Had ze dat ook met de Celestijnse belofte?quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:21 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Tja ...das ook weer waar...
Maar hoe moet ik dat uitleggen aan mijn moeder... die aan komt rennen met Brown alsof het de Heilige Graal zelf is.. nee mam dank je..ik ben net bezig in de nieuwe Eco....
quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:22 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nope. Vooral om deze zin moest ik erg lachen:
[quote]Het helpt ook niet dat Tom Hanks nog altijd denkt dat een denkende man gefronsd kijkt en langdurig over zijn kin wrijft.
Thanx, even aangepast. (weer eens een gevalletje van 2 zinnen door elkaar halen)quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:28 schreef Dementor het volgende:
In de OP staat "De regie was uit handen van Ron Howard." maar dat moet natuurlijk zijn IN handen van Ron Howard.
Waarom moet dat?quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:30 schreef -Dries- het volgende:
Hij valt tegen, maar je moet em gewoon zien als je het boek ook gelezen hebt.
Heb je em al gezien dan?quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:30 schreef -Dries- het volgende:
Hij valt tegen, maar je moet em gewoon zien als je het boek ook gelezen hebt.
Het staat echter wel vol met geschreven kritieken, en niet echt malse.quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:45 schreef muhammad_ali het volgende:
Op imdb heeft de film ook nog geen 5 votes kunen binnen halen. Dat is wel raar, hij is gister toch in premiere gegaag?
Ik vind em eerlijk gezegd wel lijken. Een midage dude iets wat overgewicht. Alleen sophie, die heeft toch rood haar....quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:45 schreef Werewolf het volgende:
Nu ik de plaatjes in de OP zie weet ik het helemaal zekerTom Hanks is in de verste verte niet de Robert Langdon die ik voor ogen heb...
Voor mij dus niet de film
Ik zie er ook een heleboel goede dingen tussen staanquote:Op donderdag 18 mei 2006 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het staat echter wel vol met geschreven kritieken, en niet echt malse.
Das makkelijk scoren he, en waarschijnlijk heeft NRC.Next wel wat lezers nodigquote:Op donderdag 18 mei 2006 10:47 schreef Copycat het volgende:![]()
NRC.Next kopt: 'De film is nog slechter dan het boek' .
Mwoah, verderop in de krant staat een gedegen recensie en koppen moeten nu eenmaal opvallen. NRC.Next loopt daarbij ook prima zonder uit de lucht gegrepen recensiesquote:Op donderdag 18 mei 2006 10:49 schreef muhammad_ali het volgende:
Das makkelijk scoren he, en waarschijnlijk heeft NRC.Next wel wat lezers nodig
De meeste kritieken zijn overigens van die fanatieke kerk gangers die schreeuwen dat je in de hel komt als je de film gezien hebt. Over het algemeen zijn de meesten wel positiefquote:Op donderdag 18 mei 2006 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het staat echter wel vol met geschreven kritieken, en niet echt malse.
Ik ook.quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:59 schreef Chielus het volgende:
Blijkbaar heeft Howard op het eind toch wat aanpassingen op het verhaal gemaakt. Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Eind van het jaar de DVD als Kerstkadotje??quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik ook.
Ik ga er volgende week naartoe. Nadat ik mijn moeder vorig jaar de luxe, rijk geïllustreerde versie voor moederdag heb gegeven en het een paar weken terug dan eindelijk zelf eens heb gelezen (vermakelijk niemendalletje is mijn zeer kort door de bocht recensie), was een combi etentje/Da Vinci Code een logisch moederdag 2006 cadeau.
Neuh, ws heeft mijn broer de dvdpiraat volgende week de DVD alquote:Op donderdag 18 mei 2006 11:03 schreef Chielus het volgende:
Eind van het jaar de DVD als Kerstkadotje??
Die quote van Eco op die websitequote:Op donderdag 18 mei 2006 10:44 schreef De_Hertog het volgende:
De kerk heeft ook een website voor de echte fans:
http://www.davincicodefan.nl/
Netjes ook dat sommige links niet klikbaar zijn.quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:13 schreef davym het volgende:
[..]
Die quote van Eco op die website![]()
Hoe belachelijk kun je jezelf maken? Weten ze niet dat die sarcastich is bedoeld ofzo.![]()
* muhammad_ali is jaloersquote:Op donderdag 18 mei 2006 12:32 schreef snellejelle het volgende:
ik ga er maandag heen, VIP balkon in Tuschinksy, nooit erg![]()
laat je altijd van een ander zijn mening afhangen of je ergens heen gaat?quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:28 schreef Dementor het volgende:
Pff nu ik dit lees twijfel ik sterk of ik nog wel moet gaan.
Yup staan allemaal in de kast.....quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had ze dat ook met de Celestijnse belofte?
Het leek haast onmogelijk, maar ik ben benieuwd of het echt zo slecht kan zijn.quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:47 schreef Copycat het volgende:![]()
NRC.Next kopt: 'De film is nog slechter dan het boek' .
Klopt ik ga niet naar elke rukfilm.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:43 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
laat je altijd van een ander zijn mening afhangen of je ergens heen gaat?
dan kom je vast niet vaak buiten de deur
Daar zit op zich wel wat in ja, het verhaal an sich is best vreemd te noemen, ook wel redelijk spannend, maar omdat het boek zo'n een enorme hype is geworden, verwacht men dat de film ook wel zal lopen. Ik ben benieuwd!quote:Vakblad Daily Variety was het meest uitgesproken in zijn kritiek. "Terwijl je alle breedsprakige uitleg en speculaties over symbolen, codes, geheime genootschappen, godsdienstgeschiedenis en verborgen boodschappen in kunst uitzit, is het onmogelijk te geloven dat zo'n script ooit zou zijn overwogen door een Hollywood-studio als de roman nooit had bestaan."
Het is gewoon leuk om een film te zien over een boek dat je al gelezen hebt. Vind ik dan.quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:35 schreef Frollo het volgende:
[..]
Waarom moet dat?
Als je het boek gelezen hebt, ken je het verhaal toch al. En voor de beelden zou je natuurlijk ook je fantasie kunnen gebruiken.
Te dik?quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:49 schreef BlaatschaaP het volgende:
en dat Hanks nét iets te oud en dik was voor de rol.
Ja. Er waren echt een paar shots waar ik bijna met walging naar 'm keek. Niet dat ik iets heb tegen dikke mensen, maar het paste gewoon niet bij de Langdon die ik in m'n hoofd had. En niet bij het beeld van Hanks van zeg 10 jaar geleden.quote:
Komende week is ie ook te bewonderen in de nieuwe X-men als Magnetoquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:56 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ian McKellen was overigens duidelijk mijn favoriet in de film. Echt tof, geweldig geacteerd en ik had gewoon het idee dat 'ie volkomen in z'n element was. Typisch een rol voor hem.
Datzelfde boek is door heel veel recensisten de grond ingeboord.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:07 schreef PsyCha het volgende:
Zoveel kritiek op de film, maar toch moet ik hem zien. ik had al verwacht dat het nooit zo goed als het boek zou zijn.
Maar het is ook gewoon een heel slecht boek.....quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:11 schreef Robar het volgende:
[..]
Datzelfde boek is door heel veel recensisten de grond ingeboord.
Wat dat betreft zegt een recensie natuurlijk ook niet alles.
Vandaar dat ik nooit van recensies uitga.
Doe ik ook niet. ik ga uit van mezelf. Er wordt in het boek zoveel uitgelegd en het was wel te verwachten dat al die info nooit helemaal goed in een film komt.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:11 schreef Robar het volgende:
[..]
Datzelfde boek is door heel veel recensisten de grond ingeboord.
Wat dat betreft zegt een recensie natuurlijk ook niet alles.
Vandaar dat ik nooit van recensies uitga.
Arme omaquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:04 schreef lady-wrb het volgende:
ik ga waarschijnlijk van het weekend als ik kinderloos ben
Waarom?quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:59 schreef search64 het volgende:
[..]
Maar het is ook gewoon een heel slecht boek.....![]()
Uitgebreide recensie van een paar a4'tjes graagquote:Op donderdag 18 mei 2006 18:21 schreef Debs het volgende:
Ik heb hem vanmiddag gezien, kon niet langer wachten!![]()
Ik vond het een superfilm, precies zoals ik had verwacht!![]()
Mag het ietsje langer zonder spoilers. Ik ga vanavond naar de filmquote:Op donderdag 18 mei 2006 18:21 schreef Debs het volgende:
Ik heb hem vanmiddag gezien, kon niet langer wachten!![]()
Ik vond het een superfilm, precies zoals ik had verwacht!![]()
Ik vond in het vorige topic ook al dat hij er maar matig bijliep op de stills die toen beschikbaar waren. Hij zag er daar erg oud uit.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:51 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Ja. Er waren echt een paar shots waar ik bijna met walging naar 'm keek. Niet dat ik iets heb tegen dikke mensen, maar het paste gewoon niet bij de Langdon die ik in m'n hoofd had. En niet bij het beeld van Hanks van zeg 10 jaar geleden.
Dan hebben jullie het boek toch echt niet goed gelezen. Langdon is wel degelijk een iets te dik en over de 50 mannetjequote:Op donderdag 18 mei 2006 18:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vond in het vorige topic ook al dat hij er maar matig bijliep op de stills die toen beschikbaar waren. Hij zag er daar erg oud uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ach ja, en de ontknoping was ook zo afgezaagd als de tering. Was totaal niet opzienbarend meer, en ook de 2e ontknoping was nou niet echt meer nodig geweest. Het was allemaal wel leuk geweest.
Nope, goede film, maar mist de kracht om echt iets geweldigs te zijn. Vond National Treasure leuker
Volgende week X-MenDaar kijk ik pas echt naar uit!!!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:58 schreef Hare het volgende:
Maar ja, kan iemand me aub even uitleggen wat er gebeurde met Teabing? Waarom? Waarom?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:26 schreef Slayage het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tweede deel van me vraag is me nu wel duidelijk, beetje doordenken hare
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik neem dus aan dat ik ergens een denkfout maak, maar waar?![]()
quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:12 schreef ShaoliN het volgende:
Hier ook maar even:
Net de film gezien, wel grappig. Nu ben ik zelf zeer slecht op de hoogte van de bijbel, maar ik blijf met de volgende vraag:Ik heb de film ook net gezien, vond hem erg goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik neem dus aan dat ik ergens een denkfout maak, maar waar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is wat ik eruit begrepen heb.Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
Mijn cijfer zou iets hoger zijn denk ik, edoch zal hij wel een prominent plaatsje krijgen in mijn DVD-collectiequote:Op vrijdag 19 mei 2006 00:48 schreef muhammad_ali het volgende:
Was zeker een goede film![]()
Niet het beste wat ik heb gezien. Maar vertelt het verhaal uit het boek goed.
7,5/10 naar mijn mening.
daar heb ik vanavond gezeten en me prima vermaakt. me ook 2x de tyfus geschrokken en ook weel erg geintrigeerd door het verhaal. goed vond ik de 'lardering' met 'historische' scenes die kracht gaven aan de historie.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:32 schreef snellejelle het volgende:
ik ga er maandag heen, VIP balkon in Tuschinksy, nooit erg![]()
quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:15 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Ik heb de film ook net gezien, vond hem erg goed.kloptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is wat ik eruit begrepen heb.![]()
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
OK, dat is jouw mening, ik heb een andere mening, net als vele miljoenen anderen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:59 schreef search64 het volgende:
[..]
Maar het is ook gewoon een heel slecht boek.....![]()
Ah, het argument van de aantallen. Heineken is nog steeds niet lekker, ook al wordt het nog zoveel verkocht.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:04 schreef Robar het volgende:
[..]
OK, dat is jouw mening, ik heb een andere mening, net als vele miljoenen anderen.
Het is en blijft fictie en ik denk dat critici nog weleens vergeten dat deze film/dit boek niet probeert de kijkers/lezers op een verkeerd spoor te zetten, maar gewoon een spannend verhaal probeert voor te schotelen.
Volgens mij is Heineken bij veel mensen juist niet lekker omdat veel mensen in Nederland roepen dat het niet lekker is.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:37 schreef search64 het volgende:
[..]
Ah, het argument van de aantallen. Heineken is nog steeds niet lekker, ook al wordt het nog zoveel verkocht.
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:37 schreef search64 het volgende:
[..]
Ah, het argument van de aantallen. Heineken isvind ik nog steeds niet lekker, ook al wordt het nog zoveel verkocht.
Wederom jouw mening toch?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:37 schreef search64 het volgende:
[..]
Ah, het argument van de aantallen. Heineken is nog steeds niet lekker, ook al wordt het nog zoveel verkocht.
precies, nog steeds geen goede argumenten waarom het boek dan zo slecht is. En daarnaast: het is en blijft een mening hequote:
Het is ook heel makkelijk de theorie uit het boek te geloven. Wat is aannemelijker: Jezus was getrouwd met een vrouw, verwekte een kind en werd gekruisigd. Dood. Of: Jezus was ongetrouwd, werd gekruisigd, stond na drie dagen weer op en ging op een wolk naar de hemelquote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:32 schreef StunningCunt het volgende:
Ikzeld geloof niet, maar ik laat me dus niet leiden door dit boek/film. Ik ben bang dat er veel mensen zijn die dit wel doen. Het is goed dat het boek aanzet tot nadenken, maar niet klakkeloos alles voor waarheid aannemen is een must.
Mag ik een helplijn?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:36 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Het is ook heel makkelijk de theorie uit het boek te geloven. Wat is aannemelijker: Jezus was getrouwd met een vrouw, verwekte een kind en werd gekruisigd. Dood. Of: Jezus was ongetrouwd, werd gekruisigd, stond na drie dagen weer op en ging op een wolk naar de hemel![]()
Ik zie het probleem niet... Laat die mensen geloven wat ze willen. Iedereen creëert zijn complot theorietjes op zijn tijd. En als je het niet can creëren, dan neem je ze gewoon over van anderenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:32 schreef StunningCunt het volgende:
Het probleem met het boek (en met de film nog meer) , is dat de kijker zich slim voelt en denkt een waarheid te ontdekken.
De meeste mensen denken er echter over na, en gaan na wat ze geloven.
Maar nu met de film, zijn er veel "minder denkende" mensen (zo noem ik ze maar ff) die het boek niet hebben gelezen en na het zien van de film denken het wiel opnieuw te hebben uitgevonden.
Die roepen dadelijk weer van het geloof dit en dat....
Ikzeld geloof niet, maar ik laat me dus niet leiden door dit boek/film. Ik ben bang dat er veel mensen zijn die dit wel doen. Het is goed dat het boek aanzet tot nadenken, maar niet klakkeloos alles voor waarheid aannemen is een must.
Ik ook, maar heb dan ook een zwak voor Mckellenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:59 schreef Silentium het volgende:
Ik vond de rol van Leigh Teabing echt top vertolkt door Ian Mckellen
Zo is datquote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:27 schreef Chielus het volgende:
Volgens Sony de beste openingsdag van een film ooit in Nedereland, en als ik zo de kritieken van de eerste kijkers hier zie denk ik dat het allemal wel eens mee kan gaan vallen. De kijkers beslissen toch of het een kaskraker of flop wordt niet de critici.
Het is ook klinklare onzin om deze film als een slecht geheel te beschouwen. Het verhaal waarop de film zich baseert leent zich prima voor een verfilming, maar voegt vrijwel niets toe aan een van de populairste boeken ooit.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:27 schreef Chielus het volgende:
Volgens Sony de beste openingsdag van een film ooit in Nedereland, en als ik zo de kritieken van de eerste kijkers hier zie denk ik dat het allemal wel eens mee kan gaan vallen. De kijkers beslissen toch of het een kaskraker of flop wordt niet de critici.
Nou in Firewall is Harrison nu niet dat denderend. Naar mijn idee is hij een beetje passeequote:Op donderdag 18 mei 2006 15:09 schreef GoodNews het volgende:
Harrison Ford was een betere cast geweest ipv Tom Hanks.
Dat het buiten de VS hoger gewaardeerd wordt verbaasd met niets. Wel grappig dat tot nu toe vrouwen 18 <> 44 het een stuk hoger waarderen dan mannen (hoewel er minder gestemd hebben) en dat het < 18 en > 44 vrijwel gelijk ligt tussen de seksen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
De stemverdeling verteld het hele verhaal prachtig
http://imdb.com/title/tt0382625/ratings
Kijk ook naar de demografie van de mensen die stemmen.
Hoezo?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:28 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Dat het buiten de VS hoger gewaardeerd wordt verbaasd met niets.
Ja, en ook dat de top 1000 stemmers het echt ongelofelijk laag hebben gewaardeerd, en dat vrouwen de film duidelijk veel hoger waarderen dan mannen.quote:Wel grappig dat tot nu toe vrouwen 18 <> 44 het een stuk hoger waarderen dan mannen (hoewel er minder gestemd hebben) en dat het < 18 en > 44 vrijwel gelijk ligt tussen de seksen.
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:35 schreef Frank-NL het volgende:
Geweldig bericht op het IDMB board:
Dan Brown is right now writing a novel that will follow up DVC titled "The Warhol Code". It will be about a detective finding out from Andy Warhol's paintings that Jesus and Judas were gay lovers that sticked cans of Campbell's soup up their asses, and that Jesus came back to earth on the 20th century and had an affair with Marylin Monroe. The film version will be directed by Pedro Almodovar and will star Heath Ledger as the detective and George Takei as his sidekick/lover and will have hardcore gay orgies at the end of the film with Catholic and Episcopalian priests. The soundtrack of the film will be composed by Elton John, Michael Jackson and recently discovered secret tracks from Freddy Mercury. It will beat Titanic's record at the box office with One trillion dollars and will win every Oscar the next year after the film, which the entire crew will use as dildos.
http://imdb.com/title/tt0382625/board/flat/43681635
Omdat er daar volgens mij wat meer conservatieve Dan Brown haters wonenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoezo?
Top 1000 stemmers is waarschijnlijk net zo'n elitair groepje als de criticasters die in lachen uitbarstten in Cannes. Kan ik niet echt wakker van liggen.quote:Ja, en ook dat de top 1000 stemmers het echt ongelofelijk laag hebben gewaardeerd, en dat vrouwen de film duidelijk veel hoger waarderen dan mannen.
Is dat echt?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:35 schreef Frank-NL het volgende:
Geweldig bericht op het IDMB board:
Dan Brown is right now writing a novel that will follow up DVC titled "The Warhol Code". It will be about a detective finding out from Andy Warhol's paintings that Jesus and Judas were gay lovers that sticked cans of Campbell's soup up their asses, and that Jesus came back to earth on the 20th century and had an affair with Marylin Monroe. The film version will be directed by Pedro Almodovar and will star Heath Ledger as the detective and George Takei as his sidekick/lover and will have hardcore gay orgies at the end of the film with Catholic and Episcopalian priests. The soundtrack of the film will be composed by Elton John, Michael Jackson and recently discovered secret tracks from Freddy Mercury. It will beat Titanic's record at the box office with One trillion dollars and will win every Oscar the next year after the film, which the entire crew will use as dildos.
http://imdb.com/title/tt0382625/board/flat/43681635
quote:
http://www.danbrown.com/meet_dan/faq.htmlquote:When is your next novel coming out?
Because my novels are so research-intensive, they take a couple of years to write. My next novel will be another Robert Langdon adventure (picking up, in fact, where The Da Vinci Code left off). Currently, there is no release date scheduled because the book is not yet near completion.
Maakt het uit? Ik vond de film goedquote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoezo?
[..]
Ja, en ook dat de top 1000 stemmers het echt ongelofelijk laag hebben gewaardeerd, en dat vrouwen de film duidelijk veel hoger waarderen dan mannen.
Ik kan me ook heel goed inbeelden wie er allemaal een 1 hebben gegevenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:01 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Omdat er daar volgens mij wat meer conservatieve Dan Brown haters wonen
[..]
Top 1000 stemmers is waarschijnlijk net zo'n elitair groepje als de criticasters die in lachen uitbarstten in Cannes. Kan ik niet echt wakker van liggen.
Zo'n redneck met een kloppende ader in zijn hals, om zich vervolgens na het uitbrengen van een 1 keihard te gaan kastijden.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:07 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik kan me ook heel goed inbeelden wie er allemaal een 1 hebben gegeven
Zoiets zal het zijn jaquote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:09 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Zo'n redneck met een kloppende ader in zijn hals, om zich vervolgens na het uitbrengen van een 1 keihard te gaan kastijden.
ja inderdaad....kloteboek...niks aan....maar ja, er zijn niet voor niets slechts 60.000.000 exemplaren van verkocht....quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:27 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
De lezers dienen daarom maar te accepteren dat van een matig verhaal over het algemeen geen briljante verfilming zal volgen.
Ja want als er iets populair is, betekent dat meteen kwaliteit.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:10 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
ja inderdaad....kloteboek...niks aan....maar ja, er zijn niet voor niets slechts 60.000.000 exemplaren van verkocht....![]()
![]()
![]()
vrouwenfilmquote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Persoonlijk kan ik Tom Hanks niet meer zien zonder dat er een chinees naar buiten wil. Gene Hackman kan je in 100 films zien zonder dat je het zat hebt, maar tom hanks... Die is altijd zo goodie two shoes, zo mickey mouse, je snakt naar donald duck dan..quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:52 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
Zo keek ik ook naar het acteren. Hoewel Tom Hanks en Ian McKellen twee topacteurs zijn werden ze volledig weggespeeld door Paul Bettany ( Silas ).
Eet bij Jan, een miljoen kakkerlakken kunnen zich niet vergissen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:10 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
ja inderdaad....kloteboek...niks aan....maar ja, er zijn niet voor niets slechts 60.000.000 exemplaren van verkocht....![]()
![]()
![]()
Ik denk dat dát wel meevalt, enig idee hoeveel conservatieve katholieken er in Duitsland, Frankrijk, Italie en Spanje wonen?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:01 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Omdat er daar volgens mij wat meer conservatieve Dan Brown haters wonen
[..]
Fijn voor je, maar dat zegt meer over jouw filmsmaak dan over die van hun.quote:Top 1000 stemmers is waarschijnlijk net zo'n elitair groepje als de criticasters die in lachen uitbarstten in Cannes. Kan ik niet echt wakker van liggen.
Ik vind het onzin om iets als kwaliteit te beschouwen omdat de halve wereld er bij zweert. De Telegraaf heeft hoge oplagen, maar dat vind ik ook geen kwaliteitskrant. Ik hanteer geen vaste maatstaven; ik ben realistisch.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:06 schreef StunningCunt het volgende:
En wat zijn de matstaven voor kwaliteit in jouw ogen ?
Ben ik benieuwd naar
Het enige wat het zegt is dat smaken verschillen, meer niet!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Fijn voor je, maar dat zegt meer over jouw filmsmaak dan over die van hun.
Nou, dat weet ik niet. Misschien hoor ik wel bij die 1000quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Fijn voor je, maar dat zegt meer over jouw filmsmaak dan over die van hun.
volgens mij was de film 5 uur lang geworden als ze volgens het boek alles zouden uitpluizen.quote:Op zondag 21 mei 2006 01:29 schreef miss.cutie4you het volgende:
Wat een pauper film zeg!!
Gelukkig zat er een interessant mannelijk persoon naast me....anders was ik echt ingevallen!
Totaal GEEN diepgang........
K*T-film!
Doe mij dan maar 5 uur......en diepgang! Dammit,......quote:Op zondag 21 mei 2006 01:38 schreef Paran0id het volgende:
[..]
volgens mij was de film 5 uur lang geworden als ze volgens het boek alles zouden uitpluizen.
