abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 mei 2006 @ 18:30:16 #76
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_37958893
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:51 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ja. Er waren echt een paar shots waar ik bijna met walging naar 'm keek. Niet dat ik iets heb tegen dikke mensen, maar het paste gewoon niet bij de Langdon die ik in m'n hoofd had. En niet bij het beeld van Hanks van zeg 10 jaar geleden.
Ik vond in het vorige topic ook al dat hij er maar matig bijliep op de stills die toen beschikbaar waren. Hij zag er daar erg oud uit.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_37958918
Ik ga niet alles verklappen!
Er zitten een paar goede schrikmomenten in met Silas,(hoewel hij in het boek veel enger en gekker overkomt dan in de film! ) verder gaat de film lekker snel zonder dat je de verhaallijn uit het oog verliest. Wat ik erg stoer vond was dat er flashbacks werden gebruikt om lange stukken tekst interessant te houden. Ook was er geen sprake van een verhaallijn over een romance tussen Landon en Sohpie ( gelukkig!! ). Het enige jammere vond ik dat je niet echt mee kan denken met de raadsels, dat was bij het boek wel zo! Maar over het algemeen was ie helemaal leuk!
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
  donderdag 18 mei 2006 @ 18:35:36 #78
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37959044
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 18:30 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vond in het vorige topic ook al dat hij er maar matig bijliep op de stills die toen beschikbaar waren. Hij zag er daar erg oud uit.
Dan hebben jullie het boek toch echt niet goed gelezen. Langdon is wel degelijk een iets te dik en over de 50 mannetje
Float like a butterfly, sting like a bee
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:28:38 #79
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_37960607
Heb `m gisteren gezien en zo slecht als de kritieken vond ik `m in de verste verte niet.
Integendeel zelfs. Het eerste uur/ 1,5 uur is (op een paar hele kleine details na) harstikke trouw aan t boek. Het tweede gedeelte van de film is dat wat minder en wordt er wat meer geschrapt. Ook gaat t tempo wat omhoog, terwijl dat in het eerste uur al best hoog lag.
Wel is duidelijk te merken dat Ron Howard er vanuit gaat dat iedereen het boek heeft gelezen en alle details die daarin beschreven worden kent. Er zitten, in tegenstelling tot het boek, wat losse eindjes in het verhaal van de film. Het is inderdaad aan te raden eerst het boek te lezen, zodat je de film wat beter zult begrijpen.
Het acteerwerk is op sommige momenten wat houterig, maar over het algemeen is het erg in orde. Verder ziet de film er erg goed uit. Mooi gefilmd, de muziek past goed bij de stijl van de film en de flashbacks die in het boek voorkomen worden op vernuftige manier verwerkt, ze liggen op een goede manier in korte tijd dat wat je moet weten uit.
The Da Vinci Code zal waarschijnlijk niet de beste film van 2006 worden, maar slecht is ie allerminst. Waarschijnlijk zijn de algemen verwachtingen gewoon te hoog, maar in mijn mening is Howard er wel degelijk in geslaagd het boek op een passende manier naar het witte doek om te zetten.
Zeker een aanrader!

Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_37961486
Ik heb het boek niet gelezen noch de film gezien, maar je weet van tevoren dat de "critici" het niets "mogen" vinden. Het boek is als vermaak bedoeld en moet je niet met hoogdravende kost vergelijken en dat geldt ook voor deze film. Wat dat aangaat slaan critici veelvuldig de plank mis; films hoeven geen boodschap te hebben, het mag best alleen maar amusement zijn. Ongeacht wat de critici zeggen gaan mensen die het boek hebben gelezen er massaal heen.
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:58:19 #81
4180 Hare
Come fly with me!
pi_37961895
Heb hem zojuist ook gezien en kan niet zeggen dat ik onder de indruk was.
Eerste anderhalf uur zeer goede film. Spannender als de meeste films die ik het laatste jaar in de bios heb gezien. Erg interessant ook, de materie waar de film om draait. En zoals al gezegd, leuk gedaan met de flashbacks.

Ben nu eigenlijk wel een klein beetje benieuwd geworden naar of er nou nog enige kern van waarheid in dat verhaal van de erfgenaam zit. Maar ja, eerst maar eens wat meer lezen over de moord op JFK, stukken interessanter

Anyway, op filmtechnisch, acteer en muziekgebied voldoet de film gewoon aan de verwachtingen. Ziet er allemaal goed uit, acteerwerk is degelijk (wat is Audrey toch mooi, bijna net zo als haar naamgenoot ), maar de lokatisch zijn echt gaaf. Mooi in beeld gebracht allemaal. Bettany speelt echt een voortreffelijke bad guy, heerlijk creepy, zorgt ook voor de enige echte spannende momenten in de film.

Maar ja, kan iemand me aub even uitleggen wat er gebeurde met Teabing? Waarom? Waarom?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach ja, en de ontknoping was ook zo afgezaagd als de tering. Was totaal niet opzienbarend meer, en ook de 2e ontknoping was nou niet echt meer nodig geweest. Het was allemaal wel leuk geweest.

Nope, goede film, maar mist de kracht om echt iets geweldigs te zijn. Vond National Treasure leuker

Volgende week X-Men Daar kijk ik pas echt naar uit!!!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_37962962
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:58 schreef Hare het volgende:

Maar ja, kan iemand me aub even uitleggen wat er gebeurde met Teabing? Waarom? Waarom?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 18 mei 2006 @ 20:48:30 #83
4180 Hare
Come fly with me!
pi_37963778
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:26 schreef Slayage het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
Tweede deel van me vraag is me nu wel duidelijk, beetje doordenken hare
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_37964034
Is alweer een jaar terug, dat ik et boek heb gelezen. Hoe het allemaal nou zat kan ik me niet meer helder voor de geest halen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 18 mei 2006 @ 22:12:44 #85
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_37967920
Hier ook maar even:

Net de film gezien, wel grappig. Nu ben ik zelf zeer slecht op de hoogte van de bijbel, maar ik blijf met de volgende vraag:
SPOILER
Ik neem dus aan dat ik ergens een denkfout maak, maar waar?
pi_37971791
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:12 schreef ShaoliN het volgende:
Hier ook maar even:

Net de film gezien, wel grappig. Nu ben ik zelf zeer slecht op de hoogte van de bijbel, maar ik blijf met de volgende vraag:
SPOILER
Ik neem dus aan dat ik ergens een denkfout maak, maar waar?
Ik heb de film ook net gezien, vond hem erg goed.
SPOILER
Dit is wat ik eruit begrepen heb.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_37973501
Da Vinci Code - SPOILER topic

kijk, wat handig. kunnen julie ook zonder spoilertags verder gaan
pi_37974756
Ik vond de film super!
  vrijdag 19 mei 2006 @ 00:48:39 #89
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37975014
Was zeker een goede film

Niet het beste wat ik heb gezien. Maar vertelt het verhaal uit het boek goed.

7,5/10 naar mijn mening.
pi_37975074
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 00:48 schreef muhammad_ali het volgende:
Was zeker een goede film

Niet het beste wat ik heb gezien. Maar vertelt het verhaal uit het boek goed.

7,5/10 naar mijn mening.
Mijn cijfer zou iets hoger zijn denk ik, edoch zal hij wel een prominent plaatsje krijgen in mijn DVD-collectie

(ergens naast het boek waarschijnlijk)
  vrijdag 19 mei 2006 @ 01:11:38 #91
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_37975648
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:32 schreef snellejelle het volgende:
ik ga er maandag heen, VIP balkon in Tuschinksy, nooit erg
daar heb ik vanavond gezeten en me prima vermaakt. me ook 2x de tyfus geschrokken en ook weel erg geintrigeerd door het verhaal. goed vond ik de 'lardering' met 'historische' scenes die kracht gaven aan de historie.
maar ik denk wel dat als je het boek niet gelezen hebt, het toch vrij moeilijk te volgen is.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 01:12:45 #92
148917 Jay-Z
I Gots 99 probz..
pi_37975679
Boek niet gelezen, film net gezien. Ik snap de kritieken niet want ik vond em dope 14.gif
But a bitch aint one.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 09:47:22 #93
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_37979698
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:15 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Ik heb de film ook net gezien, vond hem erg goed.
SPOILER
Dit is wat ik eruit begrepen heb.
klopt
pi_37980209
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:59 schreef search64 het volgende:

[..]

Maar het is ook gewoon een heel slecht boek.....
OK, dat is jouw mening, ik heb een andere mening, net als vele miljoenen anderen.

Het is en blijft fictie en ik denk dat critici nog weleens vergeten dat deze film/dit boek niet probeert de kijkers/lezers op een verkeerd spoor te zetten, maar gewoon een spannend verhaal probeert voor te schotelen.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 10:37:36 #95
24054 search64
Avec le grande
pi_37981354
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 10:04 schreef Robar het volgende:

[..]

OK, dat is jouw mening, ik heb een andere mening, net als vele miljoenen anderen.

Het is en blijft fictie en ik denk dat critici nog weleens vergeten dat deze film/dit boek niet probeert de kijkers/lezers op een verkeerd spoor te zetten, maar gewoon een spannend verhaal probeert voor te schotelen.
Ah, het argument van de aantallen. Heineken is nog steeds niet lekker, ook al wordt het nog zoveel verkocht.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_37981796
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 10:37 schreef search64 het volgende:

[..]

Ah, het argument van de aantallen. Heineken is nog steeds niet lekker, ook al wordt het nog zoveel verkocht.
Volgens mij is Heineken bij veel mensen juist niet lekker omdat veel mensen in Nederland roepen dat het niet lekker is.

Anyways. De Da Vinci Code was het eerste boek dat ik las in tien jaar ofzo. Dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal, maar ik vond het een erg vermakelijk boek. Dus ja, wanneer is een boek goed? Het heeft mij in ieder geval goed in mijn grip gehad en ik had toen ik het uit had echt zoiets van "VEEEEEEEEEEEEET!".
pi_37981928
quote:

[..]

Ah, het argument van de aantallen. Heineken isvind ik nog steeds niet lekker, ook al wordt het nog zoveel verkocht.
pi_37982304
quote:

[..]

Wederom jouw mening toch?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 11:14:07 #99
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_37982610
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 11:04 schreef Robar het volgende:

[..]

Wederom jouw mening toch?
precies, nog steeds geen goede argumenten waarom het boek dan zo slecht is. En daarnaast: het is en blijft een mening he
  vrijdag 19 mei 2006 @ 11:14:10 #100
19840 Libris
Live from Singapore
pi_37982612
Even tussendoor, een anti DaVinci code flash filmpje in Singlish (Singapore English)
http://www.syfc.org.sg/events/dvc/cinema.html
pi_37985184
Ik vond het een goede film, 7/10. De sfeer in de film sprak me erg aan, mede door de mooie shots van de verschillende locaties waar de hoofdrolspelers zijn. Jammer alleen dat Tom Hanks niet helemaal overtuigend is als Langdon, het voornaamste wat hij doet is verbaasd kijken... Ik kan me wel voorstellen dat je zonder de achtergrondinformatie uit het boek de film af en toe moeilijk kan volgen. De uitleg die je krijgt is wel goed en mooi in beeld gebracht (het morphen van oude en nieuwe tijd is echt goed gedaan, net als het uitbeelden van gedachtes a la A Beautiful Mind), maar het is wel heel veel informatie en soms van het ene naar het andere onderwerp in korte tijd.

Silas kreeg in de zaal enkele mensen flink aan het schrikken, waardoor andere mensen juist weer erg moesten lachen om de kreten van verschrikte mensen

Al met al heb ik wel het idee dat er meer in de film had kunnen zitten. Maar hij is niet zo slecht als de meeste critici ons willen doen geloven. Mijn idee is dat mensen de film van tevoren al kut vonden en die mening ook niet meer wilden bijstellen.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:32:36 #102
149345 StunningCunt
So what you boring little cunt
pi_37985185
Het probleem met het boek (en met de film nog meer) , is dat de kijker zich slim voelt en denkt een waarheid te ontdekken.
De meeste mensen denken er echter over na, en gaan na wat ze geloven.
Maar nu met de film, zijn er veel "minder denkende" mensen (zo noem ik ze maar ff) die het boek niet hebben gelezen en na het zien van de film denken het wiel opnieuw te hebben uitgevonden.
Die roepen dadelijk weer van het geloof dit en dat....

Ikzeld geloof niet, maar ik laat me dus niet leiden door dit boek/film. Ik ben bang dat er veel mensen zijn die dit wel doen. Het is goed dat het boek aanzet tot nadenken, maar niet klakkeloos alles voor waarheid aannemen is een must.
A lapse of perception
pi_37985325
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:32 schreef StunningCunt het volgende:
Ikzeld geloof niet, maar ik laat me dus niet leiden door dit boek/film. Ik ben bang dat er veel mensen zijn die dit wel doen. Het is goed dat het boek aanzet tot nadenken, maar niet klakkeloos alles voor waarheid aannemen is een must.
Het is ook heel makkelijk de theorie uit het boek te geloven. Wat is aannemelijker: Jezus was getrouwd met een vrouw, verwekte een kind en werd gekruisigd. Dood. Of: Jezus was ongetrouwd, werd gekruisigd, stond na drie dagen weer op en ging op een wolk naar de hemel
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:38:27 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37985419
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:36 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Het is ook heel makkelijk de theorie uit het boek te geloven. Wat is aannemelijker: Jezus was getrouwd met een vrouw, verwekte een kind en werd gekruisigd. Dood. Of: Jezus was ongetrouwd, werd gekruisigd, stond na drie dagen weer op en ging op een wolk naar de hemel
Mag ik een helplijn?
De 50/50 Joker?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_37985486
Ik vond het een vermakelijke film. Maar het had van mij allemaal wel iets spectaculairder gemogen, en ik vind dat er niet echt chemistry is tussen de twee hoofdrolspelers. Je krijgt nooit het idee dat Langdon en Sophie elkaar echt mogen (en meer), terwijl dat volgens mij wel de bedoeling was. Maargoed, ik heb een leuke avond gehad en er bestaan veel slechtere films dan dit, dus ik ben tevreden
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:46:30 #106
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37985722
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:32 schreef StunningCunt het volgende:
Het probleem met het boek (en met de film nog meer) , is dat de kijker zich slim voelt en denkt een waarheid te ontdekken.
De meeste mensen denken er echter over na, en gaan na wat ze geloven.
Maar nu met de film, zijn er veel "minder denkende" mensen (zo noem ik ze maar ff) die het boek niet hebben gelezen en na het zien van de film denken het wiel opnieuw te hebben uitgevonden.
Die roepen dadelijk weer van het geloof dit en dat....

Ik zie het probleem niet... Laat die mensen geloven wat ze willen. Iedereen creëert zijn complot theorietjes op zijn tijd. En als je het niet can creëren, dan neem je ze gewoon over van anderen
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:59:59 #107
102952 Silentium
Gegarandeerd.
pi_37986191
Ik vond de rol van Leigh Teabing echt top vertolkt door Ian Mckellen
Slokkie bier
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:02:05 #108
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37986253
Ik vond de rol van Langdon ook wel geslaagd. Ik weet niet hoe jullie het boek hebben gelezen, maar in de engelse versie is Langdon toch een man rond de 50 niet echt dun en zeker geen avonturier.... Door het gehele boek is hij ook vaak verbaast....
pi_37986877
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:59 schreef Silentium het volgende:
Ik vond de rol van Leigh Teabing echt top vertolkt door Ian Mckellen
Ik ook, maar heb dan ook een zwak voor Mckellen
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:27:18 #110
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_37987005
Volgens Sony de beste openingsdag van een film ooit in Nedereland, en als ik zo de kritieken van de eerste kijkers hier zie denk ik dat het allemal wel eens mee kan gaan vallen. De kijkers beslissen toch of het een kaskraker of flop wordt niet de critici.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:41:24 #111
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37987413
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:27 schreef Chielus het volgende:
Volgens Sony de beste openingsdag van een film ooit in Nedereland, en als ik zo de kritieken van de eerste kijkers hier zie denk ik dat het allemal wel eens mee kan gaan vallen. De kijkers beslissen toch of het een kaskraker of flop wordt niet de critici.
Zo is dat
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:48:32 #112
27074 Dezz
The Dog
pi_37987648
Morgenavond ga ik 'm zien, yeah
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_37988858
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:27 schreef Chielus het volgende:
Het is ook klinklare onzin om deze film als een slecht geheel te beschouwen. Het verhaal waarop de film zich baseert leent zich prima voor een verfilming, maar voegt vrijwel niets toe aan een van de populairste boeken ooit.
Ik heb het boek vanwege het irritante bijna kinderlijke taalgebruik niet eens uitgelezen, maar vond de film wel heel erg te pruimen. Geen klassieker, maar best het kijken waard.

Wanneer mensen Dan Brown als een goed schrijver beschouwen, zullen diezelfden teleurgesteld worden door de film. Op het witte doek worden de tekortkomingen van zijn boek namelijk pijnlijk duidelijk. De lezers dienen daarom maar te accepteren dat van een matig verhaal over het algemeen geen briljante verfilming zal volgen.

Niet-lezers en filmliefhebbers zullen verder lang niet zo demonstratief over de film vallen als vele, in mijn ogen snobistische, recensenten.

Niet af laten schrikken; gewoon gaan zien.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 14:39:55 #114
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_37989263
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:09 schreef GoodNews het volgende:
Harrison Ford was een betere cast geweest ipv Tom Hanks.
Nou in Firewall is Harrison nu niet dat denderend. Naar mijn idee is hij een beetje passee
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 14:46:25 #115
45206 Pietverdriet
pi_37989471
De stemverdeling verteld het hele verhaal prachtig
http://imdb.com/title/tt0382625/ratings

Kijk ook naar de demografie van de mensen die stemmen.
pi_37990466
Audrey met lang haar .
pi_37990863
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:

Dat het buiten de VS hoger gewaardeerd wordt verbaasd met niets. Wel grappig dat tot nu toe vrouwen 18 <> 44 het een stuk hoger waarderen dan mannen (hoewel er minder gestemd hebben) en dat het < 18 en > 44 vrijwel gelijk ligt tussen de seksen.
pi_37991092
Geweldig bericht op het IDMB board:

Dan Brown is right now writing a novel that will follow up DVC titled "The Warhol Code". It will be about a detective finding out from Andy Warhol's paintings that Jesus and Judas were gay lovers that sticked cans of Campbell's soup up their asses, and that Jesus came back to earth on the 20th century and had an affair with Marylin Monroe. The film version will be directed by Pedro Almodovar and will star Heath Ledger as the detective and George Takei as his sidekick/lover and will have hardcore gay orgies at the end of the film with Catholic and Episcopalian priests. The soundtrack of the film will be composed by Elton John, Michael Jackson and recently discovered secret tracks from Freddy Mercury. It will beat Titanic's record at the box office with One trillion dollars and will win every Oscar the next year after the film, which the entire crew will use as dildos.

http://imdb.com/title/tt0382625/board/flat/43681635
  vrijdag 19 mei 2006 @ 15:54:53 #119
45206 Pietverdriet
pi_37991690
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 15:28 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Dat het buiten de VS hoger gewaardeerd wordt verbaasd met niets.
Hoezo?
quote:
Wel grappig dat tot nu toe vrouwen 18 <> 44 het een stuk hoger waarderen dan mannen (hoewel er minder gestemd hebben) en dat het < 18 en > 44 vrijwel gelijk ligt tussen de seksen.
Ja, en ook dat de top 1000 stemmers het echt ongelofelijk laag hebben gewaardeerd, en dat vrouwen de film duidelijk veel hoger waarderen dan mannen.
pi_37991793
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 15:35 schreef Frank-NL het volgende:

Dan Brown is right now writing a novel that will follow up DVC titled "The Warhol Code". It will be about a detective finding out from Andy Warhol's paintings that Jesus and Judas were gay lovers that sticked cans of Campbell's soup up their asses, and that Jesus came back to earth on the 20th century and had an affair with Marylin Monroe. The film version will be directed by Pedro Almodovar and will star Heath Ledger as the detective and George Takei as his sidekick/lover and will have hardcore gay orgies at the end of the film with Catholic and Episcopalian priests. The soundtrack of the film will be composed by Elton John, Michael Jackson and recently discovered secret tracks from Freddy Mercury. It will beat Titanic's record at the box office with One trillion dollars and will win every Oscar the next year after the film, which the entire crew will use as dildos.

-Rabia Al-Basri
pi_37991878
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoezo?
Omdat er daar volgens mij wat meer conservatieve Dan Brown haters wonen
quote:
Ja, en ook dat de top 1000 stemmers het echt ongelofelijk laag hebben gewaardeerd, en dat vrouwen de film duidelijk veel hoger waarderen dan mannen.
Top 1000 stemmers is waarschijnlijk net zo'n elitair groepje als de criticasters die in lachen uitbarstten in Cannes. Kan ik niet echt wakker van liggen.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:03:26 #122
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_37991924
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 15:35 schreef Frank-NL het volgende:

Is dat echt?
pi_37991975
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 16:03 schreef Frollo het volgende:

[..]

Is dat echt?
quote:
When is your next novel coming out?
Because my novels are so research-intensive, they take a couple of years to write. My next novel will be another Robert Langdon adventure (picking up, in fact, where The Da Vinci Code left off). Currently, there is no release date scheduled because the book is not yet near completion.
http://www.danbrown.com/meet_dan/faq.html
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:05:31 #124
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37991984
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoezo?
[..]

Maakt het uit? Ik vond de film goed
pi_37992037
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 16:01 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

[..]

Top 1000 stemmers is waarschijnlijk net zo'n elitair groepje als de criticasters die in lachen uitbarstten in Cannes. Kan ik niet echt wakker van liggen.
Ik kan me ook heel goed inbeelden wie er allemaal een 1 hebben gegeven
pi_37992101
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 16:07 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik kan me ook heel goed inbeelden wie er allemaal een 1 hebben gegeven
Zo'n redneck met een kloppende ader in zijn hals, om zich vervolgens na het uitbrengen van een 1 keihard te gaan kastijden.
pi_37992114
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 16:09 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Zo'n redneck met een kloppende ader in zijn hals, om zich vervolgens na het uitbrengen van een 1 keihard te gaan kastijden.
Zoiets zal het zijn ja
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:10:06 #128
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_37992139
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 14:27 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

De lezers dienen daarom maar te accepteren dat van een matig verhaal over het algemeen geen briljante verfilming zal volgen.
ja inderdaad....kloteboek...niks aan....maar ja, er zijn niet voor niets slechts 60.000.000 exemplaren van verkocht....
pi_37993727
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 16:10 schreef Backdoorman het volgende:

[..]

ja inderdaad....kloteboek...niks aan....maar ja, er zijn niet voor niets slechts 60.000.000 exemplaren van verkocht....
Ja want als er iets populair is, betekent dat meteen kwaliteit.

Zeker een Dan Brown fan?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 18:06:27 #130
149345 StunningCunt
So what you boring little cunt
pi_37995608
En wat zijn de matstaven voor kwaliteit in jouw ogen ?
Ben ik benieuwd naar
A lapse of perception
  vrijdag 19 mei 2006 @ 18:11:36 #131
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_37995716
Gisteren gezien. Een leuke, maar zeker ook een bloedmooie chasemovie. De dialogen vond ik interessant en helemaal niet te langdradig.

Ik snap alleen niet waar de hele ophef nu over gaat. Een gemiddelde sci-fi film heeft meer anti-geloofs uitingen dat deze film.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_37996832
De film is teleurstellend want er zijn teveel veranderingen ingebracht ten nadele van de film , dat deel met die cryptex om maar één voorbeeld te noemen. Komt totaal niet overeen met het boek. En zo ging het best wel vaak. Maar het meest bedroevende aan de film vond ik het einde in Schotland.
Maar ach , mierenneuken moet kunnen hè ?
Zo keek ik ook naar het acteren. Hoewel Tom Hanks en Ian McKellen twee topacteurs zijn werden ze volledig weggespeeld door Paul Bettany ( Silas ).
pi_37997628
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:

vrouwenfilm

ik krijg er steeds meer zin in
pi_38001502
Mja die wil ik zeker ook zien..
Salsa Española
  vrijdag 19 mei 2006 @ 21:55:00 #135
45206 Pietverdriet
pi_38001965
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 18:52 schreef BeamMeUpScotty het volgende:

Zo keek ik ook naar het acteren. Hoewel Tom Hanks en Ian McKellen twee topacteurs zijn werden ze volledig weggespeeld door Paul Bettany ( Silas ).
Persoonlijk kan ik Tom Hanks niet meer zien zonder dat er een chinees naar buiten wil. Gene Hackman kan je in 100 films zien zonder dat je het zat hebt, maar tom hanks... Die is altijd zo goodie two shoes, zo mickey mouse, je snakt naar donald duck dan..
  vrijdag 19 mei 2006 @ 21:56:09 #136
45206 Pietverdriet
pi_38001994
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 16:10 schreef Backdoorman het volgende:

[..]

Eet bij Jan, een miljoen kakkerlakken kunnen zich niet vergissen.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 21:59:05 #137
45206 Pietverdriet
pi_38002064
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 16:01 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

[..]
Ik denk dat dát wel meevalt, enig idee hoeveel conservatieve katholieken er in Duitsland, Frankrijk, Italie en Spanje wonen?
quote:
Fijn voor je, maar dat zegt meer over jouw filmsmaak dan over die van hun.
pi_38002786
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 18:06 schreef StunningCunt het volgende:
En wat zijn de matstaven voor kwaliteit in jouw ogen ?
Ben ik benieuwd naar
Ik vind het onzin om iets als kwaliteit te beschouwen omdat de halve wereld er bij zweert. De Telegraaf heeft hoge oplagen, maar dat vind ik ook geen kwaliteitskrant. Ik hanteer geen vaste maatstaven; ik ben realistisch.
pi_38004773
Ik ben naar de film geweest, ik vond het wel een mooie film.

Maar even wat anders:

Afgelopen woensdagavond waren er docu's op Discoverychannel, (The real DaVinci code volgens mij)
Weet iemand of die binnenkort herhaald worden?
Ik heb heel de gids uitgepluist (en die van volgende week)
En ik heb ook al op de Discoverysite gekeken... maar ik kan niks vinden...

Als iemand wat weet, gil dan even...
pi_38007059
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 21:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het enige wat het zegt is dat smaken verschillen, meer niet!

Oh ja en dat discussies over smaak uiteindelijk behoorlijk zinloos zijn
  zaterdag 20 mei 2006 @ 00:46:50 #141
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_38007235
Nou, dat boek leek me al extreem kut, en zo te horen is de film nog erger. Deze laat Ome IR dus aan zich voorbij gaan.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 02:47:18 #142
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38009143
Ik vond het wel een leuke film. Goede effecten gebruikt om dingen uit het verleden weer te geven en door het oplichten van bepaalde stukken uit schilderijen enzo werd het ook allemaal een stuk duidelijker.
Het acteerwerk was aardig. Ik ben geen Tom Hanks fan maar hij kan dit soort dingen best aardig. De vrouwlijke hoofdrol speelster was vooral erg knap
Tabbing was helemaal in zijn element en ook Silos vond ik erg goed gespeeld karakter.

verder vond ik de film op sommige momenten wel iets wat onduidelijk omdat er ff van de hak op de tak gesprongen werd voor mijn gevoel (ik heb het boek niet gelezen) maar over het algemeen was het allemaal heel goed te volgen. Alleen moet je wel je volle aandacht erbij houden om niets te missen want het gaat allemaal erg snel.

Waarschijnlijk niet de beste film van 2006 maar wel een erg goede. Vooral door de verhaallijn die gewoon erg interresant is. Het geeft je echt stof tot nadenken als je dit soort onderwerpen leuk vindt. Ik denk dat er ook wel een kern van waarheid in zit.
Het enige mindere vond ik het einde wat ik wel wat zwak vond. Het eerste gedeelte vond ik nog wel begrijpelijk maar het stuk dat er nog na kwam met Langdon vond ik iets wat overbodig. Dat hadden ze van mij wel op een andere manier mogen oplossen.

Oordeel: Als het onderwerp je enigzins kan boeien en je kan veel info in 1 keer verwerken is het een leuke film. De theorieen zijn goed uitgedacht maar het verhaal eromheen vind ik zelf soms wat mager.
Soms wordt er een beetje te licht gedaan over sommige stukken in het verhaal zodat je soms ff het idee hebt dat je iets gemist hebt. Op zich niet zo heel erg aangezien het geen grote problemen opleverd.
Het is mooi gefilmd en het acteerwerk is redelijk.
Het hoge cijfer wordt vooral behaald door de theorieen en de stof tot nadenken bij deze film. Niet zo zeer door het verhaal daarom heen.

Cijfer: 7.5/10
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_38018732
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 21:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Nou, dat weet ik niet. Misschien hoor ik wel bij die 1000

http://www.imdb.com/help/show_leaf?topvoters
  zaterdag 20 mei 2006 @ 19:07:27 #144
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_38023600
Veel verschillen in de verschillende reviews die ik heb gelezen. Wellicht vind men het ook makkelijker om een negatief beeld aan te nemen van de film omdat het zo gehyped en populair is. Ik ga in ieder geval morgen toch even kijken wat ik er zelf van vind.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_38028416
Ik ga hem morgen zien !
pi_38036900
Wat een pauper film zeg!!
Gelukkig zat er een interessant mannelijk persoon naast me....anders was ik echt in gevallen!
Totaal GEEN diepgang........

K*T-film!
  zondag 21 mei 2006 @ 01:38:34 #147
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_38037120
quote:
Op zondag 21 mei 2006 01:29 schreef miss.cutie4you het volgende:
Wat een pauper film zeg!!
Gelukkig zat er een interessant mannelijk persoon naast me....anders was ik echt in gevallen!
Totaal GEEN diepgang........

K*T-film!
volgens mij was de film 5 uur lang geworden als ze volgens het boek alles zouden uitpluizen.

Vond de film iig goed te doen, had ook niet verwacht dat de film beter zou zijn dan het boek
pi_38037288
quote:
Op zondag 21 mei 2006 01:38 schreef Paran0id het volgende:

[..]

volgens mij was de film 5 uur lang geworden als ze volgens het boek alles zouden uitpluizen.

Vond de film iig goed te doen, had ook niet verwacht dat de film beter zou zijn dan het boek
Doe mij dan maar 5 uur......en diepgang! Dammit,......
  zondag 21 mei 2006 @ 01:51:54 #149
1484 kastanova
Ah mên..
pi_38037405
Mên, stevig aan de koffie, met de vriendin afgesproken dat er niet gepraat werd, uitgeslapen...

Want oooeeeeh, het zou allemaal zoooo ingewikkeld zijn en je moest zoooooo goed opletten...

Tering wat een deceptie .
Raadsels/Mysteries van een dusdanig slap niveau waar zelfs de gemiddelde adventure gamer nog van moet huilen, dan is Indiana Jones nog van een hoger niveau... Oeeeeh, een anagram, geschreven door een man die er bij ligt als de Vitruvian man van Leonardo da Vinci.. En het anagram verwijst vervolgens ook naar Leonardo da Vinci! Briljant! Hoe kom je er op! Einstein! .

Acteerprestaties? Nou poeh hé, gedurende een film van 2,5 uur maar liefst 4 verschillende gezichtsuitdrukkingen van de hoofdrolspelers, fucking indrukwekkend man! Oscarmateriaal!
En de dialogen ook:
Vent: "Bladiebla...Vaticaan...Blabla...Ridders.....Yadayada...Nazaat van Jezus..."
Wijf: "Ah, tof, okidokie, maar wat gaan we eten?"
Nee echt, briljant...

Wordt de film dan nog gered door spectaculaire beelden? Wow, een eindscene met een groot bos op de achtergrond... SCHIT-TER-END!!! Of hé, een achtervolging van 50 meter die eindigt met een op-het-nippertje-ontsnapping door nog net voor een voorbijkomende vrachtwagen te rijden! VER-NIEUW-END!!! Wel nee joh, pleur er een paar kasteeltjes in, daar is het volk was wel van onder de indruk .

Oftewel, nee, ik vond er geen reet aan... En heb echt constant zitten wachten op een spectaculaire plotwending waardoor ik plotseling wél op zou moeten letten... Maar nee... Zelfs stomdronken met een waterpijp aan m'n lippen zou ik deze flutromannetjes-film nog geheel kunnen ontleden...

Conclusie; ik hoop toch echt dat de film níets met het boek te maken heeft, anders kan ik het lezende deel van de bevolking met zijn lovende kritieken echt niet meer serieus nemen...

Wil je een avonturenfilm met leukere raadseltjes, mysteries en actie, pak dan gewoon ff de dvd van National Treasure...
En wil je een goed geacteerde, niet slaapverwekkende film die handelt over de kerk en hoe die ten val gebracht zou kunnen worden, huur dan lekker Stigmata...

Maar laat deze film toch in godsnaam aan je voorbij gaan... .

[ Bericht 0% gewijzigd door kastanova op 21-05-2006 02:10:54 ]
I was an atheist until I realized I was God
pi_38037798
quote:
Op zondag 21 mei 2006 01:51 schreef kastanova het volgende:
Verhaal.
Wat had je dan verwacht? 't Is gewoon een film met lichte kost, die alleen door enorme josti's totaal niet te begrijpen is. Ik vind de film qua simpel vermaak redelijk te pruimen.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')