abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 27 mei 2006 @ 18:39:05 #61
43556 miss_dynastie
pi_38276195
Nadat je bij binnenkomst netjes te horen krijgt dat er wegens ziekte onderbezetting in de keuken is, netjes een drankje en extra stokbrood aangeboden krijgt toch na een minuut of dertig met een grote bek de keuken in lopen waar je eten blijft.
pi_38279189
Ben ik nou gek, of kloppen al die reacties hierboven niet? Dit gaat toch over blunders van gasten, en dat andere topic over blunders van restaurants etc.
pi_38279525
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 13:39 schreef huize het volgende:
[..]
Dressing over de salade was waterig....sorry maar deze is al jaar en dag dezelfde en word kant en klaar ingekocht.
[..]
Dat is inderdaad schandalig!

tvp
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zondag 28 mei 2006 @ 00:25:47 #64
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_38289369
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:01:55 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_38292026
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 20:02 schreef piepster het volgende:
Ben ik nou gek, of kloppen al die reacties hierboven niet? Dit gaat toch over blunders van gasten, en dat andere topic over blunders van restaurants etc.
Nee, je bent niet gek
Maar het gaat alweer OT nu
pi_38292197
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:25 schreef Mikkie het volgende:
Of van die mensen met fooi: Moeten ze 54,90 afrekenen: "Doe maar 55." Steek het dan maar in je reet, zeikerd . En dat heeft niks met ondankbaarheid te maken; het is gewoon een belediging.
Dat is nog niet het ergste. Wat erger is dat mensen je roepen en dan met een groots en gul gebaar iets in je hand drukken zonder dat jij (en de buren van die persoon) kan zien wat er in zit. Loop je naar achter, zie je dat er 4 stuivers in je hand liggen
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  zondag 28 mei 2006 @ 04:55:48 #67
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_38292807
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:49 schreef -Wolf- het volgende:
mooi topic
Dank je.
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
  zondag 28 mei 2006 @ 05:23:49 #68
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38292932
quote:
Of van die mensen met fooi: Moeten ze 54,90 afrekenen: "Doe maar 55." Steek het dan maar in je reet, zeikerd . En dat heeft niks met ondankbaarheid te maken; het is gewoon een belediging.
Dat doe ik altijd bij de pizzajongen. Als ze bij dat bedrijf bewust 9,80 euro vragen voor een pizza... nou dan? Wat is er verkeerd aan als ik die 20 cent aan hem geef?

Op restaurant is het wel een beetje anders, dat geef ik toe.
---verdwijnt---
pi_38294400
Ooit eens een echtpaar gehad wat buiten proporties duur aan het eten was. Duurste van de kaart, duurste wijnen, champagne. Sigaren. Alles er op en aan. De rekening ging voor 2 personen over de 900 euro. Volgevreten en zat hebben ze geprobeert het pand te verlaten, zonder te betalen welliswaar. Afijn heel gedoe politie dr bij, bleek dat het 2 oplichter zijn die diet dagelijks in restaurants in de buurt deden. Uit eindelijk kregen we via het politie rapport nog complimenten. Ze hadden dr spijt van, en ze hebben nog nooit ZO lekker gegeten en gedronken.
  zondag 28 mei 2006 @ 11:04:48 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_38294593
Wat pas ergerlijk is, is zo een tafel met een groep mensen die komen eten, de rekening krijgen en die dan delen. Eentje zamelt het geld in. Iedereen geeft wat meer voor de fooi en diegene die het geld inzameld komt dan met de knaken betalen, past het verschil met de rekening (als dat er is) bij (of roomt het af) en betaald precies de rekening. Die heeft dan gegeten op de kosten van de rest van de groep. In een restaurant wat ik ken kwam tijdenlang zo een groep waar de "penningmeester" dat deed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_38294676
quote:
Op zondag 28 mei 2006 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat pas ergerlijk is, is zo een tafel met een groep mensen die komen eten, de rekening krijgen en die dan delen. Eentje zamelt het geld in. Iedereen geeft wat meer voor de fooi en diegene die het geld inzameld komt dan met de knaken betalen, past het verschil met de rekening (als dat er is) bij (of roomt het af) en betaald precies de rekening. Die heeft dan gegeten op de kosten van de rest van de groep. In een restaurant wat ik ken kwam tijdenlang zo een groep waar de "penningmeester" dat deed.
Brrr, ik kan het me voorstellen. De mensen met wie ik ga eten, hebben daar echter weinig last van. Ik verbaas me juist altijd over de enorm fooi die er ontstaat als de rekening gedeeld wordt, iedereen rond lekker makkelijk af, het tikt vaak aardig aan. Wij hebben tegenwoordig een erg populaire vegetarische schotel op de kaart staan, met wat welriekende kazen uit de oven. Al meerdere verhalen gehoord van de bediening, dat gasten eerst dachten dat iemand zijn schoenen had uitgetrokken en vervolgens pas de geur konden plaatsen. Eigenlijk beetje slecht van ons natuurlijk, maar het gerecht is heelijkr en erg populair.... kan moeilijk de geur gaan onderdrukken...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 28 mei 2006 @ 11:12:37 #72
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_38294719
Behalve ruim 85 euro aan wisselgeld laten liggen op de balie terwijl ik ze drie keer terugriep? .

Na het werken de wc's schoonmaken was ook tof, rotten.com is er niks bij. Had ik mijn camera gehad was ik nu ruim voorzien geweest in velerlei chantagemateriaal. .
power to the people
  zondag 28 mei 2006 @ 12:22:39 #73
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_38296330
Lekker al die reacties op een kant en klare dressing, post die liever in een ander topic, het ging om een eetcafé, niet over een sterrenrestaurant.
Ik zal hier voor alle Kookgoden dan nog wat verklappen, de mayonaise bij de frietboer maakt hij ook niet zelf. ( )

Maar verder ontopic, zat van dit soort zaken meegemaakt.
-Gast die vraagt of die biefstuk uit de frituur kan komen want zo doet hij het thuis ook altijd en vindt ie lekker.

-Bij een gast die niet had zitten opletten bij de presentatie van de grechten bij een walkin-dinner;
Heeft het allemaal gesmaakt?;
Ja, het was heerlijk, maar wat was het nu exact voor vlees.
Dat waren Texelse lamshaasjes meneer,
Oke bedankt, ik wist wel dat het wild was, maar ik kan het onderscheid tussen konijn of haas niet zo goed maken.

Aan mij vragen wat een lekkere keus zou zijn, ik opper als voorgerecht iets met WIldziwijnham, Gast: "nee, ik mag geen varken"en daarna als hoofdgerecht een Varkensoester bestellen.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_38296860
In hoeverre iemand iets van eten weet, is vaak een goede graadmeter voor algemene ontwikkeling.

Ik had een keer een date met een jongen, hadden we koffie na het eten besteld. Koffie wordt geserveerd met een schaaltje koffieboontjes. Ik steek er gelijk eentje in m'n mond; hmmm lekker!
Zijn reactie: 'Dat zijn toch geen echte koffiebonen?'.
Nee, duhhhh, blijkbaar had hij nog nooit een chocolade koffieboon gezien.

Afknapper!!

Mensen die niet weten wat in restaurants wordt bedoeld met 'rare/ medium/ well done' of varkenshaas of kalfsoester zijn echt boeren...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_38298006
quote:
Op zondag 28 mei 2006 12:22 schreef Chielus het volgende:
Lekker al die reacties op een kant en klare dressing, post die liever in een ander topic, het ging om een eetcafé, niet over een sterrenrestaurant.
quote:
TS
..Bij mijn werk in een klassiekere Frans restaurant,..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
  zondag 28 mei 2006 @ 13:21:43 #76
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_38298071

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:01:56 ]
Zerg schreef:
pi_38298640
quote:
Op zondag 28 mei 2006 13:21 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Die 20 cent is een fooi. Fooi geef als blijk van dank voor de service die verleend is. Een bedrag van 20 cent is niks, als je bedenkt dat die kerel voor jou door weer en wind is gegaan (in de winter dan ). Maar met pizzadudes vind ik dat nog iets anders. Als je in een restaurant tig keer aan tafel komt, alles goed voor de mensen regelt, zorgt dat alles naar wens is en er niks fout gaat, en je krijgt tien cent voor de service, dan mogen ze die in hun hol stoppen.
Ik vind fooi bullshit. Ik doe 't, omdat 't gebruikelijk is en omdat ik mensen wel wat gun, maar het slaat werkelijk nergens op.
Namelijk, voor die geweldige service waar jij het over hebt krijgen die mensen als 't goed is gewoon salaris. Er wordt niet anders verwacht, lijkt me. Je werkt voor je geld, en als je dat geld wilt, dan werk je goed, zo niet, volgt er ontslag. Dat heeft helemaal niks met fooi te maken.

Daarnaast werk ik in verkoop (ook in horeca gewerkt, dus ja, ik weet waar ik 't over heb) en ik verdien veel minder (logisch, tis overdag en ook fysiek minder zwaar werk) maar ik krijg géén fooi! Duh! Ik vind 't echt belachelijk als je als bediening in 'n restaurant boos wordt als mensen je dus maar 10 cent fooi geven. Take it or leave it, het is een extra'tje, geen verplichting.
  zondag 28 mei 2006 @ 13:55:05 #78
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_38299203
Mijn eerste avond ( lees sollicitatie ) in Get Down Cafe Utrecht tijdens mijn studie tijd. Ik had al wel ruim barervaring, maar was erg zenuwachtig omdat ik als enige meisje een bar alleen zou draaien...en dat in een toko vol bronstige late teens en jonge twintigers. Als klap op de vuurpijl doet het barpersoneel om de 2 uur ook nog een kleine 'act' op de bar ..het welbekende heehoo liedje

Sjors staat daar dus achter de bar lekker te tanken om de zenuwen weg te werken ( wij mochten drinken achter de bar ) ..maar ik was zo godsgruwelijk zenuwachtig dat ik voor dat we opengingen al ruim een liter wijn had weggewerkt.
Lang verhaal kort....bij de eerste bar act kon ik mijn evenwicht nog wel bewaren....bij de tweede lazerde ik er vanaf...molde 300 glazen en had een liter shooter over mijn shirtje en broek

Ik ben overigens aangenomen
  zondag 28 mei 2006 @ 13:59:31 #79
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_38299348
quote:
Op zondag 28 mei 2006 12:41 schreef Serendips het volgende:
In hoeverre iemand iets van eten weet, is vaak een goede graadmeter voor algemene ontwikkeling.

Ik had een keer een date met een jongen, hadden we koffie na het eten besteld. Koffie wordt geserveerd met een schaaltje koffieboontjes. Ik steek er gelijk eentje in m'n mond; hmmm lekker!
Zijn reactie: 'Dat zijn toch geen echte koffiebonen?'.
Nee, duhhhh, blijkbaar had hij nog nooit een chocolade koffieboon gezien.

Afknapper!!

Mensen die niet weten wat in restaurants wordt bedoeld met 'rare/ medium/ well done' of varkenshaas of kalfsoester zijn echt boeren...
Ipv zo'n hautaine houding aan te nemen, had je vriendjelief ook gewoon kunnen uitleggen dat ze van chocolade zijn gemaakt.
Sowieso vraag ik me af , wat jouw definitie van een acceptabel etablissement is, als je daar komt waar ze je koffieboontjes voorschotelen bij de koffie

Ik denk dat ik van gastronomie wel aardig kaas heb gegeten..en juist mensen laten delen in ervaringen , iets leren of zelf nog iets ontdekken is toch het leukste wat er is.
  zondag 28 mei 2006 @ 14:24:29 #80
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_38300150

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:01:56 ]
Zerg schreef:
pi_38300658
quote:
Op zondag 28 mei 2006 14:24 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Er bestaat echter een verschil tussen iemand die z'n werk doet, de borden op tafel tieft en weer aftaait en iemand die z'n werk doet met een glimlach, bereid is tot een kort praatje en ook iets extra's biedt.
[..]

Een extraatje ja, da's waar. Maar het is een extraatje dat gegeven wordt als waardering voor service. Als ik tig keer voor mensen heb gelopen en ik krijg 10 cent, dan vind ik dat een belediging. Ik hoef helemaal geen berg euro's, maar 10 cent staat in geen verhouding tot wat ik dan voor die mensen gedaan heb.
Nee maar je negeert gewoon volledig wat ik zeg. Je krijgt toch salaris? Krijg je dat om borden op iemands tafel te smijten en onbeleefd te doen? En de fooi is om jou beleefd te krijgen? Ik krijg ook salaris, omdat ik netjes en beleefd klanten te woord sta, en ze service biedt. Daar hoef ik geen extraatje voor, dat ís mijn werk.

Je hebt niks voor die mensen gedaan, je hebt gewoon je werk gedaan en daar krijg je voor betaald. Als mensen jou fooi geven is dat helemaal extra, is 'n cadeautje.
pi_38301128
quote:
Je hoeft toch geen fooi te geven, dit is amerika niet waar het personeel als een stel hongernegers van de fooi moet leven. Als de service goed was geef je een fooi, anders niet. En het is toch juist aardig dat iemand die 55 euro geeft je niet terug laat lopen om hem nog eens 10 cent te geven. Het is niet bedoeld als fooi maar omdat het de moeite niet is op het wisselgeld te wachten. Ik snap je probleem niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door EnderOnline op 28-05-2006 15:03:50 ]
deze account is gehacked door GreyHatHacks
  zondag 28 mei 2006 @ 15:04:07 #83
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_38301425
quote:
Op zondag 28 mei 2006 14:54 schreef EnderOnline het volgende:

[..]

Je hoeft toch geen fooi te geven, dit is amerika niet waar het personeel als een stel hongernegers van de fooi moet leven. Als de service goed was geef je een fooi, anders niet. En het is toch juist aardig dat iemand die 55 euro geeft je niet terug laat lopen om hem nog eens 10 cent te geven. Ik snap je probleem niet.
Ik ook niet. Dat gezeik altijd over een fooi, zoek ander werk ofzo!
.
pi_38301448
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Nou, eerlijk gezegd zou ik het normaal vinden als mij eerst gevraagd wordt of ik prijs stel op een extra tussendoortje van het huis.
In bepaalde restaurants is een amuse vrij standaard en is het vreemder als je er geen krijgt

Dat is hetzelfde als bij de Griek gaan eten en het dan raar vinden dat je een glaasje ouzo krijgt.
  zondag 28 mei 2006 @ 15:10:39 #85
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_38301706
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:04 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

In bepaalde restaurants is een amuse vrij standaard en is het vreemder als je er geen krijgt

Dat is hetzelfde als bij de Griek gaan eten en het dan raar vinden dat je een glaasje ouzo krijgt.
WTF doe je???? Waarom krijg ik dit??? Doe weg !!!!!

pi_38301818
quote:
Op zondag 28 mei 2006 13:59 schreef SHE het volgende:
Ipv zo'n hautaine houding aan te nemen, had je vriendjelief ook gewoon kunnen uitleggen dat ze van chocolade zijn gemaakt.
Sowieso vraag ik me af , wat jouw definitie van een acceptabel etablissement is, als je daar komt waar ze je koffieboontjes voorschotelen bij de koffie

Ik denk dat ik van gastronomie wel aardig kaas heb gegeten..en juist mensen laten delen in ervaringen , iets leren of zelf nog iets ontdekken is toch het leukste wat er is.
Ik vind het nogal kort door de bocht geredeneerd om te stellen dat ik een hautaine houding aanneem. Je was er nl. niet bij. Natuurlijk heb ik hem verteld dat die boontjes van chocolade zijn. Ik vond het alleen nogal vreemd dat ie dat niet wist. Ik heb het over iemand van 25 jaar en afgestudeerd aan de universiteit, dan veronderstel ik toch wel dat je het een en ander weet en zeker dat je wel eens een chocolade koffieboon op een taart hebt zien liggen. Ik heb het hier niet over een ingewikkeld gerecht met een moeilijke naam of zo, maar om een fuckin' chocolade koffieboon....

Verder heb ik nergens beweerd dat ik me in een restaurant met een Michelin-ster bevond. Voor mij is een eenvoudig eetcafé of een net restaurant prima. Ik heb, als student zijnde, helemaal geen geld voor dure restaurants. Dat je dan eens ergens komt waar koffieboontjes i.p.v. bonbons geserveerd worden, kan voorkomen. Dat boeit me niet, ik ben dol op koffieboontjes van pure chocolade. Je neus daarvoor ophalen, dat is pas hautain!

Overigens ben ik het wel met je eens dat het leuk is om mensen eens iets nieuws te laten zien op culinair gebied. Ik presenteer gasten dan ook graag iets wat ze nog niet kennen.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_38301930
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:13 schreef Serendips het volgende:

Ik vind het nogal kort door de bocht geredeneerd om te stellen dat ik een hautaine houding aanneem. Je was er nl. niet bij. Natuurlijk heb ik hem verteld dat die boontjes van chocolade zijn. Ik vond het alleen nogal vreemd dat ie dat niet wist. Ik heb het over iemand van 25 jaar en afgestudeerd aan de universiteit, dan veronderstel ik toch wel dat je het een en ander weet en zeker dat je wel eens een chocolade koffieboon op een taart hebt zien liggen. Ik heb het hier niet over een ingewikkeld gerecht met een moeilijke naam of zo, maar om een fuckin' chocolade koffieboon....
Ik snap je punt en je mag idd van iemand van 25 verwachten dat hij weet wat chocoladekoffieboontjes zijn. Maar aan de andere kant: als hij die dingen toevallig nooit ergens gezien heeft, hoe moet hij het dan weten?
  zondag 28 mei 2006 @ 15:21:41 #88
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_38302066
quote:
Op zondag 28 mei 2006 13:19 schreef charon het volgende:

[..]

[..]
Er staat toch duidelijk het zinnetje tussen "ander bedrijf".

Ontopic:

Gezelschap uitgebreid gegeten, koffie na, blauwe GrandMarnier erbij, en...een sigaar.
Keuze tussen short filler en long filler, Meneer met een uitermate bekakt accent, "doet mij maar een Long FilTer" , Glimlach erbij, Displaydoos gepresenteerd, uiteraard de meest grote sigaar, de Churchill. Meneer haalt em uit de folie, ik plaats de kist reug en wil de asbak, lucifers, houtjes, schaar, boor of gleufknipper pakken, draai me om en zie meneer al uitgebreid vuurtje eronder, en maar zuigen en zuigen.
  zondag 28 mei 2006 @ 15:21:58 #89
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_38302077
quote:

[..]

Verder heb ik nergens beweerd dat ik me in een restaurant met een Michelin-ster bevond. Voor mij is een eenvoudig eetcafé of een net restaurant prima. Ik heb, als student zijnde, helemaal geen geld voor dure restaurants. Dat je dan eens ergens komt waar koffieboontjes i.p.v. bonbons geserveerd worden, kan voorkomen. Dat boeit me niet, ik ben dol op koffieboontjes van pure chocolade. Je neus daarvoor ophalen, dat is pas hautain!

Overigens ben ik het wel met je eens dat het leuk is om mensen eens iets nieuws te laten zien op culinair gebied. Ik presenteer gasten dan ook graag iets wat ze nog niet kennen.
Ik heb niks tegen koffieboontjes, mop
pi_38302464
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:21 schreef SHE het volgende:
Ik heb niks tegen koffieboontjes, mop
Dan moet je ook niet zo zitten rellen, schat.
  zondag 28 mei 2006 @ 15:44:49 #91
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_38302848
Ok zo'n standaard misvatting, ieder cafe/terras heeft Grimbergen en Palm.

En nog niet al te lang geleden een hele discussie met een vrouw gehad over haar rekening, mevrouw was het niet eens dat we extra frites hadden aangeslagen.
Als een tafel bij ons extra frites besteld, geven we dat aan op de kassa met Sup Frites, keuken krijgt een bonnetje en op de rekening staat "supplement Frites ¤0.00 " En toch was mevrouw het er niet mee eens.
pi_38303036
* Razztwizzle : "Dus 1 koffie met 1 punt slagroomvlaai? Prima"
Klant: "Ja, lekker, komt u het brengen?"
* Razztwizzle : "Ik kom het zo bij u brengen"

* Razztwizzle brengt vlaai.
* Razztwizzle gaat rust verder met werkzaamheden.

Klant: "Ik vind deze vlaai niet lekker want er zit teveel slagroom op. Ik wil een nieuwe punt. Gratis."
* Razztwizzle : "Maar.. u wist toch dat het slagroomvlaai was?"
Klant: "Ja, maar ik hou helemaal niet van slagroom. Ik wil een nieuwe. En anders wil ik je baas spreken."
* Razztwizzle : " "

Of deze:

Klant: "Waar is de slagroom in mijn cappucino? Er hoort slagroom in! Dat jullie dat niet weten!"

Of:

Klant: "Ik gaf ¤50"
* Razztwizzle : "Nee, u gaf ¤20. Ik heb het briefje hier nog bovenop de toonbank liggen meneer."
Klant: "Dat is niet mijn briefje" (Hij was de enige in de zaak )
* Razztwizzle : "Meneer, u betaalde met ¤20. Als ik vanavond nou een kasverschil heb van 30 euro bel ik u terug, zullen we dat afspreken?"
Klant: "Ja.. maar ik vond de vlaai ook vies en de koffie ook niet lekker en ik wil gewoon m'n geld terug *grist briefje van ¤20 van de toonbank*.

Af en toe kan ik ze wel schieten hoor.. die klanten.
  zondag 28 mei 2006 @ 15:55:26 #93
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_38303215
schaamteloze tvp

ik werk zelf niet in de horeca maar lig hier krom van t lachen om de verhalen zoals hierboven, wat een oetlullen lopen er toch rond op deze planeet
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zondag 28 mei 2006 @ 15:56:32 #94
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_38303254
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:50 schreef Razztwizzle het volgende:

Klant: "Waar is de slagroom in mijn cappucino? Er hoort slagroom in! Dat jullie dat niet weten!"
Zo'n mensen zijn verschrikkelijk, die hebben ooit ergens iets op een bepaalde manier gehad, meestal de foute, en dan gaan ze jou "verbeteren".
pi_38303345
Vreselijk Razztwizzle
  zondag 28 mei 2006 @ 16:11:52 #96
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_38303660
Een die ik al zo vaak heb meegemaakt;

Gast; Heeft u Verse Jus d'Orange.
Ik; Nee helaas, alleen uit fles.
Gast; Oh doe dan maar een Cappucino...
Ik: (Soms denk ik gewoon dat ze je gewoon willen pesten).

Gasten krijgen Tournedo Rossini, det een mooie plak halfgesmolten ganzenlever bovenop.
Gast tegen mij, meneer waarom ligt er mayonaise op m'n biefstuk....

En de overbekende grap die altijd wel iemand maakt als mensen een spoom krijgen. "He we hebben het hoofdgerecht nog niet gehad hoor. Het toetje hoef ik straks pas".
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  zondag 28 mei 2006 @ 16:13:16 #97
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38303697
quote:
Op zondag 28 mei 2006 16:11 schreef Chielus het volgende:
Gasten krijgen Tournedo Rossini, det een mooie plak halfgesmolten ganzenlever bovenop.
Gast tegen mij, meneer waarom ligt er mayonaise op m'n biefstuk....
Ganzenlever of mayo dat is wel een heel verschil, Dan zie je het echt niet
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38304946
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:36 schreef lubje25 het volgende:
Ik heb een tijd lang bij een cafetaria gewerkt, ongelooflijk hoevaak mensen een overheerlijke dobermankroket willen bestellen.
Haha, die is zeker van echt hondenvlees?
  zondag 28 mei 2006 @ 17:23:31 #99
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_38305566

[ Bericht 49% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:01:56 ]
Zerg schreef:
pi_38305729
Of een uitsmijter. En dan klagen dat ei niet geklutst is.
  zondag 28 mei 2006 @ 17:53:16 #101
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_38306380
quote:

[..]
En vervolgens afknappen omdat ze het niet kennen. Die mensen kijken wel uit om nog een keer met jou te eten..!
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_38307103
quote:
Op zondag 28 mei 2006 14:54 schreef EnderOnline het volgende:

[..]

Je hoeft toch geen fooi te geven, dit is amerika niet waar het personeel als een stel hongernegers van de fooi moet leven. Als de service goed was geef je een fooi, anders niet.
En dan vind ik het nog niet verplicht.
Helpt waar hij kan!
pi_38307134
quote:
[b]Op zondag 28 mei 2006 15:50

* Razztwizzle] : "Nee, u gaf ¤20. Ik heb het briefje hier nog bovenop de toonbank liggen meneer."[/me]
[me=Razztwizzle : "Meneer, u betaalde met ¤20. Als ik vanavond nou een kasverschil heb van 30 euro bel ik u terug, zullen we dat afspreken?"

Klant: "Ja.. maar ik vond de vlaai ook vies en de koffie ook niet lekker en ik wil gewoon m'n geld terug *grist briefje van ¤20 van de toonbank*.
Is toch gewoon diefstal?
Helpt waar hij kan!
pi_38315715
quote:
Op zondag 28 mei 2006 17:23 schreef Mikkie het volgende:
"U heeft eigenlijk het menu niet voltooid, dan geldt de aanbieding niet, en moet u de soep en het hoofdgerecht los afrekenen. Dan wordt het dus zelfs 3 euro duurder. Heeft u dat misschien liever?"
't Lijkt de Mac wel. Zonder sinas is zo'n menu duurder dan mèt...
  zondag 28 mei 2006 @ 22:54:42 #105
83951 rashudo
project 2501
pi_38318071
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:15 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Is toch gewoon diefstal?
Restaurant Piraterij!
Their eyes opaque.
  maandag 29 mei 2006 @ 16:46:38 #106
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_38336932
quote:
Op zondag 28 mei 2006 13:40 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik vind fooi bullshit. Ik doe 't, omdat 't gebruikelijk is en omdat ik mensen wel wat gun, maar het slaat werkelijk nergens op.
Namelijk, voor die geweldige service waar jij het over hebt krijgen die mensen als 't goed is gewoon salaris. Er wordt niet anders verwacht, lijkt me. Je werkt voor je geld, en als je dat geld wilt, dan werk je goed, zo niet, volgt er ontslag. Dat heeft helemaal niks met fooi te maken.

Daarnaast werk ik in verkoop (ook in horeca gewerkt, dus ja, ik weet waar ik 't over heb) en ik verdien veel minder (logisch, tis overdag en ook fysiek minder zwaar werk) maar ik krijg géén fooi! Duh! Ik vind 't echt belachelijk als je als bediening in 'n restaurant boos wordt als mensen je dus maar 10 cent fooi geven. Take it or leave it, het is een extra'tje, geen verplichting.
Ik vind vooral de manier waarop het gaat. Als ze zoiets hebben van laat maar zitten, puur voor de afronding dan vind ik het nooit zo erg als het maar 10 of 20 cent is.
Wat ik wel erg vervelend vind is alsof ze dan net doen alsof ze de grootste fooi van de wereld gegeven hebben. Die lui krijgen het van mij netjes terug.
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_38337618
In het studenten eetcafe waar ik een paar jaar als barkeeper/ober heb mogen werken, kon de bediening na sluiting zelf wat eten. Vaak was dat de daghap (of, als de koks in een goeie bui waren en wij hen genoeg bier hadden gegeven, kreeg je wel eens wat lekkerders). Collega van me kreeg de daghap:

Collega (tegen de kok): Damn, ik weet niet wat je met die gehaktbal hebt gedaan, maar hij smaakt wel heel goed vandaag.
kok: Da's een tartaartje, knuppel!

Op zich, ze zien er (enigszins) hetzelfde uit, dus je kunt je nog vergissen erin. Maar als je al de hele avond als daghap het tartaartje hebt lopen verkopen............

(Overigens, geef mij maar een gehaktbal!)
  maandag 29 mei 2006 @ 18:12:30 #108
128716 Serendips
pata pata
pi_38339366
quote:
Op maandag 29 mei 2006 17:11 schreef M.I.B. het volgende:
Collega (tegen de kok): Damn, ik weet niet wat je met die gehaktbal hebt gedaan, maar hij smaakt wel heel goed vandaag.
kok: Da's een tartaartje, knuppel!

Op zich, ze zien er (enigszins) hetzelfde uit, dus je kunt je nog vergissen erin. Maar als je al de hele avond als daghap het tartaartje hebt lopen verkopen............
Dat was een beetje dom...
  maandag 29 mei 2006 @ 18:53:09 #109
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_38340674
quote:
Op zondag 28 mei 2006 16:11 schreef Chielus het volgende:
Een die ik al zo vaak heb meegemaakt;

Gast; Heeft u Verse Jus d'Orange.
Ik; Nee helaas, alleen uit fles.
Gast; Oh doe dan maar een Cappucino...
Ik: (Soms denk ik gewoon dat ze je gewoon willen pesten).
wat is hier mee?
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
  maandag 29 mei 2006 @ 19:20:04 #110
62913 Blik
The one and Only!
pi_38341688
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:50 schreef Razztwizzle het volgende:

* Razztwizzle] : "Nee, u gaf ¤20. Ik heb het briefje hier nog bovenop de toonbank liggen meneer."[/me]
[me=Razztwizzle : "Meneer, u betaalde met ¤20. Als ik vanavond nou een kasverschil heb van 30 euro bel ik u terug, zullen we dat afspreken?"
Ik heb dit precies hetzelfde ook een keer meegemaakt. En dan komt die gewoon de volgende ochtend nog terug ook nog of er een kasverschil is... Wat een mongool ben je dan
pi_38345718
Van de barman:
Ik heb gehoord dat jullie hier hele lekkere cocktails hebben.
Dat klopt, hier is de kaart
Oh lekker, nou doe mij maar een een sinaasappelsapje.
pi_38348024
pi_38348847
Geweldig topic dit. Heb zelf bij de grote gele M gewerkt en de dingen die je daar meemaakt niet normaal meer. Mensen die om extra eten schooien echt niet normaal. Maar ja wat wil je als je ziet wat voor mensen er bij de mac komen. En dan doen alsof ze uit eten zijn.
pi_38364460
Misschien zet ik hier kwaad bloed, maar ik geef per defenitie geen fooi aan pizzabezorgers. Snap niet dat het een "geaccepteerd" fenomeen is. Die opgeschoten gasten zitten op een scootertje en kijken dan beteutert als ze geen fooi krijgen. Je krijgt toch gewoon je salaris?
Bij restaurants ben ik ook niet zo scheutig eerlijk gezegd. Als ik met een gezelschap ga eten dan zeggen die anderen: "de gebruikelijke 10% maar?" Tsja.. ik begrijp dat niet zo. Het is een beetje ingeburgerd lijkt wel. In Amerika leef je van de fooien, maar in Nederland hebben ze toch wel een fatsoenlijke CAO?
Ik heb zelf in een supermarkt gewerkt en als ik dan speciaal voor een klant in het magazijn een produkt pak, omdat het vak leeg is, dan krijg ik geen fooi. Ik doe gewoon m'n werk.
pi_38364659
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:03 schreef Freak187 het volgende:
Misschien zet ik hier kwaad bloed, maar ik geef per defenitie geen fooi aan pizzabezorgers. Snap niet dat het een "geaccepteerd" fenomeen is. Die opgeschoten gasten zitten op een scootertje en kijken dan beteutert als ze geen fooi krijgen. Je krijgt toch gewoon je salaris?
Bij restaurants ben ik ook niet zo scheutig eerlijk gezegd. Als ik met een gezelschap ga eten dan zeggen die anderen: "de gebruikelijke 10% maar?" Tsja.. ik begrijp dat niet zo. Het is een beetje ingeburgerd lijkt wel. In Amerika leef je van de fooien, maar in Nederland hebben ze toch wel een fatsoenlijke CAO?
Ik heb zelf in een supermarkt gewerkt en als ik dan speciaal voor een klant in het magazijn een produkt pak, omdat het vak leeg is, dan krijg ik geen fooi. Ik doe gewoon m'n werk.
Fooi is ook niet nodig, en je bent 't zeker niet verplicht. De teleurstelling is er alleen omdat men ´t gewend is fooi te ontvangen bij dat soort baantjes. Daar word je verwend van.
Zelf geef ik wel fooi aan pizzabezorgertjes, als ´t ´n schattige is dan Mijn vriendje vroeger was ook altijd heel blij als hij vet veel fooi had gehad van iemand, en ik maak graag mensen blij
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:54:13 #116
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_38368593
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:25 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

BNou het is volgens mij wel algemeend bekend dat ze bij de mcDo geen bier verkopen maargoed kan aan mij liggen
lame, het is algemeen bekend dat bijna overal bier wordt verkocht bij de mac, behalve hier in NL
mmmmmmm Berliner Kindl bij de Mac in Berlijn
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
pi_38385388
quote:
(..) in Nederland hebben ze toch wel een fatsoenlijke CAO?
Ahum.... Laat ik mijn avond niet bederven en gewoon maar naar deze link wijzen http://www.fatsoenlijkehorecacao.nl/inhoud_punten.asp
  dinsdag 30 mei 2006 @ 20:50:41 #118
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_38385518
quote:
Het mooiste is als ze dan ook nog hun helm op houden
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_38385631
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:01 schreef der_Otto het volgende:

[..]

"And in Paris, you can buy a beer at McDonald's"

(Pulp Fiction )
Oh, en in Brussel trouwens ook.
In Spanje ook.

De enige reden waarom mijn vader het nog wel te pruimen vond in de Mac
pi_38386004
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:00 schreef Saik0 het volgende:
"Doe mij maar die pizza met artisjokkenhartjes, maar dan zonder artisjokkenhartjes."
Dat is toch geen blunder? Hoe moet je het dan zeggen? Als ik zoiets heb gooi ik er een brede glimlach tegenaan en die krijg ik meestal ook terug. Het is iig duidelijk wat je wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')