Gebrek aan melodie? Heb je wel eens ATCQ (=A Tribe called Quest) geluisterd? Dat barst van de melodie. Zo zijn er nog meer acts die hetzelfde hebben.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:01 schreef BossFight het volgende:
En waarom? Nouja dat is voor ieder verschillend denk ik. Bij mij voornamelijk het gebrek aan melodie en in vele commerciele gevallen het lak aan zinnigheid in de teksten.
Kijk, dit is zo'n reactie. Wat moet een gemiddelde hiphop-fan hiermee? Ga maar lekker naar je hoofdpijn-muziek of zelfmoord-muziek luisteren zou ik zeggen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:03 schreef Xenwolfie het volgende:
Ik krijg zin om mijn radio/tv/speakers uit het raam te gooien als ik hiphop of rap hoort. Dit is toch geen muziek man.
peace niggahquote:Op donderdag 25 mei 2006 16:13 schreef Q-Tip het volgende:
Post gerust verder, ik ga voetballen, ik lees het wel als ik terug kom!
Nu bash je zelf ook een andere muzieksoort zonder argumentatie.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:07 schreef Q-Tip het volgende:
Ga maar lekker naar je hoofdpijn-muziek of zelfmoord-muziek luisteren zou ik zeggen.![]()
quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:09 schreef ehqo het volgende:
Omdat hip-hop vaak bedreven word door geoliede negers die met geld strooien, geil kijken naar schaars gekleedde vrouwen en rondlopen in belachelijke kleding. En macho gedrag associeer ik automatisch met een laag IQ, hetgeen vaak ook gedemonstreert wordt in brullerige nummers.
De oudere hip-hop is, toegegeven, musicaal hoogstaander, maar dat zie ik de laatste tijd nergens meer terug.
Het is een export product geworden, en geen muziek.
Nu start je wel leuk een topik over mensen die 'jouw muzieksmaak' afzeiken, maar je bent zelf ook niet bijster snugger bezig hè?quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:07 schreef Q-Tip het volgende:
Ga maar lekker naar je hoofdpijn-muziek of zelfmoord-muziek luisteren zou ik zeggen.![]()
Om nog maar te zwijgen over wat voor verziekt wereldbeeld je kinderen meegeeft die naar zulke muziek luisteren. Maar dat interesseert mensen zoals 50 cent niet, die doen het alleen voor het geld. En dat terwijl hip hop oorspronkelijk zo absoluut niet bedoeld was.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:29 schreef moderat0r het volgende:
sommige hiphop is wel cool, alleen de hiphop die je tegenwoordig op tv ziet is kanker zielig
Onderbouw eens??quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:03 schreef Xenwolfie het volgende:
Ik krijg zin om mijn radio/tv/speakers uit het raam te gooien als ik hiphop of rap hoort. Dit is toch geen muziek man.
Agreed.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:30 schreef freud het volgende:
Hiphop is net zo goed als hardcore. Beide doelgroepen zijn ook helaas wat onderbedeeld op sociaal vlak grosso modo.
Opzich wel grappig, hetzelfde is gebeurd met de hardcore stroming. Vroeger dacht niemand bij gabberen aan nazi's en geweld. eerder het tegen over gestelde. Maar tegenwoordig lopen er echt teveel van die achterlijke randdebielen over straat die denken heel hardcore te zijn, maar eigenlijk echt totaal sneue figuurtjes zijn met hun kisten en legerbroeken. Zo zonde, maarja gelukkig is meestal toch wel het overgrote gedeelte wel normaalquote:Op donderdag 25 mei 2006 16:34 schreef drugsgebruiker het volgende:
Ben jarenlang al groot fan van hiphop. Maar dan wel de groepen met teksten die inhoud en betekenis hebben. Hiphop heeft niets met gangsters te maken. Maar nu ik elke zogenaamde 'fan' erbij zie lopen als Eminem, 50 Cent of P Diddy, schaam ik me er soms voor om het te zeggen. Sukkels als dat geven het een slechte naam. Sowieso is er amper nog goede muziek te bekennen in hiphop land. Ik heb het gehad met de eindeloze herhaling van dezelfde samples. Ik ben telkens weer teleurgesteld om er achter te komen dat een geweldig nummer bestaat uit een volledig gesamplede loop zonder eigen inbreng.
Kinderen verkopen op de zwarte markt levert ook geld op. Dat wil nog niet zeggen dat het slim is. Weer een voorbeeld hoe dom er tegenwoordig wordt geredeneerd. Als je niet kan zien dat hiphop zijn beste tijd al lang heeft gehad, ben je volgens mij ook geen kenner. Sinds 1996 is er geen goede plaat meer uitgebracht. 1993 was het mooiste jaar.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:03 schreef Q-Tip het volgende:
50 cent beschouw ik niet als hiphop. 50 cent heeft het gewoon heel slim bekeken.
Wat voor muziek wil een groot gedeelte van de 12-16 jarigen horen? 50 cent muziek. Hoe kan je dus het meeste geld verdienen? Door in te spelen op de behoefte van de 12-16 jarigen, die jou muziek kopen en jou adoreren. Zo heeft Britney Spears in het verleden precies hetzelfde truukje uitgehaald.
Ik sta niet achter 50's muziek, maar ik vind wel dat hij op een knappe manier veel geld aan het verdienen is. Een soort Trump van de muziek-bizz zeg maar.
Pharcydequote:
Wat was er dan zo bijzonder aan 1993 ?quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:38 schreef drugsgebruiker het volgende:
[..]
Kinderen verkopen op de zwarte markt levert ook geld op. Dat wil nog niet zeggen dat het slim is. Weer een voorbeeld hoe dom er tegenwoordig wordt geredeneerd. Als je niet kan zien dat hiphop zijn beste tijd al lang heeft gehad, ben je volgens mij ook geen kenner. Sinds 1996 is er geen goede plaat meer uitgebracht. 1993 was het mooiste jaar.
Dat was toch het einde van de 'Golden Era'?quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:41 schreef Speedski het volgende:
[..]
Wat was er dan zo bijzonder aan 1993 ?
Als ik kijk naar mijn collectie zijn er gewoon veel platen uitgebracht die ik ontzettend goed vind. Misschien een beetje weemoed, maar toch, alles van rond die tijd geef ik een kans, en vaak vind ik ze goed.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:41 schreef Speedski het volgende:
[..]
Wat was er dan zo bijzonder aan 1993 ?
Heerlijk, 14 jaar, down-syndroom en een groeistoornis en je lijkt op een wijf. Word je nog niet genoeg gepest op school?quote:
Omdat zelf iets bedenken een stuk moeilijker is!quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:48 schreef _dirkjan_ het volgende:
Ik zal niet generaliseren en zeggen dat alle hiphop kut is, maar Q-Tip:![]()
Waarom moet hij nou weer een nummer van R.E.M. verkrachten?![]()
Amen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:09 schreef ehqo het volgende:
Omdat hip-hop vaak bedreven word door geoliede negers die met geld strooien, geil kijken naar schaars gekleedde vrouwen en rondlopen in belachelijke kleding. En macho gedrag associeer ik automatisch met een laag IQ, hetgeen vaak ook gedemonstreert wordt in brullerige nummers.
De oudere hip-hop is, toegegeven, musicaal hoogstaander, maar dat zie ik de laatste tijd nergens meer terug.
Het is een export product geworden, en geen muziek.
Devil's sonquote:Op donderdag 25 mei 2006 16:52 schreef moderat0r het volgende:
put it on chrizzzz
Daar denken de meeste mensen anders over gezien het grote succesquote:Op donderdag 25 mei 2006 16:57 schreef Tha_Killer het volgende:
Ik heb opzich niet zoveel problemen met HipHop, helaas wel tegen boze nep negers...
Boze neger muziek moet ook gewoon door boze negers geluisterd worden en verder niet ....
...quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:04 schreef Angeliquetje het volgende:
alle hiphoppers snuiven hasj enzo en ook alle hiphoppers stinken. De muziek die roept bij niemand wat gevoel op behalve bij drugsgebruikers, oftewel hiphoppers. Dit is mijn persoonlijke kijk op de zaak, ik vind dat ikzelf erg ruimdenkend omga met deze kwestie. Ik vind hiphop wel leuke muziek.
Succes zegt niets over "de meeste mensen". Het zegt alleen wat over de doelgroep en wat de doelgroep er voor over heeft.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:59 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
Daar denken de meeste mensen anders over gezien het grote succes![]()
quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:04 schreef Angeliquetje het volgende:
alle hiphoppers snuiven hasj enzo en ook alle hiphoppers stinken. De muziek die roept bij niemand wat gevoel op behalve bij drugsgebruikers, oftewel hiphoppers. Dit is mijn persoonlijke kijk op de zaak, ik vind dat ikzelf erg ruimdenkend omga met deze kwestie. Ik vind hiphop wel leuke muziek.
Dat vind ik knapquote:Op donderdag 25 mei 2006 17:04 schreef Angeliquetje het volgende:
alle hiphoppers snuiven hasj
Q-Tip =quote:
Inderdaad hè, zo triestquote:Op donderdag 25 mei 2006 16:07 schreef Q-Tip het volgende:
[..]
Kijk, dit is zo'n reactie. Wat moet een gemiddelde hiphop-fan hiermee? Ga maar lekker naar je hoofdpijn-muziek of zelfmoord-muziek luisteren zou ik zeggen.![]()
Dit is anders net zo'n ongenuanceerde uitlating als die eerste trieste figuur.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:19 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Inderdaad hè, zo triest. De kunnen er gewoon niet tegen dat die hiphop/urban-mensen er beter en leuker uitzien dan die gare rockers/alto's/gothics, vandaar die haat
.
quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:16 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Q-Tip =![]()
De rappert dan, de TS is een huillie![]()
Er zit een aard van waarheid in, though.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:21 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dit is anders net zo'n ongenuanceerde uitlating als die eerste trieste figuur.
Ik zeg dat ik wel hiphop luister, maar zeg er dan gelijk bij dat ik geen U®b@|\| luisterquote:Op donderdag 25 mei 2006 17:22 schreef cosmick het volgende:
[..]![]()
Ik vertel al helemaal niet meer dat ik naar hiphop luister aan mensen die er geen verstand van hebben.
Zo herkenbaar, ik ben er ook mee gestopt had het een keer op het werk gezegd.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:22 schreef cosmick het volgende:
[..]![]()
Ik vertel al helemaal niet meer dat ik naar hiphop luister aan mensen die er geen verstand van hebben.
Dat valt niet te ontkennen inderdaad!quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:24 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Er zit een aard van waarheid in, though.
Ja, gek he? De goede hip hop is dan ook nauwelijks op tv te zien. Wat je daar ziet is alleen bagger.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:27 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Zo herkenbaar, ik ben er ook mee gestopt had het een keer op het werk gezegd.
Alle vooroordelen over Hip-Hop heb ik moeten aanhoren.
Je bedoelt; net zo'n waarheid als dat het merendeel van de figuren die naar hiphop luisteren crimineel zijn en een enorm gebrek aan respect voor zo'n beetje alles hebben? Of is dat ook zo'n vooroordeel?quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:24 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Er zit een aard van waarheid in, though.
Dat geldt voor de meeste muziekstijlen wel. Met name de crap, die simpel genoeg is voor de breezerjeugd, haalt de TV.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:28 schreef Seneca het volgende:
Ja, gek he? De goede hip hop is dan ook nauwelijks op tv te zien. Wat je daar ziet is alleen bagger.
True that.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:30 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat geldt voor de meeste muziekstijlen wel. Met name de crap, die simpel genoeg is voor de breezerjeugd, haalt de TV. Mensen die verder kijken en zelf op zoek gaan komen vanzelf het betere spul tegen.
quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:30 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat geldt voor de meeste muziekstijlen wel. Met name de crap, die simpel genoeg is voor de breezerjeugd, haalt de TV.
Mensen die verder kijken en zelf op zoek gaan komen vanzelf het betere spul tegen.
Klopt. Hiphop is sowieso niet meer wat het geweest is. Die hele commerciele urbanzwik heeft alles verpest.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:27 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Zo herkenbaar, ik ben er ook mee gestopt had het een keer op het werk gezegd.
Alle vooroordelen over Hip-Hop heb ik moeten aanhoren.
Ik was echt blij toen ik de "country" missions mocht doenquote:Op donderdag 25 mei 2006 17:32 schreef AffenStrudel het volgende:
De hele "urban" cultuur komt me de strot uit
Blij was ik dan ook toen San Andreas zich niet de hele tijd in urban sferen afspeelde.
Hier ben ik het mee eens. De meeste mensen weten niet wat echte hiphop is en baseren hun mening op artiesten zoals 50 cent.quote:Op donderdag 25 mei 2006 15:59 schreef Houniet het volgende:
Mensen nemen te snel conclusies als het gaat over hiphop.
Dat is anders wel hoe hiphop wordt geprofileerd.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:41 schreef Charizma het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. De meeste mensen weten niet wat echte hiphop is en baseren hun mening op artiesten zoals 50 cent.
Er is veel verschillende hiphop. niet alles gaat over sletjes, drank en geld.
Daarom vind ik de Nederlandse HipHop van tegenwoordig, en dan bedoel ik acts als Opgezwolle (en de hele crew daaromheen) echt een verademing!quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:34 schreef drugsgebruiker het volgende:
Ben jarenlang al groot fan van hiphop. Maar dan wel de groepen met teksten die inhoud en betekenis hebben. Hiphop heeft niets met gangsters te maken. Maar nu ik elke zogenaamde 'fan' erbij zie lopen als Eminem, 50 Cent of P Diddy, schaam ik me er soms voor om het te zeggen. Sukkels als dat geven het een slechte naam. Sowieso is er amper nog goede muziek te bekennen in hiphop land. Ik heb het gehad met de eindeloze herhaling van dezelfde samples. Ik ben telkens weer teleurgesteld om er achter te komen dat een geweldig nummer bestaat uit een volledig gesamplede loop zonder eigen inbreng.
Die R&B-flikkers vind ik honderd keer erger, met hun gejank.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:47 schreef descendent1 het volgende:
Hiphop op zich is weinig mis mee; maar al die boze negers die je tegenwoordig op TV ziet; zoals 50 cent...![]()
Doe mij maar KRS-one; en de ouwe Straight outta Compton style!(toen was het nog leuk; tegenwoordig zie je allemaal van die kutpubers die net zo 'stoer (
) gaan loopen doen als 50 cent enzo...
Niet door iedereen. Het commerciele imago wat aan hiphop word gegeven komt door een aantal artiesten die tegenwoordig succes hebben. Vroeger was dit anders en er zijn nog steeds een boel mensen die wel goede hiphop maken maar minder bekend zijn.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:42 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat is anders wel hoe hiphop wordt geprofileerd.
Nee, dat is de kortzichtigheid van de gemiddelde persoon die loopt te kankeren over HipHop om die redenen... als je denkt dat HipHop daar om draaid, of zich zo profileerd bazeer je je mening op in de markt gezette urbanmannetjes. Dat heeft niks met HipHop te maken!quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:42 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat is anders wel hoe hiphop wordt geprofileerd.
Idd.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:49 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Nee, dat is de kortzichtigheid van de gemiddelde persoon die loopt te kankeren over HipHop om die redenen... als je denkt dat HipHop daar om draaid, of zich zo profileerd bazeer je je mening op in de markt gezette urbanmannetjes. Dat heeft niks met HipHop te maken!
Wel es van gehoord maar ken ze niet echt.. zal es wat van ze opzoekenquote:Op donderdag 25 mei 2006 17:55 schreef DubzOne het volgende:
Pete Philly & Perquisite zijn ook zeer tof en hebben zeker een goed album afgeleverd! Gasten als C-Mon & Kypski kan ik ook zeer goed waarderen!
Klopt.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:47 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Die R&B-flikkers vind ik honderd keer erger, met hun gejank.
Zeker doen! Die gasten gebruiken echt alle muziekstijlen in hun nummers... Kypski kan daarbij super goed scratchen!quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:56 schreef Charizma het volgende:
[..]
Wel es van gehoord maar ken ze niet echt.. zal es wat van ze opzoeken![]()
Ik vind eigenlijk alleen Strictly For My Niggaz een goede CD van hem... Rauwe oldskool gangstah-HipHop!quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:58 schreef skiczukie het volgende:
Ik vind trouwens 2Pac nog steeds erg goed. Ik luisterde gister weer eens 'Keep ya head up'. Geweldge tekst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |