Maar wat als het, zoals nu, buiten warmer is dan binnen? Dan is het toch juist zonde om via open ramen de koele lucht te laten ontsnappen?quote:Op maandag 12 juni 2006 12:39 schreef skiczukie het volgende:
Alle ramen en mijn balkondeur open. Ik vind het nog niet eens heel ergf warm, maar als het nodig is heb ik nog een ventilator in de kast staan.
Frisse lucht vind ik belangrijker.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:40 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar wat als het, zoals nu, buiten warmer is dan binnen? Dan is het toch juist zonde om via open ramen de koele lucht te laten ontsnappen?
Ik heb dus ook minstens de hele ochtend de luxaflex dicht, totdat ik zeker weet dat de zon weg is.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:40 schreef Gluckskafer het volgende:
Witte rolluiken. En die dichtmaken als de zon op je raam schijnt.
quote:Op maandag 12 juni 2006 12:41 schreef Robsterr het volgende:
Niet inderdaad, welke drol zit er met dit weer op zijn kamer?
Best een toffe tip.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Men pakt een grote bak/emmer/wasteil/badkuip met koud water, gooit er nog wat ijsklontjes in.
Daarna de ventilator op de bak water richten en laten draaien.
je eigen airco.
Nou ja, ik ook, daarom, is het raam op een kier en de luxaflex naar beneden niet de beste optie dan?quote:
Een koude douche. Eerlijk, simpel en radicaal, maar het werkt.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:16 schreef RoaRRR het volgende:
Belangrijker vind ik de vraag --> Hoe houd je jezelf koel ?
Zit hier op de zolderverdieping in het studentenhuis te werken aan mijn scriptie...De warmte komt langzaam aan toch wel binnen ondanks dat ik alle lamellen/ gordijen en deuren dicht hebMijn pc heeft zelfs moeite om zijn warmte kwijt te kunnen
En de ventilator helpt wel een beetje maar kan toch niet voorkomen dat de koppakking het hier begeeft....Druppels zweet staan op mijn voorhoofd...
Iemand nog tips ?
Wij ookquote:Op maandag 12 juni 2006 14:43 schreef Stuart het volgende:
Wij hebben ook airco hier in huis gelukkig![]()
Zou een paar emmertjes al verschil maken?quote:Op maandag 12 juni 2006 15:10 schreef EggsTC het volgende:
Als je bovenin een flat woont of iig in een kamer met een plat dak erboven moet je is een paar emmers water op dat dak gooien. Dat water verdampt en trekt daarmee alle hitte uit het dak.
quote:Op maandag 12 juni 2006 12:40 schreef tonks het volgende:
Niet..
Oja, regel mij maar een fatsoenlijke voor 150 euroquote:Op maandag 12 juni 2006 18:06 schreef SolidasRock het volgende:
[] Airco's zijn bij de plaatselijke turk best betaalbaar (tussen 150 en 200 euro heb je diverse modellen)
DIe van 150 moet je zelf ijsblokken indoen de hele dag door, die van 200 heeft een wateraansluiting nodig geloof ik?quote:Op maandag 12 juni 2006 18:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oja, regel mij maar een fatsoenlijke voor 150 euro![]()
Puik ideequote:Op maandag 12 juni 2006 14:38 schreef Isdatzo het volgende:
NIET. GODVERDOMME![]()
![]()
vandaag gaan we over de 36 hier denk ik![]()
![]()
Dus... 2 120mm fans boven m'n hoofd
En bij m'n bed heb ik een 2 tal 80mm fans aan een oude lego transformator gesoldeerd
dan is 't geen airco hè, das een systeempje dat werkt op verdamping van water.. alhoewel een airco op 't zelfde princiepe werkt maar das een ander verhaal.quote:Op maandag 12 juni 2006 18:22 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
DIe van 150 moet je zelf ijsblokken indoen de hele dag door, die van 200 heeft een wateraansluiting nodig geloof ik?
En kijk zelf bij de plaatselijke turk![]()
Vond ik ookquote:
O ja, wat te doen met poepiebruine gordijnen? Kan ik die beter dichtdoen of open laten?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 00:54 schreef GSi het volgende:
Door in een hoekje te schijten. Dit leidt de warmte af en vestigt zich in deze hoek. Mijn manier om tegen de Warmte te zeggen "Tot daar en niet verder!!"
Territorium afbakening, weetog.
Als het donker is, is het heerlijk koel buiten, koeler als binnen iedergeval.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 02:21 schreef duivelinnetje het volgende:
Op het balkon?? Te warm toch?
Ik ben jaloers op je, hoeveel betaal je nou voor een airco, en moet je nou voor elke kamer 1 hebben??quote:Op dinsdag 13 juni 2006 02:34 schreef gigatech het volgende:
heb hier all 48 uur lang de airco draaien, heerlijk gewoon![]()
Totdat de afrekening komt.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 02:34 schreef gigatech het volgende:
heb hier all 48 uur lang de airco draaien, heerlijk gewoon![]()
heb 2 van die mobile airco's ze zijn niet echt duur zo'n 500 euro per stukquote:Op dinsdag 13 juni 2006 02:42 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik ben jaloers op je, hoeveel betaal je nou voor een airco, en moet je nou voor elke kamer 1 hebben??
dat maakt niet zoveel meer uit betaal toch all een bom duiten per maand aan de enecoquote:Op dinsdag 13 juni 2006 02:45 schreef sig000 het volgende:
[..]
Totdat de afrekening komt.Dikke muren en de zon buiten houden, zijn een stuk goedkoper.
![]()
Mobile airco`s, die dingen moeten toch hun warmte kwijt heb je een slang naar buiten lopen??quote:Op dinsdag 13 juni 2006 02:53 schreef gigatech het volgende:
[..]
heb 2 van die mobile airco's ze zijn niet echt duur zo'n 500 euro per stuk
Ja idd met een slang naar buiten, je krijgt bij zo'n airco ook een soort kunstof afdicht plaat welke je tussen je raam klemt daar sluit je de slang op aan om de (zeer)hete lucht af te voeren, ben alleen wel van plan om de volgende keer zo'n "split unit" te kopen, das is een airco met een dunne slang eraan met een ventilator unit welke je dan buiten hangt. deze werken nog een stuk effectiever tis alleen weer een stuk duurderquote:Op dinsdag 13 juni 2006 02:59 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Mobile airco`s, die dingen moeten toch hun warmte kwijt heb je een slang naar buiten lopen??
quote:Op maandag 12 juni 2006 18:01 schreef Furious het volgende:
Niet helaas, m'n ventilator is vorig jaar overleden.
ze werken anders bijde perfect ,hier is het nu een aangename 17 gradenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 03:08 schreef duivelinnetje het volgende:
Sorry voor de ongevraagde raad, maar neem nooit een airco met een slang naar buiten. Zonde van je geld, als je zo weinig wil uitgeven , koop dan een cooler.
In welke kamer? Zolder?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 03:11 schreef gigatech het volgende:
[..]
ze werken anders bijde perfect ,hier is het nu een aangename 17 graden
Dat is eigenlijk nog niet eens zo`n gek idee, ik heb een plat dak gewoon effe de tuinslang erop.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 03:08 schreef mcDavid het volgende:
Als het morgen nog steeds zo erg is, overweeg ik een sproeier op het dak te zetten!
Hier ook, slang naar buiten werkt best. Slaapkamer heeft een verrijdbare airco en beneden staat een waaierquote:Op dinsdag 13 juni 2006 03:11 schreef gigatech het volgende:
[..]
ze werken anders bijde perfect ,hier is het nu een aangename 17 graden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |