OMGquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:06 schreef Pracissor het volgende:
...
Het nieuws is inmiddels overigens als zijnde waar overgenomen door nieuwsbronnen in onder meer de Verenigde Staten en Israël.

Oorlog is het ergste kwaad, soms weliswaar noodzakelijk.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar ook dat is irrelevant, hij maakt wel een punt

Wil je typtypo een hartaanval bezorgen ofzo?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:14 schreef Pracissor het volgende:
Topic kan sowieso dicht, het bericht is dus onzin.

quote:...
A Jewish member of the Iranian parliament categorically denied the report in Canada's National Post that a law passed this week would force Jews, Christians and Zoroastrians to wear yellow, red or blue strips of cloth respectively.
"This report is a complete fabrication and totally false," Maurice Motammed told AFP in Tehran. "It is a lie and the people who made it up were aiming to exploit it politically."
....
Ze lopen lekker van alles te veroordelen zonder dat er ook maar iemand een duidelijke en betrouwbare bron heeft. Op Irna.com is hier ook totaal niets over te vinden. Ik geloof het iig pas als ik het van een betrouwbare bron heb vernomen. Met alle respect voor onze Joodse vrienden hier.quote:Canadian Prime Minister Stephen Harper said he had only seen reports about the badge law but added, "Unfortunately, we have seen enough already from the Iranian regime to suggest that it is very capable of this kind of action."

Kinderen in oorlogssituaties zijn in zoverre relevant dat de oorlogroepers hier er nog even fijntjes aan herinnerd worden hoe dat ook alweer precies was, die oorlog.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:08 schreef Mirage het volgende:
Zullen we bij het nieuwsbericht blijven ?
Om nou over te gaan op het inzetten van kinderen in oorlogssituaties compleet met kinder(lijkjes?)...

Omdat jij (maatschappij in het algemeen) dat vindt?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:15 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Oorlog is het ergste kwaad, soms weliswaar noodzakelijk.

Ik ben idd Islamofoob.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:16 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ze noemen het niet voor niks islamofobie

Alles wat ik zeg, is natuurlijk subjectief.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat jij (maatschappij in het algemeen) dat vindt?

Dus moeten we een oorlogsrechtvaardiging subjectief uitvoeren?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:18 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Alles wat ik zeg, is natuurlijk subjectief.

Was cynisch hoor.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Succes bij het uitleggen aan Allah![]()

Nee iedereen is subjectief, oorlogen worden gevoerd vanuit een bepaald moraal/gedachtegoed, al ons handelen is per definitie subjectief.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus moeten we een oorlogsrechtvaardiging subjectief uitvoeren?

Allah staat dan ook voor "de God"quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:20 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Was cynisch hoor.
Ik ben Godvrezend, maar niet betreft dat hij eigenlijk de 'islamitische' God is.![]()

Je kan dan dus ook gewoon vertellen hoe je over dergelijke nieuwsberichten ( of wat daar voor door moet gaan) denkt en waarom je er zo over denkt.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kinderen in oorlogssituaties zijn in zoverre relevant dat de oorlogroepers hier er nog even fijntjes aan herinnerd worden hoe dat ook alweer precies was, die oorlog.
En dat er dus niet al te lichtvaardig, op basis van geruchten uit ongeloofwaardige bron, tot iets dergelijks overgegaan moet worden.

Voor jou ja.quote:

Ik denk toch wel dat iedereen hier in het Fok! forum subjectief aan het beredeneren is, gezien er reacties waarin heel vaak "ik" vermeld isquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:21 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Nee iedereen is subjectief, oorlogen worden gevoerd vanuit een bepaald moraal/gedachtegoed, al ons handelen is per definitie subjectief.

Anders sla je even een Aramese bijbel open en zoek je het woordje "God" opquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:22 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Voor jou ja.
Ik vrees alleen voor mijn eigen zonde.

Dus we zijn het eens.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik denk toch wel dat iedereen hier in het Fok! forum subjectief aan het beredeneren is, gezien er reacties waarin heel vaak "ik" vermeld is

De naam is hetzelfde, maar de God in de Bijbel en de Koran verschillen gewoon van elkaar vanuit de Christelijke visie, daar doel ik dus op.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Anders sla je even een Aramese bijbel open en zoek je het woordje "God" op

Hopelijk in Iran nietquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:25 schreef Pracissor het volgende:
[..]
De naam is hetzelfde, maar de God in de Bijbel en de Koran verschillen gewoon van elkaar vanuit de Christelijke visie, daar doel ik dus op.

Met Iran komt het wel goed, tenminste dat geloof/hoop ik. Ik denk zelfs dat Iran het lichtend baken voor het Midden-Oosten kan worden.quote:

Dat is ook zo lekker zinvol bij een alwetende godquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Succes bij het uitleggen aan Allah![]()

ook jij mag je praatje doenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:29 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Dat is ook zo lekker zinvol bij een alwetende god

Idd, Iran is altijd al een superland geweest qua kunst, wetenschap en filosofie, nu hebben ze weliswaar een maniak aan de macht, maar met een oorlog schieten ze wel alles letterlijk naar de filistijnen, vandaar hoop ik dat iran ook sterker wordtquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:29 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Met Iran komt het wel goed, tenminste dat geloof/hoop ik. Ik denk zelfs dat Iran het lichtend baken voor het Midden-Oosten kan worden.

Als jij je bek ook opengetrokken had toen er eerder in het topic propagandaplaatjes en atoomexplosies werden gepost had je iets over foto's van slachtoffers van oorlog kunnen zeggen. Nu ben je gewoon de zoveelste die met mooie woorden als 'respect' schermt. Maar dat is mijn offtopic mening.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:21 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik vind het volledig offtopic zowieso respectloos om die arme kinderen te gebruiken om een stel "oorlogszuchtige" mensen het rechte pad op proberen te brengen.Maar dat is mijn offtopic mening.

een offtopic reactie dan maar ..quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:21 schreef Mirage het volgende:
[..]
Je kan dan dus ook gewoon vertellen hoe je over dergelijke nieuwsberichten ( of wat daar voor door moet gaan) denkt en waarom je er zo over denkt.
Ik vind het volledig offtopic zowieso respectloos om die arme kinderen te gebruiken om een stel "oorlogszuchtige" mensen het rechte pad op proberen te brengen.Maar dat is mijn offtopic mening.

Het Westen is niet achterlijk, het Iraanse volk (vooral de jongeren) zijn erg westers-georienteerd, wanneer ze worden aangevallen worden ze in het kamp van de fundi's gedreven, dat wil niemand.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Idd, Iran is altijd al een superland geweest qua kunst, wetenschap en filosofie, nu hebben ze weliswaar een maniak aan de macht, maar met een oorlog schieten ze wel alles letterlijk naar de filistijnen, vandaar hoop ik dat iran ook sterker wordt

Mwuaah, de relaties met de Arabische buurlanden zijn niet echt super dat ze perse Iraans oude regime zouden willen houden, Iran heeft weliswaar wel wat verdragen gesloten met Syrie, maar dat is ook maar omdat ze in het nauw worden gedreven. De vraag is alleen of Iraan volk zich wel pro het Westen gaat opstellen, mocht er een oorlog uitbrekenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:35 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Het Westen is niet achterlijk, het Iraanse volk (vooral de jongeren) zijn erg westers-georienteerd, wanneer ze worden aangevallen worden ze in het kamp van de fundi's gedreven, dat wil niemand.
De relaties met Israel en de Joden was voor de revolutie erg goed, die zullen na een omverwerping van dit regime worden hersteld, ben wel bang dat na een regime-change de relatie met de Arabische buurlanden ernstig verslechterd.

Precies, wanneer ze worden aangevallen krijg je het 'rally around the flag'. Dat wil de VS voorkomen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuaah, de relaties met de Arabische buurlanden zijn niet echt super dat ze perse Iraans oude regime zouden willen houden, Iran heeft weliswaar wel wat verdragen gesloten met Syrie, maar dat is ook maar omdat ze in het nauw worden gedreven. De vraag is alleen of Iraan volk zich wel pro het Westen gaat opstellen, mocht er een oorlog uitbreken

Waar heb jíj het overquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als jij je bek ook opengetrokken had toen er eerder in het topic propagandaplaatjes en atoomexplosies werden gepost had je iets over foto's van slachtoffers van oorlog kunnen zeggen. Nu ben je gewoon de zoveelste die met mooie woorden als 'respect' schermt. Maar dat is mijn offtopic mening.

