Jezus, dat kun je toch geen CAO noemen!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:48 schreef tim2308 het volgende:
Ahum.... Laat ik mijn avond niet bederven en gewoon maar naar deze link wijzen http://www.fatsoenlijkehorecacao.nl/inhoud_punten.asp
Meer een blunder van de bediening dan van de gast dus en niet echt thuis in dit topic.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:46 schreef Mapani het volgende:
De allereerste avond dat ik op mijn werk in het restaurant mocht bedienen at er een grote groep. Bij het hoofdgerecht kregen ze verschillende sauzen. Die werden in sauskommen op dienblaadjes gezet, en wij gingen die dan netjes op de tafels zetten. Er stond nog 1 kommetje op mijn dienblaadje, en ik was bezig de een na laatste in te zetten, toen mijn dienblaadje kapseisde, en de saus in de nek van een sjieke dame belandde. De champignons dreven over haar rug naar beneden. Op hetzelfde moment zegt ze tegen haar overbuurvrouw: ik krijg het opeens heel warm.
Gelukkig droeg ze een vest dat ze uit kon trekken, en dat mijn baas mocht laten stomen.Toen dacht ik dat ik mijn baantje wel gedag kon zeggen. Tot mijn stomme verbazing lag mijn baas in de keuken dubbel van het lachen. Ik werk er nog steeds.
Beetje offtopic misschien maar dat doen twee vrienden van ons in cafe ook nog al eens. Sindsdien zorgen we ervoor dat we zelf het bij elkaar gelegde geld afgeven aan de kassa met de vriendelijke mededeling dat het wisselgeld voor de betreffende barmannen is.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat pas ergerlijk is, is zo een tafel met een groep mensen die komen eten, de rekening krijgen en die dan delen. Eentje zamelt het geld in. Iedereen geeft wat meer voor de fooi en diegene die het geld inzameld komt dan met de knaken betalen, past het verschil met de rekening (als dat er is) bij (of roomt het af) en betaald precies de rekening. Die heeft dan gegeten op de kosten van de rest van de groep. In een restaurant wat ik ken kwam tijdenlang zo een groep waar de "penningmeester" dat deed.
Ik snap het niet echt..quote:Op woensdag 31 mei 2006 00:07 schreef Stansfield het volgende:
Ik kan me ook niet iets herinneren wat erg grappig was en opzich wel een blunder van een gast. Gingen we met ons team als seizoenafsluiter onbeperkt steengrillen in een restaurant. En dan doen ze bij een nieuwe steen zout erop. Dus één lolbroek denk ik draai dat dopje los kan je lachen. Maar die gozer die daar werkt heeft natuurlijk veel vaker van die teams met lolbroeken gehad. Dus wij kijken wat er gebeurt. Hij legt de steen neer pakt de zout doet zijn duim op de deksel voor een gedeelte en strooit er zout op en legt het weer neer. Erg grappig was dat dat die lolbroek zijn standaard grapje mislukte.
En die mensen noem je nog steeds vrienden?quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:38 schreef DayFairy het volgende:
[..]
Beetje offtopic misschien maar dat doen twee vrienden van ons in cafe ook nog al eens. Sindsdien zorgen we ervoor dat we zelf het bij elkaar gelegde geld afgeven aan de kassa met de vriendelijke mededeling dat het wisselgeld voor de betreffende barmannen is.
Nou, gewoon...Een gast die lollig probeert te zijn, terwijl de bediening die grap allang kent. Uit voorzorg drukt de ober zijn vinger op het dopje, omdat hij weet dat er regelmatig mensen zijn die het dopje losdraaien met als risico dat het hele zoutvaatje over de steen heengaat.quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:18 schreef heaven7 het volgende:
Ik snap het niet echt..
Dat zou ik geweest kunnen zijn. Ik ben fan van verse (sinaasappel)sap en cappuccino. Soms gaat m'n voorkeur uit naar sap en soms naar cappuccino. Sap uit pak/fles is een dikke no/no voor mij.quote:Op zondag 28 mei 2006 16:11 schreef Chielus het volgende:
Een die ik al zo vaak heb meegemaakt;
Gast; Heeft u Verse Jus d'Orange.
Ik; Nee helaas, alleen uit fles.
Gast; Oh doe dan maar een Cappucino...
Ik:(Soms denk ik gewoon dat ze je gewoon willen pesten).
Dat is ook helemaal niet vreemd. Naast het feit dat het uit pak minder lekker is staat de prijs ook totaal niet in verhouding. ¤1,75 oid voor een glaasje sap uit pakquote:Op donderdag 1 juni 2006 03:03 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Dat zou ik geweest kunnen zijn. Ik ben fan van verse (sinaasappel)sap en cappuccino. Soms gaat m'n voorkeur uit naar sap en soms naar cappuccino. Sap uit pak/fles is een dikke no/no voor mij.
Dus ik vind het niet zo heel vreemd.
Inderdaad... die bagger hoef ik ook niet. Als ik sinaasappelsap uit pak wil ga ik wel naar de supermarktquote:Op donderdag 1 juni 2006 09:34 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Dat is ook helemaal niet vreemd. Naast het feit dat het uit pak minder lekker is staat de prijs ook totaal niet in verhouding. ¤1,75 oid voor een glaasje sap uit pak![]()
Da's geen blunder, zolang ze het fatsoenlijk vraagt.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:36 schreef Loontjah het volgende:
Ook een blunder: een deftige vrouw wou weten wat een tosti was![]()
Nerdjequote:Op donderdag 1 juni 2006 11:49 schreef Horsemen77 het volgende:
[..]
Inderdaad... die bagger hoef ik ook niet. Als ik sinaasappelsap uit pak wil ga ik wel naar de supermarktBeetje vreemd dat zo'n nerdje raar staat te kijken als je iets anders bestelt omdat ze geen verse sinaasappelsap hebben.
Ah dus je bedoelt specifiek van verse sinaasappelsap naar capuccino? Dat verandert de zaakquote:Op donderdag 1 juni 2006 12:01 schreef Chielus het volgende:
[..]
Nerdje![]()
![]()
Ik heb alleen bedoeld dat ik het al zo vaak mee gemaakt heb, dat ik het opvallend vind worden. Het veranderen naar deze combinatie. Ik ben echt niet te beroerd om voor jou een Cappucino te gaan maken hoor.
Yep....quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:03 schreef Horsemen77 het volgende:
[..]
Ah dus je bedoelt specifiek van verse sinaasappelsap naar capuccino? Dat verandert de zaak
Bij mij wisselen verse jus en cappuccino stuivertje afhankelijk van bui. Dus als ik trek in jus heb en die blijkt niet vers te zijn dan ga ik voor cappuccinoquote:Op donderdag 1 juni 2006 12:01 schreef Chielus het volgende:
[..]
Nerdje![]()
![]()
Ik heb alleen bedoeld dat ik het al zo vaak mee gemaakt heb, dat ik het opvallend vind worden. Het veranderen naar deze combinatie. Ik ben echt niet te beroerd om voor jou een Cappucino te gaan maken hoor.
Zo'n quicklunch is echt iets voor mij! Waar is dat ergens?quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:36 schreef Loontjah het volgende:
Hele lap tekst met o.a. het quicklunch verhaal
Ja. Behalve dat zijn het erg leuke mensen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En die mensen noem je nog steeds vrienden?
als mensen dat bij mij doen, ben ik zo vrij om het hele dienblad over ze heen te gooienquote:Op donderdag 1 juni 2006 13:35 schreef Pune het volgende:
Ik liep eens op een borrel met een plateau vol champagneflutes op 1 hand om alle 50 gasten van een glaasje te voorzien. Terwijl ik me half naar een gast toebuig om een afwijkend aperitief als bestelling aan te nemen, begint een onverlaat aan mijn andere kant zo hup, de glaasjes van mijn blad af te pikken. Evenwicht weg, dienblad kantelt, helaas champagne over zijn pak en een gespeelde geschokte blik van mij.
En ik heb eens meegemaakt dat een gast zich zo excessief volgoot met wijn dat hij aan tafel ten overstaan van het gezelschap en bediening, moest kotsen.
"Hier, een emmertje."
Of misschien durft de rest ook niet zo goed.quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:13 schreef DayFairy het volgende:
Ik ben alleen niet zo dapper in het confronteren van mensen vandaar dat er nog niets van gezegd is.
En blijkbaar ben ik ook de enige die zich er aan stoort of de rest vind het niet boeiend genoeg om er iets van te zeggen.
Vriendin van me die in een restaurant heeft gewerkt heeft sindsdien de helft van alle restaurants afgeschreven omdat ze overal dezelfde heel- en halffabrikaten proeft.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:58 schreef huize het volgende:
Ow en jij geloofd dat die overal nog zelf word gemaakt zeker.![]()
Verassing, tenzij jij in een wat klassieker en duurder restaurant zit, kun je ervan uitgaan dat heel veel halffabricaten en heelfabricaten worden gebruikt.
Ik ken het probleem. Al die tenten waar je meteen merkt welke trucjes ze gebruiken. Vis of vlees uit steamers, kan en klare sauzen, je gaat het gewoon herkennen als je zelf in keukens gewerkt heb. In eetcafes en dergelijke maakt het mij ook eigenlijk niet meer uit, maar in sommige restaurant kan ik echt teleurgesteld zijn...quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:47 schreef gronk het volgende:
[..]
Vriendin van me die in een restaurant heeft gewerkt heeft sindsdien de helft van alle restaurants afgeschreven omdat ze overal dezelfde heel- en halffabrikaten proeft.![]()
Ze kende het zeker alleen als croquemonsieur...quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:36 schreef Loontjah het volgende:
Ook een blunder: een deftige vrouw wou weten wat een tosti was![]()
Ik ben niet zozeer teleur gesteld in de restaurants, maar in de mensen die deze troep blijven accepteren in restaurants.quote:Op donderdag 1 juni 2006 19:00 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik ken het probleem. Al die tenten waar je meteen merkt welke trucjes ze gebruiken. Vis of vlees uit steamers, kan en klare sauzen, je gaat het gewoon herkennen als je zelf in keukens gewerkt heb. In eetcafes en dergelijke maakt het mij ook eigenlijk niet meer uit, maar in sommige restaurant kan ik echt teleurgesteld zijn...
Da's waar, maar ik zie mezelf ook niet protesteren. Hoewel ik dat in een duurdere tent met hogere verwachtingen dan weer wel doe, gewoon netjes.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben niet zozeer teleur gesteld in de restaurants, maar in de mensen die deze troep blijven accepteren in restaurants.
't is ook 't verlies van je naieviteit. En da's eigenlijk best jammer.quote:Op donderdag 1 juni 2006 19:00 schreef Drive-r het volgende:
Ik ken het probleem. Al die tenten waar je meteen merkt welke trucjes ze gebruiken. Vis of vlees uit steamers, kan en klare sauzen, je gaat het gewoon herkennen als je zelf in keukens gewerkt heb.
Ik zou het ook op zijn minst dubieus vinden als meneer zijn zin op een toetje doet ...brrrquote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:37 schreef huize het volgende:
Voor mijzelf ligt het gewoon aan de zaak waar ik me bevind. Als ik me in een gemiddelde lunchroom bevind verwacht ik postmix, kant en klare sauzen e.d. Zit ik in een wat duurder restaurant dan is mn verwachting weer anders.
Tuurlijk is het jammer dat zoveel zaken zo werken maar dat is nou eenmaal de realiteit.
ot:
Gast: Zeg, jongeman, de Grand Marnier, hoe groot is die, we hebben nog zin op een toetje maar niet te groot....
Ik:![]()
Yup, dat geintje ken ik. Zit je met 20 mensen te eten à 20 gulden (nog) per persoon. Na afloop allemaal even 20 ballen lappen. Als de pet rond is gegaan, blijkt dat 1 iemand niet betaald heeft. Wie? Wie? Niemand. Goh.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat pas ergerlijk is, is zo een tafel met een groep mensen die komen eten, de rekening krijgen en die dan delen. Eentje zamelt het geld in. Iedereen geeft wat meer voor de fooi en diegene die het geld inzameld komt dan met de knaken betalen, past het verschil met de rekening (als dat er is) bij (of roomt het af) en betaald precies de rekening. Die heeft dan gegeten op de kosten van de rest van de groep. In een restaurant wat ik ken kwam tijdenlang zo een groep waar de "penningmeester" dat deed.
Dat is wel slechtquote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:42 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Yup, dat geintje ken ik. Zit je met 20 mensen te eten à 20 gulden (nog) per persoon. Na afloop allemaal even 20 ballen lappen. Als de pet rond is gegaan, blijkt dat 1 iemand niet betaald heeft. Wie? Wie? Niemand. Goh.
Allemaal een gulden extra betaald. Heeft er dus iemand voor een piek zitten schransen op kosten van de anderen![]()
Ja he? We zijn er nooit achter gekomen wie het nou wasquote:
quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:33 schreef lesley het volgende:
ik heb eens een man gehad die volleig door het lint ging omdat ik 5 muntjes van 50 cent terug gaf ipv een twee euro stuk, terwijl ik hem net had uitgeklegt dta ik niks anders had, en ik ook even geen m0ge;lijkheid tot wisellen had.
Het kan nog veel erger. Als na afloop van het copieuze diner iemand vriendelijk voorstelt dat hij de rekening wel even voorschiet, en alvast met de ober naar het pinapparaat wandelt terwijl de rest hutje bij mutje legt, en die daarna tevreden lachend zijn portefeuille -met daarin de factuur- in zijn binnenzak schuift, dan is dat een ondernemer die het diner zojuist van zijn zakelijke rekening betaald heeft en die aan de daaruit ontstane aftrekpost netto al gauw 40% van het rekeningbedrag overhoudt. Verdient lekker hoor, chic dineren met vrienden en familie!quote:Op zondag 28 mei 2006 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Sinds wanneer zijn zakendiners weer aftrekbaar?quote:Op woensdag 15 november 2006 04:13 schreef dvr het volgende:
[..]
Het kan nog veel erger. Als na afloop van het copieuze diner iemand vriendelijk voorstelt dat hij de rekening wel even voorschiet, en alvast met de ober naar het pinapparaat wandelt terwijl de rest hutje bij mutje legt, en die daarna tevreden lachend zijn portefeuille -met daarin de factuur- in zijn binnenzak schuift, dan is dat een ondernemer die het diner zojuist van zijn zakelijke rekening betaald heeft en die aan de daaruit ontstane aftrekpost netto al gauw 40% van het rekeningbedrag overhoudt. Verdient lekker hoor, chic dineren met vrienden en familie!![]()
Als deze nodig zijn voor het uitoefenen van je vak ( zoals in mijn geval sales ) dan zijn die nota's wel erg welkom.quote:Op woensdag 15 november 2006 07:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn zakendiners weer aftrekbaar?
Al heel lang, de periode dat ze niet aftrekbaar waren heeft maar heel kort geduurd. De afgelopen +/- 10 jaar waren ze voor 90% van het nettobedrag aftrekbaar van de winst, sinds 2005 voor 75%. Je mag ook een drempelbedrag van 4000 euro hanteren en daarboven 100% aftrekken. Maar ja, dan moet je voor 16000 euro lunchen en dineren voordat dat interessant wordt.quote:Op woensdag 15 november 2006 07:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Sinds wanneer zijn zakendiners weer aftrekbaar?
juistem en daar komt een middelgroot bedrijf, met een flink mgmt en salesforce al gauw aan hoor.quote:Op woensdag 15 november 2006 12:42 schreef dvr het volgende:
[..]
Al heel lang, de periode dat ze niet aftrekbaar waren heeft maar heel kort geduurd. De afgelopen +/- 10 jaar waren ze voor 90% van het nettobedrag aftrekbaar van de winst, sinds 2005 voor 75%. Je mag ook een drempelbedrag van 4000 euro hanteren en daarboven 100% aftrekken. Maar ja, dan moet je voor 16000 euro lunchen en dineren voordat dat interessant wordt.
Nou, dat werkt alleen als je de gasten hun deel van de dinerkosten aan je (d.w.z. aan jou privé) laat terugbetalen - als dat niet gebeurt is al dat buiten de deur eten per saldo gewoon een kostenpost.quote:Op woensdag 15 november 2006 12:47 schreef SHE het volgende:
Nu begrijp ik ook waarom mijn baas de nota's graag zo hoog mogelijk wilde hebben![]()
nostalgiequote:Op zondag 28 mei 2006 13:55 schreef SHE het volgende:
Mijn eerste avond ( lees sollicitatie ) in Get Down Cafe Utrecht tijdens mijn studie tijd. Ik had al wel ruim barervaring, maar was erg zenuwachtig omdat ik als enige meisje een bar alleen zou draaien...en dat in een toko vol bronstige late teens en jonge twintigers. Als klap op de vuurpijl doet het barpersoneel om de 2 uur ook nog een kleine 'act' op de bar ..het welbekende heehoo liedje
Sjors staat daar dus achter de bar lekker te tanken om de zenuwen weg te werken ( wij mochten drinken achter de bar ) ..maar ik was zo godsgruwelijk zenuwachtig dat ik voor dat we opengingen al ruim een liter wijn had weggewerkt.
Lang verhaal kort....bij de eerste bar act kon ik mijn evenwicht nog wel bewaren....bij de tweede lazerde ik er vanaf...molde 300 glazen en had een liter shooter over mijn shirtje en broek
Ik ben overigens aangenomen![]()
jij noemt het goed, ik noem het tragisch.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:15 schreef huize het volgende:
Doet die kennelijk toch iets goed met zn dressing !
Wat een rotstreek, ik lunch ook vaak samen met een groep vrienden maar de fooi gaat echt wel helemaal naar het personeel en om dat niet zo te doen zou ik echt schoftig vinden.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
En waarom is dat in godsnaam nou weer niet okeequote:Op zondag 28 mei 2006 13:59 schreef SHE het volgende:
Sowieso vraag ik me af , wat jouw definitie van een acceptabel etablissement is, als je daar komt waar ze je koffieboontjes voorschotelen bij de koffie![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |