abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37889999
quote:

In de zomer van 1992 ben ik naar Nederland gekomen. Ik wilde mijn leven in eigen hand nemen. Omdat ik me niet wil laten vangen in een toekomst die anderen voor mij uitstippelen.
Zoals velen heb ik gekozen voor de bescherming van de vrijheid. Die vrijheid heb ik hier gevonden. Hier heb ik de mogelijkheden gekregen en aangegrepen voor mijn strijd tegen religieuze terreur.

In de winter van 2003 ben ik lid van de Tweede Kamer geworden. Dat was op uitnodiging van de VVD. Mijn voorwaarde was dat ik woordvoerder emancipatie en integratie zou worden. Dat is gelukt, maar in de politiek gaat niets vanzelf. Want wat wilde ik in het parlement bereiken?

Allereerst wilde ik de ondergeschikte positie van migrantenvrouwen aan de orde stellen, en met name die van moslimvrouwen.
Ik wilde aandacht voor de cultuur en religie van etnische minderheden en niet alleen voor hun sociaal-economische omstandigheden.
Ten slotte wilde ik dat het tot de politici hier zou doordringen dat de islam op belangrijke punten onverenigbaar is met de liberale rechtstaat.

En nu mag ik mij afvragen: ben ik hierin geslaagd?
Politiek was voor mij een kwestie van vallen en opstaan. Soms was het frustrerend en ging mij het allemaal veel te langzaam. Maar dit weet ik zeker: op mijn manier heb ik bijgedragen aan de debatten. Over de islam, de bedreiging van de vrijheid van meningsuiting, de scheiding tussen kerk en staat, huiselijk geweld, eerwraak, vrouwenbesnijdenis, het dumpen van vrouwen in hun land van herkomst. Deze zorgwekkende onderwerpen zijn niet meer weg te denken uit Den Haag.
De maatregelen die het kabinet neemt geven mij voldoening. Veel illusies over de multiculturele samenleving zijn voorgoed verdwenen: we zijn veel realistischer en opener geworden in het debat.

Intussen zijn mijn ideeën ook in het buitenland doorgedrongen. De afgelopen jaren heb ik in Europa en Amerika veel lezingen gehouden en debatten gevoerd.
Ik moest een afweging gaan maken. Ga ik verder in de Nederlandse politiek of moet ik mijn standpunten in een internationale omgeving uitdragen? In het najaar van 2005 vertelde ik Gerrit Zalm en Jozias van Aartsen dat ik niet beschikbaar zou zijn voor de lijst van 2007.

Ik kies nu voor een internationaal podium, omdat ik wil bijdragen aan het grensoverschrijdende debat over de emancipatie van moslimvrouwen en de ingewikkelde relatie tussen de islam en het Westen.

Ik wil de VVD bedanken voor mijn jaren in het parlement. Dat deze partij mij heeft gevraagd en - belangrijker nog - het met me heeft uitgehouden, is niet vanzelfsprekend. In het bijzonder wil ik mijn waardering uitspreken voor mijn fractiegenoten.
Ik wil mijn collega’s in de kamer bedanken, voor hun steun, al waren de debatten soms vinnig en scherp. Femke, dank je wel. Dank ook aan die 30.758 mensen die hun stem toevertrouwden aan een nieuweling.

Nu zult u zeggen, waarom blijf ik niet tot aan de verkiezingen van volgend jaar? Waarom heb ik besloten om na bijna drieëneenhalf jaar mijn lidmaatschap van de kamer te beëindigen?

Sinds ik in het voorjaar van 2002 publiekelijk over de islam ben gaan spreken, zijn de bedreigingen begonnen. Al ruim voordat ik in de politiek ging, is mijn bewegingsvrijheid daardoor ernstig beperkt. Dat is na de moord op Theo van Gogh alleen maar erger geworden.

De directe aanleiding voor het beëindigen van mijn kamerlidmaatschap is dan ook dat ik voor het einde van de zomer uit mijn huis moet vertrekken. Op 27 april heeft het hof die uitspraak gedaan. Naar aanleiding van een klacht die mijn buren hebben ingediend - omdat zij zich in mijn buurt niet veilig voelen - heeft het Hof hen in het gelijk gesteld en mij vier maanden de tijd gegeven om mijn huis te verlaten.
Nu moet ik weer verhuizen, maar ook mijn nieuwe buren weten van de uitspraak van dit Hof.

Minister Donner is in beroep gegaan tegen deze uitspraak en ik ben hem daar erkentelijk voor: want hoe zal het anderen vergaan die worden bedreigd wanneer deze uitspraak overeind blijft? Aan mijn situatie verandert het niets: ik moet in afwachting van het beroep weer mijn koffers pakken.

Een andere aanleiding voor mijn vertrek vormt de discussie over het tv-programma De heilige Ayaan. Daarbij gaat het om twee kwesties: de onjuiste gegevens die ik heb verstrekt om erkend te worden als vluchteling en het verhaal over mijn uithuwelijking.

Over het feit dat ik met een onjuiste naam en geboortedatum, en met een onjuist vluchtverhaal, naar Nederland ben gekomen, ben ik altijd zeer open geweest. In 2002 heb ik op televisie de precieze toedracht rond mijn aankomst voor het eerst uit de doeken gedaan. Sindsdien heb ik het tientallen keren herhaald, in binnen- en buitenland, in kranten, op radio en televisie. In de persmap vindt u een selectie hiervan. Ik heb vele malen de naam van mijn vader genoemd, ik heb mijn geboortedatum gegeven.

Nu vraagt u zich wellicht af: Hoe heet ik?

Ik ben Ayaan,
de dochter van Hirsi,
die de zoon is van Magan,
de zoon van Isse,
de zoon van Guleid,
die de zoon was van Ali,
die de zoon was van Wai’ays,
die de zoon was van Muhammad,
van Ali, van Umar,
van het geslacht Osman, de zoon van Mahamud.
Ik ben van deze clan. Mijn oervader is Darod, die achthonderd jaar geleden vanuit Arabië naar Somalië kwam en de grote stam van de Darod stichtte. Ik ben een Darod, een Macherten, een Osman Mahamud, en een Magan.

Vorige week was er nog enige verwarring over mijn naam.
Hoe ik heet ?
U weet nu hoe ik heet.

Er schijnen juridische vragen te bestaan omtrent de rechtsgeldigheid van mijn naturalisatie. Minister Verdonk heeft een onderzoek gelast. Ik kan de juridische problematiek niet overzien, maar ik wil wel zeggen: Hoe vaak geven mensen op de vlucht uit angst andere namen op? Wanneer het gaat om louter onjuiste persoonsgegevens is het ontnemen van de nationaliteit, in alle gevallen, ik herhaal: alle gevallen, een buitenproportionele sanctie.

Dan het verhaal over de uithuwelijking. Het tv-programma van vorige week trekt mijn geloofwaardigheid in twijfel. De slotconclusie van de makers is dat het allemaal erg ingewikkeld is. Ik kan u zeggen: dat valt wel mee.

De stelling dat ik vrijwillig een huwelijk ben aangegaan en aanwezig ben geweest op de bruiloft, is eenvoudigweg volledig onwaar. Er komt een verre neef uit Canada. Hij vraagt mijn vader om een van zijn vijf dochters. Mijn vader wijst mij aan. Ik kan u verzekeren mijn vader neemt geen genoegen met een ‘nee’. Onderweg naar Canada heb ik van een tussenstop in Duitsland gebruik gemaakt om naar Nederland te gaan en hier asiel aan te vragen.
Dat is in alle eenvoud het verhaal. Niets meer. Niets minder.

Kortom.

Ik ben dertien jaar geleden naar Nederland gekomen om mijn leven in eigen hand te nemen, om me niet te laten vangen in een leven dat anderen voor me uitgestippeld hadden.
Echter.
Het is moeilijk om met zoveel dreiging en politiebescherming te leven.
Het is moeilijk om als volksvertegenwoordiger te werken als je geen huis hebt. Moeilijk, maar nog niet onmogelijk.
Het is onmogelijk geworden nu de minister een hard oordeel over mijn Nederlanderschap heeft geveld.
Dit stemt me treurig, want ik zou mijn mandaat als kamerlid graag tot september willen afmaken.

Ik ga weg, maar de vragen blijven. De vragen over de toekomst van de islam in ons land, over de onderdrukking van vrouwen in de islamitische cultuur en over de integratie van de vele moslims in het Westen. Het is zelfbedrog om te denken dat alles weer zal worden als vroeger: na elf september is de wereld veranderd.
Ik ga door met het stellen van ongemakkelijke vragen. De weerstanden die dat oproept, zijn voor iedereen duidelijk. Ik voel de plicht om anderen te helpen in vrijheid te leven, zoals anderen dat ook voelen voor mij. Dat ik aan die emancipatie kan bijdragen - of dat nu in Nederland is of in een ander land – stemt mij gelukkig.

Ik ben Ayaan, de dochter van Hirsi, die de zoon was van Magan.
Vandaag leg ik mijn lidmaatschap van de Tweede Kamer neer.
Ik ga Nederland verlaten.
Verdrietig en opgelucht zal ik opnieuw mijn koffers pakken.
Ik ga door.
pi_37890025
Stevige kritiek van Maxime
pi_37890042
Een politieke soap
Too old to Trick or Treat, too young to die
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:30:10 #4
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_37890052
Niemand verwacht dat ambtenaren iets snel doen. Dus waarom deze haast?
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:30:41 #5
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_37890077
Hier verder ja. Dat roze vest moet Rita uittrekken .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_37890078
nummering klopt niet Moet 12 zijn

Ayaan #12 Hirsi nogwat: verdonk vs de kamer
pi_37890094
Nee hoor, de vorige was 10 dus dit is 11
pi_37890099
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:30 schreef Falco het volgende:
Hier verder ja. Dat roze vest moet Rita uittrekken .
Ze zit nu al klem.
pi_37890107
Verdonk heeft dus correct gehandeld, in weerwil van smekende partijgenoten. Echter, ze is kort van geheugen met betrekking tot het telefoontje met HA. Ook de kennis binnen de VVD van het wankele verhaal van HA wordt op haar bordje gelegd. Wel fijn voor de VVD, Verdonk kan overal op afgerekend.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:31:31 #10
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37890109
Rita
pi_37890134
Heeft Verdonk al geantwoord op de vraag wanneer het onderzoek precies gestart is?
pi_37890137
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:30 schreef SCH het volgende:
Te laat - en geen opvolger van nr. 10
Tel te Topics maar. nr 10 moet 11 zijn.

Mag de TT hier dan #12 zijn?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:32:29 #13
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37890145
Goede OP trouwens. Heb haar hele speech nu pas voor 't eerst gezien.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 20:32:32 #14
22592 crew  Ole
pi_37890148
Ze komt toch niet goed over die Verdonk..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:33:07 #15
135281 Brahimov
pi_37890172
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:31 schreef okee6 het volgende:
Verdonk heeft dus correct gehandeld, in weerwil van smekende partijgenoten. Echter, ze is kort van geheugen met betrekking van het telefoontje met HA. Ook de kennis binnen de VVD van het wankele verhaal van HA wordt op haar bordje gelegd. Wel fijn voor de VVD, Verdonk kan overal op afgerekend.
Verdonk is nu al het ongeleide projectiel gebleken dat men -zij het later- verwachtte. Blind Ambition
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:33:31 #16
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37890185
die verdonk die gaat zometeen een zenuwinzinking krijgen
don't give me that fucking bullshit
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 20:33:51 #17
22592 crew  Ole
pi_37890198
Blijft recordtijd onderzoek..
pi_37890200
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:33 schreef haagse_elfje het volgende:
pi_37890205
Oja, en dan nog wat achtergrond informatie. Ik ken diegene die het IND onderzoek heeft verricht, en diegene heeft mij verteld dat er vrijwel helemaal geen gegevens waren. Wat een onzin.
En ik weet dat een hoop zullen denken dat ik uit mijn nek lul, maar ik weet beter.

En Verdonk heeft gelijk dat je niet je niet alle asielzoekers in je omgeving kunt gaan doorlichten. Ik denk ook niet dat de politiek dat wenselijk zou vinden.
pi_37890212
Die was raak, woutertje
pi_37890214
Ik vind dat zo leuk dat ze de voorzitter aanspreken en eigelijk niet rechtstreek tegen elkaar spreken
pi_37890215
Nederland slaat weer een lekker modderfiguur in het buitenland.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:34:32 #23
135281 Brahimov
pi_37890222
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:33 schreef haagse_elfje het volgende:
Ik zeg: tranen
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:34:44 #24
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37890232
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:24 schreef Brahimov het volgende:

[..]

Dan ken je de opvattingen over campagnevoeren van Kay v/d Linde niet
sterk.

je bedoeld het ''elke berichtgeving 'goed of slecht' hendig is voor de campagne van VVD?'

ik denk persoonlijk dat de VVD verdacht (te) veel in het nieuws is de laatste tijd, dat mensen al bijna het idee krijgen bij de verkiezing van lijsttrekkerschap tussen verdonk en rutte dat we het over een mogelijk premier hebben, de VVD forceerd zich inderdaad in Kay's model op de voorgrond, ik hoor en zie niks over andere partijen..
eenn beetje amerikaans achtige politiek dit.

zoals de VVD zich forceerd lijkt het me ook niet raar te denken dat verdonk dit uit politieke tactiek doet, want hoe meer de VVD in het nieuws is hoe beter natuurlijk, dan weet je tenminste waar je op moet stemmen bij de verkiezingen want over de rest weet je niks.

ik ben het overigens zeer eens dat hirsi het kabinet uit moest, liegen om een machtspositie licht even anders dan liegen om veilig te zijn, ze had zelf ook wel kunnen weten dat rellen in de politiek vijanden maakt zo simpel als met een nazi vlag op een hoge berg te gaan staan, dan begrijpen we allemaal wel dat ze het land niet inkwam uit nood maar om vanuit een onschendbare positie te kunnen ziften op moslims, jammer voor dr dat er niet zoiets bestaat als onschendbaarheid in de realiteit, take the blue pill bitch, and be gone.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_37890235
De opmerking van Gerrit Zalm vond ik prachtig, in zake de snelheid waarmee de IND kon handelen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:34:58 #26
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_37890237
Op Nawijn na, valt iedereen over haar... Aftreden dus...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:35:11 #27
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37890247
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:33 schreef SCH het volgende:

[..]

ik zie echt alle tekenen voorbij komen ik heb ook even mijn school boeken erbij gepakt, ik zet mijn geld op of een enorme zenuwinzinking straks of ze krijgt binnen nu en 3 maanden een CVA...

Verdonk
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:35:31 #28
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37890262
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:34 schreef Falco het volgende:
pi_37890282
Bos smeert het weer uit, dat is twee ... wie loog? HA of Verdonk
pi_37890295
Oei, ze gaat nu zeggen dat Ayaan laatst nog heeft gelogen
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 20:36:31 #31
22592 crew  Ole
pi_37890298
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:34 schreef SterkStaaltje het volgende:
Nederland slaat weer een lekker modderfiguur in het buitenland.
Er wordt ook veel aandacht besteed aan het onderwerp op CNN.
Komt over alsof ze het op zijn minst wat vreemd vinden.
pi_37890303
Verdonck is echt totaal ongeloofwaardig,....
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:36:54 #33
135281 Brahimov
pi_37890316
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:34 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

sterk.

je bedoeld het ''elke berichtgeving 'goed of slecht' hendig is voor de campagne van VVD?'

ik denk persoonlijk dat de VVD verdacht (te) veel in het nieuws is de laatste tijd, dat mensen al bijna het idee krijgen bij de verkiezing van lijsttrekkerschap tussen verdonk en rutte dat we het over een mogelijk premier hebben, de VVD forceerd zich inderdaad in Kay's model op de voorgrond, ik hoor en zie niks over andere partijen..
eenn beetje amerikaans achtige politiek dit.(...)
Zelfs m'n Volkskrant lijkt wel een VVD-orgaan
pi_37890321
Logisch dat Nawijn haar steunt, die stond als minister net zo te stuntelen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:37:21 #35
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37890333
die verdonk die voelt zich echt een dier die in het nauw wordt gedreven...

bos, die stippelt het wel mooi uit, ben absoluut geen fan van hem ik moet hem nu wel krediet geven...
pi_37890344
quote:
Waarom? Ze heeft gedaan wat ze moest doen. Die anderen zijn huilies
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:37:49 #37
135281 Brahimov
pi_37890348
Waterloo
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:37:54 #38
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37890353
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:37 schreef SCH het volgende:
Logisch dat Nawijn haar steunt, die stond als minister net zo te stuntelen.
Nawijn ziet nu gewoon zijn 10 minutes of fame
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 20:38:03 #39
22592 crew  Ole
pi_37890360
Ze maakt het Bos wel makkelijk..
pi_37890379
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:37 schreef doka het volgende:

[..]

Ze heeft iets gedaan wat ze had kunnen doen. Net als 20.000 andere mogelijkheden...
pi_37890389
quote:

[..]

ja, 3 jaar te laat.
pi_37890390
quote:

[..]

Waarom stottert ze dan zo?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:39:19 #43
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_37890414
Dit is toch te zielig om aan te zien. Verdonk lult zo slap en krijgt het echt niet recht. Zeker niet tegen uitstekende sprekers.
pi_37890423
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:38 schreef Mtijn het volgende:

[..]

ja, 3 jaar te laat.
Beter laat dan nooit
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:39:40 #45
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37890431
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:38 schreef SCH het volgende:

[..]

omdat ze weet dat ze het haasje is... ze weet dat ze gewoon nu echt big time heeft gefaald en het is niet de eerste keer dat ze voor zulke omstandigheden daar staat...
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:39:54 #46
135281 Brahimov
pi_37890439
En dat wil premier worden?
pi_37890440
quote:

[..]

Nee jij zou er relaxed bij staan als je een 2e kamer tegen je hebt
pi_37890444
Bos probeert rechtsongelijkheid los te peuteren.
Volgens mij ligt het niet bij de minister om onrechtmaige gevallen van naturalisatie te verdedigen.
AHA moet het besluit aanvechten, niet Verdonk.
pi_37890452
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:39 schreef doka het volgende:

[..]

Beter laat dan nooit
betekent niet direct dat het dan opeens goed is gemaakt.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:40:22 #50
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_37890456
Zullen we vast een topic openen 'Op wie stem jij bij de verkiezingen in juni?'
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:40:24 #51
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37890459
quote:
Vergeet de stilzwijgende steun van Groep Lazrak niet. Dat zijn al twee zetels. En het woord twee is langer dan het getal 148.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:40:31 #52
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37890465
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:39 schreef Nyrem het volgende:
Dit is toch te zielig om aan te zien. Verdonk lult zo slap en krijgt het echt niet recht. Zeker niet tegen uitstekende sprekers.
kan je zien wat voor modderfiguur ze eigenlijk is, want ze kan zich verbaal ook niet goed verdedigen....
pi_37890467
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:39 schreef doka het volgende:

[..]

Beter laat dan nooit
Helemaal waar, maar ze had t wel 3 jaar geleden moeten doen.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 20:40:45 #54
22592 crew  Ole
pi_37890476
Ze had toch beter op de uitspraak van de rechter kunnen wachten.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:41:14 #55
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37890491
Ze houdt haar rug recht. Bos schiet drie keer met scherp maar ze pareert goed en blijft overeind.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_37890493
Meneer Rutte, gefeliciteerd met uw Fractievoorzitterschap
pi_37890510
Nee dat is lekker, mag straks de minister alle asielaanvragen tot op de bodem gaan uitzoeken op bijzondere gevallen...
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:41:43 #58
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37890513
wat zou er nu dood verdonk haar hoofd schieten? soms wou ik dat ik kon gedachten lezen
pi_37890517
hoe heet deze kerel en van welke partij issie?
pi_37890526
o, de wit. Welke partij?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:42:06 #61
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37890527
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:41 schreef Mtijn het volgende:
ik wou het net zeggen...
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:42:08 #62
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_37890529
quote:

[..]

Misschien flitst Congo en/of die uitspraken van Rita over Iraanse homo's nog door haar hoofd heen
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:42:13 #63
135281 Brahimov
pi_37890532
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:41 schreef Mtijn het volgende:
Lijkt me duidelijk, ja
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 20:42:14 #64
22592 crew  Ole
pi_37890533
De Wit..
vast SGP of zo
pi_37890548
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:42:56 #66
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37890550
Rita die stottert omdat ze gewoon helemaal emotioneel denk ik nu aan de grond zit....
pi_37890551
Ik begin Verdonk steeds meer te mogen Ze houdt het prima uit tegen al die huilies. Ze zouden juist blij moeten zijn dat ze van een enorme financiele last zijn verlost.

Ze moet nog wel even zover gaan dat ze keihard het land wordt uitgezet, compleet met politie-escorte naar Schiphol.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:43:00 #68
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_37890554
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:42 schreef Ole het volgende:
De Wit..
vast SGP of zo
SP
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:43:05 #69
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_37890558
quote:
De Wit..
vast SGP of zo
-g

= SP
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:43:07 #70
29283 ChillyWilly
Bugger Off!!
pi_37890560
Toch vind ik dat Verdonk het niet eens zo slecht doet. Ten eerste staat zij in de spotlight met alle druk van dien. Ten tweede moet zij meteen antwoorden op vragen die anderen hebben kunnen voorbereiden.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:43:10 #71
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37890566
-edit- te laat
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:43:21 #72
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_37890572
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik begin Verdonk steeds meer te mogen Ze houdt het prima uit tegen al die huilies. Ze zouden juist blij moeten zijn dat ze van een enorme financiele last zijn verlost.

Ze moet nog wel even zover gaan dat ze keihard het land wordt uitgezet, compleet met politie-escorte naar Schiphol.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:43:31 #73
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37890582
van der laan
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 20:43:32 #74
22592 crew  Ole
pi_37890583
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:42 schreef haagse_elfje het volgende:
Rita die stottert omdat ze gewoon helemaal emotioneel denk ik nu aan de grond zit....
A gossie.. Ik heb ook echt medelijden met haar.
pi_37890594
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:40 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Vergeet de stilzwijgende steun van Groep Lazrak niet. Dat zijn al twee zetels. En het woord twee is langer dan het getal 148.
.
pi_37890599
quote:
De Wit..
vast SGP of zo
een letter te veel...SP dus
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:43:54 #77
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37890603
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:43 schreef Ole het volgende:

[..]

A gossie.. Ik heb ook echt medelijden met haar.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:44:04 #78
135281 Brahimov
pi_37890611
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:43 schreef ChillyWilly het volgende:
Toch vind ik dat Verdonk het niet eens zo slecht doet. Ten eerste staat zij in de spotlight met alle druk van dien. Ten tweede moet zij meteen antwoorden op vragen die anderen hebben kunnen voorbereiden.
Alsof ze zelf de Viva heeft zitten lezen, zojuist
pi_37890619
quote:
De Wit..
vast SGP of zo
sp
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 20:44:28 #80
22592 crew  Ole
pi_37890626
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:43 schreef Falco het volgende:

[..]

SP
Tikfoutje
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:44:32 #81
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37890628
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
ik stem op de Christenunie.

ik ben nieteens christen d:d;D!!11zwei

nee maar serieus, ik vind die partij goeie punten hebben al weet ik dat ze nooit verder dan waar ze zijn komen omdat ze het minst corrupt zijn.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:44:50 #82
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_37890640
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:43 schreef ChillyWilly het volgende:
Lol, ze is toch minister? Met alle verantwoordelijkheden van dien.
Geen puber die een spreekbeurt moet houden over de Grutto.
pi_37890645
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:43 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

een letter te veel...SP dus
Valt me opeens ook op, weinig verschip tussen de SP en SGP
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:45:05 #84
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37890649
Rita lijkt verdacht veel op een goa'uld uit sg-1

ze begint wel een btje in herhaling te vallen, ze moet echt een cursus goede verbale communicatie volgen...
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:45:22 #85
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37890658
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Kan niet. AHA kan altijd terugvallen op haar vluchtelingenstatus.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 20:45:23 #86
22592 crew  Ole
pi_37890659
Die was raak lousewies!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:45:45 #87
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37890677
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:42 schreef haagse_elfje het volgende:
echt? zal ik mn tv ook maar even aanzetten... momentjeee
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:45:49 #88
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_37890679
Treurig dat Rita bijzondere omstandigheden typeert als een schrijffoutje.
pi_37890680
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:44 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ik stem op de Christenunie.

ik ben nieteens christen d:d;D!!11zwei

nee maar serieus, ik vind die partij goeie punten hebben al weet ik dat ze nooit verder dan waar ze zijn komen omdat ze het minst corrupt zijn.
Goeie punten zoals ongelovigen de mond snoeren? God Bestaat Niet enzo.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:46:21 #90
127004 maril
Smeetsfan
pi_37890693
Zijn er trouwens wetvoorstellen van Ayaan door de kamer gekomen of op een tel erdoor gekomen?
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:46:22 #91
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37890694
lousewies u r my hero

AHA wou toch al pleitte gaan, Rita was te snel met haar conclusies
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 20:46:38 #92
22592 crew  Ole
pi_37890700
Rita haalt het einde van de week niet!
pi_37890702
Ze lijkt de koningin wel, gezien haar roze jasje...
pi_37890710
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:45 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

echt? zal ik mn tv ook maar even aanzetten... momentjeee
Ned3
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:46:51 #95
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_37890716
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:45 schreef haagse_elfje het volgende:
Rita lijkt verdacht veel op een goa'uld uit sg-1
Eerder op een Prior van de Ori
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:46:57 #96
135281 Brahimov
pi_37890721
Mooi, dit démasqué
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:47:17 #97
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37890737
kijk hij is van de SGP
pi_37890742
Zal wel weer een motie van wantrouwen komen die het toch niet haalt. Standaard. Volgens mij willen ze dat ze lijsttrekker wordt ofzo
pi_37890750
Van Der Vlies!!
pi_37890753
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:46 schreef maril het volgende:
Zijn er trouwens wetvoorstellen van Ayaan door de kamer gekomen of op een tel erdoor gekomen?
Ayaan maakte alleen maar filmpjes en was bezig te verstoppen. Die heeft nooit echt in de kamer gezeten
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 20:47:44 #101
22592 crew  Ole
pi_37890756
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:47 schreef haagse_elfje het volgende:
kijk hij is van de SGP
Dank je
pi_37890760
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:46 schreef Ole het volgende:
Rita haalt het einde van de week niet!
nope.

Zal kabinet gaan vallen, mocht rita wegvallen?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:48:00 #103
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37890766
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:46 schreef Nyrem het volgende:

[..]

check haar ogen die lichtte een btje wit op, of ligt dat aan mijn tv...

Voor een prior kan ze ook wel doorkomen
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:48:03 #104
29283 ChillyWilly
Bugger Off!!
pi_37890768
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:46 schreef haagse_elfje het volgende:
lousewies u r my hero
Je had Lousewies daarstraks afgemaakt zien worden door Bos en Halsema
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:48:19 #105
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_37890778
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:47 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik weer niet.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:48:34 #106
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_37890782
Lijst Rita Verdonk
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:48:48 #107
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37890797
quote:

[..]

nope.

vast niet, ze zijn veelste bang voor de verkiezingen die doen er alles aan om deze periode af te kunnen maken
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 20:48:58 #108
22592 crew  Ole
pi_37890806
quote:

[..]

nope.

Hoeft niet per se, maar het is natuurlijk al wel erg wankel dit kabinet.
pi_37890813
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:46 schreef Nyrem het volgende:

[..]

wanneer begint seizoen 10? en 3?

OT: Dus: Ayaan Hirshi Ali heeft wel nederlanderschap, maar Ayaan Hirshi Magan niet!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:49:52 #110
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_37890829
Kom op Rita, hou vol!
pi_37890830
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:47 schreef doka het volgende:

[..]

Ayaan maakte alleen maar filmpjes en was bezig te verstoppen. Die heeft nooit echt in de kamer gezeten
Ze heeft naar mijn mening niet erg veel bereikt. Ook niet echt discussie's ofzo die er zonder haar niet zouden komen.

Met de filmpjes heeft ze wat los gekregen.

Niet echt kosteneffectief voor de overheid vrees ik...
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 20:50:02 #112
22592 crew  Ole
pi_37890832
Die blonde pluk leidt af
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:50:22 #113
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_37890847
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:48 schreef Ole het volgende:

[..]

Hoeft niet per se, maar het is natuurlijk al wel erg wankel dit kabinet.
Best wel:

D'66 wil eigenlijk pleite om te redden wat er nog te redden valt;
CDA'rs willen zich graag anti-VVD gaan profileren ruim voor de volgende verkiezingen;
VVD: heeft nu een groot probleem
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:50:24 #114
127004 maril
Smeetsfan
pi_37890849
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:49 schreef Mtijn het volgende:

[..]

OT: Dus: Ayaan Hirshi Ali heeft wel nederlanderschap, maar Ayaan Hirshi Magan niet!
Dan blijft ze toch heten zoals ze heet, einde probleem
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:50:34 #115
135281 Brahimov
pi_37890861
Rouvoet is ook lekker bezig; het lijkt wel prijsschieten. Kinderen een kwartje
pi_37890873
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:50 schreef Ole het volgende:
Die blonde pluk leidt af
Slechtere kwaliteit stream nemen
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:51:13 #117
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_37890881
Rouvoet
pi_37890884
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:50 schreef Ole het volgende:
Die blonde pluk leidt af
Dat vind ik ook altijd. Als ze praat hoor ik nooit wat ze zegt. Ik zit alleen maar naar dat haar te kijken
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:51:22 #119
135281 Brahimov
pi_37890887
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:48 schreef haagse_elfje het volgende:

[..]

vast niet, ze zijn veelste bang voor de verkiezingen die doen er alles aan om deze periode af te kunnen maken
Ze kijken idd ook naar de peilingen
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 20:51:28 #120
22592 crew  Ole
pi_37890890
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:50 schreef Brahimov het volgende:
Ze is wel een mooi doelwit nu..
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:51:40 #121
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37890900
rouvoet maakt gehakt van haar
pi_37890910
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:50 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Best wel:

D'66 wil eigenlijk pleite om te redden wat er nog te redden valt;
CDA'rs willen zich graag anti-VVD gaan profileren ruim voor de volgende verkiezingen;
VVD: heeft nu een groot probleem
D66 (niet D'66!!! ) wil niet direct pleite. Ze willen alleen geen kabinetstandpunten steuenen waar ze echt niet mee eens zijn (naardermeer bv)
pi_37890914
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:50 schreef Brahimov het volgende:
Rouvoet maakt gebruik van zijn korting
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 20:52:14 #124
22592 crew  Ole
pi_37890931
Hoe vaak is dat artikel nu al niet voorgelezen!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:52:53 #126
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_37890952
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:51 schreef doka het volgende:

[..]

Dat vind ik ook altijd. Als ze praat hoor ik nooit wat ze zegt. Ik zit alleen maar naar dat haar te kijken
Ik naar dat roze vest
pi_37890955
Vooral Verdonk heeft een probleem. Het is geen ruzie tussen 2 kabinetspartijen oid. Dus de kans is niet groot dat ie valt.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 20:53:14 #128
22592 crew  Ole
pi_37890963
Ha, daar komt Nawijn!
pi_37890964
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:51 schreef haagse_elfje het volgende:
rouvoet maakt gehakt van haar

Als je Rouvoet tegen je hebt, heb je sowieso een probleem
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:53:17 #130
127004 maril
Smeetsfan
pi_37890966
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:51 schreef doka het volgende:

[..]

Vandaar dat je ze kunt hebben.
pi_37890975
ik haat rita maar ze heb gelijk
als het fatima uroeboeroe was geweest uit afrika zuid oost bijlmer had ze ook mogen vertrekken

ze heeft gelogen
aha bestaat niet en ahm heeft niets gekregen
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:53:41 #132
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37890982
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:46 schreef maril het volgende:
Je kan stellen dat heel het debat omtrent integratie en immigratie meer open is gevoerd en het beleid an sich wat minder vrijblijvend is geworden.
Er is meer aandacht voor de positie van allochtone vrouwen in samenhang met sociaal-culturele verschijnselen zoals religie gerelateerde fenomenen.
Daar heeft AHA een flink aandeel in gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 16-05-2006 23:08:07 ]
pi_37890992
De wit snapt het verschil tussen nietigheid en vernietigbaar blijkbaar niet.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:53:53 #134
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_37890997
Nou. D66 en CDA zitten er wel aan te trekken so to speak.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_37891000
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En maar in cirkeltjes blijven praten
Ja, heeft iemand de laatste 20 minuten nog iets nieuws gehoord? Waarom horen we niets over de 4 landen sinds dr 6e jaar die ze verzwegen heeft?
pi_37891003
Nawijn met een leuke grijns. Hij heeft er zin in!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:54:07 #137
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_37891005
Het erge is dat Rita Verdonk extremisten nu hun zin geeft: Ayaan Hirsi Ali gaat weg uit Nederland. Lekker handig als je juist minister van Integratie en vreemdelingenzaken bent .
pi_37891008
Goed zo wijssie.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:54:34 #139
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_37891018
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:49 schreef Mtijn het volgende:

[..]

this summer juli?
quote:
Juist, want nederlanders liegen niet
pi_37891026
Halsema heeft teveel vragen
pi_37891028
Direct al 'het gaat om een ander onderwerp!!'
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:54:54 #142
127004 maril
Smeetsfan
pi_37891035
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:53 schreef harrie1 het volgende:
als het fatima uroeboeroe was geweest uit afrika zuid oost bijlmer had ze ook mogen vertrekken

ze heeft gelogen
HW was het bij haar niet uitgekomen.
pi_37891038
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:53 schreef harrie1 het volgende:

ze heeft gelogen
pi_37891047
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En maar in cirkeltjes blijven praten
Inderdaad, deze discussie gaat werkelijk nergens over. Zelfs ik begrijp wat Verdonk uit probeert te leggen, maar elke vraag van elk persoon komt op hetzelfde argument van Verdonk neer. Vervolgens begint het gezeik weer over het feit of ze het nu eerder wist of niet.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:55:27 #145
29283 ChillyWilly
Bugger Off!!
pi_37891048
Dag Femke
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 20:55:30 #146
22592 crew  Ole
pi_37891051
Ik denk dat Rita liegt!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:55:46 #147
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_37891064
Rita zwamt duidelijk uit haar nek.. ze heeft mazzel dat wijsneus glas haar helpt...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_37891067
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:53 schreef doka het volgende:
[..]

Erg goed die man.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 20:55:51 #149
22592 crew  Ole
pi_37891068
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:55 schreef ChillyWilly het volgende:
Dag Femke
!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:56:02 #150
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_37891077
Femke
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:56:03 #151
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_37891078
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:51 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

D66 (niet D'66!!! ) wil niet direct pleite. Ze willen alleen geen kabinetstandpunten steuenen waar ze echt niet mee eens zijn (naardermeer bv)
Ja, dat is zeg maar on-the-record

Maar, als Pechtold daar straks the Man is...
pi_37891082
owww. wat is de voorzitter weer streng voor femke...
pi_37891084
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:54 schreef MrBadGuy het volgende:
Zoals gewoonlijk. Irritant mens
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:56:29 #154
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_37891097
Verhagen is somalisch clan-deskundige
pi_37891099
Nee, kerel, dat is GEEN bijzondere omstandigheid. Dat is een SMOESJE.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:56:33 #156
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37891100
verhagen: +1 scherp
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:56:35 #157
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_37891101
quote:

[..]

Rouwvoet roeleert
Ik ben opeens geen zwevende kiezer meer
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:56:37 #158
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891103
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:55 schreef Ole het volgende:
Ik denk dat Rita liegt!
eensch

die femke
pi_37891110
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:54 schreef MrBadGuy het volgende:
Halsema wordt zoals het een echte vrouw betaamt op haar minderwaardigheid gewezen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:57:01 #160
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_37891117
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:56 schreef doka het volgende:

[..]

Zoals gewoonlijk. Irritant mens
maar oh zo intelligent

en dat is toch wat telt
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:57:08 #161
127004 maril
Smeetsfan
pi_37891121
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:55 schreef Ole het volgende:
Ik denk dat Rita liegt!
Ze durft in ieder geval niet in de kamer zelf te kijken
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:57:10 #162
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_37891125
Femke liep mokkend weg
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:57:10 #163
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_37891126
Dit is beter dan menig amusementsprogramma op een avond. Er zouden elke dag zulke crisissen moeten zijn.
pi_37891129
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:54 schreef Falco het volgende:
Het erge is dat Rita Verdonk extremisten nu hun zin geeft: Ayaan Hirsi Ali gaat weg uit Nederland. Lekker handig als je juist minister van Integratie en vreemdelingenzaken bent .
Welnee man. Wat een onzin, AHA wordt helemaal niet het land uitgeflikkerd.
Ze behoudt haar A status en kan opnieuw genaturaliseerd worden. Niet zo dramatisch doen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:57:21 #165
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891136
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:56 schreef Youssef het volgende:

[..]

Halsema wordt zoals het een echte vrouw betaamt op haar minderwaardigheid gewezen.
pi_37891142
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:56 schreef teamlead het volgende:

[..]

Rouwvoet roeleert
Ik ben opeens geen zwevende kiezer meer
TL
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:57:45 #167
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891152
btje pietleuterig over die naam... tis wel een naam uit haar eigen familie..
pi_37891153
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:54 schreef Falco het volgende:
kom onder je steen vandaan
ahm was zekers al weggegaan

niets reisburo rita
gewoon op eigen kosten vertrekken
pi_37891156
Is Jan Marijnissen er niet?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:57:55 #170
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37891157
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:55 schreef Youssef het volgende:

[..]

Inderdaad, deze discussie gaat werkelijk nergens over. Zelfs ik begrijp wat Verdonk uit probeert te leggen, maar elke vraag van elk persoon komt op hetzelfde argument van Verdonk neer. Vervolgens begint het gezeik weer over het feit of ze het nu eerder wist of niet.
Dat ligt imo wel aan de vragensteller en niet aan de beantwoorder.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:58:02 #171
135281 Brahimov
pi_37891167
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:55 schreef Tirion het volgende:

[..]

Erg goed die man.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:58:02 #172
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_37891168
Toch kan ik me niet voorstellen dat de hoge raad alleen een verschrijving als "bijzondere omstandigheid" zou aanmerken
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:58:22 #173
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891178
AHA heeft toch zat geld anders zat ze niet bij de VVD
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:58:28 #174
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_37891181
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:57 schreef the_disheaver het volgende:
nee, die vond het blijkaar niet belangrijk genoeg Jan de Wit mag spelen vandaag
pi_37891183
quote:
Misschien gaat de wit over ehm... Waar gaat dit precies over?
pi_37891191
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:57 schreef Nyrem het volgende:

[..]

maar oh zo intelligent

en dat is toch wat telt
Ja, daar heb je wel gelijk in
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:58:41 #177
127004 maril
Smeetsfan
pi_37891198
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:56 schreef Youssef het volgende:

[..]

Onder welke steen kom jij vandaan
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:58:43 #178
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_37891200
Staat de positie van Verdonk nou echt aan een zijden draadje?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:58:57 #179
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891208
quote:
nope, de wit is er...

ik mis hem ook eigenlijk een btje
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:59:07 #180
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_37891215
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:57 schreef harrie1 het volgende:

[..]

kom onder je steen vandaan
ahm was zekers al weggegaan

niets reisburo rita
gewoon op eigen kosten vertrekken
Phf oke, voortijdig uit de Tweede Kamer dan .
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 20:59:10 #181
22592 crew  Ole
pi_37891218
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:58 schreef teamlead het volgende:
Toch kan ik me niet voorstellen dat de hoge raad alleen een verschrijving als "bijzondere omstandigheid" zou aanmerken
Er zullen veel asielzoekers uit motieven van veiligheid voor familie een andere naam opgeven.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:59:30 #182
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891234
ik denk dat verdonck zelf opstapt....
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:59:34 #183
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37891237
Wouter bos heeft een jurist in de arm genomen
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:59:37 #184
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_37891238
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:58 schreef Asskicker14 het volgende:
Verwacht ik niet.... Uiteindelijk zal de VVD haar geen pootje lichten

hoewel.. die de Vries is echt not amused... nog een paar van dat soort leden en Rita heeft een probleem
pi_37891252
Ja het maakt geen onderdeel uit van het arrest, maar het is wel de uitleg van een arrest...
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:00:01 #186
135281 Brahimov
pi_37891257
Komt Bos met Kalou aan. Niet slim
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 21:00:10 #187
22592 crew  Ole
pi_37891263
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:59 schreef haagse_elfje het volgende:
Dat had ze al veel eerder moeten doen. Ze geeft niet zo snel op hoor!
pi_37891266
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:58 schreef Asskicker14 het volgende:
Valt wel mee, denk ik
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:00:18 #189
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891271
wouter bos, denkt dat hij ff slim is...
pi_37891274
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:58 schreef teamlead het volgende:
Ze heeft ook andere voorbeelden gegeven, iets over bigamie, woonplaats e.d.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:00:28 #191
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_37891277
Toch is het wel mooi om te zien. Die gebroederlijkheid tussen alle partijen. Zie je niet zo vaak in de Tweede Kamer.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:00:37 #192
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891283
oooooeeehhh verdonk doet een btje arrogant
pi_37891290
Bos snapt het weer eens niet !!!
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:00:44 #194
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_37891291
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:00 schreef Brahimov het volgende:
Komt Bos met Kalou aan. Niet slim
hmz.. Rita is erg sterk in het herhalen, maar in het daadwerkelijk beantwoorden van de vraag van Bos is toch vrij lastig voor haar
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:00:48 #195
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37891294
quote:

pi_37891296
quote:
Neu, die lui blijven sowieso zitten.
Heeft Wilders trouwens geen motie van wantrouwen ingediend? Dat doet die kerel toch om de haverklap, nu dus zeker toch?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:00:50 #197
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_37891297
Verdonk is dom zeg, die snapt de vraag niet eens.
pi_37891301
Verdonk houd nog best goed stand eigenlijk.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:00:56 #199
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_37891302
quote:
Not on your life. Die is overtuigd van haar gelijk. En dat heeft ze ook. Als ze gaat, gaat ze door een motie, niet uit zichzelf.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:01:06 #200
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891310
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:00 schreef Asskicker14 het volgende:
Toch is het wel mooi om te zien. Die gebroederlijkheid tussen alle partijen. Zie je niet zo vaak in de Tweede Kamer.
in the UK gaan ze massaal op de vuist, dat mis ik hier wel een btje
pi_37891325
ik wordt gek van het gelul:
als er een vergelijkende situatie komt/is

nou die komt er nooit
een afrikaan die in de politiek zit en doodsbedrijgingen uit de hele wereld krijgt
want dan horen we weer appels met peren vergelijken
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:01:36 #202
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891326
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:00 schreef Mtijn het volgende:

[..]

Neu, die lui blijven sowieso zitten.
Heeft Wilders trouwens geen motie van wantrouwen ingediend? Dat doet die kerel toch om de haverklap, nu dus zeker toch?
vast wel....
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:01:40 #203
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_37891328
Verdonk antwoordt eigenlijk niet op vragen, zo herhaalt haar standpunt die ze vanaf het begin heeft ingenomen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:01:50 #204
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891335
gaan we weer met Kalou
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:01:56 #205
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37891342
wouter bos is net zo slim als de gemidelde politicus.

ze zitten iig allemaal gezellig bij hun eigen soort, tis soms net een openbare psychiatrische praatgroep.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:02:17 #206
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891349
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:01 schreef Asskicker14 het volgende:
Verdonk antwoordt eigenlijk niet op vragen, zo herhaalt haar standpunt die ze vanaf het begin heeft ingenomen.
ze herhaalt steeds dezelfde dingen.... valt mij ook al de hele tijd op
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:02:23 #207
135281 Brahimov
pi_37891355
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:01 schreef haagse_elfje het volgende:

[..]

in the UK gaan ze massaal op de vuist, dat mis ik hier wel een btje
Dan kijk je naar een ander Question Time dan ik. Je bedoelt Zuid Korea?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:02:34 #208
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37891359
quote:
dat is verdonk for you, ze kunnen net zo goed R2D2 neerzetten op haar spreekbank.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:02:34 #209
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_37891361
Toch kan ik me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat Rita een beetje overvallen is door haar ambtenaren.. haar argumenten zijn niet erg sterk.. vooral omdat zij de mogelijkheid heeft om af te wijken van eerdere besluiten. Zelfs als de oorspronkelijke naturalisatie niet rechtsgeldig zou zijn, heeft zij het recht om alsnog een geldige naturalisatie te regelen
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:02:44 #210
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_37891367
Verdonk is echt een 'paarse- krokodil- ambtenaar'.

Nee Verdonk, dat bedoelt BOS niet.../sigh
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:02:50 #211
135281 Brahimov
pi_37891372
quote:
Moet van Kay
pi_37891373
Wouter Bos
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:02:52 #213
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_37891375
Verdonk lult Bos eruit, logisch het is haar eigen terrein. Bos heeft zijn huiswerk niet gedaan.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:03:00 #214
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891378
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:01 schreef BaajGuardian het volgende:
wouter bos is net zo slim als de gemidelde politicus.

ze zitten iig allemaal gezellig bij hun eigen soort, tis soms net een openbare psychiatrische praatgroep.
PSYQ ligt daar om de hoek, kunnen ze allemaal ff langs voor een consult denk wel dat verdonk die straks nodig heeft
pi_37891382
Zijn die politici gek ofzo of snap ik het niet? Het document is gewoon niet meer rechtsgeldig. Wat kan Verdonk er nou aan doen?
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 21:03:19 #216
22592 crew  Ole
pi_37891395
Van Beek..
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:03:33 #217
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_37891402
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:02 schreef Brahimov het volgende:

[..]

Moet van Kay
Kay moet [censuur]

Zou Rita hetzelfde besluit nemen als blijkt dat Maxima zich "vergist" heeft tijdens haar aanvraag?
pi_37891408
partij?
edit: van die dude die er nu staat?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:03:50 #219
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_37891414
Van Beek neemt Verdonk onder vuur, gaat lekker bij de VVD.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 21:04:03 #220
22592 crew  Ole
pi_37891422
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:03 schreef teamlead het volgende:

[..]

Kay moet [censuur]

Zou Rita hetzelfde besluit nemen als blijkt dat Maxima zich "vergist" heeft tijdens haar aanvraag?

daar kon ook ineens een hoop!
pi_37891423
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:02 schreef Nyrem het volgende:
Verdonk is echt een 'paarse- krokodil- ambtenaar'.

Nee Verdonk, dat bedoelt BOS niet.../sigh
Hou eens op met haat zaaien en gif spuien.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:04:06 #222
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891425
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:02 schreef Brahimov het volgende:

[..]

Dan kijk je naar een ander Question Time dan ik. Je bedoelt Zuid Korea?
nope, vroegah in iedere geval gingen ze daar behoorlijk tekeer, de laatste denk ik is het ook wel kalmer geworden. Ze zijn in the UK meer "verbaal"
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:04:07 #223
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_37891426
Van Beek durft geen kritische vraag te stellen, lafaard.
pi_37891429
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:03 schreef Asskicker14 het volgende:
Van Beek neemt Verdonk onder vuur, gaat lekker bij de VVD.
Dank je
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:04:20 #225
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_37891436
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:03 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Zijn die politici gek ofzo of snap ik het niet? Het document is gewoon niet meer rechtsgeldig. Wat kan Verdonk er nou aan doen?
Zij kan er van af wijken

Bovendien wist ze dit al 3 jaar en sinds zaterdag kon ze opeens "niet anders". Da's op zijn minst vreemd
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:04:23 #226
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37891440
Verbeek vind ik een stuntelaar...
pi_37891444
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:03 schreef Mtijn het volgende:
partij?
VVD
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 21:04:35 #228
22592 crew  Ole
pi_37891446
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:03 schreef Mtijn het volgende:
partij?
Fractievoorzitter VVD!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:04:39 #229
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_37891447
Verbeek is ook vrij kritisch .
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:04:51 #230
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_37891454
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:04 schreef Ole het volgende:

[..]

daar kon ook ineens een hoop!
Nou. Bij het 'ontstaan van die fout' hebben ze zelf een handje in denk ik.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:05:13 #231
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891465
ze krijgt klappen van haar eigen partij
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:05:32 #232
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_37891477
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:02 schreef Asskicker14 het volgende:
Verdonk lult Bos eruit, logisch het is haar eigen terrein. Bos heeft zijn huiswerk niet gedaan.

Weet je wat Bos precies bedoelde, en snap je wel wat er gesuggereerd werd door Bos?

Het is juist erg triest, dat een minister zo erg tekort schiet op haar eigen vakgebied.
"ja voorzitter, ik ik..."
pi_37891478
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:04 schreef Ole het volgende:

[..]

Fractievoorzitter VVD!
Ik zit hier naar een slechte stream te kijken ja!
pi_37891482
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:04 schreef teamlead het volgende:

[..]

Zij kan er van af wijken

Bovendien wist ze dit al 3 jaar en sinds zaterdag kon ze opeens "niet anders". Da's op zijn minst vreemd
Ze meent dat ze daarvoor niet wist dat ze een andere naam had. En ze beweert ook dat ze er helemaal niet van af kan wijken. Tenminste, dat zei ze tegen Wouter Bos.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 21:05:45 #235
22592 crew  Ole
pi_37891488
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:04 schreef Falco het volgende:
Verbeek is ook vrij kritisch .
Dat was vanmiddag ook al duidelijk. Ook Zalm was nogal verbaasd over 'de snelheid van het onderzoek"
pi_37891494
De parlemetaire website http://www.parlement.com/9291000/biof/02411 is wel heel snel met het uitschrijven van Ayaan uit het bestand: de dag van aftreden is nog net eens om, het debat erover is nog bezig en er wordt nu al in de verleden tijd gesproken:
"Ayaan Hirsi Ali (1969) was van 30 januari 2003 tot en met 16 mei 2006 Tweede-Kamerlid van de VVD. Zij was eerder werkzaam bij de Wiardi Beckman Stichting, het wetenschappelijk bureau van de PvdA. Mevrouw Hirsi Ali is van Somalische afkomst. In de Kamer hield zij zich bezig met integratie- en emancipatiebeleid."
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:06:03 #237
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_37891498
Neven-effect: Rutte wordt lijsttrekker van de VVD.. Binnen een week zit hij op de stoel van Ayaan in de kamer... Rita heeft haar hand overspeeld
pi_37891499
quote:
Dat is omdat er telkens dezelfde vraag in een ander jasje wordt gestoken. Er bestaat een regeling waarin enkele voorwaarden zijn. Bos haalt voorwaarde 10 aan en Rouvoet weer voorwaarde 14 oid. Terwijl Verdonk keer op keer probeert te zeggen dat AHM nooit aan de regeling heeft voldaan waarna ze dus ook helemaal geen aanspraak kan maken op de voorwaarden.

Dat is zeg maar de cirkel waar men de afgelopen 3 kwartier in zit

Oh gauw luisteren Nawijn
pi_37891500
Nawijn
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:06:10 #240
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891502
Nawijn shut up
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:06:13 #241
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_37891503
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:05 schreef haagse_elfje het volgende:
ze krijgt klappen van haar eigen partij
Zalm, de eigenlijke leider van de partij
Van Beek, tijdelijke fractievoorzitter van de partij

uiten beiden felle kritiek op Verdonk.

Dit kan toch niet. Verdonk heeft het vertrouwen geschaad.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:06:29 #242
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_37891514
Hee daar hebben we Bassie
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:06:29 #243
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_37891515
NAWIJN!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:06:33 #244
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_37891518
Nawijn wordt in de hoek gezet
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:06:36 #245
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891519
top advocaten verhagen en bos

Nawijn je bent echt een enorme loser
pi_37891521
De voorzitter disst Nawijn
pi_37891527
Jeej! Nawijn doet grappig
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 21:06:46 #248
22592 crew  Ole
pi_37891529
Nawijn met oranje das
pi_37891531
Nawijn
pi_37891536
Haha, die voorzitter... wordt hij gecorrigeerd op zijn eigen suffe grap doet het op eens niet meer ter zake...
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:06:55 #251
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_37891541
Nawijn
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_37891542
Nawijn wordt ff geowned hoor.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:07:12 #253
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_37891554
Die Nawijn doet me altijd aan Bassie van Bassie en Adriaan denken.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:07:13 #254
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891555
ehm ehm ehm
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:07:14 #255
135281 Brahimov
pi_37891556
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:06 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Zalm, de eigenlijke leider van de partij
Van Beek, tijdelijke fractievoorzitter van de partij

uiten beiden felle kritiek op Verdonk.

Dit kan toch niet. Verdonk heeft het vertrouwen geschaad.
En da's niet de eerste keer
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:07:17 #256
12045 Dieptriest
Muziekkenner
pi_37891562
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:02 schreef teamlead het volgende:
Toch kan ik me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat Rita een beetje overvallen is door haar ambtenaren.. haar argumenten zijn niet erg sterk.. vooral omdat zij de mogelijkheid heeft om af te wijken van eerdere besluiten. Zelfs als de oorspronkelijke naturalisatie niet rechtsgeldig zou zijn, heeft zij het recht om alsnog een geldige naturalisatie te regelen
Precies, heb ook het idee dat een aantal top-ambtenaren haar in een bepaalde hoek hebben geadviseerd. Beetje het Yes Minister idee...
a.k.a. Sikko
pi_37891563
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:05 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Weet je wat Bos precies bedoelde, en snap je wel wat er gesuggereerd werd door Bos?
Ja, en hij zat volkomen fout. Ik snap best dat ik nogal bevoordeeld ben over Bos, maar hij werd er volledig uitgeluld. Sowieso was zijn opmerking over het commentaar bij een arrest van een PG lachwekkend
pi_37891565
Haha, Nawijn zegt eindelijk de waarheid. Zonde van mijn belastinggeld (en mijn tijd).

Vervelen die lui zich ofzo.

Naja weer eens wat anders dan een rel om een domino mus.
pi_37891567
Wat zijn nawijn wat niet goed was, maar toch gezegd moets worden?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:07:44 #260
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_37891579
Waarom blijven ze haar trouwen Hirsi Ali noemen Dat klopt toch niet volgens Rita?
pi_37891584
Wat een verschrikkelijke TROL is die ita. Als je als minister van je partijgenoot tot vier dagen terug niet weet dat zij heeft gelogen tijdens haar naturalisatie, wat voor minister ben je dan? Totaal ongeloofwaardig.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:08:03 #262
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_37891590
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:05 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Het is juist erg triest, dat een minister zo erg tekort schiet op haar eigen vakgebied.
"ja voorzitter, ik ik..."
Hij had gewoon de zaak Kalou er niet bij moeten halen, dat is appels met peren vergelijken.
pi_37891591
Zal ik nummer 12 alvast maken?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:08:07 #264
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_37891592
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:07 schreef nikk het volgende:

[..]

Ja, en hij zat volkomen fout. Ik snap best dat ik nogal bevoordeeld ben over Bos, maar hij werd er volledig uitgeluld. Sowieso was zijn opmerking over het commentaar bij een arrest van een PG lachwekkend
Argumenten bitte

Anders is je verhaal net zo sterk als dat Frau Rita.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:08:19 #265
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891600
Verdonk begint helemaal door te draaien..... hehehehehe
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:08:39 #266
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_37891618
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:07 schreef Dieptriest het volgende:

[..]

Precies, heb ook het idee dat een aantal top-ambtenaren haar in een bepaalde hoek hebben geadviseerd. Beetje het Yes Minister idee...
Zeker door haar gehakkel nu.. dat ben ik niet van Rita gewend..
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:08:42 #267
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_37891620
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:07 schreef oheng het volgende:
Haha, Nawijn zegt eindelijk de waarheid. Zonde van mijn belastinggeld (en mijn tijd).

Vervelen die lui zich ofzo.

Naja weer eens wat anders dan een rel om een domino mus.
Om de dominomus werden geen kamervragen gesteld.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:08:48 #268
135281 Brahimov
pi_37891626
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:08 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Hij had gewoon de zaak Kalou er niet bij moeten halen, dat is appels met peren vergelijken.
Precies. Hij dacht makkelijk te kunnen scoren (pun intended)
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:08:50 #269
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891628
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:07 schreef teamlead het volgende:
Waarom blijven ze haar trouwen Hirsi Ali noemen Dat klopt toch niet volgens Rita?
point well taken....
pi_37891630
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:07 schreef the_disheaver het volgende:
Wat zijn nawijn wat niet goed was, maar toch gezegd moets worden?
Que?
pi_37891631
Nawijn werd echt weggezet door Weisglas
pi_37891636
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:07 schreef eL. het volgende:
Die Nawijn doet me altijd aan Bassie van Bassie en Adriaan denken.
Hij doet mij altijd aan corky van life goed on denken .
ijs_beer fan!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:09:29 #273
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_37891652
Verdonk begint weer te stotteren, meneer de voorzitter..uhm..
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:09:31 #274
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891654
daar hebben we mevrouw halsema weer.....

die is lekker op dreef
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:09:32 #275
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_37891655
hey.. Femke stelt een nuttige vraag
pi_37891657
Verdonk 'eeeeeeeeeeeuhhhh'-t met de minuut meer! .

Maar wordt ayaan nou uitgetrapt of niet?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:09:41 #277
135281 Brahimov
pi_37891663
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:09 schreef NanKing het volgende:

[..]

Hij doet mij altijd aan corky van life goed on denken .
pi_37891666
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:08 schreef teamlead het volgende:

[..]

Zeker door haar gehakkel nu.. dat ben ik niet van Rita gewend..
Vind je het gek als je door iedereen onder vuur genomen wordt
pi_37891667
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:08 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Argumenten bitte

Verdonk heeft het al gezegd eigenlijk. Kalou art.10, AHA art. 14. Totaal andere kwestie.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:09:51 #280
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37891676
Verdonk: Ordnung muss sein!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:09:54 #281
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_37891677
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:08 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Nee hoor, dat ging over discretionaire bevoegdheid en beleid. Deed zeker ter zake en andere partijen (Verhagen o.a.) merkte dat ook op.
pi_37891678
Roze olifanten bestaan toch!
ijs_beer fan!
  Moderator / Miss SHO dinsdag 16 mei 2006 @ 21:09:58 #283
22592 crew  Ole
pi_37891680
Nu spreekt ze zichzelf toch tegen. Even gegevens aanpassen en klaar?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:10:03 #284
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891682
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:09 schreef Asskicker14 het volgende:
Verdonk begint weer te stotteren, meneer de voorzitter..uhm..
uhm uhm uhm komt niet veel meer uit....
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:10:05 #285
127004 maril
Smeetsfan
pi_37891683
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:09 schreef haagse_elfje het volgende:
daar hebben we mevrouw halsema weer.....

die is lekker op dreef
T was ook op haar verzoek dit debat.
pi_37891691
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:08 schreef SCH het volgende:
Nawijn werd echt weggezet door Weisglas
Eh... nee hoor, Nawijn houdt zich gewoon netjes aan de regels. Suffe grappen van Weisglas echter...

Oh god, zit ik ook Nawijn nog te verdedigen...
pi_37891696
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:09 schreef veldmuis het volgende:

Maar wordt ayaan nou uitgetrapt of niet?
Hallo! Nee, natuurlijk niet. Lees je even in
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:10:34 #288
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891703
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:10 schreef maril het volgende:

[..]

T was ook op haar verzoek dit debat.
i know

die heeft vandaag een top dag

go femke
pi_37891707
Go Femke Go
pi_37891708
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:08 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Argumenten bitte

Bos had zijn mond moeten houden over Kalou... Dat is een totaal andere zaak. Net zoals iedere keer Taida erbij wordt gesleept. Er zijn vrijwel geen overeenkomsten.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:10:43 #291
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_37891710
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:09 schreef nikk het volgende:

[..]

Verdonk heeft het al gezegd eigenlijk. Kalou art.10, AHA art. 14. Totaal andere kwestie.
Lol, nee dat het een andere wetsartikel verandert niet je vakgebied hoor. Of de zaak waarover het gaat: naturalisatie/nederlanderschap en beleid
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:10:48 #292
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_37891718
"Voorzitter, ik ga niet over het kamerlidmaatschap"

euh.. als Ayaan geen Nederlandse is, mag ze toch niet in de kamer? Zelfs Femke snapt dit
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:10:50 #293
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_37891719
Zie Dijksma knikken
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:10:52 #294
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37891723
GO FEMKE!!!!!!!!!!!!!!!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:10:53 #295
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_37891724
Zit Sharon Dijkstra aan die stoel vastgeroest ofzo?
pi_37891729
Goede zaak van haar
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:11:05 #297
135281 Brahimov
pi_37891730
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:10 schreef haagse_elfje het volgende:

[..]

i know

die heeft vandaag een top dag

go femke
pi_37891732
Femke toch, denk om je hart!
pi_37891734
Die Nawijn is al helemaal een rare schakel in het geheel.

Hij heeft het puur om electoraal gewin deze zaak aangekaart. Door zijn aandringen is hij weer even in de picture, en kan hij niet alleen AHA uitschakelen (die stemmen bij Nawijn zou kunnen kosten), maar kan hij mooi ook nog eventjes Verdonk en Wilders zwart maken (omdat die op een bepaalde manier voor Ayaan zijn, maar tegelijkertijd voor een streng asielbeleid). Drie electorale vliegen in 1 klap voor Nawijn dus. Wat zal ie toch genieten in dat bezemhok van 'm .
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:11:09 #301
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_37891737
Emailadres van Ayaan Hirsi Ali!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')