abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38205237
Ice Cube trouwens, Dre, m.a.w. NWA. Snoop Dogg heb ik trouwens nooit okee gevonden, die stem, en hij verneukt de scene nu ook!
pi_38205296
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:07 schreef skiczukie het volgende:
Ice Cube trouwens, Dre, m.a.w. NWA. Snoop Dogg heb ik trouwens nooit okee gevonden, die stem, en hij verneukt de scene nu ook!
Doggystyle is gewoon intens stoer .

Daarna heeft hij weinig goeds gemaakt inderdaad...
pi_38205311
Doggy Style vind ik nog steeds een zeer vette CD van Snoop!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_38205329
Doggy Style, okee. Dat is het enige dan.
pi_38205386
R U Still Down is trouwens ook zo'n über-cd.
pi_38205399
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:58 schreef Q-Tip het volgende:
Nas - Illmatic
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
  donderdag 25 mei 2006 @ 18:16:14 #107
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_38205563
En de ouwe Mobb Deep; 'Survival of the fittest' is echt een meesternummer!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  donderdag 25 mei 2006 @ 18:21:13 #108
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_38205713
Hip Hop niet alleen hoor, scheer je eens kaal en vertel de mensen dat je naar Gabber house of Hardcore house luitstert.
Zo heeft elk genre wel iets waar mensen een mening over hebben.

Wat wel opvalt is dat zodra een stroming in de commercie-molen komt, wordt deze stroming vermalen tot ongecharmeerde troep dat totaal uit zijn verband wordt getrokken. In dit geval muziek dat geen muziek meer genoemd kan worden.

Muziek maken doe je met gevoel en probeer je het hart van de luisteraar te bereiken, je brengt een boodschap over.
Tegenwoordig is muziek een product geworden.

Underworld, een groep dat heel goede techno / trance maakte, toen kwam de commerciemolen. En de muziek van Underworld is naar het vriespunt gezakt.

Garth Brooks, geweldige countryzanger die country-liefhebbers wist te raken kwam ook in de commercie. Alleen de diehard fans kunnen Garth Brooks nog enigzins wel waarderen.

Snoop Dog, Dr Dre, ongelooflijk goede rap totdat er een pipo kwam en hun wist te overtuigen van een glans rijke carriere. Resultaat geld stroomde binnen, muziek is geen muziek meer te nomen, ook de clips zijn te zielig voor woorden.

Commercie maakt meer kapot dan je lief is
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_38205804
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:21 schreef DarkManta het volgende:
Snoop Dog, Dr Dre, ongelooflijk goede rap totdat er een pipo kwam en hun wist te overtuigen van een glans rijke carriere. Resultaat geld stroomde binnen, muziek is geen muziek meer te nomen, ook de clips zijn te zielig voor woorden.

Commercie maakt meer kapot dan je lief is
Wat bedoel je? Death Row?
pi_38205821
ALleen de ouwe shit is goed.

De nieuwe niet.
pi_38205873
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:16 schreef descendent1 het volgende:
En de ouwe Mobb Deep; 'Survival of the fittest' is echt een meesternummer!
Dan ga ik toch echt voor shook ones pt. 2
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_38205892
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:26 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Dan ga ik toch echt voor shook ones pt. 2
Beide zijn vet.
pi_38205917
Jammer dat Mobb Deep bij Gay Unit zit.
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
pi_38206170
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:27 schreef El_Rolando het volgende:
Jammer dat Mobb Deep bij Gay Unit zit.
Grappig, ik vind juist de Blood Money-CD die onder G-Unit is uitgebracht hun lijpste nummers hebben .
pi_38206201
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:35 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Grappig, ik vind juist de Blood Money-CD die onder G-Unit is uitgebracht hun lijpste nummers hebben .
Jij bent dan ook zo'n bontkraag.
  donderdag 25 mei 2006 @ 18:36:16 #116
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_38206203
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:06 schreef DubzOne het volgende:
@ Q-Tip: Een muziekliefhebber weet wanneer iets goed is, ongeacht wat voor stijl of stroming het is. Ik ben veel met muziek bezig en luister om die reden ook veel HipHop net zoals ik ook veel naar andere bands, acts, dj's etc. luister die ik goed vind, ongeacht de muziekstroming!

Er zijn denk ik veel mensen die beweren 'open' te staan voor muziek, terwijl ze met oorkleppen op alleen muziek 'goed' vinden wanneer het binnen hun straatje valt... ik vind sommige muziek ook niet relaxed om te luisteren, maar ik hoor wel of iets goed is of niet.
Absoluut mee eens. Zo vind ik Metallica best te luisteren, maar Lordi vond ik voor hardrock heel slecht klinken. Robbie Williams en Blof vind ik ook goed, luister ik graag naar. Ik luister het zelf niet (ofwel, ik zet het zelf niet op) maar jazz vind ik ook goede muziek. Als ik uitga wil ik liever niet hiphop (of alleen Run DMC of iets dergelijks) horen, doe dan maar bubbeling/hardcore/party/dance achtige muziek.

Ook classics:

Mobb Deep - The Infamous
Mobb Deep - Hell on Earth
KRS-1 - Return of the Boombap

Bedankt voor uw aandacht
  donderdag 25 mei 2006 @ 18:38:37 #117
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_38206281
Oh jah, even snel, wat betekent TS eigelijk?
pi_38206348
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:36 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Jij bent dan ook zo'n bontkraag.
Ik noem het new-skool .
pi_38206358
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:38 schreef Q-Tip het volgende:
Oh jah, even snel, wat betekent TS eigelijk?
Topicstarter, in dit geval jij dus .
  donderdag 25 mei 2006 @ 18:43:58 #120
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_38206483
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:40 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Topicstarter, in dit geval jij dus .
Ok dank je

Niets mis met bontkragen, vraag maar aan de rijksten der rijken. Wat die aan hun jassen hebben hangen
  donderdag 25 mei 2006 @ 18:44:30 #121
131561 Nega
AFC AJAX
pi_38206506
Hip 2 the hop, uh...

hiphop is wel vet. R&B is chiller.
All we know is rocks and presidents like Mount Rushmore
pi_38206610
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:43 schreef Q-Tip het volgende:

[..]

Ok dank je

Niets mis met bontkragen, vraag maar aan de rijksten der rijken. Wat die aan hun jassen hebben hangen
De meeste wiggertjes met een bontkraag zijn anders het grootste tuig waar ik pas een echte hekel aan heb.
pi_38207077
ik vind meer de hele "scene" om de hip-hop muziek heen die zwaar belachelijk is.
In Nederland wordt ik al helemaal moe van al die 15 jarige puistenknijpers die achterlijk gaan lopen rappen met maar 1 doel :bakken met geld verdienen aan andere paupers die de commerciele bagger nog kopen ook.
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:01:01 #124
136780 Nosh
hurpdurp
pi_38207081
Zeggen dat alle hiphop kut is, vanwege 50 Cent en Nelly, is als zeggen dat alle metal kut is, vanwege bands als The Rasmus en Slipknot.

Tuurlijk, de televisie wordt gedomineerd door opgepompte narcistische booskijkertjes, die allemaal hun eigen kledinglijn hebben en zelfs met diamanten beugels rondlopen.
Maar kijk iets verder dan dat, en je ziet dat er nog heel veel goeds gebeurd. Rappers en producers als MF Doom, Cunninlynquists, Immortal Technique, Common en KRS-One zijn nog altijd heel goed bezig, en zo zijn er tientallen andere namen te noemen.

En dan begin ik niet eens over de volwassen-wording van de NL Hiphop. Nee, niet de vlassnor-rappertjes die je op TMF ziet, maar de mannen uit Zwolle, Duvelduvel, Pete Philly, D.A.C. en ga zo maar door.

Kwestie van weten waar je het over hebt, in plaats van met stereotyperingen te smijten. Iets wat erg makkelijk is om te doen op fok, maar toch. Komt altijd ietwat sneu over.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:02:33 #125
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_38207141
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:47 schreef skiczukie het volgende:

[..]

De meeste wiggertjes met een bontkraag zijn anders het grootste tuig waar ik pas een echte hekel aan heb.
Ok bedankt voor het meedelen. Waar ik het meeste hekel aan heb zijn aan de 8 jarige marrokaantjes die denken dat ze de man zijn. Laatst wou eentje een vriend van me (18) neerslaan. Dan vraag je je af..

Niets tegen allochtonen/marokkanen, want met de meeste is niets mis.
pi_38207190
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:02 schreef Q-Tip het volgende:

[..]

Ok bedankt voor het meedelen. Waar ik het meeste hekel aan heb zijn aan de 8 jarige marrokaantjes die denken dat ze de man zijn. Laatst wou eentje een vriend van me (18) neerslaan. Dan vraag je je af..

Ik zie deze twee groepen als éen trouwens.
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:04:05 #127
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_38207195
agree @ Nosh
When all else fails, you always have delusion.
pi_38207213
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:01 schreef Nosh het volgende:
Zeggen dat alle hiphop kut is, vanwege 50 Cent en Nelly, is als zeggen dat alle metal kut is, vanwege bands als The Rasmus en Slipknot.

Tuurlijk, de televisie wordt gedomineerd door opgepompte narcistische booskijkertjes, die allemaal hun eigen kledinglijn hebben en zelfs met diamanten beugels rondlopen.
Maar kijk iets verder dan dat, en je ziet dat er nog heel veel goeds gebeurd. Rappers en producers als MF Doom, Cunninlynquists, Immortal Technique, Common en KRS-One zijn nog altijd heel goed bezig, en zo zijn er tientallen andere namen te noemen.

En dan begin ik niet eens over de volwassen-wording van de NL Hiphop. Nee, niet de vlassnor-rappertjes die je op TMF ziet, maar de mannen uit Zwolle, Duvelduvel, Pete Philly, D.A.C. en ga zo maar door.

Kwestie van weten waar je het over hebt, in plaats van met stereotyperingen te smijten. Iets wat erg makkelijk is om te doen op fok, maar toch. Komt altijd ietwat sneu over.
Goed getypt.
pi_38207223
quote:

[..]

marokkanen is ons land zijn groot uitschot (Berbers) en worden vaak verward met Turken die zich wel fatsoenlijk gedragen.
pi_38207297
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:04 schreef ForzaRob het volgende:

[..]

marokkanen is ons land zijn groot uitschot (Berbers) en worden vaak verward met Turken die zich wel fatsoenlijk gedragen.
En Turken worden soms verward met Irakezen. Dit slaat nergens op.
pi_38207353
Zie Thijs Bosma
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:11:14 #132
90457 IFASS
_mijn_ ondertitel
pi_38207443
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:00 schreef ForzaRob het volgende:

ik vind meer de hele "scene" om de hip-hop muziek heen die zwaar belachelijk is.
In Nederland wordt ik al helemaal moe van al die 15 jarige puistenknijpers die achterlijk gaan lopen rappen met maar 1 doel :bakken met geld verdienen aan andere paupers die de commerciele bagger nog kopen ook.
Eensch

:F
Op donderdag 25 augustus 2005 23:52 schreef boskov het volgende:
moet ik een topic over je openen? :
pi_38207451
quote:

[..]

Je mag wel gewoon zeggen dat je een bontkraagje hebt hoor. Ik erger me alleen aan het tuig. Laatst werd er een bierflesje naar mijn kop gegooid en een andere etter wilde mijn vader laten struikelen. Totaal geen respect meer in deze maatschappij. En het zijn altijd die op hun fiets slingerende kutwiggertjes van 14.
pi_38207673
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 15:58 schreef Q-Tip het volgende:

Ik hou van hiphop. Dat is een understatement. A Tribe Called Quest,
Aardig op zijn tijd.
quote:
Nas,
Vreselijk overschat, met name z'n kennis.
quote:
The Notorious B.I.G
Ach ja.
quote:
Big L
Ja. Punchlines, heten die dingen toch?
quote:
Wu-Tang Clan
Zeg maar Nas keer negen. Pseudo-intelligente rijmkunstenaars.
quote:
Public Enemy
Een hoop wezenloos geschreeuw.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_38207821
Schitterende potentiele albumnamen heb je daar
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:26:03 #136
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_38207888
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:01 schreef Nosh het volgende:

Nederlandstalig vind ik inderdaad een beetje achtergesteld vergeleken met het algehele niveau in de hiphop-scene, maar D.A.C. vind ik wel heel vet. CD'tje van liggen, erg goed te doen en live ook sterk.

Enne, die man die mijn favoriete artiesten citeerde, wat zijn jou favoriete artiesten? Ik zie dat je een beetje into Shaolin bent, maar geef eens concreet namen?
pi_38207915
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:26 schreef Q-Tip het volgende:
Enne, die man die mijn favoriete artiesten citeerde, wat zijn jou favoriete artiesten? Ik zie dat je een beetje into Shaolin bent, maar geef eens concreet namen?
Voor de zekerheid; ik?
pi_38207948
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:27 schreef Apropos het volgende:

[..]

Voor de zekerheid; ik?
Ja.
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:29:27 #139
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_38207984
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 15:58 schreef Q-Tip het volgende:
[..]
Mijn eerste fok!-post hier, gaat over hiphop. Dit na aanleiding van vele posts, van vele users, die allemaal een mening hebben over hiphop, die vaak niet verder komt dan: hiphop =

Mijn vraag aan iedereen is dan ook: Waarom is elke muziekstijl geaccepteerd, behalve hiphop. Een hoop rockers/hardcorefanaten/punkers etc.,
[..]
Tis inderdaad te merken dat je een n00b bent, ik zit regelmatig in Goth-bash, Metal-bash, Punk-bash, Gabber-bash topics.
Dat men hiphop af doet als komt gewoon door de commerciele wending die het heeft genomen, ooit begon het met een boodschap, nu is die boodschap totaal vervallen en gaat het alleen om "blingbling" "flowende rhymes" of "dope beats".
Ik heb geen hekel aan Hiphop, ik luister er alleen nauwelijks naar en wat ik luister zijn voornamelijk alleen MC Chris, MC Frontalot en MC Lars wat nou ook niet echt meer totaal Hiphop is, maar inderdaad zoals de eerste reply, 50cent heeft het helemaal verkankerd terwijl nog niet eens Hiphop is, maar zo gaat het met meer genres, genoeg mensen die zeggen dat Slipknot Gothic en/of Metal is en Blink 182 echte Punk is, tis wat dat betreft alleen maar een goede manier om te onderscheiden of iemand er wel of niet iets van af weet.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_38207997
Hardcore is mijn smaak, maar als jij negermuziek wilt luisteren, moet jij dat lkkr weten. heb t alleen niet op marokkanies, maar als 'de jeugd van tegenwoordig' die chemische muziek wilt luisteren moeten ze dat lekker doen.. ik moet er eerlijk gezegt niks van wete
Do you believe in Netherland? I do
pi_38208009
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:28 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Ja.
Dank, maar ik wacht op de meester.
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:31:01 #142
117776 OFfSprngr
pi_38208036
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:07 schreef Q-Tip het volgende:

[..]

Kijk, dit is zo'n reactie. Wat moet een gemiddelde hiphop-fan hiermee? Ga maar lekker naar je hoofdpijn-muziek of zelfmoord-muziek luisteren zou ik zeggen.
Nu verval je in hetzelfde gedrag als dat je in je OP mee komt om te klagen, lekker hypocriet.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:39:16 #143
117776 OFfSprngr
pi_38208325
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:31 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Elke muziek soort heeft wel zijn eigen paupers..
Dance en Metalheads zijn nou ook niet echt bepaald een speciaal volk kwa IQ

Ieder zijn ding,basta
De meeste Metalheads die ik ken zijn behoorlijk intelligent.
.
.
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:43:08 #144
117776 OFfSprngr
pi_38208457
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:44 schreef Nega het volgende:
Hip 2 the hop, uh...

hiphop is wel vet. R&B is chiller.
.
.
pi_38208489
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:39 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Subjectief. Ik ken er weer genoeg die het IQ van een thermometer niet overstijgen, terwijl ik het prima muziek vind. Het voegt alleen niets toe, zo'n subjectieve observatie.
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:46:56 #146
117776 OFfSprngr
pi_38208619
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:43 schreef JeRa het volgende:

[..]

Subjectief. Ik ken er weer genoeg die het IQ van een thermometer niet overstijgen, terwijl ik het prima muziek vind. Het voegt alleen niets toe, zo'n subjectieve observatie.
Ligt er ook maar aan of je Slipknot figuren als Metalheads mee telt, want dat zijn ze niet, net zoals je nu Gangsta-wiggers zou mee tellen als Hiphop'pers, al geef ik wel toe dat de mensen die in de Black en Heavy Metal scene beginnen over "true" zijn 9 van de 10x wel echt de paupers, maar vaak zijn zij ook niet compleet dom.
.
.
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:57:08 #147
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_38208963
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:39 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Ga eens naar een festival"Bospop?!" dude,en trek daar eens een blik dronken Metalheads open..

Over een week Rock am ring,ik ben benieuwd
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  donderdag 25 mei 2006 @ 20:03:22 #148
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_38209137
omdat hiphop sucks dude
don't give me that fucking bullshit
  donderdag 25 mei 2006 @ 20:08:21 #149
136780 Nosh
hurpdurp
pi_38209304
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:29 schreef tuigholland het volgende:
Hardcore is mijn smaak, maar als jij negermuziek wilt luisteren, moet jij dat lkkr weten. heb t alleen niet op marokkanies, maar als 'de jeugd van tegenwoordig' die chemische muziek wilt luisteren moeten ze dat lekker doen.. ik moet er eerlijk gezegt niks van wete
http://partyflock.nl/artist/5570.html
Bass-D
http://partyflock.nl/artist/3144.html
Mouth of Madness
http://partyflock.nl/artist/40.html
Darkraver
http://partyflock.nl/artist/160.html
Gizmo

Oppleuren met je 'negermuziek' en je 'marokkanies'.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  donderdag 25 mei 2006 @ 20:08:26 #150
117098 Hathor
Effe niet
pi_38209306
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:04 schreef Angeliquetje het volgende:
alle hiphoppers snuiven hasj enzo en ook alle hiphoppers stinken. De muziek die roept bij niemand wat gevoel op behalve bij drugsgebruikers, oftewel hiphoppers. Dit is mijn persoonlijke kijk op de zaak, ik vind dat ikzelf erg ruimdenkend omga met deze kwestie. Ik vind hiphop wel leuke muziek.
Ruimdenkend, dat kun je wel stellen ja. Wat denk jij dat mensen allemaal wel niet in hun neus stoppen ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')