Vrijheid van meningsuiting is niet het recht om iemand te beledigen. Vrijheid van meningsuiting is het recht om je mening te uiten, ook al kan die mening beledigend zijn voor sommigen. Het komt misschien op hetzelfde neer, maar de achterliggende gedachte is toch een stuk anders.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:38 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
jawel hoor, vrijheid van meningsuiting,
is het recht om te beledigen
ik ben het eens met de rechter en met ali, wat dit betreft
Zou ik maar niet doen, dan krijg je een veel te genuanceerd beeld over moslims.quote:
Nee, tuurlijk niet, het was een vervolg op de Hirsi Ali discussie over de Zembla-uitzending vermengd met het nieuws over haar vertrek.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:41 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ik dacht dat jij deze topic had geopend als een bash topic
als dat niet zo is, sorry dan.. maar als ik de vele reacties in deze topic lees, krijg ik wel het idee namelijk dat het een bash topic is..![]()
En zelfs met achterliggende reden belediging klopt het ook nog.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is niet het recht om iemand te beledigen. Vrijheid van meningsuiting is het recht om je mening te uiten, ook al kan die mening beledigend zijn voor sommigen. Het komt misschien op hetzelfde neer, maar de achterliggende gedachte is toch een stuk anders.
quote:Op maandag 15 mei 2006 21:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zou ik maar niet doen, dan krijg je een veel te genuanceerd beeld over moslims.
"How convenient"quote:Op maandag 15 mei 2006 21:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je ziet het verschil niet tussen 'vlot lopen als gevolg van een goede bevolkingsadministratie' en 'actief meewerken aan deportatie om de rust te behouden'?
quote:Alberts: "Een direct causaal verband tussen een goed georganiseerde administratie en de deportatie van Joden mag je echter niet leggen
http://www.computable.nl/artikels/archief1/d07rs106.htmquote:Wat niet vergeten mag worden, is dat iedereen in Nederland - Joden en niet-Joden - zich tijdens de bezetting keurig liet registreren. Dat is een van de onverklaarbare fenomenen van de Tweede Wereldoorlog in ons land: een anti-Duitse houding, maar wel erg braaf."
Wat heeft dat met de joden in Nederland tijdens de Tweede Wereldoorlog te maken, die immers, voor het dragen van een davidsster, ook niet al te veel opvielen?quote:Op maandag 15 mei 2006 21:46 schreef klez het volgende:
[..]
"How convenient"
[..]
[..]
http://www.computable.nl/artikels/archief1/d07rs106.htm
Maar het zal wel aan mijn "gebrekkige geschiedenisonderwijs" liggen dat ik denk je in Nederland beter niet teveel kan opvallen...
Ben het wel met je eens, beledigen om het beledigen.. is misbruik van je vrijheid. En ook vooral dom.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is niet het recht om iemand te beledigen. Vrijheid van meningsuiting is het recht om je mening te uiten, ook al kan die mening beledigend zijn voor sommigen. Het komt misschien op hetzelfde neer, maar de achterliggende gedachte is toch een stuk anders.
Wat is het nut om de profeet Mohammed een pedo naar Westerse maatstaven te noemen?quote:Op maandag 15 mei 2006 21:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Maar als het om Hersi gaat heb ik niet het idee, dat ze beledigd om het beledigen. Maar dat ze oprecht bepaalde standpunten inneemt, die dan in de praktijk wel als beledigend worden opgevat.
'Life of Brian' moet natuurlijk ook alsnog met terugwerkende kracht verboden worden. En Gerard Reve.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens, beledigen om het beledigen.. is misbruik van je vrijheid. En ook vooral dom.
Maar als het om Hersi gaat heb ik niet het idee, dat ze beledigd om het beledigen. Maar dat ze oprecht bepaalde standpunten inneemt, die dan in de praktijk wel als beledigend worden opgevat.
Bepaal jij dat?quote:Op maandag 15 mei 2006 21:54 schreef schatje het volgende:
[..]
Wat is het nut om de profeet Mohammed een pedo naar Westerse maatstaven te noemen?
Dat mag schatje inderdaad voor zichzelf bepalen, net als elk mens dat mag doen.quote:
Ik zou het zelf niet zeggen omdat het wellicht als beledigend wordt ervaren. Gewoon een stukje fatsoen.quote:
In de film submission zie je 2 tieten. Dat kan je in Amerika echt niet zomaar laten zien.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:57 schreef gelly het volgende:
Een film als Submission hoef je trouwens in de VS niet uit te brengen... Ali lijkt idd wel een afrikaanse sprinkhaan, overal waar wat te vreten is vreet ze de boel kaal om vervolgens naar het volgende veld te gaan. En of daar nou gras of graan staat maakt d'r niet uit.
Idd, en op het schofferen van gelovigen is men daar ook niet zo happig, christen of moslim..quote:Op maandag 15 mei 2006 21:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In de film submission zie je 2 tieten. Dat kan je in Amerika echt niet zomaar laten zien.
quote:Op maandag 15 mei 2006 21:57 schreef gelly het volgende:
Een film als Submission hoef je trouwens in de VS niet uit te brengen... Ali lijkt idd wel een afrikaanse sprinkhaan, overal waar wat te vreten is vreet ze de boel kaal om vervolgens naar het volgende veld te gaan. En of daar nou gras of graan staat maakt d'r niet uit.
Ja, komt altijd weer naar voren als we het over de grondwet hebben en over vrijheid van meningsuiting.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
Wat dat betreft denk ik ook zwart wit![]()
Geloof best, dat ze aardig voor zijn en andersom, maar wat vinden zij van "de prinsesr"? Hebben jullie het daar wel eens over?
En dan wachten tot de volgende hete aardappel getaboeiseerd word, "want, weet u, het daarover hebben wordt als beledigend ervaren."quote:Op maandag 15 mei 2006 21:57 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik zou het zelf niet zeggen omdat het wellicht als beledigend wordt ervaren. Gewoon een stukje fatsoen.
Duidelijk nog nooit in de VS geweest...quote:Op maandag 15 mei 2006 21:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In de film submission zie je 2 tieten. Dat kan je in Amerika echt niet zomaar laten zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |