OMGquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:06 schreef Pracissor het volgende:
...
Het nieuws is inmiddels overigens als zijnde waar overgenomen door nieuwsbronnen in onder meer de Verenigde Staten en Israël.
Oorlog is het ergste kwaad, soms weliswaar noodzakelijk.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar ook dat is irrelevant, hij maakt wel een punt
Wil je typtypo een hartaanval bezorgen ofzo?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:14 schreef Pracissor het volgende:
Topic kan sowieso dicht, het bericht is dus onzin.
quote:...
A Jewish member of the Iranian parliament categorically denied the report in Canada's National Post that a law passed this week would force Jews, Christians and Zoroastrians to wear yellow, red or blue strips of cloth respectively.
"This report is a complete fabrication and totally false," Maurice Motammed told AFP in Tehran. "It is a lie and the people who made it up were aiming to exploit it politically."
....
Ze lopen lekker van alles te veroordelen zonder dat er ook maar iemand een duidelijke en betrouwbare bron heeft. Op Irna.com is hier ook totaal niets over te vinden. Ik geloof het iig pas als ik het van een betrouwbare bron heb vernomen. Met alle respect voor onze Joodse vrienden hier.quote:Canadian Prime Minister Stephen Harper said he had only seen reports about the badge law but added, "Unfortunately, we have seen enough already from the Iranian regime to suggest that it is very capable of this kind of action."
Kinderen in oorlogssituaties zijn in zoverre relevant dat de oorlogroepers hier er nog even fijntjes aan herinnerd worden hoe dat ook alweer precies was, die oorlog.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:08 schreef Mirage het volgende:
Zullen we bij het nieuwsbericht blijven ?
Om nou over te gaan op het inzetten van kinderen in oorlogssituaties compleet met kinder(lijkjes?)...
Omdat jij (maatschappij in het algemeen) dat vindt?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:15 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Oorlog is het ergste kwaad, soms weliswaar noodzakelijk.
Ik ben idd Islamofoob.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:16 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ze noemen het niet voor niks islamofobie
Alles wat ik zeg, is natuurlijk subjectief.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat jij (maatschappij in het algemeen) dat vindt?
Dus moeten we een oorlogsrechtvaardiging subjectief uitvoeren?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:18 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Alles wat ik zeg, is natuurlijk subjectief.
Was cynisch hoor.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Succes bij het uitleggen aan Allah![]()
Nee iedereen is subjectief, oorlogen worden gevoerd vanuit een bepaald moraal/gedachtegoed, al ons handelen is per definitie subjectief.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus moeten we een oorlogsrechtvaardiging subjectief uitvoeren?
Allah staat dan ook voor "de God"quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:20 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Was cynisch hoor.
Ik ben Godvrezend, maar niet betreft dat hij eigenlijk de 'islamitische' God is.![]()
Je kan dan dus ook gewoon vertellen hoe je over dergelijke nieuwsberichten ( of wat daar voor door moet gaan) denkt en waarom je er zo over denkt.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kinderen in oorlogssituaties zijn in zoverre relevant dat de oorlogroepers hier er nog even fijntjes aan herinnerd worden hoe dat ook alweer precies was, die oorlog.
En dat er dus niet al te lichtvaardig, op basis van geruchten uit ongeloofwaardige bron, tot iets dergelijks overgegaan moet worden.
Voor jou ja.quote:
Ik denk toch wel dat iedereen hier in het Fok! forum subjectief aan het beredeneren is, gezien er reacties waarin heel vaak "ik" vermeld isquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:21 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Nee iedereen is subjectief, oorlogen worden gevoerd vanuit een bepaald moraal/gedachtegoed, al ons handelen is per definitie subjectief.
Anders sla je even een Aramese bijbel open en zoek je het woordje "God" opquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:22 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Voor jou ja.
Ik vrees alleen voor mijn eigen zonde.
Dus we zijn het eens.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik denk toch wel dat iedereen hier in het Fok! forum subjectief aan het beredeneren is, gezien er reacties waarin heel vaak "ik" vermeld is
De naam is hetzelfde, maar de God in de Bijbel en de Koran verschillen gewoon van elkaar vanuit de Christelijke visie, daar doel ik dus op.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Anders sla je even een Aramese bijbel open en zoek je het woordje "God" op
Hopelijk in Iran nietquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:25 schreef Pracissor het volgende:
[..]
De naam is hetzelfde, maar de God in de Bijbel en de Koran verschillen gewoon van elkaar vanuit de Christelijke visie, daar doel ik dus op.
Met Iran komt het wel goed, tenminste dat geloof/hoop ik. Ik denk zelfs dat Iran het lichtend baken voor het Midden-Oosten kan worden.quote:
Dat is ook zo lekker zinvol bij een alwetende godquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Succes bij het uitleggen aan Allah![]()
ook jij mag je praatje doenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:29 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Dat is ook zo lekker zinvol bij een alwetende god
Idd, Iran is altijd al een superland geweest qua kunst, wetenschap en filosofie, nu hebben ze weliswaar een maniak aan de macht, maar met een oorlog schieten ze wel alles letterlijk naar de filistijnen, vandaar hoop ik dat iran ook sterker wordtquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:29 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Met Iran komt het wel goed, tenminste dat geloof/hoop ik. Ik denk zelfs dat Iran het lichtend baken voor het Midden-Oosten kan worden.
Als jij je bek ook opengetrokken had toen er eerder in het topic propagandaplaatjes en atoomexplosies werden gepost had je iets over foto's van slachtoffers van oorlog kunnen zeggen. Nu ben je gewoon de zoveelste die met mooie woorden als 'respect' schermt. Maar dat is mijn offtopic mening.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:21 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik vind het volledig offtopic zowieso respectloos om die arme kinderen te gebruiken om een stel "oorlogszuchtige" mensen het rechte pad op proberen te brengen.Maar dat is mijn offtopic mening.
een offtopic reactie dan maar ..quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:21 schreef Mirage het volgende:
[..]
Je kan dan dus ook gewoon vertellen hoe je over dergelijke nieuwsberichten ( of wat daar voor door moet gaan) denkt en waarom je er zo over denkt.
Ik vind het volledig offtopic zowieso respectloos om die arme kinderen te gebruiken om een stel "oorlogszuchtige" mensen het rechte pad op proberen te brengen.Maar dat is mijn offtopic mening.
Het Westen is niet achterlijk, het Iraanse volk (vooral de jongeren) zijn erg westers-georienteerd, wanneer ze worden aangevallen worden ze in het kamp van de fundi's gedreven, dat wil niemand.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Idd, Iran is altijd al een superland geweest qua kunst, wetenschap en filosofie, nu hebben ze weliswaar een maniak aan de macht, maar met een oorlog schieten ze wel alles letterlijk naar de filistijnen, vandaar hoop ik dat iran ook sterker wordt
Mwuaah, de relaties met de Arabische buurlanden zijn niet echt super dat ze perse Iraans oude regime zouden willen houden, Iran heeft weliswaar wel wat verdragen gesloten met Syrie, maar dat is ook maar omdat ze in het nauw worden gedreven. De vraag is alleen of Iraan volk zich wel pro het Westen gaat opstellen, mocht er een oorlog uitbrekenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:35 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Het Westen is niet achterlijk, het Iraanse volk (vooral de jongeren) zijn erg westers-georienteerd, wanneer ze worden aangevallen worden ze in het kamp van de fundi's gedreven, dat wil niemand.
De relaties met Israel en de Joden was voor de revolutie erg goed, die zullen na een omverwerping van dit regime worden hersteld, ben wel bang dat na een regime-change de relatie met de Arabische buurlanden ernstig verslechterd.
Precies, wanneer ze worden aangevallen krijg je het 'rally around the flag'. Dat wil de VS voorkomen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuaah, de relaties met de Arabische buurlanden zijn niet echt super dat ze perse Iraans oude regime zouden willen houden, Iran heeft weliswaar wel wat verdragen gesloten met Syrie, maar dat is ook maar omdat ze in het nauw worden gedreven. De vraag is alleen of Iraan volk zich wel pro het Westen gaat opstellen, mocht er een oorlog uitbreken
Waar heb jíj het overquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als jij je bek ook opengetrokken had toen er eerder in het topic propagandaplaatjes en atoomexplosies werden gepost had je iets over foto's van slachtoffers van oorlog kunnen zeggen. Nu ben je gewoon de zoveelste die met mooie woorden als 'respect' schermt. Maar dat is mijn offtopic mening.
Kunnen ze nietquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:39 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Precies, wanneer ze worden aangevallen krijg je het 'rally around the flag'. Dat wil de VS voorkomen.
Ik doel erop, dat ze Iran daarom niet zullen aanvallen.quote:
Ook dan denk ik dat de Vs dat niet kan uitsluiten, doen ze het wel, geven ze Iran een vrije pad.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:41 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik doel erop, dat ze Iran daarom niet zullen aanvallen.
Ik heb geen zin om hier verder over door te gaan en al helemaal niet puntsgewijs. Als jij het respectloos wilt vinden moet je dat vooral doen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:40 schreef Mirage het volgende:
[..]
Waar heb jíj het over
1 ik ben hier geen mod
2 ik heb niet íedere pagina doorgelezen.. heb hem geopend zien worden en opende hem net om te kijken of er al duidelijkheid was over de bron
3 je mag wel wat meer op je taalgebruik letten.
Kom zeg !
Ze kunnen altijd zelf, of Israel, wat reactoren bombarderen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook dan denk ik dat de Vs dat niet kan uitsluiten, doen ze het wel, geven ze Iran een vrije pad.
Had Iran niet ondergrondse labs etc?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:45 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ze kunnen altijd zelf, of Israel, wat reactoren bombarderen.
Ja dat kan een probleem vormen, maar ik denk dat Israel en de VS wel wapens hebben die zelfs die ondergronde bunkers kan uitschakelen. (Daisy cutters of die kleine a-bombs)quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Had Iran niet ondergrondse labs etc?
Ja, maar dan moeten ze toch wel in Iran neem ik aan?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:50 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ja dat kan een probleem vormen, maar ik denk dat Israel en de VS wel wapens hebben die zelfs die ondergronde bunkers kan uitschakelen. (Daisy cutters of die kleine a-bombs)
Ja, en Irak had "mobiele laboratoria". Net zo goed onaantoonbaar. Handig mocht Colin Powell nog eens een speech voor de Verenigde Naties willen houden "to make a case for war".quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Had Iran niet ondergrondse labs etc?
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:53 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ja, en Irak had "mobiele laboratoria". Net zo goed onaantoonbaar. Handig mocht Colin Powell nog eens een speech voor de Verenigde Naties willen houden "to make a case for war".
Oh nee, da's waar, Powell is weg. Condoleeza Rice dan. Stel je het voor: de impact van een zwarte vrouw die voor de VN een lezing houdt over ondergrondse Iraanse nucleaire laboratoria, begeleid door een paar vage, nikszeggende foto's. Ik haal alvast de chips boven, al zou ik misschien beter ook denken aan een paar papieren zakdoekjes voor het geval dat.
Tuurlijk niet, zo van het vliegtuig.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, maar dan moeten ze toch wel in Iran neem ik aan?
Oke in Iraans luchtruim danquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:57 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, zo van het vliegtuig.
Hoeft men echter geen waarde te hechten. Net zoals in Nederland Nederlandse mensen als buikspreekpop functioneren voor de Islam (Jan Marijnissen, Femke Halsema, je kent ze wel) hebben ze in Iran ook van dit soort mensen. In elk geval gaat de redenering "Een jood spreekt, dus het zal wel kloppen" in dit geval niet op.quote:De Australische Sunday Times meldt dat Maurice Motammed, het enige Iraanse joodse parlementslid, ontkent dat deze wet aangenomen is. Volgens hem is het een leugen die de wereld in geholpen is door mensen die hier politiek voordeel uit wilden halen. Er is wel een kledingwet aangenomen, maar die wet was bedoeld om Iraanse vrouwen zich op Iraanse en islamitische wijze te laten kleden. In de wet worden geen religieuze minderheden genoemd.
Nee, daar hoeft niet per se waarde aan gehecht te worden. Net zomin als een obscuur berichtje in een obscure krant.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:11 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Aan de volgende bewering:
[..]
Hoeft men echter geen waarde te hechten. Net zoals in Nederland Nederlandse mensen als buikspreekpop functioneren voor de Islam (Jan Marijnissen, Femke Halsema, je kent ze wel) hebben ze in Iran ook van dit soort mensen. In elk geval gaat de redenering "Een jood spreekt, dus het zal wel kloppen" in dit geval niet op.
Nee, ik hecht ook geen geloof aan uitspraken van Verdonk, want die is alleen maar een "buikspreekpop" voor extreem-rechts. Zo kan je wel duizend-en-één dingen gaan beweren. Straks is fucking Balkenende nog een buikspreekpop voor extreem-rechts.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:11 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Aan de volgende bewering:
[..]
Hoeft men echter geen waarde te hechten. Net zoals in Nederland Nederlandse mensen als buikspreekpop functioneren voor de Islam (Jan Marijnissen, Femke Halsema, je kent ze wel) hebben ze in Iran ook van dit soort mensen. In elk geval gaat de redenering "Een jood spreekt, dus het zal wel kloppen" in dit geval niet op.
Hopen?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:49 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat weet ik ook, maar we blijven hopen he...
Zegt veel over Mirage en nog meer over jouw "fatsoen".quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
ps. Gaat een uitdrukking als "je bek opentrekken" voor jou al zo ver dat je iemand op taalgebruik aanspreekt?
Maak je met die RFID chip onderscheid tussen mensen met verschillende religies?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 19:25 schreef Yildiz het volgende:
(even een druppeltje sarcasme)
Kom nou, wij Nederlanders hadden toch ook niets te verbergen met de RFID-zender in ons eigen paspoort?
En nu wel schreeuwen om iets duizenden kilometers verder, ik vind dat érg hypocriet hoor.
Het enige verschil is dat je de badge direct ziet, en die RFID indirect, via een afleesapparaat van ¤90,-
Poeh poeh.
niet op het eerste gezicht, maar als op de RFID bekend is welk geloof je aanhangt dan is het maar de vraag wie deze informatie kan uitlezenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:07 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Maak je met die RFID chip onderscheid tussen mensen met verschillende religies?
bij de burgerlijke stand staat ook aangegeven op welke religie je bent ingeschreven althans dat was zo...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:07 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Bron: National Post, de krant die het bericht de wereld inhielp.quote:Iranian embassy denies dress code
Chris Wattie; with files from Allan Woods, National Post, with files from CanWest News Service
Published: Saturday, May 20, 2006
Several experts are casting doubt on reports that Iran had passed a law requiring the country's Jews and other religious minorities to wear coloured badges identifying them as non-Muslims.
The Iranian embassy in Otttawa also denied the Iranian government had passed such a law.
A news story and column by Iranian-born analyst Amir Taheri in yesterday's National Post reported that the Iranian parliament had passed a sweeping new law this week outlining proper dress for Iran's majority Muslims, including an order for Jews, Christians and Zoroastrians to wear special strips of cloth.
According to the reports, Jews were to wear yellow cloth strips, called zonnar, while Christians were to wear red and Zoroastrians blue. The Simon Wiesenthal Center and Iranian expatriates living in Canada had confirmed the order had been passed, although it still had to be approved by Iran's "Supreme Guide" Ali Khamenehi before being put into effect.
Hormoz Ghahremani, a spokesman for the Iranian embassy in Ottawa, said in an e-mail to the Post yesterday, "We wish to categorically reject the news item.
"These kinds of slanderous accusations are part of a smear campaign against Iran by vested interests, which needs to be denounced at every step."
Sam Kermanian, of the U.S.-based Iranian-American Jewish Federation, said in an interview from Los Angeles that he had contacted members of the Jewish community in Iran -- including the lone Jewish member of the Iranian parliament.
They denied any such measure was in place.
Mr. Kermanian said the subject of "what to do with religious minorities" came up during debates leading up to the passing of the dress code law.
"It is possible that some ideas might have been thrown around," he said.
"But to the best of my knowledge the final version of the law does not demand any identifying marks by the religious minority groups."
Ali Reza Nourizadeh, an Iranian commentator on political affairs in London, suggested that the requirements for badges or insignia for religious minorities was part of a "secondary motion" introduced in parliament, addressing the changes specific to the attire of people of various religious backgrounds.
Mr. Nourizadeh said that motion was very minor and was far from being passed into law.
That account could not be confirmed.
Meir Javdanfar, an Israeli expert on Iran and the Middle East who was born and raised in Tehran, said yesterday that he was unable to find any evidence that such a law had been passed.
"None of my sources in Iran have heard of this," he said. "I don't know where this comes from."
Mr. Javdanfar said that not all clauses of the law had been passed through the parliament and said the requirement that Jews, Christians and Zoroastrians wear special insignia might be part of an older version of the Islamic dress law, which was first written two years ago.
"In any case, there is no way that they could have forced Iranian Jews to wear this," he added. "The Iranian people would never stand for it." However, Mr. Kermanian added that Jews in Iran still face widespread, systematic discrimination.
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Natuurlijk ontkennen ze dat, het is immers toegestaan te liegen tegen niet-moslims.
Och, je kan er alles op zetten wat je wil. Tot aan de persoonlijke voorkeur van de te lezen boeken aan toe. Op de RFID-chip staat simpelweg een nummer, dat nummer staat ook in een database, en daarin kan men als vadertje staat of waarom niet in de toekomst als geweldige multinational alles in zetten wat men wilt.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:07 schreef RuL0R het volgende:
[..]
en het nut daarvan zou zijn ?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Natuurlijk ontkennen ze dat, het is immers toegestaan te liegen tegen niet-moslims.
Goh, hoe onverwacht tochquote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:13 schreef 6833-228 het volgende:
Iran Badge Story: More Neocon Propaganda
Amir Taheri![]()
Benador Associates![]()
quote:Mansoor Ijaz is not a man widely known outside his circle, but his intimate connections run deep in Washington's power circles. A counter-terror expert, a member of the Council On Foreign Relations, a Fox News analyst, as well as a business partner of former CIA Director James Woolsey, Ijaz is represented by the public relations firm of Benador Associates, whose client list reads like a "who's who" of the propaganda heavy-hitters who were pushing for a war in Iraq - Richard Perle (former Chairman of the Defense Policy Board), Woolsey (also a member of the Defense Policy Board), Iraqi scientist ( and chronicler of Saddam's weapons program) Khidir Khamza, former Washington Times publisher (and UPI chief) Arnaud De Borchgrave, anti-Saddam author Laurie Mylroie, Harvard professor/CIA associate Richard Pipes (mentor of Mylroie, and father of Daniel Pipes), and Frank Gaffney, president of the hard-right Center For Security Policy (of which Perle and Woolsey are on the advisory council). [BRON]
Politici liegen véél harder. Zie de 'voorbereiding' zonder exit-strategie naar de aanval in Irak bijvoorbeeld. Hoeveel burgerslachtoffers zijn er ondertussen gevallen? Meer dan 4000? Ohnee, het had niks met 9/11 te maken? Toch?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Als het waar was wel ja, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:43 schreef zoalshetis het volgende:
het grootste probleem met arabieren die volgens een aparte, ander geïnterpreteerde/militairistische leer van mohamed (vzmh) en de qu'ran leven, is dat ze hun kruit te vroeg verschieten. dat zie je terug in elke islamitische aanval op het westen.
ze hebben in iran denk ik het gevoel dat ze nu de westerlingen de oorlog kunnen verklaren op hun eigen achterlijke en stigmatiserende wijze, maar dat ze niet begrijpen dat we in europa niet alleen 'strijders van het zwaard' hebben, maar ook erg veel gematigde godsdienstbelevers.
té vroeg kruit verschieten? een té grote bek? wie zal het zeggen?
een handelsembargo totdat iran weer normaal gaat doen lijkt me geen overbodige luxe.
zijn ze al heel lang mee bezig popje. slaap maar weer 70 jaar lekker verder.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:45 schreef Monidique het volgende:
Wacht even, heeft Iran nu de oorlog verklaard aan het Westen?,
!
ben je verdwaald ofzoquote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:45 schreef Monidique het volgende:
Wacht even, heeft Iran nu de oorlog verklaard aan het Westen?,
!
Blijft alleen de vraag over wie het verhaal geplant hebben en waarom.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:03 schreef PrinceOfPerzia het volgende:
breaking news: verhaal is niet waar. http://www.canada.com/nat(...)1e-aebe-bb91af82abb3
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:13 schreef 6833-228 het volgende:
.
Iran Badge Story: More Neocon Propaganda
Amir Taheri![]()
Benador Associates![]()
idd, (yekzare ina kosgol hastanquote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:19 schreef Xevor het volgende:
Natuurlijk het niet waar. Zo je zie maar weer hoe dom sommigen wel niet zijn om dit soort dingen te geloven.
Ojah voor de 100ste keer verwar Arabieren niet met Iraniers. Jullie zijn toch ook geen Duitsers.
het verzet tegen iran (regering) gewoon die zitten in canada....quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Blijft alleen de vraag over wie het verhaal geplant hebben en waarom.
[..]
jezelf, denk ik, beetje de bronnen bekijken i je achterhoofd houden dat er een flinke media oorlog aan de gang s (zoals dat was voor Irak) en je eigen conclusies trekken...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:28 schreef zoalshetis het volgende:
@prince
"Maar aan de andere kant betreft het hier een wet die al sinds 2004 in voorbereiding is en die ook voorziet in een uniforme islamitische klederdracht voor alle Iraniërs".
"Het nieuws is inmiddels overigens als zijnde waar overgenomen door nieuwsbronnen in onder meer de Verenigde Staten en Israël".
wie moet ik nou geloven?
ik weet niet of ik dezelfde lijn wil én kan trekken, sorry. ik zie al teveel vreemde dingen uit iran komen met die gekke president. gewoon live op tv. kan me niet voorstellen dat dat allemaal in scene is gezet door het gemene westen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:30 schreef Re het volgende:
[..]
jezelf, denk ik, beetje de bronnen bekijken i je achterhoofd houden dat er een flinke media oorlog aan de gang s (zoals dat was voor Irak) en je eigen conclusies trekken...
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:30 schreef Re het volgende:
[..]
jezelf, denk ik, beetje de bronnen bekijken i je achterhoofd houden dat er een flinke media oorlog aan de gang s (zoals dat was voor Irak) en je eigen conclusies trekken...
Another War for Israelquote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:26 schreef PrinceOfPerzia het volgende:
Hier is het verhaal...
Dat melden de Canadese kranten en verschillende Joodse sites. De betrouwbaarheid van het bericht staat overigens ter discussie.
Vooralsnog zijn het alleen uitgesproken joodse en christelijke media die dit nieuws brengen en nog geen mainstream nieuwskanalen.
Rabbi Marvin Hier, deken van het Simon Wiesenthal Center in Los Angeles, reageert geschokt
Het nieuws is inmiddels overigens als zijnde waar overgenomen door nieuwsbronnen in onder meer de Verenigde Staten en Israël.
© Canada National Post/Fok Nieuws/Sargasso [/i]
ja ik hoor die verhalen ook maar hoe gekker die vent het daat maakt hoe eerder het volk aldaar zich zal laten horen en dat zie ik positiefquote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik weet niet of ik dezelfde lijn wil én kan trekken, sorry. ik zie al teveel vreemde dingen uit iran komen met die gekke president. gewoon live op tv. kan me niet voorstellen dat dat allemaal in scene is gezet door het gemene westen.
Er zijn geflipte Moslims, betekend dit dat alle moslims extreem, geweldadig en hatelijk zijn ?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:49 schreef BaajGuardian het volgende:
grappig dat als ik ''sterf'' zeg in een topic het meteen gemodereerd word als doodsverwenzing,
maar atoombom explosie plaatjes met onderschriften als ''dan zijn we van ze af''
blijven staan
ik hoop dat het westen zich letterlijk doodloopt op iran als ze het al in hun domme kop halen achter hun leiders aan te lopen dat land aan te vallen wat 100 keer meer onterecht is dan irak.
dit is misselijkmakende propaganda, iedereen die dit uberhaupt geloofd moet zich schamen.
http://niburu.nl/ en http://www.heraldsun.news(...)2%255E1702%2C00.htmlquote:Van de week stonden de kranten er vol van. Iran laat mensen met een andere overtuiging dan de moslim-overtuiging, met gekleurde stickers lopen om een duidelijk onderscheid te krijgen. De propaganda-machine draait volle toeren om het land in diskrediet te brengen.
Welke kracht heeft het non-proliferatie-verdrag nog als de regels door de VS en de EU schijnbaar naar eigen goeddunken ingevuld kunnen worden? Ieder land binnen dit verdrag heeft het recht om kernenergie te ontwikkelen, ook Iran. Slechts verdenkingen zoals destijds met Irak zorgen voor de crisis waarin de wereld nu verkeert.
AUSTRALIA, the US and Canada lost little time in blasting Iran for a report, quickly denied, that Tehran may force non-Muslims to wear coloured badges in public.
While acknowledging they had no details beyond a report in a Canadian newspaper, the three countries went on the offensive in separate statements, with Washington and Ottawa evoking the atrocities of Nazi Germany.
"If you did have such an occurrence, whether it was in Iran or elsewhere, it would certainly be despicable," US State Department spokesman Sean McCormack said in Washington. "I think it has clear echoes of Germany under Hitler."
The National Post newspaper, citing human rights groups, reported today that Iran's parliament had passed a law this week that sets a public dress code and requires non-Muslims to wear a special insignia.
Jews, Christians and Zoroastrians would be forced to wear a yellow, red or blue strip of cloth, respectively, on the front of their clothes, the newspaper stated.
Maurice Motammed, a Jewish member of Iran's Parliament, dismissed the report as "a complete fabrication" and said: "It is a lie, and the people who invented it wanted to make political gain."
Iran's conservative-dominated Parliament is debating a draft law that would discourage women from wearing Western clothing and increase taxes on imported clothes and fund an advertising campaign to encourage citizens to wear Islamic-style garments.
A draft received preliminary approval last Sunday and Parliament debated it this week, but the bill has not been passed.
In Tehran, MP Emad Afroogh, who sponsored the bill and chairs the parliament's cultural committee, said today there was no truth to the Canadian newspaper report.
"It's a sheer lie. The rumours about this are worthless," he said.
"The bill is not related to minorities. It is only about clothing," he said. "Please tell them (in the West) to check the details of the bill. There is no mention of religious minorities and their clothing in the bill," he said.
Geloof het pas als er zoveel 1e hands informatie is, dat je het wel moet geloven. Dat is overigens met dit nieuws nog lang niet het geval.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:28 schreef zoalshetis het volgende:
@prince
"Maar aan de andere kant betreft het hier een wet die al sinds 2004 in voorbereiding is en die ook voorziet in een uniforme islamitische klederdracht voor alle Iraniërs".
"Het nieuws is inmiddels overigens als zijnde waar overgenomen door nieuwsbronnen in onder meer de Verenigde Staten en Israël".
wie moet ik nou geloven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |