Wat dan?quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:40 schreef _The_General_ het volgende:
Ik heb mijn steun vanmorgen al via email aan haar kenbaar gemaakt! Ik kreeg een vriendelijke reactie terug![]()
Persoonlijk van haar?quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:40 schreef _The_General_ het volgende:
Ik heb mijn steun vanmorgen al via email aan haar kenbaar gemaakt! Ik kreeg een vriendelijke reactie terug![]()
quote:
quote:Van: Minister Verdonk <vragenaanministerverdonk@minjus.nl>
Verzonden: woensdag 17 mei 2006 10:47:39
Aan: ..................
Onderwerp: RE: steun
Postvak IN
Geachte heer ....,
Hartelijk dank voor uw e-mail en uw bemoedigende woorden. Ik ervaar die als
steun voor mijn werk.
Met vriendelijke groet,
M.C.F. Verdonk
hela, dit is de pro-threadquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:51 schreef schatje het volgende:
Weet je pas erg is? Een vrouw als Hirsi Ali puur binnen halen om electoraal gewin en om haar vervolgens te dumpen om dezelfe reden. Die heks van een Verdonk heeft alleen maar willen scoren.
![]()
![]()
![]()
Nee, het is pas zielig als je bij de PVDA zit en je daar je smoel niet mag opentrekken en dan maar overloopt naar de VVDquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:51 schreef schatje het volgende:
Weet je pas erg is? Een vrouw als Hirsi Ali puur binnen halen om electoraal gewin en om haar vervolgens te dumpen om dezelfe reden. Die heks van een Verdonk heeft alleen maar willen scoren.
![]()
![]()
![]()
Je bedoelt die trol uit het Oostblok?quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:54 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Ik steun Rita, alhoewel ik het niet met haar eens ben. Zonder Rita had ik met Taïda kunnen trouwen![]()
Wel moet ik Rita complimenteren met consequent beleid.
Ze had wel lekkere tieten.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:56 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Je bedoelt die trol uit het Oostblok?
quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:55 schreef Stuart het volgende:
Rita heeft eigenlijk pas écht karakter en zwicht niet voor het geouwehoer om haar heen![]()
zoietsquote:AHA mag blijven
AHA is geen Nederlander meer
AHA mag nog 6 weken
AHA mag tot september
ik ga het even onderzoeken
Wat een uit zijn verband gerukte opsomming van gebeurtenissen. Zo kun je zelfs de meest consequente persoon als een druiloor neerzetten.quote:
Hád ik kunnen doen ja.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:07 schreef Zendgemachtigde het volgende:
[..]
Je had ook het debat kunnen volgen ipv je info op Fok! te verzamelen.![]()
![]()
klopt, ook al wist ze het wel, dan heeft ze het recht om AHA alsnog het land uit te zetten.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:32 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik heb heel wat gemist vannacht geloof ik maaruh Als Ayaan illegaal dat paspoort heb moet ze hem inlveren en van mij part wisten 2500 VVDers er al jaren van ik hoorde het in Zembla pas en dus heeft Verdonk gelijk als ze Ayaan eruit gooit, hooguit beetje laat maarja beter laat dan nooit!!
Verdonk gooit Ayaan er helemaal niet uit.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:32 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik heb heel wat gemist vannacht geloof ik maaruh Als Ayaan illegaal dat paspoort heb moet ze hem inlveren en van mij part wisten 2500 VVDers er al jaren van ik hoorde het in Zembla pas en dus heeft Verdonk gelijk als ze Ayaan eruit gooit, hooguit beetje laat maarja beter laat dan nooit!!
Dat vind ik echt een gelegenheidsargument, als 'mevrouw Ayaan' eerder onder de loep was genomen door Verdonk dan was er ook verontwaardiging alom geweest. Immers toen Verdonk aantrad was 'mevrouw Ayaan' al lang kamerlid.quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:34 schreef Positive_Thinking het volgende:
- De feiten waren al veel langer bekend, dat Rita ze niet weet (wat ik bijna niet kan geloven) dan nog heb je IND. Waarom hebben die nooit verder onderzocht toen de zaken bekend waren?
Tsja, als je net zo slecht zinnen kunt interpreteren als veel kamerleden dan zet je misschien vraagtekens bij die uitspraken. Daarom zal ik ze even toelichten:quote:
Minister had dit gezegt voordat zij op de hoogte was van het arrest van de Hoge Raad. Toen dat haar bekend werd is ze gelijk van standpunt veranderd.quote:AHA mag blijven
Dat is een mogelijk voortvloeisel vanuit de jurisprudentie.quote:AHA is geen Nederlander meer
Is de beroepstermijn die staat om tegen een uitspraak inzake het afwijzen van een naturalisatieprocedure.quote:AHA mag nog 6 weken
Die heb ik nooit gehoord, waar heb je die uitspraak vandaan?quote:AHA mag tot september
Logisch, de kamer heeft daartoe een motie aangenomen en de minister moet deze dus uitvoeren. Bovendien heeft 'mevrouw Ayaan' beroep aangetekend tegen de uitspraak van de naturalisatiedienst zoals die nu op tafel ligt.quote:ik ga het even onderzoeken
ach, ze is wel rechtlijni. De kritiek zou zich eigenlijk moeten richten op mensen als Zalm. Die Hirsi Ali zou prominent in beeld en in de kamer hebben gezet terwijl ze hiervan op de hoogte waren. AHA kan ik niks kwalijk nemen, Verdonk ook niet zoveel.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:38 schreef FuifDuif het volgende:
Rita Verdonk heeft het de afgelopen nacht zwaar te verduren gehad. Velen, vooral ook hier op fok, hebben haar vernederd, op haar gespuugd, haar beticht van oplichting en achterlijkheid. Kortom, ze is tot aan de grond toe afgebrand. En dat allemaal omdat mensen elkaar als domme schapen nablaten.
Slechts een handjevol neemt het structureel voor haar op en onder hen begeef ik mij. Ik vind dat Rita Verdonk een positief topic verdient. Een topic waarin voorstanders van haar hun steunbetuiging kunnen uiten.
Bij deze.
Je hebt helemaal gelijk, ik word er bijna melancholiek van, heel veel mensen laten zich meevoeren door hypes, uitspraken, de pers het lijkt een onomkeerbare trend. Soms denk ik er heel sterk over SGP te stemmen, die zijn niet schreeuwerig, maar rustig, genuanceerd en netjes.quote:Op donderdag 18 mei 2006 00:40 schreef One_of_the_few het volgende:
de vvd is idd niet meer geloofwaardig. Ze krijgt niet mijn steun en al helemaal niet mijn stem, maar men slaat een beetje door in de reacties tegen haar. Beetje meer nuance, daar geef ik mijn steun aan.
Dan ben je net zo`n apathische kloothommel...quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:52 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat vind ik echt een gelegenheidsargument, als 'mevrouw Ayaan' eerder onder de loep was genomen door Verdonk dan was er ook verontwaardiging alom geweest. Immers toen Verdonk aantrad was 'mevrouw Ayaan' al lang kamerlid.
Hulde aan Rita Verdonken dat meen ik, ze heeft bij mij echt een goede beurt gemaakt.
Ja je profileert jezelf aardig.quote:Op donderdag 18 mei 2006 03:37 schreef motionknight het volgende:
[..]
Dan ben je net zo`n apathische kloothommel...
Een minister van Vreemdelingen zaken die niet op de hoogste is van het summum van ons recht op het gebied van vreemdelingen zaken? Vreemd..quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:59 schreef Steijn het volgende:
[..]
Tsja, als je net zo slecht zinnen kunt interpreteren als veel kamerleden dan zet je misschien vraagtekens bij die uitspraken. Daarom zal ik ze even toelichten:
[.AHA mag blijven.]
Minister had dit gezegt voordat zij op de hoogte was van het arrest van de Hoge Raad. Toen dat haar bekend werd is ze gelijk van standpunt veranderd.
Wat is het nou? Een mogelijk voortvloeisel? Een staand feit? Een constatering? Een voorlopig onderzoeksresultaat?quote:[.AHA is geen Nederlander meer.]
Dat is een mogelijk voortvloeisel vanuit de jurisprudentie.
Is dat zo? Is dat een staande beroepstermijn? Beroep waartegen trouwens? Tegen een kennelijke constatering door IND of Verdonk? Zoals de Tweede Kamer zich ook al afvroeg - waar kan je tegen in beroep gaan als het een kennelijk geconstateerd feit betreft?quote:[.AHA mag nog 6 weken.]
Is de beroepstermijn die staat om tegen een uitspraak inzake het afwijzen van een naturalisatieprocedure.
Kan je je Zalm herinneren? Die ooit van een aangenomen motie zei "Maar we voeren hem NIET uit".quote:[.ik ga het even onderzoeken.]
Logisch, de kamer heeft daartoe een motie aangenomen en de minister moet deze dus uitvoeren. Bovendien heeft 'mevrouw Ayaan' beroep aangetekend tegen de uitspraak van de naturalisatiedienst zoals die nu op tafel ligt.
Als verdonk nu eens niet zou liegen zou ze misschien wel weer mee mogen praten. Hoe vaak is dit nu al on-omstotelijk bewezen?quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:52 schreef sig000 het volgende:
In dit geval deed ze gewoon haar werk en de 2e kamer is ook netjes ingelicht na aanleiding van vragen door Dhr Nawijn.
Dat de 2e kamer velvolgens op de stoel van de rechter gaat zitten dat geeft meer 't niveau weer van onze volksvertegenwoordigers dan van Mevr Verdonk.
Idd er wordt nu net gedaan alsof heel Nederland al jaren op de hoogte was van de leugens van Ayaan, maar volgens mij is dat echt niet zo. Ik en de meeste mensen in mijn omgeving vonden die docu van Zembla iig wel degelijk nieuws. Terwijl ikzelf toch het nieuws altijd goed heb gevolgd. Kan me ook niet herinneren dat er enkele jaren geleden zoveel ophef over was in de kranten of op tv.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:32 schreef TJDoornbos het volgende:
Eensch. Verdonk hoezee!quote:Op donderdag 18 mei 2006 08:53 schreef Petra76 het volgende:
[..]
Idd er wordt nu net gedaan alsof heel Nederland al jaren op de hoogte was van de leugens van Ayaan, maar volgens mij is dat echt niet zo. Ik en de meeste mensen in mijn omgeving vonden die docu van Zembla iig wel degelijk nieuws. Terwijl ikzelf toch het nieuws altijd goed heb gevolgd. Kan me ook niet herinneren dat er enkele jaren geleden zoveel ophef over was in de kranten of op tv.
quote:Zembla vanavond
Actuele documentaire. Afl.: De tien geboden van Rita Verdonk. 'U krijgt wat u ziet. Ik doe wat ik zeg. Afspraak is afspraak', het is een steeds weer terugkerende belofte van kandidaat VVD-lijsttrekker Rita Verdonk. Een onderzoek naar wat er feitelijk terecht is gekomen van al die plannen van de minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie, waaruit blijkt dat zij zich niet aan haar afspraken houdt. Rita Verdonk gebruikt veel verbaal geweld maar boekt weinig concrete resultaten.
Bedankt voor deze tip. Ik ga zeker kijkenquote:Op donderdag 18 mei 2006 09:33 schreef Invictus_ het volgende:
Voor de fans:
[..]
Geniale timing van de Zembla redactie.
![]()
Het oogkleppen principe. Bij sommigen kan Verdonk gewoon geen kwaad doen, hoe hard zo ook haar best doetquote:Op donderdag 18 mei 2006 09:36 schreef ikwilgeencookies het volgende:
dat ayaan haar paspoort kwijtraakt, ok, maar waarom slikt iedereen het weer dat verdonk liegt?
Zo te zien heb je Rita V. inmiddels tot jouw messias verklaard zodat alles wat ze zegt voor jou 'de waarheid en niets dan de waarheid' is... Kan je nu alvast in WFL een Rita thread openen; dat dogma is namelijk al lang geleden publiekelijk ontkracht.quote:Op donderdag 18 mei 2006 09:41 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Bedankt voor deze tip. Ik ga zeker kijken. Maar zo te lezen zal Zembla tijdens de uitzending met veel leugens over Rita komen.
insinuatiesquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:51 schreef schatje het volgende:
Weet je wat pas erg is? Een vrouw als Hirsi Ali puur binnen halen om electoraal gewin en om haar vervolgens te dumpen om dezelfde reden. Die heks van een Verdonk heeft alleen maar willen scoren.
![]()
![]()
![]()
en zonder geldig paspoort/verblijfsvergunning moet je het land uit dus OOK Ayaan Magan, net als Taida en vele andere (onbekende) zonder goeie pappieren!quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:42 schreef sig000 het volgende:
[..]
Verdonk gooit Ayaan er helemaal niet uit.Er is een paspoort afgegeven op een een niet bestaand persoon en dat heeft ze na vaststelling aan Ayaan en de 2e kamer per brief medegedeeld.
AHuM hoeft niet weg, ze heeft nog een A-sttus die op een andere naam gezet mag worden omdat de leugens mbt die status verjaard zijn.quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:04 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
en zonder geldig paspoort/verblijfsvergunning moet je het land uit dus OOK Ayaan Magan, net als Taida en vele andere (onbekende) zonder goeie pappieren!
Ze houdt haar verblijfsvergunning op basis van haar permanente vluchtelingenstatus.quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:04 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
en zonder geldig paspoort/verblijfsvergunning moet je het land uit dus OOK Ayaan Magan, net als Taida en vele andere (onbekende) zonder goeie pappieren!
Ik mis het puntje dat Verdonk gelogen heeft over het feit dat ze pas na die TV rapportage op de hoogte zou zijn van de leugens van Hirsi Ali. Hirshi Ali heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze heeft gelogen. Het wordt in een boek van haar genoemd, ze gebruikt het in haar E-mailadres van de tweede kamer, het was tot in de top van de VVD al jaren bekend en De Winter heeft zelfs gezegd dat ie erbij was toen Hirshi Ali het in een telefoongesprek met Verdonk noemde.quote:Op donderdag 18 mei 2006 09:50 schreef Tique3 het volgende:
Een aantal feiten voor de mensen die het nog niet snappen:
-Ayaan Hirsi Ali heeft het nederlandschap verkregen
-Ayaan Hirsi Ali is geen somalisch burger meer
-Verdonk heeft geconstateerd dat zij waarschijnlijk gelogen heeft
-Ayaan Hirsi Ali heeft 6 weken om te bewijzen dat zij echt Ayaan Hirsi Ali heet, kan zij dit niet dan heeft zij ook nooit het nederlandschap verkregen en is zij nog somalische
-Ayaan Hirsi 'iets' heeft een A vluchtelingen status (een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd)
-Ayaan Hirsi Ali is zelf uit de kamer gestapt, ze had echter nog wel 6 weken in de kamer mogen blijven
-Om in de regering te mogen zitten heb je het nederlandschap nodig
-Op het moment dat blijkt dat Ayaan Hirsi Ali nooit het nederlandschap verkregen heeft moeten in principe alle beslissingen van de afgelopen regeringsperiode ongeldig worden verklaard aangezien er niet aan de eis is voldaan dat er 150 zetels bezet waren
-Rita Verdonk heeft niets anders gedaan dan de wet gevolgd
-Rita Verdonk heeft de situatie uitgelegd aan de kamer na het raadplegen van de voorzitter
-Een e-mail adres is geen identiteitsbewijs
Heb je ook punten waarop ze ongelijk had dan?quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:37 schreef Markman het volgende:
omdat Halsema in het debat buitenproportioneel tekeer ging tegen Verdonk.
Hoezo? Daar jubel jij toch ookquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:54 schreef FuifDuif het volgende:
Heel goed Saviour. Als je gal wil spuwen over Rita, gebruik daarvoor dan een van de vele andere topics over dit onderwerp!
Tsja, dat is waar men zich steeds achter probeert te verschuilen, maar ik heb in alle discussies op Fok! nog niemand gezien die mij heeft kunnen uitleggen wat er mis zou zijn geweest met Verdonk die AHA op de hoogte stelt van haar voorlopige vooralsnog-conclusie en tegen de pers en eenieder die het horen wil een mededeling doet uitgaan: 'we hebben contact met mevrouw AHA, wij hebben haar op de hoogte gesteld van onze voorlopige bevindingen, over een paar weken weten wij meer en hoort u meer'.quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:38 schreef Buddha_Monk het volgende:
stja, verdonk was hoe dan ook de lul geweest... ze kon het gewoon niet goed doen... als ze het anders had gedaan was het ook niet goed geweest...
quote:Op donderdag 18 mei 2006 08:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is niet dat ik Rita Verdonk steun in deze. Ik vind haar beleid belachelijk en onmenselijk. Maar de Kamer heeft zich in deze van haar slechtste kant laten zien, alleen omdat het om een mede-Kamerlid gaat. Dus in deze zaak ben ik het eens met Verdonk, maar alleen vanuit het principe 'regels zijn regels'.
Dat gelegenheids argument, zoals jij het wilt noemen, is onststaan door de werkwijze van de IND. Als De IND of Verdonk het eerder onder de loep had genomen zou er zeker verontwaardiging zijn geweest, daar ben ik het volledig met je eens. Maar dan had ik wel meer/volledig partij voor Verdonk gekozen in dat geval zo reeel ben ik dan ook wel.quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:52 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat vind ik echt een gelegenheidsargument, als 'mevrouw Ayaan' eerder onder de loep was genomen door Verdonk dan was er ook verontwaardiging alom geweest. Immers toen Verdonk aantrad was 'mevrouw Ayaan' al lang kamerlid.
Hulde aan Rita Verdonken dat meen ik, ze heeft bij mij echt een goede beurt gemaakt.
Wat is het nut van een minister die niet meer kan dan 'simpelweg de regels hanteren'? Er zijn machines die meer kunnen dan dat.quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:50 schreef DenniZZ het volgende:
Ik steun Verdonk ook in deze zaak. Ze hanteert simpelweg de regels.
Je vergist je. Als dit een links complot was, dan was er nooit een kamermeerderheid zo over Verdonk heen gevallen. Het feit dat zelfs de regeringsfracties zich zeer kritisch hebben uitgelaten over Verdonk geeft al aan dat hier veel meer aan de hand is. Bovendien moet de rol van Hirsi Ali in deze niet worden onderschat. Het zou mij niets verbazen als zij samen met een aantal medestanders zeer bewust dit offensief heeft ingezet met als doel om Verdonk te laten struikelen.quote:Verdonk heeft dus correct gehandeld, wat haar mijns inziens alleen maar respect moet opleveren. Ze heeft de juiste keuze gemaakt in deze lastige linkse valstrik handig opgezet door Zembla.
Bij mijn weten heeft Mevrouw Verdonk Ayaan niet binnen gehaald. Zelfde geldt voor het 'dumpen'.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:51 schreef schatje het volgende:
Weet je wat pas erg is? Een vrouw als Hirsi Ali puur binnen halen om electoraal gewin en om haar vervolgens te dumpen om dezelfde reden. Die heks van een Verdonk heeft alleen maar willen scoren.
![]()
![]()
![]()
super van die Verdonkquote:104 Teletekst do 18 mei
Topberaad in Torentje met Verdonk
` In Den Haag is minister Verdonk bij
het politieke beraad geroepen in het
Torentje van premier Balkenende.Normaal
overlegt de premier op donderdag alleen
met zijn twee vice-premiers.Bij het
beraad is ook de secretaris-generaal
van het ministerie van Justitie.
De aanleiding van de aanwezigheid van
Verdonk kan irritatie zijn over de
manier waarop zij zich gisteren uitliet
op een campagnebijeenkomst.Ze leek toen
afstand te nemen van de toezegging om
de zaak-Hirsi Ali te heroverwegen.
Verdonk viel in Hardenberg terug op de
stelling "regels zijn regels",en zei
dat ze weinig voor Hirsi Ali kan doen.
Precies. Leve de stompzinnige despotenquote:Op donderdag 18 mei 2006 13:33 schreef McCarthy het volgende:
[..]
super van die Verdonk
gewoon schijt hebben aan de kamer.![]()
Sjonge, wat een goed voorbeeld draag jij aanquote:Net zo cool al sdie Rimsfeld, die dacht ook geen seconde aan aftreden
ja meneer de voorzitter, het toontje waarop het gezegd wordt bevalt me nietquote:Op donderdag 18 mei 2006 10:37 schreef Markman het volgende:
omdat Halsema in het debat buitenproportioneel tekeer ging tegen Verdonk.
Niet alleen het toontje. Wat ze vertelde sloeg ook nergens op. Die e-mails bijvoorbeeld, net alsof ze dat hard kan makenquote:Op donderdag 18 mei 2006 13:35 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ja meneer de voorzitter, het toontje waarop het gezegd wordt bevalt me niet
fuck halsema. Als ik het voor het zeggen krijg in dit land komt er een enquette naar het falen van de multiculti samenleving en dan maak ik halsem tot kop van jut.
Maar ja, jij hebt het niet voor het zeggen, net waar, Mac.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:35 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ja meneer de voorzitter, het toontje waarop het gezegd wordt bevalt me niet
fuck halsema. Als ik het voor het zeggen krijg in dit land komt er een enquette naar het falen van de multiculti samenleving en dan maak ik halsem tot kop van jut.
was het niet zo dat 80% van de bevolking haar steunt.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:45 schreef FuifDuif het volgende:
Ik ben zeer blij om te zien dat dit topic laat zien dat er ook nog veel steun bestaat naar Rita toe. Het beeld wordt gelukkig weer wat recht getrokken na die achterlijke negatieve berichten in andere Rita topics.
nou ja zegquote:Op donderdag 18 mei 2006 13:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar ja, jij hebt het niet voor het zeggen, net waar, Mac..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |