Gebrek aan melodie? Heb je wel eens ATCQ (=A Tribe called Quest) geluisterd? Dat barst van de melodie. Zo zijn er nog meer acts die hetzelfde hebben.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:01 schreef BossFight het volgende:
En waarom? Nouja dat is voor ieder verschillend denk ik. Bij mij voornamelijk het gebrek aan melodie en in vele commerciele gevallen het lak aan zinnigheid in de teksten.
Kijk, dit is zo'n reactie. Wat moet een gemiddelde hiphop-fan hiermee? Ga maar lekker naar je hoofdpijn-muziek of zelfmoord-muziek luisteren zou ik zeggen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:03 schreef Xenwolfie het volgende:
Ik krijg zin om mijn radio/tv/speakers uit het raam te gooien als ik hiphop of rap hoort. Dit is toch geen muziek man.
peace niggahquote:Op donderdag 25 mei 2006 16:13 schreef Q-Tip het volgende:
Post gerust verder, ik ga voetballen, ik lees het wel als ik terug kom!
Nu bash je zelf ook een andere muzieksoort zonder argumentatie.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:07 schreef Q-Tip het volgende:
Ga maar lekker naar je hoofdpijn-muziek of zelfmoord-muziek luisteren zou ik zeggen.![]()
quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:09 schreef ehqo het volgende:
Omdat hip-hop vaak bedreven word door geoliede negers die met geld strooien, geil kijken naar schaars gekleedde vrouwen en rondlopen in belachelijke kleding. En macho gedrag associeer ik automatisch met een laag IQ, hetgeen vaak ook gedemonstreert wordt in brullerige nummers.
De oudere hip-hop is, toegegeven, musicaal hoogstaander, maar dat zie ik de laatste tijd nergens meer terug.
Het is een export product geworden, en geen muziek.
Nu start je wel leuk een topik over mensen die 'jouw muzieksmaak' afzeiken, maar je bent zelf ook niet bijster snugger bezig hè?quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:07 schreef Q-Tip het volgende:
Ga maar lekker naar je hoofdpijn-muziek of zelfmoord-muziek luisteren zou ik zeggen.![]()
Om nog maar te zwijgen over wat voor verziekt wereldbeeld je kinderen meegeeft die naar zulke muziek luisteren. Maar dat interesseert mensen zoals 50 cent niet, die doen het alleen voor het geld. En dat terwijl hip hop oorspronkelijk zo absoluut niet bedoeld was.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:29 schreef moderat0r het volgende:
sommige hiphop is wel cool, alleen de hiphop die je tegenwoordig op tv ziet is kanker zielig
Onderbouw eens??quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:03 schreef Xenwolfie het volgende:
Ik krijg zin om mijn radio/tv/speakers uit het raam te gooien als ik hiphop of rap hoort. Dit is toch geen muziek man.
Agreed.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:30 schreef freud het volgende:
Hiphop is net zo goed als hardcore. Beide doelgroepen zijn ook helaas wat onderbedeeld op sociaal vlak grosso modo.
Opzich wel grappig, hetzelfde is gebeurd met de hardcore stroming. Vroeger dacht niemand bij gabberen aan nazi's en geweld. eerder het tegen over gestelde. Maar tegenwoordig lopen er echt teveel van die achterlijke randdebielen over straat die denken heel hardcore te zijn, maar eigenlijk echt totaal sneue figuurtjes zijn met hun kisten en legerbroeken. Zo zonde, maarja gelukkig is meestal toch wel het overgrote gedeelte wel normaalquote:Op donderdag 25 mei 2006 16:34 schreef drugsgebruiker het volgende:
Ben jarenlang al groot fan van hiphop. Maar dan wel de groepen met teksten die inhoud en betekenis hebben. Hiphop heeft niets met gangsters te maken. Maar nu ik elke zogenaamde 'fan' erbij zie lopen als Eminem, 50 Cent of P Diddy, schaam ik me er soms voor om het te zeggen. Sukkels als dat geven het een slechte naam. Sowieso is er amper nog goede muziek te bekennen in hiphop land. Ik heb het gehad met de eindeloze herhaling van dezelfde samples. Ik ben telkens weer teleurgesteld om er achter te komen dat een geweldig nummer bestaat uit een volledig gesamplede loop zonder eigen inbreng.
Kinderen verkopen op de zwarte markt levert ook geld op. Dat wil nog niet zeggen dat het slim is. Weer een voorbeeld hoe dom er tegenwoordig wordt geredeneerd. Als je niet kan zien dat hiphop zijn beste tijd al lang heeft gehad, ben je volgens mij ook geen kenner. Sinds 1996 is er geen goede plaat meer uitgebracht. 1993 was het mooiste jaar.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:03 schreef Q-Tip het volgende:
50 cent beschouw ik niet als hiphop. 50 cent heeft het gewoon heel slim bekeken.
Wat voor muziek wil een groot gedeelte van de 12-16 jarigen horen? 50 cent muziek. Hoe kan je dus het meeste geld verdienen? Door in te spelen op de behoefte van de 12-16 jarigen, die jou muziek kopen en jou adoreren. Zo heeft Britney Spears in het verleden precies hetzelfde truukje uitgehaald.
Ik sta niet achter 50's muziek, maar ik vind wel dat hij op een knappe manier veel geld aan het verdienen is. Een soort Trump van de muziek-bizz zeg maar.
Pharcydequote:
Wat was er dan zo bijzonder aan 1993 ?quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:38 schreef drugsgebruiker het volgende:
[..]
Kinderen verkopen op de zwarte markt levert ook geld op. Dat wil nog niet zeggen dat het slim is. Weer een voorbeeld hoe dom er tegenwoordig wordt geredeneerd. Als je niet kan zien dat hiphop zijn beste tijd al lang heeft gehad, ben je volgens mij ook geen kenner. Sinds 1996 is er geen goede plaat meer uitgebracht. 1993 was het mooiste jaar.
Dat was toch het einde van de 'Golden Era'?quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:41 schreef Speedski het volgende:
[..]
Wat was er dan zo bijzonder aan 1993 ?
Als ik kijk naar mijn collectie zijn er gewoon veel platen uitgebracht die ik ontzettend goed vind. Misschien een beetje weemoed, maar toch, alles van rond die tijd geef ik een kans, en vaak vind ik ze goed.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:41 schreef Speedski het volgende:
[..]
Wat was er dan zo bijzonder aan 1993 ?
Heerlijk, 14 jaar, down-syndroom en een groeistoornis en je lijkt op een wijf. Word je nog niet genoeg gepest op school?quote:
Omdat zelf iets bedenken een stuk moeilijker is!quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:48 schreef _dirkjan_ het volgende:
Ik zal niet generaliseren en zeggen dat alle hiphop kut is, maar Q-Tip:![]()
Waarom moet hij nou weer een nummer van R.E.M. verkrachten?![]()
Amen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:09 schreef ehqo het volgende:
Omdat hip-hop vaak bedreven word door geoliede negers die met geld strooien, geil kijken naar schaars gekleedde vrouwen en rondlopen in belachelijke kleding. En macho gedrag associeer ik automatisch met een laag IQ, hetgeen vaak ook gedemonstreert wordt in brullerige nummers.
De oudere hip-hop is, toegegeven, musicaal hoogstaander, maar dat zie ik de laatste tijd nergens meer terug.
Het is een export product geworden, en geen muziek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |