles dicht.
Behalve als je op een zolder leeft waar de hele dag de zon op staat, dan is het aan te raden de ramen toch echt constant open te houden. Anders ben ik bang dat de temperatuur hier over de 40 gaat...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:43 schreef miki het volgende:
Overdag alle ramen dicht, ook gordijnen, rolluiken etcetera. Als het afkoelt, meestal tegen een uur of 10 's avonds, alle deuren en ramen tegen elkaar open zetten zodat de koele lucht door je huis 'waait'. Hetzelfde 's morgens voor 10 uur. Daarna weer alles dicht.
www.nu.nlquote:Jaarlijks honderden doden door oververhitte woningen
Uitgegeven: 5 juli 2006 11:44
Laatst gewijzigd: 5 juli 2006 11:53
GRONINGEN - Per jaar vallen er in Nederland enkele honderden doden als gevolg van oververhitting omdat de woningen van deze mensen te goed geïsoleerd zijn. Dat zei Frans Duijm woensdag. Duijm is milieuarts bij de drie noordelijke GGD's en expert op het gebied van binnenmilieu.
Volgens Duijm zijn met name nieuwbouwwoningen vaak zo goed geïsoleerd dat de warmte geen kant op kan. Het feit dat deze huizen vaak gebouwd zijn met grote ramen op het zuiden maakt het probleem alleen maar erger, stelt de arts.
Hierdoor loopt de temperatuur binnenshuis zo ver op dat jaarlijks honderden mensen bezwijken aan een hartinfarct of beroerte. Nog eens tientallen anders lopen op die manier in huis een zonnesteek op. Hierbij loopt de lichaamstemperatuur op tot boven de 40 graden en is het lichaam niet langer in staat de warmte eruit te zweten.
Duijm raadt mensen aan om tijdig een zonwering te gebruiken. Als de temperatuur in huis hoger ligt dan buiten, adviseert hij ook overdag te luchten.
Omdat zo'n ding in 99% van de gevallen een achterlijke gebruiker heeftquote:Op maandag 3 juli 2006 15:36 schreef nomen_nescio het volgende:
M'n airco is kapot
Dus momenteel hou ik het helemaal niet koel, waarom gaan die achterlijke dingen dan ook altijd kapot met zulk warm weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |