abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 mei 2006 @ 15:58:33 #1
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_38201141
Hallo mensen,

Mijn eerste fok!-post hier, gaat over hiphop. Dit na aanleiding van vele posts, van vele users, die allemaal een mening hebben over hiphop, die vaak niet verder komt dan: hiphop =

Mijn vraag aan iedereen is dan ook: Waarom is elke muziekstijl geaccepteerd, behalve hiphop. Een hoop rockers/hardcorefanaten/punkers etc., of gewoon normale mensen die zich niet in een hokje laten duwen hebben (bijna) allemaal een collectieve mening dat hiphop slechte muziek is, de teksten slecht en mensen die hiphop luisteren smakeloze, hersenloze, kansloze wannabe-negers. Ik vraag mij altijd af wat de reden is dat mensen gewoon niet kunnen accepteren dat sommige mensen een andere muzieksmaak hebben, en daarom elitaire opmerkingen maken.

Ik hou van hiphop. Dat is een understatement. A Tribe Called Quest, Nas, The Notorious B.I.G., Big L, Wu-Tang Clan en Public Enemy zijn een aantal van mijn favoriete groepen/artiesten. Maar altijd wanneer ik dit vertel aan mensen, of wanneer mensen het over hiphop hebben, komen er altijd een hoop vooroordelen naar boven over wat ik allemaal wel niet zou zijn. Hier word ik moe van.

Dus mensen, ventileer hier jullie mening over het fenomeen hiphop. Leg mij uit wat er zo slecht is aan hiphop, zodat ik het mogelijk kan weerleggen.

Q-Tip (naam is een member van ATCQ)
  donderdag 25 mei 2006 @ 15:59:21 #2
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_38201158
50 cent. Klaar, uitgelegd, slotje .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 25 mei 2006 @ 15:59:58 #3
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_38201176
Mensen nemen te snel conclusies als het gaat over hiphop.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_38201210
Je zegt het zelf, het gaat hier om een mening en veel mensen delen nou eenmaal de mening dat hiphop stierenkloten zuigt.

En waarom? Nouja dat is voor ieder verschillend denk ik. Bij mij voornamelijk het gebrek aan melodie en in vele commerciele gevallen het lak aan zinnigheid in de teksten.
I am the Alpha and the Omega
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:03:09 #5
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_38201269
50 cent beschouw ik niet als hiphop. 50 cent heeft het gewoon heel slim bekeken.

Wat voor muziek wil een groot gedeelte van de 12-16 jarigen horen? 50 cent muziek. Hoe kan je dus het meeste geld verdienen? Door in te spelen op de behoefte van de 12-16 jarigen, die jou muziek kopen en jou adoreren. Zo heeft Britney Spears in het verleden precies hetzelfde truukje uitgehaald.

Ik sta niet achter 50's muziek, maar ik vind wel dat hij op een knappe manier veel geld aan het verdienen is. Een soort Trump van de muziek-bizz zeg maar.
pi_38201281
Ik krijg zin om mijn radio/tv/speakers uit het raam te gooien als ik hiphop of rap hoort. Dit is toch geen muziek man .
Ich bin der Führer.
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:05:54 #7
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_38201346
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:01 schreef BossFight het volgende:
En waarom? Nouja dat is voor ieder verschillend denk ik. Bij mij voornamelijk het gebrek aan melodie en in vele commerciele gevallen het lak aan zinnigheid in de teksten.
Gebrek aan melodie? Heb je wel eens ATCQ (=A Tribe called Quest) geluisterd? Dat barst van de melodie. Zo zijn er nog meer acts die hetzelfde hebben.

Teksten vind ik zo subjectief. Persoonlijk vind ik de teksten in de meeste pop/rock/rest vaak nog lager dan zeg maar 50 cent. En dat zegt voor mij wat. Jay-Z is ook commercieel, maar zelfs op zijn commerciele platen is er vaak nog steeds een goede tekst aanwezig.
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:07:00 #8
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_38201383
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:03 schreef Xenwolfie het volgende:
Ik krijg zin om mijn radio/tv/speakers uit het raam te gooien als ik hiphop of rap hoort. Dit is toch geen muziek man .
Kijk, dit is zo'n reactie. Wat moet een gemiddelde hiphop-fan hiermee? Ga maar lekker naar je hoofdpijn-muziek of zelfmoord-muziek luisteren zou ik zeggen.
pi_38201453
Omdat hip-hop vaak bedreven word door geoliede negers die met geld strooien, geil kijken naar schaars gekleedde vrouwen en rondlopen in belachelijke kleding. En macho gedrag associeer ik automatisch met een laag IQ, hetgeen vaak ook gedemonstreert wordt in brullerige nummers.

De oudere hip-hop is, toegegeven, musicaal hoogstaander, maar dat zie ik de laatste tijd nergens meer terug.

Het is een export product geworden, en geen muziek.
Din jävla kuk!
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:13:30 #10
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_38201555
Post gerust verder, ik ga voetballen, ik lees het wel als ik terug kom!
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:15:25 #11
120881 thomzor
Beter stil
pi_38201633
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:13 schreef Q-Tip het volgende:
Post gerust verder, ik ga voetballen, ik lees het wel als ik terug kom!
peace niggah
pi_38201687
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:07 schreef Q-Tip het volgende:

Ga maar lekker naar je hoofdpijn-muziek of zelfmoord-muziek luisteren zou ik zeggen.
Nu bash je zelf ook een andere muzieksoort zonder argumentatie.

Niet dat het mij wat uitmaakt, muzieksoorten bashen hoort er nou eenmaal bij.
pi_38201977
Met hiphop is niks mis. Met de hedendaagse commerciele hiphop daarentegen...
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_38202001
Big L rocked swa...big pun killed
pi_38202026
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:09 schreef ehqo het volgende:
Omdat hip-hop vaak bedreven word door geoliede negers die met geld strooien, geil kijken naar schaars gekleedde vrouwen en rondlopen in belachelijke kleding. En macho gedrag associeer ik automatisch met een laag IQ, hetgeen vaak ook gedemonstreert wordt in brullerige nummers.

De oudere hip-hop is, toegegeven, musicaal hoogstaander, maar dat zie ik de laatste tijd nergens meer terug.

1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:27:38 #16
148823 znarch
ondertitel
pi_38202079
Hiphop is pauper, de gemiddelde hiphop liefhebber ook. sim-pel
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_38202100
quote:
Ga maar lekker naar je hoofdpijn-muziek of zelfmoord-muziek luisteren zou ik zeggen.
Nu start je wel leuk een topik over mensen die 'jouw muzieksmaak' afzeiken, maar je bent zelf ook niet bijster snugger bezig hè?
pi_38202123
sommige hiphop is wel cool, alleen de hiphop die je tegenwoordig op tv ziet is kanker zielig
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:30:11 #19
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_38202165
hip hop ZUIGT! gewoon klote muziek. Simpel. Slotje
  FOK!fotograaf donderdag 25 mei 2006 @ 16:30:26 #20
18921 freud
Who's John Galt?
pi_38202171
Hiphop is net zo goed als hardcore. Beide doelgroepen zijn ook helaas wat onderbedeeld op sociaal vlak grosso modo.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_38202177
Beastie Boys!!
Was/is dat ook hip hop?
Dat gaat nog wel vindt ik.
" - Carter Williams is taking more hits than a Paris Hilton website! - "
pi_38202188
moet ik soms godverdomme kwaad worden?
pi_38202212
Ben het eens met de topicstarter
pi_38202217
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:29 schreef moderat0r het volgende:
sommige hiphop is wel cool, alleen de hiphop die je tegenwoordig op tv ziet is kanker zielig
Om nog maar te zwijgen over wat voor verziekt wereldbeeld je kinderen meegeeft die naar zulke muziek luisteren. Maar dat interesseert mensen zoals 50 cent niet, die doen het alleen voor het geld. En dat terwijl hip hop oorspronkelijk zo absoluut niet bedoeld was.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_38202254
wat je op tv ziet is geen hiphop...het is pophop ofziets
pi_38202293
Ben jarenlang al groot fan van hiphop. Maar dan wel de groepen met teksten die inhoud en betekenis hebben. Hiphop heeft niets met gangsters te maken. Maar nu ik elke zogenaamde 'fan' erbij zie lopen als Eminem, 50 Cent of P Diddy, schaam ik me er soms voor om het te zeggen. Sukkels als dat geven het een slechte naam. Sowieso is er amper nog goede muziek te bekennen in hiphop land. Ik heb het gehad met de eindeloze herhaling van dezelfde samples. Ik ben telkens weer teleurgesteld om er achter te komen dat een geweldig nummer bestaat uit een volledig gesamplede loop zonder eigen inbreng.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_38202326
daarom kan je beter naar big l, big pun etc. luisteren
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:36:27 #28
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38202373
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:03 schreef Xenwolfie het volgende:
Onderbouw eens??
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:36:46 #29
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_38202390
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:30 schreef freud het volgende:
Hiphop is net zo goed als hardcore. Beide doelgroepen zijn ook helaas wat onderbedeeld op sociaal vlak grosso modo.
Agreed.
It's about being boss, not being the boss...
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:36:51 #30
69994 seto
-|||--------|||-
pi_38202393
Pharcyde
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_38202410
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:34 schreef drugsgebruiker het volgende:
Ben jarenlang al groot fan van hiphop. Maar dan wel de groepen met teksten die inhoud en betekenis hebben. Hiphop heeft niets met gangsters te maken. Maar nu ik elke zogenaamde 'fan' erbij zie lopen als Eminem, 50 Cent of P Diddy, schaam ik me er soms voor om het te zeggen. Sukkels als dat geven het een slechte naam. Sowieso is er amper nog goede muziek te bekennen in hiphop land. Ik heb het gehad met de eindeloze herhaling van dezelfde samples. Ik ben telkens weer teleurgesteld om er achter te komen dat een geweldig nummer bestaat uit een volledig gesamplede loop zonder eigen inbreng.
Opzich wel grappig, hetzelfde is gebeurd met de hardcore stroming. Vroeger dacht niemand bij gabberen aan nazi's en geweld. eerder het tegen over gestelde. Maar tegenwoordig lopen er echt teveel van die achterlijke randdebielen over straat die denken heel hardcore te zijn, maar eigenlijk echt totaal sneue figuurtjes zijn met hun kisten en legerbroeken. Zo zonde, maarja gelukkig is meestal toch wel het overgrote gedeelte wel normaal
When dry solid
nitrogen triiodide
is touched, even with a feather, it decomposes rather violently
2 NI3 (s) --> N2 (g) + 3 I2 (s)
pi_38202411
Ik luister vooral Hip Hop van de oude stempel. De hedendaagse (commerciele) scene is teleurstellend vergeleken met vroeger.
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
pi_38202445
Waarom wordt er geen weerwoord gegeven op mijn reactie?
Din jävla kuk!
pi_38202449
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:03 schreef Q-Tip het volgende:
50 cent beschouw ik niet als hiphop. 50 cent heeft het gewoon heel slim bekeken.

Wat voor muziek wil een groot gedeelte van de 12-16 jarigen horen? 50 cent muziek. Hoe kan je dus het meeste geld verdienen? Door in te spelen op de behoefte van de 12-16 jarigen, die jou muziek kopen en jou adoreren. Zo heeft Britney Spears in het verleden precies hetzelfde truukje uitgehaald.

Ik sta niet achter 50's muziek, maar ik vind wel dat hij op een knappe manier veel geld aan het verdienen is. Een soort Trump van de muziek-bizz zeg maar.
Kinderen verkopen op de zwarte markt levert ook geld op. Dat wil nog niet zeggen dat het slim is. Weer een voorbeeld hoe dom er tegenwoordig wordt geredeneerd. Als je niet kan zien dat hiphop zijn beste tijd al lang heeft gehad, ben je volgens mij ook geen kenner. Sinds 1996 is er geen goede plaat meer uitgebracht. 1993 was het mooiste jaar.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_38202504
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:36 schreef seto het volgende:
Pharcyde
Pharcyde Maar die solo plaat van fatlip was ook niet echt geweldig hoor.
pi_38202525
Sommige hiphop is wel okay, Snoop Dog bv, of Cypress Hill, maar 99% is gewoon bagger, iedereen vind het tegenwoordig nodig on te gaan rappen, maar verder kan een beetje zielig andere mensen gaan staan dissen komen ze niet. Kan het nog niet eens echt muziek vinden. Van goeie muziek word ik meestal vrolijk, maar van die teringhiphop van vandaag de dag word ik alleen maar chagrijnig. Als ik die grafkop van een Lange Frans op tv zie, of Ali B (staat die B trouwens voor bagger ?) ben ik in staat om mijn tv het raam uit te kankeren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_38202553
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:38 schreef drugsgebruiker het volgende:

[..]

Kinderen verkopen op de zwarte markt levert ook geld op. Dat wil nog niet zeggen dat het slim is. Weer een voorbeeld hoe dom er tegenwoordig wordt geredeneerd. Als je niet kan zien dat hiphop zijn beste tijd al lang heeft gehad, ben je volgens mij ook geen kenner. Sinds 1996 is er geen goede plaat meer uitgebracht. 1993 was het mooiste jaar.
Wat was er dan zo bijzonder aan 1993 ?
pi_38202554
Hiphop =
pi_38202595
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:41 schreef Speedski het volgende:

[..]

Dat was toch het einde van de 'Golden Era'?
pi_38202617
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:41 schreef Speedski het volgende:

[..]

Als ik kijk naar mijn collectie zijn er gewoon veel platen uitgebracht die ik ontzettend goed vind. Misschien een beetje weemoed, maar toch, alles van rond die tijd geef ik een kans, en vaak vind ik ze goed.
pi_38202652
Laat ze dit eens zien, en dan kijken welke stijl ze echt haten.
http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html

zal wel eastcoast zijn

Rap Music was invented by Blondie.
JOHNNY HEITINGA
pi_38202720
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:41 schreef EvilWasp het volgende:
Hiphop =
Heerlijk, 14 jaar, down-syndroom en een groeistoornis en je lijkt op een wijf. Word je nog niet genoeg gepest op school?
pi_38202755
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 15:59 schreef HeatWave het volgende:
50 cent. Klaar, uitgelegd, slotje .
pi_38202841
Ik zal niet generaliseren en zeggen dat alle hiphop kut is, maar Q-Tip:

Waarom moet hij nou weer een nummer van R.E.M. verkrachten?

Luister maar eens naar The Outsiders - R.E.M. Die Q-tip waar jij zo weg van bent heeft daar een gastrol. Echt zonde dat die rapper er tussendoor komt
pi_38202850
Hip-hop muziek vind ik ook om te kotsen. Er is meestal een simpele beat onder gelegd, de teksten zijn werkelijk belabberd (nee, ze zijn niet van hoogstaande kwaliteit, echt niet, hoe graag je ook wilt), de teksten en clips zijn vaak enorm denigrerend jegens vrouwen en ze doen vaak stoer met criminele activiteiten. Dat zijn voor mij de hoofdredenen om het kotsmuziek te vinden.
pi_38202859
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:48 schreef _dirkjan_ het volgende:

Omdat zelf iets bedenken een stuk moeilijker is!
pi_38202861
Big L .
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:49:42 #48
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_38202869
De één houdt van hiphop en de andere niet..
Klaar, niet zo moeilijk toch!
I picture your face.. In the back of my eyes
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:50:03 #49
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38202886
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:09 schreef ehqo het volgende:

Amen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_38202960
put it on chrizzzz
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:53:14 #51
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_38202996
Ik denk dat het niet zozeer de muziek is die ervoor zorgt dat veel mensen het kut vinden, maar hoofdzakelijk de mensen die er naar luisteren.

Wie wil er tegenwoordig nog met een muziekstijl geassocieerd worden waarvan bekend is dat een groot deel van de luisteraars bestaat uit jongeren die de hele dag stoer lopen te doen met hun criminele uitstapjes?

En daarnaast is de opkomst van al die rapnegers die hun eigen muziek met hiphop associeren ook niet echt geweldig voor de ontwikkeling van het imago van hiphop. Want muziek die alleen maar over ho's, bitches, blingbling en pimps gaat kan ik (en vele met mij) niet serieus nemen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_38203008
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:52 schreef moderat0r het volgende:
put it on chrizzzz
Devil's son .
pi_38203143
Ik heb opzich niet zoveel problemen met HipHop, helaas wel tegen boze nep negers...
Boze neger muziek moet ook gewoon door boze negers geluisterd worden en verder niet ....
It's nice to be important, but it's more important to be nice ;)
pi_38203233
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:57 schreef Tha_Killer het volgende:
Ik heb opzich niet zoveel problemen met HipHop, helaas wel tegen boze nep negers...
Boze neger muziek moet ook gewoon door boze negers geluisterd worden en verder niet ....
Daar denken de meeste mensen anders over gezien het grote succes
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:04:04 #55
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_38203385
alle hiphoppers snuiven hasj enzo en ook alle hiphoppers stinken. De muziek die roept bij niemand wat gevoel op behalve bij drugsgebruikers, oftewel hiphoppers. Dit is mijn persoonlijke kijk op de zaak, ik vind dat ikzelf erg ruimdenkend omga met deze kwestie. Ik vind hiphop wel leuke muziek.
pi_38203431
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:04 schreef Angeliquetje het volgende:
alle hiphoppers snuiven hasj enzo en ook alle hiphoppers stinken. De muziek die roept bij niemand wat gevoel op behalve bij drugsgebruikers, oftewel hiphoppers. Dit is mijn persoonlijke kijk op de zaak, ik vind dat ikzelf erg ruimdenkend omga met deze kwestie. Ik vind hiphop wel leuke muziek.
...
pi_38203458
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:59 schreef OnlineGokker het volgende:

[..]

Daar denken de meeste mensen anders over gezien het grote succes
Succes zegt niets over "de meeste mensen". Het zegt alleen wat over de doelgroep en wat de doelgroep er voor over heeft.
pi_38203519
quote:
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:10:12 #59
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38203600
quote:
alle hiphoppers snuiven hasj
Dat vind ik knap
pi_38203660
Hip-Hop =

Q-tip =

50 Cent

50 pence =
[10/05 Joe Satriani] [11/05 Roger Waters] [29/05 Flogging Molly] [30/05 Pinkpop] [11/06 Airbourne] [27/06 Graspop] [15/08 Lowlands]
Oops!
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:11:57 #61
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_38203661
neem mijn teksten met een knipoog
pi_38203677
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:11 schreef Angeliquetje het volgende:
neem mijn teksten met een knipoog
Ik kan PI-gebruik aanraden.
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:16:11 #63
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_38203804
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:11 schreef Boombastic het volgende:
Hip-Hop =

Q-tip =

50 Cent

50 pence =
Q-Tip =
De rappert dan, de TS is een huillie
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_38203828
Ts =

[10/05 Joe Satriani] [11/05 Roger Waters] [29/05 Flogging Molly] [30/05 Pinkpop] [11/06 Airbourne] [27/06 Graspop] [15/08 Lowlands]
Oops!
pi_38203911
quote:

[..]

Kijk, dit is zo'n reactie. Wat moet een gemiddelde hiphop-fan hiermee? Ga maar lekker naar je hoofdpijn-muziek of zelfmoord-muziek luisteren zou ik zeggen.
Inderdaad hè, zo triest . De kunnen er gewoon niet tegen dat die hiphop/urban-mensen er beter en leuker uitzien dan die gare rockers/alto's/gothics, vandaar die haat .
pi_38203956
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:19 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Inderdaad hè, zo triest . De kunnen er gewoon niet tegen dat die hiphop/urban-mensen er beter en leuker uitzien dan die gare rockers/alto's/gothics, vandaar die haat .
Dit is anders net zo'n ongenuanceerde uitlating als die eerste trieste figuur.
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:22:36 #67
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_38203971
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:16 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Q-Tip =
De rappert dan, de TS is een huillie

Ik vertel al helemaal niet meer dat ik naar hiphop luister aan mensen die er geen verstand van hebben.
pi_38204017
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:21 schreef JeRa het volgende:

[..]

Dit is anders net zo'n ongenuanceerde uitlating als die eerste trieste figuur.
Er zit een aard van waarheid in, though.
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:27:21 #69
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_38204086
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:22 schreef cosmick het volgende:

[..]

Ik vertel al helemaal niet meer dat ik naar hiphop luister aan mensen die er geen verstand van hebben.
Ik zeg dat ik wel hiphop luister, maar zeg er dan gelijk bij dat ik geen U®b@|\| luister
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:27:29 #70
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38204089
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:22 schreef cosmick het volgende:

[..]

Zo herkenbaar, ik ben er ook mee gestopt had het een keer op het werk gezegd.
Alle vooroordelen over Hip-Hop heb ik moeten aanhoren.
pi_38204096
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:24 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Dat valt niet te ontkennen inderdaad!
pi_38204111
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:27 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ja, gek he? De goede hip hop is dan ook nauwelijks op tv te zien. Wat je daar ziet is alleen bagger.
pi_38204136
Hip Hop
Een van de weinige stromingen met ziel .
^
pi_38204163
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:24 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Je bedoelt; net zo'n waarheid als dat het merendeel van de figuren die naar hiphop luisteren crimineel zijn en een enorm gebrek aan respect voor zo'n beetje alles hebben? Of is dat ook zo'n vooroordeel?
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:30:50 #75
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38204186
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:28 schreef Seneca het volgende:

Ja, gek he? De goede hip hop is dan ook nauwelijks op tv te zien. Wat je daar ziet is alleen bagger.
Dat geldt voor de meeste muziekstijlen wel. Met name de crap, die simpel genoeg is voor de breezerjeugd, haalt de TV.
Mensen die verder kijken en zelf op zoek gaan komen vanzelf het betere spul tegen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_38204203
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:30 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat geldt voor de meeste muziekstijlen wel. Met name de crap, die simpel genoeg is voor de breezerjeugd, haalt de TV. Mensen die verder kijken en zelf op zoek gaan komen vanzelf het betere spul tegen.
True that.
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:31:54 #77
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_38204209
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:30 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat geldt voor de meeste muziekstijlen wel. Met name de crap, die simpel genoeg is voor de breezerjeugd, haalt de TV.
Mensen die verder kijken en zelf op zoek gaan komen vanzelf het betere spul tegen.

Elke muziek soort heeft wel zijn eigen paupers..
Dance en Metalheads zijn nou ook niet echt bepaald een speciaal volk kwa IQ

Ieder zijn ding,basta
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_38204234
De hele "urban" cultuur komt me de strot uit

Blij was ik dan ook toen San Andreas zich niet de hele tijd in urban sferen afspeelde.
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:33:17 #79
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_38204251
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:27 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Klopt. Hiphop is sowieso niet meer wat het geweest is. Die hele commerciele urbanzwik heeft alles verpest.

Alhoewel, je moet weer net als vroeger zoeken naar de goede platen. Dan blijft zo'n People Under The Stairs toch weer gewoon als hiphop te klinken!
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:35:58 #80
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_38204335
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:32 schreef AffenStrudel het volgende:
De hele "urban" cultuur komt me de strot uit

Blij was ik dan ook toen San Andreas zich niet de hele tijd in urban sferen afspeelde.
Ik was echt blij toen ik de "country" missions mocht doen
Paupers die gaan vechten om verotte buurten
LastFM
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:41:52 #81
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_38204494
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 15:59 schreef Houniet het volgende:
Mensen nemen te snel conclusies als het gaat over hiphop.
Hier ben ik het mee eens. De meeste mensen weten niet wat echte hiphop is en baseren hun mening op artiesten zoals 50 cent.

Er is veel verschillende hiphop. niet alles gaat over sletjes, drank en geld.
Be water my friend
pi_38204519
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:41 schreef Charizma het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens. De meeste mensen weten niet wat echte hiphop is en baseren hun mening op artiesten zoals 50 cent.

Er is veel verschillende hiphop. niet alles gaat over sletjes, drank en geld.
Dat is anders wel hoe hiphop wordt geprofileerd.
pi_38204631
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:34 schreef drugsgebruiker het volgende:
Daarom vind ik de Nederlandse HipHop van tegenwoordig, en dan bedoel ik acts als Opgezwolle (en de hele crew daaromheen) echt een verademing!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_38204634
Opgezwolle.
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:47:08 #85
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_38204636
Hiphop op zich is weinig mis mee; maar al die boze negers die je tegenwoordig op TV ziet; zoals 50 cent...

Doe mij maar KRS-one; en de ouwe Straight outta Compton style! (toen was het nog leuk; tegenwoordig zie je allemaal van die kutpubers die net zo 'stoer ( ) gaan loopen doen als 50 cent enzo...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_38204654
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:47 schreef descendent1 het volgende:
Hiphop op zich is weinig mis mee; maar al die boze negers die je tegenwoordig op TV ziet; zoals 50 cent...

Doe mij maar KRS-one; en de ouwe Straight outta Compton style! (toen was het nog leuk; tegenwoordig zie je allemaal van die kutpubers die net zo 'stoer ( ) gaan loopen doen als 50 cent enzo...
Die R&B-flikkers vind ik honderd keer erger, met hun gejank.
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:49:36 #87
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_38204701
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:42 schreef Seneca het volgende:

[..]

Niet door iedereen. Het commerciele imago wat aan hiphop word gegeven komt door een aantal artiesten die tegenwoordig succes hebben. Vroeger was dit anders en er zijn nog steeds een boel mensen die wel goede hiphop maken maar minder bekend zijn.

Helaas spreekt de commerciele hh zoals 50 cent een boel mensen aan en waarom zouden ze ermee ophouden of andere muziek maken als ze er een boel geld mee kunnen verdienen.

De in mijn ogen goede hiphop heeft niet een groot genoeg publiek om echt door te breken en het imago van hiphop te veranderen which is a damn shame.
Be water my friend
pi_38204705
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:42 schreef Seneca het volgende:

[..]

Nee, dat is de kortzichtigheid van de gemiddelde persoon die loopt te kankeren over HipHop om die redenen... als je denkt dat HipHop daar om draaid, of zich zo profileerd bazeer je je mening op in de markt gezette urbanmannetjes. Dat heeft niks met HipHop te maken!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:50:50 #89
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_38204741
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:49 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Nee, dat is de kortzichtigheid van de gemiddelde persoon die loopt te kankeren over HipHop om die redenen... als je denkt dat HipHop daar om draaid, of zich zo profileerd bazeer je je mening op in de markt gezette urbanmannetjes. Dat heeft niks met HipHop te maken!
Idd.
Be water my friend
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:52:13 #90
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_38204791
de nederlandse hiphopers Pete philly & perquisite hebben ook een goed album gemaakt.. mindstate.. een goed album
Be water my friend
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:52:33 #91
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_38204799
de nederlandse hiphopers Pete philly & perquisite hebben ook een goed album gemaakt.. mindstate..
Be water my friend
pi_38204875
Pete Philly & Perquisite zijn ook zeer tof en hebben zeker een goed album afgeleverd! Gasten als C-Mon & Kypski kan ik ook zeer goed waarderen!
Last.fm
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:56:26 #93
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_38204909
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:55 schreef DubzOne het volgende:
Pete Philly & Perquisite zijn ook zeer tof en hebben zeker een goed album afgeleverd! Gasten als C-Mon & Kypski kan ik ook zeer goed waarderen!
Wel es van gehoord maar ken ze niet echt.. zal es wat van ze opzoeken
Be water my friend
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:56:53 #94
120304 descendent1
pi_38204922
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:47 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Die R&B-flikkers vind ik honderd keer erger, met hun gejank.
Klopt.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_38204973
Ik vind trouwens 2Pac nog steeds erg goed. Ik luisterde gister weer eens 'Keep ya head up'. Geweldge tekst.
pi_38204977
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:56 schreef Charizma het volgende:

[..]

Wel es van gehoord maar ken ze niet echt.. zal es wat van ze opzoeken
Zeker doen! Die gasten gebruiken echt alle muziekstijlen in hun nummers... Kypski kan daarbij super goed scratchen!
Last.fm
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:58:56 #97
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_38204989
Ok, luister, ten eerste was mijn gebash van hoofdpijnmuziek ed sarcastisch bedoeld, maar dat kwam er waarschijnlijk door gebrek aan smileys niet zo goed uit. Maakt niet uit, sorry voor misvattingen.

1987-1995 beschouw ik als de beste jaren van Hiphop. Enkele goede platen:
A Tribe Called Quest - Midnight Marauders
Snoop Dogg - DoggyStyle
N.W.A. - Straight Outta Compton
Eric B & Rakim - Paid in full (of was die ervoor?)
Nas - Illmatic
Wu-Tang - Enter the Wu
Biggie - Ready to die
tupac - Me against the world
Public Enemy - it takes a nation of millions to hold us back
Big daddy kane - long live the kane
etc.

Over mijn naam:
Ik ben op het moment erg into ATCQ, waarschijnlijk baal ik over 2-3 maanden van mijn naamkeus, maar dat zie ik dan wel. Mijn namen die ik vaak online gebruik waren al bezet

Er is zo veel om op te reageren dat ik niet weet waar te beginnen. Hiphop zijn vaak inderdaad de grootste sell-outs, maar dat is begrijpelijk als je kijkt naar waar veel rappers vandaan komen en van welke leefomstandigheden.

Over dat hiphop vroeger hoogstaander was maar je het nergens meer terugziet, dat vind ik ook logisch. Je ziet tegenwoordig toch ook geen Beatles meer op TV of op de radio? Muziek gaat met de tijd mee, maar ik heb besloten dat ik liever naar het verleden luister.

Mijn laatste vraag is dan ook: Waarom kunnen mensen het zo moeilijk accepteren dat een bepaalde muziekstijl afwijkt van je eigen muziekstijl, om dan meteen maar te gaan bashen? In dat opzicht is hiphop veel toleranter, en dat meen ik echt. Zo geven bijna alle hiphopper wel props aan oldskool rockers, sommigen houden van house en anderen gaan weer los op hardcore. Je zult mij dan ook niet een andere muzieksoort in een serieuze bui bashen, omdat ik het respecteer. Hier zie ik een hoop mensen, die vaak het hardst om respect schreeuwen, de mist in gaan. Zo jammer.

Ten slotte, dat gezeik over bitches, hoes en money. Helemaal mee eens, maar aan de andere kant ook hypocriet. Want vertaal maar even 'lekker wijf' naar het engels, en je zult erachter komen dat bijna iedereen in Nederland, ongeacht afkomst, hetzelfde zegt. Ik zeg het zelf ook (wel eens), maar om dan maar meteen te verkondigen dat hiphop intolerant tegenover vrouwen staat vind ik dan te ver gezocht.
pi_38205013
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:58 schreef skiczukie het volgende:
Ik vind trouwens 2Pac nog steeds erg goed. Ik luisterde gister weer eens 'Keep ya head up'. Geweldge tekst.
Ik vind eigenlijk alleen Strictly For My Niggaz een goede CD van hem... Rauwe oldskool gangstah-HipHop!
Last.fm
pi_38205021
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:58 schreef Q-Tip het volgende:

tupac - Me against the world
Die cd is top.
pi_38205211
@ Q-Tip: Een muziekliefhebber weet wanneer iets goed is, ongeacht wat voor stijl of stroming het is. Ik ben veel met muziek bezig en luister om die reden ook veel HipHop net zoals ik ook veel naar andere bands, acts, dj's etc. luister die ik goed vind, ongeacht de muziekstroming!

Er zijn denk ik veel mensen die beweren 'open' te staan voor muziek, terwijl ze met oorkleppen op alleen muziek 'goed' vinden wanneer het binnen hun straatje valt... ik vind sommige muziek ook niet relaxed om te luisteren, maar ik hoor wel of iets goed is of niet.
Last.fm
pi_38205237
Ice Cube trouwens, Dre, m.a.w. NWA. Snoop Dogg heb ik trouwens nooit okee gevonden, die stem, en hij verneukt de scene nu ook!
pi_38205296
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:07 schreef skiczukie het volgende:
Ice Cube trouwens, Dre, m.a.w. NWA. Snoop Dogg heb ik trouwens nooit okee gevonden, die stem, en hij verneukt de scene nu ook!
Doggystyle is gewoon intens stoer .

Daarna heeft hij weinig goeds gemaakt inderdaad...
pi_38205311
Doggy Style vind ik nog steeds een zeer vette CD van Snoop!
Last.fm
pi_38205329
Doggy Style, okee. Dat is het enige dan.
pi_38205386
R U Still Down is trouwens ook zo'n über-cd.
pi_38205399
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:58 schreef Q-Tip het volgende:
Nas - Illmatic
  donderdag 25 mei 2006 @ 18:16:14 #107
120304 descendent1
pi_38205563
En de ouwe Mobb Deep; 'Survival of the fittest' is echt een meesternummer!
  donderdag 25 mei 2006 @ 18:21:13 #108
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_38205713
Hip Hop niet alleen hoor, scheer je eens kaal en vertel de mensen dat je naar Gabber house of Hardcore house luitstert.
Zo heeft elk genre wel iets waar mensen een mening over hebben.

Wat wel opvalt is dat zodra een stroming in de commercie-molen komt, wordt deze stroming vermalen tot ongecharmeerde troep dat totaal uit zijn verband wordt getrokken. In dit geval muziek dat geen muziek meer genoemd kan worden.

Muziek maken doe je met gevoel en probeer je het hart van de luisteraar te bereiken, je brengt een boodschap over.
Tegenwoordig is muziek een product geworden.

Underworld, een groep dat heel goede techno / trance maakte, toen kwam de commerciemolen. En de muziek van Underworld is naar het vriespunt gezakt.

Garth Brooks, geweldige countryzanger die country-liefhebbers wist te raken kwam ook in de commercie. Alleen de diehard fans kunnen Garth Brooks nog enigzins wel waarderen.

Snoop Dog, Dr Dre, ongelooflijk goede rap totdat er een pipo kwam en hun wist te overtuigen van een glans rijke carriere. Resultaat geld stroomde binnen, muziek is geen muziek meer te nomen, ook de clips zijn te zielig voor woorden.

Commercie maakt meer kapot dan je lief is
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_38205804
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:21 schreef DarkManta het volgende:
Snoop Dog, Dr Dre, ongelooflijk goede rap totdat er een pipo kwam en hun wist te overtuigen van een glans rijke carriere. Resultaat geld stroomde binnen, muziek is geen muziek meer te nomen, ook de clips zijn te zielig voor woorden.

Commercie maakt meer kapot dan je lief is
Wat bedoel je? Death Row?
pi_38205821
ALleen de ouwe shit is goed.

De nieuwe niet.
pi_38205873
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:16 schreef descendent1 het volgende:
En de ouwe Mobb Deep; 'Survival of the fittest' is echt een meesternummer!
Dan ga ik toch echt voor shook ones pt. 2
Last.fm
pi_38205892
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:26 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Dan ga ik toch echt voor shook ones pt. 2
Beide zijn vet.
pi_38205917
Jammer dat Mobb Deep bij Gay Unit zit.
pi_38206170
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:27 schreef El_Rolando het volgende:
Jammer dat Mobb Deep bij Gay Unit zit.
Grappig, ik vind juist de Blood Money-CD die onder G-Unit is uitgebracht hun lijpste nummers hebben .
pi_38206201
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:35 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Grappig, ik vind juist de Blood Money-CD die onder G-Unit is uitgebracht hun lijpste nummers hebben .
Jij bent dan ook zo'n bontkraag.
  donderdag 25 mei 2006 @ 18:36:16 #116
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_38206203
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:06 schreef DubzOne het volgende:
@ Q-Tip: Een muziekliefhebber weet wanneer iets goed is, ongeacht wat voor stijl of stroming het is. Ik ben veel met muziek bezig en luister om die reden ook veel HipHop net zoals ik ook veel naar andere bands, acts, dj's etc. luister die ik goed vind, ongeacht de muziekstroming!

Er zijn denk ik veel mensen die beweren 'open' te staan voor muziek, terwijl ze met oorkleppen op alleen muziek 'goed' vinden wanneer het binnen hun straatje valt... ik vind sommige muziek ook niet relaxed om te luisteren, maar ik hoor wel of iets goed is of niet.
Absoluut mee eens. Zo vind ik Metallica best te luisteren, maar Lordi vond ik voor hardrock heel slecht klinken. Robbie Williams en Blof vind ik ook goed, luister ik graag naar. Ik luister het zelf niet (ofwel, ik zet het zelf niet op) maar jazz vind ik ook goede muziek. Als ik uitga wil ik liever niet hiphop (of alleen Run DMC of iets dergelijks) horen, doe dan maar bubbeling/hardcore/party/dance achtige muziek.

Ook classics:

Mobb Deep - The Infamous
Mobb Deep - Hell on Earth
KRS-1 - Return of the Boombap

Bedankt voor uw aandacht
  donderdag 25 mei 2006 @ 18:38:37 #117
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_38206281
Oh jah, even snel, wat betekent TS eigelijk?
pi_38206348
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:36 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Jij bent dan ook zo'n bontkraag.
Ik noem het new-skool .
pi_38206358
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:38 schreef Q-Tip het volgende:
Oh jah, even snel, wat betekent TS eigelijk?
Topicstarter, in dit geval jij dus .
  donderdag 25 mei 2006 @ 18:43:58 #120
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_38206483
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:40 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Topicstarter, in dit geval jij dus .
Ok dank je

Niets mis met bontkragen, vraag maar aan de rijksten der rijken. Wat die aan hun jassen hebben hangen
  donderdag 25 mei 2006 @ 18:44:30 #121
131561 Nega
AFC AJAX
pi_38206506
Hip 2 the hop, uh...

hiphop is wel vet. R&B is chiller.
All we know is rocks and presidents like Mount Rushmore
pi_38206610
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:43 schreef Q-Tip het volgende:

[..]

Ok dank je

Niets mis met bontkragen, vraag maar aan de rijksten der rijken. Wat die aan hun jassen hebben hangen
De meeste wiggertjes met een bontkraag zijn anders het grootste tuig waar ik pas een echte hekel aan heb.
pi_38207077
ik vind meer de hele "scene" om de hip-hop muziek heen die zwaar belachelijk is.
In Nederland wordt ik al helemaal moe van al die 15 jarige puistenknijpers die achterlijk gaan lopen rappen met maar 1 doel :bakken met geld verdienen aan andere paupers die de commerciele bagger nog kopen ook.
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:01:01 #124
136780 Nosh
hurpdurp
pi_38207081
Zeggen dat alle hiphop kut is, vanwege 50 Cent en Nelly, is als zeggen dat alle metal kut is, vanwege bands als The Rasmus en Slipknot.

Tuurlijk, de televisie wordt gedomineerd door opgepompte narcistische booskijkertjes, die allemaal hun eigen kledinglijn hebben en zelfs met diamanten beugels rondlopen.
Maar kijk iets verder dan dat, en je ziet dat er nog heel veel goeds gebeurd. Rappers en producers als MF Doom, Cunninlynquists, Immortal Technique, Common en KRS-One zijn nog altijd heel goed bezig, en zo zijn er tientallen andere namen te noemen.

En dan begin ik niet eens over de volwassen-wording van de NL Hiphop. Nee, niet de vlassnor-rappertjes die je op TMF ziet, maar de mannen uit Zwolle, Duvelduvel, Pete Philly, D.A.C. en ga zo maar door.

Kwestie van weten waar je het over hebt, in plaats van met stereotyperingen te smijten. Iets wat erg makkelijk is om te doen op fok, maar toch. Komt altijd ietwat sneu over.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:02:33 #125
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_38207141
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:47 schreef skiczukie het volgende:

[..]

De meeste wiggertjes met een bontkraag zijn anders het grootste tuig waar ik pas een echte hekel aan heb.
Ok bedankt voor het meedelen. Waar ik het meeste hekel aan heb zijn aan de 8 jarige marrokaantjes die denken dat ze de man zijn. Laatst wou eentje een vriend van me (18) neerslaan. Dan vraag je je af..

Niets tegen allochtonen/marokkanen, want met de meeste is niets mis.
pi_38207190
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:02 schreef Q-Tip het volgende:

[..]

Ok bedankt voor het meedelen. Waar ik het meeste hekel aan heb zijn aan de 8 jarige marrokaantjes die denken dat ze de man zijn. Laatst wou eentje een vriend van me (18) neerslaan. Dan vraag je je af..

Ik zie deze twee groepen als éen trouwens.
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:04:05 #127
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_38207195
agree @ Nosh
When all else fails, you always have delusion.
pi_38207213
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:01 schreef Nosh het volgende:
Zeggen dat alle hiphop kut is, vanwege 50 Cent en Nelly, is als zeggen dat alle metal kut is, vanwege bands als The Rasmus en Slipknot.

Tuurlijk, de televisie wordt gedomineerd door opgepompte narcistische booskijkertjes, die allemaal hun eigen kledinglijn hebben en zelfs met diamanten beugels rondlopen.
Maar kijk iets verder dan dat, en je ziet dat er nog heel veel goeds gebeurd. Rappers en producers als MF Doom, Cunninlynquists, Immortal Technique, Common en KRS-One zijn nog altijd heel goed bezig, en zo zijn er tientallen andere namen te noemen.

En dan begin ik niet eens over de volwassen-wording van de NL Hiphop. Nee, niet de vlassnor-rappertjes die je op TMF ziet, maar de mannen uit Zwolle, Duvelduvel, Pete Philly, D.A.C. en ga zo maar door.

Kwestie van weten waar je het over hebt, in plaats van met stereotyperingen te smijten. Iets wat erg makkelijk is om te doen op fok, maar toch. Komt altijd ietwat sneu over.
Goed getypt.
pi_38207223
quote:

[..]

marokkanen is ons land zijn groot uitschot (Berbers) en worden vaak verward met Turken die zich wel fatsoenlijk gedragen.
pi_38207297
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:04 schreef ForzaRob het volgende:

[..]

marokkanen is ons land zijn groot uitschot (Berbers) en worden vaak verward met Turken die zich wel fatsoenlijk gedragen.
En Turken worden soms verward met Irakezen. Dit slaat nergens op.
pi_38207353
Zie Thijs Bosma
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:11:14 #132
90457 IFASS
_mijn_ ondertitel
pi_38207443
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:00 schreef ForzaRob het volgende:

ik vind meer de hele "scene" om de hip-hop muziek heen die zwaar belachelijk is.
In Nederland wordt ik al helemaal moe van al die 15 jarige puistenknijpers die achterlijk gaan lopen rappen met maar 1 doel :bakken met geld verdienen aan andere paupers die de commerciele bagger nog kopen ook.
Eensch

:F
Op donderdag 25 augustus 2005 23:52 schreef boskov het volgende:
moet ik een topic over je openen? :
pi_38207451
quote:

[..]

Je mag wel gewoon zeggen dat je een bontkraagje hebt hoor. Ik erger me alleen aan het tuig. Laatst werd er een bierflesje naar mijn kop gegooid en een andere etter wilde mijn vader laten struikelen. Totaal geen respect meer in deze maatschappij. En het zijn altijd die op hun fiets slingerende kutwiggertjes van 14.
pi_38207673
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 15:58 schreef Q-Tip het volgende:

Ik hou van hiphop. Dat is een understatement. A Tribe Called Quest,
Aardig op zijn tijd.
quote:
Nas,
Vreselijk overschat, met name z'n kennis.
quote:
The Notorious B.I.G
Ach ja.
quote:
Big L
Ja. Punchlines, heten die dingen toch?
quote:
Wu-Tang Clan
Zeg maar Nas keer negen. Pseudo-intelligente rijmkunstenaars.
quote:
Public Enemy
Een hoop wezenloos geschreeuw.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_38207821
Schitterende potentiele albumnamen heb je daar
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:26:03 #136
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_38207888
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:01 schreef Nosh het volgende:

Nederlandstalig vind ik inderdaad een beetje achtergesteld vergeleken met het algehele niveau in de hiphop-scene, maar D.A.C. vind ik wel heel vet. CD'tje van liggen, erg goed te doen en live ook sterk.

Enne, die man die mijn favoriete artiesten citeerde, wat zijn jou favoriete artiesten? Ik zie dat je een beetje into Shaolin bent, maar geef eens concreet namen?
pi_38207915
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:26 schreef Q-Tip het volgende:
Enne, die man die mijn favoriete artiesten citeerde, wat zijn jou favoriete artiesten? Ik zie dat je een beetje into Shaolin bent, maar geef eens concreet namen?
Voor de zekerheid; ik?
pi_38207948
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:27 schreef Apropos het volgende:

[..]

Voor de zekerheid; ik?
Ja.
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:29:27 #139
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_38207984
quote:
[..]
Mijn eerste fok!-post hier, gaat over hiphop. Dit na aanleiding van vele posts, van vele users, die allemaal een mening hebben over hiphop, die vaak niet verder komt dan: hiphop =

Mijn vraag aan iedereen is dan ook: Waarom is elke muziekstijl geaccepteerd, behalve hiphop. Een hoop rockers/hardcorefanaten/punkers etc.,
[..]
Tis inderdaad te merken dat je een n00b bent, ik zit regelmatig in Goth-bash, Metal-bash, Punk-bash, Gabber-bash topics.
Dat men hiphop af doet als komt gewoon door de commerciele wending die het heeft genomen, ooit begon het met een boodschap, nu is die boodschap totaal vervallen en gaat het alleen om "blingbling" "flowende rhymes" of "dope beats".
Ik heb geen hekel aan Hiphop, ik luister er alleen nauwelijks naar en wat ik luister zijn voornamelijk alleen MC Chris, MC Frontalot en MC Lars wat nou ook niet echt meer totaal Hiphop is, maar inderdaad zoals de eerste reply, 50cent heeft het helemaal verkankerd terwijl nog niet eens Hiphop is, maar zo gaat het met meer genres, genoeg mensen die zeggen dat Slipknot Gothic en/of Metal is en Blink 182 echte Punk is, tis wat dat betreft alleen maar een goede manier om te onderscheiden of iemand er wel of niet iets van af weet.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_38207997
Hardcore is mijn smaak, maar als jij negermuziek wilt luisteren, moet jij dat lkkr weten. heb t alleen niet op marokkanies, maar als 'de jeugd van tegenwoordig' die chemische muziek wilt luisteren moeten ze dat lekker doen.. ik moet er eerlijk gezegt niks van wete
Do you believe in Netherland? I do
pi_38208009
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:28 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Ja.
Dank, maar ik wacht op de meester.
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:31:01 #142
117776 OFfSprngr
pi_38208036
quote:

[..]

Nu verval je in hetzelfde gedrag als dat je in je OP mee komt om te klagen, lekker hypocriet.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:39:16 #143
117776 OFfSprngr
pi_38208325
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:31 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Elke muziek soort heeft wel zijn eigen paupers..
Dance en Metalheads zijn nou ook niet echt bepaald een speciaal volk kwa IQ

Ieder zijn ding,basta
De meeste Metalheads die ik ken zijn behoorlijk intelligent.
.
.
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:43:08 #144
117776 OFfSprngr
pi_38208457
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:44 schreef Nega het volgende:
Hip 2 the hop, uh...

hiphop is wel vet. R&B is chiller.
.
.
pi_38208489
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:39 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Subjectief. Ik ken er weer genoeg die het IQ van een thermometer niet overstijgen, terwijl ik het prima muziek vind. Het voegt alleen niets toe, zo'n subjectieve observatie.
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:46:56 #146
117776 OFfSprngr
pi_38208619
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:43 schreef JeRa het volgende:

[..]

Subjectief. Ik ken er weer genoeg die het IQ van een thermometer niet overstijgen, terwijl ik het prima muziek vind. Het voegt alleen niets toe, zo'n subjectieve observatie.
Ligt er ook maar aan of je Slipknot figuren als Metalheads mee telt, want dat zijn ze niet, net zoals je nu Gangsta-wiggers zou mee tellen als Hiphop'pers, al geef ik wel toe dat de mensen die in de Black en Heavy Metal scene beginnen over "true" zijn 9 van de 10x wel echt de paupers, maar vaak zijn zij ook niet compleet dom.
.
.
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:57:08 #147
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_38208963
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:39 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Ga eens naar een festival"Bospop?!" dude,en trek daar eens een blik dronken Metalheads open..

Over een week Rock am ring,ik ben benieuwd
  donderdag 25 mei 2006 @ 20:03:22 #148
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_38209137
omdat hiphop sucks dude
don't give me that fucking bullshit
  donderdag 25 mei 2006 @ 20:08:21 #149
136780 Nosh
hurpdurp
pi_38209304
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:29 schreef tuigholland het volgende:
Hardcore is mijn smaak, maar als jij negermuziek wilt luisteren, moet jij dat lkkr weten. heb t alleen niet op marokkanies, maar als 'de jeugd van tegenwoordig' die chemische muziek wilt luisteren moeten ze dat lekker doen.. ik moet er eerlijk gezegt niks van wete
http://partyflock.nl/artist/5570.html
Bass-D
http://partyflock.nl/artist/3144.html
Mouth of Madness
http://partyflock.nl/artist/40.html
Darkraver
http://partyflock.nl/artist/160.html
Gizmo

Oppleuren met je 'negermuziek' en je 'marokkanies'.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  donderdag 25 mei 2006 @ 20:08:26 #150
117098 Hathor
Effe niet
pi_38209306
quote:
Ruimdenkend, dat kun je wel stellen ja. Wat denk jij dat mensen allemaal wel niet in hun neus stoppen ?
  donderdag 25 mei 2006 @ 20:09:02 #151
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_38209331
ach, hip hop is ontdekt door commercieel denkend Nederland, dat zie je goed terug op MTV en TMF en vooral de Box..

er is afgelopen jaren een nieuwe mainstream stroming bij gekomen.. Urban. Dat is een stijl.. dat was het 3 jaar geleden echt niet hoor.. toen was het weer wat anders.. Zo is hardcore, punk en alle andere onzin voorbij gekomen.

Bij die Urban onzin .. tjah daar moest een beeld bij.En wat willen 16 jarige puistenknijpers nou liever dan Lijken op een Grote Gangstercriminieel die slist en mank loopt omdat ie beschoten is

Daar moet muziek bij waar tekst inzit en een lekker deuntje alleen maar omdat het lekker klinkt, het maakt helemaal niet uit of de tekst inhoud heeft, en of de beat gejat of gecovered is, het moet klinken.. je moet na 15 seconden luisteren het al een strak nummer dat ik op mijn opgevoerde brommer afspeel vinden.

Dat de Echte hip hop scene daarmee word verkracht hebben onze knappe commerciele koppen achter MTV/box/tmf/breakout/etc scheit aan.. wat is in.. wat is out..waar zijn we nu gevoelig voor.

Je kunt je best naar de scene dragen.. als je van hiphop houdt, je kunt ook bling bling 17"velgen (of groter ) onder je waggie hebben.. ja tuurlijk kun je dan nog van hip hop houden, dat is ieders eigen, maar kom dan wel met artiesten aan die hip hop zijn.. die het gevoel hebben en hip hop hebben gemaakt.

De pest is juist het bekende beeld van het lerenjasjenepbontkraagmarrokaantje dat met Ludacris - 2fast , 2 furious op zijn D500 dat iedereen ziet, dat geeft stereotypes die iedereen kent.

Denk voor jezelf en waardeer wat jij intressant vindt.

N.W.A
Rakim
Dre
Snoop
Mobb Deep
M.O.P
Mc Eight
2pac
public enemy
Shyne
B.i.G

en tientallen anderen
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 25 mei 2006 @ 20:10:02 #152
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_38209363
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:08 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Doggystyle is gewoon intens stoer .

Daarna heeft hij weinig goeds gemaakt inderdaad...
Can I get a flick with U

pi_38209530
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:09 schreef Pumatje het volgende:
ach, hip hop is ontdekt door commercieel denkend Nederland, dat zie je goed terug op MTV en TMF en vooral de Box..

er is afgelopen jaren een nieuwe mainstream stroming bij gekomen.. Urban. Dat is een stijl.. dat was het 3 jaar geleden echt niet hoor.. toen was het weer wat anders.. Zo is hardcore, punk en alle andere onzin voorbij gekomen.

Bij die Urban onzin .. tjah daar moest een beeld bij.En wat willen 16 jarige puistenknijpers nou liever dan Lijken op een Grote Gangstercriminieel die slist en mank loopt omdat ie beschoten is

Daar moet muziek bij waar tekst inzit en een lekker deuntje alleen maar omdat het lekker klinkt, het maakt helemaal niet uit of de tekst inhoud heeft, en of de beat gejat of gecovered is, het moet klinken.. je moet na 15 seconden luisteren het al een strak nummer dat ik op mijn opgevoerde brommer afspeel vinden.

Dat de Echte hip hop scene daarmee word verkracht hebben onze knappe commerciele koppen achter MTV/box/tmf/breakout/etc scheit aan.. wat is in.. wat is out..waar zijn we nu gevoelig voor.

Je kunt je best naar de scene dragen.. als je van hiphop houdt, je kunt ook bling bling 17"velgen (of groter ) onder je waggie hebben.. ja tuurlijk kun je dan nog van hip hop houden, dat is ieders eigen, maar kom dan wel met artiesten aan die hip hop zijn.. die het gevoel hebben en hip hop hebben gemaakt.

De pest is juist het bekende beeld van het lerenjasjenepbontkraagmarrokaantje dat met Ludacris - 2fast , 2 furious op zijn D500 dat iedereen ziet, dat geeft stereotypes die iedereen kent.

Denk voor jezelf en waardeer wat jij intressant vindt.

N.W.A
Rakim
Dre
Snoop
Mobb Deep
M.O.P
Mc Eight
2pac
public enemy
Shyne
B.i.G

en tientallen anderen
Toch grappig dat je nu de zogenaamde gangsterrappers noemt.
  donderdag 25 mei 2006 @ 20:15:49 #154
117098 Hathor
Effe niet
pi_38209542
Ow ja, bling bling...das ook nog zoiets. Ik kan me nog herinneren dat mensen je gniffelend nawezen als je een te dikke gouden schakelketting omhad, of als je heel opzichtig stond te bellen om je nieuwe mobieltje te showen. Dan kreeg je namen als kamper, of Koko Petalo naar je hoofd geslingert, maar tegenwoordig kan het niet op geloof ik. Er is een of andere reclameslogan die zegt "bling up your mobile and get respect", veel dommer kan het toch haast niet ? Dus je krijgt respect als je je gsm er idioot laat uitzien ? Is dat de cultuur die hiphop met zich meebrengt ?
  donderdag 25 mei 2006 @ 20:18:42 #155
117776 OFfSprngr
pi_38209640
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:57 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Ga eens naar een festival"Bospop?!" dude,en trek daar eens een blik dronken Metalheads open..

Over een week Rock am ring,ik ben benieuwd
BWAHAHAHAHAHAHA!!!! BWAHAHAHA!
quote:
Sting
Gabriel Rios
Alan Parsons Live Project
Simple Minds
Racoon
Joe Jackson
The Tragically Hip
Roxy Music
Simply Red

Bospop is ZO Metal dat je er een metaalvergiftiging van oploopt.
.
.
  donderdag 25 mei 2006 @ 20:19:32 #156
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_38209670
ik zeg Soul Position - No Gimmicks..

Zwijg&Luister..
pi_38209694
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:15 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Precies. Mobb Deep en Tupac waren al mongolenidolen voor iemand van ''Ludachris'' etc. gehoord had.
  donderdag 25 mei 2006 @ 20:24:54 #158
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_38209854
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:18 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

BWAHAHAHAHAHAHA!!!! BWAHAHAHA!
[..]

Bospop is ZO Metal dat je er een metaalvergiftiging van oploopt.
N00b,Anthrax,Maiden,Mastodon,Megadeth,Motörhead,Overkill.. hebben er allemaal eens bij gestaan..

Zoals ik al eerder zei,zet jij je Smash cdtje maar op..
  donderdag 25 mei 2006 @ 20:25:17 #159
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38209876
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:20 schreef Apropos het volgende:

[..]

Precies. Mobb Deep en Tupac waren al mongolenidolen voor iemand van ''Ludachris'' etc. gehoord had.
Er is niks mis met Ludacriss
pi_38210007
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:25 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Er is niks mis met Ludacriss
En er is niks mis met 2Pac.
  donderdag 25 mei 2006 @ 20:29:40 #161
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38210048
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:28 schreef skiczukie het volgende:

[..]

En er is niks mis met 2Pac.
En al helemaal niet met de Wu-tang
pi_38210554
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:29 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Nee, niet als je van ''5%'' geraaskal houdt. En drugsraps, natuurlijk.
  donderdag 25 mei 2006 @ 20:47:44 #163
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_38210663
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:15 schreef skiczukie het volgende:

[..]

ja dat is de mooiste periode van allemaal..

aars

met je kubus K
pi_38211449
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:47 schreef Pumatje het volgende:

[..]

ja dat is de mooiste periode van allemaal..

aars

met je kubus K
Sorrie?
  donderdag 25 mei 2006 @ 21:15:30 #165
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_38211536
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:19 schreef TimoBasso het volgende:
ik zeg Soul Position - No Gimmicks..

Zwijg&Luister..
Hierover wordt gezwegen dus waarschijnlijk geluisterd

Maar idd, erg goed. ik noemde net al PUTS. Ook zeer de moeite waard.
  donderdag 25 mei 2006 @ 21:18:38 #166
46960 StefanP
polemicist
pi_38211639
Omdat hiphoppers vrijwel allemaal dom zijn, en de "musici" nog dommer. Omdat de clips vol ho's en bitzjes zitten, geweld verheerlijkt wordt en het voorgekauwde onzin is die bedoeld is om de jeugd te hersenspoelen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 25 mei 2006 @ 21:28:21 #167
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38211918
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:18 schreef StefanP het volgende:
Omdat hiphoppers vrijwel allemaal dom zijn, en de "musici" nog dommer. Omdat de clips vol ho's en bitzjes zitten, geweld verheerlijkt wordt en het voorgekauwde onzin is die bedoeld is om de jeugd te hersenspoelen.
En als je Abba luistert ben je natuurlijk heel slim
pi_38212090
komt omdat we met neger muziek dood worden gegooid, metal komt niet op tv, neger muziek wel, overal, bijna niks anders dan, terwijl we in Europa zitten en niet in Afrika.
  donderdag 25 mei 2006 @ 21:35:29 #169
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_38212122
Omdat hiphop artiesten arrogant overkomen en pretenderen heel wat te zijn. Bovendien verheerlijken zij geweld en seksuele intimidatie en worden vrouwen als gebruiksvoorwerpen neergezet.
Dat komt gewoon niet sympathiek over en daarom zetten mensen zich af tegen hiphop.
Een beetje bescheidenheid is er niet bij.
pi_38212151
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:29 schreef MrSASO het volgende:

[..]

wie is een tang ?
pi_38212169
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:28 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Dat niet, maar Abba zadelt de jeugd in ieder geval niet op met zo'n verziekt wereldbeeld, waarin je respect kunt krijgen door maar zo veel mogelijk te pimpen en te blingen. Ik bedoel, dat hele beeld is ook alleen maar geschapen omwille van bedrijven die spullen aan de man willen brengen, en daarvoor is de jeugd de ideale doelgroep. Dat je daarmee een hele generatie kweekt die totaal geen respect meer heeft voor niets of niemand, waar het enige wat er nog toe doet materiele dingen zijn, en waar vrouwen zo ongeveer gebruiksobjecten zijn, doet er niet toe.

En nee, dat ligt niet aan hip hop. Met hip hop zelf is niets mis. Hip hop wordt voor dit doel misbruikt door de commercie. Mensen al 50 cent verhoereren zichzelf aan de commercie. Dat zijn imho geen artiesten.
  donderdag 25 mei 2006 @ 21:38:58 #172
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38212221
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:34 schreef Galactica het volgende:
komt omdat we met neger muziek dood worden gegooid, metal komt niet op tv, neger muziek wel, overal, bijna niks anders dan, terwijl we in Europa zitten en niet in Afrika.
Huillie
  donderdag 25 mei 2006 @ 21:39:51 #173
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38212242
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:36 schreef Galactica het volgende:

[..]

wie is een tang ?
Je moeder
pi_38212258
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:43 schreef Q-Tip het volgende:

[..]

Ok dank je

dierenbeulen.
pi_38212294
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:04 schreef ForzaRob het volgende:

[..]

turken, murken, allemaal eruit.
  donderdag 25 mei 2006 @ 21:42:49 #176
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38212316
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:37 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dat niet, maar Abba zadelt de jeugd in ieder geval niet op met zo'n verziekt wereldbeeld, waarin je respect kunt krijgen door maar zo veel mogelijk te pimpen en te blingen. Ik bedoel, dat hele beeld is ook alleen maar geschapen omwille van bedrijven die spullen aan de man willen brengen, en daarvoor is de jeugd de ideale doelgroep. Dat je daarmee een hele generatie kweekt die totaal geen respect meer heeft voor niets of niemand, waar het enige wat er nog toe doet materiele dingen zijn, en waar vrouwen zo ongeveer gebruiksobjecten zijn, doet er niet toe.

En nee, dat ligt niet aan hip hop. Met hip hop zelf is niets mis. Hip hop wordt voor dit doel misbruikt door de commercie. Mensen al 50 cent verhoereren zichzelf aan de commercie. Dat zijn imho geen artiesten.
Zoals je aangeeft heeft 50 cent en consorten weinig met Hip-Hop te maken.
Ik geloof niet dat de rapscene er voor zorgt dat de jeugd ontspoort, dat heeft meer met opvoeding en leefklimaat te maken.
pi_38212455
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:42 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Zoals je aangeeft heeft 50 cent en consorten weinig met Hip-Hop te maken.
Ik geloof niet dat de rapscene er voor zorgt dat de jeugd ontspoort, dat heeft meer met opvoeding en leefklimaat te maken.
Een groot gedeelte van iemands opvoeding vindt niet plaats door iemands ouders, maar op straat, en door de mensen waar je mee omgaat. Aangezien al die mensen TMF en/of MTV kijken, denk ik dat de hiphop scene wel degelijk een negatieve invloed heeft op de jeugd. Jongeren zijn nu eenmaal onzeker over zichzelf, op zoek naar een identiteit, en dit soort zenders bieden dat. Als je je maar zo en zo gedraagt, en vooral maar zo veel mogelijk dure spullen koopt, dan krijg je respect! Wat dat betreft is de jeugd gewoon heel beinvloedbaar, en dus een ideale doelgroep voor commerciele bedrijven, die de hip hop scene maar wat graag misbruiken om spullen aan de man te brengen.

Maar ik ben het met je eens dat hip hop artiesten zoals 50 cent, die zich met dit soort praktijken inlaten, weinig meer met echte hip hop te maken heeft. Er is genoeg goede hiphop, die echt een boodschap met zich meedraagt, maar die krijg je simpelweg niet op televisie te zien.
  donderdag 25 mei 2006 @ 21:59:10 #178
136343 BasEnAad
pi_38212838
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:47 schreef Seneca het volgende:

[..]

Een groot gedeelte van iemands opvoeding vindt niet plaats door iemands ouders, maar op straat, en door de mensen waar je mee omgaat. Aangezien al die mensen TMF en/of MTV kijken, denk ik dat de hiphop scene wel degelijk een negatieve invloed heeft op de jeugd. Jongeren zijn nu eenmaal onzeker over zichzelf, op zoek naar een identiteit, en dit soort zenders bieden dat. Als je je maar zo en zo gedraagt, en vooral maar zo veel mogelijk dure spullen koopt, dan krijg je respect! Wat dat betreft is de jeugd gewoon heel beinvloedbaar, en dus een ideale doelgroep voor commerciele bedrijven, die de hip hop scene maar wat graag misbruiken om spullen aan de man te brengen.

Maar ik ben het met je eens dat hip hop artiesten zoals 50 cent, die zich met dit soort praktijken inlaten, weinig meer met echte hip hop te maken heeft. Er is genoeg goede hiphop, die echt een boodschap met zich meedraagt, maar die krijg je simpelweg niet op televisie te zien.
Ja, zeker in de periode dat pubers zich afzetten tegen hun ouders, worden ze snel slachtoffer van de op tv gepropagandeerde uit de bocht gevlogen noncultuur.
pi_38212898
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:47 schreef Seneca het volgende:
Er is genoeg goede hiphop, die echt een boodschap met zich meedraagt, maar die krijg je simpelweg niet op televisie te zien.
Wie geeft d'r nou een neuk om een boodschap in hiphop, als ik een boodschap wil ontvangen ga ik wel naar de kerk ofzo .
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:59 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja, zeker in de periode dat pubers zich afzetten tegen hun ouders, worden ze snel slachtoffer van de op tv gepropagandeerde uit de bocht gevlogen noncultuur.
Als je je 'afzet' tegen je ouders ben je gewoon zwak en/of op zoek naar aandacht.
pi_38212911
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:38 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Huillie
rap aap
  donderdag 25 mei 2006 @ 22:04:21 #181
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_38212978
hip hop
pi_38213049
ach het is inderdaad niet gek dat veel mensen gewoonweg kotsen op hip-hop, kijk naar de gemiddelde Nederlandse "gangster" jeugd die leuk naar tmf hip-hop luistert.
en het is waar dat dit soort muziek gewoon een slechte invloed op de jeugd heeft, want je idolen (hoe lomp ze ook mogen zijn) wil je graag nadoen en als je doorsnee 50 cent dan roept dat bling guns bitches en geweld cool zijn dan ga je dat ook zeggen en vinden.
er is gewoon veel teveel slechte hip-hop die de betere hip-hop totaal overschaduwd en daarbij zul je de goede hip-hop zal je zeker niet op tv vinden.

maar om een heel genre nou af te rekenen op de slechte muziek die er bij wil horen, dan kunnen we ook beginnen over de schreeuw bands die je in rock vind.

als mensen nou wat verder kijken dan hun neus lang is dan kunnen ze genieten van goede muziek uit alle genres in plaats de meeste genres als slecht te verklaren en zicht totaal fixeren op dat ene "coole" en "goede" genre.

edit: vergis je er niet in ik ben toch meer een rock iemand, queens of the stone age rob zombie slayer enz, maar een beetje goede hip-hop kan ook geen kwaad.

[ Bericht 7% gewijzigd door blackmage op 25-05-2006 22:25:48 ]
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
  donderdag 25 mei 2006 @ 22:15:26 #183
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38213364
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:02 schreef Galactica het volgende:

[..]

rap aap
Nazi!!
  donderdag 25 mei 2006 @ 22:17:21 #184
136343 BasEnAad
pi_38213437
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:01 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

Als je je 'afzet' tegen je ouders ben je gewoon zwak en/of op zoek naar aandacht.
Ja dat zal wel, maar het is nou eenmaal zo dat pubers zich afzetten tegen hun ouders, dan is het verschrikkelijk dat ze moeten vervallen in de scheve normen en waarden van die achterlijke hiphopcultuur.
  donderdag 25 mei 2006 @ 22:26:41 #185
117776 OFfSprngr
pi_38213757
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:01 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Wie geeft d'r nou een neuk om een boodschap in hiphop, als ik een boodschap wil ontvangen ga ik wel naar de kerk ofzo .
[..]
Een _GOEDE_ boodschap die ga je zeker niet vinden in een kerk.
.
.
pi_38213887
Hiphop =
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  donderdag 25 mei 2006 @ 22:31:32 #187
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_38213929
boodschap blaat

het is muziek, vind je het leuk hou je er van

niet hou je er niet van

dat boodschap gezeik.
pi_38213957
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:31 schreef Pumatje het volgende:
boodschap blaat

niet hou je er niet van

dat boodschap gezeik.
Gangsterrappers hadden een duidelijke boodschap.
pi_38214026
Van mij mag de mainstream hip-hop even snel sterven, heb echt een tering hekel aan van die gastjes (groepje marokanen ofzo) voor de deur met een telefoon op volumestand 10 en dan kan een scrale beat die dan uit probeert te komen.
Heb liever een nieuwe happy harcore hype dan dit. Ik wordt echt gek van al het gepimp en vooral het gebitch en ge-ho.
Als ik het ook zie bij meisjes van 14-15 die dan de ho van de groep zijn en denken dat dat normaal is. Dat soort onzin is echt de ondergang van hiphop/rap. Want dat zien de 30plussers alleen maar.

Dus nu een snelle dood sterven hopelijk en dan weer: cypress hill, beastie boys, ice cube, Insane Clown Posse, Kottonmouth Kings, RUN-DMC enz
x
pi_38214070
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:34 schreef dfr0st het volgende:
Van mij mag de mainstream hip-hop even snel sterven, heb echt een tering hekel aan van die gastjes (groepje marokanen ofzo) voor de deur met een telefoon op volumestand 10 en dan kan een scrale beat die dan uit probeert te komen.
Heb liever een nieuwe happy harcore hype dan dit. Ik wordt echt gek van al het gepimp en vooral het gebitch en ge-ho.
Als ik het ook zie bij meisjes van 14-15 die dan de ho van de groep zijn en denken dat dat normaal is. Dat soort onzin is echt de ondergang van hiphop/rap. Want dat zien de 30plussers alleen maar.

Dus nu een snelle dood sterven hopelijk en dan weer: cypress hill, beastie boys, ice cube, Insane Clown Posse, Kottonmouth Kings, RUN-DMC enz
Niet alleen de ondergang van de scene, ook de ondergang van de mensheid.
pi_38214234
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:26 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Een _GOEDE_ boodschap die ga je zeker niet vinden in een kerk.
Wat heb je nou aan een boodschap in muziek man .
pi_38214401
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:39 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Liever een boodschap in muziek dan slap gelul van politici.
pi_38214450
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:31 schreef Pumatje het volgende:
boodschap blaat

niet hou je er niet van

dat boodschap gezeik.
Goed gesproken, Kameraad Puma. Pwnage voor de partij.
  donderdag 25 mei 2006 @ 22:48:01 #194
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38214557
quote:

Insane Clown Posse
  donderdag 25 mei 2006 @ 22:51:32 #195
117776 OFfSprngr
pi_38214703
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:48 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Insane Clown Posse
.
.
  donderdag 25 mei 2006 @ 22:52:14 #196
117776 OFfSprngr
pi_38214728
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:39 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Wat heb je er nou aan als er helemaal geen boodschap in zit?
.
.
pi_38214750
Ah, en nu nog de ICP-haters, wellicht omdat Eminem ze niet okee vond ofzo?
  donderdag 25 mei 2006 @ 22:53:52 #198
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_38214797
quote:
RUN-DMC
Je bent de eerste die ze noemt!

Raising Hell volkomen grijs gedraait, beide kantjes, eigenlijk net als licence to Ill van de beasty boys, daarvoor en daarna heeft HipHop me verder nooit kunnen boeien op een enkel nummertje na, en dan meestal dingetjes van O.P.(waren die al voorbij gekomen?) ofzo.
En wat al ruim hiervoor is beschreven, de meest voor de hand liggende reden dat veel mensen HipHop beu zijn heeft te maken met het Gansta Image en de sexistische kutclipjes waar je vooral mee om de oren geslagen word,
Dat er ook nog een heel andere subcultuur bij hoort weten veel mensen niet en eerlijk is eerlijk, ik denk eerder aan gangs&drive by shootings als ik aan HipHop denk dan aan hard werkende producers die hun best zitten te doen...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  donderdag 25 mei 2006 @ 22:54:43 #199
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_38214836
keep on bouncin'n bro,
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_38214853
Waarom heeft niemand The Treacherous Three genoemd?
  donderdag 25 mei 2006 @ 22:59:26 #201
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38215046
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:52 schreef skiczukie het volgende:
Eminem en ICP
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:01:25 #202
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_38215136
of die bruine en die blanke die samen 'grey' heetten
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_38215355
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:59 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Eminem en ICP
Wu-Tang Clan.

Okee, dit gaat werkelijk nergens over.
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:08:45 #204
117776 OFfSprngr
pi_38215446
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:52 schreef skiczukie het volgende:
Ja, ik heb een hekel aan ICP omdat Eminem het zegt..
.
.
pi_38215630
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:08 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Ja, ik heb een hekel aan ICP omdat Eminem het zegt..
Ik heb een hekel aan 50 Cent omdat iedereen het een commerciële kankerlijer vindt.
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:14:10 #206
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38215666
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:06 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Wu-Tang Clan.

Okee, dit gaat werkelijk nergens over.
pi_38215676
Ik krijg eigenlijk een beetje genoeg van dat gezeik over muziek altijd.
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:15:31 #208
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38215708
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:14 schreef skiczukie het volgende:
Ik krijg eigenlijk een beetje genoeg van dat gezeik over muziek altijd.
Me too, het is wel welletjes geweest nu.
Iedereen luistert wat hij of zij leuk vind, let that be the end of it.
pi_38215747
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:15 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Me too, het is wel welletjes geweest nu.
Iedereen luistert wat hij of zij leuk vind, let that be the end of it.
Slotje.
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:25:03 #211
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_38216108
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:15 schreef cosmick het volgende:

[..]

Hierover wordt gezwegen dus waarschijnlijk geluisterd

Maar idd, erg goed. ik noemde net al PUTS. Ook zeer de moeite waard.
you bet!

i'm teh 0wnage w00t w00t

[ Bericht 3% gewijzigd door TimoBasso op 25-05-2006 23:34:10 ]
pi_38216242
non phixion yo
pi_38216262
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:25 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

i'm teh 0wnage w00t w00t
i'm teh masterer
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:39:42 #214
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_38216704
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:29 schreef DikkeSpuug het volgende:

[..]

i'm teh masterer
Dear DikkeSpuug, u r a fag.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_38217899
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:55 schreef Apropos het volgende:
Waarom heeft niemand The Treacherous Three genoemd?
Kool Moe Dee.
pi_38218040
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:48 schreef _dirkjan_ het volgende:

Luister maar eens naar The Outsiders - R.E.M. Die Q-tip waar jij zo weg van bent heeft daar een gastrol. Echt zonde dat die rapper er tussendoor komt
Tja zo zijn er wel meer goede artiesten die een slecht nummer hebben uitgebracht, of een slechte samenwerking zijn aangegaan. Om hem nou op een nummer te gaan afrekenen terwijl hij samen met ATCQ geweldige albums en een paar echte classisc zoals Midnight Marauders heeft afgeleverd is erg overdreven.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 00:21:37 #217
46960 StefanP
polemicist
pi_38218216
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:28 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ahgossie, het mannetje stalkt me. Triest figuur
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 26 mei 2006 @ 00:23:32 #218
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38218288
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 00:21 schreef StefanP het volgende:

[..]

Stalken, je doet jezelf te veel eer
  vrijdag 26 mei 2006 @ 00:27:00 #219
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38218395
Voor de liefhebbers.

CREAM.

Da Mystery off chessboxin.

Protect your Neck.

Method Man - Judgement Day.

[ Bericht 36% gewijzigd door MrSASO op 26-05-2006 00:40:19 ]
  vrijdag 26 mei 2006 @ 00:50:18 #220
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38219537
quote:
We are original man, the Asiatic black man
The maker, the author, the cream of the planet earth
Father of civilization

At one time it was told to me
Yeah
That man came from monkeys, ha ha ha
That we were swingin from trees
I hardly can believe that unless I'm dumb deaf and blind
Save the children
You ever heard about, the ape man?
Gonna be free
And the ape woman?
Racisme en ontkenning van de evolutietheorie. Da's de Wu-Tang Clan, dat kan niet missen.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 01:12:49 #222
69994 seto
-|||--------|||-
pi_38219606
http://youtube.com/watch?v=nW26sA1L7SI&search=pharcyde%20runnin

Dit nummer heeft me anders over hiphop doen denken, heel relaxed
Seto is zo ene baas he
  vrijdag 26 mei 2006 @ 01:17:15 #223
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38219726
Neerlands trots
Niet echt Hip-Hop maar toch.

THC - In the Noordside.

THC - Zina.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 01:18:13 #224
69994 seto
-|||--------|||-
pi_38219753
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 01:17 schreef MrSASO het volgende:
Neerlands trots

THC - In the Noordside.

THC - Zina.
Afgrijselijk
Seto is zo ene baas he
  vrijdag 26 mei 2006 @ 01:19:01 #225
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38219769
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 01:18 schreef seto het volgende:

[..]

Afgrijselijk
Dacht ik al dat iemand dat zou zeggen
Tikkie voorspelbaar, maar wat vind je van mijn andere nummertjes??
  vrijdag 26 mei 2006 @ 01:23:14 #226
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38219879
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 01:10 schreef Apropos het volgende:

[..]

Racisme en ontkenning van de evolutietheorie. Da's de Wu-Tang Clan, dat kan niet missen.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 01:24:33 #227
136780 Nosh
hurpdurp
pi_38219927
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 01:10 schreef Apropos het volgende:

[..]

Valt nog mee met de gemiddelde Jedi Mind Tricks lyrics.
Diepe teksten over communisme, godsdienst en hun gevoelens. Oh, en daarna zeggen ze dat alle homo's afgemaakt moeten worden, en het Christendom de enige weg is.
quote:
Klikken op een signaturelink valt nu ook al onder het begrip stalken?
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 01:34:24 #228
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38220253
quote:
real muthafucking Gs
  vrijdag 26 mei 2006 @ 01:46:45 #230
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_38220308
Ik ben ook into hiphop, draai het op de tafels zelf ook.. Zeer relaxed

ieder ze ding, live and let live
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_38220712
opgezwolle
huup huup
barbatruuk
  vrijdag 26 mei 2006 @ 02:21:09 #232
149006 Danny_Ramone
www.betteroffs.com
pi_38220928
NEE geen r&b
JA wel hiphop
www.betteroffs.com
* Ik ben een drummer....mag ik je nummer ? *
www.betteroffs.com
  vrijdag 26 mei 2006 @ 09:47:22 #233
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_38223687
MrSaSo, op THC na zijn je filmpjes echt

C.R.E.A.M...

Van mij mag er ook een slotje op, ik heb gehoord wat ik wilde horen, dit is nu een veredeld 'post je nummers' topic. Bedankt iedereen die een normale reply gepost heeft!
pi_38224621
Hahaha Johan, je topic loopt!

Vet droog; ik dacht "Pfff, dit is wel een topic voor Johan" -> Profiel -> Het IS Johan. Vet droog. En je kent mijn mening.

Voor het Føk-Publiek: Ik deel de mening die TS bestreidt, echter had hij laatst een CD'tje gemaakt, even opgezet in de auto en dat was wél goede hiphop. En het zegt wat als ik dat durft te zeggen. Het bestaat dus wel, maar al die commerciele zut vind ik het klinken naar shkkachel.
pi_38225096
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:13 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Ik heb een hekel aan 50 Cent omdat iedereen het een commerciële kankerlijer vindt.
En omdat hij op een aap lijkt
Oops!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:15:59 #236
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_38225425
Mc Miker G & DJ Sven - Holiday Rap
http://www.youtube.com/watch?v=dgcizimYxqM
old school y'all!

(Zinloze discussie trouwens weer)
Jusqu'ici tout va bien
pi_38225694
Osdorp Posse
pi_38226437
Een genre afrekenen op het commerciële topje van de ijsberg is gewoon niet slim, maar wel gemakkelijk. Net als dat mensen bij electronische muziek altijd gelijk aan Milk Inc en Tiesto denken. Overigens vind ik wat men hier hiphop noemt geen hiphop maar gangsterrap.
pi_38226476
quote:
Dat was een vermakelijke beef.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:58:46 #240
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_38226485
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:15 schreef Quannum het volgende:
Mc Miker G & DJ Sven - Holiday Rap
http://www.youtube.com/watch?v=dgcizimYxqM
old school y'all!

"I didn't like the schools
I too another way.
Yoh like the Miker "G" so I used my voice
And soon I bought a big Rolls Royce.
That's right my name is Miker "G"

Word!

Of die andere Nederlandse oldschoolkraker: Extince met zijn ' mikshake rap'.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:17:25 #242
131603 Afwazig
Serious business
pi_38227083
Thijs Bosma muziek .
pi_38227158
Waarom hiphop stinkt? Simpel.

Hoeveel hiphoppers, rappers en rnb'ers zijn naar een conservatorium gegaan? 'DE' plek om zang en muziek onder de knie te krijgen? Je zult zien dat bij vrijwel elke vorm van muziek er veel mensen naar een conservatorium zijn gegaan en dus muziek tot kunst hebben verheveld.

De eerste flipflopper die dit proces heeft ondergaan moet ik echter nog ontdekken.

Zodoende is hiphop
pi_38227236
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 01:23 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Welsprekend!
pi_38227335
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:20 schreef Marruk het volgende:

Hoeveel hiphoppers, rappers en rnb'ers zijn naar een conservatorium gegaan? 'DE' plek om zang en muziek onder de knie te krijgen? Je zult zien dat bij vrijwel elke vorm van muziek er veel mensen naar een conservatorium zijn gegaan en dus muziek tot kunst hebben verheveld.

De eerste flipflopper die dit proces heeft ondergaan moet ik echter nog ontdekken.

Zodoende is hiphop
Wat een totale onzin. Echt, totale onzin.

Had ik al gezegd dat het onzin is?
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:36:03 #246
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_38227669
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 01:24 schreef Nosh het volgende:

[..]

Valt nog mee met de gemiddelde Jedi Mind Tricks lyrics.
Diepe teksten over communisme, godsdienst en hun gevoelens. Oh, en daarna zeggen ze dat alle homo's afgemaakt moeten worden, en het Christendom de enige weg is.
[..]

Klikken op een signaturelink valt nu ook al onder het begrip stalken?
Nou ja de rappert van JMT is eerder een soort van Moslim Extremist, en de DJ een self-proclaimed boeddhist
When all else fails, you always have delusion.
pi_38228448
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:25 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Je punt is duidelijk.

En zo goed onderbouwd, ook! Echt, goed onderbouwd!

Had ik al gezegd dat het goed onderbouwd is?
  vrijdag 26 mei 2006 @ 13:32:26 #248
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_38229414
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:19 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Als jij denk dat er qua muziek alleen hiphop is rock muziek is het heel droevig gesteld met muzikale ontwikkeling..

Maar goed, iemand die graag naar criminelen luistert en ook die cultuur over wilt nemen, neem ik niets kwalijk. Die weet niet beter.
als in goochelaar
pi_38229501
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 13:00 schreef Seneca het volgende:

[..]

Je punt is duidelijk.

En zo goed onderbouwd, ook! Echt, goed onderbouwd!

Had ik al gezegd dat het goed onderbouwd is?
Weet je wel hoeveel beroemde kunstenaars niet de kunstacademie niet gedaan hebben? Ik heb zelf geen idee, maar vast een hele hoop.
pi_38230884
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 01:17 schreef MrSASO het volgende:
Neerlands trots

THC - In the Noordside.

THC - Zina.
Neerlands trots? Ga fietsen man.

Hiphop is voor het grote publiek de verzamelnaam geworden voor negers, bitches, bling en rappers zoals 50 cent. Zij denken dat alles wat in de top 40 staat het enige is wat uitkomt op hiphopgebied.. Niet dus. "Underground" (voor zover dat underground genoemd kan worden) komen er platen uit die commercieel gezien minder aantrekkelijk zijn maar binnen het genre zelf een grote aanhang hebben. Díe acts (ook genoemd door TS, maar ook een heleboel anderen) genieten minder aandacht op commercieel vlak maar worden door de vaste aanhang met open armen ontvangen. Deze acts zouden eens beluisterd moeten worden door al die zogenaamde deskundige critici en dan mogen ze hun mening daarna bijstellen.

Ik heb gezegd .
pi_38230906
Scarface!
It's the return of the motherfuckin' brainiacs!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:20:53 #252
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_38231276
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:10 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Hiphop is voor het grote publiek de verzamelnaam geworden voor negers, bitches, bling en rappers zoals 50 cent. Zij denken dat alles wat in de top 40 staat het enige is wat uitkomt op hiphopgebied.. Niet dus. "Underground" (voor zover dat underground genoemd kan worden) komen er platen uit die commercieel gezien minder aantrekkelijk zijn maar binnen het genre zelf een grote aanhang hebben. Díe acts (ook genoemd door TS, maar ook een heleboel anderen) genieten minder aandacht op commercieel vlak maar worden door de vaste aanhang met open armen ontvangen. Deze acts zouden eens beluisterd moeten worden door al die zogenaamde deskundige critici en dan mogen ze hun mening daarna bijstellen.

Ik heb gezegd .
100% mee eens
pi_38231756
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:25 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Mwogh, ik vind het wel meevallen. Hoeveel hiphopkneuzen kunnen nu een instrument bespelen? Het merendeel weet niet eens dat een piano een slaginstrument is, en dat is 'musicus'? Ik zou me kapot schamen als ik zo'n hiphopgast zou zijn
pi_38231979
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:34 schreef Marruk het volgende:

[..]

Mwogh, ik vind het wel meevallen. Hoeveel hiphopkneuzen kunnen nu een instrument bespelen? Het merendeel weet niet eens dat een piano een slaginstrument is, en dat is 'musicus'? Ik zou me kapot schamen als ik zo'n hiphopgast zou zijn
Ik zie hiphop dan ook niet echt als muziek, maar wel als een kunstvorm (echte hiphop dan he). Muziek en klanken hebben altijd nog een ondergeschikte rol gespeeld bij hiphop, waar het om gaat zijn de ritmes en de teksten.
pi_38232011
quote:

[..]

Ik heb gezegd .
Zogenaamde deskundige critici hoeven hun mening niet bij te stellen want just de Hiphop voor negers, bitches, bling en rappers zoals 50 cent is wat "de jeugd van tegenwoordig" ( ) slecht beinvloed.

Ze hoeven hun mening pas bij te stellen als de hype voorbij is, en die wens ik dus ook een snelle dood.
x
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:02:23 #256
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_38232677
quote:

[..]

Het is hiphop man. Wat moet je nu met een panfluit of cello in hiphop? Dat moet gesampled worden. Hiphop = sampling.
pi_38233595
quote:

[..]

Sorry maar piano is toch een snaarinstrument? Dat heb ik iig vroeger geleerd
pi_38233705
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:30 schreef DuranK het volgende:

[..]

Sorry maar piano is toch een snaarinstrument? Dat heb ik iig vroeger geleerd
Lijkt me ook wel. Hoe komt die gozer erbij dat het een slaginstrument is.
pi_38233805
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:34 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Lijkt me ook wel. Hoe komt die gozer erbij dat het een slaginstrument is.
Misschien is die zelf wel zo'n 'hiphopgast'
pi_38233864
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:36 schreef DuranK het volgende:

[..]

Misschien is die zelf wel zo'n 'hiphopgast'
Dat moet wel.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:34:43 #261
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_38235788
quote:
Mwogh, ik vind het wel meevallen. Hoeveel hiphopkneuzen kunnen nu een instrument bespelen? Het merendeel weet niet eens dat een piano een slaginstrument snaarinstrument is, en dat is 'musicus'? Ik zou me kapot schamen als ik zo'n hiphopgast zou zijn
de HipHoppende Homies hebben gelijk:
quote:
FAMILIE: Snaarinstrumenten, ook wordt de piano wel ingedeeld bij de toetsinstrumenten.
bronnn
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:35:24 #262
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_38235812
quote:

[..]

het merendeel.. tenminste van de amerikaanse echte hip hop
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:37:24 #263
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_38235889
quote:

Zodoende is hiphop
Sta me toe om ook even te zeggen dat dit (pas op he, komt ie!) totale onzin is.
Ik ken verschillende mensen die succesvol het conservatorium hebben afgemaakt (of er nog aan bezig zijn) die hiphop maken. Ofwel "gewoon" met de two turntables and a microphone ofwel met een hele liveband (blazers, contrabas, piano enz).
En bijvoorbeeld Krewcial (Belgische hiphoptrots, heeft oa al beats gemaakt voor Jill Scott) geeft er regelmatig drukbezochte classes waar je nooit de woorden bitches, hoes of blingbling zal horen.
quote:
ignorance is bliss
Jusqu'ici tout va bien
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:39:05 #264
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38235945
omdat het commercieel materialistisch is, vroeger was hiphop puik, nu nietmeer.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:40:08 #265
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38235990
en het ontbreekt vaak tot altijd elke vorm van boodschap, het is hersenloos gewaai met flapjes geld bitches autos huizen en nigger dit nigger dat.
pi_38236008
quote:

Zodoende is hiphop
Rap is een vorm van zang alleen dan in dichtvorm precies lopend op het ritme van de beat
En hoe kom je er bij dat muziek pas kunst is als het door mensen gemaakt wordt die op een conservatorium hebben gezeten... Jij hebt kennelijk de afgelopen eeuw een aantal afslagen gemist in de ontwikkeling van de muziek!
Last.fm
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:40:47 #267
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_38236021
Hiphop .

Het enige wat nog achterlijker is dan idioten die niks van hip-hop weten maar er wel telkens over lopen te zeiken (terwijl ze zelf het zoveelste 13 in een dozijn britse gitaarbandje blijven ophemelen ) zijn mensen die zich druk maken om idioten die niks van hiphop weten maar er wel telkens over lopen te zeiken. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_38236057
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:39 schreef BaajGuardian het volgende:
omdat het commercieel materialistisch is, vroeger was hiphop puik, nu nietmeer.
Nu nog steeds... alleen ben jij blijkbaar te kortzichtig om verder te kijken dan je neus lang is!
Last.fm
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:47:09 #269
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_38236231
quote:

Zodoende is hiphop
ehhh ff snel..

Talib kwali

nu jij?
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:50:39 #270
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_38236348
Het conservatorium .

Ja, daar komt de goede muziek doorgaans vandaan. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:51:36 #271
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_38236377
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:58 schreef cosmick het volgende:

[..]

"I didn't like the schools
I too another way.
Yoh like the Miker "G" so I used my voice
And soon I bought a big Rolls Royce.
That's right my name is Miker "G"
Dat Nederlands-Engels!

Op de weblog stond onlangs een link naar een verzameling 80's classics:
http://www.milinkito.com/los80.php

Kurtis Blow, Mantronix,... (eigenlijk maar weinig hiphop, maar de andere clips maken veel goed )
Jusqu'ici tout va bien
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:53:22 #272
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38236441
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:41 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Nu nog steeds... alleen ben jij blijkbaar te kortzichtig om verder te kijken dan je neus lang is!
jongen je hebt het tegen de verkeerde, als er iemand hiphop kent ben ik het wel, daarom vind ik het juist kut tegenwoordig, dan lack jij de kennis dus van hoe het vroeger was.
pi_38236579
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:53 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

jongen je hebt het tegen de verkeerde, als er iemand hiphop kent ben ik het wel, daarom vind ik het juist kut tegenwoordig, dan lack jij de kennis dus van hoe het vroeger was.
Dat vind ik een hele rare conclusie die jij trekt uit mijn voorgaadne post! Omdat ik zeg dat er tegenwoordig nog steeds goede HipHop gemaakt wordt, verwijt jij mij een lack aan kennis op het gebied van de vroegere HipHop
En als er iemand HipHop kent van vroeger en nu dan ben ik het wel!
Last.fm
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:58:30 #274
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_38236637
iedereen met bearshare kent muziek van vroeger en nu
  vrijdag 26 mei 2006 @ 17:27:56 #275
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38237737
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:56 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Dat vind ik een hele rare conclusie die jij trekt uit mijn voorgaadne post! Omdat ik zeg dat er tegenwoordig nog steeds goede HipHop gemaakt wordt, verwijt jij mij een lack aan kennis op het gebied van de vroegere HipHop
En als er iemand HipHop kent van vroeger en nu dan ben ik het wel!
dan weet je ook dat de hiphop toen wel inhoud had en nu niet meer, of je hebt het over underground
en zoja zeg dat dan, want ik neem aan dat men het heeft over de TV hiphop tegenwoordig.

sure ken ik goeie hiphop, en ook wel rap maar die nummer krijg je nooit van je leven het publiek in (via tv oid )
  vrijdag 26 mei 2006 @ 20:49:42 #276
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_38245276
Public Enemy enzo is best okay, niks mis met die muziek. Net als NWA.

De meesten hier die over hiphop oordelen, doelen daarmee denk ik alleen op de simplistische variant, die iets minder diepgaande thema's heeft. En dat is dus wat je op MTV/TMF etc hoort.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 20:50:36 #277
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38245307
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 20:49 schreef Ixnay het volgende:
Public Enemy enzo is best okay, niks mis met die muziek. Net als NWA.

De meesten hier die over hiphop oordelen, doelen daarmee denk ik alleen de simplistische variant, die iets minder diepgaande thema's heeft. En dat is dus wat je op MTV/TMF etc hoort.
eensch
pi_38245754
Kijk naar TMF/MTV and kijk een keertje op straat en je hebt je antwoord.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 21:23:06 #279
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_38246360
ik luister eigenlijk alles. Ga in het weekend vooral naar hardcore/hardstylefeesten toe en dat betekent niet dat ik een hekel heb aan hiphop (wat veel hardcore-liefhebbers ) dus wel hebben.
Ik luister zo nu en dan wel naar hiphop. Maar dan wel échte hiphop, dus geen 50 cent en andere troep

Maar bijvoorbeeld de namen die je geeft in je OP.. Notorious BIG, NAS, Wu-Tang, Snoop dogg, cypres hill e.d.
En veel daarvan zie je (gelukkig) niet op TV. Ook ben ik de laatste jaren wel fan geworden van Nederlandse Hip-hop zoals Opgezwolle, Extince, Duvelduvel. Is ook steeds meer in opkomst en wordt steeds beter

En het is gewoon zo dat de commercie de hiphop uitbuit, maar dat gebeurt met bijna alle muziekstijlen.
Outblast vs. Korsakoff met Unleash the beast (4000x op TV geweest) of de happy hardcore wat je vroeger altijd op tv zag is ook niet bepaald mijn smaak, maar dat denken mensen nou eenmaal, so what? Jij weet wel beter

Ik heb het alleen totaal niet op die hele stijl die bij hiphop schijnt te horen. Je zal me ook nooit zien op zo'n soort feest.
Doe mij dan toch maar lekker hardcore in het weekend

Ik heb trouwens wel een ontzettende tyfushekel aan alles wat met rock te maken heeft. Maar die mensen veroordeel ik nog steeds niet. (behalve gothics en naast het bankje zittende skaters )

@mrSASO, THC is echt afgrijselijk, rest van je filmpjes waren

[ Bericht 7% gewijzigd door MarkNMGN op 27-05-2006 01:50:37 ]
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 21:24:30 #280
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38246418
Def-P is overigens geniaal.
pi_38247058
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 21:24 schreef BaajGuardian het volgende:
Def-P is overigens geniaal.
Zeker.
pi_38252068
hiphop =

Was die al geweest?
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_38255593
Fuck Hiphop haters dit kut forum is gewoon anti hiphop hun hebben gewoon geen smaak voor muziek hiphop is de ultieme manier om je gevoelens te vertellen

ik luister elke dag zo,n 3 uurtjes hiphop
en schrijf zelf ook teksten en neem het ook op Hypnotick is ook m,n artieste naam
ik zou niet weten hoe het is om zonder hiphop te weten

en ben zelf ook fan van:
Tupac, Biggie, Eminem, Wu Tang, NWA, Jay-z, Method Man, Dr.Dre, Snoop Doggy dogg
Nas, Ice Cube, Easy-E

BTW. ik vind dat het gebruik van het N woord gewoon moet stoppen behalve als je zwart bent
pi_38255811
Ik luister ook hiphop/rap/r&b. Hoe mensen erop reageren gaat verder dan afkeur voor de muziek, ze reageren veel te overdreven. Ik vind het zelf schitterende muziek. Ik heb een ontzettende hekel aan hardcore en hard-rock maar ik laat mensen die ernaar luisteren wel in hun waarde. Dat zal wel moeten als je in een muziekwinkel werkt .

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2006 01:15:20 ]
pi_38256513
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 01:05 schreef Hypnotick het volgende:

BTW. ik vind dat het gebruik van het N woord gewoon moet stoppen behalve als je zwart bent

En als je nu wigger bent?
AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
  zaterdag 27 mei 2006 @ 01:53:46 #286
149901 Gallacher
Wielerfreak
pi_38256626
N*E*R*D is zeker de shit. En ook Opgezwolle vind ik cool. Je weeeet
  zaterdag 27 mei 2006 @ 02:08:39 #287
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38256991
quote:

[..]

Ik heb gezegd .
En beet
  zaterdag 27 mei 2006 @ 02:41:48 #288
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38257649
quote:
hadden ik en n vriend van me laatst een discussie over waar we het over eens waren dat het feit dat enkel zwarte mensen ...ok ok Bruine mensen dat woord gebruiken mogen en meteen de wokkels uit hun kop rukken als een wit persoon dat doet, net zo goed racisme is.

dus ik heb zolang hun het zelf in hun (achterlijke klote) liedjes verwerken het recht om lekker NIGGER te zeggen, heerlijk die vrijheid ...aaahhhh NIGGER NIGGER...lucht hardstikke op soms
pi_38262157
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 02:08 schreef MrSASO het volgende:

[..]

En beet
Kut-THC
  zaterdag 27 mei 2006 @ 11:44:40 #290
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_38262308
Ik zag net die "J. Lo" en LL Cool J rotzooi
LastFM
  zaterdag 27 mei 2006 @ 11:50:17 #291
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_38262484
Jazz liberators, The beatnuts, Chino XL, Braille, Supastition, Main source, Foreign Beggars, Pete rock, Edo G, Jahi, D.I.T.C, DL Incognito, Devin the dude

Want more ?
Be water my friend
  zaterdag 27 mei 2006 @ 12:16:56 #292
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_38263262
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 11:44 schreef -skippybal- het volgende:
Ik zag net die "J. Lo" en LL Cool J rotzooi
LL cool J is nou net 1 van de grootste old school rappers

dat bling bling , slijm, meisje meisje gedoe van hem heeft ie nou gewoon eenmaal altijd gehad.. zo is zijn stijl altijd geweest.. dat je dat niet weet maar hem toch gebruikt om de huidige hip hop stroming die verkeerd valt te personaliseren vind ik erg zwak
  zaterdag 27 mei 2006 @ 12:19:08 #293
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_38263325
quote:

Mijn vraag aan iedereen is dan ook: Waarom is elke muziekstijl geaccepteerd, behalve hiphop. Een hoop rockers/hardcorefanaten/punkers etc., of gewoon normale mensen die zich niet in een hokje laten duwen hebben (bijna) allemaal een collectieve mening dat hiphop slechte muziek is, de teksten slecht en mensen die hiphop luisteren smakeloze, hersenloze, kansloze wannabe-negers. Ik vraag mij altijd af wat de reden is dat mensen gewoon niet kunnen accepteren dat sommige mensen een
als zoveel uiteenlopende smaken het over 1 ding eens zijn (in dit geval dat hiphop zuigt), zou er dan niet een ietsiepietsie van waarheid in kunnen zitten?
Over het paard getilde negerts in kasten van huzien die blaten over hoe gevaarlijk het "in tha hood" wel niet is...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zaterdag 27 mei 2006 @ 12:19:41 #294
69994 seto
-|||--------|||-
pi_38263336
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 01:05 schreef Hypnotick het volgende:
Fuck Hiphop haters dit kut forum is gewoon anti hiphop hun hebben gewoon geen smaak voor muziek hiphop is de ultieme manier om je gevoelens te vertellen

ik luister elke dag zo,n 3 uurtjes hiphop
en schrijf zelf ook teksten en neem het ook op Hypnotick is ook m,n artieste naam
ik zou niet weten hoe het is om zonder hiphop te weten

en ben zelf ook fan van:
Tupac, Biggie, Eminem, Wu Tang, NWA, Jay-z, Method Man, Dr.Dre, Snoop Doggy dogg
Nas, Ice Cube, Easy-E

Nigga please.
Seto is zo ene baas he
  zaterdag 27 mei 2006 @ 12:20:04 #295
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_38263347
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:16 schreef Pumatje het volgende:

[..]

LL cool J is nou net 1 van de grootste old school rappers

dat bling bling , slijm, meisje meisje gedoe van hem heeft ie nou gewoon eenmaal altijd gehad.. zo is zijn stijl altijd geweest.. dat je dat niet weet maar hem toch gebruikt om de huidige hip hop stroming die verkeerd valt te personaliseren vind ik erg zwak

Dat nummer is gewoon te kut voor woorden, als je dat old skool vind
En LL Cool J heeft me nooit kunnen boeien, matige rapper at best...
LastFM
  zaterdag 27 mei 2006 @ 12:29:22 #296
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_38263669
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:19 schreef teamlead het volgende:

[..]

als zoveel uiteenlopende smaken het over 1 ding eens zijn (in dit geval dat hiphop zuigt), zou er dan niet een ietsiepietsie van waarheid in kunnen zitten?
Over het paard getilde negerts in kasten van huzien die blaten over hoe gevaarlijk het "in tha hood" wel niet is...
Er zit zeker ook wel wat waarheid in dat een bepaald gedeelte van de tegenwoordige hiphop zuigt. Maar dit is in mijn ogen geen hiphop.
Be water my friend
  zaterdag 27 mei 2006 @ 13:08:03 #297
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_38264831
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:19 schreef teamlead het volgende:

[..]

En vergeet niet dat de meeste rappers wel echt uit een ghetto kwamen, en dus weten hoe het is om, zoals je zelf al zegt, 'in the hood' te leven. De meeste rappers hebben een crimineel verleden achter zich kunnen laten door te gaan rappen/hiphop te maken, en veel voorkomende onderwerpen zijn dingen die ze zelf gezien hebben. Hiphop heeft dus ook een therapeutische werking.

Neem als voorbeeld 'Tearz' van Wu-Tang Clan. Google de teksten maar, download het nummer, of koop de CD (*beveelt het laatste aan, Enter the Wu (36 Chambers)*), en bewijs me het tegendeel.
pi_38267521
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:19 schreef seto het volgende:

[..]

Nigga please.
Dat vind ik dan weer echt een relaxt nr. (van jay-z) Of de wannabe-elite dit nou hiphop vind of niet, knettergeil blijft het wel.
It's the return of the motherfuckin' brainiacs!
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:44:55 #299
51748 H4ze
wait...what?
pi_38268395
Vroeger was er zeer goeie hiphop ja. Dat dat er tegenwoordig niet meer is, is bullshit. Er wordt nog genoeg kwaliteitshiphop uitgebracht, je moet alleen wat beter zoeken. Simple as that.

* H4ze zet Cunninlynguists op
*BURP*
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:47:43 #300
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_38268530
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:40 schreef Posdnous het volgende:
Hiphop .

Het enige wat nog achterlijker is dan idioten die niks van hip-hop weten maar er wel telkens over lopen te zeiken (terwijl ze zelf het zoveelste 13 in een dozijn britse gitaarbandje blijven ophemelen ) zijn mensen die zich druk maken om idioten die niks van hiphop weten maar er wel telkens over lopen te zeiken. .
Ik vind het ook wel lachwekkend dat hiphop eigenlijk de enige muziekstroming is die zoveel haat en nijd oproept
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:50:34 #301
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_38268604
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:02 schreef kipknots het volgende:

Dizzee Rascal - I luv u
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')