abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 mei 2006 @ 13:39:49 #1
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_38229668
Eens een lekkere tegenhanger van de eeuwige "nou de ober brengt me mn biefstuk medium terwijl ik duidelijk medium tot rood had besteld, heb em meteen terug gestuurd en een fles wijn geeist" topics.

Tt-er begint.

Bij mijn werk in een klassiekere Frans restaurant, gasten binnen, kaart gegeven, de visgerechten aan tafel verteld, daarnaast de mogelijkheid uitgelegd dat de gasten desgewenst kunnen kiezen voor een verrassingsmenu.
Gasten kijken even en komen met de mooie zin "Nou verassing voor jou, ik wil steak en frites".

Antwoord, nou meneer we hebben een tournedos op de kaart staan, mischien is dat wat u wilt.

Neen steak met frites!

---

Blundertje van een andere gast, op het moment van het bestellen van de parelhoen buigt de 40+ dame zich naar haar man en vraagt met een authentieke boerinnen ondertoon "das toch net als kip he?"

---

Gasten bellen een ossestaarsoep, is een heldere soep, ga je dan vanuit dat mensen weten.
Ik kom met de amuses, ook eens soepje, maar dan met knoflookschuim en geserveerd in een kopje formaat koffiekop.

Kom aan tafel, kijkt u eens, de amuses.
Gast: "Heb ik niet besteld"
Ik: Die krijgt u van het huis mevrouw.
Gast: Wat is dat dan ( sta de amuses nog in te zetten)
Ik: dat ga ik u zo vertellen
Ik: nou als amuse "heel verhaal"
Gast: maar ik had toch ossestaart soep...

---

Ander bedrijf

Gasten krijgen eten, vis word nog aan tafel gefileerd want mevrouw kon dit zelf niet. Halverwege word gevraagd , alles naar wens. "absoluut, smaakt heerlijk!"

Gasten zijn klaar, kom aan tafel en zie 2 leger dan lege borden.

Ik: heeft het u gesmaakt?
Gast: Nee!
ik: kijk naar de borden, neem aan dat de gasten een geintje maken en begin uit te ruimen.
Meneer en mevrouw produceren letterlijk tegelijk een waterval aan wat er niet zou kloppen.
Waarop ik vraag, sorry maar ik kan u niet alle 2 tegelijkvolgen, maar wat is dan het probleem.

De sla was oud, want die was bruin, mevrouw laat als bewijs een stukje zien.......het meest verse stukje eikenbladsla....
(voor mensen die niet weten hoe deze uitziet http://reo.be/ndl/producten/sla-eikenblad.jpg )

het hoofd zat nog aan de vis, dat was belachelijk....het was forel.

er zat geen zout op de frites....duh, staat op tafel, niet iederen lust zout, makkelijker zelf erop te doen dan eraf te halen.

Dressing over de salade was waterig....sorry maar deze is al jaar en dag dezelfde en word kant en klaar ingekocht.

Ik was van plan ze een kopje koffie aan te bieden en toch min of meer onze kant van het verhaal te geven. Echter direct na deze barrage aan klachten staat meneer op, en ik betaal nu, en kom nooit meer!

Sorry maar bij zo'n reactie zie ik die mensen liever ook niet meer als gast.

Dus mensen post ze hier !
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
pi_38230146
Haha, in het restaurant waar ik werk:

"Juffrouw, zit er bij de tournedos ook vlees?"

Hoezo die mensen wisten niet waar ze mee bezig waren?
Gutopboale
  vrijdag 26 mei 2006 @ 13:55:22 #3
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_38230326
Schiet me net nog eentje binnen:

Gast: welke groenten komen er bij de asperges met zalm?
Ik: erm...de asperges
Gast: hmm okay doe maar.
pi_38230342
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 13:39 schreef huize het volgende:
Dressing over de salade was waterig....sorry maar deze is al jaar en dag dezelfde en word kant en klaar ingekocht.
Over blunders gesproken.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 13:58:00 #5
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_38230434
Ow en jij geloofd dat die overal nog zelf word gemaakt zeker.

Verassing, tenzij jij in een wat klassieker en duurder restaurant zit, kun je ervan uitgaan dat heel veel halffabricaten en heelfabricaten worden gebruikt.
pi_38230511
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 13:58 schreef huize het volgende:
In de etablissementen waar ik me vertoon, zeker wel. Ik neem altijd even een kijkje in de keuken.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
pi_38230525
"Kan de roomsaus met mandarijntjes ook zonder mandarijntjes?"

Haha.

Bij ons wordt de dressing trouwens elke dag vers gemaakt.
Gutopboale
pi_38230533
Mensen die de varkenshaas bestellen en hem vervolgens terug te sturen omdat ze geen varkensvlees lusten. (en dus echt dachten dat ze zon haas met van die lange oren zouden krijgen)

Zelfde verhaal met tonijnsteak, krijg je terug in de keuken met de mededeling dat de betreffende gasten geen vis lusten.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:02:09 #9
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_38230570
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:01 schreef Pony-Lover het volgende:
Mensen die de varkenshaas bestellen en hem vervolgens terug te sturen omdat ze geen varkensvlees lusten. (en dus echt dachten dat ze zon haas met van die lange oren zouden krijgen)

Zelfde verhaal met tonijnsteak, krijg je terug in de keuken met de mededeling dat de betreffende gasten geen vis lusten.
Een beetje als Jessica Simpson met haar Chicken of the Sea
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:02:33 #10
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_38230587
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:00 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

In de etablissementen waar ik me vertoon, zeker wel. Ik neem altijd even een kijkje in de keuken.
Gelukkig, hoef je onze keuken tenminste niet te zien

Tonijnsteak...tis vis
pi_38230765
quote:
Gasten bellen een ossestaarsoep, is een heldere soep, ga je dan vanuit dat mensen weten.
Ik kom met de amuses, ook eens soepje, maar dan met knoflookschuim en geserveerd in een kopje formaat koffiekop.

Kom aan tafel, kijkt u eens, de amuses.
Gast: "Heb ik niet besteld"
Ik: Die krijgt u van het huis mevrouw.
Gast: Wat is dat dan ( sta de amuses nog in te zetten)
Ik: dat ga ik u zo vertellen
Ik: nou als amuse "heel verhaal"
Gast: maar ik had toch ossestaart soep...

Iedereen komt ooit voor het eerst in een chique restaurant. Het siert een restaurant hoe zo omgaan met de mensen die (nog) niet weten hoe het hoort.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_38230853
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:02 schreef huize het volgende:

Gelukkig, hoef je onze keuken tenminste niet te zien
Lekker zooitje zeker? Als ik de keuken niet mag zien, ben ik weg.
pi_38230862
En het eeuwenoude afgezaagde, niet grappige grapje:

"Hoe wilt u uw biefstuk, medium?"

"Nee, doe maar large"

Gast in een breuk, ik vind m ondertussen niet grappig meer.
Gutopboale
pi_38230908
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:02 schreef huize het volgende:

[..]

Tonijnsteak...tis vis
die naam slaat ook nergens op, dat is waar
pi_38230975
quote:

Verassing, tenzij jij in een wat klassieker en duurder restaurant zit, kun je ervan uitgaan dat heel veel halffabricaten en heelfabricaten worden gebruikt.
Gelul. Ik kook al enige jaren in een simpel, maar populair eetcafe. We zijn redelijk goedkoop, maar gebruiken echt nul half fabrikaten. Waarom zou je in hemelsnaam geen eigen dressing maken? Het kost je bijna niks.... Er zijn teveel mensen in de horeca die denken zoals jij, alsof het tegenwoordig onmogelijk is om nog je eigen maaltijden te bereiden en het dus prima is om je gasten kant en klare sauzen te serveren . Da's inderdaad pas een blunder.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:15:40 #16
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_38231102
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:07 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Iedereen komt ooit voor het eerst in een chique restaurant. Het siert een restaurant hoe zo omgaan met de mensen die (nog) niet weten hoe het hoort.
Ow geloof me je kon ze er van te voren uitspotten, maar als je na het uitleggen van en aangeven dat het van het huis is, een warmmakertje, een kleine kennismaking met de keuken nog de opmerking krijgt "ik had toch ossestaartsoep" is voor mij een teken dat de gasten wereldvreemd zijn en niet aan het luisteren.

En voor rekenwonder en Drive-r

Tuurlijk zijn er zat plaatsen waar ze het zelf maken, en een simpel eetcafé is iets anders dan een restaurant.

Mijn baas heeft er voor gekozen om het zo te doen, en kijk eens aan z'n 7 zaken lopen stuk voor stuk goed en al meer dan 10 jaar. Doet die kennelijk toch iets goed met zn dressing ! Als je maar een kleine keuken hebt, weinig ruimte voor goederenopslag dan ga je keuzes maken, en ik persoonlijk zou dan ook kiezen voor een kant en klare dressing, heb ik tenminste wel ruimte om mn andere verse producten op te bergen.

Enne Drive-r, jullie bakken zeker ook zelf nog jullie brood voor bij de gerechten
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:15:43 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38231103
TO werkt volgens mij in een crematorium i.p.v. een restaurant, want hij heeft het steeds over een verassing.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_38231274
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:15 schreef huize het volgende:

[..]

Ow geloof me je kon ze er van te voren uitspotten, maar als je na het uitleggen van en aangeven dat het van het huis is, een warmmakertje, een kleine kennismaking met de keuken nog de opmerking krijgt "ik had toch ossestaartsoep" is voor mij een teken dat de gasten wereldvreemd zijn en niet aan het luisteren.
Nou, eerlijk gezegd zou ik het normaal vinden als mij eerst gevraagd wordt of ik prijs stel op een extra tussendoortje van het huis.
quote:
En voor rekenwonder en Drive-r

Tuurlijk zijn er zat plaatsen waar ze het zelf maken, en een simpel eetcafé is iets anders dan een restaurant.

Mijn baas heeft er voor gekozen om het zo te doen, en kijk eens aan z'n 7 zaken lopen stuk voor stuk goed en al meer dan 10 jaar. Doet die kennelijk toch iets goed met zn dressing ! Als je maar een kleine keuken hebt, weinig ruimte voor goederenopslag dan ga je keuzes maken, en ik persoonlijk zou dan ook kiezen voor een kant en klare dressing, heb ik tenminste wel ruimte om mn andere verse producten op te bergen.
Als je in een restaurantkeuken geen plek hebt om een simpele dressing te maken doe je echt iets verkeerd. Maar goed, da's mijn mening.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:32:04 #19
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_38231678
Ach ik had natuurlijk van te voren moeten kunnen weten dat de "ik heb meer klasse, eet beter, kom op betere plekken, kook beter dan" mensen hierop zouden reageren.

Kennlijk zitten jullie nog allemaal vast in die eenwegsstraat van "mijn visie is de beste" en willen jullie er niet aan dat er meerdere manieren zijn om een restaurant te runnen. En geen enkele de beste is.

Zelfs bepaalde sterrenkeukens maken nog gebruik van halffabricaten.
Om een restaurant betaalbaar te houden en genoeg klandizie te trekken maak je een afweging tussen prijs en kwaliteit van het product. En de ene kiest om zn eigen dressing te maken, de andere niet. Waar het om gaat aan het einde van de dag is dat de gast tevreden naar huis gaat en de volgede week weer terug is.
En denk je dan dat het die gast iets uitmaakt of die dressing zelfgemaakt is, of uit een fles komt? Ze komen bijvoorbeeld voor een zelfgemaakte sateh of spareribs. En dan kun je beter kiezen bedrijfstechnisch gezien om je dressing kant en klaar in te kopen en je ingredienten voor een hardloper vers te gebruiken.

En kunnen we nu mischien ontopic verder, het gaat hier namelijk niet om hoe de ene bedrijfsvoering de ander niet is, het gaat om blunders en misdragingen van gasten in de Horeca.
pi_38232860
95% van de restaurants gebruikt idd wel ergens convenience-producten voor. Ga maar eens bij je locale groothandel bij de kassa staan en staan kijken wat de koks kopen. En dan gaat het echt niet alleen om de simpele eetcafétjes, ook de dure restaurants en cateraars hoor.
pi_38233021
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:08 schreef DIJK het volgende:
95% van de restaurants gebruikt idd wel ergens halffabrikaten voor. Ga maar eens bij je locale groothandel bij de kassa staan en staan kijken wat de koks kopen. En dan gaat het echt niet alleen om de simpele eetcafétjes, ook de dure restaurants en cateraars hoor.
Geloof me, ik weet heus wel dat het gebeurt. Dat betekent echter niet dat ik het er meer eens moet zijn. Als je echt je gast zo goed mogelijk wil verwennen, dan strookt het gebruik van half fabrikaten gewoon niet met die opvatting. Natuurlijk halen wij ons brood bij de bakker en gebruik ik voor simpele dingen bouillon poeder. Maar het gebruik moet bewust zijn en niet enkel uit gemak gebeuren. Ik vind het niet zelf maken van een dressing gewoon onbegrijpel, 5 minuten werk en het kost je nog geen euro. Dan ben je volgens mij verkeerd bezig.

Maar goed, da's mijn mening, dus daar hoef je het absoluut niet mee eens te zijn.
pi_38233181
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:13 schreef Drive-r het volgende:
Geloof me, ik weet heus wel dat het gebeurt. Dat betekent echter niet dat ik het er meer eens moet zijn. Als je echt je gast zo goed mogelijk wil verwennen, dan strookt het gebruik van half fabrikaten gewoon niet met die opvatting. Natuurlijk halen wij ons brood bij de bakker en gebruik ik voor simpele dingen bouillon poeder. Maar het gebruik moet bewust zijn en niet enkel uit gemak gebeuren. Ik vind het niet zelf maken van een dressing gewoon onbegrijpel, 5 minuten werk en het kost je nog geen euro. Dan ben je volgens mij verkeerd bezig.

Maar goed, da's mijn mening, dus daar hoef je het absoluut niet mee eens te zijn.
Ik ben het er tot op zekere hoogte wel mee eens. Je kunt je met bepaalde dingen zoals een zelfgemaakte dressing ook onderscheiden. Maar de anti-convenience houding in dit topic was toch wel een beetje over the top. Net alsof het iets vies is. Ook met die halffabrikaten kun je er nog heus een eigen draai aan geven. En zoals ik al zei, ik ken genoeg dure restaurants en cateraars die met emmers vol van dat soort producten de groothandel uitlopen. En ik hoor niemand daar klagen dat het eten niet goed zou zijn.
pi_38233245
Man bij de McDonalds:
- Verkopen jullie ook bier?

pi_38233269
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:19 schreef Beroepsgokker het volgende:
Man bij de McDonalds:

Vind ik niet zo gek. In sommige landen hebben ze wel bier bij de Mac.
pi_38233396
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:17 schreef DIJK het volgende:

[..]

Ik ben het er tot op zekere hoogte wel mee eens. Je kunt je met bepaalde dingen zoals een zelfgemaakte dressing ook onderscheiden. Maar de anti-convenience houding in dit topic was toch wel een beetje over the top. Net alsof het iets vies is. Ook met die halffabrikaten kun je er nog heus een eigen draai aan geven. En zoals ik al zei, ik ken genoeg dure restaurants en cateraars die met emmers vol van dat soort producten de groothandel uitlopen. En ik hoor niemand daar klagen dat het eten niet goed zou zijn.
Ach, misschien viel het verkeerd, ik vond de eerdere reactie over die dressing juist over de top. Ik ben niet pertinent tegen half fabrikaten, ik merk alleen dat steeds meer koks en restaurateurs het als de enige optie zien. Vaak maakt het qua kosten enorm weinig uit, maar wordt het puur uit gemak of gewoonte gedaan, dat is zonde...
pi_38233432
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:20 schreef DIJK het volgende:

[..]

Vind ik niet zo gek. In sommige landen hebben ze wel bier bij de Mac.
BNou het is volgens mij wel algemeend bekend dat ze bij de mcDo geen bier verkopen maargoed kan aan mij liggen
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:01:59 #27
80076 der_Otto
Ich bin der Otto!!
pi_38234719
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:25 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

BNou het is volgens mij wel algemeend bekend dat ze bij de mcDo geen bier verkopen maargoed kan aan mij liggen
"And in Paris, you can buy a beer at McDonald's"

(Pulp Fiction )
Oh, en in Brussel trouwens ook.
Scientific Progress Goes 'Boink'
pi_38234820
Bij een strandtent zijn we weggelopen omdat de serveerster na een half uur erachter kwam dat ze onze bestelling was vergeten. Toen het daarna nog eens 20 minuten duurde eer ze met 2 bier aankwam, maakten we aanstalten om weg te gaan toen ze aankwam.

Toen we tegen haar zeiden dat het best vlotter kon, werd ze kwaad en zei dat we dan maar ergens anders naar toe moesten gaan en dat deden we ook.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:10:06 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_38234982
Toen ik nog studeerde werkte ik in de keuken. Komt bediening in de keuken wil je ff naar tafel 5, daar is wat. Laffe honden in de bediening konden moelijke klanten nooit aan.
Ik loop de zaak in, helemaal vol met vaste klanten, behalve tafel 5, een boos kijkende meneer, type volkskrantlezer.
Ik loop op hem af, en vraag wat er mis is, hij wijst op een schaaltje, en zegt die aardappels, ik wil nog zeggen, dat zijn... en hij valt me in de reden en geeft me een 5 minuten durende monoloog waar hij uitlegt dat alles perfect is, mooi en fijn, behalve die aardappels, die zijn glazig, zurig, bitter, en vettig, heel erg vies, bah hoe kan dat, een schande, sowiso onzin dat als je gebakken aardappels, en friet, ook nog zulke smerige aardappels er bijzet, bla bla bla
hij kakelde de maar door, en ik stond daar, werd afgezeken tot op het bot voor al mijn vaste klanten.
Na 5 minuten was hij stil.
Ik vraag, bent u klaar?
JAAA
leg me dit maar eens uit.
De hele zaak was muisstil geweest tijdens deze monoloog, en alle vaste klanten zaten geboeit te luisteren en wisten wel wat kwam..

Ik zeg tegen hem, dat zijn geen aardappels, dat zijn meiraapjes in citroenboter, dat zijn uw warme groenten, maar u kunt best boontjes krijgen als u dat niet lust.

Bulderend gelach steeg op van alle tafels, en de man sputterde nog wat, van, nee, dat is niet nodig.

Nooit meer terug gezien in de zaak trouwens, die klant...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:14:24 #30
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_38235136
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:19 schreef Beroepsgokker het volgende:
Man bij de McDonalds:

WWW.MACBIER.TK
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_38237803
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:
knip
  vrijdag 26 mei 2006 @ 23:33:19 #32
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38252288
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Knip
Had die vent eigenlijk wel aardappels geserveerd gekregen bij zijn meiraapjes?

Dat zou de blunder namelijk nog veel groter maken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38254073
Ook bij de Mc:

Komt er een oudere mevrouw binnen, pakt een dienblad (die liggen boven de vuilnisbakken in de lobby), loopt naar de counter maar in plaats van aan een kassa te bestellen, gaat ze erlangs en wil ze zelf dingen pakken uit de bin (de grote verzamelplek met alle klaargemaakte producten) met het idee dat er bij mcdonalds een lopend buffet is.
!
  zaterdag 27 mei 2006 @ 00:27:41 #34
83951 rashudo
project 2501
pi_38254771
Misschien ligt het aan mij maar ik blijf me verbazen over mensen die tijdens het eten roken.. en dan in restaurants waar de rekening voor 2 personen toch wel ver boven de 100 EUR uitloopt. Dat vind ik nu echt zonde.
Their eyes opaque.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 00:29:41 #35
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38254823
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 00:27 schreef rashudo het volgende:
Misschien ligt het aan mij maar ik blijf me verbazen over mensen die tijdens het eten roken.. en dan in restaurants waar de rekening voor 2 personen toch wel ver boven de 100 EUR uitloopt. Dat vind ik nu echt zonde.
Daarnaast is het ook voor de gasten die er om heen zitten erg smerrig
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38255605
Mmm, ik rook ook niet, maar tussen de gerechten door vind ik het ok.
Soms als je niet synchroon loopt met andere tafels en de afzuiginst. staat verkeerd o.i.d. is het wel storend.
Als je zelf rookt heb je daar geen last van volgens mij.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 01:10:48 #37
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_38255725
Toen ik ooit in een grijs verleden als zaterdaghulp in een Chinees restaurant werkte waren er waarlijk mensen die Babi Pangang zonder vlees wilden bestellen.

Alleen de saus dan maar?
Confidence through competence
pi_38255826
quote:
Blundertje van een andere gast, op het moment van het bestellen van de parelhoen buigt de 40+ dame zich naar haar man en vraagt met een authentieke boerinnen ondertoon "das toch net als kip he?"
Alsof zo'n in een stal vetgemest stukje nepwild niet heel erg naar kip smaakt. En dat mag je dan niet zeggen?
deze account is gehacked door GreyHatHacks
  zaterdag 27 mei 2006 @ 09:14:23 #39
83951 rashudo
project 2501
pi_38259514
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 01:05 schreef Bluezz het volgende:
Mmm, ik rook ook niet, maar tussen de gerechten door vind ik het ok.
Soms als je niet synchroon loopt met andere tafels en de afzuiginst. staat verkeerd o.i.d. is het wel storend.
Als je zelf rookt heb je daar geen last van volgens mij.
Nope, maar tijdens het eten vind ik het toch wel vreemd.. straks valt er nog as in je gerecht
Their eyes opaque.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 10:04:44 #40
45206 Pietverdriet
pi_38259985
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 01:15 schreef EnderOnline het volgende:

[..]

Alsof zo'n in een stal vetgemest stukje nepwild niet heel erg naar kip smaakt. En dat mag je dan niet zeggen?
Het lijkt meer op kip dan wild zwijn op varken.
pi_38260354
Nou, dan maar wat misdragingen. De meeste dingen die ik hier boven zie, zijn niet eens blunders, maar gewoon onwetendheden. Het is jammer dat gasten in de horeca niets durven te vragen. En dat die student- cq, uitzendkelnertjes zo weinig weten.

-Cola tijdens het eten
-Zwangere vrouwen die (terecht) een boel ophef maken om doorbakken vlees enzo te krijgen en daarna een sigaret opsteken
-Mensen die bij het binnenkomen van een partij zeggen:"Ik dacht dat we zalm kregen in plaats van saté" (heb zelf een aziatisch uiterlijk)
- Foute mensen die op een neerbuigende toon vragen:"Wat is 'eet smakelijk' in het chinees"
- Mensen die iets langer moeten wachten:"Moet dat bier helemaal uit China komen". (bier afgepakt, en voor zijn ogen in de spoelbak gegooid. Mocht hij weer achteraan de rij aansluiten)
- Als je aankondigt dat de niet vleeseters een heerlijke -noem eens wat- krijgen, dat opeens iedereen vega is
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_38260620
Op http://www.waiterrant.net staan veel verhalen zoals die van Pietverdriet...
pi_38260893
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 10:24 schreef tim2308 het volgende:

-Cola tijdens het eten
Dan maar fout!

1 keer iets zo a-sociaals gehad...
Mensen hadden ingecheckt bij het hotel, kwamen bij ons eten.
Hebben goed zitten eten, bord leeg.
Een uur later kwam de man terug, hij toch niet zo lekker gegeten....
Ging als een razende tekeer tegen de meiden, die echt perplex stonden.
Dus ik kwam op de vloer....
Wat is er aan de hand meneer, ook toen ging hij tekeer.
Heb 'm verteld dat hij zijn geld terug kon krijgen, en dat hij nooit maar dan ook nooit nog 1 voet in de deur zou krijgen, zo gezegd zo gedaan.
Daarna verteld dat ik even langs de receptie zou gaan voor zijn kopie van het paspoort, en dat toch wel zou faxen naar alle tenten bij ons in de buurt.
Dat hoofd...

Eikel.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 27 mei 2006 @ 10:58:08 #44
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_38261036
wat is er mis met cola?
sommige mensen zijn of de bob, of lusten geen wijn en om nou spa rood te nemen
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_38261584
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 10:58 schreef Erosjuhhh het volgende:
wat is er mis met cola?
sommige mensen zijn of de bob, of lusten geen wijn en om nou spa rood te nemen
Tja.. als er een drankje is wat alle subtiele smaken uit een gerecht overruled...

Maar goed, als de gast blij is, ben ik ook blij
  zaterdag 27 mei 2006 @ 11:47:58 #46
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_38262420
als ik drinken bestel.. drink ik meestal niet tijdens t eten, pas er voor en erna weer.
en zo erg overruled cola ook niet, smaak is zo weg uit je mond
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_38262709
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 11:19 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Tja.. als er een drankje is wat alle subtiele smaken uit een gerecht overruled...

Is ook zo... Daarna kan ik weer genieten van de lekker smaak van het eten...
quote:

Maar goed, als de gast blij is, ben ik ook blij
Ik heb het echt geprobeerd zoals het "hoort".
Het hoort alleen niet bij mij...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_38262753
"Doe mij maar die pizza met artisjokkenhartjes, maar dan zonder artisjokkenhartjes."
pi_38264122
Met m'n ex in een pizzaria in Groningen.
Wij zitten te wachten op onze bestelling, krijgen de eigenaar en zijn zoon ruzie.
Staan midden in de zaak, vlak bij ons, tegen elkaar te schreeuwen.
Vliegt er op een gegeven moment ook nog een schaal ofzo door de lucht.
pi_38264304
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:09 schreef Mapani het volgende:
En het eeuwenoude afgezaagde, niet grappige grapje:

"Hoe wilt u uw biefstuk, medium?"

"Nee, doe maar large"

Gast in een breuk, ik vind m ondertussen niet grappig meer.
Afgelopen vakantie maakte een vriend van mij deze opmerking. Hij had het zelf niet door maar kon aan onze reacties merken dat hij iets doms had gezegd. Prachtig!

[ Bericht 1% gewijzigd door -Nielz- op 27-05-2006 13:01:00 ]
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
pi_38264829
Ik heb zelf wel een blunder gemaakt
Moest ik ff met een dienblad heen en weer lopen toen ik stond te tappen (op school was dat). Speciale week. En toen zette ik zo'n bord neer, en er stonden er 3 op dat dienblad, dus ik pak het meest linker eraf, glijdt de rest zo bij die kerel over z'n hoofd en nek, omdat het dienblad uit evenwicht was.. Kut mèn, dat vond ik niet chllend.
JOHNNY HEITINGA
pi_38265168
Oei, dat is heet..... dat is het risico bij het eten op de hotelSCHOOL
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:14:57 #53
149249 LittleIcequeen
It`s cold as ice
pi_38266896
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:44 schreef mien-moeke het volgende:
Met m'n ex in een pizzaria in Groningen.
Wij zitten te wachten op onze bestelling, krijgen de eigenaar en zijn zoon ruzie.
Staan midden in de zaak, vlak bij ons, tegen elkaar te schreeuwen.
Vliegt er op een gegeven moment ook nog een schaal ofzo door de lucht.
Whahaha dat herinner ik me nog. Ook dat die eigenaar steeds z`n best deed ons ervan te overtuigen dat na 1 keer daar te hebben gegeten iedereen terug komt.

Voor de mensen die niet weten over welke pizzaria het gaat: Het was bij Da Carlo.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:17:03 #54
149249 LittleIcequeen
It`s cold as ice
pi_38266963
Paar weken geleden met m`n vriend bij de Mac Donalds: 2 andere klanten (volgens mij vriend en vriendin of man en vrouw) die aan de tafel naast ons zaten kregen ruzie met elkaar. Op den duur wordt de vrouw zo kwaad dat ze de deksel van der milkshake beker eraf haalt en de volle beker tegen het hoofd van der man/vriend smijt.

De 2 zijn uiteindelijk eruit gezet. Maar mijn vriend en ik lagen dubbel van het lachen
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:26:17 #55
149249 LittleIcequeen
It`s cold as ice
pi_38267353
Poelestraat Groningen zo`n 3 jaar geleden. Loop met `s nachts met m`n ex door de poelestraat. Komen er opeens een stel ruzie makende jongens een kroeg uit.

1 van hen pak een fiets op, smijt hem willekeurig weer neer bijna tegen mij aan, m`n ex kon me net op tijd opzij trekken

Vervolgens pakt ie de fiets weer op en smijt hem tegen een raam van een kroeg.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:36:28 #56
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_38267741
Ik heb een tijd lang bij een cafetaria gewerkt, ongelooflijk hoevaak mensen een overheerlijke dobermankroket willen bestellen.
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_38267828
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:36 schreef lubje25 het volgende:
Ik heb een tijd lang bij een cafetaria gewerkt, ongelooflijk hoevaak mensen een overheerlijke dobermankroket willen bestellen.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:46:16 #58
149249 LittleIcequeen
It`s cold as ice
pi_38268495
Bestelde laatst 2 shoarma schotels met extra knoflooksaus bij een shoarmazaak hier uit Hoogezand. Vervolgens moesten mijn vriend en ik 1,5 uur op ons eten wachten tot het uiteindelijk bezorgd werd.

Bezorger kon het niet vinden, erg vreemd vanwege het feit dat de straat waar ik woon nogal berucht is.

Eenmaal terug in de woonkamer haald m`n vriend als eerste de folie van z`n aluminium bord af en wat ligt erop? Shoarma met kaas , knoflooksaus was er niet eens bij.

Daarna ging ik kijken wat ik had en had hetzelfde

Heb toen de shoarmazaak weer gebeld en even later kwam de bezorger het verkeerde weer ophalen en het goede bij zich. Dat was inmiddels bijna 3 uur nadat ik voor het eerst had gebeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door LittleIcequeen op 27-05-2006 20:15:09 ]
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:49:29 #59
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_38268581
mooi topic
  zaterdag 27 mei 2006 @ 17:19:11 #60
149249 LittleIcequeen
It`s cold as ice
pi_38273537
Bij een cafetaria in Hoogezand: Mijn vriend en ik hadden net wat besteld. Man die achter de frituur stond was bezig de bestelling van een andere klant in te pakken. Hij laat per ongeluk een hamburger op de grond vallen, pakt `m weer op, legt `m in `t bakje en doet er wat mayo op.

Mijn vriend en ik zagen dat dus, we staan op (hadden nog niet betaald) en lopen de cafetaria uit. Frituurman komt ons achterna en roept dat we moeten betalen (we hadden ons eten nog niet eens gekregen, was nog niet klaar).

Wij luisteren niet, stappen de auto in en rijden naar een andere cafetaria.

[ Bericht 1% gewijzigd door LittleIcequeen op 27-05-2006 18:45:47 ]
  † In Memoriam † zaterdag 27 mei 2006 @ 18:39:05 #61
43556 miss_dynastie
pi_38276195
Nadat je bij binnenkomst netjes te horen krijgt dat er wegens ziekte onderbezetting in de keuken is, netjes een drankje en extra stokbrood aangeboden krijgt toch na een minuut of dertig met een grote bek de keuken in lopen waar je eten blijft.
pi_38279189
Ben ik nou gek, of kloppen al die reacties hierboven niet? Dit gaat toch over blunders van gasten, en dat andere topic over blunders van restaurants etc.
pi_38279525
quote:
[..]
[..]
Dat is inderdaad schandalig!

tvp
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zondag 28 mei 2006 @ 00:25:47 #64
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_38289369
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:01:55 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_38292026
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 20:02 schreef piepster het volgende:
Ben ik nou gek, of kloppen al die reacties hierboven niet? Dit gaat toch over blunders van gasten, en dat andere topic over blunders van restaurants etc.
Nee, je bent niet gek
Maar het gaat alweer OT nu
pi_38292197
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:25 schreef Mikkie het volgende:
Of van die mensen met fooi: Moeten ze 54,90 afrekenen: "Doe maar 55." Steek het dan maar in je reet, zeikerd . En dat heeft niks met ondankbaarheid te maken; het is gewoon een belediging.
Dat is nog niet het ergste. Wat erger is dat mensen je roepen en dan met een groots en gul gebaar iets in je hand drukken zonder dat jij (en de buren van die persoon) kan zien wat er in zit. Loop je naar achter, zie je dat er 4 stuivers in je hand liggen
  zondag 28 mei 2006 @ 04:55:48 #67
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_38292807
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:49 schreef -Wolf- het volgende:
mooi topic
Dank je.
  zondag 28 mei 2006 @ 05:23:49 #68
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38292932
quote:
Of van die mensen met fooi: Moeten ze 54,90 afrekenen: "Doe maar 55." Steek het dan maar in je reet, zeikerd . En dat heeft niks met ondankbaarheid te maken; het is gewoon een belediging.
Dat doe ik altijd bij de pizzajongen. Als ze bij dat bedrijf bewust 9,80 euro vragen voor een pizza... nou dan? Wat is er verkeerd aan als ik die 20 cent aan hem geef?

Op restaurant is het wel een beetje anders, dat geef ik toe.
---verdwijnt---
pi_38294400
Ooit eens een echtpaar gehad wat buiten proporties duur aan het eten was. Duurste van de kaart, duurste wijnen, champagne. Sigaren. Alles er op en aan. De rekening ging voor 2 personen over de 900 euro. Volgevreten en zat hebben ze geprobeert het pand te verlaten, zonder te betalen welliswaar. Afijn heel gedoe politie dr bij, bleek dat het 2 oplichter zijn die diet dagelijks in restaurants in de buurt deden. Uit eindelijk kregen we via het politie rapport nog complimenten. Ze hadden dr spijt van, en ze hebben nog nooit ZO lekker gegeten en gedronken.
  zondag 28 mei 2006 @ 11:04:48 #70
45206 Pietverdriet
pi_38294593
Wat pas ergerlijk is, is zo een tafel met een groep mensen die komen eten, de rekening krijgen en die dan delen. Eentje zamelt het geld in. Iedereen geeft wat meer voor de fooi en diegene die het geld inzameld komt dan met de knaken betalen, past het verschil met de rekening (als dat er is) bij (of roomt het af) en betaald precies de rekening. Die heeft dan gegeten op de kosten van de rest van de groep. In een restaurant wat ik ken kwam tijdenlang zo een groep waar de "penningmeester" dat deed.
pi_38294676
quote:
Op zondag 28 mei 2006 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat pas ergerlijk is, is zo een tafel met een groep mensen die komen eten, de rekening krijgen en die dan delen. Eentje zamelt het geld in. Iedereen geeft wat meer voor de fooi en diegene die het geld inzameld komt dan met de knaken betalen, past het verschil met de rekening (als dat er is) bij (of roomt het af) en betaald precies de rekening. Die heeft dan gegeten op de kosten van de rest van de groep. In een restaurant wat ik ken kwam tijdenlang zo een groep waar de "penningmeester" dat deed.
Brrr, ik kan het me voorstellen. De mensen met wie ik ga eten, hebben daar echter weinig last van. Ik verbaas me juist altijd over de enorm fooi die er ontstaat als de rekening gedeeld wordt, iedereen rond lekker makkelijk af, het tikt vaak aardig aan. Wij hebben tegenwoordig een erg populaire vegetarische schotel op de kaart staan, met wat welriekende kazen uit de oven. Al meerdere verhalen gehoord van de bediening, dat gasten eerst dachten dat iemand zijn schoenen had uitgetrokken en vervolgens pas de geur konden plaatsen. Eigenlijk beetje slecht van ons natuurlijk, maar het gerecht is heelijkr en erg populair.... kan moeilijk de geur gaan onderdrukken...
  zondag 28 mei 2006 @ 11:12:37 #72
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_38294719
Behalve ruim 85 euro aan wisselgeld laten liggen op de balie terwijl ik ze drie keer terugriep? .

Na het werken de wc's schoonmaken was ook tof, rotten.com is er niks bij. Had ik mijn camera gehad was ik nu ruim voorzien geweest in velerlei chantagemateriaal. .
power to the people
  zondag 28 mei 2006 @ 12:22:39 #73
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_38296330
Lekker al die reacties op een kant en klare dressing, post die liever in een ander topic, het ging om een eetcafé, niet over een sterrenrestaurant.
Ik zal hier voor alle Kookgoden dan nog wat verklappen, de mayonaise bij de frietboer maakt hij ook niet zelf. ( )

Maar verder ontopic, zat van dit soort zaken meegemaakt.
-Gast die vraagt of die biefstuk uit de frituur kan komen want zo doet hij het thuis ook altijd en vindt ie lekker.

-Bij een gast die niet had zitten opletten bij de presentatie van de grechten bij een walkin-dinner;
Heeft het allemaal gesmaakt?;
Ja, het was heerlijk, maar wat was het nu exact voor vlees.
Dat waren Texelse lamshaasjes meneer,
Oke bedankt, ik wist wel dat het wild was, maar ik kan het onderscheid tussen konijn of haas niet zo goed maken.

Aan mij vragen wat een lekkere keus zou zijn, ik opper als voorgerecht iets met WIldziwijnham, Gast: "nee, ik mag geen varken"en daarna als hoofdgerecht een Varkensoester bestellen.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_38296860
In hoeverre iemand iets van eten weet, is vaak een goede graadmeter voor algemene ontwikkeling.

Ik had een keer een date met een jongen, hadden we koffie na het eten besteld. Koffie wordt geserveerd met een schaaltje koffieboontjes. Ik steek er gelijk eentje in m'n mond; hmmm lekker!
Zijn reactie: 'Dat zijn toch geen echte koffiebonen?'.
Nee, duhhhh, blijkbaar had hij nog nooit een chocolade koffieboon gezien.

Afknapper!!

Mensen die niet weten wat in restaurants wordt bedoeld met 'rare/ medium/ well done' of varkenshaas of kalfsoester zijn echt boeren...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_38298006
quote:
Op zondag 28 mei 2006 12:22 schreef Chielus het volgende:
Lekker al die reacties op een kant en klare dressing, post die liever in een ander topic, het ging om een eetcafé, niet over een sterrenrestaurant.
quote:
TS
..Bij mijn werk in een klassiekere Frans restaurant,..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
  zondag 28 mei 2006 @ 13:21:43 #76
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_38298071

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:01:56 ]
Zerg schreef:
pi_38298640
quote:
Op zondag 28 mei 2006 13:21 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Die 20 cent is een fooi. Fooi geef als blijk van dank voor de service die verleend is. Een bedrag van 20 cent is niks, als je bedenkt dat die kerel voor jou door weer en wind is gegaan (in de winter dan ). Maar met pizzadudes vind ik dat nog iets anders. Als je in een restaurant tig keer aan tafel komt, alles goed voor de mensen regelt, zorgt dat alles naar wens is en er niks fout gaat, en je krijgt tien cent voor de service, dan mogen ze die in hun hol stoppen.
Ik vind fooi bullshit. Ik doe 't, omdat 't gebruikelijk is en omdat ik mensen wel wat gun, maar het slaat werkelijk nergens op.
Namelijk, voor die geweldige service waar jij het over hebt krijgen die mensen als 't goed is gewoon salaris. Er wordt niet anders verwacht, lijkt me. Je werkt voor je geld, en als je dat geld wilt, dan werk je goed, zo niet, volgt er ontslag. Dat heeft helemaal niks met fooi te maken.

Daarnaast werk ik in verkoop (ook in horeca gewerkt, dus ja, ik weet waar ik 't over heb) en ik verdien veel minder (logisch, tis overdag en ook fysiek minder zwaar werk) maar ik krijg géén fooi! Duh! Ik vind 't echt belachelijk als je als bediening in 'n restaurant boos wordt als mensen je dus maar 10 cent fooi geven. Take it or leave it, het is een extra'tje, geen verplichting.
  zondag 28 mei 2006 @ 13:55:05 #78
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_38299203
Mijn eerste avond ( lees sollicitatie ) in Get Down Cafe Utrecht tijdens mijn studie tijd. Ik had al wel ruim barervaring, maar was erg zenuwachtig omdat ik als enige meisje een bar alleen zou draaien...en dat in een toko vol bronstige late teens en jonge twintigers. Als klap op de vuurpijl doet het barpersoneel om de 2 uur ook nog een kleine 'act' op de bar ..het welbekende heehoo liedje

Sjors staat daar dus achter de bar lekker te tanken om de zenuwen weg te werken ( wij mochten drinken achter de bar ) ..maar ik was zo godsgruwelijk zenuwachtig dat ik voor dat we opengingen al ruim een liter wijn had weggewerkt.
Lang verhaal kort....bij de eerste bar act kon ik mijn evenwicht nog wel bewaren....bij de tweede lazerde ik er vanaf...molde 300 glazen en had een liter shooter over mijn shirtje en broek

Ik ben overigens aangenomen
  zondag 28 mei 2006 @ 13:59:31 #79
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_38299348
quote:
Op zondag 28 mei 2006 12:41 schreef Serendips het volgende:
In hoeverre iemand iets van eten weet, is vaak een goede graadmeter voor algemene ontwikkeling.

Ik had een keer een date met een jongen, hadden we koffie na het eten besteld. Koffie wordt geserveerd met een schaaltje koffieboontjes. Ik steek er gelijk eentje in m'n mond; hmmm lekker!
Zijn reactie: 'Dat zijn toch geen echte koffiebonen?'.
Nee, duhhhh, blijkbaar had hij nog nooit een chocolade koffieboon gezien.

Afknapper!!

Mensen die niet weten wat in restaurants wordt bedoeld met 'rare/ medium/ well done' of varkenshaas of kalfsoester zijn echt boeren...
Ipv zo'n hautaine houding aan te nemen, had je vriendjelief ook gewoon kunnen uitleggen dat ze van chocolade zijn gemaakt.
Sowieso vraag ik me af , wat jouw definitie van een acceptabel etablissement is, als je daar komt waar ze je koffieboontjes voorschotelen bij de koffie

Ik denk dat ik van gastronomie wel aardig kaas heb gegeten..en juist mensen laten delen in ervaringen , iets leren of zelf nog iets ontdekken is toch het leukste wat er is.
  zondag 28 mei 2006 @ 14:24:29 #80
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_38300150

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:01:56 ]
Zerg schreef:
pi_38300658
quote:
Op zondag 28 mei 2006 14:24 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Er bestaat echter een verschil tussen iemand die z'n werk doet, de borden op tafel tieft en weer aftaait en iemand die z'n werk doet met een glimlach, bereid is tot een kort praatje en ook iets extra's biedt.
[..]

Een extraatje ja, da's waar. Maar het is een extraatje dat gegeven wordt als waardering voor service. Als ik tig keer voor mensen heb gelopen en ik krijg 10 cent, dan vind ik dat een belediging. Ik hoef helemaal geen berg euro's, maar 10 cent staat in geen verhouding tot wat ik dan voor die mensen gedaan heb.
Nee maar je negeert gewoon volledig wat ik zeg. Je krijgt toch salaris? Krijg je dat om borden op iemands tafel te smijten en onbeleefd te doen? En de fooi is om jou beleefd te krijgen? Ik krijg ook salaris, omdat ik netjes en beleefd klanten te woord sta, en ze service biedt. Daar hoef ik geen extraatje voor, dat ís mijn werk.

Je hebt niks voor die mensen gedaan, je hebt gewoon je werk gedaan en daar krijg je voor betaald. Als mensen jou fooi geven is dat helemaal extra, is 'n cadeautje.
pi_38301128
quote:
Je hoeft toch geen fooi te geven, dit is amerika niet waar het personeel als een stel hongernegers van de fooi moet leven. Als de service goed was geef je een fooi, anders niet. En het is toch juist aardig dat iemand die 55 euro geeft je niet terug laat lopen om hem nog eens 10 cent te geven. Het is niet bedoeld als fooi maar omdat het de moeite niet is op het wisselgeld te wachten. Ik snap je probleem niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door EnderOnline op 28-05-2006 15:03:50 ]
deze account is gehacked door GreyHatHacks
  zondag 28 mei 2006 @ 15:04:07 #83
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_38301425
quote:
Op zondag 28 mei 2006 14:54 schreef EnderOnline het volgende:

[..]

Je hoeft toch geen fooi te geven, dit is amerika niet waar het personeel als een stel hongernegers van de fooi moet leven. Als de service goed was geef je een fooi, anders niet. En het is toch juist aardig dat iemand die 55 euro geeft je niet terug laat lopen om hem nog eens 10 cent te geven. Ik snap je probleem niet.
Ik ook niet. Dat gezeik altijd over een fooi, zoek ander werk ofzo!
.
pi_38301448
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Nou, eerlijk gezegd zou ik het normaal vinden als mij eerst gevraagd wordt of ik prijs stel op een extra tussendoortje van het huis.
In bepaalde restaurants is een amuse vrij standaard en is het vreemder als je er geen krijgt

Dat is hetzelfde als bij de Griek gaan eten en het dan raar vinden dat je een glaasje ouzo krijgt.
  zondag 28 mei 2006 @ 15:10:39 #85
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_38301706
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:04 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

In bepaalde restaurants is een amuse vrij standaard en is het vreemder als je er geen krijgt

Dat is hetzelfde als bij de Griek gaan eten en het dan raar vinden dat je een glaasje ouzo krijgt.
WTF doe je???? Waarom krijg ik dit??? Doe weg !!!!!

pi_38301818
quote:
Op zondag 28 mei 2006 13:59 schreef SHE het volgende:
Ipv zo'n hautaine houding aan te nemen, had je vriendjelief ook gewoon kunnen uitleggen dat ze van chocolade zijn gemaakt.
Sowieso vraag ik me af , wat jouw definitie van een acceptabel etablissement is, als je daar komt waar ze je koffieboontjes voorschotelen bij de koffie

Ik denk dat ik van gastronomie wel aardig kaas heb gegeten..en juist mensen laten delen in ervaringen , iets leren of zelf nog iets ontdekken is toch het leukste wat er is.
Ik vind het nogal kort door de bocht geredeneerd om te stellen dat ik een hautaine houding aanneem. Je was er nl. niet bij. Natuurlijk heb ik hem verteld dat die boontjes van chocolade zijn. Ik vond het alleen nogal vreemd dat ie dat niet wist. Ik heb het over iemand van 25 jaar en afgestudeerd aan de universiteit, dan veronderstel ik toch wel dat je het een en ander weet en zeker dat je wel eens een chocolade koffieboon op een taart hebt zien liggen. Ik heb het hier niet over een ingewikkeld gerecht met een moeilijke naam of zo, maar om een fuckin' chocolade koffieboon....

Verder heb ik nergens beweerd dat ik me in een restaurant met een Michelin-ster bevond. Voor mij is een eenvoudig eetcafé of een net restaurant prima. Ik heb, als student zijnde, helemaal geen geld voor dure restaurants. Dat je dan eens ergens komt waar koffieboontjes i.p.v. bonbons geserveerd worden, kan voorkomen. Dat boeit me niet, ik ben dol op koffieboontjes van pure chocolade. Je neus daarvoor ophalen, dat is pas hautain!

Overigens ben ik het wel met je eens dat het leuk is om mensen eens iets nieuws te laten zien op culinair gebied. Ik presenteer gasten dan ook graag iets wat ze nog niet kennen.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_38301930
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:13 schreef Serendips het volgende:

Ik vind het nogal kort door de bocht geredeneerd om te stellen dat ik een hautaine houding aanneem. Je was er nl. niet bij. Natuurlijk heb ik hem verteld dat die boontjes van chocolade zijn. Ik vond het alleen nogal vreemd dat ie dat niet wist. Ik heb het over iemand van 25 jaar en afgestudeerd aan de universiteit, dan veronderstel ik toch wel dat je het een en ander weet en zeker dat je wel eens een chocolade koffieboon op een taart hebt zien liggen. Ik heb het hier niet over een ingewikkeld gerecht met een moeilijke naam of zo, maar om een fuckin' chocolade koffieboon....
Ik snap je punt en je mag idd van iemand van 25 verwachten dat hij weet wat chocoladekoffieboontjes zijn. Maar aan de andere kant: als hij die dingen toevallig nooit ergens gezien heeft, hoe moet hij het dan weten?
  zondag 28 mei 2006 @ 15:21:41 #88
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_38302066
quote:
Op zondag 28 mei 2006 13:19 schreef charon het volgende:

[..]

[..]
Er staat toch duidelijk het zinnetje tussen "ander bedrijf".

Ontopic:

Gezelschap uitgebreid gegeten, koffie na, blauwe GrandMarnier erbij, en...een sigaar.
Keuze tussen short filler en long filler, Meneer met een uitermate bekakt accent, "doet mij maar een Long FilTer" , Glimlach erbij, Displaydoos gepresenteerd, uiteraard de meest grote sigaar, de Churchill. Meneer haalt em uit de folie, ik plaats de kist reug en wil de asbak, lucifers, houtjes, schaar, boor of gleufknipper pakken, draai me om en zie meneer al uitgebreid vuurtje eronder, en maar zuigen en zuigen.
  zondag 28 mei 2006 @ 15:21:58 #89
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_38302077
quote:

[..]

Verder heb ik nergens beweerd dat ik me in een restaurant met een Michelin-ster bevond. Voor mij is een eenvoudig eetcafé of een net restaurant prima. Ik heb, als student zijnde, helemaal geen geld voor dure restaurants. Dat je dan eens ergens komt waar koffieboontjes i.p.v. bonbons geserveerd worden, kan voorkomen. Dat boeit me niet, ik ben dol op koffieboontjes van pure chocolade. Je neus daarvoor ophalen, dat is pas hautain!

Overigens ben ik het wel met je eens dat het leuk is om mensen eens iets nieuws te laten zien op culinair gebied. Ik presenteer gasten dan ook graag iets wat ze nog niet kennen.
Ik heb niks tegen koffieboontjes, mop
pi_38302464
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:21 schreef SHE het volgende:
Ik heb niks tegen koffieboontjes, mop
Dan moet je ook niet zo zitten rellen, schat.
  zondag 28 mei 2006 @ 15:44:49 #91
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_38302848
Ok zo'n standaard misvatting, ieder cafe/terras heeft Grimbergen en Palm.

En nog niet al te lang geleden een hele discussie met een vrouw gehad over haar rekening, mevrouw was het niet eens dat we extra frites hadden aangeslagen.
Als een tafel bij ons extra frites besteld, geven we dat aan op de kassa met Sup Frites, keuken krijgt een bonnetje en op de rekening staat "supplement Frites ¤0.00 " En toch was mevrouw het er niet mee eens.
pi_38303036
* Razztwizzle : "Dus 1 koffie met 1 punt slagroomvlaai? Prima"
Klant: "Ja, lekker, komt u het brengen?"
* Razztwizzle : "Ik kom het zo bij u brengen"

* Razztwizzle brengt vlaai.
* Razztwizzle gaat rust verder met werkzaamheden.

Klant: "Ik vind deze vlaai niet lekker want er zit teveel slagroom op. Ik wil een nieuwe punt. Gratis."
* Razztwizzle : "Maar.. u wist toch dat het slagroomvlaai was?"
Klant: "Ja, maar ik hou helemaal niet van slagroom. Ik wil een nieuwe. En anders wil ik je baas spreken."
* Razztwizzle : " "

Of deze:

Klant: "Waar is de slagroom in mijn cappucino? Er hoort slagroom in! Dat jullie dat niet weten!"

Of:

Klant: "Ik gaf ¤50"
* Razztwizzle : "Nee, u gaf ¤20. Ik heb het briefje hier nog bovenop de toonbank liggen meneer."
Klant: "Dat is niet mijn briefje" (Hij was de enige in de zaak )
* Razztwizzle : "Meneer, u betaalde met ¤20. Als ik vanavond nou een kasverschil heb van 30 euro bel ik u terug, zullen we dat afspreken?"
Klant: "Ja.. maar ik vond de vlaai ook vies en de koffie ook niet lekker en ik wil gewoon m'n geld terug *grist briefje van ¤20 van de toonbank*.

Af en toe kan ik ze wel schieten hoor.. die klanten.
  zondag 28 mei 2006 @ 15:55:26 #93
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_38303215
schaamteloze tvp

ik werk zelf niet in de horeca maar lig hier krom van t lachen om de verhalen zoals hierboven, wat een oetlullen lopen er toch rond op deze planeet
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zondag 28 mei 2006 @ 15:56:32 #94
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_38303254
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:50 schreef Razztwizzle het volgende:

Klant: "Waar is de slagroom in mijn cappucino? Er hoort slagroom in! Dat jullie dat niet weten!"
Zo'n mensen zijn verschrikkelijk, die hebben ooit ergens iets op een bepaalde manier gehad, meestal de foute, en dan gaan ze jou "verbeteren".
pi_38303345
Vreselijk Razztwizzle
  zondag 28 mei 2006 @ 16:11:52 #96
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_38303660
Een die ik al zo vaak heb meegemaakt;

Gast; Heeft u Verse Jus d'Orange.
Ik; Nee helaas, alleen uit fles.
Gast; Oh doe dan maar een Cappucino...
Ik: (Soms denk ik gewoon dat ze je gewoon willen pesten).

Gasten krijgen Tournedo Rossini, det een mooie plak halfgesmolten ganzenlever bovenop.
Gast tegen mij, meneer waarom ligt er mayonaise op m'n biefstuk....

En de overbekende grap die altijd wel iemand maakt als mensen een spoom krijgen. "He we hebben het hoofdgerecht nog niet gehad hoor. Het toetje hoef ik straks pas".
  zondag 28 mei 2006 @ 16:13:16 #97
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38303697
quote:
Op zondag 28 mei 2006 16:11 schreef Chielus het volgende:
Gasten krijgen Tournedo Rossini, det een mooie plak halfgesmolten ganzenlever bovenop.
Gast tegen mij, meneer waarom ligt er mayonaise op m'n biefstuk....
Ganzenlever of mayo dat is wel een heel verschil, Dan zie je het echt niet
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38304946
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:36 schreef lubje25 het volgende:
Haha, die is zeker van echt hondenvlees?
  zondag 28 mei 2006 @ 17:23:31 #99
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_38305566

[ Bericht 49% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:01:56 ]
Zerg schreef:
pi_38305729
Of een uitsmijter. En dan klagen dat ei niet geklutst is.
  zondag 28 mei 2006 @ 17:53:16 #101
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_38306380
quote:

[..]
En vervolgens afknappen omdat ze het niet kennen. Die mensen kijken wel uit om nog een keer met jou te eten..!
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_38307103
quote:
Op zondag 28 mei 2006 14:54 schreef EnderOnline het volgende:

[..]

Je hoeft toch geen fooi te geven, dit is amerika niet waar het personeel als een stel hongernegers van de fooi moet leven. Als de service goed was geef je een fooi, anders niet.
En dan vind ik het nog niet verplicht.
Helpt waar hij kan!
pi_38307134
quote:
[b]Op zondag 28 mei 2006 15:50

* Razztwizzle] : "Nee, u gaf ¤20. Ik heb het briefje hier nog bovenop de toonbank liggen meneer."[/me]
[me=Razztwizzle : "Meneer, u betaalde met ¤20. Als ik vanavond nou een kasverschil heb van 30 euro bel ik u terug, zullen we dat afspreken?"

Klant: "Ja.. maar ik vond de vlaai ook vies en de koffie ook niet lekker en ik wil gewoon m'n geld terug *grist briefje van ¤20 van de toonbank*.
Is toch gewoon diefstal?
Helpt waar hij kan!
pi_38315715
quote:
Op zondag 28 mei 2006 17:23 schreef Mikkie het volgende:
"U heeft eigenlijk het menu niet voltooid, dan geldt de aanbieding niet, en moet u de soep en het hoofdgerecht los afrekenen. Dan wordt het dus zelfs 3 euro duurder. Heeft u dat misschien liever?"
't Lijkt de Mac wel. Zonder sinas is zo'n menu duurder dan mèt...
  zondag 28 mei 2006 @ 22:54:42 #105
83951 rashudo
project 2501
pi_38318071
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:15 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Is toch gewoon diefstal?
Restaurant Piraterij!
Their eyes opaque.
  maandag 29 mei 2006 @ 16:46:38 #106
111575 lubje25
pi_38336932
quote:
Op zondag 28 mei 2006 13:40 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik vind fooi bullshit. Ik doe 't, omdat 't gebruikelijk is en omdat ik mensen wel wat gun, maar het slaat werkelijk nergens op.
Namelijk, voor die geweldige service waar jij het over hebt krijgen die mensen als 't goed is gewoon salaris. Er wordt niet anders verwacht, lijkt me. Je werkt voor je geld, en als je dat geld wilt, dan werk je goed, zo niet, volgt er ontslag. Dat heeft helemaal niks met fooi te maken.

Daarnaast werk ik in verkoop (ook in horeca gewerkt, dus ja, ik weet waar ik 't over heb) en ik verdien veel minder (logisch, tis overdag en ook fysiek minder zwaar werk) maar ik krijg géén fooi! Duh! Ik vind 't echt belachelijk als je als bediening in 'n restaurant boos wordt als mensen je dus maar 10 cent fooi geven. Take it or leave it, het is een extra'tje, geen verplichting.
Ik vind vooral de manier waarop het gaat. Als ze zoiets hebben van laat maar zitten, puur voor de afronding dan vind ik het nooit zo erg als het maar 10 of 20 cent is.
Wat ik wel erg vervelend vind is alsof ze dan net doen alsof ze de grootste fooi van de wereld gegeven hebben. Die lui krijgen het van mij netjes terug.
pi_38337618
In het studenten eetcafe waar ik een paar jaar als barkeeper/ober heb mogen werken, kon de bediening na sluiting zelf wat eten. Vaak was dat de daghap (of, als de koks in een goeie bui waren en wij hen genoeg bier hadden gegeven, kreeg je wel eens wat lekkerders). Collega van me kreeg de daghap:

Collega (tegen de kok): Damn, ik weet niet wat je met die gehaktbal hebt gedaan, maar hij smaakt wel heel goed vandaag.
kok: Da's een tartaartje, knuppel!

Op zich, ze zien er (enigszins) hetzelfde uit, dus je kunt je nog vergissen erin. Maar als je al de hele avond als daghap het tartaartje hebt lopen verkopen............

(Overigens, geef mij maar een gehaktbal!)
  maandag 29 mei 2006 @ 18:12:30 #108
128716 Serendips
pata pata
pi_38339366
quote:
Op maandag 29 mei 2006 17:11 schreef M.I.B. het volgende:
Collega (tegen de kok): Damn, ik weet niet wat je met die gehaktbal hebt gedaan, maar hij smaakt wel heel goed vandaag.
kok: Da's een tartaartje, knuppel!

Op zich, ze zien er (enigszins) hetzelfde uit, dus je kunt je nog vergissen erin. Maar als je al de hele avond als daghap het tartaartje hebt lopen verkopen............
Dat was een beetje dom...
  maandag 29 mei 2006 @ 18:53:09 #109
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_38340674
quote:

wat is hier mee?
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
  maandag 29 mei 2006 @ 19:20:04 #110
62913 Blik
The one and Only!
pi_38341688
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:50 schreef Razztwizzle het volgende:

* Razztwizzle] : "Nee, u gaf ¤20. Ik heb het briefje hier nog bovenop de toonbank liggen meneer."[/me]
[me=Razztwizzle : "Meneer, u betaalde met ¤20. Als ik vanavond nou een kasverschil heb van 30 euro bel ik u terug, zullen we dat afspreken?"
Ik heb dit precies hetzelfde ook een keer meegemaakt. En dan komt die gewoon de volgende ochtend nog terug ook nog of er een kasverschil is... Wat een mongool ben je dan
pi_38345718
Van de barman:
Ik heb gehoord dat jullie hier hele lekkere cocktails hebben.
Dat klopt, hier is de kaart
Oh lekker, nou doe mij maar een een sinaasappelsapje.
pi_38348024
pi_38348847
Geweldig topic dit. Heb zelf bij de grote gele M gewerkt en de dingen die je daar meemaakt niet normaal meer. Mensen die om extra eten schooien echt niet normaal. Maar ja wat wil je als je ziet wat voor mensen er bij de mac komen. En dan doen alsof ze uit eten zijn.
pi_38364460
Misschien zet ik hier kwaad bloed, maar ik geef per defenitie geen fooi aan pizzabezorgers. Snap niet dat het een "geaccepteerd" fenomeen is. Die opgeschoten gasten zitten op een scootertje en kijken dan beteutert als ze geen fooi krijgen. Je krijgt toch gewoon je salaris?
Bij restaurants ben ik ook niet zo scheutig eerlijk gezegd. Als ik met een gezelschap ga eten dan zeggen die anderen: "de gebruikelijke 10% maar?" Tsja.. ik begrijp dat niet zo. Het is een beetje ingeburgerd lijkt wel. In Amerika leef je van de fooien, maar in Nederland hebben ze toch wel een fatsoenlijke CAO?
Ik heb zelf in een supermarkt gewerkt en als ik dan speciaal voor een klant in het magazijn een produkt pak, omdat het vak leeg is, dan krijg ik geen fooi. Ik doe gewoon m'n werk.
pi_38364659
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:03 schreef Freak187 het volgende:
Misschien zet ik hier kwaad bloed, maar ik geef per defenitie geen fooi aan pizzabezorgers. Snap niet dat het een "geaccepteerd" fenomeen is. Die opgeschoten gasten zitten op een scootertje en kijken dan beteutert als ze geen fooi krijgen. Je krijgt toch gewoon je salaris?
Bij restaurants ben ik ook niet zo scheutig eerlijk gezegd. Als ik met een gezelschap ga eten dan zeggen die anderen: "de gebruikelijke 10% maar?" Tsja.. ik begrijp dat niet zo. Het is een beetje ingeburgerd lijkt wel. In Amerika leef je van de fooien, maar in Nederland hebben ze toch wel een fatsoenlijke CAO?
Ik heb zelf in een supermarkt gewerkt en als ik dan speciaal voor een klant in het magazijn een produkt pak, omdat het vak leeg is, dan krijg ik geen fooi. Ik doe gewoon m'n werk.
Fooi is ook niet nodig, en je bent 't zeker niet verplicht. De teleurstelling is er alleen omdat men ´t gewend is fooi te ontvangen bij dat soort baantjes. Daar word je verwend van.
Zelf geef ik wel fooi aan pizzabezorgertjes, als ´t ´n schattige is dan Mijn vriendje vroeger was ook altijd heel blij als hij vet veel fooi had gehad van iemand, en ik maak graag mensen blij
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:54:13 #116
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_38368593
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:25 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

lame, het is algemeen bekend dat bijna overal bier wordt verkocht bij de mac, behalve hier in NL
mmmmmmm Berliner Kindl bij de Mac in Berlijn
pi_38385388
quote:
(..) in Nederland hebben ze toch wel een fatsoenlijke CAO?
Ahum.... Laat ik mijn avond niet bederven en gewoon maar naar deze link wijzen http://www.fatsoenlijkehorecacao.nl/inhoud_punten.asp
  dinsdag 30 mei 2006 @ 20:50:41 #118
111575 lubje25
pi_38385518
quote:
Het mooiste is als ze dan ook nog hun helm op houden
pi_38385631
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:01 schreef der_Otto het volgende:

[..]

"And in Paris, you can buy a beer at McDonald's"

(Pulp Fiction )
Oh, en in Brussel trouwens ook.
In Spanje ook.

De enige reden waarom mijn vader het nog wel te pruimen vond in de Mac
pi_38386004
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:00 schreef Saik0 het volgende:
"Doe mij maar die pizza met artisjokkenhartjes, maar dan zonder artisjokkenhartjes."
Dat is toch geen blunder? Hoe moet je het dan zeggen? Als ik zoiets heb gooi ik er een brede glimlach tegenaan en die krijg ik meestal ook terug. Het is iig duidelijk wat je wil.
pi_38386129
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:48 schreef tim2308 het volgende:

Ahum.... Laat ik mijn avond niet bederven en gewoon maar naar deze link wijzen http://www.fatsoenlijkehorecacao.nl/inhoud_punten.asp
Jezus, dat kun je toch geen CAO noemen!
pi_38394295
De allereerste avond dat ik op mijn werk in het restaurant mocht bedienen at er een grote groep. Bij het hoofdgerecht kregen ze verschillende sauzen. Die werden in sauskommen op dienblaadjes gezet, en wij gingen die dan netjes op de tafels zetten. Er stond nog 1 kommetje op mijn dienblaadje, en ik was bezig de een na laatste in te zetten, toen mijn dienblaadje kapseisde, en de saus in de nek van een sjieke dame belandde. De champignons dreven over haar rug naar beneden. Op hetzelfde moment zegt ze tegen haar overbuurvrouw: ik krijg het opeens heel warm.
Gelukkig droeg ze een vest dat ze uit kon trekken, en dat mijn baas mocht laten stomen.Toen dacht ik dat ik mijn baantje wel gedag kon zeggen. Tot mijn stomme verbazing lag mijn baas in de keuken dubbel van het lachen. Ik werk er nog steeds.
Gutopboale
pi_38395082
Ik kan me ook niet iets herinneren wat erg grappig was en opzich wel een blunder van een gast. Gingen we met ons team als seizoenafsluiter onbeperkt steengrillen in een restaurant. En dan doen ze bij een nieuwe steen zout erop. Dus één lolbroek denk ik draai dat dopje los kan je lachen. Maar die gozer die daar werkt heeft natuurlijk veel vaker van die teams met lolbroeken gehad. Dus wij kijken wat er gebeurt. Hij legt de steen neer pakt de zout doet zijn duim op de deksel voor een gedeelte en strooit er zout op en legt het weer neer. Erg grappig was dat dat die lolbroek zijn standaard grapje mislukte.
  woensdag 31 mei 2006 @ 00:15:38 #124
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38395338
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:46 schreef Mapani het volgende:
De allereerste avond dat ik op mijn werk in het restaurant mocht bedienen at er een grote groep. Bij het hoofdgerecht kregen ze verschillende sauzen. Die werden in sauskommen op dienblaadjes gezet, en wij gingen die dan netjes op de tafels zetten. Er stond nog 1 kommetje op mijn dienblaadje, en ik was bezig de een na laatste in te zetten, toen mijn dienblaadje kapseisde, en de saus in de nek van een sjieke dame belandde. De champignons dreven over haar rug naar beneden. Op hetzelfde moment zegt ze tegen haar overbuurvrouw: ik krijg het opeens heel warm.
Gelukkig droeg ze een vest dat ze uit kon trekken, en dat mijn baas mocht laten stomen.Toen dacht ik dat ik mijn baantje wel gedag kon zeggen. Tot mijn stomme verbazing lag mijn baas in de keuken dubbel van het lachen. Ik werk er nog steeds.
Meer een blunder van de bediening dan van de gast dus en niet echt thuis in dit topic.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_38407643
quote:
Beetje offtopic misschien maar dat doen twee vrienden van ons in cafe ook nog al eens. Sindsdien zorgen we ervoor dat we zelf het bij elkaar gelegde geld afgeven aan de kassa met de vriendelijke mededeling dat het wisselgeld voor de betreffende barmannen is.
pi_38409218
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 00:07 schreef Stansfield het volgende:
Ik kan me ook niet iets herinneren wat erg grappig was en opzich wel een blunder van een gast. Gingen we met ons team als seizoenafsluiter onbeperkt steengrillen in een restaurant. En dan doen ze bij een nieuwe steen zout erop. Dus één lolbroek denk ik draai dat dopje los kan je lachen. Maar die gozer die daar werkt heeft natuurlijk veel vaker van die teams met lolbroeken gehad. Dus wij kijken wat er gebeurt. Hij legt de steen neer pakt de zout doet zijn duim op de deksel voor een gedeelte en strooit er zout op en legt het weer neer. Erg grappig was dat dat die lolbroek zijn standaard grapje mislukte.
Ik snap het niet echt..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2006 14:18:53 ]
  woensdag 31 mei 2006 @ 14:23:49 #127
45206 Pietverdriet
pi_38409468
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 13:38 schreef DayFairy het volgende:

[..]

Beetje offtopic misschien maar dat doen twee vrienden van ons in cafe ook nog al eens. Sindsdien zorgen we ervoor dat we zelf het bij elkaar gelegde geld afgeven aan de kassa met de vriendelijke mededeling dat het wisselgeld voor de betreffende barmannen is.
En die mensen noem je nog steeds vrienden?
pi_38409553
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:18 schreef heaven7 het volgende:
Ik snap het niet echt..
Nou, gewoon...Een gast die lollig probeert te zijn, terwijl de bediening die grap allang kent. Uit voorzorg drukt de ober zijn vinger op het dopje, omdat hij weet dat er regelmatig mensen zijn die het dopje losdraaien met als risico dat het hele zoutvaatje over de steen heengaat.

Dat kan ik sowieso geen practical joke meer noemen, da's basisschoolhumor...
pi_38411493
Ahzo, oke, nu ik snap
pi_38422301
Het was juist ook zo grappig omdat iedereen het al een domme grap vond en dat het toen totaal mislukte.
  donderdag 1 juni 2006 @ 03:03:39 #131
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_38424340
quote:

Dat zou ik geweest kunnen zijn. Ik ben fan van verse (sinaasappel)sap en cappuccino. Soms gaat m'n voorkeur uit naar sap en soms naar cappuccino. Sap uit pak/fles is een dikke no/no voor mij.

Dus ik vind het niet zo heel vreemd.
pi_38426820
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 03:03 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Dat zou ik geweest kunnen zijn. Ik ben fan van verse (sinaasappel)sap en cappuccino. Soms gaat m'n voorkeur uit naar sap en soms naar cappuccino. Sap uit pak/fles is een dikke no/no voor mij.

Dus ik vind het niet zo heel vreemd.
Dat is ook helemaal niet vreemd. Naast het feit dat het uit pak minder lekker is staat de prijs ook totaal niet in verhouding. ¤1,75 oid voor een glaasje sap uit pak
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:36:56 #133
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_38428777
Ik werkte maar een jaartje in het eetcafé waar ik nu al weer 6 jaar werk..En mening grappige dingen meegemaakt.

Ik: Kan ik uw bestelling opnemen ?

Klant ( vrouw 40+ ):Doe mij maar de zalmfilet.. (Op de kaart Gepocheerde zalmfilet)

Ik: Ok, komt er aan...

Keukenmaakt gepocheerde zalm klaar, voor de n00bs gepocheerd is soort koken in bouillon.. Waardoor de zalm de meeste zalmroze kleur verliest, en meer wit wordt.

Ik serveer: mevrouw, de gepocheerde zalmfilet...

Klant: Huh , dit had ik niet besteld..

Ik: U had toch de gepocheerde zalmfilet besteld?

Klant: Ja, maar dit is geen zalm hoor.

Ik: Jawel hoor...

Klant: nee hoor, echt niet

Ik: Moment, ik haal mijn baas wel even..

Baas: er was een probleem

Klant: Ja, ik had zalm besteld maar dit is geen zalm

Baas: jawel mevrouw dit is wel zalm.. * baas legt pocheer mothode uit..

Klant: Ja dan wil ik iets anders..

Ik en baas:

---------------------------------------

Ik: Kan ik u bestelling opnemen ?

Klant: Doe maar een koffie en een Quick Lunch..

( ik citeer van de lunchkaart, kopje tomatensoep, stokbrood kaas, en een broodje kroket voor de belachelijke prijs van ¤ 5,50.. meeste mensen weten bij dit soort lunch gerechten dat alles op 1 bord wordt geserveerd vandaar de naam QUICK lunch)

Ik breng koffie...

3 min later...

Ik: één quicklunch alstublieft...

Klant: Ik had eerst soep besteld...

Ik: ja die zit er toch bij...

Klant: Ja en als ik die soep eet, wordt mijn broodje kroket koud

Ik: Meneer dit serveren wij al minstens 6 jaar zo, en heb er nog nooit een klacht over gehoord...

* ik vertel de quick lunch verklaring..

Klant haalt tomatensoep van het bord en geeft de rest terug aan mij: Geef de rest maar als mijn soep op is....

Ik:

Hekel aan die klanten...
Ook een blunder: een deftige vrouw wou weten wat een tosti was
Sappig !!
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:49:34 #134
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_38431192
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 09:34 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dat is ook helemaal niet vreemd. Naast het feit dat het uit pak minder lekker is staat de prijs ook totaal niet in verhouding. ¤1,75 oid voor een glaasje sap uit pak
Inderdaad... die bagger hoef ik ook niet. Als ik sinaasappelsap uit pak wil ga ik wel naar de supermarkt Beetje vreemd dat zo'n nerdje raar staat te kijken als je iets anders bestelt omdat ze geen verse sinaasappelsap hebben.
  † In Memoriam † donderdag 1 juni 2006 @ 11:51:24 #135
43556 miss_dynastie
pi_38431258
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 10:36 schreef Loontjah het volgende:
Da's geen blunder, zolang ze het fatsoenlijk vraagt.
pi_38431332
De 'wijnkennis' van sommige gasten is ook vaak al een blunder op zich.
Onze witte huiswijn was een mooie middenmoot, niet te zoet, niet te droog. Bij grotere partijen loop je dan met de huiswijn door de zaal heen, en schenkt bij waar nodig.
En dan zit er altijd wel iemand die of vraagt om de zoete witte wijn, want deze is te droog, of vraagt om de droge witte wijn want deze is te zoet (vaak weten ze het al voor ze hem geproefd hebben).
(Bijna, afhankelijk van de gast) altijd loop je naar de keuken, schenkt (uit dezelfde fles) een glas in, geeft het ze en ze zijn dolgelukkig. Ja, deze smaakt veel zoeter/droger
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:01:43 #137
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_38431640
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:49 schreef Horsemen77 het volgende:

[..]

Inderdaad... die bagger hoef ik ook niet. Als ik sinaasappelsap uit pak wil ga ik wel naar de supermarkt Beetje vreemd dat zo'n nerdje raar staat te kijken als je iets anders bestelt omdat ze geen verse sinaasappelsap hebben.
Nerdje

Ik heb alleen bedoeld dat ik het al zo vaak mee gemaakt heb, dat ik het opvallend vind worden. Het veranderen naar deze combinatie. Ik ben echt niet te beroerd om voor jou een Cappucino te gaan maken hoor.
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:03:27 #138
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_38431703
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:01 schreef Chielus het volgende:

[..]

Nerdje

Ik heb alleen bedoeld dat ik het al zo vaak mee gemaakt heb, dat ik het opvallend vind worden. Het veranderen naar deze combinatie. Ik ben echt niet te beroerd om voor jou een Cappucino te gaan maken hoor.
Ah dus je bedoelt specifiek van verse sinaasappelsap naar capuccino? Dat verandert de zaak
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:07:31 #139
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_38431821
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:03 schreef Horsemen77 het volgende:

[..]

Ah dus je bedoelt specifiek van verse sinaasappelsap naar capuccino? Dat verandert de zaak
Yep....
En als het nu eens gebeurd maar het zijn altijd dezelfde types , dus ik vermoed een complot
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:30:35 #140
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_38432566
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:01 schreef Chielus het volgende:

[..]

Nerdje

Bij mij wisselen verse jus en cappuccino stuivertje afhankelijk van bui. Dus als ik trek in jus heb en die blijkt niet vers te zijn dan ga ik voor cappuccino

Welke tent werk je?
pi_38433833
quote:
Hele lap tekst met o.a. het quicklunch verhaal
Zo'n quicklunch is echt iets voor mij! Waar is dat ergens?
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
pi_38434615
Ik liep eens op een borrel met een plateau vol champagneflutes op 1 hand om alle 50 gasten van een glaasje te voorzien. Terwijl ik me half naar een gast toebuig om een afwijkend aperitief als bestelling aan te nemen, begint een onverlaat aan mijn andere kant zo hup, de glaasjes van mijn blad af te pikken. Evenwicht weg, dienblad kantelt, helaas champagne over zijn pak en een gespeelde geschokte blik van mij.

En ik heb eens meegemaakt dat een gast zich zo excessief volgoot met wijn dat hij aan tafel ten overstaan van het gezelschap en bediening, moest kotsen.
"Hier, een emmertje."
Streef ernaar je graf te bestormen met chocola in je ene en een glas wijn in je andere hand, een totaal opgebruikt lijf, helemaal versleten en gillend: "Whoa, wat een trip! Heb het heerlijk gehad!"
pi_38435835
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En die mensen noem je nog steeds vrienden?
Ja. Behalve dat zijn het erg leuke mensen.
Ik ben alleen niet zo dapper in het confronteren van mensen vandaar dat er nog niets van gezegd is .
En blijkbaar ben ik ook de enige die zich er aan stoort of de rest vind het niet boeiend genoeg om er iets van te zeggen.
Dus los ik het maar op zonder conflicten.
Gaat ook niet om heel veel geld. Meestal iets van rond de 5 euro. Maar het is voor mij meer het principe. Maar goed. Zoals ik al zei ik ben heel slecht in confrontaties aangaan. Ik vermijd ze liever.
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:54:30 #144
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_38439946
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:35 schreef Pune het volgende:
Ik liep eens op een borrel met een plateau vol champagneflutes op 1 hand om alle 50 gasten van een glaasje te voorzien. Terwijl ik me half naar een gast toebuig om een afwijkend aperitief als bestelling aan te nemen, begint een onverlaat aan mijn andere kant zo hup, de glaasjes van mijn blad af te pikken. Evenwicht weg, dienblad kantelt, helaas champagne over zijn pak en een gespeelde geschokte blik van mij.

En ik heb eens meegemaakt dat een gast zich zo excessief volgoot met wijn dat hij aan tafel ten overstaan van het gezelschap en bediening, moest kotsen.
"Hier, een emmertje."
als mensen dat bij mij doen, ben ik zo vrij om het hele dienblad over ze heen te gooien
ook al kon ik hem wel corrigeren. moeten ze er maar niks zomaar vanaf pakken
  † In Memoriam † donderdag 1 juni 2006 @ 16:00:17 #145
43556 miss_dynastie
pi_38440206
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:13 schreef DayFairy het volgende:
Ik ben alleen niet zo dapper in het confronteren van mensen vandaar dat er nog niets van gezegd is .
En blijkbaar ben ik ook de enige die zich er aan stoort of de rest vind het niet boeiend genoeg om er iets van te zeggen.
Of misschien durft de rest ook niet zo goed.
Heb gehad dat ik met weinig geld en studiegenoten een zo goed als verplicht etentje had. Ik expres zuinig aan gedaan, had niet veel geld, had je mensen die heel veel te eten en drinken namen en toen de rekening kwam zeiden: we gaan de rekening delen, toch? Moest ik een flink bedrag meer betalen dan ik zelf op had gemaakt, maar dat doe ik toch écht niet hoor. Zeg dat dan vooraf, dan kan ik gelijk duidelijk maken dat ik geen zin heb het eten van zo goed als vreemden te betalen.

Een aantal mensen bleek hetzelfde te denken, maar heeft niks gezegd uit verlegenheid of zo. Maar daar heb ik niet zo'n last van in dit soort gevallen.
  donderdag 1 juni 2006 @ 18:47:14 #146
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38446242
quote:

Vriendin van me die in een restaurant heeft gewerkt heeft sindsdien de helft van alle restaurants afgeschreven omdat ze overal dezelfde heel- en halffabrikaten proeft.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_38446796
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 18:47 schreef gronk het volgende:

[..]

Vriendin van me die in een restaurant heeft gewerkt heeft sindsdien de helft van alle restaurants afgeschreven omdat ze overal dezelfde heel- en halffabrikaten proeft.
Ik ken het probleem. Al die tenten waar je meteen merkt welke trucjes ze gebruiken. Vis of vlees uit steamers, kan en klare sauzen, je gaat het gewoon herkennen als je zelf in keukens gewerkt heb. In eetcafes en dergelijke maakt het mij ook eigenlijk niet meer uit, maar in sommige restaurant kan ik echt teleurgesteld zijn...
  donderdag 1 juni 2006 @ 19:12:17 #148
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_38447225
Dat zag je ook altijd bij Gordon Ramsey, dat programma dat hij restaurants ging helpen
pi_38449725
quote:
Ze kende het zeker alleen als croquemonsieur...
  donderdag 1 juni 2006 @ 22:38:50 #150
45206 Pietverdriet
pi_38456416
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 19:00 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik ken het probleem. Al die tenten waar je meteen merkt welke trucjes ze gebruiken. Vis of vlees uit steamers, kan en klare sauzen, je gaat het gewoon herkennen als je zelf in keukens gewerkt heb. In eetcafes en dergelijke maakt het mij ook eigenlijk niet meer uit, maar in sommige restaurant kan ik echt teleurgesteld zijn...
Ik ben niet zozeer teleur gesteld in de restaurants, maar in de mensen die deze troep blijven accepteren in restaurants.
pi_38456519
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben niet zozeer teleur gesteld in de restaurants, maar in de mensen die deze troep blijven accepteren in restaurants.
Da's waar, maar ik zie mezelf ook niet protesteren. Hoewel ik dat in een duurdere tent met hogere verwachtingen dan weer wel doe, gewoon netjes.
  donderdag 1 juni 2006 @ 22:56:34 #152
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38457196
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 19:00 schreef Drive-r het volgende:

Ik ken het probleem. Al die tenten waar je meteen merkt welke trucjes ze gebruiken. Vis of vlees uit steamers, kan en klare sauzen, je gaat het gewoon herkennen als je zelf in keukens gewerkt heb.
't is ook 't verlies van je naieviteit. En da's eigenlijk best jammer.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:37:24 #153
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_38475062
Voor mijzelf ligt het gewoon aan de zaak waar ik me bevind. Als ik me in een gemiddelde lunchroom bevind verwacht ik postmix, kant en klare sauzen e.d. Zit ik in een wat duurder restaurant dan is mn verwachting weer anders.

Tuurlijk is het jammer dat zoveel zaken zo werken maar dat is nou eenmaal de realiteit.

ot:

Gast: Zeg, jongeman, de Grand Marnier, hoe groot is die, we hebben nog zin op een toetje maar niet te groot....
Ik:
  vrijdag 2 juni 2006 @ 15:28:29 #154
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_38476851
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 14:37 schreef huize het volgende:
Voor mijzelf ligt het gewoon aan de zaak waar ik me bevind. Als ik me in een gemiddelde lunchroom bevind verwacht ik postmix, kant en klare sauzen e.d. Zit ik in een wat duurder restaurant dan is mn verwachting weer anders.

Tuurlijk is het jammer dat zoveel zaken zo werken maar dat is nou eenmaal de realiteit.

ot:

Gast: Zeg, jongeman, de Grand Marnier, hoe groot is die, we hebben nog zin op een toetje maar niet te groot....
Ik:
Ik zou het ook op zijn minst dubieus vinden als meneer zijn zin op een toetje doet ...brrr
pi_38477333
quote:
Yup, dat geintje ken ik. Zit je met 20 mensen te eten à 20 gulden (nog) per persoon. Na afloop allemaal even 20 ballen lappen. Als de pet rond is gegaan, blijkt dat 1 iemand niet betaald heeft. Wie? Wie? Niemand. Goh.
Allemaal een gulden extra betaald. Heeft er dus iemand voor een piek zitten schransen op kosten van de anderen
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 2 juni 2006 @ 15:46:47 #156
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38477475
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 15:42 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Yup, dat geintje ken ik. Zit je met 20 mensen te eten à 20 gulden (nog) per persoon. Na afloop allemaal even 20 ballen lappen. Als de pet rond is gegaan, blijkt dat 1 iemand niet betaald heeft. Wie? Wie? Niemand. Goh.
Allemaal een gulden extra betaald. Heeft er dus iemand voor een piek zitten schransen op kosten van de anderen
Dat is wel slecht
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38477552
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 15:46 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat is wel slecht
Ja he? We zijn er nooit achter gekomen wie het nou was

Andere misdragingen vind ik het trouwens als mensen zonder enig fatsoen door een restaurant gillen "dat ze iets niet lusten" of "vies vinden". Helemaal als mensen walgende geluiden gaan maken over dingen die zich op mijn bord bevinden. Ja, ik lust olijven/fetakaas/mossels, gek he?
Dat is ook een teken van slechte opvoeding m.i.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:47:18 #158
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_38481385

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:01:57 ]
Zerg schreef:
  † In Memoriam † zaterdag 9 september 2006 @ 11:00:07 #159
43556 miss_dynastie
pi_41642783
Eergisteren naar een leuk houtovenpizzeriaatje hier in de stad.
Komt er een enorme kakmadam binnen, die na het bekijken van de kaart een pizza en een witte wijn bestelt die als 'mousserend' op de kaart staat. Vervolgens komt de wijn en gaat ze zitten zeuren over de bubbeltjes die erin zitten. Nou ja, na even nadenken besluit ze de wijn toch maar te houden.
Vervolgens komt de pizza, eet ze hem op en als de bediening nadat de borden leeg zijn vraagt of het allemaal gesmaakt heeft, moet madam toch even iets kwijt: even een tipje. De bodem was niet overal even hard, hier en daar écht harde stukken (lees: niet zo soppig als van diepvriespizza's, want het was écht prima te eten hoor), daar moeten ze echt wat aan doen.
Ik moest echt mijn best doen om d'r niet midden in d'r gezicht uit te lachen. Een HOUTOVEN pizzeria Ach ja
  zaterdag 9 september 2006 @ 11:16:03 #160
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41643036
Sommige vrouwen hebben de rare gewoonte dat ze in de 'toestand' zitten dat ze alles en iedereen de maat moeten nemen. 'Ik ga nu de rol spelen van de ontevreden klant'. Kun je doen wat je wilt, maar d'r is toch altijd wel iets niet goed.

't bizarre is inderdaad wel dat dat soort gedrag nog wel eens hopeloos out-of-context is. In een cafe gaan klagen dat de spuitslagroom bij de appeltaart niet de goede is, en dat ze geklopte slagroom had verwacht
pi_41644569
ik heb eens een man gehad die volleig door het lint ging omdat ik 5 muntjes van 50 cent terug gaf ipv een twee euro stuk, terwijl ik hem net had uitgeklegt dta ik niks anders had, en ik ook even geen m0ge;lijkheid tot wisellen had.
  zaterdag 9 september 2006 @ 12:52:36 #162
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41645000
Ja natuurlijk! Je gaf teveel wisselgeld terug!
pi_41645162
pi_41647940
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 12:33 schreef lesley het volgende:
ik heb eens een man gehad die volleig door het lint ging omdat ik 5 muntjes van 50 cent terug gaf ipv een twee euro stuk, terwijl ik hem net had uitgeklegt dta ik niks anders had, en ik ook even geen m0ge;lijkheid tot wisellen had.
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
pi_41647992
haha slim, ik bedoel 4
pi_43566932
In het restaurant waar ik werkte:

Klant: "Juffrouw, zit er bij de tournedos ook vlees?"

Een andere klant had een slakkenvorkje gepikt, en in de achterzak van haar witte broek gestopt.
Naderhand liep ze rond met een grote vetvlek op haar kont, waardoor we het vorkje prima konden zien zitten. We hebben het niet terug gevraagd, ze had zichzelf al genoeg voor lul gezet.
Gutopboale
pi_43567571
quote:
Het kan nog veel erger. Als na afloop van het copieuze diner iemand vriendelijk voorstelt dat hij de rekening wel even voorschiet, en alvast met de ober naar het pinapparaat wandelt terwijl de rest hutje bij mutje legt, en die daarna tevreden lachend zijn portefeuille -met daarin de factuur- in zijn binnenzak schuift, dan is dat een ondernemer die het diner zojuist van zijn zakelijke rekening betaald heeft en die aan de daaruit ontstane aftrekpost netto al gauw 40% van het rekeningbedrag overhoudt. Verdient lekker hoor, chic dineren met vrienden en familie!
  woensdag 15 november 2006 @ 07:43:49 #168
45206 Pietverdriet
pi_43568073
quote:
Op woensdag 15 november 2006 04:13 schreef dvr het volgende:

[..]

Het kan nog veel erger. Als na afloop van het copieuze diner iemand vriendelijk voorstelt dat hij de rekening wel even voorschiet, en alvast met de ober naar het pinapparaat wandelt terwijl de rest hutje bij mutje legt, en die daarna tevreden lachend zijn portefeuille -met daarin de factuur- in zijn binnenzak schuift, dan is dat een ondernemer die het diner zojuist van zijn zakelijke rekening betaald heeft en die aan de daaruit ontstane aftrekpost netto al gauw 40% van het rekeningbedrag overhoudt. Verdient lekker hoor, chic dineren met vrienden en familie!
Sinds wanneer zijn zakendiners weer aftrekbaar?
pi_43572250
DE BTW is toch niet verekenbaar maar de rest toch wel?
  woensdag 15 november 2006 @ 11:59:23 #170
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43572852
quote:
Op woensdag 15 november 2006 07:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als deze nodig zijn voor het uitoefenen van je vak ( zoals in mijn geval sales ) dan zijn die nota's wel erg welkom.
Ik zat vaak in het buitenland en moest dan ergens eten ( dat was altijd op kosten van het bedrijf )
Voorwaarde was wel dat je afrekende met je company cc en de nota goed bewaarde.
Ik ga er wel vanuit dat mijn baas dat opvoerde als aftrekpost.
  woensdag 15 november 2006 @ 12:24:16 #171
45206 Pietverdriet
pi_43573447
AFAIK is de aftrekbaarheid van zakendiner en lunches al een slordige 20 jaar geleden afgeschaft, ik vroeg me dus af of dit weer is ingevoerd.
Dat je het kan declareren bij de baas is wat anders als een fiscale afrekpost.
pi_43573856
quote:
Op woensdag 15 november 2006 07:43 schreef Pietverdriet het volgende:

Al heel lang, de periode dat ze niet aftrekbaar waren heeft maar heel kort geduurd. De afgelopen +/- 10 jaar waren ze voor 90% van het nettobedrag aftrekbaar van de winst, sinds 2005 voor 75%. Je mag ook een drempelbedrag van 4000 euro hanteren en daarboven 100% aftrekken. Maar ja, dan moet je voor 16000 euro lunchen en dineren voordat dat interessant wordt.
  woensdag 15 november 2006 @ 12:47:19 #173
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43573951
quote:
Op woensdag 15 november 2006 12:42 schreef dvr het volgende:

[..]

Al heel lang, de periode dat ze niet aftrekbaar waren heeft maar heel kort geduurd. De afgelopen +/- 10 jaar waren ze voor 90% van het nettobedrag aftrekbaar van de winst, sinds 2005 voor 75%. Je mag ook een drempelbedrag van 4000 euro hanteren en daarboven 100% aftrekken. Maar ja, dan moet je voor 16000 euro lunchen en dineren voordat dat interessant wordt.
juistem en daar komt een middelgroot bedrijf, met een flink mgmt en salesforce al gauw aan hoor.
voor een weekje buitenland zat ik al gauw op 1500-2000 aan nota's.
Nu begrijp ik ook waarom mijn baas de nota's graag zo hoog mogelijk wilde hebben
pi_43574384
quote:
Op woensdag 15 november 2006 12:47 schreef SHE het volgende:

Nu begrijp ik ook waarom mijn baas de nota's graag zo hoog mogelijk wilde hebben
Nou, dat werkt alleen als je de gasten hun deel van de dinerkosten aan je (d.w.z. aan jou privé) laat terugbetalen - als dat niet gebeurt is al dat buiten de deur eten per saldo gewoon een kostenpost.
Misschien wilde je baas over die drempel komen, of mocht hij de airmiles op die creditcard privé gebruiken.
Of misschien hield hij van mollige vrouwen om zich heen
  woensdag 15 november 2006 @ 15:00:15 #175
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_43577810

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:01:57 ]
Zerg schreef:
pi_43590442
quote:
Op zondag 28 mei 2006 13:55 schreef SHE het volgende:
Mijn eerste avond ( lees sollicitatie ) in Get Down Cafe Utrecht tijdens mijn studie tijd. Ik had al wel ruim barervaring, maar was erg zenuwachtig omdat ik als enige meisje een bar alleen zou draaien...en dat in een toko vol bronstige late teens en jonge twintigers. Als klap op de vuurpijl doet het barpersoneel om de 2 uur ook nog een kleine 'act' op de bar ..het welbekende heehoo liedje

Sjors staat daar dus achter de bar lekker te tanken om de zenuwen weg te werken ( wij mochten drinken achter de bar ) ..maar ik was zo godsgruwelijk zenuwachtig dat ik voor dat we opengingen al ruim een liter wijn had weggewerkt.
Lang verhaal kort....bij de eerste bar act kon ik mijn evenwicht nog wel bewaren....bij de tweede lazerde ik er vanaf...molde 300 glazen en had een liter shooter over mijn shirtje en broek

Ik ben overigens aangenomen
nostalgie

Mijn cooldown herinneringen komen naar boven... Dank hiervoor!
pi_43677421
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:15 schreef huize het volgende:
Doet die kennelijk toch iets goed met zn dressing !
jij noemt het goed, ik noem het tragisch.
pi_43677604
quote:
Wat een rotstreek, ik lunch ook vaak samen met een groep vrienden maar de fooi gaat echt wel helemaal naar het personeel en om dat niet zo te doen zou ik echt schoftig vinden.
pi_43677624
quote:
Op zondag 28 mei 2006 13:59 schreef SHE het volgende:
En waarom is dat in godsnaam nou weer niet okee
pi_43683553
Ook zo'n mooie: `Die hertenbiefstuk,wat voor vlees is dat eigenlijk?`
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  maandag 20 november 2006 @ 07:27:30 #181
45206 Pietverdriet
pi_43708138
quote:
Op zondag 19 november 2006 14:11 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ook zo'n mooie: `Die hertenbiefstuk,wat voor vlees is dat eigenlijk?`
Dat komt van de Varkenshaas
  maandag 20 november 2006 @ 07:58:41 #182
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_43708275
quote:
Op maandag 20 november 2006 07:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat komt van de Varkenshaas
en die varkenshaas komt bij de kont van de koe vandaan
  maandag 20 november 2006 @ 08:06:07 #183
45206 Pietverdriet
pi_43708311
quote:
Op maandag 20 november 2006 07:58 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

en die varkenshaas komt bij de kont van de koe vandaan
  maandag 20 november 2006 @ 08:12:00 #184
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_43708350
pi_43709770
Ik zat hele lange tijd terug in een cafe met vrienden te drinken toen m'n stoel brak. Die heb ik nonchalant geruild met een stoel van een andere tafel. De keer daarop gingen we weer wat drinken daar, zei de ober bij het serveren van de drankjes dat als er deze keer een stoel breekt ik hem er ook bij kan roepen.
pi_43711334
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:52 schreef xman het volgende:
Ik zat hele lange tijd terug in een cafe met vrienden te drinken toen m'n stoel brak. Die heb ik nonchalant geruild met een stoel van een andere tafel. De keer daarop gingen we weer wat drinken daar, zei de ober bij het serveren van de drankjes dat als er deze keer een stoel breekt ik hem er ook bij kan roepen.
Ik moet erkennen dat de ober een punt heeft...
  maandag 20 november 2006 @ 11:09:00 #187
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_43711409
Misdraging van mijn dochtertje (okay, ze kan er verder weinig aan doen, maar toch):

Afgelopen zomer op vakantie geweest in Duitsland. Mijn vrouw is in de vakantie jarig, dus op haar verjaardag lekker uit eten in een redelijk sjiek restaurant. Eten was perfect, ook de kinderen smullen...

Alleen op een gegeven moment wordt mijn dochter erg wit in haar gezicht (voelde zich al niet zo lekker die dag) en voordat ze ook maar iets kon doen komt alles wat ze die dag had gegeten er weer uit, midden over de tafel (mijn vrouw probeert het nog op te vangen met haar handen, maar dat lukte dus niet echt)... Ik heb nooit geweten dat een restaurant zo stil kon worden. Een gedeelte van de gasten zit echt met afschuw te kijken, een ander gedeelte kijkt met medelijden naar dat arme kind en een gedeelte (waaronder ondergetekende) kon een grijns niet onderdrukken...

Maar, complimenten voor het personeel, binnen 1 minuut was ons hele tafel leeggemaakt, het linnen vervangen en overnieuw bestek ed uitgezet... Mijn dochtertje werd meegenomen naar de keuken om schoongemaakt te worden en AL onze eten werd opnieuw geserveerd (mijn perfekte lambsrack was bijna op, dus dat kwam goed uit!). Toen we ons afvroegen waar ons kind bleef kregen we te horen dat ze in haar hemdje en onderbroek in de keuken zat te wachten omdat 1 van de serveersters gauw naar huis werd gestuurd om schone kleding te halen, die konden we later dan wel terug brengen).

Je kunt je wel voorstellen dat we daar niet weggingen zonder een echte grote fooi achter te laten...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_43711483
grappig topic
  maandag 20 november 2006 @ 11:14:33 #189
45206 Pietverdriet
pi_43711530
quote:
Op maandag 20 november 2006 11:09 schreef Hallahan het volgende:
Misdraging van mijn dochtertje (okay, ze kan er verder weinig aan doen, maar toch):

Afgelopen zomer op vakantie geweest in Duitsland. Mijn vrouw is in de vakantie jarig, dus op haar verjaardag lekker uit eten in een redelijk sjiek restaurant. Eten was perfect, ook de kinderen smullen...

Alleen op een gegeven moment wordt mijn dochter erg wit in haar gezicht (voelde zich al niet zo lekker die dag) en voordat ze ook maar iets kon doen komt alles wat ze die dag had gegeten er weer uit, midden over de tafel (mijn vrouw probeert het nog op te vangen met haar handen, maar dat lukte dus niet echt)... Ik heb nooit geweten dat een restaurant zo stil kon worden. Een gedeelte van de gasten zit echt met afschuw te kijken, een ander gedeelte kijkt met medelijden naar dat arme kind en een gedeelte (waaronder ondergetekende) kon een grijns niet onderdrukken...

Maar, complimenten voor het personeel, binnen 1 minuut was ons hele tafel leeggemaakt, het linnen vervangen en overnieuw bestek ed uitgezet... Mijn dochtertje werd meegenomen naar de keuken om schoongemaakt te worden en AL onze eten werd opnieuw geserveerd (mijn perfekte lambsrack was bijna op, dus dat kwam goed uit!). Toen we ons afvroegen waar ons kind bleef kregen we te horen dat ze in haar hemdje en onderbroek in de keuken zat te wachten omdat 1 van de serveersters gauw naar huis werd gestuurd om schone kleding te halen, die konden we later dan wel terug brengen).

Je kunt je wel voorstellen dat we daar niet weggingen zonder een echte grote fooi achter te laten...
Vertel ook ff wel restaurant dit was, dat hebben ze wel verdient.
  maandag 20 november 2006 @ 11:26:55 #190
430 Hallahan
pi_43711832
quote:
Op maandag 20 november 2006 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel ook ff wel restaurant dit was, dat hebben ze wel verdient.
Dit was het volgens mij, lag aan het pleintje met die beren in het fontein voor de kenners

Restaurant Graacher Tor
Michael Mast
Graacher Strasse 3
54470 Bernkastel-Kues
  maandag 20 november 2006 @ 11:32:21 #191
45206 Pietverdriet
pi_43711999
quote:
Op maandag 20 november 2006 11:26 schreef Hallahan het volgende:

[..]

Dit was het volgens mij, lag aan het pleintje met die beren in het fontein voor de kenners

Restaurant Graacher Tor
Michael Mast
Graacher Strasse 3
54470 Bernkastel-Kues
Ah, bij Trier in de buurt, mooie omgeving daar.
  maandag 20 november 2006 @ 11:40:23 #192
430 Hallahan
pi_43712239
quote:
Op maandag 20 november 2006 11:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, bij Trier in de buurt, mooie omgeving daar.
yep, een km of 40 stroomopwaarts... echt hele mooie omgeving, iets meer dan 2 uur uur rijden en je hebt het echte 'buitenland' gevoel...

en om de 1 of andere reden zijn de duitsers waarmee ik in gesprek kom altijd het tegendeel van de cliché beelden die 'wij' van ze gebben...
  maandag 20 november 2006 @ 11:45:52 #193
45206 Pietverdriet
pi_43712393
quote:
Op maandag 20 november 2006 11:40 schreef Hallahan het volgende:

[..]

yep, een km of 40 stroomopwaarts... echt hele mooie omgeving, iets meer dan 2 uur uur rijden en je hebt het echte 'buitenland' gevoel...

en om de 1 of andere reden zijn de duitsers waarmee ik in gesprek kom altijd het tegendeel van de cliché beelden die 'wij' van ze gebben...
:-)
dat zal je dan nog wel vaker gebeuren, ik woon als jaaaaren in Duitsland, en het cliche wat Nederlanders hebben klopt van geen kanten.
pi_43713545
Duitsland was zo ongeveer ons vaste vakantieland in mein Jugend. Dat clichébeeld heb ik dus nooit gehad

Dat restaurantverhaal gaat desondanks nog iets verder dan de beleefdheid en klantvriendelijkheid die ik al gezien had.
Wij kwamen vaak laat terug in onze hotels. Keuken dicht natuurlijk. Maar dan gingen ze in veel gevallen speciaal voor ons, de kleumende kindjes, nog ff warme choco met slagroom maken oid.
Nederland is sowieso het kindonvriendelijkste land ter wereld zo ongeveer qua horeca.
pi_43714225
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:29 schreef Mwanatabu het volgende:
Nederland is sowieso het kindonvriendelijkste land ter wereld zo ongeveer qua horeca.
Nou zijn Nederlandse kinderen vaak ook erg horeca-onvriendelijk..
pi_43714709
Volgens mij gaan we volledig offtopic, maar in Duitsland kun je prima eten. Bovendien zijn Duitse ontbijten altijd veel beter dan Franse
pi_43715339
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:58 schreef dvr het volgende:

[..]

Nou zijn Nederlandse kinderen vaak ook erg horeca-onvriendelijk..
Daar heb je ws. ook een punt.
pi_43715638
Klasse topic. De eerste keer dat ik er een helemaal gelezen heb.
  maandag 20 november 2006 @ 14:43:36 #199
150815 Tha-CheF
guess who's back
pi_43717316
TVP, werk ook in de horeca zal morgen ofzo wel een verhaaltje neerzetten
In Memphis, Tennessee, a woman is not to drive a car unless a man warns approaching motorists or pedestrians by walking in front of the car that is being driven.
pi_43718354
leuk om een keer van de andere kant te horen Kan me voorstellen dat klanten soms tenenkrommend zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')