abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37858453
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:38 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

jawel hoor, vrijheid van meningsuiting,

is het recht om te beledigen

ik ben het eens met de rechter en met ali, wat dit betreft
Vrijheid van meningsuiting is niet het recht om iemand te beledigen. Vrijheid van meningsuiting is het recht om je mening te uiten, ook al kan die mening beledigend zijn voor sommigen. Het komt misschien op hetzelfde neer, maar de achterliggende gedachte is toch een stuk anders.
pi_37858472
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:41 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Klinkt goed.
Ga ik morgen bekijken
Zou ik maar niet doen, dan krijg je een veel te genuanceerd beeld over moslims.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37858495
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:41 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ik dacht dat jij deze topic had geopend als een bash topic

als dat niet zo is, sorry dan.. maar als ik de vele reacties in deze topic lees, krijg ik wel het idee namelijk dat het een bash topic is..
Nee, tuurlijk niet, het was een vervolg op de Hirsi Ali discussie over de Zembla-uitzending vermengd met het nieuws over haar vertrek.

Ik denk wel dat het beter is dat ze gaat, gewoon voor haar zelf, haar veiligheid en voor de rust in ons land. In die zin ben ik er niet rouwig om maar ik heb geen behoefte haar verder te bashen ofzo.

Dat doe ik liever bij jou
pi_37858515
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:42 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting is niet het recht om iemand te beledigen. Vrijheid van meningsuiting is het recht om je mening te uiten, ook al kan die mening beledigend zijn voor sommigen. Het komt misschien op hetzelfde neer, maar de achterliggende gedachte is toch een stuk anders.
En zelfs met achterliggende reden belediging klopt het ook nog.
pi_37858561
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zou ik maar niet doen, dan krijg je een veel te genuanceerd beeld over moslims.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 15 mei 2006 @ 21:46:15 #156
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_37858639
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je ziet het verschil niet tussen 'vlot lopen als gevolg van een goede bevolkingsadministratie' en 'actief meewerken aan deportatie om de rust te behouden'?
"How convenient"
quote:
Alberts: "Een direct causaal verband tussen een goed georganiseerde administratie en de deportatie van Joden mag je echter niet leggen
quote:
Wat niet vergeten mag worden, is dat iedereen in Nederland - Joden en niet-Joden - zich tijdens de bezetting keurig liet registreren. Dat is een van de onverklaarbare fenomenen van de Tweede Wereldoorlog in ons land: een anti-Duitse houding, maar wel erg braaf."
http://www.computable.nl/artikels/archief1/d07rs106.htm

Maar het zal wel aan mijn "gebrekkige geschiedenisonderwijs" liggen dat ik denk je in Nederland beter niet teveel kan opvallen...
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_37858705
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:46 schreef klez het volgende:

[..]

"How convenient"
[..]

[..]

http://www.computable.nl/artikels/archief1/d07rs106.htm

Maar het zal wel aan mijn "gebrekkige geschiedenisonderwijs" liggen dat ik denk je in Nederland beter niet teveel kan opvallen...
Wat heeft dat met de joden in Nederland tijdens de Tweede Wereldoorlog te maken, die immers, voor het dragen van een davidsster, ook niet al te veel opvielen?
pi_37858711
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:42 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ben het wel met je eens, beledigen om het beledigen.. is misbruik van je vrijheid. En ook vooral dom.

Maar als het om Hersi gaat heb ik niet het idee, dat ze beledigd om het beledigen. Maar dat ze oprecht bepaalde standpunten inneemt, die dan in de praktijk wel als beledigend worden opgevat.
  maandag 15 mei 2006 @ 21:54:28 #159
16715 Mylene
*schatje*
pi_37859012
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Maar als het om Hersi gaat heb ik niet het idee, dat ze beledigd om het beledigen. Maar dat ze oprecht bepaalde standpunten inneemt, die dan in de praktijk wel als beledigend worden opgevat.
Wat is het nut om de profeet Mohammed een pedo naar Westerse maatstaven te noemen?
  maandag 15 mei 2006 @ 21:54:35 #160
70154 klez
pi_37859016
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Ben het wel met je eens, beledigen om het beledigen.. is misbruik van je vrijheid. En ook vooral dom.

'Life of Brian' moet natuurlijk ook alsnog met terugwerkende kracht verboden worden. En Gerard Reve.
Waar een klein land groot in kan zijn...
  maandag 15 mei 2006 @ 21:55:11 #161
70154 klez
pi_37859050
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:54 schreef schatje het volgende:

[..]

Wat is het nut om de profeet Mohammed een pedo naar Westerse maatstaven te noemen?
Bepaal jij dat?
pi_37859134
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:55 schreef klez het volgende:

[..]

Bepaal jij dat?
Dat mag schatje inderdaad voor zichzelf bepalen, net als elk mens dat mag doen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37859183
Een film als Submission hoef je trouwens in de VS niet uit te brengen... Ali lijkt idd wel een afrikaanse sprinkhaan, overal waar wat te vreten is vreet ze de boel kaal om vervolgens naar het volgende veld te gaan. En of daar nou gras of graan staat maakt d'r niet uit.
  maandag 15 mei 2006 @ 21:57:52 #164
16715 Mylene
*schatje*
pi_37859184
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:55 schreef klez het volgende:

[..]

Bepaal jij dat?
Ik zou het zelf niet zeggen omdat het wellicht als beledigend wordt ervaren. Gewoon een stukje fatsoen.
pi_37859229
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:57 schreef gelly het volgende:
Een film als Submission hoef je trouwens in de VS niet uit te brengen... Ali lijkt idd wel een afrikaanse sprinkhaan, overal waar wat te vreten is vreet ze de boel kaal om vervolgens naar het volgende veld te gaan. En of daar nou gras of graan staat maakt d'r niet uit.
In de film submission zie je 2 tieten. Dat kan je in Amerika echt niet zomaar laten zien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37859238
woops, verkeerde topic
pi_37859273
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In de film submission zie je 2 tieten. Dat kan je in Amerika echt niet zomaar laten zien.
Idd, en op het schofferen van gelovigen is men daar ook niet zo happig, christen of moslim..
  maandag 15 mei 2006 @ 22:01:23 #168
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_37859362
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:57 schreef gelly het volgende:
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_37859378
Wow op het NOS nu!
Allah Al Watan Al Malik
pi_37859387
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wat dat betreft denk ik ook zwart wit

Geloof best, dat ze aardig voor zijn en andersom, maar wat vinden zij van "de prinsesr"? Hebben jullie het daar wel eens over?
Ja, komt altijd weer naar voren als we het over de grondwet hebben en over vrijheid van meningsuiting.

In het algemeen vinden veel cursisten haar een "slecht mens", ze is niet populair.

Vooral bij de mannen niet, soms kom ik wel eens een vrouw tegen die wel vindt dat ze mag zeggen wat ze zegt. Maar het zijn niet veel cursisten die dat vinden. Het valt me vaak op dat vele cursisten denken dat ze lid is van de regering en ze snappen niet dat ze dit allemaal mag zeggen. Velen geven aan teleurgesteld te zijn in Nederland en dat het vroeger beter was, dat de sfeer en tolerantie minder is geworden. Daar geven ze dan o.a. Hirsi de schuld van.

Ik heb vaak het idee dat er veel misverstanden zijn onder allochtonen m.b.t. hoe de democratie in Nederland werkt.
  Redactie Frontpage maandag 15 mei 2006 @ 22:02:21 #171
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37859410
Nu op NED 3

Ze is geen Nederlander blijkbaar, ze heeft een brief ontvangen
  maandag 15 mei 2006 @ 22:02:30 #172
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_37859423
Jammer dat ze weggaat. Dat kamerwerk is natuurlijk niets voor haar, met al die wrokkige Wiegeltjes om haar heen. Maar ik had 'r graag nog wat schenenschoppende films zien maken.

Wat ze bij die conservatieve meuk te zoeken heeft, is me vooralsnog een raadsel.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 15 mei 2006 @ 22:03:17 #173
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_37859457
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:57 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik zou het zelf niet zeggen omdat het wellicht als beledigend wordt ervaren. Gewoon een stukje fatsoen.
En dan wachten tot de volgende hete aardappel getaboeiseerd word, "want, weet u, het daarover hebben wordt als beledigend ervaren."
pi_37859486
Ze wordt door verdonk niet meer als "nederlander" gezien, voorlopige conclusie van het onderzoek. Er schijnen schokkende feiten in te staan.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 15 mei 2006 @ 22:04:05 #175
70154 klez
pi_37859501
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Duidelijk nog nooit in de VS geweest...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')