Kunnen ze nietquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:39 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Precies, wanneer ze worden aangevallen krijg je het 'rally around the flag'. Dat wil de VS voorkomen.

Ik doel erop, dat ze Iran daarom niet zullen aanvallen.quote:

Ook dan denk ik dat de Vs dat niet kan uitsluiten, doen ze het wel, geven ze Iran een vrije pad.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:41 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik doel erop, dat ze Iran daarom niet zullen aanvallen.

Ik heb geen zin om hier verder over door te gaan en al helemaal niet puntsgewijs. Als jij het respectloos wilt vinden moet je dat vooral doen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:40 schreef Mirage het volgende:
[..]
Waar heb jíj het over
1 ik ben hier geen mod
2 ik heb niet íedere pagina doorgelezen.. heb hem geopend zien worden en opende hem net om te kijken of er al duidelijkheid was over de bron
3 je mag wel wat meer op je taalgebruik letten.
Kom zeg !

Ze kunnen altijd zelf, of Israel, wat reactoren bombarderen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook dan denk ik dat de Vs dat niet kan uitsluiten, doen ze het wel, geven ze Iran een vrije pad.

Had Iran niet ondergrondse labs etc?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:45 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ze kunnen altijd zelf, of Israel, wat reactoren bombarderen.

Ja dat kan een probleem vormen, maar ik denk dat Israel en de VS wel wapens hebben die zelfs die ondergronde bunkers kan uitschakelen. (Daisy cutters of die kleine a-bombs)quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Had Iran niet ondergrondse labs etc?

Ja, maar dan moeten ze toch wel in Iran neem ik aan?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:50 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ja dat kan een probleem vormen, maar ik denk dat Israel en de VS wel wapens hebben die zelfs die ondergronde bunkers kan uitschakelen. (Daisy cutters of die kleine a-bombs)

Ja, en Irak had "mobiele laboratoria". Net zo goed onaantoonbaar. Handig mocht Colin Powell nog eens een speech voor de Verenigde Naties willen houden "to make a case for war".quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Had Iran niet ondergrondse labs etc?

quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:53 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ja, en Irak had "mobiele laboratoria". Net zo goed onaantoonbaar. Handig mocht Colin Powell nog eens een speech voor de Verenigde Naties willen houden "to make a case for war".
Oh nee, da's waar, Powell is weg. Condoleeza Rice dan. Stel je het voor: de impact van een zwarte vrouw die voor de VN een lezing houdt over ondergrondse Iraanse nucleaire laboratoria, begeleid door een paar vage, nikszeggende foto's. Ik haal alvast de chips boven, al zou ik misschien beter ook denken aan een paar papieren zakdoekjes voor het geval dat.

Tuurlijk niet, zo van het vliegtuig.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, maar dan moeten ze toch wel in Iran neem ik aan?

Oke in Iraans luchtruim danquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:57 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, zo van het vliegtuig.

Hoeft men echter geen waarde te hechten. Net zoals in Nederland Nederlandse mensen als buikspreekpop functioneren voor de Islam (Jan Marijnissen, Femke Halsema, je kent ze wel) hebben ze in Iran ook van dit soort mensen. In elk geval gaat de redenering "Een jood spreekt, dus het zal wel kloppen" in dit geval niet op.quote:De Australische Sunday Times meldt dat Maurice Motammed, het enige Iraanse joodse parlementslid, ontkent dat deze wet aangenomen is. Volgens hem is het een leugen die de wereld in geholpen is door mensen die hier politiek voordeel uit wilden halen. Er is wel een kledingwet aangenomen, maar die wet was bedoeld om Iraanse vrouwen zich op Iraanse en islamitische wijze te laten kleden. In de wet worden geen religieuze minderheden genoemd.

Nee, daar hoeft niet per se waarde aan gehecht te worden. Net zomin als een obscuur berichtje in een obscure krant.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:11 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Aan de volgende bewering:
[..]
Hoeft men echter geen waarde te hechten. Net zoals in Nederland Nederlandse mensen als buikspreekpop functioneren voor de Islam (Jan Marijnissen, Femke Halsema, je kent ze wel) hebben ze in Iran ook van dit soort mensen. In elk geval gaat de redenering "Een jood spreekt, dus het zal wel kloppen" in dit geval niet op.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |