abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 augustus 2006 @ 22:53:14 #91
67174 Dos37
Come on Twente
pi_41377117
quote:
Yorke completes Sunderland move
Dwight Yorke
Yorke made his name with Aston Villa before joining Man Utd in 1998
Championship outfit Sunderland have signed Dwight Yorke from Sydney FC in a £200,000 deal.

Yorke, 34, has agreed a two-year deal with the Black Cats to become manager Roy Keane's first signing.

The Trinidad and Tobago international has scored 189 goals with five clubs and 15 goals for the national team.

Yorke had a spell with Birmingham before captaining Sydney to the inaugural A-League title this year and played at the World Cup.

Sydney manager and former England captain Terry Butcher was keen to keep hold of the player who made his name with Aston Villa before earning a £12.6m move to Old Trafford.

He has great respect amongst the players and coaching staff and he will be missed

Sydney boss Terry Butcher

But ex-Sunderland boss Butcher admitted Yorke was still keen to prove he could do it "on the biggest stage".

He told the club's website: "It's sad to see Dwight leave. He is a great player and a tremendous personality to have in the team and he has worked very hard since I came to Sydney to be in shape to play.

"He has great respect amongst the players and coaching staff and he will be missed."

Yorke did not travel with his team-mates to Melbourne on Thursday and remained in Sydney in case he was needed for a medical or to sign relevant paperwork.

Sydney FC chairman Walter Bugno added: "Dwight Yorke has made an unbelievable contribution to Sydney FC and Australian football and we wish him nothing but luck in his new endeavours with Sunderland."
eerste aakoop van Keane een oude bekend van hem.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 1 september 2006 @ 14:51:15 #92
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41394209
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 22:53 schreef Dos37 het volgende:

[..]

eerste aakoop van Keane een oude bekend van hem.
Over oude bekenden van Roy Keane gesproken:
quote:
Keane shopt: Yorke en Connolly en nog vier

1/9/2006 10:08

Roy Keane heeft zich direct laten gelden als coach van Sunderland. De sinds dinsdag werkzame manager haalde donderdag liefst zes spelers naar The Black Cats.

Zijn dolle donderdag begon met de komst van Dwight Yorke, waarmee hij nog bij Manchester United speelde. De 34-jarige international van Trinidad en Tobago is afkomstig van Sydney FC, waarvoor hij een jaar speelde.

Na Yorke arriveerden nog vijf spelers. Middenvelder Liam Miller (Manchester United), spits David Connolly en middenvelder Graham Kavanagh (beiden Wigan Athletic) en vleugelspeler Ross Wallace en verdediger Stanislav Varga (beiden Celtic).

Opvallend genoeg zijn alle spellers bekenden voor Keane. Miller kent hij van zijn tijd bij Man United en via de Ierse nationale ploeg. Dat laatste geldt ook voor Connolly en Kavanagh. Wallace en Varga leerde hij kennen tijdens zijn laatste maanden als speler bij Celtic.

Keane moet Sunderland naar de top van het Championship stuwen na een dramatische seizoenstart van de club, die vorig jaar nog uitkwam in het Premiership. Met drie punten uit vijf duels bezet Sunderland de voorlaatste plaats.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_41403695
Goede aankopen voor Sunderland. De fans zien het inmiddels wel weer zitten, hoorde ik net.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_41418919
Was donderdag een rumoerig dagje bij de Black Cats!
quote:
There is unlikely to be another transfer deadline day like it for Sunderland.

When striker David Connolly completed his move to the Stadium of Light at exactly 10.59pm on Thursday night to become the sixth player to sign for the Black Cats, it completed an unprecedented day of transfer dealings at the club.

SAFC officials worked around the clock to complete all six deals - and all just 72 hours after Roy Keane took the manager's job at the Stadium of Light.

What makes it all the more remarkable is the fact that just one transfer requires full medical reports - including an MRI scan that has to be carried out in a hospital - contract negotiations between the club and the player and fully completed and signed registration with the FA and the Football League - and that's after the two clubs have agreed a fee!

SAFC Head of Medicine Pete Friar explains: "Medical screening includes the club doctor taking general health markers such as blood pressure, ECG readings and general health analysis. Medical history is taken at this point, including any family history of problems.

"Orthopaedic screening involves the physiotherapist taking an injury history and giving a very thorough physical examination of the player's posture, postural control, joints, muscles and spine.

"Particular areas of concern may be identified during the previous injury history and focal screening may occur whereby if a player has a problem of particular concern an orthopaedic consultant may become part of the medical screening process, but this is only happens on rare occasions.

"The work for a day like yesterday begins very much in advance, with MRI slots booked to scan players in advance of their arrival in Sunderland.

"Yesterday was an extraordinary day with a number of players due for medicals, but with their actual arrival times in Sunderland somewhat vague.

"At this point we must thank the Sunderland Royal Infirmary and Consultant Radiologist Terry Featherstone and the Newcastle Nuffield and their staff for their sterling efforts and patience in what was a very difficult day for them as well."

Given the technicalities involved, it's no surprise that there were one or two delays and doubts along the way…

Sunderland hurriedly arranged for David Connolly to drop off at Darlington Memorial Hospital at 7.15pm, on his way up the A1, to undergo a short-notice MRI scan in a desperate bid to speed up his medical.

Dwight Yorke, meanwhile, was repeatedly woken up in his Sydney apartment as the paperwork was completed (they are 11 hours ahead in Sydney).

The five other new signings formed an orderly queue - literally - at the Academy of Light training ground as they waited between 7.56pm and 10.59pm to complete their moves.

The whole day was an impressive feat of complicated and at times frustrating manoeuvring any plate-spinner would have been proud of.

Here's how the developments unfolded:

9am: Celtic pair Stanislav Varga and Ross Wallace arrive at the Academy of Light to begin medicals.

12noon: Scheduled MRI scans for Varga and Wallace are postponed due to emergencies.

2.30pm: Varga and Wallace eventually begin MRI scans at Sunderland Royal.

3.30pm: Graham Kavanagh and Liam Miller land at Teesside Airport after leaving the Republic of Ireland squad in Germany. Kavanagh meets Pete Friar at Newcastle Nuffield for an MRI and Miller meets Dr Gough (the club doctor) at the Academy to begin a medical.

4pm: Varga and Wallace complete MRIs and return to the Academy.

4.15pm: Miller completes his medical and leaves the Academy for Newcastle Nuffield to undergo an MRI.

4.45pm: Kavanagh completes his MRI and arrives at the Academy to begin a medical.

5.45pm: Miller returns to the Academy to conclude his contract negotiations.

While the medical staff await the results of the MRIs on Kavanagh, Miller, Varga and Wallace, the club receives medical reports on Dwight Yorke - including injury and medical history - which has been carried out in Australia, they are positive.

6.45pm: Despite earlier inaccurate reports, Sunderland eventually complete the signing of Yorke, at 5.45am Sydney time.

7.15pm: Due to the increasing difficulty in booking MRI slots, Connolly stops off at Darlington Memorial Hospital for his MRI, en-route to Sunderland.

8pm: Kavanagh signs a three-year contract before jumping on a flight back to Germany to prepare for Ireland's Euro 2008 qualifier.

8.45pm: Connolly arrives at the Academy to undergo a medical.

9pm: Wallace and Varga sign.

10.25pm: Miller joins on a free transfer from Manchester United before joining Kavanagh on the flight back to Germany.

11pm: Connolly completes his transfer.

Whoever said football was a simple game?
volgende wedstrijden:
  zaterdag 2 september 2006 @ 12:31:05 #95
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41420114
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 19:56 schreef methodmich het volgende:
Goede aankopen voor Sunderland. De fans zien het inmiddels wel weer zitten, hoorde ik net.
Toch blijft het de vraag hoe een club met zo'n aanhang zo diep heeft kunnen zinken. Maar die vraag kun je natuurlijk net zo goed stellen voor clubs als Derby en Forest.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zaterdag 2 september 2006 @ 14:03:11 #96
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_41422345
Ik volg vooral Swansea City door die documentaire een paar jaar geleden bij de NOS. Had wel gevolgt dat ze overgestapt waren van dat knusse kleine stadion naar 1 met 26.000 plaatsen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  zaterdag 2 september 2006 @ 14:06:24 #97
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41422416
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:03 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik volg vooral Swansea City door die documentaire een paar jaar geleden bij de NOS. Had wel gevolgt dat ze overgestapt waren van dat knusse kleine stadion naar 1 met 26.000 plaatsen.
Het Liberty Stadium is iets kleiner, ik dacht iets van 20.000 plaatsen, maar het is wel een mooi stadion.
  zaterdag 2 september 2006 @ 15:28:56 #98
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_41424407
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:06 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het Liberty Stadium is iets kleiner, ik dacht iets van 20.000 plaatsen, maar het is wel een mooi stadion.
Maar haalt het zeker niet bij The Vetchfield.
NAAR HET ANDERE FORUM!
  zaterdag 2 september 2006 @ 16:28:36 #99
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41425740
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 15:28 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Maar haalt het zeker niet bij The Vetchfield.
Als je van oude Britse stadiums houdt niet nee, maar de verhuizing naar het Liberty Stadium heeft de club denk ik geen kwaad gedaan.
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:11:44 #100
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41426790
Weet hier iemand trouwens een website met een goed en up-to-date overzicht van de selecties van de clubs uit het Championship en League One?
pi_41428615
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:11 schreef Plato1980 het volgende:
Weet hier iemand trouwens een website met een goed en up-to-date overzicht van de selecties van de clubs uit het Championship en League One?
soccernet, bbc, clubsites zelf...
volgende wedstrijden:
  zaterdag 2 september 2006 @ 18:23:28 #102
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_41428898
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:11 schreef Plato1980 het volgende:
http://www.football-leagu(...)ome/0,,10794,00.html
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
  zaterdag 2 september 2006 @ 18:56:22 #103
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41429768
Bedankt.

Soccernet geeft inderdaad een goed overzicht. Nadeel van de clubsites is dat je je daar vaak moet registreren.
pi_41431104
www.footballsquads.com is de beste Plato.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_41432118
Had gister van een vriend van me, die Sunderland volgt, gehoord dat Keane wel eerst zijn excuses moest aanbieden aan Nial Quinn voor een akkefietje van een paar jaar geleden.

Quinn had zich toen voor een interland afgemeld met een blessure en Keane had hem destijds voor iets uitgemaakt na deze afmelding. Daar moest hij dus nog ffies zijn excuses voor aanbieden, voordat hij de baan als manager bij Sunderland kreeg.
volgende wedstrijden:
  zondag 3 september 2006 @ 11:11:44 #106
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41446443
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 20:24 schreef spurs het volgende:
Had gister van een vriend van me, die Sunderland volgt, gehoord dat Keane wel eerst zijn excuses moest aanbieden aan Nial Quinn voor een akkefietje van een paar jaar geleden.

Quinn had zich toen voor een interland afgemeld met een blessure en Keane had hem destijds voor iets uitgemaakt na deze afmelding. Daar moest hij dus nog ffies zijn excuses voor aanbieden, voordat hij de baan als manager bij Sunderland kreeg.
Is hun ruzie niet het gevolg van een ruzie tussen Keane en Mick McCarthy voorafgaand aan het WK 2002?
pi_41446813
Brentford gaat lekker
pi_41610555
quote:
'Van der Gouw mogelijk later naar Sunderland'

Raimond van der Gouw keert mogelijk in de winterstop terug naar Engeland. Sunderland zou de 43-jarige doelman van AGOVV Apeldoorn willen halen als reservekeeper en keeperstrainer, zo meldt het AD.
Van der Gouw had vlak voor het sluiten van de transfermarkt al een aanbod van Sunderland gekregen, maar zag toen van de transfer af omdat hij te weinig tijd had om te beslissen.

Bij Sunderland is Roy Keane onlangs aangesteld als nieuwe trainer. De Ier moet de club die onderin het Championship vertoeft, uit het slop halen. Van der Gouw kent Keane uit zijn tijd bij Manchester United.

Eerder haalde Sunderland in spits Dwight Yorke (34) ook al een oud-ploeggenoot van Keane bij Manchester United naar de club.
volgende wedstrijden:
pi_41610842
quote:
Op zondag 3 september 2006 11:11 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Is hun ruzie niet het gevolg van een ruzie tussen Keane en Mick McCarthy voorafgaand aan het WK 2002?
Dat dacht ik ook. Keane was toen pissig dat Quinn hem niet steunde in zijn protest tegen McCarthy.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zaterdag 16 september 2006 @ 17:57:22 #110
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_41865932
En weer een nederlaag voor Millwall
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_41866283
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 17:57 schreef DutchGooner het volgende:
En weer een nederlaag voor Millwall
Millwall met 5 punten een-na-laatste in League One. Ze hebben geluk dat Rotherham met -10 moest starten, anders stonden de ruige mannen onderaan. Millwall in League Two klinkt wel leuk.

Een divisie hoger staat er ook een grote naam 23e; Leeds United.
  zaterdag 16 september 2006 @ 19:37:59 #112
67174 Dos37
Come on Twente
pi_41868365
die zijn volgens mij het missen van de play-off finale nog niet te boven.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 17 september 2006 @ 10:20:43 #113
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41881653
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:37 schreef Dos37 het volgende:
die zijn volgens mij het missen van de play-off finale nog niet te boven.
Het verliezen van die finale bedoel je.
  dinsdag 19 september 2006 @ 11:06:27 #114
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41945455
quote:
’Goh, wat was ik een etterbak’

Door MARCEL VAN DER KRAAN

SUNDERLAND - Het stadion van Sunderland schittert in de septemberzon als de voorzitter naar buiten wandelt.

Niall Quinn droeg een aantal seizoenen terug nog het rood-wit gestreepte shirt van de ’Black Cats’, maar tegenwoordig bezit hij met wat welgestelde vrienden het grootste aandelenpakket van de voetbalclub Sunderland.

Onderweg naar het trainingsveld, waar de door Quinn aangestelde manager Roy Keane aan zijn eerste werkdagen bezig is, vertelt de vroegere Ierse spits een aardige anekdote over zijn manager.

,,Jij komt uit Nederland, hè? Doet me denken aan de dag waarop wij met Ierland het Nederlands elftal versloegen in Dublin voor de kwalificatie voor het WK in 2002. We wonnen met 1-0 en daardoor ging Ierland uiteindelijk naar het WK in Japan en Zuid-Korea. De kleedkamer stond op stelten. Het was een grote feestende bende. Overal om me heen zag ik spelers zingen en springen. Maar ergens in een hoek stond Roy Keane een speler van ons uit te kafferen, omdat die ergens in de tweede helft een dribbel had gemaakt, terwijl hij de bal had moeten overspelen.’’

Quinn schudt vijf jaar later opnieuw het hoofd. ,,Roy Keane zit op een totaal ander niveau dan alle andere voetballers als het gaat om professionaliteit. Hij is een machine. Ik ga niet zeggen dat hij me bang maakte, maar hij intimideerde wel een paar spelers in zijn tijd.’’

Desondanks - of misschien wel juist daarom - prijkte de naam van Roy Keane bovenaan de lijst toen de slapende reus Sunderland afgelopen maand een nieuwe trainer zocht. Quinn had kortn geprobeerd het voorzitterschap te combineren met de baan van hoofdtrainer, maar dat bleek al vlug een even bizarre als onmogelijke constructie.

Met de bij Manchester United groot geworden superster Keane haalde Quinn een controversieel figuur binnen. In zijn tijd als voetballer schold hij medespelers overhoop. Hij trapte tegenstanders (Inge-Haaland) in elkaar, hij zette bondscoach Mick McCarthy bij het WK in 2002 voor schut en Keane serveerde zelfs de door hem gerespecteerde Alex Ferguson af toen hij Manchester United achter Chelsea en Arsenal op de ranglijst zag eindigen.

Maar Keane, zo wist Quinn, was bovenal een winnaar. En zo’n man heeft de vorig seizoen gedegradeerde club in het noordoosten van Engeland hard nodig. Sunderland is het Feyenoord van het Verenigd Koninkrijk. Een hondstrouw legioen, maar al te lang verstoken van trofeeën.

De 40.000 fans in het Stadium of Light hopen dat het ’beest’ Keane als trainer net zo succesvol zal worden. De Britse pers acht hem kansloos. Want, zo denken de critici, vroeg of laat wordt ook in de dug-out het mechanisme van zelfdestructie in werking gesteld.

Maar in zijn eerste week, en ook deze ochtend op het trainingscomplex, blijkt de manager Roy Keane een heel ander mens te zijn dan de voetballer Roy Keane. Hij is aanspreekbaar, hij lacht, hij is vriendelijk en neemt zelfs tijd voor de ooit verguisde media.

De 35-jarige Ier onthult dat hij als trainer put uit zijn ervaringen met Brian Clough, misschien wel de meest legendarische coach die het Engelse voetbal heeft gekend. Keane haalt het moment waarop hij zijn debuut maakte bij Nottingham Forest als voorbeeld aan.

,,Brian Clough hield de dingen heel simpel. Voor mijn allereerste wedstrijd zei hij wat ik moest doen als ik de bal zou krijgen. ’Je speelt de bal naar iemand anders in een rood shirt en daarna ren je naar een andere plek in het veld’. Dat was het enige advies dat ik van hem kreeg en ik heb er een hele carrière door in de top gespeeld.’’

Keane heeft om zich heen gekeken voordat hij besloot zich te gaan verdiepen in het trainersvak. Het is vermakelijk en tegelijk intrigerend om de vroegere ploeggenoot van Jaap Stam en Ruud van Nistelrooy te horen spreken over de eenvoud van het coachen.

,,Ik wil de dingen ook simpel houden. Mijn vriend Tony (assistent-trainer Tony Loughlan, red.) wil dat ik ook mijn hond Triggs meeneem naar het trainingsveld. Omdat Cloughie vroeger ook zijn hond Del Boy meenam. Maar dat gaat me nog een beetje te ver. De ideeën van Clough waren heel simpel, maar iedereen vergeet dat er achter die ideeën een genie schuil ging.’’

Van Sir Alex Ferguson heeft hij ook het een en ander opgestoken. De eigenzinnige Schot wordt nu al dagelijks gebeld door Keane om hem van informatie en advies te voorzien, nu hij zelf voor de groep moet staan en spelers nodig heeft.

De Ierse ex-prof moest daarvoor wel door het stof. Want Keane vertelde een jaar geleden tot genoegen van Ruud van Nistelrooy nog dat Ferguson verantwoordelijk was voor de rotzooi bij Manchester United. Het was zijn afscheidsinterview voor de televisie-zender van Manchester United. Ferguson brak daarop direct met Keane, maar een eenvoudig ’sorry’ bleek voldoende om de liefde te herstellen.

Keane: ,,Ik heb fouten gemaakt in mijn leven. Vooral door grenzen te overtreden. God, wat moet ik een etterbak zijn geweest soms. Pas zag ik in mijn eigen groep zo’n irritante voetballer. Toen dacht ik: zou ik ook zo zijn geweest? Maar ik wist het antwoord al. Ik was rot vervelend, omdat ik eeuwig te hoge eisen aan mijn medespelers stelde. Nee, ik heb nooit iemand verweten dat hij er geen reet van kon. Echt nooit. Talent bezit je of niet. Waar ik altijd op afknapte, waren luie spelers. Als ik zag dat er eentje verzaakte, ontplofte ik. En ik explodeer nog steeds.’’
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  zaterdag 23 september 2006 @ 17:01:54 #115
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_42079319
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:12 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

Millwall met 5 punten een-na-laatste in League One. Ze hebben geluk dat Rotherham met -10 moest starten, anders stonden de ruige mannen onderaan. Millwall in League Two klinkt wel leuk.
Millwall staat inmiddels weer achter en Roterham voor, als dat zo mocht blijven is het verschil nog maar 1 punt.

Rotherham gaat er zonder moeite in blijven ondanks die -10 denk ik.
NAAR HET ANDERE FORUM!
  zaterdag 23 september 2006 @ 17:33:29 #116
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_42080216
"Match to watch" is trouwens Peterboro v Hartlepool.

Hartlepool stond 0-4 voor maar van de 59e tot de 70e minuut komt Boro terug tot 3-4.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_42125624
Wijnhard naar Brentford.
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:34:16 #118
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42144319
Nigel Spackman is vandaag ontslagen bij Millwall.
pi_42867248
Leeds United, een aantal jaar geleden nog halve finalist in de CL heeft vandaag met 5-1 verloren van Luton en staat nog een punt boven de laagste plek in de Championship. Dramatisch daar.
pi_43184770
Chopra 2x gescoord tegen Sunderland en nu samen met Loovens top of the league
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')