abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38017147
Wacht even, heeft Iran nu de oorlog verklaard aan het Westen? , !
pi_38017264
You realize that there's no point in doing anything if nobody's watching.
You wonder, if there had been a low turnout at the crucifixtion, would they have rescheduled?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 14:51:26 #178
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38017298
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:45 schreef Monidique het volgende:
zijn ze al heel lang mee bezig popje. slaap maar weer 70 jaar lekker verder.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_38017382
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:45 schreef Monidique het volgende:
ben je verdwaald ofzo
Only by great risks can great results be achieved.
an Achaemenian, a Persian, son of a Persian, an Aryan, having Aryan lineage...
  zaterdag 20 mei 2006 @ 14:57:06 #180
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38017450
wat ik eigenlijk ook nogal vaag aan het voorstel van de nieuwe iranregel vind is het feit dat moslims overal ter wereld wel het meest herkenbaar zijn als geloofsgroep. waarom zou je dan mensen die zich anders kleden een keurmerk opplakken... lijtk me wat dubbelop en erg vreemd.
pi_38017596
breaking news: verhaal is niet waar. http://www.canada.com/nat(...)1e-aebe-bb91af82abb3
pi_38017987
Natuurlijk is het niet waar. Zo je zie maar weer hoe dom sommigen wel niet zijn om dit soort dingen te geloven.

Ojah voor de 100ste keer verwar Arabieren niet met Iraniers. Jullie zijn toch ook geen Duitsers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xevor op 20-05-2006 16:07:02 ]
  † In Memoriam † zaterdag 20 mei 2006 @ 15:19:12 #183
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_38017993
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:03 schreef PrinceOfPerzia het volgende:
breaking news: verhaal is niet waar. http://www.canada.com/nat(...)1e-aebe-bb91af82abb3
Blijft alleen de vraag over wie het verhaal geplant hebben en waarom.
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:13 schreef 6833-228 het volgende:
.

Iran Badge Story: More Neocon Propaganda

Amir Taheri
Benador Associates
pi_38018016
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:19 schreef Xevor het volgende:
Natuurlijk het niet waar. Zo je zie maar weer hoe dom sommigen wel niet zijn om dit soort dingen te geloven.

Ojah voor de 100ste keer verwar Arabieren niet met Iraniers. Jullie zijn toch ook geen Duitsers.
idd, (yekzare ina kosgol hastan )
pi_38018054
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:19 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Blijft alleen de vraag over wie het verhaal geplant hebben en waarom.
[..]
het verzet tegen iran (regering) gewoon die zitten in canada....
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:23:11 #186
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38018100
waar komt het verhaal vandaan dan?
pi_38018184
Hier is het verhaal...

Het Iraanse parlement heeft deze week een wet aangenomen die het joden, christenen en andere niet-moslims verplicht om een badge of ander herkenningsteken te dragen om ze van de moslims te onderscheiden.

De wet moet nog aangenomen worden door Ali Khamenei, de hoogste leider van het land, maar gezien zijn conservatief-islamitische denkbeelden, zal dat er waarschijnlijk wel van komen. Dat melden de Canadese kranten en verschillende Joodse sites. De betrouwbaarheid van het bericht staat overigens ter discussie.

Als de wet aangenomen wordt, worden moslims geacht om 'standaard islamitische kleding' te dragen. De ongeveer 25 duizend joden worden verplicht om een lang, geel stuk stof aan de voorkant van hun kleding te naaien en christenen moeten een rode badge dragen. Ook in kledingvoorschriften voor andere religieuze groepen is voorzien.

Vooralsnog zijn het alleen uitgesproken joodse en christelijke media die dit nieuws brengen en nog geen mainstream nieuwskanalen. Dus het risico bestaat dat zij zich bewust of onbewust laten gebruiken in de mediaoorlog tussen de Amerikaanse en de Iraanse overheid. Maar aan de andere kant betreft het hier een wet die al sinds 2004 in voorbereiding is en die ook voorziet in een uniforme islamitische klederdracht voor alle Iraniërs.

De wet zat al twee jaar in de Iraanse koker, maar werd weggestemd in het parlement. Het is dankzij lobbywerk van president Mahmoed Ahmadinejad dat het parlement nu alsnog met de wet ingestemd heeft. President Ahmadinejad kwam al veel vaker in het nieuws met opmerkelijke uitspraken, zoals dat de holocaust een mythe zou zijn en dat Israël van de kaart geveegd moest worden.

Rabbi Marvin Hier, deken van het Simon Wiesenthal Center in Los Angeles, reageert geschokt: "Iran komt steeds dichter bij de ideologie van de nazi's." Hij roept de wereld op te protesteren. "De wereld liet Hitler ook links liggen," zegt hij, "omdat niemand geloofde dat hij echt machtig zou worden - en iedereen had het mis." Het Simon Wiesenthal Center heeft Kofi Annan geschreven met de uitdrukkelijke oproep aan de internationale gemeenschap om druk uit te oefenen op Iran om deze wet alsnog te laten varen.

Overigens zegt Meir Javedanfar, een Midden-Oostencorrespondent die geboren is in Teheran, dat het op een misverstand berust en dat dat door bronnen in én buiten Iran bevestigd wordt. Volgens hem zou zo'n wet nooit geaccepteerd zou worden door het Iraanse volk. De Canadese politiek commentator Beryl Waysman zegt dat het wél waar is en dat de wet bedacht is, om te voorkomen dat moslims onrein raken door niet-moslims de hand te schudden. CNN en BBC News melden nog niks.

Het nieuws is inmiddels overigens als zijnde waar overgenomen door nieuwsbronnen in onder meer de Verenigde Staten en Israël.

© Canada National Post/Fok Nieuws/Sargasso
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:28:51 #188
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38018241
@prince

"Maar aan de andere kant betreft het hier een wet die al sinds 2004 in voorbereiding is en die ook voorziet in een uniforme islamitische klederdracht voor alle Iraniërs".

"Het nieuws is inmiddels overigens als zijnde waar overgenomen door nieuwsbronnen in onder meer de Verenigde Staten en Israël".

wie moet ik nou geloven?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:30:43 #189
262 Re
Kiss & Swallow
pi_38018276
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:28 schreef zoalshetis het volgende:
@prince

"Maar aan de andere kant betreft het hier een wet die al sinds 2004 in voorbereiding is en die ook voorziet in een uniforme islamitische klederdracht voor alle Iraniërs".

"Het nieuws is inmiddels overigens als zijnde waar overgenomen door nieuwsbronnen in onder meer de Verenigde Staten en Israël".

wie moet ik nou geloven?
jezelf, denk ik, beetje de bronnen bekijken i je achterhoofd houden dat er een flinke media oorlog aan de gang s (zoals dat was voor Irak) en je eigen conclusies trekken...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:34:34 #190
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38018366
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:30 schreef Re het volgende:

[..]

jezelf, denk ik, beetje de bronnen bekijken i je achterhoofd houden dat er een flinke media oorlog aan de gang s (zoals dat was voor Irak) en je eigen conclusies trekken...
ik weet niet of ik dezelfde lijn wil én kan trekken, sorry. ik zie al teveel vreemde dingen uit iran komen met die gekke president. gewoon live op tv. kan me niet voorstellen dat dat allemaal in scene is gezet door het gemene westen.
pi_38018370
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:30 schreef Re het volgende:

[..]

† In Memoriam † zaterdag 20 mei 2006 @ 15:38:05 #192
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_38018448
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:26 schreef PrinceOfPerzia het volgende:
Hier is het verhaal...

Dat melden de Canadese kranten en verschillende Joodse sites. De betrouwbaarheid van het bericht staat overigens ter discussie.

Vooralsnog zijn het alleen uitgesproken joodse en christelijke media die dit nieuws brengen en nog geen mainstream nieuwskanalen.

Rabbi Marvin Hier, deken van het Simon Wiesenthal Center in Los Angeles, reageert geschokt

Het nieuws is inmiddels overigens als zijnde waar overgenomen door nieuwsbronnen in onder meer de Verenigde Staten en Israël.

© Canada National Post/Fok Nieuws/Sargasso [/i]
Another War for Israel
The amen corner howls for war with Iran
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:46:51 #193
262 Re
Kiss & Swallow
pi_38018634
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik weet niet of ik dezelfde lijn wil én kan trekken, sorry. ik zie al teveel vreemde dingen uit iran komen met die gekke president. gewoon live op tv. kan me niet voorstellen dat dat allemaal in scene is gezet door het gemene westen.
ja ik hoor die verhalen ook maar hoe gekker die vent het daat maakt hoe eerder het volk aldaar zich zal laten horen en dat zie ik positief
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:49:28 #194
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38018709
grappig dat als ik ''sterf'' zeg in een topic het meteen gemodereerd word als doodsverwenzing,
maar atoombom explosie plaatjes met onderschriften als ''dan zijn we van ze af''
blijven staan

ik hoop dat het westen zich letterlijk doodloopt op iran als ze het al in hun domme kop halen achter hun leiders aan te lopen dat land aan te vallen wat 100 keer meer onterecht is dan irak.
dit is misselijkmakende propaganda, iedereen die dit uberhaupt geloofd moet zich schamen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_38018746
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.sacredcowburgers.com/parodies/nazi_jihad.jpg&imgrefurl=http://www.sacredcowburgers.com/mystery/showpics.cgi%3Fnazi_jihad&h=504&w=702&sz=88&tbnid=O47Umhbh5MgePM:&tbnh=99&tbnw=138&hl=nl&start=16&prev=/images%3Fq%3DNazi%2BIran%26svnum%3D10%26hl%3Dnl%26lr%3D%26sa%3DN

Kan hem niet meer vinden, er stonden 5 ONGELOVELIJKE overeenkomsten opgesomd.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:53:04 #196
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38018788
wanneer gaan we amerika nuken dan?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:53:06 #197
34156 Mirage
Smile !!!
pi_38018791
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:49 schreef BaajGuardian het volgende:
grappig dat als ik ''sterf'' zeg in een topic het meteen gemodereerd word als doodsverwenzing,
maar atoombom explosie plaatjes met onderschriften als ''dan zijn we van ze af''
blijven staan

ik hoop dat het westen zich letterlijk doodloopt op iran als ze het al in hun domme kop halen achter hun leiders aan te lopen dat land aan te vallen wat 100 keer meer onterecht is dan irak.
dit is misselijkmakende propaganda, iedereen die dit uberhaupt geloofd moet zich schamen.
Er zijn geflipte Moslims, betekend dit dat alle moslims extreem, geweldadig en hatelijk zijn ?
Absoluut niet !

Zo is het natuurlijk ook met "het westen".
verwensing richting "het westen" zijn dus net zo generaliserend en onzinnig als omgekeerd.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:53:40 #198
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38018808
juist, daarom dus ook dergerlijke posts als mijn laatste.
pi_38018934
quote:
Van de week stonden de kranten er vol van. Iran laat mensen met een andere overtuiging dan de moslim-overtuiging, met gekleurde stickers lopen om een duidelijk onderscheid te krijgen. De propaganda-machine draait volle toeren om het land in diskrediet te brengen.
Welke kracht heeft het non-proliferatie-verdrag nog als de regels door de VS en de EU schijnbaar naar eigen goeddunken ingevuld kunnen worden? Ieder land binnen dit verdrag heeft het recht om kernenergie te ontwikkelen, ook Iran. Slechts verdenkingen zoals destijds met Irak zorgen voor de crisis waarin de wereld nu verkeert.

AUSTRALIA, the US and Canada lost little time in blasting Iran for a report, quickly denied, that Tehran may force non-Muslims to wear coloured badges in public.

While acknowledging they had no details beyond a report in a Canadian newspaper, the three countries went on the offensive in separate statements, with Washington and Ottawa evoking the atrocities of Nazi Germany.
"If you did have such an occurrence, whether it was in Iran or elsewhere, it would certainly be despicable," US State Department spokesman Sean McCormack said in Washington. "I think it has clear echoes of Germany under Hitler."

The National Post newspaper, citing human rights groups, reported today that Iran's parliament had passed a law this week that sets a public dress code and requires non-Muslims to wear a special insignia.

Jews, Christians and Zoroastrians would be forced to wear a yellow, red or blue strip of cloth, respectively, on the front of their clothes, the newspaper stated.

Maurice Motammed, a Jewish member of Iran's Parliament, dismissed the report as "a complete fabrication" and said: "It is a lie, and the people who invented it wanted to make political gain."

Iran's conservative-dominated Parliament is debating a draft law that would discourage women from wearing Western clothing and increase taxes on imported clothes and fund an advertising campaign to encourage citizens to wear Islamic-style garments.

A draft received preliminary approval last Sunday and Parliament debated it this week, but the bill has not been passed.

In Tehran, MP Emad Afroogh, who sponsored the bill and chairs the parliament's cultural committee, said today there was no truth to the Canadian newspaper report.

"It's a sheer lie. The rumours about this are worthless," he said.

"The bill is not related to minorities. It is only about clothing," he said. "Please tell them (in the West) to check the details of the bill. There is no mention of religious minorities and their clothing in the bill," he said.
http://niburu.nl/ en http://www.heraldsun.news(...)2%255E1702%2C00.html

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2006 16:05:35 ]
pi_38026407
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:28 schreef zoalshetis het volgende:
@prince

wie moet ik nou geloven?
Geloof het pas als er zoveel 1e hands informatie is, dat je het wel moet geloven. Dat is overigens met dit nieuws nog lang niet het geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')