De ramen staan open, momenteel is de temperatuur gezakt tot 22,5° Eens het buiten warm begint te worden en de zon binnenvalt gaat de plastic voor het raam (ooit in een growshop gekocht, ene kant wit, andere zwart.) Witte kant naar buiten om het licht te weerkaatsen. Is een stuk groter dan het raam zelf en maakt het binnen haast pikdonker. Gisteren is het me daarmee gelukt om de temp tot 26° te beperken, een stuk koeler dan buiten.
Een airco heb ik niet en ijs genoeg maken om het hier af te koelen lukt met m'n diepvries niet, maar ik ben wel aan het brainstormen over een kleine 'koelruimte': Koude lucht is zwaarder dan warme lucht en zakt dus naar de bodem. (vandaar dat diepvriezers met opening langs boven dikwijls niet afgedekt zijn in winkels, er is weinig verlies omdat de koude lucht erin blijft). Als ik met een hoop plastic en isolatiemateriaal een (langs de onderkant) luchtdichte bak bouw rond m'n bed of rond m'n bureau+stoel, met de rand op zo'n 1,5 meter hoogte, en ik plaats daarin een aantal koelelementen (plastic zakjes met zout water die ik invries) eventueel met een kleine ventilator erop, net genoeg om de lucht binnenin m'n box te circuleren, dan is de capaciteit van m'n vriezer misschien genoeg om een hele dag koel te zitten.
M'n PC blijft natuurlijk buiten de box staan, evenals m'n CRT scherm.
Om het rendement van m'n diepvries te verhogen plaats ik een kleine ventilator binnenin en stapel de vrieszakjes zodanig dat er lucht tussen kan circuleren, en aan de achterkant een grote ventilator die helpt om de warmte af te voeren.
Dat zijn de plannen, wat ervan terecht gaat komen weet ik nog niet.
Eerste prioriteit is nu flink wat eten om plaats te maken in m'n diepvries.