Soton heeft met Burley wel een goede manager. Rasiak is ook een uitstekende spits op dit niveau, maar de rest van het team is niet bijster sterk.quote:Op maandag 29 mei 2006 19:34 schreef methodmich het volgende:
Zal Soton nu wel kunnen terugkeren? En wat kan Sunderland?
Dat laatste zou een enorme stunt kunnen zijn. Ook Roy Keane zou dan eventueel manager kunnen worden, hoorde ik.quote:Op maandag 29 mei 2006 21:41 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Soton heeft met Burley wel een goede manager. Rasiak is ook een uitstekende spits op dit niveau, maar de rest van het team is niet bijster sterk.
Bij Sunderland zal alles afhangen van de nieuwe manager. Als Niall Quinn en zijn groep de club overnemen en erin slagen Martin O'Neill als manager aan te stellen is dat voor mij dé favoriet.
Sunderland is wel de club waar O'Neill als kleine jongen fan van was. Daarom heeft hij ook dat bod van Newcastle afgewezen afgelopen maand.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:48 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat laatste zou een enorme stunt kunnen zijn. Ook Roy Keane zou dan eventueel manager kunnen worden, hoorde ik.
Simon Jordan heeft sowieso geen recht van spreken. Die metroman zit altijd af te geven op de hoge ticketprijzen en heeft ze zelf ook niet verlaagd na de degradatie. 30 pond en dan heb je nog een kutplek bij Palarse.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:00 schreef Erasmusch het volgende:
Dan heeft ie chairman ook geen recht van spreken meer mbt Dowie.
Nee, ze hebben (onterecht gezien het wedstrijdbeeld) na penalties verloren van Barnsley. Helaas dus geen Cardiff v Swansea komend seizoen. Het nieuwe stadion heeft ze wel een impuls gegeven; na Nottingham Forest had Swansea de meeste toeschouwers het afgelopen seizoen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:10 schreef mcyodogg het volgende:
Vrij cliche, maar een jaar of drie was ik bij FM Swansea en sindsdien heb ik wel symapthie voor de club. Maar ik begreep dat het afgelopen zaterdag niet helemaal goed is gegaan![]()
Het zal voor Barnet opnieuw een zwaar jaar gaan worden. Gelukkig mogen ze nog een jaar op Underhill spelen, als er had moeten worden uitgeweken naar een ander stadion had ik het erg somber ingezien.quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:56 schreef ChAoZ het volgende:
Wat zijn de verwachtingen voor Barnet voor komend seizoen, B_B? Een winst in de laatste wedstrijd bij het al gedegradeerde Rushden zorgde er dit seizoen voor dat er niet direct boven de degradatiestreep werd ge-eindigd, terwijl het seizoen toch aardig begon. 10 punten in de eerste 4 wedstrijden, waaronder een overwinning bij Carlisle had toch een mooier seizoen moeten kunnen worden.
FLC - Sun 13 Aug - Crystal Palace v Leeds United - 12.00pmquote:Op zondag 25 juni 2006 13:09 schreef Erasmusch het volgende:
Dr moeten ff wat wedstrijden worden verzet naar zo 13 aug [afbeelding]
Goed werk. Kan je ook nog ff Leyton ofzo verzetten?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:23 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
FLC - Sun 13 Aug - Crystal Palace v Leeds United - 12.00pm
quote:Spits Wolves zes maanden geschorst
Wolverhampton Wanderers heeft spits Chris Cornes een schorsing van zes maanden opgelegd. De negentienjarige aanvaller werd in februari bij een controle door de Engelse voetbalbond betrapt op het gebruik van cocaïne. De Wolves komen uit in de Engelse Eerste Divisie, The Championship.
Ik heb gebeld, maar het is me niet gelukt.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:52 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Goed werk. Kan je ook nog ff Leyton ofzo verzetten?![]()
quote:McCarthy named new Wolves manager
Championship side Wolves have appointed former Sunderland manager Mick McCarthy as their new boss. The 47-year-old will take over from caretaker-manager Stuart Gray on Monday when he will be officially unveiled.
"I'm delighted to be joining Wolves," McCarthy told the club's website. "There is a big job to do at Molineux and I'm relishing the challenge. I can't wait to get to work. With two weeks to go to the new season there is lots to do and it'll be a busy time."
Wie is die kerelquote:Argyle agree fee for Dutch star
Plymouth Argyle boss Ian Holloway has revealed he has agreed an undisclosed fee with Belgian side Cercle Bruges for striker Ibad Muhamadu.
The Dutchman, 24, first appeared for Argyle on last the pre-season tour of Austria and was used as a half-time replacement in the 2-0 win over Yeovil.
Holloway said: "I had to agree a fee to get Ibad here and I've got to sit down with everybody and sort something out.
"I thought he was bright and you can tell he has played at a higher level.
quote:David Livermore has surprisingly departed Leeds United less than two weeks after joining the Elland Road outfit and signed for Hull City.
The former Millwall captain sealed his move to the West Yorkshire outfit last month on a two-year deal for a fee of £400,000.
However, Leeds have since landed Kevin Nicholls and with another player en route to the club, Livermore has been deemed surplus to requirements after just 12 days.
Ik wist niet dat jij op logo's lettequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:53 schreef Beschouw het volgende:
Mooie clubs. Hebben ook schitterende logo's.
Best Logo Ever: FINALEquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:54 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij op logo's lette![]()
Het was een grapjequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:56 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Best Logo Ever: FINALE
En daarvoor nog diverse voorrondes.
Ik las het op BBC in de seizoensoverzichten. Ik dacht al dat het een fout was. Erg vreemd iddquote:
Je zegt het al, toen ze nergens meer om speelden. Een club als Vitesse was de afgelopen seizoenen in Engeland gestart met -10.quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:43 schreef Erasmusch het volgende:
Eagles, Fortuna en nog een club hebben toch ook punten in mindering gehad? Toen ze nergens meer om speelden, maar toch...
Ik dacht dat jij Millwall wel vet vond en er met Den Bosch een alliantie mee wilde stichtenquote:Op zondag 13 augustus 2006 14:23 schreef DutchGooner het volgende:
Millwall stevent op deze manier recht op degradatie naar League Two af, thats the way I like it
quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:24 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij Millwall wel vet vond en er met Den Bosch een alliantie mee wilde stichten![]()
quote:Aston Villa have told Niall Quinn that he will get an answer on Kevin Phillips next week.
Quinn wants to bring Phillips back to the Stadium of Light and has asked Martin O'Neill, the new Villa boss, if he is prepared to let the striker go.
O'Neill, who took over at Villa Park two weeks ago, is taking stock of his players before he begins to shape his squad for the new season.
The Sunderland manager said: "We are led to believe from Aston Villa that we'll get a decision about Kevin's future on Monday. There could be a bit of movement, not in time for tomorrow's game, but we're working every so hard."
Meanwhile, another of Quinn's targets Andy Reid looks set to stay at Tottenham.
The Black Cats boss has revealed that his latest bid for the Republic of Ireland winger has been turned down by the north London club.
Quinn said: "I'll be quite honest, we put in an excessive bid for Andy Reid, we upped it a couple of times, and at this moment in time we're getting no joy from Spurs, so we've got to get on with it. We may have news on Monday about a similar type of player."
Quinn is scouring the transfer market in search of new players.
He said: "I won't just panic buy for the sake of it, I will only bring in players if they are better than those we already have here."
quote:Na zeperds wil Quinn geen coach meer zijn
23/8/2006 10:51
Niall Quinn hoopt heel snel een nieuwe coach aan te stellen bij Sunderland. De voorzitter had zichzelf aan het begin van dit seizoen verrassend benoemd als manager, en dat bleek een verkeerde zet.
Zo verloor de uit het Premiership gedegradeerde club de eerste vier competitieduels in het Championship, met de laatste plaats als gevolg. En dinsdag leed Quinn zijn vijfde nederlaag op rij, nota bene tegen Bury (2-0) in de League Cup. Bury is de puntloze hekkensluiter van de League Two, het vierde profniveau in Engeland.
'Ik had deze taak op me genomen omdat we niet de manager konden krijgen met de kwaliteiten die we wilden', legt Quinn uit op de website van Sunderland. 'Nu komen we er dicht bij in de buurt. We zijn een manager op het spoor. Ik kan nog niet zeggen wie, omdat er nog niets rond is.'
Maandag hoopt Quinn een nieuwe trainer op de bank te hebben zitten als The Black Cats West Bromwich Albion ontvangen. 'Ik denk dat ik waarschijnlijk niet meer de leiding zal hebben als we tegen West Brom spelen. Ik hoop in de komende dagen beter nieuws te hebben. En ik zal dan zo snel mogelijk terugkeren in mijn rol als voorzitter.'
Phillips gaat dus naar West Brom en niet naar Sunderland.quote:Op maandag 14 augustus 2006 01:19 schreef spurs het volgende:
Zal Kevin Phillips Sunderland moeten gaan redden...
[..]
Welnee.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:30 schreef spurs het volgende:
Te hopen dat Sunderland er snel weer bovenop komt, toch wel een club die thuishoort in de top van de first division of gewoon in de PL.
haha lekkere vergelijking van een Heerenveen supporter. Welke clubs en waarom zouden die er meer recht op hebben?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:14 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Welnee.![]()
Zitten clubs in de first division die er meer recht op hebben dan Sunderland. Dat is meer een soort Cambuur.
Jij had het over de First Division(neem aan de huidige Championship). Nottingham speelt in League One.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:20 schreef MaxPower het volgende:
Ik ben bij Sunderland geweest en ik vond het helemaal niks. Da's eigenlijk mijn enige referentie.![]()
Maar goed, om toch even een club te noemen: Nottingham Forest.
In League 2 idd.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:08 schreef Erasmusch het volgende:
Leeds hoort er iig in.
Verliezen van Cheltenham, een omhoog gevallen Conference clubjequote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:52 schreef DutchGooner het volgende:
Millwall gaat ook weer lekker vandaag
Dat Sunderland wordt dus een schopploeg.quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:12 schreef zjroentje het volgende:
Keane zou vandaag gepresenteerd worden in Sunderland.
eerste aakoop van Keane een oude bekend van hem.quote:Yorke completes Sunderland move
Dwight Yorke
Yorke made his name with Aston Villa before joining Man Utd in 1998
Championship outfit Sunderland have signed Dwight Yorke from Sydney FC in a £200,000 deal.
Yorke, 34, has agreed a two-year deal with the Black Cats to become manager Roy Keane's first signing.
The Trinidad and Tobago international has scored 189 goals with five clubs and 15 goals for the national team.
Yorke had a spell with Birmingham before captaining Sydney to the inaugural A-League title this year and played at the World Cup.
Sydney manager and former England captain Terry Butcher was keen to keep hold of the player who made his name with Aston Villa before earning a £12.6m move to Old Trafford.
He has great respect amongst the players and coaching staff and he will be missed
Sydney boss Terry Butcher
But ex-Sunderland boss Butcher admitted Yorke was still keen to prove he could do it "on the biggest stage".
He told the club's website: "It's sad to see Dwight leave. He is a great player and a tremendous personality to have in the team and he has worked very hard since I came to Sydney to be in shape to play.
"He has great respect amongst the players and coaching staff and he will be missed."
Yorke did not travel with his team-mates to Melbourne on Thursday and remained in Sydney in case he was needed for a medical or to sign relevant paperwork.
Sydney FC chairman Walter Bugno added: "Dwight Yorke has made an unbelievable contribution to Sydney FC and Australian football and we wish him nothing but luck in his new endeavours with Sunderland."
Over oude bekenden van Roy Keane gesproken:quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:53 schreef Dos37 het volgende:
[..]
eerste aakoop van Keane een oude bekend van hem.
quote:Keane shopt: Yorke en Connolly en nog vier
1/9/2006 10:08
Roy Keane heeft zich direct laten gelden als coach van Sunderland. De sinds dinsdag werkzame manager haalde donderdag liefst zes spelers naar The Black Cats.
Zijn dolle donderdag begon met de komst van Dwight Yorke, waarmee hij nog bij Manchester United speelde. De 34-jarige international van Trinidad en Tobago is afkomstig van Sydney FC, waarvoor hij een jaar speelde.
Na Yorke arriveerden nog vijf spelers. Middenvelder Liam Miller (Manchester United), spits David Connolly en middenvelder Graham Kavanagh (beiden Wigan Athletic) en vleugelspeler Ross Wallace en verdediger Stanislav Varga (beiden Celtic).
Opvallend genoeg zijn alle spellers bekenden voor Keane. Miller kent hij van zijn tijd bij Man United en via de Ierse nationale ploeg. Dat laatste geldt ook voor Connolly en Kavanagh. Wallace en Varga leerde hij kennen tijdens zijn laatste maanden als speler bij Celtic.
Keane moet Sunderland naar de top van het Championship stuwen na een dramatische seizoenstart van de club, die vorig jaar nog uitkwam in het Premiership. Met drie punten uit vijf duels bezet Sunderland de voorlaatste plaats.
quote:There is unlikely to be another transfer deadline day like it for Sunderland.
When striker David Connolly completed his move to the Stadium of Light at exactly 10.59pm on Thursday night to become the sixth player to sign for the Black Cats, it completed an unprecedented day of transfer dealings at the club.
SAFC officials worked around the clock to complete all six deals - and all just 72 hours after Roy Keane took the manager's job at the Stadium of Light.
What makes it all the more remarkable is the fact that just one transfer requires full medical reports - including an MRI scan that has to be carried out in a hospital - contract negotiations between the club and the player and fully completed and signed registration with the FA and the Football League - and that's after the two clubs have agreed a fee!
SAFC Head of Medicine Pete Friar explains: "Medical screening includes the club doctor taking general health markers such as blood pressure, ECG readings and general health analysis. Medical history is taken at this point, including any family history of problems.
"Orthopaedic screening involves the physiotherapist taking an injury history and giving a very thorough physical examination of the player's posture, postural control, joints, muscles and spine.
"Particular areas of concern may be identified during the previous injury history and focal screening may occur whereby if a player has a problem of particular concern an orthopaedic consultant may become part of the medical screening process, but this is only happens on rare occasions.
"The work for a day like yesterday begins very much in advance, with MRI slots booked to scan players in advance of their arrival in Sunderland.
"Yesterday was an extraordinary day with a number of players due for medicals, but with their actual arrival times in Sunderland somewhat vague.
"At this point we must thank the Sunderland Royal Infirmary and Consultant Radiologist Terry Featherstone and the Newcastle Nuffield and their staff for their sterling efforts and patience in what was a very difficult day for them as well."
Given the technicalities involved, it's no surprise that there were one or two delays and doubts along the way…
Sunderland hurriedly arranged for David Connolly to drop off at Darlington Memorial Hospital at 7.15pm, on his way up the A1, to undergo a short-notice MRI scan in a desperate bid to speed up his medical.
Dwight Yorke, meanwhile, was repeatedly woken up in his Sydney apartment as the paperwork was completed (they are 11 hours ahead in Sydney).
The five other new signings formed an orderly queue - literally - at the Academy of Light training ground as they waited between 7.56pm and 10.59pm to complete their moves.
The whole day was an impressive feat of complicated and at times frustrating manoeuvring any plate-spinner would have been proud of.
Here's how the developments unfolded:
9am: Celtic pair Stanislav Varga and Ross Wallace arrive at the Academy of Light to begin medicals.
12noon: Scheduled MRI scans for Varga and Wallace are postponed due to emergencies.
2.30pm: Varga and Wallace eventually begin MRI scans at Sunderland Royal.
3.30pm: Graham Kavanagh and Liam Miller land at Teesside Airport after leaving the Republic of Ireland squad in Germany. Kavanagh meets Pete Friar at Newcastle Nuffield for an MRI and Miller meets Dr Gough (the club doctor) at the Academy to begin a medical.
4pm: Varga and Wallace complete MRIs and return to the Academy.
4.15pm: Miller completes his medical and leaves the Academy for Newcastle Nuffield to undergo an MRI.
4.45pm: Kavanagh completes his MRI and arrives at the Academy to begin a medical.
5.45pm: Miller returns to the Academy to conclude his contract negotiations.
While the medical staff await the results of the MRIs on Kavanagh, Miller, Varga and Wallace, the club receives medical reports on Dwight Yorke - including injury and medical history - which has been carried out in Australia, they are positive.
6.45pm: Despite earlier inaccurate reports, Sunderland eventually complete the signing of Yorke, at 5.45am Sydney time.
7.15pm: Due to the increasing difficulty in booking MRI slots, Connolly stops off at Darlington Memorial Hospital for his MRI, en-route to Sunderland.
8pm: Kavanagh signs a three-year contract before jumping on a flight back to Germany to prepare for Ireland's Euro 2008 qualifier.
8.45pm: Connolly arrives at the Academy to undergo a medical.
9pm: Wallace and Varga sign.
10.25pm: Miller joins on a free transfer from Manchester United before joining Kavanagh on the flight back to Germany.
11pm: Connolly completes his transfer.
Whoever said football was a simple game?
Toch blijft het de vraag hoe een club met zo'n aanhang zo diep heeft kunnen zinken. Maar die vraag kun je natuurlijk net zo goed stellen voor clubs als Derby en Forest.quote:Op vrijdag 1 september 2006 19:56 schreef methodmich het volgende:
Goede aankopen voor Sunderland. De fans zien het inmiddels wel weer zitten, hoorde ik net.
Het Liberty Stadium is iets kleiner, ik dacht iets van 20.000 plaatsen, maar het is wel een mooi stadion.quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:03 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik volg vooral Swansea City door die documentaire een paar jaar geleden bij de NOS. Had wel gevolgt dat ze overgestapt waren van dat knusse kleine stadion naar 1 met 26.000 plaatsen.
Maar haalt het zeker niet bij The Vetchfield.quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:06 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het Liberty Stadium is iets kleiner, ik dacht iets van 20.000 plaatsen, maar het is wel een mooi stadion.
Als je van oude Britse stadiums houdt niet nee, maar de verhuizing naar het Liberty Stadium heeft de club denk ik geen kwaad gedaan.quote:Op zaterdag 2 september 2006 15:28 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Maar haalt het zeker niet bij The Vetchfield.
soccernet, bbc, clubsites zelf...quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:11 schreef Plato1980 het volgende:
Weet hier iemand trouwens een website met een goed en up-to-date overzicht van de selecties van de clubs uit het Championship en League One?![]()
http://www.football-leagu(...)ome/0,,10794,00.htmlquote:Op zaterdag 2 september 2006 17:11 schreef Plato1980 het volgende:
Weet hier iemand trouwens een website met een goed en up-to-date overzicht van de selecties van de clubs uit het Championship en League One?![]()
Is hun ruzie niet het gevolg van een ruzie tussen Keane en Mick McCarthy voorafgaand aan het WK 2002?quote:Op zaterdag 2 september 2006 20:24 schreef spurs het volgende:
Had gister van een vriend van me, die Sunderland volgt, gehoord dat Keane wel eerst zijn excuses moest aanbieden aan Nial Quinn voor een akkefietje van een paar jaar geleden.
Quinn had zich toen voor een interland afgemeld met een blessure en Keane had hem destijds voor iets uitgemaakt na deze afmelding. Daar moest hij dus nog ffies zijn excuses voor aanbieden, voordat hij de baan als manager bij Sunderland kreeg.
quote:'Van der Gouw mogelijk later naar Sunderland'
Raimond van der Gouw keert mogelijk in de winterstop terug naar Engeland. Sunderland zou de 43-jarige doelman van AGOVV Apeldoorn willen halen als reservekeeper en keeperstrainer, zo meldt het AD.
Van der Gouw had vlak voor het sluiten van de transfermarkt al een aanbod van Sunderland gekregen, maar zag toen van de transfer af omdat hij te weinig tijd had om te beslissen.
Bij Sunderland is Roy Keane onlangs aangesteld als nieuwe trainer. De Ier moet de club die onderin het Championship vertoeft, uit het slop halen. Van der Gouw kent Keane uit zijn tijd bij Manchester United.
Eerder haalde Sunderland in spits Dwight Yorke (34) ook al een oud-ploeggenoot van Keane bij Manchester United naar de club.
Dat dacht ik ook. Keane was toen pissig dat Quinn hem niet steunde in zijn protest tegen McCarthy.quote:Op zondag 3 september 2006 11:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Is hun ruzie niet het gevolg van een ruzie tussen Keane en Mick McCarthy voorafgaand aan het WK 2002?
Millwall met 5 punten een-na-laatste in League One. Ze hebben geluk dat Rotherham met -10 moest starten, anders stonden de ruige mannen onderaan. Millwall in League Two klinkt wel leuk.quote:Op zaterdag 16 september 2006 17:57 schreef DutchGooner het volgende:
En weer een nederlaag voor Millwall
Het verliezen van die finale bedoel je.quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:37 schreef Dos37 het volgende:
die zijn volgens mij het missen van de play-off finale nog niet te boven.
quote:’Goh, wat was ik een etterbak’
Door MARCEL VAN DER KRAAN
SUNDERLAND - Het stadion van Sunderland schittert in de septemberzon als de voorzitter naar buiten wandelt.
Niall Quinn droeg een aantal seizoenen terug nog het rood-wit gestreepte shirt van de ’Black Cats’, maar tegenwoordig bezit hij met wat welgestelde vrienden het grootste aandelenpakket van de voetbalclub Sunderland.
Onderweg naar het trainingsveld, waar de door Quinn aangestelde manager Roy Keane aan zijn eerste werkdagen bezig is, vertelt de vroegere Ierse spits een aardige anekdote over zijn manager.
,,Jij komt uit Nederland, hè? Doet me denken aan de dag waarop wij met Ierland het Nederlands elftal versloegen in Dublin voor de kwalificatie voor het WK in 2002. We wonnen met 1-0 en daardoor ging Ierland uiteindelijk naar het WK in Japan en Zuid-Korea. De kleedkamer stond op stelten. Het was een grote feestende bende. Overal om me heen zag ik spelers zingen en springen. Maar ergens in een hoek stond Roy Keane een speler van ons uit te kafferen, omdat die ergens in de tweede helft een dribbel had gemaakt, terwijl hij de bal had moeten overspelen.’’
Quinn schudt vijf jaar later opnieuw het hoofd. ,,Roy Keane zit op een totaal ander niveau dan alle andere voetballers als het gaat om professionaliteit. Hij is een machine. Ik ga niet zeggen dat hij me bang maakte, maar hij intimideerde wel een paar spelers in zijn tijd.’’
Desondanks - of misschien wel juist daarom - prijkte de naam van Roy Keane bovenaan de lijst toen de slapende reus Sunderland afgelopen maand een nieuwe trainer zocht. Quinn had kortn geprobeerd het voorzitterschap te combineren met de baan van hoofdtrainer, maar dat bleek al vlug een even bizarre als onmogelijke constructie.
Met de bij Manchester United groot geworden superster Keane haalde Quinn een controversieel figuur binnen. In zijn tijd als voetballer schold hij medespelers overhoop. Hij trapte tegenstanders (Inge-Haaland) in elkaar, hij zette bondscoach Mick McCarthy bij het WK in 2002 voor schut en Keane serveerde zelfs de door hem gerespecteerde Alex Ferguson af toen hij Manchester United achter Chelsea en Arsenal op de ranglijst zag eindigen.
Maar Keane, zo wist Quinn, was bovenal een winnaar. En zo’n man heeft de vorig seizoen gedegradeerde club in het noordoosten van Engeland hard nodig. Sunderland is het Feyenoord van het Verenigd Koninkrijk. Een hondstrouw legioen, maar al te lang verstoken van trofeeën.
De 40.000 fans in het Stadium of Light hopen dat het ’beest’ Keane als trainer net zo succesvol zal worden. De Britse pers acht hem kansloos. Want, zo denken de critici, vroeg of laat wordt ook in de dug-out het mechanisme van zelfdestructie in werking gesteld.
Maar in zijn eerste week, en ook deze ochtend op het trainingscomplex, blijkt de manager Roy Keane een heel ander mens te zijn dan de voetballer Roy Keane. Hij is aanspreekbaar, hij lacht, hij is vriendelijk en neemt zelfs tijd voor de ooit verguisde media.
De 35-jarige Ier onthult dat hij als trainer put uit zijn ervaringen met Brian Clough, misschien wel de meest legendarische coach die het Engelse voetbal heeft gekend. Keane haalt het moment waarop hij zijn debuut maakte bij Nottingham Forest als voorbeeld aan.
,,Brian Clough hield de dingen heel simpel. Voor mijn allereerste wedstrijd zei hij wat ik moest doen als ik de bal zou krijgen. ’Je speelt de bal naar iemand anders in een rood shirt en daarna ren je naar een andere plek in het veld’. Dat was het enige advies dat ik van hem kreeg en ik heb er een hele carrière door in de top gespeeld.’’
Keane heeft om zich heen gekeken voordat hij besloot zich te gaan verdiepen in het trainersvak. Het is vermakelijk en tegelijk intrigerend om de vroegere ploeggenoot van Jaap Stam en Ruud van Nistelrooy te horen spreken over de eenvoud van het coachen.
,,Ik wil de dingen ook simpel houden. Mijn vriend Tony (assistent-trainer Tony Loughlan, red.) wil dat ik ook mijn hond Triggs meeneem naar het trainingsveld. Omdat Cloughie vroeger ook zijn hond Del Boy meenam. Maar dat gaat me nog een beetje te ver. De ideeën van Clough waren heel simpel, maar iedereen vergeet dat er achter die ideeën een genie schuil ging.’’
Van Sir Alex Ferguson heeft hij ook het een en ander opgestoken. De eigenzinnige Schot wordt nu al dagelijks gebeld door Keane om hem van informatie en advies te voorzien, nu hij zelf voor de groep moet staan en spelers nodig heeft.
De Ierse ex-prof moest daarvoor wel door het stof. Want Keane vertelde een jaar geleden tot genoegen van Ruud van Nistelrooy nog dat Ferguson verantwoordelijk was voor de rotzooi bij Manchester United. Het was zijn afscheidsinterview voor de televisie-zender van Manchester United. Ferguson brak daarop direct met Keane, maar een eenvoudig ’sorry’ bleek voldoende om de liefde te herstellen.
Keane: ,,Ik heb fouten gemaakt in mijn leven. Vooral door grenzen te overtreden. God, wat moet ik een etterbak zijn geweest soms. Pas zag ik in mijn eigen groep zo’n irritante voetballer. Toen dacht ik: zou ik ook zo zijn geweest? Maar ik wist het antwoord al. Ik was rot vervelend, omdat ik eeuwig te hoge eisen aan mijn medespelers stelde. Nee, ik heb nooit iemand verweten dat hij er geen reet van kon. Echt nooit. Talent bezit je of niet. Waar ik altijd op afknapte, waren luie spelers. Als ik zag dat er eentje verzaakte, ontplofte ik. En ik explodeer nog steeds.’’
Millwall staat inmiddels weer achter en Roterham voor, als dat zo mocht blijven is het verschil nog maar 1 punt.quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:12 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Millwall met 5 punten een-na-laatste in League One. Ze hebben geluk dat Rotherham met -10 moest starten, anders stonden de ruige mannen onderaan. Millwall in League Two klinkt wel leuk.
Goed bezig daar.quote:More good news for Argyle with two more players committing themselves to the club. The first one, announced on Argyle's website will be the most welcome as Marcel Seip has now signed a deal until summer 2009 - which is excellent news for the Pilgrims.
Almost as soon as Marcel Seip had made his first appearance in a green shirt in the game at Southampton there were calls to get him onto a longer deal, and now that this has happened we should see even better performances from the Dutch defender.
There has been a down side to all this news with the story, again in the Herald of Marcel Seip being arrested on suspicion of affray following an incident outside a nightclub called Revolutions in Derry's Cross.
From the story in the Herald, it would appear that there was an altercation between a number of men and one person was taken to hospital following this incident. Seip has been bailed to report to Charles Cross police station on November 15th.
The club have made no comment on the matter, which is probably the best thing to do, but I would hate to think that it would affect the player's career so soon after getting the deal he required. I believe the maximum penalty a person could receive on an affray charge is 3 years - but that is a worst case scenario.
There is a rumour that the incident happened as Seip defended Sylvain Ebanks-Blake from some racial abuse, but I repeat that this is just a rumour. Just like the Zebroski incident I have no wish to fan the flames on what happened - mainly because I was not there.
Tis echt heel erg in Leeds nu ja, ongelooflijk eigenlijk, wat een wanbeleid en wat een gevolgenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:05 schreef Barnet_Bee het volgende:
Leeds United, een aantal jaar geleden nog halve finalist in de CL heeft vandaag met 5-1 verloren van Luton en staat nog een punt boven de laagste plek in de Championship. Dramatisch daar.
Tjonge jonge, dat was vroeger inderdaad een topclub!quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:50 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Tis echt heel erg in Leeds nu ja, ongelooflijk eigenlijk, wat een wanbeleid en wat een gevolgen
Die zijn al even aan een vrije val bezig, hebben een enorm slechte periode gehad in December, wonnen niks meer.quote:Op vrijdag 10 november 2006 20:06 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ook goed gezien van Loovens, die speelt volgend jaar gewoon Premiership(als cardiff promoveert dan he
)
De eerste 5 clubs spelen toch play-offs?quote:Op woensdag 31 januari 2007 07:46 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Die zijn al even aan een vrije val bezig, hebben een enorm slechte periode gehad in December, wonnen niks meer.
En nu dus op de valreep versterkt met Redan.
quote:Op woensdag 31 januari 2007 07:45 schreef DIGGER het volgende:
Mja het gaat niet goed met Leeds, om maar een understatement te gebruiken
Nummer 1 & 2 promoveren rechtstreeks. Nummer 3 t/m 6 spelen play-offs voor de laatste promotieplaats.quote:Op donderdag 1 februari 2007 20:41 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
De eerste 5 clubs spelen toch play-offs?
Is nu op de dag af vijf jaar geleden dat ik in Leeds was. Toen Uefa Cup achtste finalist, het jaar daarvoorr halve finale Champions Leauge.............en nu 24ste in de Football Leaguequote:
Dankjequote:Op donderdag 1 februari 2007 22:55 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Nummer 1 & 2 promoveren rechtstreeks. Nummer 3 t/m 6 spelen play-offs voor de laatste promotieplaats.
Yep, dit weekend een beetje op een diefje tegen Derby, maar toch.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:36 schreef Dos37 het volgende:
Sunderland is onder keane ook goed bezig zeg
een bekende van een bekende van me was er laatst, Seipie gewoon Man of the Match! "Hier krijg je tenminste nog applaus als je de bal de tribune in ramt."quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:28 schreef hello_moto1992 het volgende:
Doet onzer allebeste Marcel Seip het nog een beetje goed?
quote:League's shoot-out plans savaged
Football managers and chairmen have laughed off proposals to decide drawn Football League games with a penalty shoot-out. League chairman Lord Mawhinney wants to introduce shoot-outs to allocate a bonus point at the end of a drawn game.
Bristol City chairman Steve Lansdown has described the plans as "a crackpot idea" and his Cardiff counterpart Peter Risdale thinks it is a "nonsense idea". Sheffield United boss Neil Warnock said he "detests penalty shoot-outs".
The Blades boss added: "They have probably got little else to discuss on the agenda if that is the main directive. I don't see anything wrong with the Championship. "If they want to titivate and mess about they should try to get to Fifa and get the divers and the people who are injured treated while the game is in progress to get the game moving quicker.
"They should try to do constructive things."
Bluebirds chairman Ridsdale is adamant that introducing a penalty shoot-out would not improve football as a spectacle. "It won't make the game more exciting," he added. "People will come to Cardiff, stick 11 men behind the ball hoping for a draw and the try to beat us on penalties."
Lansdown told BBC Radio Four: "I think it came from one of Lord Mawhinney's 'eureka!' moments. "Chairmen I've spoken to think on the same lines as me, and managers make it clear it's not something they'd want."
The Football League will discuss the proposal at its regular monthly meeting on Thursday and if it gains enough support it will go forward as a motion to change the rules at the League's annual general meeting in June.
Under the proposal, both sides will still get a point from a draw, but at the end of the game a penalty shoot-out will provide a bonus point. Lansdown added: "We should never try to dissuade people from coming up with ideas on how to improve the game and we shouldn't be scared to implement new ideas.
"The idea is to makes games more exciting and get a result, but you can meddle too much. I think the way the League is structured at the moment with three points for a win and a point for a draw there's plenty of opportunity to get excitement into the game. A good score draw is as exciting as a win sometimes.
"Thinking back to a couple of our games this season against Cheltenham and Bournemouth where we came back from 2-0 down to get a draw. Both sets of fans left those two games happy, the opposition supporters because they had got a point from a team at the top of the table, and ours because we came back from two goals down and it felt like a win."
Slecht. Hij heeft alleen maar 7 invalbeurten achter zijn naam en zijn belangrijkste wapenfeit is het missen van de beslissende penalty in de 6e ronde van de FA Cup tegen Middlesbrough.quote:Op maandag 26 maart 2007 21:01 schreef Fides het volgende:
Hoe doet MacDonald het bij WBA?
Keane komt weer naar de Premier Leaguequote:Southampton 1-2 Sunderland
Sunderland went top of the Championship table after coming from behind to see off play-off hopefuls Southampton.
Na 6 wedstrijden gewoon stijf onderaan he, en nu bovenaanquote:Op maandag 9 april 2007 20:13 schreef Dos37 het volgende:
Sunderland gewonnen
[..]
Keane komt weer naar de Premier League![]()
![]()
iig niet in het stadion, zoveel passen er niet eens in daar.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | Birmingham 46 26 8 12 67-42 86 Derby 46 25 9 12 62-46 84 West Bromwich 46 22 10 14 81-55 76 Wolverhampton 46 22 10 14 59-56 76 Southampton 46 21 12 13 77-53 75 Preston 46 22 8 16 64-53 74 Stoke 46 19 16 11 62-41 73 Sheffield W 46 20 11 15 70-66 71 Colchester 46 20 9 17 70-56 69 Plymouth 46 17 16 13 63-62 67 Crystal Pal. 46 18 11 17 59-51 65 Cardiff 46 17 13 16 57-53 64 Ipswich 46 18 8 20 64-59 62 Burnley 46 15 12 19 52-49 57 Norwich 46 16 9 21 56-71 57 Coventry 46 16 8 22 47-62 56 Queens P.R. 46 14 11 21 54-68 53 Leicester 46 13 14 19 49-64 53 Barnsley 46 15 5 26 53-85 50 Hull 46 13 10 23 51-67 49 Leeds 46 13 7 26 46-72 46 Southend 46 10 12 24 47-80 42 Luton 46 10 10 26 53-81 40 |
Ik neem aan in Preston.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:48 schreef Dos37 het volgende:
Sunderland boss Roy Keane says it is PR disaster his side were not allowed to receive the Championship trophy after their 5-0 win at Luton.
De beker was in Birmingham
Birmingham bedoel je?quote:Op zondag 6 mei 2007 16:13 schreef DutchGooner het volgende:
Jammer dat er weer een kleurloze club terug is
De derby tegen Villa vind ik altijd wel mooi.quote:Op maandag 7 mei 2007 13:25 schreef Barnet_Bee het volgende:
Birmingham is inderdaad erg saai.
Heb (samen met oa BarnetBee) die derby op Villa Park gezien maar toen was het toch maar een tamme bedoeling.quote:Op maandag 7 mei 2007 14:14 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De derby tegen Villa vind ik altijd wel mooi.
Vooral vergeleken met enkele andere derbies. De Steel City & Black Country derby waren bijvoorbeeld veel beladener.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:41 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Heb (samen met oa BarnetBee) die derby op Villa Park gezien maar toen was het toch maar een tamme bedoeling.
Dat verbaast me, zou het op Saint Andrews niet meer beladen zijn? Bij de kleinste club leeft een derby immers vaak meer.quote:Op maandag 7 mei 2007 16:24 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Vooral vergeleken met enkele andere derbies. De Steel City & Black Country derby waren bijvoorbeeld veel beladener.
Lijkt mij wel maar de away support vorig seizoen was errug slecht iig.quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:08 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat verbaast me, zou het op Saint Andrews niet meer beladen zijn? Bij de kleinste club leeft een derby immers vaak meer.
Als W.B.A. het redt wordt het zolangzamerhand de heen en weer van Engeland.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:26 schreef Barnet_Bee het volgende:
Kut, dit gaan de Wolves niet meer goedmaken. Derby county v WBA als finale, zo saai :-(
2-5quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:20 schreef Grunner het volgende:
Om promotie naar de Championship:
Nottingham Forest - Yeovil Town 2-4, eerste wedstrijd 0-2 voor Forest. Yeovil naar de finale tegen Blackpool of Oldham!!
Stanley Matthews!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:45 schreef fanneke het volgende:
[..]
2-5
Blackpool dan maar, club met historie.
Zou wel zuur zijn voor Bristol Rovers: promoveren ze eindelijk en mogen ze nog geen derby spelen omdat City ook gepromoveerd is.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 09:51 schreef Barnet_Bee het volgende:
Ik hoop daar ook op Blackpool. Volgend jaar Blackpool v Preston, mooie derby. En misschien maken ze bij Blackpool nu eindelijk hun stadion eens af.
In League Two trouwens best een leuke finale: Bristol Rovers v Shrewsbury. Klinkt in ieder geval leuk.
Morecambe lijkt me niet erg om volgend seizoen te gaan bezoeken. Vooral de omgeving is erg mooi.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:38 schreef fanneke het volgende:
Morecambe debuteert volgend seizoen in de Football League.
Ze wonnen met 2-1 van Exeter City.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |