Wat is er precies onzin aan? Je tranen?quote:Op maandag 15 mei 2006 18:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
wat een onzin
als ze zich weer beschikbaar zou stellen voor de tweede kamer, zou ze zo weer gekozen worden
respect voor haar, respect
nee hoor, je hebt haar goed ingeschatquote:Op maandag 15 mei 2006 19:21 schreef SCH het volgende:
Triest dat ze juist voor die club kiest en Bush gaat adviseren.
Ik heb haar toch steeds te hoge ingeschat.
Interessant stukje tekst.quote:Op maandag 15 mei 2006 18:48 schreef Chet het volgende:
Toch klopt er niets helemaal met de carriére van Hirsi Ali. Net iets te voorspoedig allemaal. Een meesterzet van de CIA?
Aangenaam leesvoer:
Hoe een schoonmaakster de Somalische Jeanne d’Arc werd...
Ikl heb niet het gevoel dat ze voor homorechten opkwam. Ze heeft de situatie door haar polarisatie er neit beter op gemaakt.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:24 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
nee hoor, je hebt haar goed ingeschat
ze neemt het op voor vrouwenrechten, homorechten en stelt misstanden in de islam aan de kaak
dat had je goed gezien hoor
ze is inderdaad een held, die met vrees voor eigen leven tegen onrechtvaardigheid strijd
Over welke vrees heb jij het? Zal ik de zoveelste leugen van haar oprakelen?quote:Op maandag 15 mei 2006 19:24 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
nee hoor, je hebt haar goed ingeschat
ze neemt het op voor vrouwenrechten, homorechten en stelt misstanden in de islam aan de kaak
dat had je goed gezien hoor
ze is inderdaad een held, die met vrees voor eigen leven tegen onrechtvaardigheid strijd
ga jij zeker ontkennen dat er geen moslims zijn die haar willen vermoordenquote:Op maandag 15 mei 2006 19:28 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Over welke vrees heb jij het? Zal ik de zoveelste leugen van haar oprakelen?
Volgens het interview dat ze gaf aan het NRC kon ze wel naar de Tweede Kamer, maar had ze ervoor gekozen dat nog niet te doen: http://www.vvd.nl/index.aspx
Gezegd wordt dat uw parlementaire werk onmogelijk wordt gemaakt.
,,Dat is niet waar. Ik word niet ergens tegen mijn eigen wil vastgehouden. De dreigingsanalyse die voor mij is gemaakt is hoog. Zolang dat zo blijft, is een aantal manieren van bescherming mogelijk. Ik kies op dit moment voor deze oplossing: helemaal afgeschermd. Zo kan ik me bezinnen, tot rust komen en een boek schrijven.
,,Ik kan nú naar de Tweede Kamer, als ik wil. Maar dat gaat op een manier die voor mij zo onrustig is dat ik gekozen heb voor dit alternatief. Ik ken dit al. Vóór de moord op Van Gogh heb ik ook al onder dit soort abnormale omstandigheden gefunctioneerd. Toch is dit alles nu, na de moord op Theo, niet helemaal te vatten.
Gaat wat ver. De VVD heeft haar binnen gehaald omdat ze dachten in het toenmalige politieke klimaat dat ze stemmen zou trekken. En laten we eerlijk wezen dat deed ze ook. Maar dat doet iedereen die de islam op de korrel neemt.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:26 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Interessant stukje tekst.
Misschien een eye-opener voor een aantal hier?
Zoals ik altijd al zij, AHM was gewoon een marionet van VVD'ers en andere rechtse mensen die een spreekbuis nodig hadden om men voor het 'Islamtische gevaar' te waarschuwen en die religie ook nog eens te bashen. Ze wilden hun handen er zelf niet aan vuil maken, en bedreigingen aan eigen adres krijgen, wie wel? AHM was de uitkomst.
Dat risico heeft ze wel heel doelbewust gekomen door dat rare filmpje te maken. De dag voor de film op tv kwam zei ze al dat het haar ws. ernstig in de problemen zou brengen.Nou tel uit je winst.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:29 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ga jij zeker ontkennen dat er geen moslims zijn die haar willen vermoorden
Je vergeet Lazrakquote:Op maandag 15 mei 2006 19:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
nou.. dan wordt er tenminste weer gewerkt in de Tweede Kamer.
ja hoor,quote:Op maandag 15 mei 2006 19:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Ikl heb niet het gevoel dat ze voor homorechten opkwam. Ze heeft de situatie door haar polarisatie er neit beter op gemaakt.
Ze gaat nu wel werk doen wat haar ligt. Dat kamerwerk is een verkeerde beslissing geweest, dat kon ze niet en dat heeft ze verprutst.
Zou allemaal niet zo erg zijn geweest als ze niet dat mislukte rare filmpje had gemaakt waarmee ze haar 'vriend' indirect heeft vermoord en veel mensen schade heeft berokkend. Ik hoop dat mensen op haar inpraten en dat ze met die onzin stopt.
Ze heeft geprobeerd een soort martelaar te zijn. Gevolg is dat ze nu moet vluchten en dat ze de verkeerde mensen heeft ontmoet en nu in ultra-othodoxe kringen gaat werken waar ze ook niet lang zal blijven want die lui zijn pas echt eng.
Dat is wat ik zei. Wat gaat te ver?quote:Op maandag 15 mei 2006 19:29 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Gaat wat ver. De VVD heeft haar binnen gehaald omdat ze dachten in het toenmalige politieke klimaat dat ze stemmen zou trekken. En laten we eerlijk wezen dat deed ze ook. Maar dat doet iedereen die de islam op de korrel neemt.
Dat is niet waar - het hangt er nog wel even vanaf wat en hoe je het zegt.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:33 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ja hoor,
het probleem is dat iedereen die iets zegt over de islam per definitie polariserend is.. daar ligt het probleem
Klopt deels maar dan houd je daar rekening mee in plaats van door roeien en ruiten te gaan?quote:dus het probleem ligt in de islam die nooit een verlichting heeft ondergaan... in tegenstelling tot het christendom
Kritiek mag best maar dat is tegenwoordig een loos begrip. Dat onduidelijke filmpje is geen kritiek maar een doelbewuste provocatie.quote:je moet kritiek mogen uiten op de islam... en dat is nu niet mogelijk zonder bang te moeten zijn voor geweld
Inclusief zij zelf.quote:hirsi ali heeft dit maar weer eens bewezen.. hoe achtelijk sommige mensen zijn..
ja .. net zo als de strijd tegen apartheid...quote:Op maandag 15 mei 2006 19:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat risico heeft ze wel heel doelbewust gekomen door dat rare filmpje te maken. De dag voor de film op tv kwam zei ze al dat het haar ws. ernstig in de problemen zou brengen.Nou tel uit je winst.
Ik heb dozijnen meer respect voor andere voorvechters van vrouwenrechten binnen de islam die niet polariseren en niet zo intellectueel en voor eigen belang gaan maar echt werk verzetten.
Tssk! He-man, dát is pas een held.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:24 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet hetzelfde, wat een volslagen kolder. Je bent gewoon een islam-o-foob en je probeert je in allerlei bochten te wringen om dit te verhullen. Met argumenten hoe geweldig Ayaan zogenaamd is en allerlei eervolle bedoelingen die zij heeft.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:36 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ja .. net zo als de strijd tegen apartheid...
mensen hebben die strijd gestreden.. en wisten ook dat er blanken waren die met geweld zouden reageren
dat neemt niet weg dat die blanken die met geweld de apartheid in stand wilden houden.. fout waren
is precies hetzelfde
Heb ik nooit iets aan gevonden, ronduit verbijsterend dat er iemand voor vermoord is en een ander nu haar leven niet veilig is.quote:
Die vergelijking slaat echt als kut op dirk. De apartheid was een fout systeem.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:36 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ja .. net zo als de strijd tegen apartheid...
mensen hebben die strijd gestreden.. en wisten ook dat er blanken waren die met geweld zouden reageren
dat neemt niet weg dat die blanken die met geweld de apartheid in stand wilden houden.. fout waren
is precies hetzelfde
wat is er mis met vrouwenemancipatie?quote:Op maandag 15 mei 2006 19:39 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet hetzelfde, wat een volslagen kolder. Je bent gewoon een islam-o-foob en je probeert je in allerlei bochten te wringen om dit te verhullen. Met argumenten hoe geweldig Ayaan zogenaamd is en allerlei eervolle bedoelingen die zij heeft.
quote:Op maandag 15 mei 2006 19:36 schreef sigme het volgende:
Het is eeuwig sund voor Nederland maar ik kan Hirsi Ali geen ongelijk geven.
In Nederland houden we niet van intelligente, mooie, goedgebekte vrouwen. Die kotsen we uit. Hirsi Ali is jong en wereldburger genoeg om haar talenten niet hier in de modder te laten smoren.
over witruimte gesprokenquote:Op maandag 15 mei 2006 19:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Die vergelijking slaat echt als kut op dirk. De apartheid was een fout systeem.
Of vind jij de islam ook per definitie fout?
Jammer dat je zo weinig ingaat op mijn argumenten en een beetje one-liners met veel witruimte dropt.
Nee hoor maar ik heb liever oplossingen dan intellectueel geneuzel waarvan ze tevoren wist dat het alleen maar ellende zou veroorzaken.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:45 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
en het probleem ligt bij bange Nederlanders .. die hun democratische principes overboord gooien..
hier: Ayaan Hirsi # 4quote:
De manier waarop Ayaan hier het leven zuur is gemaakt, en de manier waarop ze uiteindelijk weg gewerkt is is het Horst Wessel Lied waardig.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:03 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Ik snap het niet...maar ik wil het graag begrijpen
Ja maar ze zit daar straks onder christenen die net zo over homo's en euthenasie denken als de strengste ayatholla'squote:Op maandag 15 mei 2006 18:54 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
dat klopt, ze gaat ook een film maken over de onderdrukking van de homo's in naam van de islam
het script is al klaar
welke ellende ?quote:Op maandag 15 mei 2006 19:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor maar ik heb liever oplossingen dan intellectueel geneuzel waarvan ze tevoren wist dat het alleen maar ellende zou veroorzaken.
quote:
Alsof die vrouwen haar en de VVD-ers ook maar een zak konden schelen. Ze zocht die vrouwen nooit op, flikker toch op man. Dat geloof je toch zelf niet. Ze heeft niets maar dan ook niets voor die vrouwen gedaan, ze spuugde op ze.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:48 schreef Godslasteraar het volgende:
En de verliezers zullen de islamitische vrouwen zijn, die zullen nu weer zoals voorheen in de vergetelheid verdwijnen.
Wat bazel je nou allemaal?quote:Op maandag 15 mei 2006 19:50 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
welke ellende ?
ze heeft veel moslims ontmaskerd en dwingt ze om keuzes te maken
je bent voor de democratie en onze grondrechten.. of niet
zo niet.. dat hoor je hier niet thuis
dat is juist een deel van de oplossing.. selectie aan de poort....
quote:Op maandag 15 mei 2006 19:21 schreef SCH het volgende:
Triest dat ze juist voor die club kiest en Bush gaat adviseren.
Ik heb haar toch steeds te hoge ingeschat.
dat is niet zo.. heb je haar werk in de tweede kamer wel gevolgt..quote:Op maandag 15 mei 2006 19:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Alsof die vrouwen haar en de VVD-ers ook maar een zak konden schelen. Ze zocht die vrouwen nooit op, flikker toch op man. Dat geloof je toch zelf niet. Ze heeft niets maar dan ook niets voor die vrouwen gedaan, ze spuugde op ze.
Je conclusie deel ik niet. The New World Order wil van Europa een Arabische kolonie maken. Ayaan Hirsi Ali was een pion en Theo van Gogh is geslachtofferd voor dat doel.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:26 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Interessant stukje tekst.
Misschien een eye-opener voor een aantal hier?
Zoals ik altijd al zij, AHM was gewoon een marionet van VVD'ers en andere rechtse mensen die een spreekbuis nodig hadden om men voor het 'Islamtische gevaar' te waarschuwen en die religie ook nog eens te bashen. Ze wilden hun handen er zelf niet aan vuil maken, en bedreigingen aan eigen adres krijgen, wie wel? AHM was de uitkomst.
Ik heb haar erg goed gevolgd ja. Ze wilde het gesprek met moslimvrouwen niet aan, ze praatte over hun ruggen heen. Als je met ze begaan bent en echt wat wilt veranderen dan zoek je ze op. Maar ze wilde liever naar banketten in de VS.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:53 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
dat is niet zo.. heb je haar werk in de tweede kamer wel gevolgt..
ze heeft de positie van vrouwen vaak aan de kaak gesteld
Klopt, dit is een grove generalisatiequote:Op maandag 15 mei 2006 19:45 schreef SCH het volgende:
[..]Dat is weer zo'n rare generalisatie. In Nederland..... alsof we allemaal hetzelfde denken.
De mensen liepen juist met haar weg maar ze heeft zoveel rare dingen gedaan dat het krediet een keer op is. Ze past ook veel beter in Amerika denk ik.
Volgens mij weet ze dat juist wél,en ze is flexibel en intelligent genoeg om 't te krijgen óókquote:Op maandag 15 mei 2006 19:53 schreef MrBadGuy het volgende:
Van sociaal-democraat naar liberaal naar zwaar conservatief in een paar jaar tijd...dat mens weet echt niet wat ze wil![]()
AHM 'strijdde' niet tegen extremistische moslims, ze 'strijdde' (bashde) de gehele moslim gemeenschap en behandelde ze als extremisten. Nuances zijn je vreemd?quote:Op maandag 15 mei 2006 19:45 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
wat is er mis met vrouwenemancipatie?
het ergert me.. dat mensen haar afvallen.. terwijl ze alleen woorden gebruik en geen geweld
en dat gewelddadige moslims .. tja.. dat moet wel kunnen zeker
-knip- blabla met veel enters -knip-
Ze was ook hysterisch maar dat terzijde.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Klopt, dit is een grove generalisatie.
Niettemin volgens mij wel een die hout snijdt. Uiteindelijk zijn er zóveel Nederlanders die om allerlei redenen afwijzend reageren op intelligente goedgebekte mooie vrouwen op invloedrijke posities dat dergelijke vrouwen niet lang dergelijke posities bekleden. Omdat er teveel zijn die zo een graag zien struikelen. Zie ook de breedte van het anti-Hirsi-Ali-front. Van links tot rechts en met de vreemdste argumenten. Van 'getraumatiseerde die tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen' tot 'polariseerdster en polarsatie is slecht' tot 'liegende buitenlandse'.
Het riekt mij allemaal, al járen naar 'hysteriseren'. Zo'n vrouw moet wel hysterisch zijn en als ze dat niet is is ze het ook.
Owja, hoe zou die Bush denk-tank daar achter staan, dat Ayaan met haar film op gaat komen voor homo's?quote:Op maandag 15 mei 2006 19:50 schreef SCH het volgende:
Ik vind het doodeng dat ze zich nu op homo's richt. Ik hoop echt dat die film niet uitkomt.
ze is vaak in gesprek gegaan.. alleen liepen sommige moslim vrouwen weg tijdens het gesprek.. omdat ze haar te kritisch vonden over de islamquote:Op maandag 15 mei 2006 19:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb haar erg goed gevolgd ja. Ze wilde het gesprek met moslimvrouwen niet aan, ze praatte over hun ruggen heen. Als je met ze begaan bent en echt wat wilt veranderen dan zoek je ze op. Maar ze wilde liever naar banketten in de VS.
Je kunt het ook met Ayaan oneens zijn zonder moslimextremisten te steunen. Maar je posts getuigen sowieso niet van gedegen kennis maar meer van na-praterij.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:57 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ze is vaak in gesprek gegaan.. alleen liepen sommige moslim vrouwen weg tijdens het gesprek.. omdat ze haar te kritisch vonden over de islam
ken je feiten
ps hoe kun jij als gay .. nou zo aan de verkeerde kant staan..en die moslimextremisten steunen.?![]()
Je kan het op verschillende manieren interpreteren.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:53 schreef Chet het volgende:
[..]
Je conclusie deel ik niet. The New World Order wil van Europa een Arabische kolonie maken. Ayaan Hirsi Ali was een pion en Theo van Gogh is geslachtofferd voor dat doel.
Nee dat is onzin. Je weet er duidelijk niet zoveel van. Ze ging nooit naar blijf van mijn lijf huizen en weigerde in gesprek te gaan als mensen haar tegen spraken. Zelden iemand zo hautain zien reageren op de mensen die ze zogenaamd zei te steunen.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:57 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ze is vaak in gesprek gegaan.. alleen liepen sommige moslim vrouwen weg tijdens het gesprek.. omdat ze haar te kritisch vonden over de islam
Rare conclusie jojoquote:ps hoe kun jij als gay .. nou zo aan de verkeerde kant staan..en die moslimextremisten steunen.?![]()
Daar ben ik ook benieuwd naar want ze hadden ook al problemen met Brokeback montainquote:Op maandag 15 mei 2006 19:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Owja, hoe zou die Bush denk-tank daar achter staan, dat Ayaan met haar film op gaat komen voor homo's?![]()
Ik moest lachenquote:Op maandag 15 mei 2006 19:57 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ken je feiten
ps hoe kun jij als gay .. nou zo aan de verkeerde kant staan..en die moslimextremisten steunen.?![]()
Man houd toch eens op met dat gezwets van je. Niemand van rechts Nederland komt op voor islamitische vrouwen. Het enige wat rechts Nederland al jaren doet is het hele land bang maken door te roepen hoe slecht en geweldadig de islam wel niet is en hoe superieur onze natuurlijk christelijke cultuur is. Daarbij duizenden kansarme marrokaantjes in Amsterdam west de handen van fundamentalisten in drijvende en het conflict nog verder op de spits te drijven.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:48 schreef Godslasteraar het volgende:
[
De manier waarop Ayaan hier het leven zuur is gemaakt, en de manier waarop ze uiteindelijk weg gewerkt is is het Horst Wessel Lied waardig.
En de verliezers zullen de islamitische vrouwen zijn, die zullen nu weer zoals voorheen in de vergetelheid verdwijnen.
Ik ben overigens ook benieuwd wanneer de zogenaamde sociaal democraten met een aktieplan komen om hier wat aan te doen: http://www.scp.nl/publicaties/persberichten/9037702511.shtml
Maar ik vrees dat dit bericht reeds in de vergetelheid is geraakt, als het al is opgemerkt.
Punt is natuurlijk dat ze helemaal niet opkomt voor homo's. Haar enige punt is dat ze tegen iets is. Tegen de islam. En dan zogenaamd tegen het extremisme maar dat is lariekoek als je haar werk goed leest.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Owja, hoe zou die Bush denk-tank daar achter staan, dat Ayaan met haar film op gaat komen voor homo's?![]()
lol lol lol. Ken jij je feiten, ze luisterde tijdens een NOVA uitzending duidelijk niet naar wat de vrouwen (die in de blijf van mijn lijf huis zaten)hadden te zeggen en werden daarom ook woedend op Ayaan. Ze is koppig en luistert nooit naar tegenargumenten, keer op keer weer. Als de vrouwen zeggen dat het aan hun man ligt die niet spoort, zegt Ayaan het te weten dat het aan de Islam ligt.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:57 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ken je feiten
Niets gedaan voor die vrouwen? Ayaan heeft dat probleem op de kaart gezet. En als de kritiek op Ayaan nou nog constructief was geweest waren er mischien nog wat resultaten behaald ook. Maar voordat je een probleem kunt oplossen zul je toch eerst moeten erkennen dat er een probleem ís, en vervolgens de oorzaak analyseren om vervolgens een voorstel te kunnen doen wat mischien de oplossing van het probleem zou kunnen zijn. Oftwel de werkmethode in elke baan van enig niveau.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Alsof die vrouwen haar en de VVD-ers ook maar een zak konden schelen. Ze zocht die vrouwen nooit op, flikker toch op man. Dat geloof je toch zelf niet. Ze heeft niets maar dan ook niets voor die vrouwen gedaan, ze spuugde op ze.
Het is de manier waarop het wordt gebracht.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:33 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ja hoor,
het probleem is dat iedereen die iets zegt over de islam per definitie polariserend is.. daar ligt het probleem
Tering, wat is dit allemaal waar en raak gezegdquote:Op maandag 15 mei 2006 20:00 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Man houd toch eens op met dat gezwets van je. Niemand van rechts Nederland komt op voor islamitische vrouwen. Het enige wat rechts Nederland al jaren doet is het hele land bang maken door te roepen hoe slecht en geweldadig de islam wel niet is en hoe superieur onze natuurlijk christelijke cultuur is. Daarbij duizenden kansarme marrokaantjes in Amsterdam west de handen van fundamentalisten in drijvende en het conflict nog verder op de spits te drijven.
Ik durf ook wel te beweren dat er nog nooit zoveel fundamentalisten erbij zijn gekomen sinds de afgelopen 5 jaar. Ik heb ook nog nooit zoveel vrouwen rond zien lopen met een hoofddoek en dat mag ook allemaal op het conto van types als Geert Wilders, mevrouw Hirshi ALi en geestverwanten als George Bush.
Als we iets hebben kunnen zien de afgelopen 5 jaar dan is het wel het failliet van het rechtse denken als gaat om het oplossen van grote conflicten in de wereld. Of het nou gaat om ideologische conflicten of om militaire conflicten.
Ech geloof me die baardmans in zijn grot in Afganistan had het niet beter kunnen treffen met die idiote rechtse populisten die momenteel in het westen aan de macht zijn.
ik ben ook doodsbang voor die extremistiche moslims..quote:Op maandag 15 mei 2006 19:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee dat is onzin. Je weet er duidelijk niet zoveel van. Ze ging nooit naar blijf van mijn lijf huizen en weigerde in gesprek te gaan als mensen haar tegen spraken. Zelden iemand zo hautain zien reageren op de mensen die ze zogenaamd zei te steunen.
[..]
Rare conclusie jojo
Maar ik ben inderdaad doodsbenauwd voor dit soort types die een zondebok zoeken. De volgende zondebok zijn wij.
Achja, velen begrjipen dit niet en willen het inderdaad maar al te graag aan de Islam wijten.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
lol lol lol. Ken jij je feiten, ze luisterde tijdens een NOVA uitzending duidelijk niet naar wat de vrouwen (die in de blijf van mijn lijf huis zaten)hadden te zeggen en werden daarom ook woedend op Ayaan. Ze is koppig en luistert nooit naar tegenargumenten, keer op keer weer. Als de vrouwen zeggen dat het aan hun man ligt die niet spoort, zegt Ayaan het te weten dat het aan de Islam ligt.
Alle 250?quote:Op maandag 15 mei 2006 20:03 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik ben ook doodsbang voor die extremistiche moslims..
quote:Op maandag 15 mei 2006 20:02 schreef schatje het volgende:
[..]
Het is de manier waarop het wordt gebracht.
[afbeelding]
Deze Franse dame lukt het wel om de doelgroep te bereiken. Zij weet de boodschap zo te brengen dat moslim vrouwen ook echt naar haar luisteren, het niet langer pikken en de straat op gaan om te demonstreren. Voor velen is zij hun held.
Die hebben allang hun fiat gegeven, anders wat het nu niet zo zeker dat ze zich daarbij zou voegen.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dit is de halve waarheid, er zijn vele Islamitische vrouwen die toen mevrouw Magan eenmaal bekent was maar al te graag een echte discussie met haar wilde voeren, inhoudelijk over Islam en de vrouw bijv, ze hebben haar gemaild etc, maar dit weigerde ze, zeker in latere tijden van haar carriere.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:57 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ken je feiten
Ze liepen kennelijk weg omdat ze haar niet geloofwaardig vonden en geen realistisch beeld gaf van de Islam. En dat is nou precies het probleem met mevrouw Ali. Zo wordt aanbeden door rechts conservatief Amerika. Ook rechts conservatief Europa heeft nog wel wat met haar. Maar ze wordt gehaat door moslims overal ter wereld. Ook islamitische vrouwen moeten haar niet. Dat zou je toch wel te denken moeten zetten of niet?quote:Op maandag 15 mei 2006 19:57 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ken je feiten
nee. het zijn er veel meerquote:
Ze kunnen er niets aan doen hoor, het allemaal de schuld van HAARquote:Op maandag 15 mei 2006 20:00 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Man houd toch eens op met dat gezwets van je. Niemand van rechts Nederland komt op voor islamitische vrouwen. Het enige wat rechts Nederland al jaren doet is het hele land bang maken door te roepen hoe slecht en geweldadig de islam wel niet is en hoe superieur onze natuurlijk christelijke cultuur is. Daarbij duizenden kansarme marrokaantjes in Amsterdam west de handen van fundamentalisten in drijvende en het conflict nog verder op de spits te drijven.
Ik snap ook wel dat ze het niet doet voor de homo's, net als haar eerste film niet voor de vrouwenrechten waren. Maar zo presenteert Ayaan het wel. Wat zou die denktank er van vinden dat ze een film maakt, waarvan zij zegt dat ie bedoelt is om homo's te steunen. Ik denk dat het voor die denk-tank een redelijke tweestrijd op kan leveren.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk dat ze helemaal niet opkomt voor homo's. Haar enige punt is dat ze tegen iets is. Tegen de islam. En dan zogenaamd tegen het extremisme maar dat is lariekoek als je haar werk goed leest.
quote:
(Rico)
Fuck Hirsi Ali pakistani
Dit is rico chemicalie
Ik ben aan zet, stuur een skud-raket
Naar die kankerslet
Je bent goedkoper dan een easyjet
2 maanden in nederland en meteen zo bijdehand
Kankerbitch, kankerhoer kankerstrontvlek
Ik sla je op je bek, breek je nek want je bent wat je denkt,
Je bent een excuus allochtoon
Doe is gewoon want ik weet waar of je woont.
Kankerhoer altijd op de loer met je dichtgenaaide snee bij de VVD, hey.
In de vorm van die kanker zalm motherfucker
Wat je praat als je niet weet hoe het gaat
Fuck CDA fuck VVD, Dit is DHC motherfucker.
Met Volkert van der G. want je bent wat je denkt
Ik breng die hard-rap hard-core gangstershit daar zorg ik voor je weet,
Bitch!
(chillogh)
Ben bezig met het voorbereiden van een liquidatie bomba aktie tegen Hirsi Ali,
Dat is mijn reactie voor de onrust die ze zaait
Op de televisie praten over integratie het heeft geen zin want je blijft een ziekelijke irritatie..
Voor jou vaginale complicatie bestaat geen vaccinatie, of ander medicijn
Je kan beter geen vijand van me zijn Den-haag is mn terrein
Kankerhuis neger steek je met een spies
Want je bent vies je verdiende loon je bent een allochtoon
Met een hoge toon met de flow van een autochtoon slet als een skelet op de bisiklet naar je kut kabinet
Automobilisten zien je nog maar net,
op het laatste moment omdat je fucking dun bent (rico)fucking dun bent (chillogh)fucking dun bent geel. aidspatient je was eerst een moslim nu ben je jood.
(Rico)
In zware nood in soumalie was je al blij met een stukje brood je kwam hier in een houten boot keek om je heen en genoot toen nederland je asiel aanbood want je kwam zogenaamd uit de goot je maakte pakistan nogg geeler dan die al was voor een vreemdelingenpas je bent de slet van het parlement kreeg van Zalm een sticker, die flikker want je was een goeie kontenlikker nu is er stront aan de knikker want je maakt me moe weet je wat ik doe ik splijt je in tweeén en dump je in één van de zeven zeeén.
(chillogh)
Ik weet dat je baalt dat je kut er is weggehaald dat je sterft omdat je geen orgasme meer krijgt wees maar niet getreurd je bent nu zelf aan de beurt voor een enkeltje terug naar het land van de zieke mug, land van de ongeremde sex waar 30 man slapen in een luxeflex je zit nu in een minderwaardigheidscomplex want je staat perplex wordt je niet relaxd door deze strakke tekst AdioSs! kanker heks!!! wuahwahahaha neuk rico
"foundations of freedom - limited government, private enterprise, vital cultural and political institutions, and a strong foreign policy and national defense."quote:Op maandag 15 mei 2006 19:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nee gelukkig ben jij verlicht en veel slimmer dan de restquote:Op maandag 15 mei 2006 20:06 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
nee. het zijn er veel meer
ik ben ook hier op het forum, nog maar weinig niet extreme molims tegen gekomen
voor mij is iedere moslims die hersi ali het zwijgen wil opleggen een extremistische moslim
omdat ze tegen onze rechtstaat zijn en onze grondwetten en beginselen
maar dat schijnt niemand te willen zien
Zeer hartelijk bedankt, ik had het niet allemaal gevolgd. Even net als jij Nietzsche /Zarathustra erbij gepakt. Zeer toepasselijk:quote:Op maandag 15 mei 2006 19:48 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
hier: Ayaan Hirsi # 4
en hier: Ayaan Hirsi # 4
[..]
je hoeft niet zo te slijmen hoor.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee gelukkig ben jij verlicht en veel slimmer dan de rest![]()
Dat is dus géén terzijdequote:
Klopt. Het een sluit het ander niet uit. Maar uiteindelijk is zo iemand niet lang op zo'n positie houdbaar - omdat de generalisatie klopt. Ondanks dat niet iedereen een hekel heeft aan intelligente goedgebekte mooie vrouwen op invloedrijke posities zijn er veel te veel die dat wel hebben. En die knagen net zolang totdat de stoel omvalt.quote:Ik vind je verhaal niet zo sterk. Het zijn allemaal argumenten die ook gelden voor het tegenovergestelde en waarom ze door zoveel anderen, van links tot rechts, zo bewierookt werd en met open armen en bijna kritiekloos ontvangen en omarmd.
Maar jij post zo weinig inhoudelijk lieverd.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:12 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
je hoeft niet zo te slijmen hoor.
ik heb al verkering
inhoudelijk reageren mag ook
Dus jij bedoelde het Horst Wiegel-Lied?quote:Op maandag 15 mei 2006 20:02 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Niets gedaan voor die vrouwen? Ayaan heeft dat probleem op de kaart gezet. En als de kritiek op
Overigens ben ik blij dat Ayaan hier nog levend weg komt, zeker nu Wiegel zich ermee ging bemoeien. Vrouwen in zijn omgeving schijnen nogal eens op ongelukkige wijze aan hun einde te komen.
Op wat voor eiland leef jij? Nederland is onderdeel van een "global community". Fundamentalisten zien het als een heilige taak om criticasters van de Islam de mond te snoeren. Dit is weer een stap in de goede richting in hun ogen. Maar ja, dat wisten ze van te voren, dat die slapjanussen hier zo overstag zouden gaan.quote:
nee. Dat zeg ik juist nietquote:Op maandag 15 mei 2006 20:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar jij post zo weinig inhoudelijk lieverd.
Je roept voortdurend dat als je het niet helemaal met AHA eens bent, je direct moslim-extremisme steunt. Dat is zo'n dooddoener, wat wil je dan nog?
Verder zeg je dat ze met die vrouwen in gesprek gaat, wat pertinent niet waar is. Etc. etc.
En ik heb ook al verkering hoor![]()
quote:Op maandag 15 mei 2006 20:02 schreef Godslasteraar het volgende:
Overigens ben ik blij dat Ayaan hier nog levend weg komt, zeker nu Wiegel zich ermee ging bemoeien. Vrouwen in zijn omgeving schijnen nogal eens op ongelukkige wijze aan hun einde te komen.
Hmmm ... dat typische valt toch wel mee.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:16 schreef MrBean het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Christina_Hoff_Sommers
Deze mevrouw zit ook in die denktank.
Een feministe met een conservatieve touch, die juist daarom anti-feministe wordt genoemd. Ze is een luis in de pels van de mainstream Amerikaanse feministen.
Toch typisch dat juist Ayaan straks samenwerkt met deze vrouw.
Ja , soms ben ik het echt helemaal eens met je. Maar Ayaan heeft hier toch nooit iets voor gedaan??quote:Op maandag 15 mei 2006 19:48 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ik ben overigens ook benieuwd wanneer de zogenaamde sociaal democraten met een aktieplan komen om hier wat aan te doen: http://www.scp.nl/publicaties/persberichten/9037702511.shtml
Maar ik vrees dat dit bericht reeds in de vergetelheid is geraakt, als het al is opgemerkt.
Heb ik het over rechts? Waar ik zolangzamerhand niet goed van wordt is die onwaarschijnlijke scheinheiligheid van aldie zogenaamde linkse wereldverbeteraars en sociaal democraten die in werkelijkeheid alleen maar poseren en doen alsof.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:00 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Ik durf ook wel te beweren dat er nog nooit zoveel fundamentalisten erbij zijn gekomen sinds de afgelopen 5 jaar. Ik heb ook nog nooit zoveel vrouwen rond zien lopen met een hoofddoek en dat mag ook allemaal op het conto van types als Geert Wilders, mevrouw Hirshi ALi en geestverwanten als George Bush.
Als we iets hebben kunnen zien de afgelopen 5 jaar dan is het wel het failliet van het rechtse denken als gaat om het oplossen van grote conflicten in de wereld. Of het nou gaat om ideologische conflicten of om militaire conflicten.
Ech geloof me die baardmans in zijn grot in Afganistan had het niet beter kunnen treffen met die idiote rechtse populisten die momenteel in het westen aan de macht zijn.
Maak je kleverige entertoets eens eventjes gauw schoon, door jouw manier van reageren is dit topic twee keer zo snel vol, terwijl er weinig nieuws in staat en je alleen maar bewijst dat je geen kennis van zaken hebt.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
nee. Dat zeg ik juist niet
ik zeg steeds... dat het mij helemaal niet gaat om wat ze wel of niet zegt
en of jij het daar wel of niet mee eens bent
ik ben het met vele dingen die ze zegt niet eens
dus daar gaat het me niet om
het gaat mij er juist om... dat ze mag zeggen wat ze denkt
ook als dat beledigend is voor moslims.. of als mensen het er niet mee eens zijn
dat zijn de principes van onze rechtstaat
snap ie?
tja, inhoudelijk reageren vind jij moeilijk hequote:Op maandag 15 mei 2006 20:21 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Maak je kleverige entertoets eens eventjes gauw schoon, door jouw manier van reageren is dit topic twee keer zo snel vol, terwijl er weinig nieuws in staat en je alleen maar bewijst dat je geen kennis van zaken hebt.![]()
Volgens de Leidse onderzoeker Jaap van Donselaar heeft Fortuyn een aantal discriminerende uitspraken gedaan die “waarschijnlijk strafwaardig” waren. Was hij niet vermoord was hij misschien echt in een rechtzaal gestaan.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:21 schreef Godslasteraar het volgende:
Het is dankzij die fundamentalisten dat mensen als Fortuyn en Ayaan een kans hebben gehad in de politiek te komen. voor 11 september 2001 waren beiden geeindigd in een rechtzaal.
Briljantquote:Op maandag 15 mei 2006 20:10 schreef mariatrepp het volgende:
.......
„Fliehe mein Freund in die Einsamkeit! Ich sehe dich betäubt vom Lärme der grossen Männer und zerstochen von den Stacheln der kleinen!“
......
Onterecht.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:24 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Volgens de Leidse onderzoeker Jaap van Donselaar heeft Fortuyn een aantal discriminerende uitspraken gedaan die “waarschijnlijk strafwaardig” waren. Was hij niet vermoord was hij misschien echt in een rechtzaal gestaan.
Niet zo'n best voorbeeld als ik de flaptekst moet geloven. De meeste kritiek gaat naar de Franse overheid en samenleving. Wel begrijpelijk want kritiek over de eigen * cultuur * en vrouwonvriendelijke tradities moet zeer voorzichtig gehanteerd worden.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:02 schreef schatje het volgende:
[..]
Het is de manier waarop het wordt gebracht.
[afbeelding]
Deze Franse dame lukt het wel om de doelgroep te bereiken. Zij weet de boodschap zo te brengen dat moslim vrouwen ook echt naar haar luisteren, het niet langer pikken en de straat op gaan om te demonstreren. Voor velen is zij hun held.
Juist ja. De moordpartijen in Sudan en Indonesie (om maar eens wat te noemen) allemaal de schuld van Bush, Wilders en AHA.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:00 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
gevaarlijk voor wie?quote:Op maandag 15 mei 2006 20:24 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Jaap van Donselaar is een gevaarlijke fantast.
Onee hoor, ik heb hier boven al je bullshit onderuit gehaald voor zover dat nog nodig was.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:23 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
tja, inhoudelijk reageren vind jij moeilijk he
snap ik wel hoor, mijn argumenten zijn dan ook moeilijk te weerleggen
![]()
"Geen hoer, geen slavin, wij zijn de onderdrukking zat..."quote:Op maandag 15 mei 2006 20:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waar demonstreerden de dames dan voor ?![]()
Dat mag ze ook hoor, maar ze hoeft het niet te doen.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
het gaat mij er juist om... dat ze mag zeggen wat ze denkt
ook als dat beledigend is voor moslims.. of als mensen het er niet mee eens zijn
dat zijn de principes van onze rechtstaat
snap ie?
Apropos Horst Wessel / Horst Wiegel-Lied:quote:Op maandag 15 mei 2006 19:48 schreef Godslasteraar het volgende:
De manier waarop Ayaan hier het leven zuur is gemaakt, en de manier waarop ze uiteindelijk weg gewerkt is is het Horst Wessel Lied waardig.
Met kritiek op haar manier van aanpak is niets mis, mits dat op een normale manier gebeurt. Wat dat betreft is de vergelijking met wat Advocaat kreeg te verduren wel toepasselijk.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:21 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Ja , soms ben ik het echt helemaal eens met je. Maar Ayaan heeft hier toch nooit iets voor gedaan??
Als je nou niet weet waar je over praat, zeg dan niks. Zo'n opmerking toont maar weer eens aan dat het droevig gesteld is met het geschiedenis onderwijs in dit land...quote:Op maandag 15 mei 2006 20:17 schreef klez het volgende:
[..]
Tenslotte hebben Nederlanders 60 jaar geleden ook een record aantal Joden uitgeleverd om de rust maar te bewaren...
Voor je extreem-rechtse naasten bedoel je zeker?quote:Op maandag 15 mei 2006 21:14 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Voor iedereen die je dierbaar is en ook diegenen die dat niet zijn.
ik werk elke dag met moslims, ik geef inburgeringlessenquote:Op maandag 15 mei 2006 20:31 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Onee hoor, ik heb hier boven al je bullshit onderuit gehaald voor zover dat nog nodig was.![]()
Anders stop je even met dingen foutief kopieren van het internet en vorm je zelf een mening gebaseerd op de realiteit. Idee?![]()
Ik ben er zelfs 1. Dus ik weet waar ik het over heb.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:15 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik werk elke dag met moslims, ik geef inburgeringlessen
ik vorm mijn ideeën op grond van mijn ervaringen
ik weet dus waar ik het over heb
ik kan me niet herinneren dat jij ergens een inhoudelijke opmerking hebt gemaakt,, dus over mij onderuithalen.. zonder argumenten.. dat gaat je niet lukken..
Vertel eens....quote:Op maandag 15 mei 2006 20:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je nou niet weet waar je over praat, zeg dan niks. Zo'n opmerking toont maar weer eens aan dat het droevig gesteld is met het geschiedenis onderwijs in dit land...![]()
quote:Een groot contrast met de bekende uitspraak van Eichmann over de deportaties van joden uit Nederland: 'Daar verliepen de transporten zo vlekkeloos dat het een lust was om naar te kijken.'
Sorry, dat ik het zeg maar dan toon je wel verdomd weinig kennis van zaken.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:15 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik werk elke dag met moslims, ik geef inburgeringlessen
Okee, zal bij de man uit de buurt blijven.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:14 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Voor iedereen die je dierbaar is en ook diegenen die dat niet zijn.
De verkeerde kant? Nog zo'n zwart wit denker. En daar zijn de nieuwe migranten aan overgeleverdquote:Op maandag 15 mei 2006 19:57 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Dat kun jij helemaal niet beoordelenquote:Op maandag 15 mei 2006 21:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Sorry, dat ik het zeg maar dan toon je wel verdomd weinig kennis van zaken.
Je ziet het verschil niet tussen 'vlot lopen als gevolg van een goede bevolkingsadministratie' en 'actief meewerken aan deportatie om de rust te behouden'?quote:
Je post hier toch? En wat ik van je lees, is echt bedroevend.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:22 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Dat kun jij helemaal niet beoordelen
![]()
Dus haar overstap naar Amerika is dus in werkelijkheid een stap van de burgeroorlog* naar een internationale oorlog?quote:Op maandag 15 mei 2006 20:23 schreef Blood_Money het volgende:
Toen ik van haar vertrek hoorde, dacht ik dat de moslims in Nederland wel blij zouden zijn om van haar af te zijn. Maar als je ziet waar ze naartoe gaat, dan blijkt dat ze het moslims (internationaal) nog veel moeilijker zal gaan maken. Kennelijk wordt dat AEI gezien als bijna een schaduwregering die verbonden is met het pentagon. Het bepaalt in zeer grote mate het buitenlandse beleid van de VS (oftewel: welk ver land als volgende aangevallen gaat worden).
Ik kan me niet echt druk om haar maken, maar ik vind het zelf vreemd dat zoveel mensen die haar om voor de hand liggende redenen niet mogen, zo blij zijn met deze ontwikkeling. (Bovenstaande beschrijving van het AEI hoorde ik overigens net op het rtl nieuws).
als het om de grondwet gaat en om vrijheid van meningsuiting, ben ik inderdaad heel zwart wit.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
De verkeerde kant? Nog zo'n zwart wit denker. En daar zijn de nieuwe migranten aan overgeleverdWaar gaat het heen met de wereld
![]()
Je doet het weer, je stelt iets, zonder het te onderbouwen..quote:Op maandag 15 mei 2006 21:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Je post hier toch? En wat ik van je lees, is echt bedroevend.
Maar wat heeft dat hier mee te maken? Hirsi Ali mag best zeggen wat ze denkt, daar gaat het helemaal niet over. Ik mag toch kritiek hebben op de manier waarop ze het naar buiten bracht.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
als het om de grondwet gaat en om vrijheid van meningsuiting, ben ik inderdaad heel zwart wit.
Hetzelfde geldt voor moslims met betrekking tot homo's. Moslims mogen ook zeggen wat ze van homo's vinden, ze mogen ook standpunten innemen die beledigend zijn voor homo's. Of vind je van niet?quote:Op maandag 15 mei 2006 20:03 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik ben ook doodsbang voor die extremistiche moslims..
maar dan moet je er toch juist tegen vechten.. en er voor zorgen dat we in nederland mogen blijven zeggen wat je vind
dat je als homo zijnde, als vrouw zijnde.. standpunten mag hebben.. die beledigend zijn voor de islam
dat je vrijhied hebt om je mening te zeggen... daar gaat het om....
en vrij bent om te zijn wie je bent..
eerst hersi ali het zwijgen op leggen
dan de homo's.. omdat die ook beledigend zijn voor de islam
Tuulijk, dat heeft de rechter al bepaald.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:31 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor moslims met betrekking tot homo's. Moslims mogen ook zeggen wat ze van homo's vinden, ze mogen ook standpunten innemen die beledigend zijn voor homo's. Of vind je van niet?
Mensen die tegen Hirsi Ali zijn (zoals SCH) mogen dat ook laten merken (zolang het maar gebeurd zonder dreigementen). Dat is vrijheid van meningsuiting, actie en reactiequote:Op maandag 15 mei 2006 21:30 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Je doet het weer, je stelt iets, zonder het te onderbouwen..
Ga eens in op argumenten, en stop met het simpelweg stellen van je mening alsof het feiten zijn.
Ga eens in op de vrijheid van meningsuiting, en dat Hersi Ali het recht heeft om haar mening te uiten. En dat diegene die haar de mond willen snoeren, het fout hebben. Of niet?
Als ik bij mijn ouders ben, zorg ik ook ervoor dat me geen vloek ontsnapt. Omdat ik ze niet wil kwetsen.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:30 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ga eens in op de vrijheid van meningsuiting, en dat Hersi Ali het recht heeft om haar mening te uiten. En dat diegene die haar de mond willen snoeren, het fout hebben. Of niet?
Maar toch krijg ik het idee dat jij het niet met de uitspraak van de rechter eens bent.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:32 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Tuulijk, dat heeft de rechter al bepaald.
Leugens moesten er wezen,quote:Op maandag 15 mei 2006 21:25 schreef alsem het volgende:
De tweede is Hirshi-Ali
De zwarte moslim-teef
Een veel te grote bakkes
Ja nou is ze niet meer safe
Die bevuilt d’r eigen nest
Gezeik over bestrijden
Die bek over de trekhaak
En dan een stukkie rijden![]()
ze doet het er gewoon om he..
Wat dat betreft denk ik ook zwart witquote:Op maandag 15 mei 2006 21:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
als het om de grondwet gaat en om vrijheid van meningsuiting, ben ik inderdaad heel zwart wit.
maar alleen op dat gebied hoor
![]()
en mijn cursisten zijn heel blij met mij, ze verwennen me dan ook vaak met allerlei lekkers
ik help ze met alles, opleiding, vrijwilligerswerk enz... ik help ze goed op weg.. dus het gaat als het aan mij ligt de goede kant op met de werelden zeker met de nieuwkomers.. die ik graag help
Respect is universeel.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:35 schreef Monidique het volgende:
Je ouderlijk huis is geen liberale rechtstaat, of wel?
Tuurlijk mag je inhoudelijke kritiek op haar hebben, of op de manier waarop ze zaken zegt. Graag zelfs.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat hier mee te maken? Hirsi Ali mag best zeggen wat ze denkt, daar gaat het helemaal niet over. Ik mag toch kritiek hebben op de manier waarop ze het naar buiten bracht.
Quote me dan waar ik dat doe.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Maar ga dan niet mee in dat geblaat van.. dat ze moet oprotten en dan we blij mogen zijn dat ze weggaat.. Ga niet mee in het creëren van een klimaat waarin sommige het normaal vinden dat ze met geweld om het leven moet worden gebracht.
Dat hoef je een pacifist echt niet uit te leggen hoor.quote:Dat is niet normaal en mag ook niet normaal worden. Dat als je het niet eens bent met iemand dat je dan met geweld mag reageren.
jawel hoor, vrijheid van meningsuiting,quote:Op maandag 15 mei 2006 21:34 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar toch krijg ik het idee dat jij het niet met de uitspraak van de rechter eens bent.
Nou dan niet.quote:
Waarom niet?quote:Op maandag 15 mei 2006 21:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Maar ga dan niet mee in dat geblaat van.. dat ze moet oprotten en dan we blij mogen zijn dat ze weggaat..
Klinkt goed.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:36 schreef schatje het volgende:
[..]
"Geen hoer, geen slavin, wij zijn de onderdrukking zat..."
Nova reportage
nou dan heb ik o.a. dit verkeerd begrepen dan,sorry dan:quote:Op maandag 15 mei 2006 21:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Quote me dan waar ik dat doe.
[..]
Dat hoef je een pacifist echt niet uit te leggen hoor.
ik dacht dat jij deze topic had geopend als een bash topicquote:
Vrijheid van meningsuiting is niet het recht om iemand te beledigen. Vrijheid van meningsuiting is het recht om je mening te uiten, ook al kan die mening beledigend zijn voor sommigen. Het komt misschien op hetzelfde neer, maar de achterliggende gedachte is toch een stuk anders.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:38 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
jawel hoor, vrijheid van meningsuiting,
is het recht om te beledigen
ik ben het eens met de rechter en met ali, wat dit betreft
Zou ik maar niet doen, dan krijg je een veel te genuanceerd beeld over moslims.quote:
Nee, tuurlijk niet, het was een vervolg op de Hirsi Ali discussie over de Zembla-uitzending vermengd met het nieuws over haar vertrek.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:41 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ik dacht dat jij deze topic had geopend als een bash topic
als dat niet zo is, sorry dan.. maar als ik de vele reacties in deze topic lees, krijg ik wel het idee namelijk dat het een bash topic is..![]()
En zelfs met achterliggende reden belediging klopt het ook nog.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is niet het recht om iemand te beledigen. Vrijheid van meningsuiting is het recht om je mening te uiten, ook al kan die mening beledigend zijn voor sommigen. Het komt misschien op hetzelfde neer, maar de achterliggende gedachte is toch een stuk anders.
quote:Op maandag 15 mei 2006 21:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zou ik maar niet doen, dan krijg je een veel te genuanceerd beeld over moslims.
"How convenient"quote:Op maandag 15 mei 2006 21:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je ziet het verschil niet tussen 'vlot lopen als gevolg van een goede bevolkingsadministratie' en 'actief meewerken aan deportatie om de rust te behouden'?
quote:Alberts: "Een direct causaal verband tussen een goed georganiseerde administratie en de deportatie van Joden mag je echter niet leggen
http://www.computable.nl/artikels/archief1/d07rs106.htmquote:Wat niet vergeten mag worden, is dat iedereen in Nederland - Joden en niet-Joden - zich tijdens de bezetting keurig liet registreren. Dat is een van de onverklaarbare fenomenen van de Tweede Wereldoorlog in ons land: een anti-Duitse houding, maar wel erg braaf."
Wat heeft dat met de joden in Nederland tijdens de Tweede Wereldoorlog te maken, die immers, voor het dragen van een davidsster, ook niet al te veel opvielen?quote:Op maandag 15 mei 2006 21:46 schreef klez het volgende:
[..]
"How convenient"
[..]
[..]
http://www.computable.nl/artikels/archief1/d07rs106.htm
Maar het zal wel aan mijn "gebrekkige geschiedenisonderwijs" liggen dat ik denk je in Nederland beter niet teveel kan opvallen...
Ben het wel met je eens, beledigen om het beledigen.. is misbruik van je vrijheid. En ook vooral dom.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is niet het recht om iemand te beledigen. Vrijheid van meningsuiting is het recht om je mening te uiten, ook al kan die mening beledigend zijn voor sommigen. Het komt misschien op hetzelfde neer, maar de achterliggende gedachte is toch een stuk anders.
Wat is het nut om de profeet Mohammed een pedo naar Westerse maatstaven te noemen?quote:Op maandag 15 mei 2006 21:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Maar als het om Hersi gaat heb ik niet het idee, dat ze beledigd om het beledigen. Maar dat ze oprecht bepaalde standpunten inneemt, die dan in de praktijk wel als beledigend worden opgevat.
'Life of Brian' moet natuurlijk ook alsnog met terugwerkende kracht verboden worden. En Gerard Reve.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens, beledigen om het beledigen.. is misbruik van je vrijheid. En ook vooral dom.
Maar als het om Hersi gaat heb ik niet het idee, dat ze beledigd om het beledigen. Maar dat ze oprecht bepaalde standpunten inneemt, die dan in de praktijk wel als beledigend worden opgevat.
Bepaal jij dat?quote:Op maandag 15 mei 2006 21:54 schreef schatje het volgende:
[..]
Wat is het nut om de profeet Mohammed een pedo naar Westerse maatstaven te noemen?
Dat mag schatje inderdaad voor zichzelf bepalen, net als elk mens dat mag doen.quote:
Ik zou het zelf niet zeggen omdat het wellicht als beledigend wordt ervaren. Gewoon een stukje fatsoen.quote:
In de film submission zie je 2 tieten. Dat kan je in Amerika echt niet zomaar laten zien.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:57 schreef gelly het volgende:
Een film als Submission hoef je trouwens in de VS niet uit te brengen... Ali lijkt idd wel een afrikaanse sprinkhaan, overal waar wat te vreten is vreet ze de boel kaal om vervolgens naar het volgende veld te gaan. En of daar nou gras of graan staat maakt d'r niet uit.
Idd, en op het schofferen van gelovigen is men daar ook niet zo happig, christen of moslim..quote:Op maandag 15 mei 2006 21:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In de film submission zie je 2 tieten. Dat kan je in Amerika echt niet zomaar laten zien.
quote:Op maandag 15 mei 2006 21:57 schreef gelly het volgende:
Een film als Submission hoef je trouwens in de VS niet uit te brengen... Ali lijkt idd wel een afrikaanse sprinkhaan, overal waar wat te vreten is vreet ze de boel kaal om vervolgens naar het volgende veld te gaan. En of daar nou gras of graan staat maakt d'r niet uit.
Ja, komt altijd weer naar voren als we het over de grondwet hebben en over vrijheid van meningsuiting.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
Wat dat betreft denk ik ook zwart wit![]()
Geloof best, dat ze aardig voor zijn en andersom, maar wat vinden zij van "de prinsesr"? Hebben jullie het daar wel eens over?
En dan wachten tot de volgende hete aardappel getaboeiseerd word, "want, weet u, het daarover hebben wordt als beledigend ervaren."quote:Op maandag 15 mei 2006 21:57 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik zou het zelf niet zeggen omdat het wellicht als beledigend wordt ervaren. Gewoon een stukje fatsoen.
Duidelijk nog nooit in de VS geweest...quote:Op maandag 15 mei 2006 21:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In de film submission zie je 2 tieten. Dat kan je in Amerika echt niet zomaar laten zien.
Hoi ExTec, ik zwaai maar even terugquote:Op maandag 15 mei 2006 22:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dan wachten tot de volgende hete aardappel getaboeiseerd word, "want, weet u, het daarover hebben wordt als beledigend ervaren."
Echt niet die is hilarisch man. En daar wordt Jezus echt niet zwart gemaakt imo, maar wel sommide gelovigen.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:54 schreef klez het volgende:
[..]
'Life of Brian' moet natuurlijk ook alsnog met terugwerkende kracht verboden worden.
Misschien is ze inderdaad wel anti-Islam?quote:Op maandag 15 mei 2006 22:02 schreef Ringo het volgende:
Wat ze bij die conservatieve meuk te zoeken heeft, is me vooralsnog een raadsel.
Ik ga er van uit van niet, lijkt me vreemd als ze dat wel heeft.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:04 schreef SunChaser het volgende:
Heeft ze nu zeker ook geen recht op 3 jaar wachtgeld
Maar dan toch vooral anti-religieus. Niet echt Amerikaans-conservatief standpunt, denk ik zo.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
Misschien is ze inderdaad wel anti-Islam?
Zolang het anti-Islamitische maar prominent aanwezig is.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar dan toch vooral anti-religieus. Niet echt Amerikaans-conservatief standpunt, denk ik zo.
Op naar de 50 zetelsquote:Op maandag 15 mei 2006 22:07 schreef Monidique het volgende:
Wat een heerlijk effect zal dit hebben op de VVD en minister Verdonk.
Huh? Hoezo?quote:Op maandag 15 mei 2006 22:04 schreef schatje het volgende:
Idd, ze heeft een brief van Verdonk gekregen waarin staat dat ze geen Nederlander is.
Ik kom er net vandaan. En ook daar zie je alles wat God/Allah verboden heeft. Op de daarvoor bedoelde tijdstippen natuurlijk.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Duidelijk nog nooit over de biblebelt gehoord.
Precies, als de doelgroep op 1 oor ligt dus.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:09 schreef klez het volgende:
[..]
Ik kom er net vandaan. En ook daar zie je alles wat God/Allah verboden heeft. Op de daarvoor bedoelde tijdstippen natuurlijk.
Anti-religieus vind ik een heel principieel standpunt. Iemand met anti-religieuze ideeën mag je niet voor het gemak anti-islamitisch noemen.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zolang het anti-Islamitische maar prominent aanwezig is.
Bron Volkskrantquote:Ruime meerderheid voor aftreden Hirsi Ali
ANP
HILVERSUM - Ruim 80 procent van de Nederlanders vindt dat Ayaan Hirsi Ali moet opstappen als VVD-Tweede Kamerlid omdat ze mogelijk meer leugens heeft verteld bij haar asielaanvraag dan ze eerder al had toegegeven. Dat bleek maandag uit een onderzoek van TNS NIPO in opdracht van RTL Nieuws.
Twee derde vindt dat haar om die reden het Nederlanderschap moet worden ontnomen. In een peiling van Maurice de Hond in opdracht van de NOS is bijna twee derde (66 procent) van mening dat ze moet aftreden als Kamerlid. Bijna de helft (47 procent) vindt dat Hirsi Ali de Nederlandse nationaliteit moet inleveren als blijkt dat ze inderdaad meer gelogen heeft dan bekend was.
Volgens het onderzoek van TNS NIPO neemt driekwart het Hirsi Ali kwalijk dat ze bij haar asielaanvraag gelogen heeft. Maar liefst 80 procent van de VVD-stemmers deelt die mening. Bij De Hond vindt 52 procent dat kwalijk, 44 procent begrijpelijk. Van de kiezers van VVD, D66 en GroenLinks zegt een meerderheid haar leugens te begrijpen.
[Advertentie]
Acht op de tien Nederlanders vinden dat de VVD haar strikte opvattingen over asielbeleid niet kan handhaven zolang Hirsi Ali namens die partij in de Kamer zit, aldus de peiling van TNS NIPO. Onder VVD-stemmers is dat percentage zelfs iets hoger (81).
Volgens het onderzoek van De Hond vindt een kwart Hirsi Ali's vertrek een verlies voor de Nederlandse politiek. Bij de VVD-kiezers ligt dat percentage op 31. Een minderheid van 19 procent is de mening toegedaan dat de politica uit Nederland is weggepest.
Hirsi Ali verruilt haar Kamerlidmaatschap in september voor een baan in de VS.
quote:Salman Rushdie: Do we have to fight the battle for the Enlightenment all over again?
Democracy is not a tea party. In the end, a fundamental decision has to be made: do we want to live in a free society or not?
http://comment.independen(...)ory.jsp?story=603426
22 January 2005
I was in Washington just before the Iraq war began and was invited to speak to groups of senators of both parties. The most obvious distinction between the Democrats and the Republicans was that the Republicans used exclusively religious language. They discussed why they hadn't seen each other at a certain prayer meeting. One Senator said to me, in tones of genuine horror, that what he disliked most about Osama bin Laden was that he called America a Godless country. He said: "How can he call us Godless? We're incredibly God-fearing!"
I said: "Well, Senator, I suppose he doesn't think so." But his outrage at being presented as un-Godly was undeniably sincere. He meant business. And the increasing power of God-fearing America - of the Christian coalition, Mel Gibson variety - subsequently determined the result of last November's presidential election.
Now I come back to Britain and discover another kind of "anschluss" of liberal values in the face of resurgent religious demands. It seems we need to fight the battle for the Enlightenment all over again in Europe too.
That battle was about the church's desire to place limits on thought. The Enlightenment wasn't a battle against the state but against the church. Diderot's novel La Religieuse, with its portrayal of nuns and their behaviour, was deliberately blasphemous: it challenged religious authority, with its indexes and inquisitions, on what it was possible to say. Most of our contemporary ideas about freedom of speech and imagination come from the Enlightenment. We may have thought the battle won, but if we aren't careful, it is about to be "un-won".
Offence and insult are part of everyday life for everyone in Britain. All you have to do is open a daily paper and there's plenty to offend. Or you can walk into the religious books section of a bookshop and discover you're damned to various kinds of eternal hellfire, which is certainly insulting, not to say overheated.
The idea that any kind of free society can be constructed in which people will never be offended or insulted, have the right to call on the law to defend them against being offended or insulted, is absurd. In the end a fundamental decision needs to be made: do we want to live in a free society or not? Democracy is not a tea party where people sit around making polite conversation. In democracies people get extremely upset with each other. They argue vehemently against each other's positions. (But they don't shoot.)
At Cambridge I was taught a laudable method of argument: you never personalise, but you have absolutely no respect for people's opinions. You are never rude to the person, but you can be savagely rude about what the person thinks. That seems to me a crucial distinction: people must be protected from discrimination by virtue of their race, but you cannot ring-fence their ideas. The moment you say that any idea system is sacred, whether it's a belief system or a secular ideology, the moment you declare a set of ideas to be immune from criticism, satire, derision, or contempt, freedom of thought becomes impossible.
With their "incitement to religious hatred law", this government has set out to create that impossibility. Privately they'll tell you the law is designed to please "the Muslims". But which Muslims, when and on what day?
The ability of this law to protect "the Muslims" seems to me arguable. It is entirely possible that instead it will be used against Muslims before it's used against anyone else. There are identifiable racist and right-wing groups in this country who would argue that Muslims are the ones inciting religious hatred, and these groups will use, or try to use, this law.
There is no question that there also are Muslim leaders who are anxious to prosecute - for example - The Satanic Verses, and will try to do so if this law is passed. So this law will unleash some major expressions of intolerance.
Already rioting Sikhs have forced the closure of Gurpreet Kaur Bhatti's play, Behzti, in Birmingham and the government has said nothing to criticise what was effectively criminal action. Hanif Kureishi made one of the best comments about all this, when he noted that the theatre was a temple, too - just as much as the fictional temple in the play. Evangelical Christians caught on quickly and protested against the BBC's screening of Jerry Springer. The Opera.
I took issue with the Granta editor Ian Jack when he declared that he was perfectly happy for the British police to defend Wapping when print workers were striking, but not the Birmingham theatre from the offended Sikhs. Forgive me for not seeing the logic of the principle of "restraint" he invoked. It seems to me to be a liberal failure to say that even though we don't understand what is upsetting the offended, we shouldn't upset them. That's condescension. That's saying "you can have your little religion over there in the corner and we won't fool with you."
What this kind of attitude ultimately does, and what the Government's law will do, is to undermine a principle of free expression which affects everyone in this country, religious or not. If we cannot have open discourse about the ideas by which we live, then we are straitjacketing ourselves.
It does matter that people have the right to take an argument to the point where somebody is offended by what they say. It's no trick to support the free speech of somebody you agree with or to whose opinion you are indifferent. The defence of free speech begins at the point when people say something you can't stand. If you can't defend their right to say it, then you don't believe in free speech. You only believe in free speech as long as it doesn't get up your nose. But free speech does get up people's noses. Nietzche - as Matthew Parris recently reminded us - called Christianity "the one great curse" and "the one immortal blemish on mankind". Would Nietzsche now be prosecuted?
There is a long tradition of irreverent, raw, and critical remarks about religion in this country, some by very eminent thinkers, some by our favourite comedians - like Rowan Atkinson in Blackadder muttering "Bad weather is God's way of telling us we should burn more Catholics." Even if the Government doesn't think that such remarks will find their way into court prosecutions, the very possibility that they might, at the discretion of the Attorney General, will be enough to bring down the curtains of self- and corporate censorship.
It will be a sad day if this bad law comes into effect. If it does, we shall have to break it and have it tested in the courts which one hopes will recognise its manifest absurdity.
Salman Rushdie is President of American PEN, and a supporter of English PEN's Free Expression is No Offence campaign
Goed zo. Iedereen die problemen met de Islam heeft het land uit!quote:Op maandag 15 mei 2006 22:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zolang het anti-Islamitische maar prominent aanwezig is.
Daar wil ik wel het fijne van weten. Heb het begin van het journaal gemist; kan iemand me inlichten?quote:Op maandag 15 mei 2006 22:04 schreef schatje het volgende:
Idd, ze heeft een brief van Verdonk gekregen waarin staat dat ze geen Nederlander is.
Ja. Is het weer "lees totaal iets anders dan wat er staat of vul het aan met eigen fantasien"-tijd?quote:Op maandag 15 mei 2006 22:11 schreef klez het volgende:
[..]
Goed zo. Iedereen die problemen met de Islam heeft het land uit!![]()
Nou, precies wat Schatje zegt. Er schijnt iets schokkends te zijn ontdekt waardoor nu met terugwerkende kracht het Nederlanderschap voorlopig "ontnomen" word. Ook NOVA gaat zometeen in op deze brief, ik zou zeggen zet em op 3.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:12 schreef Ringo het volgende:
[..]
Daar wil ik wel het fijne van weten. Heb het begin van het journaal gemist; kan iemand me inlichten?
Wijze man, die Rushdie.quote:It does matter that people have the right to take an argument to the point where somebody is offended by what they say. It's no trick to support the free speech of somebody you agree with or to whose opinion you are indifferent. The defence of free speech begins at the point when people say something you can't stand. If you can't defend their right to say it, then you don't believe in free speech. You only believe in free speech as long as it doesn't get up your nose.
Per direct? Dan is ze dus ook geen kamerlid meer neem ik aan?quote:Op maandag 15 mei 2006 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, precies wat Schatje zegt. Er schijnt iets schokkends te zijn ontdekt waardoor nu met terugwerkende kracht het Nederlanderschap voorlopig "ontnomen" word.
Ze is zometeen in NOVAquote:Op maandag 15 mei 2006 22:12 schreef Ringo het volgende:
[..]
Daar wil ik wel het fijne van weten. Heb het begin van het journaal gemist; kan iemand me inlichten?
Nee, heb ik niet zoveel zin in. Bovendien begint Nova over een paar minuten. Waarin meer over die brief van Verdonk. Kijk ze.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Oh, maar je mag me ook vertellen waarom ik het mis heb hoor.
Gelukkig zal er altijd wel weer een andere dwarsdenker opstaan nadat de vorige is verjaagd.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:12 schreef Super7fighter het volgende:
Ayaan Hirsi Magab, de joker van de politiek. Er was vanuit de media gewoonweg niet aan dat mens te ontkomen: zet de tv aan, sla een krant open, surf het net, en Hirsi Ali dringt zich aan je op.
Gelukkig zijn die tijden voorbij.
Of ze is manquote:Op maandag 15 mei 2006 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, precies wat Schatje zegt. Er schijnt iets schokkends te zijn ontdekt waardoor nu met terugwerkende kracht het Nederlanderschap voorlopig "ontnomen" wordt
Staat ook op Teletekst.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:12 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dus je mag ALLES zeggen. Dat geldt dan ook voor moslims toch? Geldt dat ook over Joden en/of Israel? Of andere gevoelige zaken?quote:Op maandag 15 mei 2006 22:14 schreef klez het volgende:
It does matter that people have the right to take an argument to the point where somebody is offended by what they say. It's no trick to support the free speech of somebody you agree with or to whose opinion you are indifferent. The defence of free speech begins at the point when people say something you can't stand. If you can't defend their right to say it, then you don't believe in free speech. You only believe in free speech as long as it doesn't get up your nose.
Staat-ie al, en ik zag net het NOVA-item aangekondigd worden.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, precies wat Schatje zegt. Er schijnt iets schokkends te zijn ontdekt waardoor nu met terugwerkende kracht het Nederlanderschap voorlopig "ontnomen" word. Ook NOVA gaat zometeen in op deze brief, ik zou zeggen zet em op 3.
Ja, maar dan wel Jeltje van Nieuwenhovenquote:Op maandag 15 mei 2006 22:12 schreef Zendgemachtigde het volgende:
[..]
neuh, een vrouw als PM lijkt me wel wat.
Nee, dat mag je inderdaad niet, maar zolang haar al dan niet terecht anti-Islamitisch imago, en ik hoor haar inderdaad nauwelijks over andere geloven -wat haar goed recht is, voor de radicale, fanatieke AEI genoeg tegenwicht biedt aan mogelijk anti-religieuze idealen, zal ze daar wel welkom zijn. Wat zij er dan weer zoekt, dat is ook een vraag, waarop ik antwoord: misschien toch echt anti-islamitisch en niet zozeer anti-religieus.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Anti-religieus vind ik een heel principieel standpunt. Iemand met anti-religieuze ideeën mag je niet voor het gemak anti-islamitisch noemen.
Jahoor. Maar verpak je ideeën liefst in een boeiende roman. Dat leest wat lekkerder weg.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je mag ALLES zeggen. Dat geldt dan ook voor moslims toch? Geldt dat ook over Joden en/of Israel? Of andere gevoelige zaken?
klopt.. behalve als het strijdig is met de wet, en dat bepaald de rechterquote:Op maandag 15 mei 2006 22:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je mag ALLES zeggen. Dat geldt dan ook voor moslims toch? Geldt dat ook over Joden en/of Israel? Of andere gevoelige zaken?
T-Y-P-I-S-C-H.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
The defence of free speech begins at the point when people say something you can't stand. If you can't defend their right to say it, then you don't believe in free speech. You only believe in free speech as long as it doesn't get up your nose.quote:
Inderdaad. Ongelofelijk zeg dit ze wordt gewoon opgeofferd om de VVDs gezicht te redden.quote:
Ach ja, we blijven een stel hardnekkig xenofobe dorpers als puntje bij paaltje komt.quote:
Laat het je feeststemming niet bederven.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
Inderdaad. Ongelofelijk zeg dit ze wordt gewoon opgeofferd om de VVDs gezicht te redden.
Triest.
Zijn vriendin is 183 jaar jonger, hij is wijs.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:19 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Als je al door zn boeken heenkomt misschien
In de praktijk is dat niet zo en dat weet je zelf ook dondersgoed. Bovendien weet ik niet of jij het betreffende vonnis hebt gelezen of niet, maar de rechter heeft AHA op een strenge toon wijsgemaakt dat ze op het randje balanseerde. Dat hield in dat als ze vaker en verder was gegaan, ze gewoon de lul was.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
klopt.. behalve als het strijdig is met de wet, en dat bepaald de rechter
![]()
Om Ayaan op te halen?quote:Op maandag 15 mei 2006 22:19 schreef Ringo het volgende:
Wat mij betreft vallen de Amerikanen binnen.![]()
nee hoor, maar ik vond haar zo lijzig praten das allesquote:Op maandag 15 mei 2006 22:19 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ach ja, we blijven een stel hardnekkig xenofobe dorpers als puntje bij paaltje komt.![]()
Wat mij betreft vallen de Amerikanen binnen.![]()
Wat ze dus niet gedaan heeft.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
maar de rechter heeft AHA op een strenge toon wijsgemaakt dat ze op het randje balanseerde. Dat hield in dat als ze vaker en verder was gegaan, ze gewoon de lul was.
Ga het haar vragen, kweldercriticus.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:26 schreef gelly het volgende:
De enige reden dat Ali bij die denktank gaat werken is vanwege het geld.. 2 Andere progressieve organisaties konden haar simpelweg niet betalen. Dus hoe idealistisch is ze eigenlijk ?
hoe bedoel je?quote:Op maandag 15 mei 2006 22:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In de praktijk is dat niet zo en dat weet je zelf ook dondersgoed.
Ja. Want een asielzoeker heeft gelogen.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:25 schreef Ringo het volgende:
Moge dit land onder een dik pak stront bedolven worden.![]()
Het lijkt me wel relevant als je zelf roept uit overtuiging het kwaad in de islam te bestrijden.quote:
Net zo idealistisch als deze mevrouw denk ik.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:26 schreef gelly het volgende:
De enige reden dat Ali bij die denktank gaat werken is vanwege het geld.. 2 Andere progressieve organisaties konden haar simpelweg niet betalen. Dus hoe idealistisch is ze eigenlijk ?
Heb je het nou gelezen, of kom je niet verder dan de standaard moslim-reactie. En wordt in de praktijk niet alles gezegd, en zijn het niet vooral moslims die zich elke fatsoensgrens te buiten gaan, om te beginnen in de koran? Zover ik weet mag de koran gewoon verkocht worden.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een onnodige negativiteit. Het is een interessante vraag, als het waar is wat gelly zegt.quote:
Daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:24 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
...... ze neemt het op voor vrouwenrechten, homorechten en stelt misstanden in de islam aan de kaak
......
Je hebt dus niks te zeggen?quote:Op maandag 15 mei 2006 22:14 schreef schatje het volgende:
[..]
Nee, heb ik niet zoveel zin in. Bovendien begint Nova over een paar minuten. Waarin meer over die brief van Verdonk. Kijk ze.
NSB-bureaucratie, dat is het. Een grove schande dat een dwarse intellectueel als Hirsi Ali tot op het hoogste niveau zo achternagezeten wordt.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:28 schreef Monidique het volgende:
Ja. Want een asielzoeker heeft gelogen.
Een dwarse intellectueel? Een voormalige asielzoeker die gelogen heeft. Wat heeft het er nou mee te maken dat ze zogenaamd intellectueel bezig is geweest?quote:Op maandag 15 mei 2006 22:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
NSB-bureaucratie, dat is het. Een grove schande dat een dwarse intellectueel als Hirsi Ali tot op het hoogste niveau zo achternagezeten wordt.
Slachtoffer van haar eigen beleid en overtuiging, dat is het. Ze heeft meegelift op een klimaat waar elke allochtoon d'r 1 teveel was en kreeg sympathie vanwege haar anti-islam houding. Datzelfde rechtse klimaat is nu haar ondergang. Hoe ironisch.quote:
Ga je met Ayaan mee naar Amerika?quote:Op maandag 15 mei 2006 22:37 schreef Ringo het volgende:
Je doet hier je muil open, en ze pissen over je heen. Laffe kaasboeren zijn we. Verkankerd grafland.
Typische reactie van een kaaskop.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:37 schreef Monidique het volgende:
Nounou... wat overdreven.
Bijvoorbeeld.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:38 schreef MrBadGuy het volgende:
Ga je met Ayaan mee naar Amerika?
Ja, euh, ze heeft zelf gelogen, niet die laffe kaasboeren. Ze wordt ook niet vanwege haar mening gedeporteerd dramaticus.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:37 schreef Ringo het volgende:
Je doet hier je muil open, en ze pissen over je heen. Laffe kaasboeren zijn we. Verkankerd grafland.
Idd, ik hoop voor haar dat ze in Amerika ook meer succes heeft dan Kalou hierquote:Op maandag 15 mei 2006 22:41 schreef SunChaser het volgende:
Maar dat met Ayaan gaat een stuk sneller dan Taida.
Dat heeft hij niet door, door die tranen heeft hij een vertekend beeld op de werkelijkheid.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, euh, ze heeft zelf gelogen, niet die laffe kaasboeren. Ze wordt ook niet vanwege haar mening gedeporteerd dramaticus.
Zonder paspoort komt ze Amerika niet in zei Charles Groenhuijzen netquote:Op maandag 15 mei 2006 22:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Idd, ik hoop voor haar dat ze in Amerika ook meer succes heeft dan Kalou hier![]()
Stel dat ze ook hem heeft voorgelogen.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:42 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Vergeten we voor het gemak maar even dat Theo om de film van Ayan vermoord is?
Ze is weggepest, een vies spelletje van een kudde hypocriete lafbekken.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, euh, ze heeft zelf gelogen, niet die laffe kaasboeren. Ze wordt ook niet vanwege haar mening gedeporteerd dramaticus.
Verre vanquote:Op maandag 15 mei 2006 22:42 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Wat willen we Nederlanders nou
Eerst allemaal verbolgen over de moord op Theo van Gogh, en nu moet Ayan het land maar uit omdat ze gelogen heeft? We verbannen haar (soort van), wat toch ook in zekere mate in de buurt van moord komt.
Je hoorde ik net, het wordt dus echt een Kalou 2quote:Op maandag 15 mei 2006 22:43 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Zonder paspoort komt ze Amerika niet in zei Charles Groenhuijzen net
Jazeker!quote:Op maandag 15 mei 2006 22:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Slimme allochtonen doen niet dergelijke uitspraken en gebruiken hun politieke positie niet voor de verwerking van hun persoonlijke trauma's.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:42 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Wat willen we Nederlanders nou
Eerst allemaal verbolgen over de moord op Theo van Gogh, en nu moet Ayan het land maar uit omdat ze gelogen heeft? We verbannen haar (soort van), wat toch ook in zekere mate in de buurt van moord komt.
Vergeten we voor het gemak maar even dat Theo om de film van Ayan vermoord is?
De helft van de vluchtelingen liegt om een Nederlands paspoort te krijgen, en dat is wat mij betreft soms best door de vingers te zien.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben alles behalve een fan van Ayaan, en vind haar submission films veel te ver gaan. Die zijn naar mijn idee alleen maar onnodig provocerend.
Maar waar Nederland nu weer mee bezig is, zullen we alle slimme allochtonen er maar uit gaan gooien dan? Die zijn veel ste bij de hand, en spannen rechtzaken aan of komen in de politiek terecht.![]()
Dan heeft Ayaan eigenlijk indirect onze liefe, onschuldige Theo vermoordquote:Op maandag 15 mei 2006 22:43 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Stel dat ze ook hem heeft voorgelogen.
Ik zie niet helemaal in wat dat met de film te maken heeft. Ik neem ook aan dat Theo van Gogh een film met haar gemaakt heeft vanwege de film en haar mening en niet om haar paspoort.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:43 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Stel dat ze ook hem heeft voorgelogen.
Daarom zeg ik ook in zekere zin, ik kon ff niets beters bedenken.quote:
Met verre van bedoel ik dat het er niet bij in de buurt komt, dus het tegenovergestelde van "in zekere zin".quote:Op maandag 15 mei 2006 22:45 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook in zekere zin, ik kon ff niets beters bedenken.
Klopt. Even een minuutje rustig zitten, neem een glaasje water, en je zult zien dat je een beetje overdreef.quote:
Inderdaad. Zodra puntje bij paaltje kwam, wistt het Nederlandse volk niet hoe snel ze een mes in haar rug moest steken. Terwijl dat zelfde volk, toen het haar nog goed ging, ook niet wist hoezeer het haar prijzen moest.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:37 schreef Ringo het volgende:
Toch schat ik Ayan in als een zeer slimme en gewiekste vrouw.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Slimme allochtonen doen niet dergelijke uitspraken en gebruiken hun politieke positie niet voor de verwerking van hun persoonlijke trauma's.
Als je trolt of dingen zegt die geen anderen zeggen, maakt dat je nog niet slim, Zjak.
Als ik VVD-lid was had ze nu al helemaal mijn stem gekregenquote:Op maandag 15 mei 2006 22:47 schreef gelly het volgende:
Overigens vind ik Verdonk met de dag weerzinwekkender worden. Over de rug van Ali populair doen, haar afdanken als oud vuil..
Dat is nou ironie, ja.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Slachtoffer van haar eigen beleid en overtuiging, dat is het. Ze heeft meegelift op een klimaat waar elke allochtoon d'r 1 teveel was en kreeg sympathie vanwege haar anti-islam houding. Datzelfde rechtse klimaat is nu haar ondergang. Hoe ironisch.
De massa vindt het geweldig, stemt verdonk tot premier en over 2 jaar snakken we weer naar Jan Peter.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:47 schreef gelly het volgende:
Overigens vind ik Verdonk met de dag weerzinwekkender worden. Over de rug van Ali populair doen, haar afdanken als oud vuil..
Ik krijg steeds meer respect voor verdonk eerlijk gezegd. Consequent zijn, ook als het haar eigen partijgenote betreft.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:47 schreef gelly het volgende:
Who gives a fuck. Het gaat erom dat jij en Monidique staan te juichen dat er weer een geluid uit Nederland verbannen is.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:26 schreef gelly het volgende:
Is Ayaan Hirsi Ali Joods?quote:Op maandag 15 mei 2006 22:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. Zodra puntje bij paaltje kwam, wistt het Nederlandse volk niet hoe snel ze een mes in haar rug moest steken. Terwijl dat zelfde volk, toen het haar nog goed ging, ook niet wist hoezeer het haar prijzen moest.
Het is niet voor niets dat Nederland het hoogste percentage vergaste joden in de Tweede Wereldoorlog kent (Inclusief Duitsland!)
Zowaar een intelligent geluid.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:47 schreef gelly het volgende:
Maar wie zit er op dat geluid te wachten eigenlijk? De moslimvrouwen niet, de Nederlanders niet.quote:[b]Op maandag 15 mei 2006 22:49 Het gaat erom dat jij en Monidique staan te juichen dat er weer een geluid uit Nederland verbannen is.
Sorry. Wat. Kun jij even citeren dat ik blij ben dat er iemand om zijn mening het land uit is gezet? Of, zoals ik al zei, is het fantasie-uurtje weer aangebroken?quote:Op maandag 15 mei 2006 22:49 schreef klez het volgende:
[..]
Who gives a fuck. Het gaat erom dat jij en Monidique staan te juichen dat er weer een geluid uit Nederland verbannen is.
Gaat goed. 3 down, not so many to go...![]()
consequent, of gewoon domweg de regeltjes naleven en niet verder durven te kijken/denken.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer respect voor verdonk eerlijk gezegd. Consequent zijn, ook als het haar eigen partijgenote betreft.
Ik hoorde je niet huilen toen Taida werd verbannen?quote:Op maandag 15 mei 2006 22:49 schreef klez het volgende:
[..]
Who gives a fuck. Het gaat erom dat jij en Monidique staan te juichen dat er weer een geluid uit Nederland verbannen is.
Gaat goed. 3 down, not so many to go...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |