soccernet, bbc, clubsites zelf...quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:11 schreef Plato1980 het volgende:
Weet hier iemand trouwens een website met een goed en up-to-date overzicht van de selecties van de clubs uit het Championship en League One?![]()
http://www.football-leagu(...)ome/0,,10794,00.htmlquote:Op zaterdag 2 september 2006 17:11 schreef Plato1980 het volgende:
Weet hier iemand trouwens een website met een goed en up-to-date overzicht van de selecties van de clubs uit het Championship en League One?![]()
Is hun ruzie niet het gevolg van een ruzie tussen Keane en Mick McCarthy voorafgaand aan het WK 2002?quote:Op zaterdag 2 september 2006 20:24 schreef spurs het volgende:
Had gister van een vriend van me, die Sunderland volgt, gehoord dat Keane wel eerst zijn excuses moest aanbieden aan Nial Quinn voor een akkefietje van een paar jaar geleden.
Quinn had zich toen voor een interland afgemeld met een blessure en Keane had hem destijds voor iets uitgemaakt na deze afmelding. Daar moest hij dus nog ffies zijn excuses voor aanbieden, voordat hij de baan als manager bij Sunderland kreeg.
quote:'Van der Gouw mogelijk later naar Sunderland'
Raimond van der Gouw keert mogelijk in de winterstop terug naar Engeland. Sunderland zou de 43-jarige doelman van AGOVV Apeldoorn willen halen als reservekeeper en keeperstrainer, zo meldt het AD.
Van der Gouw had vlak voor het sluiten van de transfermarkt al een aanbod van Sunderland gekregen, maar zag toen van de transfer af omdat hij te weinig tijd had om te beslissen.
Bij Sunderland is Roy Keane onlangs aangesteld als nieuwe trainer. De Ier moet de club die onderin het Championship vertoeft, uit het slop halen. Van der Gouw kent Keane uit zijn tijd bij Manchester United.
Eerder haalde Sunderland in spits Dwight Yorke (34) ook al een oud-ploeggenoot van Keane bij Manchester United naar de club.
Dat dacht ik ook. Keane was toen pissig dat Quinn hem niet steunde in zijn protest tegen McCarthy.quote:Op zondag 3 september 2006 11:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Is hun ruzie niet het gevolg van een ruzie tussen Keane en Mick McCarthy voorafgaand aan het WK 2002?
Millwall met 5 punten een-na-laatste in League One. Ze hebben geluk dat Rotherham met -10 moest starten, anders stonden de ruige mannen onderaan. Millwall in League Two klinkt wel leuk.quote:Op zaterdag 16 september 2006 17:57 schreef DutchGooner het volgende:
En weer een nederlaag voor Millwall
Het verliezen van die finale bedoel je.quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:37 schreef Dos37 het volgende:
die zijn volgens mij het missen van de play-off finale nog niet te boven.
quote:’Goh, wat was ik een etterbak’
Door MARCEL VAN DER KRAAN
SUNDERLAND - Het stadion van Sunderland schittert in de septemberzon als de voorzitter naar buiten wandelt.
Niall Quinn droeg een aantal seizoenen terug nog het rood-wit gestreepte shirt van de ’Black Cats’, maar tegenwoordig bezit hij met wat welgestelde vrienden het grootste aandelenpakket van de voetbalclub Sunderland.
Onderweg naar het trainingsveld, waar de door Quinn aangestelde manager Roy Keane aan zijn eerste werkdagen bezig is, vertelt de vroegere Ierse spits een aardige anekdote over zijn manager.
,,Jij komt uit Nederland, hè? Doet me denken aan de dag waarop wij met Ierland het Nederlands elftal versloegen in Dublin voor de kwalificatie voor het WK in 2002. We wonnen met 1-0 en daardoor ging Ierland uiteindelijk naar het WK in Japan en Zuid-Korea. De kleedkamer stond op stelten. Het was een grote feestende bende. Overal om me heen zag ik spelers zingen en springen. Maar ergens in een hoek stond Roy Keane een speler van ons uit te kafferen, omdat die ergens in de tweede helft een dribbel had gemaakt, terwijl hij de bal had moeten overspelen.’’
Quinn schudt vijf jaar later opnieuw het hoofd. ,,Roy Keane zit op een totaal ander niveau dan alle andere voetballers als het gaat om professionaliteit. Hij is een machine. Ik ga niet zeggen dat hij me bang maakte, maar hij intimideerde wel een paar spelers in zijn tijd.’’
Desondanks - of misschien wel juist daarom - prijkte de naam van Roy Keane bovenaan de lijst toen de slapende reus Sunderland afgelopen maand een nieuwe trainer zocht. Quinn had kortn geprobeerd het voorzitterschap te combineren met de baan van hoofdtrainer, maar dat bleek al vlug een even bizarre als onmogelijke constructie.
Met de bij Manchester United groot geworden superster Keane haalde Quinn een controversieel figuur binnen. In zijn tijd als voetballer schold hij medespelers overhoop. Hij trapte tegenstanders (Inge-Haaland) in elkaar, hij zette bondscoach Mick McCarthy bij het WK in 2002 voor schut en Keane serveerde zelfs de door hem gerespecteerde Alex Ferguson af toen hij Manchester United achter Chelsea en Arsenal op de ranglijst zag eindigen.
Maar Keane, zo wist Quinn, was bovenal een winnaar. En zo’n man heeft de vorig seizoen gedegradeerde club in het noordoosten van Engeland hard nodig. Sunderland is het Feyenoord van het Verenigd Koninkrijk. Een hondstrouw legioen, maar al te lang verstoken van trofeeën.
De 40.000 fans in het Stadium of Light hopen dat het ’beest’ Keane als trainer net zo succesvol zal worden. De Britse pers acht hem kansloos. Want, zo denken de critici, vroeg of laat wordt ook in de dug-out het mechanisme van zelfdestructie in werking gesteld.
Maar in zijn eerste week, en ook deze ochtend op het trainingscomplex, blijkt de manager Roy Keane een heel ander mens te zijn dan de voetballer Roy Keane. Hij is aanspreekbaar, hij lacht, hij is vriendelijk en neemt zelfs tijd voor de ooit verguisde media.
De 35-jarige Ier onthult dat hij als trainer put uit zijn ervaringen met Brian Clough, misschien wel de meest legendarische coach die het Engelse voetbal heeft gekend. Keane haalt het moment waarop hij zijn debuut maakte bij Nottingham Forest als voorbeeld aan.
,,Brian Clough hield de dingen heel simpel. Voor mijn allereerste wedstrijd zei hij wat ik moest doen als ik de bal zou krijgen. ’Je speelt de bal naar iemand anders in een rood shirt en daarna ren je naar een andere plek in het veld’. Dat was het enige advies dat ik van hem kreeg en ik heb er een hele carrière door in de top gespeeld.’’
Keane heeft om zich heen gekeken voordat hij besloot zich te gaan verdiepen in het trainersvak. Het is vermakelijk en tegelijk intrigerend om de vroegere ploeggenoot van Jaap Stam en Ruud van Nistelrooy te horen spreken over de eenvoud van het coachen.
,,Ik wil de dingen ook simpel houden. Mijn vriend Tony (assistent-trainer Tony Loughlan, red.) wil dat ik ook mijn hond Triggs meeneem naar het trainingsveld. Omdat Cloughie vroeger ook zijn hond Del Boy meenam. Maar dat gaat me nog een beetje te ver. De ideeën van Clough waren heel simpel, maar iedereen vergeet dat er achter die ideeën een genie schuil ging.’’
Van Sir Alex Ferguson heeft hij ook het een en ander opgestoken. De eigenzinnige Schot wordt nu al dagelijks gebeld door Keane om hem van informatie en advies te voorzien, nu hij zelf voor de groep moet staan en spelers nodig heeft.
De Ierse ex-prof moest daarvoor wel door het stof. Want Keane vertelde een jaar geleden tot genoegen van Ruud van Nistelrooy nog dat Ferguson verantwoordelijk was voor de rotzooi bij Manchester United. Het was zijn afscheidsinterview voor de televisie-zender van Manchester United. Ferguson brak daarop direct met Keane, maar een eenvoudig ’sorry’ bleek voldoende om de liefde te herstellen.
Keane: ,,Ik heb fouten gemaakt in mijn leven. Vooral door grenzen te overtreden. God, wat moet ik een etterbak zijn geweest soms. Pas zag ik in mijn eigen groep zo’n irritante voetballer. Toen dacht ik: zou ik ook zo zijn geweest? Maar ik wist het antwoord al. Ik was rot vervelend, omdat ik eeuwig te hoge eisen aan mijn medespelers stelde. Nee, ik heb nooit iemand verweten dat hij er geen reet van kon. Echt nooit. Talent bezit je of niet. Waar ik altijd op afknapte, waren luie spelers. Als ik zag dat er eentje verzaakte, ontplofte ik. En ik explodeer nog steeds.’’
Millwall staat inmiddels weer achter en Roterham voor, als dat zo mocht blijven is het verschil nog maar 1 punt.quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:12 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Millwall met 5 punten een-na-laatste in League One. Ze hebben geluk dat Rotherham met -10 moest starten, anders stonden de ruige mannen onderaan. Millwall in League Two klinkt wel leuk.
Goed bezig daar.quote:More good news for Argyle with two more players committing themselves to the club. The first one, announced on Argyle's website will be the most welcome as Marcel Seip has now signed a deal until summer 2009 - which is excellent news for the Pilgrims.
Almost as soon as Marcel Seip had made his first appearance in a green shirt in the game at Southampton there were calls to get him onto a longer deal, and now that this has happened we should see even better performances from the Dutch defender.
There has been a down side to all this news with the story, again in the Herald of Marcel Seip being arrested on suspicion of affray following an incident outside a nightclub called Revolutions in Derry's Cross.
From the story in the Herald, it would appear that there was an altercation between a number of men and one person was taken to hospital following this incident. Seip has been bailed to report to Charles Cross police station on November 15th.
The club have made no comment on the matter, which is probably the best thing to do, but I would hate to think that it would affect the player's career so soon after getting the deal he required. I believe the maximum penalty a person could receive on an affray charge is 3 years - but that is a worst case scenario.
There is a rumour that the incident happened as Seip defended Sylvain Ebanks-Blake from some racial abuse, but I repeat that this is just a rumour. Just like the Zebroski incident I have no wish to fan the flames on what happened - mainly because I was not there.
Tis echt heel erg in Leeds nu ja, ongelooflijk eigenlijk, wat een wanbeleid en wat een gevolgenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:05 schreef Barnet_Bee het volgende:
Leeds United, een aantal jaar geleden nog halve finalist in de CL heeft vandaag met 5-1 verloren van Luton en staat nog een punt boven de laagste plek in de Championship. Dramatisch daar.
Tjonge jonge, dat was vroeger inderdaad een topclub!quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:50 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Tis echt heel erg in Leeds nu ja, ongelooflijk eigenlijk, wat een wanbeleid en wat een gevolgen
Die zijn al even aan een vrije val bezig, hebben een enorm slechte periode gehad in December, wonnen niks meer.quote:Op vrijdag 10 november 2006 20:06 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ook goed gezien van Loovens, die speelt volgend jaar gewoon Premiership(als cardiff promoveert dan he
)
De eerste 5 clubs spelen toch play-offs?quote:Op woensdag 31 januari 2007 07:46 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Die zijn al even aan een vrije val bezig, hebben een enorm slechte periode gehad in December, wonnen niks meer.
En nu dus op de valreep versterkt met Redan.
quote:Op woensdag 31 januari 2007 07:45 schreef DIGGER het volgende:
Mja het gaat niet goed met Leeds, om maar een understatement te gebruiken
Nummer 1 & 2 promoveren rechtstreeks. Nummer 3 t/m 6 spelen play-offs voor de laatste promotieplaats.quote:Op donderdag 1 februari 2007 20:41 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
De eerste 5 clubs spelen toch play-offs?
Is nu op de dag af vijf jaar geleden dat ik in Leeds was. Toen Uefa Cup achtste finalist, het jaar daarvoorr halve finale Champions Leauge.............en nu 24ste in de Football Leaguequote:
Dankjequote:Op donderdag 1 februari 2007 22:55 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Nummer 1 & 2 promoveren rechtstreeks. Nummer 3 t/m 6 spelen play-offs voor de laatste promotieplaats.
Yep, dit weekend een beetje op een diefje tegen Derby, maar toch.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:36 schreef Dos37 het volgende:
Sunderland is onder keane ook goed bezig zeg
een bekende van een bekende van me was er laatst, Seipie gewoon Man of the Match! "Hier krijg je tenminste nog applaus als je de bal de tribune in ramt."quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:28 schreef hello_moto1992 het volgende:
Doet onzer allebeste Marcel Seip het nog een beetje goed?
quote:League's shoot-out plans savaged
Football managers and chairmen have laughed off proposals to decide drawn Football League games with a penalty shoot-out. League chairman Lord Mawhinney wants to introduce shoot-outs to allocate a bonus point at the end of a drawn game.
Bristol City chairman Steve Lansdown has described the plans as "a crackpot idea" and his Cardiff counterpart Peter Risdale thinks it is a "nonsense idea". Sheffield United boss Neil Warnock said he "detests penalty shoot-outs".
The Blades boss added: "They have probably got little else to discuss on the agenda if that is the main directive. I don't see anything wrong with the Championship. "If they want to titivate and mess about they should try to get to Fifa and get the divers and the people who are injured treated while the game is in progress to get the game moving quicker.
"They should try to do constructive things."
Bluebirds chairman Ridsdale is adamant that introducing a penalty shoot-out would not improve football as a spectacle. "It won't make the game more exciting," he added. "People will come to Cardiff, stick 11 men behind the ball hoping for a draw and the try to beat us on penalties."
Lansdown told BBC Radio Four: "I think it came from one of Lord Mawhinney's 'eureka!' moments. "Chairmen I've spoken to think on the same lines as me, and managers make it clear it's not something they'd want."
The Football League will discuss the proposal at its regular monthly meeting on Thursday and if it gains enough support it will go forward as a motion to change the rules at the League's annual general meeting in June.
Under the proposal, both sides will still get a point from a draw, but at the end of the game a penalty shoot-out will provide a bonus point. Lansdown added: "We should never try to dissuade people from coming up with ideas on how to improve the game and we shouldn't be scared to implement new ideas.
"The idea is to makes games more exciting and get a result, but you can meddle too much. I think the way the League is structured at the moment with three points for a win and a point for a draw there's plenty of opportunity to get excitement into the game. A good score draw is as exciting as a win sometimes.
"Thinking back to a couple of our games this season against Cheltenham and Bournemouth where we came back from 2-0 down to get a draw. Both sets of fans left those two games happy, the opposition supporters because they had got a point from a team at the top of the table, and ours because we came back from two goals down and it felt like a win."
Slecht. Hij heeft alleen maar 7 invalbeurten achter zijn naam en zijn belangrijkste wapenfeit is het missen van de beslissende penalty in de 6e ronde van de FA Cup tegen Middlesbrough.quote:Op maandag 26 maart 2007 21:01 schreef Fides het volgende:
Hoe doet MacDonald het bij WBA?
Keane komt weer naar de Premier Leaguequote:Southampton 1-2 Sunderland
Sunderland went top of the Championship table after coming from behind to see off play-off hopefuls Southampton.
Na 6 wedstrijden gewoon stijf onderaan he, en nu bovenaanquote:Op maandag 9 april 2007 20:13 schreef Dos37 het volgende:
Sunderland gewonnen
[..]
Keane komt weer naar de Premier League![]()
![]()
iig niet in het stadion, zoveel passen er niet eens in daar.quote:
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | Birmingham 46 26 8 12 67-42 86 Derby 46 25 9 12 62-46 84 West Bromwich 46 22 10 14 81-55 76 Wolverhampton 46 22 10 14 59-56 76 Southampton 46 21 12 13 77-53 75 Preston 46 22 8 16 64-53 74 Stoke 46 19 16 11 62-41 73 Sheffield W 46 20 11 15 70-66 71 Colchester 46 20 9 17 70-56 69 Plymouth 46 17 16 13 63-62 67 Crystal Pal. 46 18 11 17 59-51 65 Cardiff 46 17 13 16 57-53 64 Ipswich 46 18 8 20 64-59 62 Burnley 46 15 12 19 52-49 57 Norwich 46 16 9 21 56-71 57 Coventry 46 16 8 22 47-62 56 Queens P.R. 46 14 11 21 54-68 53 Leicester 46 13 14 19 49-64 53 Barnsley 46 15 5 26 53-85 50 Hull 46 13 10 23 51-67 49 Leeds 46 13 7 26 46-72 46 Southend 46 10 12 24 47-80 42 Luton 46 10 10 26 53-81 40 |
Ik neem aan in Preston.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:48 schreef Dos37 het volgende:
Sunderland boss Roy Keane says it is PR disaster his side were not allowed to receive the Championship trophy after their 5-0 win at Luton.
De beker was in Birmingham
Birmingham bedoel je?quote:Op zondag 6 mei 2007 16:13 schreef DutchGooner het volgende:
Jammer dat er weer een kleurloze club terug is
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |