abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 mei 2006 @ 19:19:17 #2
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_37853078
2 helden op 1 plaatje:

pi_37853185
quote:
Op maandag 15 mei 2006 19:07 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ik denk van niet hoor. Het geweld vanaf de jaren '70 tot heden is slechts de laatste oprisping van een geloof wat zich niet kon hervormen en uiteindelijk voor de confrontatie met een militair superieure vijand koos. Maar goed, niet iedereen heeft de gave om buiten de verstikkende politiek correcte waan van de dag te denken.
Mwaw, wereldwijd is de Islam by far de snelst groeiende religie. Ook binnen de landsgrenzen van het Westen maakt het een grote groei mee.

Dus ten eerste heeft de militair superieure vijand zelf ook een aanzienlijke Moslimbevolking. Ten tweede heeft de Islam duidelijk zowel conservatieve als progressieve periodes meegemaakt als geheel, oftewel de Islam past zich wel degelijk aan aan tijdsbeelden. Misschien niet op de manier die jij zou willen. Maar aanpassen doen ze zich. Hervormen hoeft namelijk niet altijd te betekenen dat je verwesterd. Ook fundamentaliseren is een vorm van hervormen.......

Ten tweede zou ik absoluut de militaire confrontatie niet aanwillen gaan met de Islamitische wereld. Want ten eerste hebben de guerilla- of terreurtactieken, hoe je ze ook wil noemen, bewezen effectief te zijn: enorme psychologische impact en haast niet te bestrijden. Ten twee is de Islamitische wereld momenteel allerminst een eenheid. In tegendeel: het is 1 grote lappendeken van geloofstromingen, culturen, rassen, volkeren en onderlinge allianties en vooral onderlinge vetes. Stel je voor wat er mogelijk is als deze allemaal opzij geschoven worden vanwege een gemeenschappelijke vijand.

Maar goed. Gezien Bush eerdaags uitgespeelt lijkt te zijn, en hij de enige is die ik in staat zie zo dom te zijn om de confrontatie aan te gaan, zie ik voorlopig eigenlijk helemaal geen confrontatie komen.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_37853269
quote:
Op maandag 15 mei 2006 19:04 schreef doesss het volgende:

[..]

Helemaal met je eens.

Men beseft blijkbaar niet dat dit soort precedenten onze maatschappij op den duur compleet uitholt.

En inderdaad, ik hou m'n hart vast voor Verdonk en Bos in de komende verkiezingsstrijd.

PS: Even in herinnering roepende, de publiekelijke tuchtiging van Advocaat tijdens het EK.
Ja, Advocaat, voetbal roept blijkbaar de wat mindere karaktereigenschappen van mensen op. Wordt Bos ook bedreigd, ik ben hem nog weleens tegen gekomen bij Dungelmans in Den Haag, kan me geen bewaking herinneren.
  maandag 15 mei 2006 @ 19:27:45 #5
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37853366
Wtf, ik ben ook een weekje het land uit. Effe inlezen .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 15 mei 2006 @ 19:28:28 #6
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37853389
Sorry, maar deze was later. Verder in het andere topic dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')