Vond de film iig goed te doen, had ook niet verwacht dat de film beter zou zijn dan het boek
Wat had je dan verwacht? 't Is gewoon een film met lichte kost, die alleen door enorme josti's totaal niet te begrijpen is. Ik vind de film qua simpel vermaak redelijk te pruimen.quote:Op zondag 21 mei 2006 01:51 schreef kastanova het volgende:
Verhaal.
Simpel vermaak? Simpel okay, maar vermaakquote:Op zondag 21 mei 2006 02:15 schreef Metal_Mart het volgende:
Wat had je dan verwacht? 't Is gewoon een film met lichte kost, die alleen door enorme josti's totaal niet te begrijpen is. Ik vind de film qua simpel vermaak redelijk te pruimen.
Hmmmm, ieder zijn smaak.quote:Op zondag 21 mei 2006 02:20 schreef kastanova het volgende:
[..]
Simpel vermaak? Simpel okay, maar vermaak. Neh...
.
De mensen die simpel vermaak willen; ga aub naar MI3... Daar krijg je tenminste waar voor je geld... En dus niet een overhypte film die zonder het bijbehorende boek direct in de verkoopbakken bij videoland beland zou zijn...
quote:Op zondag 21 mei 2006 01:51 schreef kastanova het volgende:
Mên, stevig aan de koffie, met de vriendin afgesproken dat er niet gepraat werd, uitgeslapen...
Want oooeeeeh, het zou allemaal zoooo ingewikkeld zijn en je moest zoooooo goed opletten...
Tering wat een deceptie.
Raadsels/Mysteries van een dusdanig slap niveau waar zelfs de gemiddelde adventure gamer nog van moet huilen, dan is Indiana Jones nog van een hoger niveau... Oeeeeh, een anagram, geschreven door een man die er bij ligt als de Vitruvian man van Leonardo da Vinci.. En het anagram verwijst vervolgens ook naar Leonardo da Vinci! Briljant! Hoe kom je er op! Einstein!.
Nou vertel, had hij in het boek ook nog bloed gebruikt om pijlen te tekenen richting de Mona Lisa?quote:
Ben maar niet bang; het boek is van hetzelfde niveau.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:22 schreef kastanova het volgende:
[..]
Nou vertel, had hij in het boek ook nog bloed gebruikt om pijlen te tekenen richting de Mona Lisa?.
he!quote:Op zondag 21 mei 2006 14:54 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ben maar niet bang; het boek is van hetzelfde niveau.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door japzooi op 21-05-2006 17:54:46 ]"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
Daar was ik al bang voor.quote:Op zondag 21 mei 2006 17:56 schreef greatgonzo het volgende:
meeste kritiek die je hebt ligt aan Dan Brown japzooi
Als je het met zoveel fantastische acteurs en een best capabele regisseur het in twee en een half uur nog niet redt zal dat ene half uurtje ook niet niet veel meer uitmaken. Nee, het begon al met het bronmateriaal en een slecht script. En dan kun je een stuk stront oppoetsen wat je wilt maar uiteindelijk blijft het maar een stuk stront.quote:Op zondag 21 mei 2006 18:02 schreef greatgonzo het volgende:
mja, maar dan had die er niet aan moeten beginnen
Denk nog steeds dat de film beter een half uur langer had kunnen duren, met meer uitdieping van de karakters en achtergronden
Dat, gezien hoeveel mensen er een 1 hebben gestemd, met name de mannen van 30+ echte breezers zijn?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Misschien moet je dat eerst doen en dan je mening nog eens vormenquote:Op zondag 21 mei 2006 17:48 schreef japzooi het volgende:
Ik ben er gisterravond heen geweest en...het spijt me zeer...maar wat een drama. Waar te beginnen?
Ten eerste was er totaal GEEN spanning. Geen moment in de fim waar ik op het puntje van m'n stoel zat. Enkel maar van scene naar scene en locatie naar locatie. Ik kon op geen enkel moment ook maar iets meeleven met de hoofdpersonages en als je niet kunt meeleven met je hoofdpersonages is je film bij voorbaat al gedoemd te mislukken.
Het script was ontzettend lui geschreven en het complot zat veel te simpel in elkaar. Of dit nu de schuld was van de scriptschrijver of van Brown zelf omdat het bron materiaal zelf al te flauw was (ik weet het niet want ik heb het boek niet gelezen). Dat begint al bij het feit dat de helft ven de film
Ach, het boek leek me juist in zijn geheel geschreven met een film (en vooral veel geld) in het achterhoofd. Die vervelende cliffhangers op elke pagina die dan op de volgende pagina weer afgelopen zijn....quote:Op zondag 21 mei 2006 23:35 schreef Agiath het volgende:
Het viel tegen, het boek is eigenlijk niet gemaakt om te filmen, te veel informatie die het boek juist zo goed maakt.
En misschien moet jij de rest van m'n review lezen voordat je rare opmerkingen in het rond gaat strooien grapjurk:quote:Op zondag 21 mei 2006 23:36 schreef Agiath het volgende:
[..]
Misschien moet je dat eerst doen en dan je mening nog eens vormen
quote:PS: De eerste die nu nog aankomt met het excuus: "Logisch dat je er niks aan vond, want je hebt het boek niet gelezen!", die kan een flink blik 'rot een eind op' rectaal innemen want daar trap ik niet in. Als er in het boek meer word verteld waardoor het wel een goed verhaal word, dan is het Akiva Goldsman (screenplay) zijn schuld. Hij heeft Immers in het verleden Batman and Robin geschreven dus dat is heel goed mogelijk en hij was heel toevallig ook producer van Poseidon en dat is ook geen goed nieuws. Ik bedoel, je laat bij het verfilmen gewoon geen cruciale dingen weg omdat je ervan uitgaat dat idereen het boek toch wel gelezen heeft. Dat is wat ik eerder bedoelde met 'lui schrijven' .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ben je toch heerlijk eloquent.quote:Op zondag 21 mei 2006 17:48 schreef japzooi het volgende:
PS: De eerste die nu nog aankomt met het excuus: "Logisch dat je er niks aan vond, want je hebt het boek niet gelezen!", die kan een flink blik 'rot een eind op' rectaal innemen want daar trap ik niet in.
