Had ze dat ook met de Celestijnse belofte?quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:21 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Tja ...das ook weer waar...
Maar hoe moet ik dat uitleggen aan mijn moeder... die aan komt rennen met Brown alsof het de Heilige Graal zelf is.. nee mam dank je..ik ben net bezig in de nieuwe Eco....
quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:22 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nope. Vooral om deze zin moest ik erg lachen:
[quote]Het helpt ook niet dat Tom Hanks nog altijd denkt dat een denkende man gefronsd kijkt en langdurig over zijn kin wrijft.
Thanx, even aangepast. (weer eens een gevalletje van 2 zinnen door elkaar halen)quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:28 schreef Dementor het volgende:
In de OP staat "De regie was uit handen van Ron Howard." maar dat moet natuurlijk zijn IN handen van Ron Howard.
Waarom moet dat?quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:30 schreef -Dries- het volgende:
Hij valt tegen, maar je moet em gewoon zien als je het boek ook gelezen hebt.
Heb je em al gezien dan?quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:30 schreef -Dries- het volgende:
Hij valt tegen, maar je moet em gewoon zien als je het boek ook gelezen hebt.
Het staat echter wel vol met geschreven kritieken, en niet echt malse.quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:45 schreef muhammad_ali het volgende:
Op imdb heeft de film ook nog geen 5 votes kunen binnen halen. Dat is wel raar, hij is gister toch in premiere gegaag?
Ik vind em eerlijk gezegd wel lijken. Een midage dude iets wat overgewicht. Alleen sophie, die heeft toch rood haar....quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:45 schreef Werewolf het volgende:
Nu ik de plaatjes in de OP zie weet ik het helemaal zekerTom Hanks is in de verste verte niet de Robert Langdon die ik voor ogen heb...
Voor mij dus niet de film
Ik zie er ook een heleboel goede dingen tussen staanquote:Op donderdag 18 mei 2006 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het staat echter wel vol met geschreven kritieken, en niet echt malse.
Das makkelijk scoren he, en waarschijnlijk heeft NRC.Next wel wat lezers nodigquote:Op donderdag 18 mei 2006 10:47 schreef Copycat het volgende:![]()
NRC.Next kopt: 'De film is nog slechter dan het boek' .
Mwoah, verderop in de krant staat een gedegen recensie en koppen moeten nu eenmaal opvallen. NRC.Next loopt daarbij ook prima zonder uit de lucht gegrepen recensiesquote:Op donderdag 18 mei 2006 10:49 schreef muhammad_ali het volgende:
Das makkelijk scoren he, en waarschijnlijk heeft NRC.Next wel wat lezers nodig
De meeste kritieken zijn overigens van die fanatieke kerk gangers die schreeuwen dat je in de hel komt als je de film gezien hebt. Over het algemeen zijn de meesten wel positiefquote:Op donderdag 18 mei 2006 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het staat echter wel vol met geschreven kritieken, en niet echt malse.
Ik ook.quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:59 schreef Chielus het volgende:
Blijkbaar heeft Howard op het eind toch wat aanpassingen op het verhaal gemaakt. Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Eind van het jaar de DVD als Kerstkadotje??quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik ook.
Ik ga er volgende week naartoe. Nadat ik mijn moeder vorig jaar de luxe, rijk geïllustreerde versie voor moederdag heb gegeven en het een paar weken terug dan eindelijk zelf eens heb gelezen (vermakelijk niemendalletje is mijn zeer kort door de bocht recensie), was een combi etentje/Da Vinci Code een logisch moederdag 2006 cadeau.
Neuh, ws heeft mijn broer de dvdpiraat volgende week de DVD alquote:Op donderdag 18 mei 2006 11:03 schreef Chielus het volgende:
Eind van het jaar de DVD als Kerstkadotje??
Die quote van Eco op die websitequote:Op donderdag 18 mei 2006 10:44 schreef De_Hertog het volgende:
De kerk heeft ook een website voor de echte fans:
http://www.davincicodefan.nl/
Netjes ook dat sommige links niet klikbaar zijn.quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:13 schreef davym het volgende:
[..]
Die quote van Eco op die website![]()
Hoe belachelijk kun je jezelf maken? Weten ze niet dat die sarcastich is bedoeld ofzo.![]()
* muhammad_ali is jaloersquote:Op donderdag 18 mei 2006 12:32 schreef snellejelle het volgende:
ik ga er maandag heen, VIP balkon in Tuschinksy, nooit erg![]()
laat je altijd van een ander zijn mening afhangen of je ergens heen gaat?quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:28 schreef Dementor het volgende:
Pff nu ik dit lees twijfel ik sterk of ik nog wel moet gaan.
Yup staan allemaal in de kast.....quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had ze dat ook met de Celestijnse belofte?
Het leek haast onmogelijk, maar ik ben benieuwd of het echt zo slecht kan zijn.quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:47 schreef Copycat het volgende:![]()
NRC.Next kopt: 'De film is nog slechter dan het boek' .
Klopt ik ga niet naar elke rukfilm.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:43 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
laat je altijd van een ander zijn mening afhangen of je ergens heen gaat?
dan kom je vast niet vaak buiten de deur
Daar zit op zich wel wat in ja, het verhaal an sich is best vreemd te noemen, ook wel redelijk spannend, maar omdat het boek zo'n een enorme hype is geworden, verwacht men dat de film ook wel zal lopen. Ik ben benieuwd!quote:Vakblad Daily Variety was het meest uitgesproken in zijn kritiek. "Terwijl je alle breedsprakige uitleg en speculaties over symbolen, codes, geheime genootschappen, godsdienstgeschiedenis en verborgen boodschappen in kunst uitzit, is het onmogelijk te geloven dat zo'n script ooit zou zijn overwogen door een Hollywood-studio als de roman nooit had bestaan."
Het is gewoon leuk om een film te zien over een boek dat je al gelezen hebt. Vind ik dan.quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:35 schreef Frollo het volgende:
[..]
Waarom moet dat?
Als je het boek gelezen hebt, ken je het verhaal toch al. En voor de beelden zou je natuurlijk ook je fantasie kunnen gebruiken.
Te dik?quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:49 schreef BlaatschaaP het volgende:
en dat Hanks nét iets te oud en dik was voor de rol.
Ja. Er waren echt een paar shots waar ik bijna met walging naar 'm keek. Niet dat ik iets heb tegen dikke mensen, maar het paste gewoon niet bij de Langdon die ik in m'n hoofd had. En niet bij het beeld van Hanks van zeg 10 jaar geleden.quote:
Komende week is ie ook te bewonderen in de nieuwe X-men als Magnetoquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:56 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ian McKellen was overigens duidelijk mijn favoriet in de film. Echt tof, geweldig geacteerd en ik had gewoon het idee dat 'ie volkomen in z'n element was. Typisch een rol voor hem.
Datzelfde boek is door heel veel recensisten de grond ingeboord.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:07 schreef PsyCha het volgende:
Zoveel kritiek op de film, maar toch moet ik hem zien. ik had al verwacht dat het nooit zo goed als het boek zou zijn.
Maar het is ook gewoon een heel slecht boek.....quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:11 schreef Robar het volgende:
[..]
Datzelfde boek is door heel veel recensisten de grond ingeboord.
Wat dat betreft zegt een recensie natuurlijk ook niet alles.
Vandaar dat ik nooit van recensies uitga.
Doe ik ook niet. ik ga uit van mezelf. Er wordt in het boek zoveel uitgelegd en het was wel te verwachten dat al die info nooit helemaal goed in een film komt.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:11 schreef Robar het volgende:
[..]
Datzelfde boek is door heel veel recensisten de grond ingeboord.
Wat dat betreft zegt een recensie natuurlijk ook niet alles.
Vandaar dat ik nooit van recensies uitga.
Arme omaquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:04 schreef lady-wrb het volgende:
ik ga waarschijnlijk van het weekend als ik kinderloos ben
Waarom?quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:59 schreef search64 het volgende:
[..]
Maar het is ook gewoon een heel slecht boek.....![]()
Uitgebreide recensie van een paar a4'tjes graagquote:Op donderdag 18 mei 2006 18:21 schreef Debs het volgende:
Ik heb hem vanmiddag gezien, kon niet langer wachten!![]()
Ik vond het een superfilm, precies zoals ik had verwacht!![]()
Mag het ietsje langer zonder spoilers. Ik ga vanavond naar de filmquote:Op donderdag 18 mei 2006 18:21 schreef Debs het volgende:
Ik heb hem vanmiddag gezien, kon niet langer wachten!![]()
Ik vond het een superfilm, precies zoals ik had verwacht!![]()
Ik vond in het vorige topic ook al dat hij er maar matig bijliep op de stills die toen beschikbaar waren. Hij zag er daar erg oud uit.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:51 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Ja. Er waren echt een paar shots waar ik bijna met walging naar 'm keek. Niet dat ik iets heb tegen dikke mensen, maar het paste gewoon niet bij de Langdon die ik in m'n hoofd had. En niet bij het beeld van Hanks van zeg 10 jaar geleden.
Dan hebben jullie het boek toch echt niet goed gelezen. Langdon is wel degelijk een iets te dik en over de 50 mannetjequote:Op donderdag 18 mei 2006 18:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vond in het vorige topic ook al dat hij er maar matig bijliep op de stills die toen beschikbaar waren. Hij zag er daar erg oud uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ach ja, en de ontknoping was ook zo afgezaagd als de tering. Was totaal niet opzienbarend meer, en ook de 2e ontknoping was nou niet echt meer nodig geweest. Het was allemaal wel leuk geweest.
Nope, goede film, maar mist de kracht om echt iets geweldigs te zijn. Vond National Treasure leuker
Volgende week X-MenDaar kijk ik pas echt naar uit!!!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:58 schreef Hare het volgende:
Maar ja, kan iemand me aub even uitleggen wat er gebeurde met Teabing? Waarom? Waarom?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:26 schreef Slayage het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tweede deel van me vraag is me nu wel duidelijk, beetje doordenken hare
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik neem dus aan dat ik ergens een denkfout maak, maar waar?![]()
quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:12 schreef ShaoliN het volgende:
Hier ook maar even:
Net de film gezien, wel grappig. Nu ben ik zelf zeer slecht op de hoogte van de bijbel, maar ik blijf met de volgende vraag:Ik heb de film ook net gezien, vond hem erg goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik neem dus aan dat ik ergens een denkfout maak, maar waar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is wat ik eruit begrepen heb.Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
Mijn cijfer zou iets hoger zijn denk ik, edoch zal hij wel een prominent plaatsje krijgen in mijn DVD-collectiequote:Op vrijdag 19 mei 2006 00:48 schreef muhammad_ali het volgende:
Was zeker een goede film![]()
Niet het beste wat ik heb gezien. Maar vertelt het verhaal uit het boek goed.
7,5/10 naar mijn mening.
daar heb ik vanavond gezeten en me prima vermaakt. me ook 2x de tyfus geschrokken en ook weel erg geintrigeerd door het verhaal. goed vond ik de 'lardering' met 'historische' scenes die kracht gaven aan de historie.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:32 schreef snellejelle het volgende:
ik ga er maandag heen, VIP balkon in Tuschinksy, nooit erg![]()
quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:15 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Ik heb de film ook net gezien, vond hem erg goed.kloptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is wat ik eruit begrepen heb.![]()
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
OK, dat is jouw mening, ik heb een andere mening, net als vele miljoenen anderen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:59 schreef search64 het volgende:
[..]
Maar het is ook gewoon een heel slecht boek.....![]()
Ah, het argument van de aantallen. Heineken is nog steeds niet lekker, ook al wordt het nog zoveel verkocht.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:04 schreef Robar het volgende:
[..]
OK, dat is jouw mening, ik heb een andere mening, net als vele miljoenen anderen.
Het is en blijft fictie en ik denk dat critici nog weleens vergeten dat deze film/dit boek niet probeert de kijkers/lezers op een verkeerd spoor te zetten, maar gewoon een spannend verhaal probeert voor te schotelen.
Volgens mij is Heineken bij veel mensen juist niet lekker omdat veel mensen in Nederland roepen dat het niet lekker is.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:37 schreef search64 het volgende:
[..]
Ah, het argument van de aantallen. Heineken is nog steeds niet lekker, ook al wordt het nog zoveel verkocht.
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:37 schreef search64 het volgende:
[..]
Ah, het argument van de aantallen. Heineken isvind ik nog steeds niet lekker, ook al wordt het nog zoveel verkocht.
Wederom jouw mening toch?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:37 schreef search64 het volgende:
[..]
Ah, het argument van de aantallen. Heineken is nog steeds niet lekker, ook al wordt het nog zoveel verkocht.
precies, nog steeds geen goede argumenten waarom het boek dan zo slecht is. En daarnaast: het is en blijft een mening hequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |