abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 juli 2006 @ 23:17:22 #226
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_39490747
Airco hele avond aan
daarna raam open gooien
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  maandag 3 juli 2006 @ 23:23:42 #227
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_39491019
net alsof ie niet ontploft als jij ernaar kijkt
Huilen dan.
pi_39491238
Ja dan kan ik hem nog uit het raam gooien. Maar kan zo'n ding lang achter elkaar aanstaan?
Iedereen is uniek, behalve ik.
  maandag 3 juli 2006 @ 23:53:14 #229
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_39492181
Ik heb nu mijn ventilator vlak voor mijn raam staan zodat de koele lucht van buiten sneller naar binnen wordt gezogen Scheelt toch aanzienlijk
Dit account heb ik opgeheven en ga verder onder een andere naam.
pi_39493259
Ik ga me zoiets aanschaffen:

83,453 BTU

M'n kamer is op twee minuten gekoeld en het verbruikt maar 1000 Watt!

Als het goed genoeg is voor atletiekmeetings dan is het goed genoeg voor mij
pi_39515822
quote:
Op maandag 3 juli 2006 23:14 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Kan je een ventilator de hele nacht aan laten staan? Ik durf dat niet, straks ontploft ie?
Natuurlijk.
Een vertilator wordt wel warm, maar doordat hij de lucht ook langs het motortje blaast, wordt dat meteen weer gekoeld.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:43:42 #232
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_39515949
Overdag alle ramen dicht, ook gordijnen, rolluiken etcetera. Als het afkoelt, meestal tegen een uur of 10 's avonds, alle deuren en ramen tegen elkaar open zetten zodat de koele lucht door je huis 'waait'. Hetzelfde 's morgens voor 10 uur. Daarna weer alles dicht.
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:03:02 #233
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_39516527
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 19:43 schreef miki het volgende:
Overdag alle ramen dicht, ook gordijnen, rolluiken etcetera. Als het afkoelt, meestal tegen een uur of 10 's avonds, alle deuren en ramen tegen elkaar open zetten zodat de koele lucht door je huis 'waait'. Hetzelfde 's morgens voor 10 uur. Daarna weer alles dicht.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:05:06 #234
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_39516594
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 19:43 schreef miki het volgende:
Behalve als je op een zolder leeft waar de hele dag de zon op staat, dan is het aan te raden de ramen toch echt constant open te houden. Anders ben ik bang dat de temperatuur hier over de 40 gaat...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:07:08 #235
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_39516673
Mijn pc stoot ook een hoop warmte af, maar ik laat me ventilator lekker draaien, werkt wel verkoelend
pi_39533368
Ik slaap ook op zolder alleen is mijn broertje sinds gisteren op vakantie naar Barcalona dus slaap ik nu mooi op zijn kamer één verdieping lager maar dat scheelt al enorm.
pi_39535648
Wij thuis hebben luiken, die overdag bijna allemaal dicht zijn. Heerlijk is dat!
Life is the road
Now and forever
Wonderful journey
Richard Marx & Donna Lewis - At The Beginning
  woensdag 5 juli 2006 @ 12:41:13 #238
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_39537132
quote:
Jaarlijks honderden doden door oververhitte woningen

Uitgegeven: 5 juli 2006 11:44
Laatst gewijzigd: 5 juli 2006 11:53
GRONINGEN - Per jaar vallen er in Nederland enkele honderden doden als gevolg van oververhitting omdat de woningen van deze mensen te goed geïsoleerd zijn. Dat zei Frans Duijm woensdag. Duijm is milieuarts bij de drie noordelijke GGD's en expert op het gebied van binnenmilieu.

Volgens Duijm zijn met name nieuwbouwwoningen vaak zo goed geïsoleerd dat de warmte geen kant op kan. Het feit dat deze huizen vaak gebouwd zijn met grote ramen op het zuiden maakt het probleem alleen maar erger, stelt de arts.

Hierdoor loopt de temperatuur binnenshuis zo ver op dat jaarlijks honderden mensen bezwijken aan een hartinfarct of beroerte. Nog eens tientallen anders lopen op die manier in huis een zonnesteek op. Hierbij loopt de lichaamstemperatuur op tot boven de 40 graden en is het lichaam niet langer in staat de warmte eruit te zweten.

Duijm raadt mensen aan om tijdig een zonwering te gebruiken. Als de temperatuur in huis hoger ligt dan buiten, adviseert hij ook overdag te luchten.
www.nu.nl

Wat een handig & verstandig topic is dit toch. We zijn de redder van ettelijke levens.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_39537178
Overdag de rolluiken dicht. (de deur meestal wel open, omdat het op de overloop best koel is)
En des nachts voordat ik ga slapen de rolluiken en de deur open om het door te laten waaien.
En als ik dan ga slapen pak ik de ventilator van beneden en richt die op mij terwijl ik lekker lig te slapen.

Des nachts doe ik de rolluiken en deur dicht vanwege de katten en een buitenlamp die mijn kamer in schijnt.
Ik moet alles donker en rustig hebben, anders kan ik niet slapen.
pi_39537497
Kan helaas alleen zeggen hoe je je kamer nog warmer krijgt... Moet je mijn pc aanzetten =/
pi_39563002
Dom, dom, dom ben ik geweest, beschamend gewoon.
Ik heb één groot raam met drie vensters (of is het één venster met drie ramen ) waarvan de linker en rechterkant geopend kan worden.
Om 's nachts m'n kamer zo veel mogelijk af te koelen had ik het volgende bedacht: Ik zet het ene raam op een kier, ver genoeg open om m'n towerventilator ertussen te zetten, het andere raam zet ik helemaal open; de ventilator blaast de warme lucht naar buiten en meteen wordt langs de andere opening de koude lucht naar binnen gezogen.

Op zich niks mis mee, zo werken de meeste verluchtingssystemen, maar...
het kan heel wat efficiënter!

Eerste venster helemaal open, en ventilator niet in het venster, maar enkele (1.5 à 2) meters er vanaf! Zo wordt de omringende lucht meegezogen. Ideaal staat de ventilator precies op het midden van de vensteropening gericht en op een zodanige afstand dat je aan de randen van de opening nog net de wind voelt. Er gaat veel meer lucht naar buiten, wat gemakkelijk aan te tonen is door aan het andere open raam te voelen. In de oorspronkelijke opstelling merkte ik nauwelijks iets, in de nieuwe stand voel ik de lucht echt naar binnen blazen.

Dat ik hier nooit eerder aan gedacht had...
pi_39563024
doderok.. tijd om te slapen
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
  donderdag 6 juli 2006 @ 05:39:18 #243
46960 StefanP
polemicist
pi_39563034
Airco

Altijd lekker koel... en tevens goed als verwarming. Een directe lijn naar elke kamer, ideaal! In Nederland zat ik bovenin een gebouw met het dak recht boven me, zonder zolder. Lekkah! Maar niet heus... En een verwarming die het vijfvoudige per maand kostte ook al had ik die nooit aan.

Airco kost ook geen ene drol en is perfect, iedereen zou er eentje moeten hebben
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 6 juli 2006 @ 05:42:25 #244
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_39563036
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:36 schreef nomen_nescio het volgende:
M'n airco is kapot
Dus momenteel hou ik het helemaal niet koel, waarom gaan die achterlijke dingen dan ook altijd kapot met zulk warm weer.
Omdat zo'n ding in 99% van de gevallen een achterlijke gebruiker heeft
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')