Batman & Robin was inderdaad ook een enorme kutfilm.quote:Als er in het boek meer word verteld waardoor het wel een goed verhaal word, dan is het Akiva Goldsman (screenplay) zijn schuld. Hij heeft Immers in het verleden Batman and Robin geschreven dus dat is heel goed mogelijk en hij was heel toevallig ook producer van Poseidon en dat is ook geen goed nieuws. Ik bedoel, je laat bij het verfilmen gewoon geen cruciale dingen weg omdat je ervan uitgaat dat idereen het boek toch wel gelezen heeft. Dat is wat ik eerder bedoelde met 'lui schrijven' .
quote:Op maandag 22 mei 2006 00:17 schreef delapoko het volgende:
Ik heb de film net gezien. Vond het meevallen. Had beter verwacht.
En nu een dikke vette spoiler voor de mensen die het boek hebben gelezen of de film hebben gezien:leg je spoiler ook even uit aub...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thx! Dat beschouw ik maar als een compliment!quote:
Ja, maar er was nu dus geen tijd om de suspense van zo'n cliffhanger op te bouwen. Het was letterlijk: oh er is een puzzel, hey dit is oplossing, oh weer een puzzel hey dat is de oplossing. De oplossing werd gelijk gepresenteerd, waardoor de puzzels vooral geforceerd over kwamen.quote:Op zondag 21 mei 2006 23:46 schreef search64 het volgende:
Ach, het boek leek me juist in zijn geheel geschreven met een film (en vooral veel geld) in het achterhoofd. Die vervelende cliffhangers op elke pagina die dan op de volgende pagina weer afgelopen zijn....
Precies zoals in het boek dus....quote:Op maandag 22 mei 2006 07:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, maar er was nu dus geen tijd om de suspense van zo'n cliffhanger op te bouwen. Het was letterlijk: oh er is een puzzel, hey dit is oplossing, oh weer een puzzel hey dat is de oplossing. De oplossing werd gelijk gepresenteerd, waardoor de puzzels vooral geforceerd over kwamen.
ach ja.. de Katholieke Kerk, die pretenderen ook de waarheid te kennenquote:Op maandag 22 mei 2006 19:33 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
Grote onzin volgens www.davincicodefan.nl en ik deel die mening.
Nah, in het boek wordt er regelmatig na een cliffhanger eerst iets anders behandeld, zodat je toch wel een tijdje in het duister blijft wat er nou precies gebeurt.quote:Op maandag 22 mei 2006 19:30 schreef search64 het volgende:
Precies zoals in het boek dus....
Je poging tot sarcasme komt niet echt goed uit de verf. Het is trouwens Stephen King.quote:Op maandag 22 mei 2006 20:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
vind het wel tof dat je de moeite hebt genomen om naast het boek (dat vond je al kut) ook nog de film te gaan kijken... respect, zou dat niet kunnen bij pakweg.. Stephan King...
Door mijn sarcasme was je wel gedwongen om te reageren. Als je niet had gereageerd, dan had je waarschijnlijk het boek niet gelezen en zei je maar wat.quote:Op maandag 22 mei 2006 20:23 schreef PDOA het volgende:
[..]
Je poging tot sarcasme komt niet echt goed uit de verf. Het is trouwens Stephen King.
Het boek was matig. Ik heb 'm op aanraden van een vriend gelezen maar ik vond er niet veel aan en de hele hype niet waard.
De film heb ik gratis kunnen zien. Hee, ben je nou Nederlander of niet? Slecht acteerwerk, flutbewerking van een flutverhaal, echt een rush-job. Alleen Ian McKellen vond ik te pruimen, en de muziek van Hans Zimmer was weer doeltreffend, zoals altijd met zijn muziek het geval is.
Maar ik zou 'm niet eens uit de uitverkoopbak trekken.
quote:Jeff Blake, vice-voorzitter van Sony Pictures: "We are very interested in filming Angels and Demons. We hope that the relationship with Dan Brown will be a long one. That could be the next project."
Veel beter boek imo, dus misschien ook wel een beter filmquote:Op maandag 22 mei 2006 21:23 schreef Chielus het volgende:
Sony heeft nu dus ook oren naar het verfilmen van Angels & Demons (Bernini Mysterie). Ben heel benieuwd of Tom Hanks hier ook in gaat spelen.
[..]
Argumenten?quote:Op maandag 22 mei 2006 21:29 schreef search64 het volgende:
Dat boek is zo mogelijk nog slechter.
De argumenten zijn zo mogelijk nóg slechter.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:31 schreef Agiath het volgende:
[..]
Argumenten?
In 1 keer helemaal uitgelezen en dat kon ik van Da Vinci Code niet zeggen
quote:Op maandag 22 mei 2006 21:23 schreef Chielus het volgende:
Sony heeft nu dus ook oren naar het verfilmen van Angels & Demons (Bernini Mysterie). Ben heel benieuwd of Tom Hanks hier ook in gaat spelen.
[..]
dat is wel te verwachten. Ik ging er eigenlijk vanuit. Het verhaal is ook veel spannender, maar wel nog ongeloofwaardiger.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:23 schreef Chielus het volgende:
[..]
Ow sorry, dat is natuurlijk een uitstekend argument voor de kwaliteit van een boek.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:31 schreef Agiath het volgende:
[..]
In 1 keer helemaal uitgelezen en dat kon ik van Da Vinci Code niet zeggen
Ja. Als ik het een kutboek vind had ik het dus niet uitgelezenquote:Op maandag 22 mei 2006 22:18 schreef search64 het volgende:
[..]
Ow sorry, dat is natuurlijk een uitstekend argument voor de kwaliteit van een boek.
Kortom je hebt gewoon geen idee waar je het over hebt en doet maar "apart" om lekker tegen de hype te zijn...quote:Op maandag 22 mei 2006 22:55 schreef search64 het volgende:
Ik geef me bij deze gewonnen. Dan Brown gaat ooit nog eens de nobelprijs voor de literatuur winnen.
Ik heb het boek wel in 1 keer uitgelezen.....quote:Op maandag 22 mei 2006 22:57 schreef Agiath het volgende:
[..]
Kortom je hebt gewoon geen idee waar je het over hebt en doet maar "apart" om lekker tegen de hype te zijn...
Ja, je hebt helemaal gelijk. Ik heb geen vrienden en probeer, door een andere mening te hebben, mensen op internet te irriteren.quote:Op maandag 22 mei 2006 22:57 schreef Agiath het volgende:
[..]
Kortom je hebt gewoon geen idee waar je het over hebt en doet maar "apart" om lekker tegen de hype te zijn...
Geef dan op z'n minst argumenten want zo kom je wel over ja.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:03 schreef search64 het volgende:
[..]
Ja, je hebt helemaal gelijk. Ik heb geen vrienden en probeer, door een andere mening te hebben, mensen op internet te irriteren.
Ik heb de film nog niet eens gezien, ben nog steeds het boek aan het afkraken.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:12 schreef ChRoNiC het volgende:
Duidelijk dat het weer een hype is om deze film af te kraken, beetje het Talpa effect
Nerdquote:Op maandag 22 mei 2006 23:11 schreef search64 het volgende:
Ik wil je niet verwarren met grote woorden.
Je bent echt zielig, echt zo'n vriendloos mannetje.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:13 schreef search64 het volgende:
Is dat een retorische vraag?
Ik ben overigens ook geen groot fan van het boek.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:13 schreef search64 het volgende:
[..]
Ik heb de film nog niet eens gezien, ben nog steeds het boek aan het afkraken.
Hier kan ik me goed bij aansluitenquote:Op maandag 22 mei 2006 23:16 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik ben overigens ook geen groot fan van het boek.
Dan Brown is by far de meest overgewaardeerde schrijver van dit decenia. Het verhaal zelf is slecht opgebouwd, en het einde is slap. Maar het leest wel lekker weg, een top boek? Nee dat is het zeker niet. Het leest gewoon fijn weg, echt iets voor op het strand bijvoorbeeld.
Maar ik vond dit des al niet te min toch een goede verfilming.
Jep.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:15 schreef Agiath het volgende:
[..]
Je bent echt zielig, echt zo'n vriendloos mannetje.
Dat is niets anders dan ik beweer. Ik snap ook wel dat het succes van dit boek te danken is aan de eenvoud en het feit dat het gepeupel zich even slim voelt door het lezen van deze lading aan elkaar gebreide cliche's. Waarom kun jij er dan niet inkomen dat ik het een slecht boek vind. Ik vraag me af hoeveel boeken je gelezen hebt, naast de verplichte kost die je voor je lijst leest.quote:
Weinig ja, maar neemt dat het recht af dat ik het geen goed boek mag vinden? Wie geeft jou sowieso het recht om mensen de beoordelen op hun smaak?quote:Op maandag 22 mei 2006 23:20 schreef search64 het volgende:
[..]
Dat is niets anders dan ik beweer. Ik snap ook wel dat het succes van dit boek te danken is aan de eenvoud en het feit dat het gepeupel zich even slim voelt door het lezen van deze lading aan elkaar gebreide cliche's. Waarom kun jij er dan niet inkomen dat ik het een slecht boek vind. Ik vraag me af hoeveel boeken je gelezen hebt, naast de verplichte kost die je voor je lijst leest.
Lezen, ik had het dus net over zijn andere boek 'het bernini misterie', dat ik dus stukken beter vind als 'de da vinci code'. Niks hypocriets aan dus, tenzij je iets verkeerd opgevat hebt.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:21 schreef search64 het volgende:
Nog een woord voor je om op te zoeken;
"hypocriet"
Het is geen slecht boek, maar je moet het niet vergelijken met topboeken. Het is geen literatuur maar lectuur. En dat is meestal geschreven als entertainment. En dat is waar dit boek zich prima voor laat dienen.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:20 schreef search64 het volgende:
[..]
Dat is niets anders dan ik beweer. Ik snap ook wel dat het succes van dit boek te danken is aan de eenvoud en het feit dat het gepeupel zich even slim voelt door het lezen van deze lading aan elkaar gebreide cliche's. Waarom kun jij er dan niet inkomen dat ik het een slecht boek vind. Ik vraag me af hoeveel boeken je gelezen hebt, naast de verplichte kost die je voor je lijst leest.
Dat klopt.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:24 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Het is geen slecht boek, maar je moet het niet vergelijken met topboeken. Het is geen literatuur maar lectuur. En dat is meestal geschreven als entertainment. En dat is waar dit boek zich prima voor laat dienen.
Dus geen appels met peren vergelijken.
Als jullie nou eens gezellig elkaar opzoeken in Delft-west om daar jullie vete uit te vechten en dat de rest heir gewoon over de film hier kan praten..... Stelletje trieste figuren.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:21 schreef search64 het volgende:
Nog een woord voor je om op te zoeken;
"hypocriet"
Absoluut niet.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:24 schreef search64 het volgende:
Ik beoordeel de mensen niet aan de hand van hun smaak, ik beoordeel slechts het boek. Als je je aangesproken voelt door de aanduiding "gepeupel" dan ligt dat helemaal aan jezelf. Ik heb nooit gezegd dat een ieder die dit boek heeft gelezen (waar ik ook jammer genoeg deel van uit maak) tot het gepeupel behoort. Hoogstens als jij je slim voelde door het lezen van dit boek kun je je aangesproken voelen, maar dan nog blijft het slechts een vrij ruime generalisatie om het boek nog verder af te zeiken.
Hypocriet verwijst naar het feit dat je mij beschuldigd van nutteloosheid terwijl je zelf geen haar beter bent.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:23 schreef Agiath het volgende:
[..]
Lezen, ik had het dus net over zijn andere boek 'het bernini misterie', dat ik dus stukken beter vind als 'de da vinci code'. Niks hypocriets aan dus, tenzij je iets verkeerd opgevat hebt.
En daarom ga ik naar Antwerpen. Ik heb tegenwoordig zo'n hekel aan de Nederlandse Bioscopen, het is altijd wel wat, de stoelen, de pauze, het publiek. Altijd is er wel iets bagger.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:27 schreef Agiath het volgende:
Bij ons hadden ze trouwens een lekkere tijd uitgekozen voor de pauze, midden in die ontsnappingsscene van die jeep. Lekkere timing jongens
Te lang, ik zat trouwens in een hele nieuwe bioscoop in Delft 'Mustsee'quote:Op maandag 22 mei 2006 23:30 schreef Chielus het volgende:
[..]
En daarom ga ik naar Antwerpen. Ik heb tegenwoordig zo'n hekel aan de Nederlandse Bioscopen, het is altijd wel wat, de stoelen, de pauze, het publiek. Altijd is er wel iets bagger.
Hoe bevalt trouwens de lengte van de film?
quote:Op maandag 22 mei 2006 23:27 schreef Agiath het volgende:
Bij ons hadden ze trouwens een lekkere tijd uitgekozen voor de pauze, midden in die ontsnappingsscene van die jeep. Lekkere timing jongens
In de bioscoop hier in Emmen was het goed vertoeven, geen pauze, geen mensen voor je, niet te warm niet te koud.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:30 schreef Chielus het volgende:
[..]
En daarom ga ik naar Antwerpen. Ik heb tegenwoordig zo'n hekel aan de Nederlandse Bioscopen, het is altijd wel wat, de stoelen, de pauze, het publiek. Altijd is er wel iets bagger.
Hoe bevalt trouwens de lengte van de film?
Ze lieten toch een soort flashback zien naar hoe het vroeger was? En vroeger zaten die steigers er denk nog niet.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:10 schreef evert het volgende:
vraagje: je ziet zodra ze richting London gaan een kerk waarvan één vleugel in de steigers staat. verderop zie je die kerk weer, zonder steigers. nu las ik dat de opnamen ook in een andere kerk zijn dan in het boek, kerk in london was niet beschikbaar. is dit bewust gedaan of toch een fout (eerst kerk met steigers, dan zonder). of zit ik fout?
prequel is het danquote:Op dinsdag 23 mei 2006 06:57 schreef Patch het volgende:
Het Bernini Mysterie, daar mag ook een verfilming van komen.
Leuke sequel
Zeker met die flashback waar de familie van Sophie verongelukte?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:46 schreef Djaser het volgende:
Ik had wel voor het eerst sinds jaren schrikmomenten in de film, dat was dan wel weer knap.
Nee ik doelde eigenlijk op die twee keer dat Silas in actie kwam.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Zeker met die flashback waar de familie van Sophie verongelukte?![]()
owquote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:44 schreef Djaser het volgende:
[..]
Nee ik doelde eigenlijk op die twee keer dat Silas in actie kwam.
klopt... I know...quote:
welke scene?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
ow![]()
Nou een vriend van me schrok zich dood iig
ik daar niet, alleen waar Silas opeens naar Langdon sprong.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De flashback waar de familie van Sophie frontaal door een vrachtwagen wordt geraakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.+ Mooie settings
- Hanks speelt een beetje plichtmatig
- Reno wordt overklast door Berteloot (Lt. Collet) en wordt daardoor een beetje lachwekkend.
-SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al een dikke 7 1/2.
Nu wachten op een leuke SE DVD,Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
iid, alsof het een hoofd-agent was uit de Taxi-trilogiequote:Op donderdag 25 mei 2006 12:43 schreef greatgonzo het volgende:
nu je het zegt, ik had bij Reno helemaal niet het beeld van ik van de Fache uit het boek had... Daar leek het echt een monster die over lijken wilde gaan... hier leek hij een beetje een klungelige Louis de Funes af en toe
Operation: Ninjaquote:Op donderdag 25 mei 2006 12:51 schreef Chielus het volgende:
[..]
iid, alsof het een hoofd-agent was uit de Taxi-trilogie
Ik vond Alfred Molina juist een van de leukere acteurs, straalde tenminste wat uit, kan je niet zeggen van saaie Hanks en idem Tautou.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:30 schreef TheVulture het volgende:
heb hem gisteravond gezien, ondanks het feit dat ie wat langdradig was vond ik het best een aardige film... acteerprestaties hielden af en toe niet over... vond vooral Arangorosa maar middelmatig gecast om eerlijk te zijn... die vent had een veel te komisch gezicht, ik dacht dat er elk moment een grap kon komen... het hele verhaal komt in een boek toch beter tot zijn recht vind ik in dit geval...
van mij krijgt ie een 7
wie had je dan willen zien als Robert Langdon? Ik had ook liever een ander gezien, maar kon niet op een geschikte acteur komen...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 01:07 schreef Matness het volgende:
hij is uit op dvd hoor!
ik moest huilen bij het einde
al blijf ik erbij dat ik tom hanks niet geknipt vind voor de rol van robert langdon, ze hadden beter een ander kunnen casten.. ik had overigens ook een andere silas in mijn hoofd.
maarja, dat blijf je houden met boeken en verfilmingen he..?
weet ik nietquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:36 schreef MrMoon het volgende:
[..]
wie had je dan willen zien als Robert Langdon? Ik had ook liever een ander gezien, maar kon niet op een geschikte acteur komen...
dat is waarquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:33 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik had Langdon ook anders in mijn hoofd, maar ik vind het Hanks erg goed spelen. Vooral z'n stem past goed bij de rol.
Die krijg je te zien voordat de film start. Nog niets bijzonders van te zien dus.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:33 schreef Patch het volgende:
Ik kan op de dvd de extra nergens vinden van "preview Angels & Demons".... iemand anders wel?
Gaan ze die ook verfilmen?quote:Op woensdag 15 november 2006 21:33 schreef Patch het volgende:
Ik kan op de dvd de extra nergens vinden van "preview Angels & Demons".... iemand anders wel?
Oeh!quote:Op woensdag 15 november 2006 22:26 schreef Matness het volgende:
[..]
ja, daarom staat de preview op de dvd.
Wat is dat nou voor crap? waarom niet het origineel volgen?quote:Op maandag 27 november 2006 12:18 schreef Patch het volgende:
However, it's said the sequel will not be an original story, but will actually be based on Angels And Demons, the book which precedes The Da Vinci Code.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |