Gebrek aan melodie? Heb je wel eens ATCQ (=A Tribe called Quest) geluisterd? Dat barst van de melodie. Zo zijn er nog meer acts die hetzelfde hebben.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:01 schreef BossFight het volgende:
En waarom? Nouja dat is voor ieder verschillend denk ik. Bij mij voornamelijk het gebrek aan melodie en in vele commerciele gevallen het lak aan zinnigheid in de teksten.
Kijk, dit is zo'n reactie. Wat moet een gemiddelde hiphop-fan hiermee? Ga maar lekker naar je hoofdpijn-muziek of zelfmoord-muziek luisteren zou ik zeggen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:03 schreef Xenwolfie het volgende:
Ik krijg zin om mijn radio/tv/speakers uit het raam te gooien als ik hiphop of rap hoort. Dit is toch geen muziek man.
peace niggahquote:Op donderdag 25 mei 2006 16:13 schreef Q-Tip het volgende:
Post gerust verder, ik ga voetballen, ik lees het wel als ik terug kom!
Nu bash je zelf ook een andere muzieksoort zonder argumentatie.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:07 schreef Q-Tip het volgende:
Ga maar lekker naar je hoofdpijn-muziek of zelfmoord-muziek luisteren zou ik zeggen.![]()
quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:09 schreef ehqo het volgende:
Omdat hip-hop vaak bedreven word door geoliede negers die met geld strooien, geil kijken naar schaars gekleedde vrouwen en rondlopen in belachelijke kleding. En macho gedrag associeer ik automatisch met een laag IQ, hetgeen vaak ook gedemonstreert wordt in brullerige nummers.
De oudere hip-hop is, toegegeven, musicaal hoogstaander, maar dat zie ik de laatste tijd nergens meer terug.
Het is een export product geworden, en geen muziek.
Nu start je wel leuk een topik over mensen die 'jouw muzieksmaak' afzeiken, maar je bent zelf ook niet bijster snugger bezig hè?quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:07 schreef Q-Tip het volgende:
Ga maar lekker naar je hoofdpijn-muziek of zelfmoord-muziek luisteren zou ik zeggen.![]()
Om nog maar te zwijgen over wat voor verziekt wereldbeeld je kinderen meegeeft die naar zulke muziek luisteren. Maar dat interesseert mensen zoals 50 cent niet, die doen het alleen voor het geld. En dat terwijl hip hop oorspronkelijk zo absoluut niet bedoeld was.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:29 schreef moderat0r het volgende:
sommige hiphop is wel cool, alleen de hiphop die je tegenwoordig op tv ziet is kanker zielig
Onderbouw eens??quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:03 schreef Xenwolfie het volgende:
Ik krijg zin om mijn radio/tv/speakers uit het raam te gooien als ik hiphop of rap hoort. Dit is toch geen muziek man.
Agreed.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:30 schreef freud het volgende:
Hiphop is net zo goed als hardcore. Beide doelgroepen zijn ook helaas wat onderbedeeld op sociaal vlak grosso modo.
Opzich wel grappig, hetzelfde is gebeurd met de hardcore stroming. Vroeger dacht niemand bij gabberen aan nazi's en geweld. eerder het tegen over gestelde. Maar tegenwoordig lopen er echt teveel van die achterlijke randdebielen over straat die denken heel hardcore te zijn, maar eigenlijk echt totaal sneue figuurtjes zijn met hun kisten en legerbroeken. Zo zonde, maarja gelukkig is meestal toch wel het overgrote gedeelte wel normaalquote:Op donderdag 25 mei 2006 16:34 schreef drugsgebruiker het volgende:
Ben jarenlang al groot fan van hiphop. Maar dan wel de groepen met teksten die inhoud en betekenis hebben. Hiphop heeft niets met gangsters te maken. Maar nu ik elke zogenaamde 'fan' erbij zie lopen als Eminem, 50 Cent of P Diddy, schaam ik me er soms voor om het te zeggen. Sukkels als dat geven het een slechte naam. Sowieso is er amper nog goede muziek te bekennen in hiphop land. Ik heb het gehad met de eindeloze herhaling van dezelfde samples. Ik ben telkens weer teleurgesteld om er achter te komen dat een geweldig nummer bestaat uit een volledig gesamplede loop zonder eigen inbreng.
Kinderen verkopen op de zwarte markt levert ook geld op. Dat wil nog niet zeggen dat het slim is. Weer een voorbeeld hoe dom er tegenwoordig wordt geredeneerd. Als je niet kan zien dat hiphop zijn beste tijd al lang heeft gehad, ben je volgens mij ook geen kenner. Sinds 1996 is er geen goede plaat meer uitgebracht. 1993 was het mooiste jaar.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:03 schreef Q-Tip het volgende:
50 cent beschouw ik niet als hiphop. 50 cent heeft het gewoon heel slim bekeken.
Wat voor muziek wil een groot gedeelte van de 12-16 jarigen horen? 50 cent muziek. Hoe kan je dus het meeste geld verdienen? Door in te spelen op de behoefte van de 12-16 jarigen, die jou muziek kopen en jou adoreren. Zo heeft Britney Spears in het verleden precies hetzelfde truukje uitgehaald.
Ik sta niet achter 50's muziek, maar ik vind wel dat hij op een knappe manier veel geld aan het verdienen is. Een soort Trump van de muziek-bizz zeg maar.
Pharcydequote:
Wat was er dan zo bijzonder aan 1993 ?quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:38 schreef drugsgebruiker het volgende:
[..]
Kinderen verkopen op de zwarte markt levert ook geld op. Dat wil nog niet zeggen dat het slim is. Weer een voorbeeld hoe dom er tegenwoordig wordt geredeneerd. Als je niet kan zien dat hiphop zijn beste tijd al lang heeft gehad, ben je volgens mij ook geen kenner. Sinds 1996 is er geen goede plaat meer uitgebracht. 1993 was het mooiste jaar.
Dat was toch het einde van de 'Golden Era'?quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:41 schreef Speedski het volgende:
[..]
Wat was er dan zo bijzonder aan 1993 ?
Als ik kijk naar mijn collectie zijn er gewoon veel platen uitgebracht die ik ontzettend goed vind. Misschien een beetje weemoed, maar toch, alles van rond die tijd geef ik een kans, en vaak vind ik ze goed.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:41 schreef Speedski het volgende:
[..]
Wat was er dan zo bijzonder aan 1993 ?
Heerlijk, 14 jaar, down-syndroom en een groeistoornis en je lijkt op een wijf. Word je nog niet genoeg gepest op school?quote:
Omdat zelf iets bedenken een stuk moeilijker is!quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:48 schreef _dirkjan_ het volgende:
Ik zal niet generaliseren en zeggen dat alle hiphop kut is, maar Q-Tip:![]()
Waarom moet hij nou weer een nummer van R.E.M. verkrachten?![]()
Amen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:09 schreef ehqo het volgende:
Omdat hip-hop vaak bedreven word door geoliede negers die met geld strooien, geil kijken naar schaars gekleedde vrouwen en rondlopen in belachelijke kleding. En macho gedrag associeer ik automatisch met een laag IQ, hetgeen vaak ook gedemonstreert wordt in brullerige nummers.
De oudere hip-hop is, toegegeven, musicaal hoogstaander, maar dat zie ik de laatste tijd nergens meer terug.
Het is een export product geworden, en geen muziek.
Devil's sonquote:Op donderdag 25 mei 2006 16:52 schreef moderat0r het volgende:
put it on chrizzzz
Daar denken de meeste mensen anders over gezien het grote succesquote:Op donderdag 25 mei 2006 16:57 schreef Tha_Killer het volgende:
Ik heb opzich niet zoveel problemen met HipHop, helaas wel tegen boze nep negers...
Boze neger muziek moet ook gewoon door boze negers geluisterd worden en verder niet ....
...quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:04 schreef Angeliquetje het volgende:
alle hiphoppers snuiven hasj enzo en ook alle hiphoppers stinken. De muziek die roept bij niemand wat gevoel op behalve bij drugsgebruikers, oftewel hiphoppers. Dit is mijn persoonlijke kijk op de zaak, ik vind dat ikzelf erg ruimdenkend omga met deze kwestie. Ik vind hiphop wel leuke muziek.
Succes zegt niets over "de meeste mensen". Het zegt alleen wat over de doelgroep en wat de doelgroep er voor over heeft.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:59 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
Daar denken de meeste mensen anders over gezien het grote succes![]()
quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:04 schreef Angeliquetje het volgende:
alle hiphoppers snuiven hasj enzo en ook alle hiphoppers stinken. De muziek die roept bij niemand wat gevoel op behalve bij drugsgebruikers, oftewel hiphoppers. Dit is mijn persoonlijke kijk op de zaak, ik vind dat ikzelf erg ruimdenkend omga met deze kwestie. Ik vind hiphop wel leuke muziek.
Dat vind ik knapquote:Op donderdag 25 mei 2006 17:04 schreef Angeliquetje het volgende:
alle hiphoppers snuiven hasj
Q-Tip =quote:
Inderdaad hè, zo triestquote:Op donderdag 25 mei 2006 16:07 schreef Q-Tip het volgende:
[..]
Kijk, dit is zo'n reactie. Wat moet een gemiddelde hiphop-fan hiermee? Ga maar lekker naar je hoofdpijn-muziek of zelfmoord-muziek luisteren zou ik zeggen.![]()
Dit is anders net zo'n ongenuanceerde uitlating als die eerste trieste figuur.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:19 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Inderdaad hè, zo triest. De kunnen er gewoon niet tegen dat die hiphop/urban-mensen er beter en leuker uitzien dan die gare rockers/alto's/gothics, vandaar die haat
.
quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:16 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Q-Tip =![]()
De rappert dan, de TS is een huillie![]()
Er zit een aard van waarheid in, though.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:21 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dit is anders net zo'n ongenuanceerde uitlating als die eerste trieste figuur.
Ik zeg dat ik wel hiphop luister, maar zeg er dan gelijk bij dat ik geen U®b@|\| luisterquote:Op donderdag 25 mei 2006 17:22 schreef cosmick het volgende:
[..]![]()
Ik vertel al helemaal niet meer dat ik naar hiphop luister aan mensen die er geen verstand van hebben.
Zo herkenbaar, ik ben er ook mee gestopt had het een keer op het werk gezegd.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:22 schreef cosmick het volgende:
[..]![]()
Ik vertel al helemaal niet meer dat ik naar hiphop luister aan mensen die er geen verstand van hebben.
Dat valt niet te ontkennen inderdaad!quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:24 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Er zit een aard van waarheid in, though.
Ja, gek he? De goede hip hop is dan ook nauwelijks op tv te zien. Wat je daar ziet is alleen bagger.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:27 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Zo herkenbaar, ik ben er ook mee gestopt had het een keer op het werk gezegd.
Alle vooroordelen over Hip-Hop heb ik moeten aanhoren.
Je bedoelt; net zo'n waarheid als dat het merendeel van de figuren die naar hiphop luisteren crimineel zijn en een enorm gebrek aan respect voor zo'n beetje alles hebben? Of is dat ook zo'n vooroordeel?quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:24 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Er zit een aard van waarheid in, though.
Dat geldt voor de meeste muziekstijlen wel. Met name de crap, die simpel genoeg is voor de breezerjeugd, haalt de TV.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:28 schreef Seneca het volgende:
Ja, gek he? De goede hip hop is dan ook nauwelijks op tv te zien. Wat je daar ziet is alleen bagger.
True that.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:30 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat geldt voor de meeste muziekstijlen wel. Met name de crap, die simpel genoeg is voor de breezerjeugd, haalt de TV. Mensen die verder kijken en zelf op zoek gaan komen vanzelf het betere spul tegen.
quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:30 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat geldt voor de meeste muziekstijlen wel. Met name de crap, die simpel genoeg is voor de breezerjeugd, haalt de TV.
Mensen die verder kijken en zelf op zoek gaan komen vanzelf het betere spul tegen.
Klopt. Hiphop is sowieso niet meer wat het geweest is. Die hele commerciele urbanzwik heeft alles verpest.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:27 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Zo herkenbaar, ik ben er ook mee gestopt had het een keer op het werk gezegd.
Alle vooroordelen over Hip-Hop heb ik moeten aanhoren.
Ik was echt blij toen ik de "country" missions mocht doenquote:Op donderdag 25 mei 2006 17:32 schreef AffenStrudel het volgende:
De hele "urban" cultuur komt me de strot uit
Blij was ik dan ook toen San Andreas zich niet de hele tijd in urban sferen afspeelde.
Hier ben ik het mee eens. De meeste mensen weten niet wat echte hiphop is en baseren hun mening op artiesten zoals 50 cent.quote:Op donderdag 25 mei 2006 15:59 schreef Houniet het volgende:
Mensen nemen te snel conclusies als het gaat over hiphop.
Dat is anders wel hoe hiphop wordt geprofileerd.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:41 schreef Charizma het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. De meeste mensen weten niet wat echte hiphop is en baseren hun mening op artiesten zoals 50 cent.
Er is veel verschillende hiphop. niet alles gaat over sletjes, drank en geld.
Daarom vind ik de Nederlandse HipHop van tegenwoordig, en dan bedoel ik acts als Opgezwolle (en de hele crew daaromheen) echt een verademing!quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:34 schreef drugsgebruiker het volgende:
Ben jarenlang al groot fan van hiphop. Maar dan wel de groepen met teksten die inhoud en betekenis hebben. Hiphop heeft niets met gangsters te maken. Maar nu ik elke zogenaamde 'fan' erbij zie lopen als Eminem, 50 Cent of P Diddy, schaam ik me er soms voor om het te zeggen. Sukkels als dat geven het een slechte naam. Sowieso is er amper nog goede muziek te bekennen in hiphop land. Ik heb het gehad met de eindeloze herhaling van dezelfde samples. Ik ben telkens weer teleurgesteld om er achter te komen dat een geweldig nummer bestaat uit een volledig gesamplede loop zonder eigen inbreng.
Die R&B-flikkers vind ik honderd keer erger, met hun gejank.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:47 schreef descendent1 het volgende:
Hiphop op zich is weinig mis mee; maar al die boze negers die je tegenwoordig op TV ziet; zoals 50 cent...![]()
Doe mij maar KRS-one; en de ouwe Straight outta Compton style!(toen was het nog leuk; tegenwoordig zie je allemaal van die kutpubers die net zo 'stoer (
) gaan loopen doen als 50 cent enzo...
Niet door iedereen. Het commerciele imago wat aan hiphop word gegeven komt door een aantal artiesten die tegenwoordig succes hebben. Vroeger was dit anders en er zijn nog steeds een boel mensen die wel goede hiphop maken maar minder bekend zijn.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:42 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat is anders wel hoe hiphop wordt geprofileerd.
Nee, dat is de kortzichtigheid van de gemiddelde persoon die loopt te kankeren over HipHop om die redenen... als je denkt dat HipHop daar om draaid, of zich zo profileerd bazeer je je mening op in de markt gezette urbanmannetjes. Dat heeft niks met HipHop te maken!quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:42 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat is anders wel hoe hiphop wordt geprofileerd.
Idd.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:49 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Nee, dat is de kortzichtigheid van de gemiddelde persoon die loopt te kankeren over HipHop om die redenen... als je denkt dat HipHop daar om draaid, of zich zo profileerd bazeer je je mening op in de markt gezette urbanmannetjes. Dat heeft niks met HipHop te maken!
Wel es van gehoord maar ken ze niet echt.. zal es wat van ze opzoekenquote:Op donderdag 25 mei 2006 17:55 schreef DubzOne het volgende:
Pete Philly & Perquisite zijn ook zeer tof en hebben zeker een goed album afgeleverd! Gasten als C-Mon & Kypski kan ik ook zeer goed waarderen!
Klopt.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:47 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Die R&B-flikkers vind ik honderd keer erger, met hun gejank.
Zeker doen! Die gasten gebruiken echt alle muziekstijlen in hun nummers... Kypski kan daarbij super goed scratchen!quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:56 schreef Charizma het volgende:
[..]
Wel es van gehoord maar ken ze niet echt.. zal es wat van ze opzoeken![]()
Ik vind eigenlijk alleen Strictly For My Niggaz een goede CD van hem... Rauwe oldskool gangstah-HipHop!quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:58 schreef skiczukie het volgende:
Ik vind trouwens 2Pac nog steeds erg goed. Ik luisterde gister weer eens 'Keep ya head up'. Geweldge tekst.
Doggystyle is gewoon intens stoerquote:Op donderdag 25 mei 2006 18:07 schreef skiczukie het volgende:
Ice Cube trouwens, Dre, m.a.w. NWA.Snoop Dogg heb ik trouwens nooit okee gevonden, die stem, en hij verneukt de scene nu ook!
quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:58 schreef Q-Tip het volgende:
Nas - Illmatic
Wat bedoel je? Death Row?quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:21 schreef DarkManta het volgende:
Snoop Dog, Dr Dre, ongelooflijk goede rap totdat er een pipo kwam en hun wist te overtuigen van een glans rijke carriere. Resultaat geld stroomde binnen, muziek is geen muziek meer te nomen, ook de clips zijn te zielig voor woorden.
Commercie maakt meer kapot dan je lief is
Dan ga ik toch echt voor shook ones pt. 2quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:16 schreef descendent1 het volgende:
En de ouwe Mobb Deep; 'Survival of the fittest' is echt een meesternummer!![]()
Beide zijn vet.quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:26 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Dan ga ik toch echt voor shook ones pt. 2![]()
Grappig, ik vind juist de Blood Money-CD die onder G-Unit is uitgebracht hun lijpste nummers hebbenquote:Op donderdag 25 mei 2006 18:27 schreef El_Rolando het volgende:
Jammer dat Mobb Deep bij Gay Unit zit.
Jij bent dan ook zo'n bontkraag.quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:35 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Grappig, ik vind juist de Blood Money-CD die onder G-Unit is uitgebracht hun lijpste nummers hebben.
Absoluut mee eens. Zo vind ik Metallica best te luisteren, maar Lordi vond ik voor hardrock heel slecht klinken. Robbie Williams en Blof vind ik ook goed, luister ik graag naar. Ik luister het zelf niet (ofwel, ik zet het zelf niet op) maar jazz vind ik ook goede muziek. Als ik uitga wil ik liever niet hiphop (of alleen Run DMC of iets dergelijks) horen, doe dan maar bubbeling/hardcore/party/dance achtige muziek.quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:06 schreef DubzOne het volgende:
@ Q-Tip: Een muziekliefhebber weet wanneer iets goed is, ongeacht wat voor stijl of stroming het is. Ik ben veel met muziek bezig en luister om die reden ook veel HipHop net zoals ik ook veel naar andere bands, acts, dj's etc. luister die ik goed vind, ongeacht de muziekstroming!
Er zijn denk ik veel mensen die beweren 'open' te staan voor muziek, terwijl ze met oorkleppen op alleen muziek 'goed' vinden wanneer het binnen hun straatje valt... ik vind sommige muziek ook niet relaxed om te luisteren, maar ik hoor wel of iets goed is of niet.
Topicstarter, in dit geval jij dusquote:Op donderdag 25 mei 2006 18:38 schreef Q-Tip het volgende:
Oh jah, even snel, wat betekent TS eigelijk?
Ok dank jequote:Op donderdag 25 mei 2006 18:40 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Topicstarter, in dit geval jij dus.
De meeste wiggertjes met een bontkraag zijn anders het grootste tuig waar ik pas een echte hekel aan heb.quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:43 schreef Q-Tip het volgende:
[..]
Ok dank je
Niets mis met bontkragen, vraag maar aan de rijksten der rijken. Wat die aan hun jassen hebben hangen![]()
Ok bedankt voor het meedelen. Waar ik het meeste hekel aan heb zijn aan de 8 jarige marrokaantjes die denken dat ze de man zijn. Laatst wou eentje een vriend van me (18) neerslaan. Dan vraag je je af..quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:47 schreef skiczukie het volgende:
[..]
De meeste wiggertjes met een bontkraag zijn anders het grootste tuig waar ik pas een echte hekel aan heb.
Ik zie deze twee groepen als éen trouwens.quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:02 schreef Q-Tip het volgende:
[..]
Ok bedankt voor het meedelen. Waar ik het meeste hekel aan heb zijn aan de 8 jarige marrokaantjes die denken dat ze de man zijn. Laatst wou eentje een vriend van me (18) neerslaan. Dan vraag je je af..![]()
Niets tegen allochtonen/marokkanen, want met de meeste is niets mis.
Goed getypt.quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:01 schreef Nosh het volgende:
Zeggen dat alle hiphop kut is, vanwege 50 Cent en Nelly, is als zeggen dat alle metal kut is, vanwege bands als The Rasmus en Slipknot.
Tuurlijk, de televisie wordt gedomineerd door opgepompte narcistische booskijkertjes, die allemaal hun eigen kledinglijn hebben en zelfs met diamanten beugels rondlopen.
Maar kijk iets verder dan dat, en je ziet dat er nog heel veel goeds gebeurd. Rappers en producers als MF Doom, Cunninlynquists, Immortal Technique, Common en KRS-One zijn nog altijd heel goed bezig, en zo zijn er tientallen andere namen te noemen.
En dan begin ik niet eens over de volwassen-wording van de NL Hiphop. Nee, niet de vlassnor-rappertjes die je op TMF ziet, maar de mannen uit Zwolle, Duvelduvel, Pete Philly, D.A.C. en ga zo maar door.
Kwestie van weten waar je het over hebt, in plaats van met stereotyperingen te smijten. Iets wat erg makkelijk is om te doen op fok, maar toch. Komt altijd ietwat sneu over.
marokkanen is ons land zijn groot uitschot (Berbers) en worden vaak verward met Turken die zich wel fatsoenlijk gedragen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:02 schreef Q-Tip het volgende:
[..]
Ok bedankt voor het meedelen. Waar ik het meeste hekel aan heb zijn aan de 8 jarige marrokaantjes die denken dat ze de man zijn. Laatst wou eentje een vriend van me (18) neerslaan. Dan vraag je je af..![]()
En Turken worden soms verward met Irakezen. Dit slaat nergens op.quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:04 schreef ForzaRob het volgende:
[..]
marokkanen is ons land zijn groot uitschot (Berbers) en worden vaak verward met Turken die zich wel fatsoenlijk gedragen.
Eenschquote:Op donderdag 25 mei 2006 19:00 schreef ForzaRob het volgende:
ik vind meer de hele "scene" om de hip-hop muziek heen die zwaar belachelijk is.
In Nederland wordt ik al helemaal moe van al die 15 jarige puistenknijpers die achterlijk gaan lopen rappen met maar 1 doel :bakken met geld verdienen aan andere paupers die de commerciele bagger nog kopen ook.
Je mag wel gewoon zeggen dat je een bontkraagje hebt hoor. Ik erger me alleen aan het tuig. Laatst werd er een bierflesje naar mijn kop gegooid en een andere etter wilde mijn vader laten struikelen. Totaal geen respect meer in deze maatschappij. En het zijn altijd die op hun fiets slingerende kutwiggertjes van 14.quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:02 schreef Q-Tip het volgende:
[..]
Aardig op zijn tijd.quote:Op donderdag 25 mei 2006 15:58 schreef Q-Tip het volgende:
Ik hou van hiphop. Dat is een understatement. A Tribe Called Quest,
Vreselijk overschat, met name z'n kennis.quote:Nas,
Ach ja.quote:The Notorious B.I.G
Ja. Punchlines, heten die dingen toch?quote:Big L
Zeg maar Nas keer negen. Pseudo-intelligente rijmkunstenaars.quote:Wu-Tang Clan
Een hoop wezenloos geschreeuw.quote:Public Enemy
quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:01 schreef Nosh het volgende:
Zeggen dat alle hiphop kut is, vanwege 50 Cent en Nelly, is als zeggen dat alle metal kut is, vanwege bands als The Rasmus en Slipknot.
Tuurlijk, de televisie wordt gedomineerd door opgepompte narcistische booskijkertjes, die allemaal hun eigen kledinglijn hebben en zelfs met diamanten beugels rondlopen.
Maar kijk iets verder dan dat, en je ziet dat er nog heel veel goeds gebeurd. Rappers en producers als MF Doom, Cunninlynquists, Immortal Technique, Common en KRS-One zijn nog altijd heel goed bezig, en zo zijn er tientallen andere namen te noemen.
En dan begin ik niet eens over de volwassen-wording van de NL Hiphop. Nee, niet de vlassnor-rappertjes die je op TMF ziet, maar de mannen uit Zwolle, Duvelduvel, Pete Philly, D.A.C. en ga zo maar door.
Kwestie van weten waar je het over hebt, in plaats van met stereotyperingen te smijten. Iets wat erg makkelijk is om te doen op fok, maar toch. Komt altijd ietwat sneu over.
Voor de zekerheid; ik?quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:26 schreef Q-Tip het volgende:
Enne, die man die mijn favoriete artiesten citeerde, wat zijn jou favoriete artiesten? Ik zie dat je een beetje into Shaolin bent, maar geef eens concreet namen?
Tis inderdaad te merken dat je een n00b bent, ik zit regelmatig in Goth-bash, Metal-bash, Punk-bash, Gabber-bash topics.quote:Op donderdag 25 mei 2006 15:58 schreef Q-Tip het volgende:
[..]
Mijn eerste fok!-post hier, gaat over hiphop. Dit na aanleiding van vele posts, van vele users, die allemaal een mening hebben over hiphop, die vaak niet verder komt dan: hiphop =![]()
Mijn vraag aan iedereen is dan ook: Waarom is elke muziekstijl geaccepteerd, behalve hiphop. Een hoop rockers/hardcorefanaten/punkers etc.,
[..]
Nu verval je in hetzelfde gedrag als dat je in je OP mee komt om te klagen, lekker hypocriet.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:07 schreef Q-Tip het volgende:
[..]
Kijk, dit is zo'n reactie. Wat moet een gemiddelde hiphop-fan hiermee? Ga maar lekker naar je hoofdpijn-muziek of zelfmoord-muziek luisteren zou ik zeggen.![]()
De meeste Metalheads die ik ken zijn behoorlijk intelligent.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:31 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
![]()
Elke muziek soort heeft wel zijn eigen paupers..
Dance en Metalheads zijn nou ook niet echt bepaald een speciaal volk kwa IQ
Ieder zijn ding,basta![]()
quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:44 schreef Nega het volgende:
Hip 2 the hop, uh...
hiphop is wel vet. R&B is chiller.
Subjectief. Ik ken er weer genoeg die het IQ van een thermometer niet overstijgen, terwijl ik het prima muziek vind. Het voegt alleen niets toe, zo'n subjectieve observatie.quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:39 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
De meeste Metalheads die ik ken zijn behoorlijk intelligent.
Ligt er ook maar aan of je Slipknot figuren als Metalheads mee telt, want dat zijn ze niet, net zoals je nu Gangsta-wiggers zou mee tellen als Hiphop'pers, al geef ik wel toe dat de mensen die in de Black en Heavy Metal scene beginnen over "true" zijn 9 van de 10x wel echt de paupers, maar vaak zijn zij ook niet compleet dom.quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:43 schreef JeRa het volgende:
[..]
Subjectief. Ik ken er weer genoeg die het IQ van een thermometer niet overstijgen, terwijl ik het prima muziek vind. Het voegt alleen niets toe, zo'n subjectieve observatie.
Ga eens naar een festival"Bospop?!" dude,en trek daar eens een blik dronken Metalheads open..quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:39 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
De meeste Metalheads die ik ken zijn behoorlijk intelligent.
http://partyflock.nl/artist/5570.htmlquote:Op donderdag 25 mei 2006 19:29 schreef tuigholland het volgende:
Hardcore is mijn smaak, maar als jij negermuziek wilt luisteren, moet jij dat lkkr weten. heb t alleen niet op marokkanies, maar als 'de jeugd van tegenwoordig' die chemische muziek wilt luisteren moeten ze dat lekker doen.. ik moet er eerlijk gezegt niks van wete
Ruimdenkend, dat kun je wel stellen ja. Wat denk jij dat mensen allemaal wel niet in hun neus stoppen ?quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:04 schreef Angeliquetje het volgende:
Can I get a flick with Uquote:Op donderdag 25 mei 2006 18:08 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Doggystyle is gewoon intens stoer.
Daarna heeft hij weinig goeds gemaakt inderdaad...
Toch grappig dat je nu de zogenaamde gangsterrappers noemt.quote:Op donderdag 25 mei 2006 20:09 schreef Pumatje het volgende:
ach, hip hop is ontdekt door commercieel denkend Nederland, dat zie je goed terug op MTV en TMF en vooral de Box..
er is afgelopen jaren een nieuwe mainstream stroming bij gekomen.. Urban. Dat is een stijl.. dat was het 3 jaar geleden echt niet hoor.. toen was het weer wat anders.. Zo is hardcore, punk en alle andere onzin voorbij gekomen.
Bij die Urban onzin .. tjah daar moest een beeld bij.En wat willen 16 jarige puistenknijpers nou liever dan Lijken op een Grote Gangstercriminieel die slist en mank loopt omdat ie beschoten is![]()
Daar moet muziek bij waar tekst inzit en een lekker deuntje alleen maar omdat het lekker klinkt, het maakt helemaal niet uit of de tekst inhoud heeft, en of de beat gejat of gecovered is, het moet klinken.. je moet na 15 seconden luisteren het al een strak nummer dat ik op mijn opgevoerde brommer afspeel vinden.
Dat de Echte hip hop scene daarmee word verkracht hebben onze knappe commerciele koppen achter MTV/box/tmf/breakout/etc scheit aan.. wat is in.. wat is out..waar zijn we nu gevoelig voor.
Je kunt je best naar de scene dragen.. als je van hiphop houdt, je kunt ook bling bling 17"velgen (of groter ) onder je waggie hebben.. ja tuurlijk kun je dan nog van hip hop houden, dat is ieders eigen, maar kom dan wel met artiesten aan die hip hop zijn.. die het gevoel hebben en hip hop hebben gemaakt.
De pest is juist het bekende beeld van het lerenjasjenepbontkraagmarrokaantje dat met Ludacris - 2fast , 2 furious op zijn D500 dat iedereen ziet, dat geeft stereotypes die iedereen kent.
Denk voor jezelf en waardeer wat jij intressant vindt.
N.W.A
Rakim
Dre
Snoop
Mobb Deep
M.O.P
Mc Eight
2pac
public enemy
Shyne
B.i.G
en tientallen anderen
![]()
BWAHAHAHAHAHAHA!!!! BWAHAHAHA!quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:57 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Ga eens naar een festival"Bospop?!" dude,en trek daar eens een blik dronken Metalheads open..![]()
![]()
Over een week Rock am ring,ik ben benieuwd![]()
quote:Sting
Gabriel Rios
Alan Parsons Live Project
Simple Minds
Racoon
Joe Jackson
The Tragically Hip
Roxy Music
Simply Red
Precies. Mobb Deep en Tupac waren al mongolenidolen voor iemand van ''Ludachris'' etc. gehoord had.quote:Op donderdag 25 mei 2006 20:15 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Toch grappig dat je nu de zogenaamde gangsterrappers noemt.
N00b,Anthrax,Maiden,Mastodon,Megadeth,Motörhead,Overkill.. hebben er allemaal eens bij gestaan..quote:Op donderdag 25 mei 2006 20:18 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
BWAHAHAHAHAHAHA!!!! BWAHAHAHA!
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Bospop is ZO Metal dat je er een metaalvergiftiging van oploopt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Er is niks mis met Ludacrissquote:Op donderdag 25 mei 2006 20:20 schreef Apropos het volgende:
[..]
Precies. Mobb Deep en Tupac waren al mongolenidolen voor iemand van ''Ludachris'' etc. gehoord had.
Nee, niet als je van ''5%'' geraaskal houdt. En drugsraps, natuurlijk.quote:
ja dat is de mooiste periode van allemaal..quote:Op donderdag 25 mei 2006 20:15 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Toch grappig dat je nu de zogenaamde gangsterrappers noemt.
Sorrie?quote:Op donderdag 25 mei 2006 20:47 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ja dat is de mooiste periode van allemaal..
aars![]()
met je kubus K![]()
Hierover wordt gezwegen dus waarschijnlijk geluisterdquote:Op donderdag 25 mei 2006 20:19 schreef TimoBasso het volgende:
ik zeg Soul Position - No Gimmicks..
Zwijg&Luister..
En als je Abba luistert ben je natuurlijk heel slimquote:Op donderdag 25 mei 2006 21:18 schreef StefanP het volgende:
Omdat hiphoppers vrijwel allemaal dom zijn, en de "musici" nog dommer. Omdat de clips vol ho's en bitzjes zitten, geweld verheerlijkt wordt en het voorgekauwde onzin is die bedoeld is om de jeugd te hersenspoelen.
Dat niet, maar Abba zadelt de jeugd in ieder geval niet op met zo'n verziekt wereldbeeld, waarin je respect kunt krijgen door maar zo veel mogelijk te pimpen en te blingen. Ik bedoel, dat hele beeld is ook alleen maar geschapen omwille van bedrijven die spullen aan de man willen brengen, en daarvoor is de jeugd de ideale doelgroep. Dat je daarmee een hele generatie kweekt die totaal geen respect meer heeft voor niets of niemand, waar het enige wat er nog toe doet materiele dingen zijn, en waar vrouwen zo ongeveer gebruiksobjecten zijn, doet er niet toe.quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:28 schreef MrSASO het volgende:
[..]
En als je Abba luistert ben je natuurlijk heel slim![]()
Huilliequote:Op donderdag 25 mei 2006 21:34 schreef Galactica het volgende:
komt omdat we met neger muziek dood worden gegooid, metal komt niet op tv, neger muziek wel, overal, bijna niks anders dan, terwijl we in Europa zitten en niet in Afrika.
dierenbeulen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:43 schreef Q-Tip het volgende:
[..]
Ok dank je
Niets mis met bontkragen, vraag maar aan de rijksten der rijken. Wat die aan hun jassen hebben hangen![]()
turken, murken, allemaal eruit.quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:04 schreef ForzaRob het volgende:
[..]
marokkanen is ons land zijn groot uitschot (Berbers) en worden vaak verward met Turken die zich wel fatsoenlijk gedragen.
Zoals je aangeeft heeft 50 cent en consorten weinig met Hip-Hop te maken.quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:37 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat niet, maar Abba zadelt de jeugd in ieder geval niet op met zo'n verziekt wereldbeeld, waarin je respect kunt krijgen door maar zo veel mogelijk te pimpen en te blingen. Ik bedoel, dat hele beeld is ook alleen maar geschapen omwille van bedrijven die spullen aan de man willen brengen, en daarvoor is de jeugd de ideale doelgroep. Dat je daarmee een hele generatie kweekt die totaal geen respect meer heeft voor niets of niemand, waar het enige wat er nog toe doet materiele dingen zijn, en waar vrouwen zo ongeveer gebruiksobjecten zijn, doet er niet toe.
En nee, dat ligt niet aan hip hop. Met hip hop zelf is niets mis. Hip hop wordt voor dit doel misbruikt door de commercie. Mensen al 50 cent verhoereren zichzelf aan de commercie. Dat zijn imho geen artiesten.
Een groot gedeelte van iemands opvoeding vindt niet plaats door iemands ouders, maar op straat, en door de mensen waar je mee omgaat. Aangezien al die mensen TMF en/of MTV kijken, denk ik dat de hiphop scene wel degelijk een negatieve invloed heeft op de jeugd. Jongeren zijn nu eenmaal onzeker over zichzelf, op zoek naar een identiteit, en dit soort zenders bieden dat. Als je je maar zo en zo gedraagt, en vooral maar zo veel mogelijk dure spullen koopt, dan krijg je respect! Wat dat betreft is de jeugd gewoon heel beinvloedbaar, en dus een ideale doelgroep voor commerciele bedrijven, die de hip hop scene maar wat graag misbruiken om spullen aan de man te brengen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:42 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Zoals je aangeeft heeft 50 cent en consorten weinig met Hip-Hop te maken.
Ik geloof niet dat de rapscene er voor zorgt dat de jeugd ontspoort, dat heeft meer met opvoeding en leefklimaat te maken.
Ja, zeker in de periode dat pubers zich afzetten tegen hun ouders, worden ze snel slachtoffer van de op tv gepropagandeerde uit de bocht gevlogen noncultuur.quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:47 schreef Seneca het volgende:
[..]
Een groot gedeelte van iemands opvoeding vindt niet plaats door iemands ouders, maar op straat, en door de mensen waar je mee omgaat. Aangezien al die mensen TMF en/of MTV kijken, denk ik dat de hiphop scene wel degelijk een negatieve invloed heeft op de jeugd. Jongeren zijn nu eenmaal onzeker over zichzelf, op zoek naar een identiteit, en dit soort zenders bieden dat. Als je je maar zo en zo gedraagt, en vooral maar zo veel mogelijk dure spullen koopt, dan krijg je respect! Wat dat betreft is de jeugd gewoon heel beinvloedbaar, en dus een ideale doelgroep voor commerciele bedrijven, die de hip hop scene maar wat graag misbruiken om spullen aan de man te brengen.
Maar ik ben het met je eens dat hip hop artiesten zoals 50 cent, die zich met dit soort praktijken inlaten, weinig meer met echte hip hop te maken heeft. Er is genoeg goede hiphop, die echt een boodschap met zich meedraagt, maar die krijg je simpelweg niet op televisie te zien.
Wie geeft d'r nou een neuk om een boodschap in hiphop, als ik een boodschap wil ontvangen ga ik wel naar de kerk ofzoquote:Op donderdag 25 mei 2006 21:47 schreef Seneca het volgende:
Er is genoeg goede hiphop, die echt een boodschap met zich meedraagt, maar die krijg je simpelweg niet op televisie te zien.
Als je je 'afzet' tegen je ouders ben je gewoon zwak en/of op zoek naar aandacht.quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:59 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja, zeker in de periode dat pubers zich afzetten tegen hun ouders, worden ze snel slachtoffer van de op tv gepropagandeerde uit de bocht gevlogen noncultuur.
Ja dat zal wel, maar het is nou eenmaal zo dat pubers zich afzetten tegen hun ouders, dan is het verschrikkelijk dat ze moeten vervallen in de scheve normen en waarden van die achterlijke hiphopcultuur.quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:01 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Als je je 'afzet' tegen je ouders ben je gewoon zwak en/of op zoek naar aandacht.
Een _GOEDE_ boodschap die ga je zeker niet vinden in een kerk.quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:01 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Wie geeft d'r nou een neuk om een boodschap in hiphop, als ik een boodschap wil ontvangen ga ik wel naar de kerk ofzo.
[..]
Gangsterrappers hadden een duidelijke boodschap.quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:31 schreef Pumatje het volgende:
boodschap blaat
het is muziek, vind je het leuk hou je er van
niet hou je er niet van
dat boodschap gezeik.
Niet alleen de ondergang van de scene, ook de ondergang van de mensheid.quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:34 schreef dfr0st het volgende:
Van mij mag de mainstream hip-hop even snel sterven, heb echt een tering hekel aan van die gastjes (groepje marokanen ofzo) voor de deur met een telefoon op volumestand 10 en dan kan een scrale beat die dan uit probeert te komen.
Heb liever een nieuwe happy harcore hype dan dit. Ik wordt echt gek van al het gepimp en vooral het gebitch en ge-ho.
Als ik het ook zie bij meisjes van 14-15 die dan de ho van de groep zijn en denken dat dat normaal is. Dat soort onzin is echt de ondergang van hiphop/rap. Want dat zien de 30plussers alleen maar.
Dus nu een snelle dood sterven hopelijk en dan weer: cypress hill, beastie boys, ice cube, Insane Clown Posse, Kottonmouth Kings, RUN-DMC enz
Wat heb je nou aan een boodschap in muziek manquote:Op donderdag 25 mei 2006 22:26 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Een _GOEDE_ boodschap die ga je zeker niet vinden in een kerk.
Liever een boodschap in muziek dan slap gelul van politici.quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:39 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Wat heb je nou aan een boodschap in muziek man.
Goed gesproken, Kameraad Puma. Pwnage voor de partij.quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:31 schreef Pumatje het volgende:
boodschap blaat
het is muziek, vind je het leuk hou je er van
niet hou je er niet van
dat boodschap gezeik.
Insane Clown Possequote:Op donderdag 25 mei 2006 22:34 schreef dfr0st het volgende:
Van mij mag de mainstream hip-hop even snel sterven, heb echt een tering hekel aan van die gastjes (groepje marokanen ofzo) voor de deur met een telefoon op volumestand 10 en dan kan een scrale beat die dan uit probeert te komen.
Heb liever een nieuwe happy harcore hype dan dit. Ik wordt echt gek van al het gepimp en vooral het gebitch en ge-ho.
Als ik het ook zie bij meisjes van 14-15 die dan de ho van de groep zijn en denken dat dat normaal is. Dat soort onzin is echt de ondergang van hiphop/rap. Want dat zien de 30plussers alleen maar.
Dus nu een snelle dood sterven hopelijk en dan weer: cypress hill, beastie boys, ice cube, Insane Clown Posse, Kottonmouth Kings, RUN-DMC enz
quote:
Wat heb je er nou aan als er helemaal geen boodschap in zit?quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:39 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Wat heb je nou aan een boodschap in muziek man.
Je bent de eerste die ze noemt!quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:34 schreef dfr0st het volgende:
RUN-DMC
Eminem en ICPquote:Op donderdag 25 mei 2006 22:52 schreef skiczukie het volgende:
Ah, en nu nog de ICP-haters, wellicht omdat Eminem ze niet okee vond ofzo?
Ja, ik heb een hekel aan ICP omdat Eminem het zegt..quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:52 schreef skiczukie het volgende:
Ah, en nu nog de ICP-haters, wellicht omdat Eminem ze niet okee vond ofzo?
Ik heb een hekel aan 50 Cent omdat iedereen het een commerciële kankerlijer vindt.quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:08 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ja, ik heb een hekel aan ICP omdat Eminem het zegt..![]()
quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:06 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Wu-Tang Clan.
Okee, dit gaat werkelijk nergens over.
Me too, het is wel welletjes geweest nu.quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:14 schreef skiczukie het volgende:
Ik krijg eigenlijk een beetje genoeg van dat gezeik over muziek altijd.
Slotje.quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:15 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Me too, het is wel welletjes geweest nu.
Iedereen luistert wat hij of zij leuk vind, let that be the end of it.
you bet!quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:15 schreef cosmick het volgende:
[..]
Hierover wordt gezwegen dus waarschijnlijk geluisterd
Maar idd, erg goed. ik noemde net al PUTS. Ook zeer de moeite waard.
Dear DikkeSpuug, u r a fag.quote:
Kool Moe Dee.quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:55 schreef Apropos het volgende:
Waarom heeft niemand The Treacherous Three genoemd?
Tja zo zijn er wel meer goede artiesten die een slecht nummer hebben uitgebracht, of een slechte samenwerking zijn aangegaan. Om hem nou op een nummer te gaan afrekenen terwijl hij samen met ATCQ geweldige albums en een paar echte classisc zoals Midnight Marauders heeft afgeleverd is erg overdreven.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:48 schreef _dirkjan_ het volgende:
Ik zal niet generaliseren en zeggen dat alle hiphop kut is, maar Q-Tip:![]()
Waarom moet hij nou weer een nummer van R.E.M. verkrachten?![]()
Luister maar eens naar The Outsiders - R.E.M. Die Q-tip waar jij zo weg van bent heeft daar een gastrol. Echt zonde dat die rapper er tussendoor komt![]()
Ahgossie, het mannetje stalkt me. Triest figuurquote:Op donderdag 25 mei 2006 21:28 schreef MrSASO het volgende:
[..]
En als je Abba luistert ben je natuurlijk heel slim![]()
Stalken, je doet jezelf te veel eerquote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:21 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ahgossie, het mannetje stalkt me. Triest figuur
Racisme en ontkenning van de evolutietheorie. Da's de Wu-Tang Clan, dat kan niet missen.quote:We are original man, the Asiatic black man
The maker, the author, the cream of the planet earth
Father of civilization
At one time it was told to me
Yeah
That man came from monkeys, ha ha ha
That we were swingin from trees
I hardly can believe that unless I'm dumb deaf and blind
Save the children
You ever heard about, the ape man?
Gonna be free
And the ape woman?
Afgrijselijkquote:Op vrijdag 26 mei 2006 01:17 schreef MrSASO het volgende:
Neerlands trots
Niet echt Hip-Hop maar toch.
THC - In the Noordside.
THC - Zina.
Dacht ik al dat iemand dat zou zeggenquote:
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 01:10 schreef Apropos het volgende:
[..]
Racisme en ontkenning van de evolutietheorie. Da's de Wu-Tang Clan, dat kan niet missen.
Valt nog mee met de gemiddelde Jedi Mind Tricks lyrics.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 01:10 schreef Apropos het volgende:
[..]
Racisme en ontkenning van de evolutietheorie. Da's de Wu-Tang Clan, dat kan niet missen.
Klikken op een signaturelink valt nu ook al onder het begrip stalken?quote:Ahgossie, het mannetje stalkt me. Triest figuur
real muthafucking Gsquote:Op vrijdag 26 mei 2006 01:34 schreef MrSASO het volgende:
Ook leuk
Dr Dre & Snoop doggy dogg - Dre Day.
Eazy E - Real Muthafuckin Gs.
quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:13 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan 50 Cent omdat iedereen het een commerciële kankerlijer vindt.
Dat was een vermakelijke beef.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 01:34 schreef MrSASO het volgende:
Ook leuk
Dr Dre & Snoop doggy dogg - Dre Day.
Eazy E - Real Muthafuckin Gs.
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:15 schreef Quannum het volgende:
Mc Miker G & DJ Sven - Holiday Rap
http://www.youtube.com/watch?v=dgcizimYxqM
old school y'all!
Wat een totale onzin. Echt, totale onzin.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:20 schreef Marruk het volgende:
Waarom hiphop stinkt? Simpel.
Hoeveel hiphoppers, rappers en rnb'ers zijn naar een conservatorium gegaan? 'DE' plek om zang en muziek onder de knie te krijgen? Je zult zien dat bij vrijwel elke vorm van muziek er veel mensen naar een conservatorium zijn gegaan en dus muziek tot kunst hebben verheveld.
De eerste flipflopper die dit proces heeft ondergaan moet ik echter nog ontdekken.
Zodoende is hiphop
Nou ja de rappert van JMT is eerder een soort van Moslim Extremist, en de DJ een self-proclaimed boeddhistquote:Op vrijdag 26 mei 2006 01:24 schreef Nosh het volgende:
[..]
Valt nog mee met de gemiddelde Jedi Mind Tricks lyrics.
Diepe teksten over communisme, godsdienst en hun gevoelens. Oh, en daarna zeggen ze dat alle homo's afgemaakt moeten worden, en het Christendom de enige weg is.
[..]
Klikken op een signaturelink valt nu ook al onder het begrip stalken?
Je punt is duidelijk.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:25 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Wat een totale onzin. Echt, totale onzin.
Had ik al gezegd dat het onzin is?
Als jij denk dat er qua muziek alleen hiphop is rock muziek is het heel droevig gesteld met muzikale ontwikkeling..quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:19 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Inderdaad hè, zo triest. De kunnen er gewoon niet tegen dat die hiphop/urban-mensen er beter en leuker uitzien dan die gare rockers/alto's/gothics, vandaar die haat
.
Weet je wel hoeveel beroemde kunstenaars niet de kunstacademie niet gedaan hebben? Ik heb zelf geen idee, maar vast een hele hoop.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:00 schreef Seneca het volgende:
[..]
Je punt is duidelijk.
En zo goed onderbouwd, ook! Echt, goed onderbouwd!
Had ik al gezegd dat het goed onderbouwd is?
Neerlands trots? Ga fietsen man.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 01:17 schreef MrSASO het volgende:
Neerlands trots
Niet echt Hip-Hop maar toch.
THC - In the Noordside.
THC - Zina.
100% mee eensquote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:10 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Neerlands trots? Ga fietsen man.
Hiphop is voor het grote publiek de verzamelnaam geworden voor negers, bitches, bling en rappers zoals 50 cent. Zij denken dat alles wat in de top 40 staat het enige is wat uitkomt op hiphopgebied.. Niet dus. "Underground" (voor zover dat underground genoemd kan worden) komen er platen uit die commercieel gezien minder aantrekkelijk zijn maar binnen het genre zelf een grote aanhang hebben. Díe acts (ook genoemd door TS, maar ook een heleboel anderen) genieten minder aandacht op commercieel vlak maar worden door de vaste aanhang met open armen ontvangen. Deze acts zouden eens beluisterd moeten worden door al die zogenaamde deskundige critici en dan mogen ze hun mening daarna bijstellen.
Ik heb gezegd.
Mwogh, ik vind het wel meevallen. Hoeveel hiphopkneuzen kunnen nu een instrument bespelen? Het merendeel weet niet eens dat een piano een slaginstrument is, en dat is 'musicus'? Ik zou me kapot schamen als ik zo'n hiphopgast zou zijnquote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:25 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Wat een totale onzin. Echt, totale onzin.
Had ik al gezegd dat het onzin is?
Ik zie hiphop dan ook niet echt als muziek, maar wel als een kunstvorm (echte hiphop dan he). Muziek en klanken hebben altijd nog een ondergeschikte rol gespeeld bij hiphop, waar het om gaat zijn de ritmes en de teksten.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:34 schreef Marruk het volgende:
[..]
Mwogh, ik vind het wel meevallen. Hoeveel hiphopkneuzen kunnen nu een instrument bespelen? Het merendeel weet niet eens dat een piano een slaginstrument is, en dat is 'musicus'? Ik zou me kapot schamen als ik zo'n hiphopgast zou zijn
Zogenaamde deskundige critici hoeven hun mening niet bij te stellen want just de Hiphop voor negers, bitches, bling en rappers zoals 50 cent is wat "de jeugd van tegenwoordig" (quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:10 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Hiphop is voor het grote publiek de verzamelnaam geworden voor negers, bitches, bling en rappers zoals 50 cent. Zij denken dat alles wat in de top 40 staat het enige is wat uitkomt op hiphopgebied.. Niet dus. "Underground" (voor zover dat underground genoemd kan worden) komen er platen uit die commercieel gezien minder aantrekkelijk zijn maar binnen het genre zelf een grote aanhang hebben. Díe acts (ook genoemd door TS, maar ook een heleboel anderen) genieten minder aandacht op commercieel vlak maar worden door de vaste aanhang met open armen ontvangen. Deze acts zouden eens beluisterd moeten worden door al die zogenaamde deskundige critici en dan mogen ze hun mening daarna bijstellen.
Ik heb gezegd.
Het is hiphop man. Wat moet je nu met een panfluit of cello in hiphop? Dat moet gesampled worden. Hiphop = sampling.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:34 schreef Marruk het volgende:
[..]
Mwogh, ik vind het wel meevallen. Hoeveel hiphopkneuzen kunnen nu een instrument bespelen? Het merendeel weet niet eens dat een piano een slaginstrument is, en dat is 'musicus'? Ik zou me kapot schamen als ik zo'n hiphopgast zou zijn
Sorry maar piano is toch een snaarinstrument? Dat heb ik iig vroeger geleerdquote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:34 schreef Marruk het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:30 schreef DuranK het volgende:
[..]
Sorry maar piano is toch een snaarinstrument? Dat heb ik iig vroeger geleerd![]()
Misschien is die zelf wel zo'n 'hiphopgast'quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:34 schreef skiczukie het volgende:
[..]Lijkt me ook wel. Hoe komt die gozer erbij dat het een slaginstrument is.
Dat moet wel.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:36 schreef DuranK het volgende:
[..]
Misschien is die zelf wel zo'n 'hiphopgast'
de HipHoppende Homies hebben gelijk:quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:34 schreef Marruk het volgende:
Mwogh, ik vind het wel meevallen. Hoeveel hiphopkneuzen kunnen nu een instrument bespelen? Het merendeel weet niet eens dat een piano een slaginstrument snaarinstrument is, en dat is 'musicus'? Ik zou me kapot schamen als ik zo'n hiphopgast zou zijn
bronnnquote:FAMILIE: Snaarinstrumenten, ook wordt de piano wel ingedeeld bij de toetsinstrumenten.
het merendeel.. tenminste van de amerikaanse echte hip hopquote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:34 schreef Marruk het volgende:
[..]
Sta me toe om ook even te zeggen dat dit (pas op he, komt ie!) totale onzin is.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:20 schreef Marruk het volgende:
Hoeveel hiphoppers, rappers en rnb'ers zijn naar een conservatorium gegaan? 'DE' plek om zang en muziek onder de knie te krijgen? Je zult zien dat bij vrijwel elke vorm van muziek er veel mensen naar een conservatorium zijn gegaan en dus muziek tot kunst hebben verheveld.
De eerste flipflopper die dit proces heeft ondergaan moet ik echter nog ontdekken.
Zodoende is hiphop
ignorance is blissquote:De eerste flipflopper die dit proces heeft ondergaan moet ik echter nog ontdekken.
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:20 schreef Marruk het volgende:
Zodoende is hiphop
Nu nog steeds... alleen ben jij blijkbaar te kortzichtig om verder te kijken dan je neus lang is!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 16:39 schreef BaajGuardian het volgende:
omdat het commercieel materialistisch is, vroeger was hiphop puik, nu nietmeer.
ehhh ff snel..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:20 schreef Marruk het volgende:
Zodoende is hiphop
Dat Nederlands-Engels!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:58 schreef cosmick het volgende:
[..]![]()
"I didn't like the schools
I too another way.
Yoh like the Miker "G" so I used my voice
And soon I bought a big Rolls Royce.
That's right my name is Miker "G"
jongen je hebt het tegen de verkeerde, als er iemand hiphop kent ben ik het wel, daarom vind ik het juist kut tegenwoordig, dan lack jij de kennis dus van hoe het vroeger was.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 16:41 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Nu nog steeds... alleen ben jij blijkbaar te kortzichtig om verder te kijken dan je neus lang is!![]()
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 16:53 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
jongen je hebt het tegen de verkeerde, als er iemand hiphop kent ben ik het wel, daarom vind ik het juist kut tegenwoordig, dan lack jij de kennis dus van hoe het vroeger was.
dan weet je ook dat de hiphop toen wel inhoud had en nu niet meer, of je hebt het over undergroundquote:Op vrijdag 26 mei 2006 16:56 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Dat vind ik een hele rare conclusie die jij trekt uit mijn voorgaadne post! Omdat ik zeg dat er tegenwoordig nog steeds goede HipHop gemaakt wordt, verwijt jij mij een lack aan kennis op het gebied van de vroegere HipHop
![]()
En als er iemand HipHop kent van vroeger en nu dan ben ik het wel!![]()
eenschquote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:49 schreef Ixnay het volgende:
Public Enemy enzo is best okay, niks mis met die muziek. Net als NWA.
De meesten hier die over hiphop oordelen, doelen daarmee denk ik alleen de simplistische variant, die iets minder diepgaande thema's heeft. En dat is dus wat je op MTV/TMF etc hoort.
Zeker.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:24 schreef BaajGuardian het volgende:
Def-P is overigens geniaal.
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:05 schreef Hypnotick het volgende:
BTW. ik vind dat het gebruik van het N woord gewoon moet stoppen behalve als je zwart bent
En beetquote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:10 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Ik heb gezegd.
hadden ik en n vriend van me laatst een discussie over waar we het over eens waren dat het feit dat enkel zwarte mensen ...ok ok Bruine mensen dat woord gebruiken mogen en meteen de wokkels uit hun kop rukken als een wit persoon dat doet, net zo goed racisme is.quote:BTW. ik vind dat het gebruik van het N woord gewoon moet stoppen behalve als je zwart bent
LL cool J is nou net 1 van de grootste old school rappersquote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:44 schreef -skippybal- het volgende:
Ik zag net die "J. Lo" en LL Cool J rotzooi![]()
als zoveel uiteenlopende smaken het over 1 ding eens zijn (in dit geval dat hiphop zuigt), zou er dan niet een ietsiepietsie van waarheid in kunnen zitten?quote:Op donderdag 25 mei 2006 15:58 schreef Q-Tip het volgende:
Mijn vraag aan iedereen is dan ook: Waarom is elke muziekstijl geaccepteerd, behalve hiphop. Een hoop rockers/hardcorefanaten/punkers etc., of gewoon normale mensen die zich niet in een hokje laten duwen hebben (bijna) allemaal een collectieve mening dat hiphop slechte muziek is, de teksten slecht en mensen die hiphop luisteren smakeloze, hersenloze, kansloze wannabe-negers. Ik vraag mij altijd af wat de reden is dat mensen gewoon niet kunnen accepteren dat sommige mensen een
Nigga please.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:05 schreef Hypnotick het volgende:
Fuck Hiphop haters dit kut forum is gewoon anti hiphop hun hebben gewoon geen smaak voor muziek hiphop is de ultieme manier om je gevoelens te vertellen
ik luister elke dag zo,n 3 uurtjes hiphop
en schrijf zelf ook teksten en neem het ook op Hypnotick is ook m,n artieste naam
ik zou niet weten hoe het is om zonder hiphop te weten
en ben zelf ook fan van:
Tupac, Biggie, Eminem, Wu Tang, NWA, Jay-z, Method Man, Dr.Dre, Snoop Doggy dogg
Nas, Ice Cube, Easy-E
BTW. ik vind dat het gebruik van het N woord gewoon moet stoppen behalve als je zwart bent
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:16 schreef Pumatje het volgende:
[..]
LL cool J is nou net 1 van de grootste old school rappers![]()
dat bling bling , slijm, meisje meisje gedoe van hem heeft ie nou gewoon eenmaal altijd gehad.. zo is zijn stijl altijd geweest.. dat je dat niet weet maar hem toch gebruikt om de huidige hip hop stroming die verkeerd valt te personaliseren vind ik erg zwak![]()
Er zit zeker ook wel wat waarheid in dat een bepaald gedeelte van de tegenwoordige hiphop zuigt. Maar dit is in mijn ogen geen hiphop.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:19 schreef teamlead het volgende:
[..]
als zoveel uiteenlopende smaken het over 1 ding eens zijn (in dit geval dat hiphop zuigt), zou er dan niet een ietsiepietsie van waarheid in kunnen zitten?
Over het paard getilde negerts in kasten van huzien die blaten over hoe gevaarlijk het "in tha hood" wel niet is...
En vergeet niet dat de meeste rappers wel echt uit een ghetto kwamen, en dus weten hoe het is om, zoals je zelf al zegt, 'in the hood' te leven. De meeste rappers hebben een crimineel verleden achter zich kunnen laten door te gaan rappen/hiphop te maken, en veel voorkomende onderwerpen zijn dingen die ze zelf gezien hebben. Hiphop heeft dus ook een therapeutische werking.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:19 schreef teamlead het volgende:
[..]
als zoveel uiteenlopende smaken het over 1 ding eens zijn (in dit geval dat hiphop zuigt), zou er dan niet een ietsiepietsie van waarheid in kunnen zitten?
Over het paard getilde negerts in kasten van huzien die blaten over hoe gevaarlijk het "in tha hood" wel niet is...
Dat vind ik dan weer echt een relaxt nr. (van jay-z) Of de wannabe-elite dit nou hiphop vind of niet, knettergeil blijft het wel.quote:
Ik vind het ook wel lachwekkend dat hiphop eigenlijk de enige muziekstroming is die zoveel haat en nijd oproeptquote:Op vrijdag 26 mei 2006 16:40 schreef Posdnous het volgende:
Hiphop.
Het enige wat nog achterlijker is dan idioten die niks van hip-hop weten maar er wel telkens over lopen te zeiken (terwijl ze zelf het zoveelste 13 in een dozijn britse gitaarbandje blijven ophemelen) zijn mensen die zich druk maken om idioten die niks van hiphop weten maar er wel telkens over lopen te zeiken.
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |