quote:Op zondag 14 mei 2006 23:33 schreef brighton het volgende:
Ik aas op NL-9999...!
En taggen...het is verslavend, maar levert je wel veel leuke kaartjes op
En ze zijn ook allemaal zo aardig, ik was te laat met iemand taggen, krijg ik een U2U of ik die kaart alsnog wilde. En iemand die in de I offer tag een kaartje aanbood dat ik graag wilde, maar waar steeds iemand me voor was, een U2U gestuurd en die bedankte me helemaal dat ik met haar wilde ruilden
Dit dusquote:Op zondag 14 mei 2006 23:45 schreef Saphira200 het volgende:
Maar wat zijn nou precies koelkastmagneten![]()
quote:Op zondag 14 mei 2006 23:42 schreef inkie1010 het volgende:
Theezakjes Voor President!
Wensenlijstje.quote:Op maandag 15 mei 2006 01:28 schreef Vava het volgende:
Wat een wensenlijst zeghttp://www.postcrossing.com/user/freecards
Da's postcard_Cathy.quote:Op maandag 15 mei 2006 01:28 schreef Vava het volgende:
Wat een wensenlijst zeghttp://www.postcrossing.com/user/freecards
moet natuurlijk wel een fokker worden die 9999 en 10000 gaan versturenquote:Op maandag 15 mei 2006 09:10 schreef inkie1010 het volgende:
Ik mag NL-9981 gaan sturen naar Finland.
Ik heb geen idee, maar ik herken haar van het forum. Daar heet ze postcard_Cathy. Ik vind de wishlist trouwens niet eens zo heel erg, het is meer zo van: dit vind ik leuk. Niet "als je het niet stuurt dan registreer ik niet" of iets in die richting.quote:Op maandag 15 mei 2006 08:57 schreef Jaguarized het volgende:
Heeft die twee accountjes?
*check*quote:Op maandag 15 mei 2006 09:13 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
moet natuurlijk wel een fokker worden die 9999 en 10000 gaan versturen
Ik heb ook vals gespeeld want ik had lang niet alles travelling, dus kon ik heel makkelijk een adres aanvragen. (2 zelfs, heb ik ook gedaan.)quote:
Naja, dan ga ik wel voor 20000, of 20002quote:Op maandag 15 mei 2006 11:02 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ik heb ook vals gespeeld want ik had lang niet alles travelling, dus kon ik heel makkelijk een adres aanvragen. (2 zelfs, heb ik ook gedaan.)
die wil ik, ik verdien hem na zo lang wachtenquote:Op maandag 15 mei 2006 11:12 schreef brighton het volgende:
Ah, de NL-11111 countdown. Daar had ik niet aan gedacht
waar moet ie heen?quote:
Frankrijk.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:33 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
waar moet ie heen?
lijkt me ook wel leuk om zo'n jubileum nummer te ontvangen
oops, ff vergeten dat lezen ook wel eens wil helpenquote:
Heb al een PM gestuurdquote:Op maandag 15 mei 2006 12:15 schreef DuchessX het volgende:
Meteen een nieuw adres aangevraagd...en wat denk je...naar Finland....![]()
Iemand enig idee welke stad dit is?
H䲭䬤nkatu 26 A 6, 33900 Tampere
Finland
Ik woon er ookquote:-Aerial view of Arnhem
-Gelredome Stadium Arnhem
-Musis Sacrum Arnhem
-Arnhem postcard with some smaller pictures
-Trolleybus from Arnhem
-Dutch landscape with cows or sheeps
-Nederlands Openluchtmuseum Arnhem adcard
Mail (zie profiel) je adres maarquote:
Krijg jij een kaartje uit Arnhem van mijquote:Op maandag 15 mei 2006 12:25 schreef Klonk het volgende:
Arnhem
ik heb in Arnhem gewoond in mijn studententijd
Ik verstuur heel veel zelfgemaakte, en ik heb er nog een aantal van mijn geboorteplaats (Wijk bij Duurstede) Maar ik zit er wel over te denken om Arnhem-kaartjes te gaan kopenquote:Op maandag 15 mei 2006 12:29 schreef brighton het volgende:
Genoeg aanbod uit Arnhem hoor
[..]
Ik woon er ook![]()
Waar koop jij doorgaans je kaartjes dan Muck?Of verstuur je alleen zelfgemaakte?
Die heb ik niet, maar kan er wel naar op zoek gaan hoorquote:
Das bagger.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:48 schreef Klonk het volgende:
kaartje uit portugal
alleen klopt het ID nummer niet volgens postcrossing![]()
pt-13183quote:Op maandag 15 mei 2006 15:15 schreef Klonk het volgende:
ja, en het staat er vrij duidelijk zou niet weten wat ik er anders van moet maken
[afbeelding]
PT - 13183 ?
ik heb gelijk een mailtje gestuurd via de site, ben benieuwd, wel balen heb een kaart ontvangen maar kan geen nieuwe sturen....quote:Op maandag 15 mei 2006 15:17 schreef Jaguarized het volgende:
PT13183
Is dus door de adzender verkeerd overgenomen uit het mailtje.
das inderdaad heel erg jammer!quote:Op maandag 15 mei 2006 15:19 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb gelijk een mailtje gestuurd via de site, ben benieuwd, wel balen heb een kaart ontvangen maar kan geen nieuwe sturen....
Ben benieuwd of je daar nog wat van hoort. Al geprobeerd via het forum?quote:Op maandag 15 mei 2006 15:19 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb gelijk een mailtje gestuurd via de site, ben benieuwd, wel balen heb een kaart ontvangen maar kan geen nieuwe sturen....
Dat zegt mijn finse flatmate.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:23 schreef Klonk het volgende:
Häänkatu kan ik niet vinden
leuk!quote:Op maandag 15 mei 2006 17:32 schreef inkie1010 het volgende:
We moeten postcrossing bekend maken in andere landen...maar hoe?
Japanse kaartje staat op mijn weblog
Ik sta nu al heel de dag onderaanquote:Op maandag 15 mei 2006 17:31 schreef Muck het volgende:
inkie, ik ben zoooo jaloers op jouw map
i kwil ook meedoen aan die country-specialty-tag, maar telkens is er weer een nederlander onderaan
Mooi zeg! Ik wil ook wel post uit Japan!quote:Op maandag 15 mei 2006 17:32 schreef inkie1010 het volgende:
We moeten postcrossing bekend maken in andere landen...maar hoe?
Japanse kaartje staat op mijn weblog
hahahaquote:Op maandag 15 mei 2006 22:01 schreef Sonja27 het volgende:
Misschien is dit iets voor Helga? http://forum.postcrossing.com/viewthread.php?tid=1977
Zo dat is snel!!!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 03:47 schreef Jaguarized het volgende:
Zojuist een kaartje ontvangen uit Portugal.Hij is 27 dagen onderweg geweest.
Nou ja niet dus.quote:
geschikt voor het oudpapierquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:11 schreef Klonk het volgende:
de postbodin bracht alleen maar een folder van de gamma en de ah, geen leuke post dus....
ik tot nu toe alleen een heel pakket foldersquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:11 schreef Klonk het volgende:
de postbodin bracht alleen maar een folder van de gamma en de ah, geen leuke post dus....
Ik was als kind helemaal wild van die Spaanse kaarten met een flamencodanseres waarop dan een stukje stof was geplaktquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:44 schreef Vava het volgende:
2 kaarten
Een kaart uit de VS /unusual shape tag met meren bergen en sneeuw enz.. en een kaart uit Spanje /another you choosetag met een flamencodanseres (zwart/witfoto)
En waar mag ie heen?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:10 schreef Klonk het volgende:
jippie, wel een kaartje aangekomen, snel een nieuwe aanvragen
Die zijn idd schattig jaquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:55 schreef QTPi het volgende:
[..]
Ik was als kind helemaal wild van die Spaanse kaarten met een flamencodanseres waarop dan een stukje stof was geplakt![]()
![]()
Officiele?quote:
wat dfan ook waarschijnlijk is omdat die naar suriname gaatquote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:42 schreef Jaguarized het volgende:
@ Klonk, dat lijntje naar Brazillie lijkt net op Suriname.
Oh ruk, ik las verkeerd.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:44 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
wat dfan ook waarschijnlijk is omdat die naar suriname gaat
die brazilië is nog onderweg van hem![]()
dat is ook Suriname, die was er verdomd snel, 11 dagenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:42 schreef Jaguarized het volgende:
@ Klonk, dat lijntje naar Brazillie lijkt net op Suriname.
tis ook moeilijkquote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:47 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Oh ruk, ik las verkeerd.![]()
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:50 schreef Klonk het volgende:
ik mag nou nooit een kaartje naar Nederland sturen
het valt wel op dat je erg weinig VS hebt ja...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:51 schreef Jaguarized het volgende:
Dat meen je.Het is al de 3e ofzo naar NL. Ik wil ook wel eens lijntjes naar rechts...
mijn overdosis is nog altijd Finland, al ligt VS niet ver achter, maar goed, er komt ook nog niet veel verandering in...quote:
Waar kan je dat zien dan?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:02 schreef Jaguarized het volgende:
Wat is jullie langste en kortste afstand? Bij mij:
Longest distance: 18273 km received from Great Britain
Shortest distance: 2235 km received from Australia
Niet, dat moet je uitrekenen. Via http://gc.kls2.com/ kan je opzoeken of dat plaatsje een airport heeft en dan tussen 2 airportcodes de afstand laten berekenen. Als je meerdere plaatsen in 1 land hebt pak je degene die het verste weg ligt. Als je niet in Amsterdam oid woont, zoek dan het vliegveld wat het dichtst in de buurt ligt, of airstrip.quote:
gelukkigquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:13 schreef QTPi het volgende:
Ik zag mijn kaartje op je site staan Muckerggggg leuk
![]()
Hij is er, hij mag naar Amsterdam, scheelt tenminste al 1 dag.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:18 schreef Klonk het volgende:
cool Iran, ben benieuwd hoe lang die onderweg gaat zijn, en idd da's raar Jaguarized adres is meestal een kwestie van een paar seconden wachten
is dat een stille hint?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:25 schreef Klonk het volgende:
lijkt me grappig een kaartje uit Nieuw Zeeland en dan in het Nederlands
Wil je ook 1?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:25 schreef Klonk het volgende:
lijkt me grappig een kaartje uit Nieuw Zeeland en dan in het Nederlands
Als er 1 wil kan je het ook gewoon zeggen hoor.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:28 schreef Klonk het volgende:
ik doe niet aan stille hints, maar ik bedoel meer voor onbekende ontvanger
nee, nog niet gehadquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:31 schreef Jaguarized het volgende:
Oh muck, was die van mij al aangekomen?
Jup.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:32 schreef Muck het volgende:
[..]
nee, nog niet gehad
die van mij had je wel he?
raar is dat ja...quote:
Noord Finlandquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:38 schreef Vava het volgende:
Ja haha
En liever niet de komende 8 naar Finland, het zuiden van dat land is al bedolven onder de stipjes en lijntjes
Ik wil best een kaart van een echte Lap ontvangenquote:
Ik heb er ook eentje van fromthesea; hele mooie kaart en een verhaaltje op de achterkant.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:00 schreef inkie1010 het volgende:
Mja die kaart uit iran, ik heb er ook 1 gehad, van Fromthesea. maar het viel me eigenlijk tegen, ja best mooie kaart, maar punt 1: in envelop, punt 2: niets op de kaart geschreven....
ehmmmm, doe maar een city viewquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:27 schreef Jaguarized het volgende:
Klonk, wil je een city view kaartje of een Maori-cultuur-kaartje?
Was dat deze user? Die heeft ook een postbus en is sinds 6 april niet ingelogdquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:21 schreef Miss_B het volgende:
Hoop dat binnenkort het kaartje naar Amerika, wat naar een postbus is gestuurd, eindelijk eens geregd wordt. Heb ook al een PM gestuurd![]()
Hoi welkom!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:24 schreef coranoot het volgende:
Haay,
Ik ben hier nieuw en sinds kort doe ik ook aan postcrossing
Via wat klikwerk kwam ik hier terecht en ik heb het hier een beetje doorgelezen en het lijkt me hier wel gezellig
Welkom!!!!!!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:24 schreef coranoot het volgende:
Haay,
Ik ben hier nieuw en sinds kort doe ik ook aan postcrossing
Via wat klikwerk kwam ik hier terecht en ik heb het hier een beetje doorgelezen en het lijkt me hier wel gezellig
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:50 schreef inkie1010 het volgende:Gaaf!!! Ik heb je linkje gewijzigd in de OP !
Zo doe ik het ook, en anderen ook bij mijquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:49 schreef QTPi het volgende:
Damn dat taggen is verslavend![]()
Ik heb even een vraagje over de you can choose tag.
Je tagt degene waarvan je een kaartje wilt (die je dan uitkiest) dus het is een beetje andersom aan de gewone tag methode. Is het dan handig om een U2U te sturen waarin je aangeeft dat je getagged hebt en wat je adres is?? Zo heb ik t nu wel 2x gedaan.
Daar ben ik ondertussen achter gekomenquote:Welkom! Je beseft je dat dit net zo verslavend kan werken als alle drugs bijelkaar?
Erg hequote:
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:05 schreef coranoot het volgende:
[..]
Daar ben ik ondertussen achter gekomen
Ik heb er nu 5 verstuurd: 3 naar Amerika, 1 naar Duitsland en 1 naar Finlandquote:hoeveel heb je al gestuurd/ontvangen?
officiële kaartjes of tags?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:56 schreef coranoot het volgende:
[..]
Ik heb er nu 5 verstuurd: 3 naar Amerika, 1 naar Duitsland en 1 naar Finland
Ik heb er 3 ontvangen: 1 uit België, 1 uit Duitsland en 1 uit Amerika
Er zijn er nu nog 2 onderweg naar Amerika en 1 naar Japan.
Welkom.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:56 schreef coranoot het volgende:
[..]
Ik heb er nu 5 verstuurd: 3 naar Amerika, 1 naar Duitsland en 1 naar Finland
Ik heb er 3 ontvangen: 1 uit België, 1 uit Duitsland en 1 uit Amerika
Er zijn er nu nog 2 onderweg naar Amerika en 1 naar Japan.
Nee, het is deze user: http://www.postcrossing.com/user/alialiali al niet meer online geweest sinds 25 aprilquote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:04 schreef brighton het volgende:
[..]
Was dat deze user? Die heeft ook een postbus en is sinds 6 april niet ingelogdHeb ik een kaartje naartoe...
* QTPi wacht met smartquote:Op woensdag 17 mei 2006 07:52 schreef Jaguarized het volgende:
Ik stuur verschillende. Ze zijn allemaal 4 voor 1 euro.Behalve de Maori kaarten, die zijn 3 voor 1 euro.
Kaartjes voor QTPI en Klonk zijn verstuurd.
Tot dusver alleen nog maar officiële kaartjesquote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:59 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
officiële kaartjes of tags?
oh ja, welkom
niet doen, dat werkt erg verslavendquote:Op woensdag 17 mei 2006 11:09 schreef coranoot het volgende:
[..]
Tot dusver alleen nog maar officiële kaartjes![]()
Ik ga me deze week eens verdiepen in het tags-gebeuren![]()
Ik stuur dan gewoon een pm met daarin de code en de vraag of ze wellicht een kaart van me gehad hebben waar de code niet op stond.quote:Op woensdag 17 mei 2006 08:54 schreef inkie1010 het volgende:
NL-6478 Chimera-Muse United States of America 30 Mar, 2006 48 Travelling Lost the address?
NL-7567 kununurra1972 Australia 13 Apr, 2006 34 Travelling Lost the address?
NL-8508 jorsoltero Mexico 26 Apr, 2006 21 Travelling Lost the address?
NL-9524 suefitz United States of America 9 May, 2006 8 Travelling Lost the address?
NL-9981 Carita Finland 15 May, 2006 2 Travelling Lost the address?
De eerste 3 zijn een beetje hopeloos aan het worden...
Dat zag me er toch wat te moeilijk uit. Maar ik heb nu deze gevonden, ziet er een stuk makkelijker uit. Je hoeft alleen de latitiude en longitude van jezelf en de ander in te voeren (die vind je in het profiel), en dan rekent 'ie de afstand uitquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:08 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Niet, dat moet je uitrekenen. Via http://gc.kls2.com/ kan je opzoeken of dat plaatsje een airport heeft en dan tussen 2 airportcodes de afstand laten berekenen. Als je meerdere plaatsen in 1 land hebt pak je degene die het verste weg ligt. Als je niet in Amsterdam oid woont, zoek dan het vliegveld wat het dichtst in de buurt ligt, of airstrip.
Makkelijk!quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:34 schreef brighton het volgende:
[..]
Dat zag me er toch wat te moeilijk uit. Maar ik heb nu deze gevonden, ziet er een stuk makkelijker uit. Je hoeft alleen de latitiude en longitude van jezelf en de ander in te voeren (die vind je in het profiel), en dan rekent 'ie de afstand uit
http://www.numismatix.info/pc/distance.html
Ongeveer vanaf het zuidelijkste puntje van het Noordereiland.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:01 schreef Jaguarized het volgende:
In dat geval.Die 18544 van NZ bij jou, is die naar het zuiden van NZ gegaan?
oeh, die zal ik vanavond als ik thuis ben ook eens ff gaan doenquote:Op woensdag 17 mei 2006 13:34 schreef brighton het volgende:
[..]
Dat zag me er toch wat te moeilijk uit. Maar ik heb nu deze gevonden, ziet er een stuk makkelijker uit. Je hoeft alleen de latitiude en longitude van jezelf en de ander in te voeren (die vind je in het profiel), en dan rekent 'ie de afstand uit
http://www.numismatix.info/pc/distance.html
Ja klopt!quote:
Op mijn kaartje staan ook nog andere kastelen/paleizen; Linderhof, Nymphenburg en Herrenchiemsee. Heb je die ook bezocht?quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:14 schreef Klonk het volgende:
dat is heel erg mooi, ben er geweest, goeie tip ga in het voorseizoen en zo vroeg mogelijk anders stikt het er van de japaners en amerikanen
Jaquote:
That makes two of usquote:
Ooow haha, ik zag het, weet nu ook wie jij bent daarquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:57 schreef Sonja27 het volgende:
Ik krijg een koelkast magneet van QTPi.
Ik had vandaag 5 kaartjes waarvan 1 officiele uit Japan!
Lekker vlot Vavaquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:02 schreef Vava het volgende:
[..]
Ooow haha, ik zag het, weet nu ook wie jij bent daar![]()
quote:
Eh was t niet Assepoester?quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:19 schreef Vava het volgende:
[..]ja he
ik wist het echt niet
![]()
ben benieuwd of jullie weten wie ik daar ben
Nee da's p-etr-aquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:34 schreef QTPi het volgende:
[..]
Eh was t niet Assepoester?
Ik heb een handig linkje gevonden in Wikipedia: Steden in Finland . Is denk ik wel handig als je van die onleesbare tekens krijgt.![]()
Het is verslavend hequote:Op woensdag 17 mei 2006 21:54 schreef QTPi het volgende:
Owja, beide namen ben ik inderdaad tegengekomen.![]()
Ik zat nog even te snuffelen voor wat leuke tag adresjes, maar de tags die ik wil die zijn voornamelijk naar Finland. Dus maar even niet.
Goed plan @ rare tijden, maarja morgen weer een werkdag. Misschien t weekend.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:06 schreef Vava het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je op rare tijden gaan taggen, als Australie/verre oosten wakker is![]()
Ik wil ook wel weer officiele kaarten ontvangen maar voorlopig zijn er 5 van mij onderweg
Ik heb al wel een paar keer 's nachts zitten kijken op dat forum en al een paar keer getagged ookquote:Op woensdag 17 mei 2006 22:13 schreef QTPi het volgende:
[..]
Goed plan @ rare tijden, maarja morgen weer een werkdag. Misschien t weekend.
Ik heb er ook weer 5 onderweg.
Ik wilde mijn historymap uploaden maar waar kan dat t beste?? zoals tinypic ofzo..
Hoiquote:Op woensdag 17 mei 2006 22:06 schreef Vava het volgende:
[..]
Het is verslavend heik heb nog helemaal niks getagged vandaag
en toch wel wat kaarten en postzegels liggen! Eigenlijk moet je op rare tijden gaan taggen, als Australie/verre oosten wakker is
![]()
Ik wil ook wel weer officiele kaarten ontvangen maar voorlopig zijn er 5 van mij onderweg
quote:Op donderdag 18 mei 2006 09:54 schreef Klonk het volgende:
ik denk het eigenlijk wel, als ik niet ziek thuis ben (na een burnout loopt het geestelijk nog steeds niet helemaal lekker) werk ik voor TPG pakketservice en dan gaat het opvallen als iemand vaak pakjes krijgt, denk dat de postbode hetzelfde heeft.
Dat is balen! Misschien dat de webmaster er iets aan kan doen?quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:22 schreef Muck het volgende:
jeeeee, mijn kaartje in finland is aangekomen! In 4 dagen!
Gelijk maar een nieuw adres aangevraagd. Hij mag naar Engeland!
leuk! daar heb ik nog nooit een kaartje heen gestuurd
edit:
oh ja hoor...
eentje die gestopt is denk ik...
geen naam, geen leeftijd, geen overige info
en het gekste is nog: geen adres!
op het forum is die persoon ook niet te vinden, en nadat ik op de site ging kijken of ik ham daar was stond er bij zijn/haar profiel dat de user verwijderd is!
dan kan ik er toch helemaal geen kaart heen sturen?!
lekekr dan, nu kan ik 60 dagen gaan zitten wachten tot ie expired is!
http://www.postcrossing.com/user/Praias
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |