abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38386129
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:48 schreef tim2308 het volgende:

Ahum.... Laat ik mijn avond niet bederven en gewoon maar naar deze link wijzen http://www.fatsoenlijkehorecacao.nl/inhoud_punten.asp
Jezus, dat kun je toch geen CAO noemen!
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_38394295
De allereerste avond dat ik op mijn werk in het restaurant mocht bedienen at er een grote groep. Bij het hoofdgerecht kregen ze verschillende sauzen. Die werden in sauskommen op dienblaadjes gezet, en wij gingen die dan netjes op de tafels zetten. Er stond nog 1 kommetje op mijn dienblaadje, en ik was bezig de een na laatste in te zetten, toen mijn dienblaadje kapseisde, en de saus in de nek van een sjieke dame belandde. De champignons dreven over haar rug naar beneden. Op hetzelfde moment zegt ze tegen haar overbuurvrouw: ik krijg het opeens heel warm.
Gelukkig droeg ze een vest dat ze uit kon trekken, en dat mijn baas mocht laten stomen.Toen dacht ik dat ik mijn baantje wel gedag kon zeggen. Tot mijn stomme verbazing lag mijn baas in de keuken dubbel van het lachen. Ik werk er nog steeds.
Gutopboale
pi_38395082
Ik kan me ook niet iets herinneren wat erg grappig was en opzich wel een blunder van een gast. Gingen we met ons team als seizoenafsluiter onbeperkt steengrillen in een restaurant. En dan doen ze bij een nieuwe steen zout erop. Dus één lolbroek denk ik draai dat dopje los kan je lachen. Maar die gozer die daar werkt heeft natuurlijk veel vaker van die teams met lolbroeken gehad. Dus wij kijken wat er gebeurt. Hij legt de steen neer pakt de zout doet zijn duim op de deksel voor een gedeelte en strooit er zout op en legt het weer neer. Erg grappig was dat dat die lolbroek zijn standaard grapje mislukte.
  woensdag 31 mei 2006 @ 00:15:38 #124
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38395338
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:46 schreef Mapani het volgende:
De allereerste avond dat ik op mijn werk in het restaurant mocht bedienen at er een grote groep. Bij het hoofdgerecht kregen ze verschillende sauzen. Die werden in sauskommen op dienblaadjes gezet, en wij gingen die dan netjes op de tafels zetten. Er stond nog 1 kommetje op mijn dienblaadje, en ik was bezig de een na laatste in te zetten, toen mijn dienblaadje kapseisde, en de saus in de nek van een sjieke dame belandde. De champignons dreven over haar rug naar beneden. Op hetzelfde moment zegt ze tegen haar overbuurvrouw: ik krijg het opeens heel warm.
Gelukkig droeg ze een vest dat ze uit kon trekken, en dat mijn baas mocht laten stomen.Toen dacht ik dat ik mijn baantje wel gedag kon zeggen. Tot mijn stomme verbazing lag mijn baas in de keuken dubbel van het lachen. Ik werk er nog steeds.
Meer een blunder van de bediening dan van de gast dus en niet echt thuis in dit topic.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_38407643
quote:
Op zondag 28 mei 2006 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat pas ergerlijk is, is zo een tafel met een groep mensen die komen eten, de rekening krijgen en die dan delen. Eentje zamelt het geld in. Iedereen geeft wat meer voor de fooi en diegene die het geld inzameld komt dan met de knaken betalen, past het verschil met de rekening (als dat er is) bij (of roomt het af) en betaald precies de rekening. Die heeft dan gegeten op de kosten van de rest van de groep. In een restaurant wat ik ken kwam tijdenlang zo een groep waar de "penningmeester" dat deed.
Beetje offtopic misschien maar dat doen twee vrienden van ons in cafe ook nog al eens. Sindsdien zorgen we ervoor dat we zelf het bij elkaar gelegde geld afgeven aan de kassa met de vriendelijke mededeling dat het wisselgeld voor de betreffende barmannen is.
pi_38409218
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 00:07 schreef Stansfield het volgende:
Ik kan me ook niet iets herinneren wat erg grappig was en opzich wel een blunder van een gast. Gingen we met ons team als seizoenafsluiter onbeperkt steengrillen in een restaurant. En dan doen ze bij een nieuwe steen zout erop. Dus één lolbroek denk ik draai dat dopje los kan je lachen. Maar die gozer die daar werkt heeft natuurlijk veel vaker van die teams met lolbroeken gehad. Dus wij kijken wat er gebeurt. Hij legt de steen neer pakt de zout doet zijn duim op de deksel voor een gedeelte en strooit er zout op en legt het weer neer. Erg grappig was dat dat die lolbroek zijn standaard grapje mislukte.
Ik snap het niet echt..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2006 14:18:53 ]
  woensdag 31 mei 2006 @ 14:23:49 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_38409468
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 13:38 schreef DayFairy het volgende:

[..]

Beetje offtopic misschien maar dat doen twee vrienden van ons in cafe ook nog al eens. Sindsdien zorgen we ervoor dat we zelf het bij elkaar gelegde geld afgeven aan de kassa met de vriendelijke mededeling dat het wisselgeld voor de betreffende barmannen is.
En die mensen noem je nog steeds vrienden?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_38409553
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:18 schreef heaven7 het volgende:
Ik snap het niet echt..
Nou, gewoon...Een gast die lollig probeert te zijn, terwijl de bediening die grap allang kent. Uit voorzorg drukt de ober zijn vinger op het dopje, omdat hij weet dat er regelmatig mensen zijn die het dopje losdraaien met als risico dat het hele zoutvaatje over de steen heengaat.

Dat kan ik sowieso geen practical joke meer noemen, da's basisschoolhumor...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_38411493
Ahzo, oke, nu ik snap
pi_38422301
Het was juist ook zo grappig omdat iedereen het al een domme grap vond en dat het toen totaal mislukte.
  donderdag 1 juni 2006 @ 03:03:39 #131
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_38424340
quote:
Op zondag 28 mei 2006 16:11 schreef Chielus het volgende:
Een die ik al zo vaak heb meegemaakt;

Gast; Heeft u Verse Jus d'Orange.
Ik; Nee helaas, alleen uit fles.
Gast; Oh doe dan maar een Cappucino...
Ik: (Soms denk ik gewoon dat ze je gewoon willen pesten).
Dat zou ik geweest kunnen zijn. Ik ben fan van verse (sinaasappel)sap en cappuccino. Soms gaat m'n voorkeur uit naar sap en soms naar cappuccino. Sap uit pak/fles is een dikke no/no voor mij.

Dus ik vind het niet zo heel vreemd.
pi_38426820
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 03:03 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Dat zou ik geweest kunnen zijn. Ik ben fan van verse (sinaasappel)sap en cappuccino. Soms gaat m'n voorkeur uit naar sap en soms naar cappuccino. Sap uit pak/fles is een dikke no/no voor mij.

Dus ik vind het niet zo heel vreemd.
Dat is ook helemaal niet vreemd. Naast het feit dat het uit pak minder lekker is staat de prijs ook totaal niet in verhouding. ¤1,75 oid voor een glaasje sap uit pak
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:36:56 #133
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_38428777
Ik werkte maar een jaartje in het eetcafé waar ik nu al weer 6 jaar werk..En mening grappige dingen meegemaakt.

Ik: Kan ik uw bestelling opnemen ?

Klant ( vrouw 40+ ):Doe mij maar de zalmfilet.. (Op de kaart Gepocheerde zalmfilet)

Ik: Ok, komt er aan...

Keukenmaakt gepocheerde zalm klaar, voor de n00bs gepocheerd is soort koken in bouillon.. Waardoor de zalm de meeste zalmroze kleur verliest, en meer wit wordt.

Ik serveer: mevrouw, de gepocheerde zalmfilet...

Klant: Huh , dit had ik niet besteld..

Ik: U had toch de gepocheerde zalmfilet besteld?

Klant: Ja, maar dit is geen zalm hoor.

Ik: Jawel hoor...

Klant: nee hoor, echt niet

Ik: Moment, ik haal mijn baas wel even..

Baas: er was een probleem

Klant: Ja, ik had zalm besteld maar dit is geen zalm

Baas: jawel mevrouw dit is wel zalm.. * baas legt pocheer mothode uit..

Klant: Ja dan wil ik iets anders..

Ik en baas:

---------------------------------------

Ik: Kan ik u bestelling opnemen ?

Klant: Doe maar een koffie en een Quick Lunch..

( ik citeer van de lunchkaart, kopje tomatensoep, stokbrood kaas, en een broodje kroket voor de belachelijke prijs van ¤ 5,50.. meeste mensen weten bij dit soort lunch gerechten dat alles op 1 bord wordt geserveerd vandaar de naam QUICK lunch)

Ik breng koffie...

3 min later...

Ik: één quicklunch alstublieft...

Klant: Ik had eerst soep besteld...

Ik: ja die zit er toch bij...

Klant: Ja en als ik die soep eet, wordt mijn broodje kroket koud

Ik: Meneer dit serveren wij al minstens 6 jaar zo, en heb er nog nooit een klacht over gehoord...

* ik vertel de quick lunch verklaring..

Klant haalt tomatensoep van het bord en geeft de rest terug aan mij: Geef de rest maar als mijn soep op is....

Ik:

Hekel aan die klanten...
Ook een blunder: een deftige vrouw wou weten wat een tosti was
Sappig !!
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:49:34 #134
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_38431192
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 09:34 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dat is ook helemaal niet vreemd. Naast het feit dat het uit pak minder lekker is staat de prijs ook totaal niet in verhouding. ¤1,75 oid voor een glaasje sap uit pak
Inderdaad... die bagger hoef ik ook niet. Als ik sinaasappelsap uit pak wil ga ik wel naar de supermarkt Beetje vreemd dat zo'n nerdje raar staat te kijken als je iets anders bestelt omdat ze geen verse sinaasappelsap hebben.
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
  † In Memoriam † donderdag 1 juni 2006 @ 11:51:24 #135
43556 miss_dynastie
pi_38431258
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 10:36 schreef Loontjah het volgende:
Da's geen blunder, zolang ze het fatsoenlijk vraagt.
pi_38431332
De 'wijnkennis' van sommige gasten is ook vaak al een blunder op zich.
Onze witte huiswijn was een mooie middenmoot, niet te zoet, niet te droog. Bij grotere partijen loop je dan met de huiswijn door de zaal heen, en schenkt bij waar nodig.
En dan zit er altijd wel iemand die of vraagt om de zoete witte wijn, want deze is te droog, of vraagt om de droge witte wijn want deze is te zoet (vaak weten ze het al voor ze hem geproefd hebben).
(Bijna, afhankelijk van de gast) altijd loop je naar de keuken, schenkt (uit dezelfde fles) een glas in, geeft het ze en ze zijn dolgelukkig. Ja, deze smaakt veel zoeter/droger
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:01:43 #137
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_38431640
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:49 schreef Horsemen77 het volgende:

[..]

Inderdaad... die bagger hoef ik ook niet. Als ik sinaasappelsap uit pak wil ga ik wel naar de supermarkt Beetje vreemd dat zo'n nerdje raar staat te kijken als je iets anders bestelt omdat ze geen verse sinaasappelsap hebben.
Nerdje

Ik heb alleen bedoeld dat ik het al zo vaak mee gemaakt heb, dat ik het opvallend vind worden. Het veranderen naar deze combinatie. Ik ben echt niet te beroerd om voor jou een Cappucino te gaan maken hoor.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:03:27 #138
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_38431703
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:01 schreef Chielus het volgende:

[..]

Nerdje

Ik heb alleen bedoeld dat ik het al zo vaak mee gemaakt heb, dat ik het opvallend vind worden. Het veranderen naar deze combinatie. Ik ben echt niet te beroerd om voor jou een Cappucino te gaan maken hoor.
Ah dus je bedoelt specifiek van verse sinaasappelsap naar capuccino? Dat verandert de zaak
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:07:31 #139
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_38431821
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:03 schreef Horsemen77 het volgende:

[..]

Ah dus je bedoelt specifiek van verse sinaasappelsap naar capuccino? Dat verandert de zaak
Yep....
En als het nu eens gebeurd maar het zijn altijd dezelfde types , dus ik vermoed een complot
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:30:35 #140
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_38432566
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:01 schreef Chielus het volgende:

[..]

Nerdje

Bij mij wisselen verse jus en cappuccino stuivertje afhankelijk van bui. Dus als ik trek in jus heb en die blijkt niet vers te zijn dan ga ik voor cappuccino

Welke tent werk je?
pi_38433833
quote:
Hele lap tekst met o.a. het quicklunch verhaal
Zo'n quicklunch is echt iets voor mij! Waar is dat ergens?
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
pi_38434615
Ik liep eens op een borrel met een plateau vol champagneflutes op 1 hand om alle 50 gasten van een glaasje te voorzien. Terwijl ik me half naar een gast toebuig om een afwijkend aperitief als bestelling aan te nemen, begint een onverlaat aan mijn andere kant zo hup, de glaasjes van mijn blad af te pikken. Evenwicht weg, dienblad kantelt, helaas champagne over zijn pak en een gespeelde geschokte blik van mij.

En ik heb eens meegemaakt dat een gast zich zo excessief volgoot met wijn dat hij aan tafel ten overstaan van het gezelschap en bediening, moest kotsen.
"Hier, een emmertje."
Streef ernaar je graf te bestormen met chocola in je ene en een glas wijn in je andere hand, een totaal opgebruikt lijf, helemaal versleten en gillend: "Whoa, wat een trip! Heb het heerlijk gehad!"
pi_38435835
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En die mensen noem je nog steeds vrienden?
Ja. Behalve dat zijn het erg leuke mensen.
Ik ben alleen niet zo dapper in het confronteren van mensen vandaar dat er nog niets van gezegd is .
En blijkbaar ben ik ook de enige die zich er aan stoort of de rest vind het niet boeiend genoeg om er iets van te zeggen.
Dus los ik het maar op zonder conflicten.
Gaat ook niet om heel veel geld. Meestal iets van rond de 5 euro. Maar het is voor mij meer het principe. Maar goed. Zoals ik al zei ik ben heel slecht in confrontaties aangaan. Ik vermijd ze liever.
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:54:30 #144
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_38439946
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:35 schreef Pune het volgende:
Ik liep eens op een borrel met een plateau vol champagneflutes op 1 hand om alle 50 gasten van een glaasje te voorzien. Terwijl ik me half naar een gast toebuig om een afwijkend aperitief als bestelling aan te nemen, begint een onverlaat aan mijn andere kant zo hup, de glaasjes van mijn blad af te pikken. Evenwicht weg, dienblad kantelt, helaas champagne over zijn pak en een gespeelde geschokte blik van mij.

En ik heb eens meegemaakt dat een gast zich zo excessief volgoot met wijn dat hij aan tafel ten overstaan van het gezelschap en bediening, moest kotsen.
"Hier, een emmertje."
als mensen dat bij mij doen, ben ik zo vrij om het hele dienblad over ze heen te gooien
ook al kon ik hem wel corrigeren. moeten ze er maar niks zomaar vanaf pakken
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  † In Memoriam † donderdag 1 juni 2006 @ 16:00:17 #145
43556 miss_dynastie
pi_38440206
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:13 schreef DayFairy het volgende:
Ik ben alleen niet zo dapper in het confronteren van mensen vandaar dat er nog niets van gezegd is .
En blijkbaar ben ik ook de enige die zich er aan stoort of de rest vind het niet boeiend genoeg om er iets van te zeggen.
Of misschien durft de rest ook niet zo goed.
Heb gehad dat ik met weinig geld en studiegenoten een zo goed als verplicht etentje had. Ik expres zuinig aan gedaan, had niet veel geld, had je mensen die heel veel te eten en drinken namen en toen de rekening kwam zeiden: we gaan de rekening delen, toch? Moest ik een flink bedrag meer betalen dan ik zelf op had gemaakt, maar dat doe ik toch écht niet hoor. Zeg dat dan vooraf, dan kan ik gelijk duidelijk maken dat ik geen zin heb het eten van zo goed als vreemden te betalen.

Een aantal mensen bleek hetzelfde te denken, maar heeft niks gezegd uit verlegenheid of zo. Maar daar heb ik niet zo'n last van in dit soort gevallen.
  donderdag 1 juni 2006 @ 18:47:14 #146
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38446242
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 13:58 schreef huize het volgende:
Ow en jij geloofd dat die overal nog zelf word gemaakt zeker.

Verassing, tenzij jij in een wat klassieker en duurder restaurant zit, kun je ervan uitgaan dat heel veel halffabricaten en heelfabricaten worden gebruikt.
Vriendin van me die in een restaurant heeft gewerkt heeft sindsdien de helft van alle restaurants afgeschreven omdat ze overal dezelfde heel- en halffabrikaten proeft.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_38446796
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 18:47 schreef gronk het volgende:

[..]

Vriendin van me die in een restaurant heeft gewerkt heeft sindsdien de helft van alle restaurants afgeschreven omdat ze overal dezelfde heel- en halffabrikaten proeft.
Ik ken het probleem. Al die tenten waar je meteen merkt welke trucjes ze gebruiken. Vis of vlees uit steamers, kan en klare sauzen, je gaat het gewoon herkennen als je zelf in keukens gewerkt heb. In eetcafes en dergelijke maakt het mij ook eigenlijk niet meer uit, maar in sommige restaurant kan ik echt teleurgesteld zijn...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 1 juni 2006 @ 19:12:17 #148
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_38447225
Dat zag je ook altijd bij Gordon Ramsey, dat programma dat hij restaurants ging helpen
pi_38449725
quote:
Ze kende het zeker alleen als croquemonsieur...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  donderdag 1 juni 2006 @ 22:38:50 #150
45206 Pietverdriet
pi_38456416
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 19:00 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik ken het probleem. Al die tenten waar je meteen merkt welke trucjes ze gebruiken. Vis of vlees uit steamers, kan en klare sauzen, je gaat het gewoon herkennen als je zelf in keukens gewerkt heb. In eetcafes en dergelijke maakt het mij ook eigenlijk niet meer uit, maar in sommige restaurant kan ik echt teleurgesteld zijn...
Ik ben niet zozeer teleur gesteld in de restaurants, maar in de mensen die deze troep blijven accepteren in restaurants.
pi_38456519
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben niet zozeer teleur gesteld in de restaurants, maar in de mensen die deze troep blijven accepteren in restaurants.
Da's waar, maar ik zie mezelf ook niet protesteren. Hoewel ik dat in een duurdere tent met hogere verwachtingen dan weer wel doe, gewoon netjes.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 1 juni 2006 @ 22:56:34 #152
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38457196
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 19:00 schreef Drive-r het volgende:

Ik ken het probleem. Al die tenten waar je meteen merkt welke trucjes ze gebruiken. Vis of vlees uit steamers, kan en klare sauzen, je gaat het gewoon herkennen als je zelf in keukens gewerkt heb.
't is ook 't verlies van je naieviteit. En da's eigenlijk best jammer.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:37:24 #153
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_38475062
Voor mijzelf ligt het gewoon aan de zaak waar ik me bevind. Als ik me in een gemiddelde lunchroom bevind verwacht ik postmix, kant en klare sauzen e.d. Zit ik in een wat duurder restaurant dan is mn verwachting weer anders.

Tuurlijk is het jammer dat zoveel zaken zo werken maar dat is nou eenmaal de realiteit.

ot:

Gast: Zeg, jongeman, de Grand Marnier, hoe groot is die, we hebben nog zin op een toetje maar niet te groot....
Ik:
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
  vrijdag 2 juni 2006 @ 15:28:29 #154
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_38476851
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 14:37 schreef huize het volgende:
Voor mijzelf ligt het gewoon aan de zaak waar ik me bevind. Als ik me in een gemiddelde lunchroom bevind verwacht ik postmix, kant en klare sauzen e.d. Zit ik in een wat duurder restaurant dan is mn verwachting weer anders.

Tuurlijk is het jammer dat zoveel zaken zo werken maar dat is nou eenmaal de realiteit.

ot:

Gast: Zeg, jongeman, de Grand Marnier, hoe groot is die, we hebben nog zin op een toetje maar niet te groot....
Ik:
Ik zou het ook op zijn minst dubieus vinden als meneer zijn zin op een toetje doet ...brrr
pi_38477333
quote:
Wat pas ergerlijk is, is zo een tafel met een groep mensen die komen eten, de rekening krijgen en die dan delen. Eentje zamelt het geld in. Iedereen geeft wat meer voor de fooi en diegene die het geld inzameld komt dan met de knaken betalen, past het verschil met de rekening (als dat er is) bij (of roomt het af) en betaald precies de rekening. Die heeft dan gegeten op de kosten van de rest van de groep. In een restaurant wat ik ken kwam tijdenlang zo een groep waar de "penningmeester" dat deed.
Yup, dat geintje ken ik. Zit je met 20 mensen te eten à 20 gulden (nog) per persoon. Na afloop allemaal even 20 ballen lappen. Als de pet rond is gegaan, blijkt dat 1 iemand niet betaald heeft. Wie? Wie? Niemand. Goh.
Allemaal een gulden extra betaald. Heeft er dus iemand voor een piek zitten schransen op kosten van de anderen
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 2 juni 2006 @ 15:46:47 #156
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38477475
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 15:42 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Yup, dat geintje ken ik. Zit je met 20 mensen te eten à 20 gulden (nog) per persoon. Na afloop allemaal even 20 ballen lappen. Als de pet rond is gegaan, blijkt dat 1 iemand niet betaald heeft. Wie? Wie? Niemand. Goh.
Allemaal een gulden extra betaald. Heeft er dus iemand voor een piek zitten schransen op kosten van de anderen
Dat is wel slecht
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38477552
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 15:46 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat is wel slecht
Ja he? We zijn er nooit achter gekomen wie het nou was

Andere misdragingen vind ik het trouwens als mensen zonder enig fatsoen door een restaurant gillen "dat ze iets niet lusten" of "vies vinden". Helemaal als mensen walgende geluiden gaan maken over dingen die zich op mijn bord bevinden. Ja, ik lust olijven/fetakaas/mossels, gek he?
Dat is ook een teken van slechte opvoeding m.i.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:47:18 #158
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_38481385
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:01:57 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  † In Memoriam † zaterdag 9 september 2006 @ 11:00:07 #159
43556 miss_dynastie
pi_41642783
Eergisteren naar een leuk houtovenpizzeriaatje hier in de stad.
Komt er een enorme kakmadam binnen, die na het bekijken van de kaart een pizza en een witte wijn bestelt die als 'mousserend' op de kaart staat. Vervolgens komt de wijn en gaat ze zitten zeuren over de bubbeltjes die erin zitten. Nou ja, na even nadenken besluit ze de wijn toch maar te houden.
Vervolgens komt de pizza, eet ze hem op en als de bediening nadat de borden leeg zijn vraagt of het allemaal gesmaakt heeft, moet madam toch even iets kwijt: even een tipje. De bodem was niet overal even hard, hier en daar écht harde stukken (lees: niet zo soppig als van diepvriespizza's, want het was écht prima te eten hoor), daar moeten ze echt wat aan doen.
Ik moest echt mijn best doen om d'r niet midden in d'r gezicht uit te lachen. Een HOUTOVEN pizzeria Ach ja
  zaterdag 9 september 2006 @ 11:16:03 #160
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41643036
Sommige vrouwen hebben de rare gewoonte dat ze in de 'toestand' zitten dat ze alles en iedereen de maat moeten nemen. 'Ik ga nu de rol spelen van de ontevreden klant'. Kun je doen wat je wilt, maar d'r is toch altijd wel iets niet goed.

't bizarre is inderdaad wel dat dat soort gedrag nog wel eens hopeloos out-of-context is. In een cafe gaan klagen dat de spuitslagroom bij de appeltaart niet de goede is, en dat ze geklopte slagroom had verwacht
pi_41644569
ik heb eens een man gehad die volleig door het lint ging omdat ik 5 muntjes van 50 cent terug gaf ipv een twee euro stuk, terwijl ik hem net had uitgeklegt dta ik niks anders had, en ik ook even geen m0ge;lijkheid tot wisellen had.
  zaterdag 9 september 2006 @ 12:52:36 #162
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41645000
Ja natuurlijk! Je gaf teveel wisselgeld terug!
pi_41645162
pi_41647940
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 12:33 schreef lesley het volgende:
ik heb eens een man gehad die volleig door het lint ging omdat ik 5 muntjes van 50 cent terug gaf ipv een twee euro stuk, terwijl ik hem net had uitgeklegt dta ik niks anders had, en ik ook even geen m0ge;lijkheid tot wisellen had.
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
pi_41647992
haha slim, ik bedoel 4
pi_43566932
In het restaurant waar ik werkte:

Klant: "Juffrouw, zit er bij de tournedos ook vlees?"

Een andere klant had een slakkenvorkje gepikt, en in de achterzak van haar witte broek gestopt.
Naderhand liep ze rond met een grote vetvlek op haar kont, waardoor we het vorkje prima konden zien zitten. We hebben het niet terug gevraagd, ze had zichzelf al genoeg voor lul gezet.
Gutopboale
pi_43567571
quote:
Het kan nog veel erger. Als na afloop van het copieuze diner iemand vriendelijk voorstelt dat hij de rekening wel even voorschiet, en alvast met de ober naar het pinapparaat wandelt terwijl de rest hutje bij mutje legt, en die daarna tevreden lachend zijn portefeuille -met daarin de factuur- in zijn binnenzak schuift, dan is dat een ondernemer die het diner zojuist van zijn zakelijke rekening betaald heeft en die aan de daaruit ontstane aftrekpost netto al gauw 40% van het rekeningbedrag overhoudt. Verdient lekker hoor, chic dineren met vrienden en familie!
  woensdag 15 november 2006 @ 07:43:49 #168
45206 Pietverdriet
pi_43568073
quote:
Op woensdag 15 november 2006 04:13 schreef dvr het volgende:

[..]

Het kan nog veel erger. Als na afloop van het copieuze diner iemand vriendelijk voorstelt dat hij de rekening wel even voorschiet, en alvast met de ober naar het pinapparaat wandelt terwijl de rest hutje bij mutje legt, en die daarna tevreden lachend zijn portefeuille -met daarin de factuur- in zijn binnenzak schuift, dan is dat een ondernemer die het diner zojuist van zijn zakelijke rekening betaald heeft en die aan de daaruit ontstane aftrekpost netto al gauw 40% van het rekeningbedrag overhoudt. Verdient lekker hoor, chic dineren met vrienden en familie!
Sinds wanneer zijn zakendiners weer aftrekbaar?
pi_43572250
DE BTW is toch niet verekenbaar maar de rest toch wel?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  woensdag 15 november 2006 @ 11:59:23 #170
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43572852
quote:
Op woensdag 15 november 2006 07:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als deze nodig zijn voor het uitoefenen van je vak ( zoals in mijn geval sales ) dan zijn die nota's wel erg welkom.
Ik zat vaak in het buitenland en moest dan ergens eten ( dat was altijd op kosten van het bedrijf )
Voorwaarde was wel dat je afrekende met je company cc en de nota goed bewaarde.
Ik ga er wel vanuit dat mijn baas dat opvoerde als aftrekpost.
  woensdag 15 november 2006 @ 12:24:16 #171
45206 Pietverdriet
pi_43573447
AFAIK is de aftrekbaarheid van zakendiner en lunches al een slordige 20 jaar geleden afgeschaft, ik vroeg me dus af of dit weer is ingevoerd.
Dat je het kan declareren bij de baas is wat anders als een fiscale afrekpost.
pi_43573856
quote:
Op woensdag 15 november 2006 07:43 schreef Pietverdriet het volgende:

Al heel lang, de periode dat ze niet aftrekbaar waren heeft maar heel kort geduurd. De afgelopen +/- 10 jaar waren ze voor 90% van het nettobedrag aftrekbaar van de winst, sinds 2005 voor 75%. Je mag ook een drempelbedrag van 4000 euro hanteren en daarboven 100% aftrekken. Maar ja, dan moet je voor 16000 euro lunchen en dineren voordat dat interessant wordt.
  woensdag 15 november 2006 @ 12:47:19 #173
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43573951
quote:
Op woensdag 15 november 2006 12:42 schreef dvr het volgende:

[..]

Al heel lang, de periode dat ze niet aftrekbaar waren heeft maar heel kort geduurd. De afgelopen +/- 10 jaar waren ze voor 90% van het nettobedrag aftrekbaar van de winst, sinds 2005 voor 75%. Je mag ook een drempelbedrag van 4000 euro hanteren en daarboven 100% aftrekken. Maar ja, dan moet je voor 16000 euro lunchen en dineren voordat dat interessant wordt.
juistem en daar komt een middelgroot bedrijf, met een flink mgmt en salesforce al gauw aan hoor.
voor een weekje buitenland zat ik al gauw op 1500-2000 aan nota's.
Nu begrijp ik ook waarom mijn baas de nota's graag zo hoog mogelijk wilde hebben
pi_43574384
quote:
Op woensdag 15 november 2006 12:47 schreef SHE het volgende:

Nu begrijp ik ook waarom mijn baas de nota's graag zo hoog mogelijk wilde hebben
Nou, dat werkt alleen als je de gasten hun deel van de dinerkosten aan je (d.w.z. aan jou privé) laat terugbetalen - als dat niet gebeurt is al dat buiten de deur eten per saldo gewoon een kostenpost.
Misschien wilde je baas over die drempel komen, of mocht hij de airmiles op die creditcard privé gebruiken.
Of misschien hield hij van mollige vrouwen om zich heen
  woensdag 15 november 2006 @ 15:00:15 #175
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_43577810
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:01:57 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_43590442
quote:
Op zondag 28 mei 2006 13:55 schreef SHE het volgende:
Mijn eerste avond ( lees sollicitatie ) in Get Down Cafe Utrecht tijdens mijn studie tijd. Ik had al wel ruim barervaring, maar was erg zenuwachtig omdat ik als enige meisje een bar alleen zou draaien...en dat in een toko vol bronstige late teens en jonge twintigers. Als klap op de vuurpijl doet het barpersoneel om de 2 uur ook nog een kleine 'act' op de bar ..het welbekende heehoo liedje

Sjors staat daar dus achter de bar lekker te tanken om de zenuwen weg te werken ( wij mochten drinken achter de bar ) ..maar ik was zo godsgruwelijk zenuwachtig dat ik voor dat we opengingen al ruim een liter wijn had weggewerkt.
Lang verhaal kort....bij de eerste bar act kon ik mijn evenwicht nog wel bewaren....bij de tweede lazerde ik er vanaf...molde 300 glazen en had een liter shooter over mijn shirtje en broek

Ik ben overigens aangenomen
nostalgie

Mijn cooldown herinneringen komen naar boven... Dank hiervoor!
pi_43677421
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:15 schreef huize het volgende:
Doet die kennelijk toch iets goed met zn dressing !
jij noemt het goed, ik noem het tragisch.
pi_43677604
quote:
Wat een rotstreek, ik lunch ook vaak samen met een groep vrienden maar de fooi gaat echt wel helemaal naar het personeel en om dat niet zo te doen zou ik echt schoftig vinden.
pi_43677624
quote:
Op zondag 28 mei 2006 13:59 schreef SHE het volgende:
Sowieso vraag ik me af , wat jouw definitie van een acceptabel etablissement is, als je daar komt waar ze je koffieboontjes voorschotelen bij de koffie
En waarom is dat in godsnaam nou weer niet okee
pi_43683553
Ook zo'n mooie: `Die hertenbiefstuk,wat voor vlees is dat eigenlijk?`
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')