quote:Op zaterdag 1 juli 2006 02:04 schreef devzero het volgende:
Gewoon muggengaas voor je ramen doen. Werkt perfect (uit ervaring, er zitten een hoop muggen hier)
Ik kan geen ramen openzetten, dan moet ik de tuindeuren openlaten.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:45 schreef Kida het volgende:
Ik heb hier 3 grote ventilatoren staan en al m'n ramen open...overdag gordijnen en alles dicht.....helpt best
Ik vond hem wel origineelquote:Op zaterdag 1 juli 2006 02:15 schreef devzero het volgende:
[..]
Zit ik dan al zo lang in de VS dat mijn Nederlands achteruit gaat![]()
Ik snap de hilariteit ook niet zo. Zowel 'muggengaas' als ' hor' begrijp ik prima!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 02:15 schreef devzero het volgende:
Zit ik dan al zo lang in de VS dat mijn Nederlands achteruit gaat![]()
Ik heb dezelfde, en hij werkt perfect!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 17:38 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik zag een mooie split-unit airco met afstandsbediening in het krantje van Mediamarkt voor maar 279 euro.
http://www.mediamarkt.nl/1/aanbiedingen/store_flash/139/ en dan de voorlaatste pagina.
Oooee, het wordt betaalbaar!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 17:38 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik zag een mooie split-unit airco met afstandsbediening in het krantje van Mediamarkt voor maar 279 euro.
http://www.mediamarkt.nl/1/aanbiedingen/store_flash/139/ en dan de voorlaatste pagina.
Je moet die airco ook nog aanzetten, anders heeft het geen zin.quote:Op zondag 2 juli 2006 15:08 schreef Moonlight_Drive het volgende:
De zon staat hier van 11:00 tot zonsondergang op mijn huis te bakken... record temperatuur is 36 graden
Ik heb al luxaflex opgehangen, gordijnen gekocht en een airco unit, hiermee hou ik het op warme dagen dan rond de 28-29 graden.. De energie rekening was wel ff vet schrikken vorig jaar.
Van mij mag het gaan sneeuwen ofzo.
hier pas 31 onder een rood zuid-dakquote:Op zondag 2 juli 2006 16:24 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
het is nu 35.5 graden op mijn zolderkamer
Klopt!quote:Op zondag 2 juli 2006 15:10 schreef Schuifpui het volgende:
Kouder is overigens niet lekker, als je van 30+ naar binnen gaat.
wás 't maar 18 graden hierquote:Op zondag 2 juli 2006 16:49 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Klopt!
Op mijn werk was ooit eens de leiding van de airco in het plafond lek. Omdat het buiten 36 graden was, had het bedrijf die service pleegt het lekker druk, en ze konden dus pas over enkele dagen komen.
Het servicebedrijf had nog wel een tip: Als je de airco op maximaal koelen zet, dan vriezen de leidingen dicht, en heb je geen last meer van het lekken...
Dus airco op hoogste stand... Buiten 36 graden, binnen de helft van de temperatuur (18 graden)...![]()
'T was overigens in een winkel, veel verbaasde klanten en passanten gezien omdat ik met een dikke trui liep.![]()
Het is echt een aircoquote:Op zondag 2 juli 2006 15:10 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Je moet die airco ook nog aanzetten, anders heeft het geen zin.![]()
Maar serieus, is het wel een airco, geen ventilator die in een bak zit en daardoor op een airconditioning lijkt? Bij m'n ouders thuis hebben we ook airco en dan krijg je de temperatuur met gemak op 23 graden. Kouder is overigens niet lekker, als je van 30+ naar binnen gaat.
Met een ventilator wordt het ook niet koeler, het enige dat het doet is versnellen van warmteuitwisseling (alle voorwerpen in de kamer zullen sneller op dezelfde temperatuur komen) en bevorderen van verdamping (van je zweet) als de luchtvochtigheid geen 100% bedraagt.quote:Op zondag 2 juli 2006 16:54 schreef DaMart het volgende:
Binnen 2 uur is het hier 2 graden warmer geworden, ondanks de ventilator... nu bijna 27 graden in huis.
Dat wordt vanavond maar even pootjebaden in de branding, denk ik, om enigszins af te koelen.
Dubbel glas zal niet veel verschil maken als de zon erop staat. Helpt enkel bij een groot temperatuursverschil tussen binnen- en buitenlucht.quote:Op zondag 2 juli 2006 16:59 schreef Moonlight_Drive het volgende:
[..]
Het is echt een aircoMaar er komt zoveel warmte van de ramen af (4 stuks, 3 meter hoog, enkel glas) dat het wel helpt en koel is als je in de luchtstroom zit, maar dat wil je ook niet de hele dag.
Ik ga morgen de woonstichting eens bellen en vragen of ze er niet iets aan kunnen doen (dubbel glas, zonnewering), ik heb er zelf iig alles aan gedaan...
Zonder ventilator ging het inderdaad net zo hard, dus ik heb hem maar uitgezet. Zonde van de stroom die dat ding verbruikt, als het toch geene ffect heeft. Vanavond als de zon weg is, zet ik hem wel even in mijn slaapkamer. Dan helpt het wel, heb ik gisteren ontdekt!quote:Op zondag 2 juli 2006 17:00 schreef Doderok het volgende:
[..]
Met een ventilator wordt het ook niet koeler, het enige dat het doet is versnellen van warmteuitwisseling (alle voorwerpen in de kamer zullen sneller op dezelfde temperatuur komen) en bevorderen van verdamping (van je zweet) als de luchtvochtigheid geen 100% bedraagt.
Dikke lichtondoorlatende gordijnen dicht, raam open en het gordijn voor dat open raam optillen/opzij trekken zodat het door kan tochten.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:38 schreef Ringo het volgende:
Tijdens dit soort hittegolven heb ik altijd weer een probleem om mijn huis (lees: kamer) koel te houden. Nederlandse huizen zijn doorgaans niet echt tegen hitte bestand.
Maar wat is nou, afgezien van ventilatoren en airco etc, een goede manier om je huis zo koel mogelijk te houden?
Idd, zonweren doe je van buitenaf, als je alleen binnen een rolgordijn o.i.d. hebt dan ben je in feite al te laat omdat de wartme al binnen is.quote:Op maandag 12 juni 2006 17:25 schreef Hoogbevaegd het volgende:
witte lakens voor de ramen hangen
Maar een wit laken voor je raam hangen houdt dus echt de zon buiten?quote:Op zondag 2 juli 2006 21:46 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Idd, zonweren doe je van buitenaf, als je alleen binnen een rolgordijn o.i.d. hebt dan ben je in feite al te laat omdat de wartme al binnen is.
Het is niet raar , het is geen gezicht zelfsquote:Op maandag 3 juli 2006 00:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Maar een wit laken voor je raam hangen houdt dus echt de zon buiten?Schijnt dat er niet dwars doorheen?
Vind het beetje raar maar morgen maar eens proberen dan.![]()
Nou dubbel glas in mijn appartement heeft mij denkelijk wel geholpen. Hier staat ook de hele dag wel de zon op de ramen, maar 's avonds vooral heb ik het nog niet warm gehad binnen. En toen ik het nog niet had, had ik er zomers veel meer last van.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:04 schreef Doderok het volgende:
Dubbel glas zal niet veel verschil maken als de zon erop staat. Helpt enkel bij een groot temperatuursverschil tussen binnen- en buitenlucht.
Het warme weer is nog maar net begonnen, misschien is je huis nog niet opgewarmd.quote:Op maandag 3 juli 2006 00:59 schreef Perico het volgende:
[..]
Nou dubbel glas in mijn appartement heeft mij denkelijk wel geholpen. Hier staat ook de hele dag wel de zon op de ramen, maar 's avonds vooral heb ik het nog niet warm gehad binnen. En toen ik het nog niet had, had ik er zomers veel meer last van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |