neurootquote:Op zondag 14 mei 2006 21:37 schreef Brighteyes het volgende:
Ah, ik was ook al bezig. TT ook netjes gemaakt.
dat was echt heel mooi!quote:Op zondag 14 mei 2006 21:47 schreef Neuk het volgende:
Zie National Geographic... Fantastisch!
Incl. Suzanna (die staat nog niet in het lijstje) zijn er nu gewoon 10 meiden zwanger die dat ook waren toen ik zwanger was. Begin me gewoon een beetje buitengesloten voelenquote:Op zondag 14 mei 2006 21:58 schreef melonovy het volgende:
Oh wat leuk, allemaal mama's die alweer een zwangerschap op fok! beleven, 2e ronde, 3e ronde, mooi man! Gefeli hoor!
quote:Op zondag 14 mei 2006 22:03 schreef m@x het volgende:
[..]
Incl. Suzanna (die staat nog niet in het lijstje) zijn er nu gewoon 10 meiden zwanger die dat ook waren toen ik zwanger was. Begin me gewoon een beetje buitengesloten voelen
Liam is straks 2,5 bijna exact.... goed gemikt he?quote:Op zondag 14 mei 2006 22:05 schreef melonovy het volgende:
Hoe oud zijn de kindjes straks als ze hun brusje krijgen?
Gaan we ons gewoon samen buitengesloten voelen.quote:
Beginnende zwangerschapsdementie?quote:Op zondag 14 mei 2006 22:16 schreef poemojn het volgende:
Jaaa Piglet!
Hoe komt 't nou dat ik Snoop en jou verwar
Nou heel erg van harte gefeliciteerdquote:
Ik heb er dan wel al 2, maar voel me ook ardig buiten gesloten met iedereen die nu zwanger zijn net als 2 jaar geledenquote:Op zondag 14 mei 2006 22:03 schreef m@x het volgende:
[..]
Incl. Suzanna (die staat nog niet in het lijstje) zijn er nu gewoon 10 meiden zwanger die dat ook waren toen ik zwanger was. Begin me gewoon een beetje buitengesloten voelen
Nee tussen de 12e en 15e week had ik dr ook al gevoeld , maar daarna dus niet meer....quote:Op zondag 14 mei 2006 22:16 schreef poemojn het volgende:
Jaaa Piglet!
Hoe komt 't nou dat ik Snoop en jou verwar
Eerste keer Xanthe?
hahahaha Ireth, ik schrok van je eertse woordenquote:Op zondag 14 mei 2006 22:35 schreef Ireth het volgende:
*meldt zich dan ook* Volgens mij wordt het tijd voor een "Nee we zijn niet zwanger van de 2e/3e/4e/enz" topic
quote:Op maandag 15 mei 2006 08:21 schreef m@x het volgende:
Vannacht weer een redelijk slapeloze nacht gehad en het beginnende rammelen is spontaan weer gestopt
volgens mij is de goedkoopste bij BabyWalz 27,95... Hema is iets van 35 euro zag ik laatst...quote:Op maandag 15 mei 2006 09:56 schreef PM-girl het volgende:
Neuk,wat leuk!! Ik voel het nu eigenlijk meerdere keren per dag!
Helaas nog niet van buiten dus kan het nog niet delen. Vriendje maar ook mijn broer staan te popelen om te mogen voelen!
Weet iemand of de prijs van zo'n lang (voedings)kussen veel uitmaakt bij de een of andere winkel, wil er een halen voor mijn rug, heb zo'n pijn.
Ik heb er zelf eentje genaaid!quote:Op maandag 15 mei 2006 09:58 schreef owlet het volgende:
Neuk, wat leuk dat je het hebt gevoeld (en wat vroeg ook!)![]()
Over dat voedingskussen, ik vond de prijzen niet veel uit elkaar liggen. Ik heb er een bij de HEMA gekocht, voor zo'n 35 euro. Ze zijn vast wel goedkoper te vinden/maken, maar ik had geen zin om dan weer veel geld en/of tijd te besteden aan reizen naar een andere stad om een goedkoper exemplaar te vinden of zelf te gaan klooien met vulling.
Die van de HEMA bevalt goed, hij heeft wel een bocht, maar is ook redelijk recht te gebruiken en hij is heel soepel gevuld met kleine balletjes. Ik zou nu al niet meer zonder kunnen!
Ja ik was ook best heel verbaasd. Mijn moeder had het nog 2 wk eerder zelfs... Vandaar dat ze mij vroegquote:Op maandag 15 mei 2006 09:58 schreef owlet het volgende:
Neuk, wat leuk dat je het hebt gevoeld (en wat vroeg ook!)![]()
quote:Op maandag 15 mei 2006 10:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb er zelf eentje genaaid!
Allemaal weer op je stoel gaan zitten na het roflen![]()
Er zijn patronen voor te krijgen. Uitknippen, in elkaar naaien (lukte zelfs mij), vulling kopen op de markt, worstvormig hoesje in elkaar draaien, of twee. Klaar! Kost een tientje ofzo
Mijn eerste naaiwerkje![]()
Ligt nu op de kast te wachten tot december![]()
Naaimachine?quote:Op maandag 15 mei 2006 10:13 schreef Tosca het volgende:
Wat goed dat je zelf een kussen hebt gemaakt. Als ik de naaimachine weer aan de praat krijg, kan ik dat ook wel proberen.
Misschien ligt het niet aan de muesli en het brood, maar wat je daarbij/op eet? Muesli met volle yoghurt of brood met veel kaas? Ik gok maar wat hoor.quote:Vanochtend was ik bij de verloskundige. Die vond dat ik wel erg veel was aangekomen de afgelopen 4 weken (5,5 kilo). Nu is dat ook wel veel, maar ik maak het voor mezelf minder erg door te bedenken dat er de keer daarvoor niks bij zat. Ik moet dus minder eten, maar ik weet niet meer wat. Snoepen doe ik niet veel, maar ik heb wel veel honger. Echt dat ik ga trillen en duizelig word. Fruit werkt niet. Nu eet ik dus veel muesli, yoghurt, brood, aardappels, groente enzo, maar daardoor kom ik te veel aan. Iemand nog ideeen wat zou kunnen werken?
Duimeland in Groningen had ze voor 19.95 excl. hoes.quote:Op maandag 15 mei 2006 09:56 schreef PM-girl het volgende:
Weet iemand of de prijs van zo'n lang (voedings)kussen veel uitmaakt bij de een of andere winkel, wil er een halen voor mijn rug, heb zo'n pijn.
quote:Op maandag 15 mei 2006 10:27 schreef nanalune het volgende:
[..]
, en gaat weer moeizaam om stoel zitten met dikke buik..
zelluf foen??? ik geloof dat ik bij de verloren generatie behoor die niet verder is gekomen dan een gebreid eierwarmrmertje in groep 8. - zucht-
ik heb geen voedingskussen , ik moet er nog één aanschaffen.. Hema it'll be duss.
Heb net dapper geprobeerd de afwas te doen, ik moet de afwas nu in 3 fases doen: inweken, wassen en laten drogen .. ik trek het gewoon niet.. is dat normaal rond deze tijd??
Nee hoor, is perfect ABN, ik bedoelde dat ik het met de hand heb gedaan omdat ik geen naaimachine heb of kan hanteren. Heerlijk rustgevend naaienquote:Op maandag 15 mei 2006 10:34 schreef Tosca het volgende:
Is dat weer iets Brabants?Zo noem ik dat ding altijd. Met de hand duurt zo lang, daar heb ik het geduld niet meer voor.
Volgens mij is beeb nu inderdaad aan het aanspekken. Die honger is dus verklaarbaar. Maar ik weet echt geen oplossing verder, een dietiste misschien? (Als het zo door blijft gaan hoor, kan toch best zijn dat je een eenmalige groeispurt had zelf?)quote:Op zich eet ik alles mager, nog uit de tijd dat ik veel af ben gevallen. Magere yoghurt, kipfilet enzo. Ik eet wel zoveel wat betreft kcals dat ik aankom, dus het klopt wel dat ik zwaarder ben. Alleen heb ik die honger die zo vervelend is. Ik ben ook bang dat de kleine zoveel energie nodig heeft, dus zomaar de honger ontkennen durf ik ook niet.
Ow dat soort dagen heb ik ook hoor. Dan was ik het af en laat ik het staan om pas een half uur later af te gaan drogen. Net zoals dat ik de ene dag om kwart voor twaalf nog manisch dingen sta te strijken en de dag erna helemaal niets huishoudelijks doe.quote:Op maandag 15 mei 2006 10:27 schreef nanalune het volgende:
[..]
Heb net dapper geprobeerd de afwas te doen, ik moet de afwas nu in 3 fases doen: inweken, wassen en laten drogen .. ik trek het gewoon niet.. is dat normaal rond deze tijd??
Bij de HEMA kan je een losse hoes er bij kopen voor een paar euro. In ieder geval in rood en wit, misschien ook wel in meer kleuren.quote:Op maandag 15 mei 2006 10:10 schreef PM-girl het volgende:
Bij die van de HEMA kan je niet de hoes wassen dan?
En bestellen bij Babywalz, duurt dat lang?
indd suiker prikken.quote:Op maandag 15 mei 2006 09:04 schreef Mibos het volgende:
Ik heb een algemeen vraagje. Kan iemand mij ongeveer vertellen wat ze doen bij een nuchter glucose onderzoek. Suikerprikken en verder nog suggesties?
Ik maak op het moment fruitshakes. bv. verhouding 50ml cocosmelk, 100 ml ananassap, handje aardbeien, banaantje. Maar zonder cocosmelk ook erg lekker en kan trouwens met ieder vruchtensapje. Erg lekker, je krijgt meteen vocht, is gezond en het vultquote:Op maandag 15 mei 2006 14:22 schreef Tosca het volgende:
Wat fijn dat ie goed ligt.Dat maakt de bevalling al een stuk makkelijker.
Ik ben nu niet in paniek ofzo hoor door wat de verloskundig heeft gezegd. Die kilo's krijg ik er na de bevalling wel af. Het is me al vaker gelukt. Ik baal alleen vooral van de honger. Dadelijk maar een berg fruit in gaan slaan.
quote:Op maandag 15 mei 2006 15:19 schreef Belana het volgende:
ow mèèèèn... mijn beebje doet zijn werktitel weer eer aan... die is de horlepiep weer eens aan het dansen... maar inmiddels zijn die voetjes best groot en dus... auw....
ga maar weer ff slapen beebje
Waarom denk je dat ik die van mij Teigertje heb genoemdquote:
Nee, dat niet. Maar ik heb zo'n idee dat ze niet al te lang meer wachten. Vanochtend ook weer een inwendig onderzoek geweest en de baarmoedermond is al wat soepeler. Ik denk dat er donderdag/vrijdag misschien wel wat gaat gebeuren. Is het niet spontaan dan misschien toch wel inleiden. (ze is zondag a.s. uitgeteld).quote:Op maandag 15 mei 2006 22:51 schreef Karin het volgende:
Jeetje Tazz, dat is schrikken zo'n bloeddruk.
Hebben ze nog wat gezegd of ze nog gaan proberen de bevalling in te leiden?
klinkt allemaal wel bekend , vooral het wel en niet inleiden en elke keer een andere gyn aan je bed die weer iets anders zegt. Bij mij is toen besloten om in te leiden met gel omdat ik ook nog "potdicht" zat, maargoed ik was dan ook 42 weken zwanger. Na 2 x gel om 8 uur en 12 uur 's ochtends begonnen spontaan de weeen en had ik om half 8 volledige ontsluiting.
"gelukkig" weer op het oude niveau.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:57 schreef Tamea het volgende:
Tazz, naar dat die bloeddruk maar niet echt wil zakken. Veel sterkte en hou het nog eventjes vol met z'n tweetjes.Neuk, als ik zo ga beginnen denkt manlief volgensmij echt dat ik rijp ben voor het gesticht. Na al die schoonmaakwoede van me is ie toch al niet meer ver van dat idee af.
Psies, al 39 weken binnengeweest, vort, nu eruit..quote:Op maandag 15 mei 2006 23:11 schreef Tamea het volgende:
Ik laat jullie met alle soorten van genoegen voorkruipen hoor![]()
dus kom op Tazzbeeb, laat de wereld eens zien hoe lief je bent en kom maar lekker naar buiten
Ok, was al benieuwd of het nu veel of weinig moest zijn. Zal mij benieuwen wanneer die echo is, weten we gelijk iets meer...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 06:56 schreef Stiekemurd het volgende:
Tazz als er niet zo veel vruchtwater meer is, gaan ze vast inleiden! Veel succes.
jajajajaquote:Op maandag 15 mei 2006 22:53 schreef Neuk het volgende:
Tamea en Nanalune: afwas droogt ook met een haarfohn!
wel oppassen voor ongelukjes met water en elektriciteit he!
Ik had ook de waarden en die keken idd in het kamertje en begonnen ook over de gaten van wieg.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:13 schreef Suzanna het volgende:
Bij ons kwamen ze beide keren wel in het kamertje kijken, ook al was de tweede op komst... eigenlijk wel vreemd. Ze hadden ook nog wat aan te merken op het wiegje, daar moesten gaten in de bodem vanwege de ventilatie. Zal wel aan de soort kraamzorg liggen dat ze dat bij mij wel deden, ik heb de Waarden.
Ik heb gaten!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:13 schreef Suzanna het volgende:
Bij ons kwamen ze beide keren wel in het kamertje kijken, ook al was de tweede op komst... eigenlijk wel vreemd. Ze hadden ook nog wat aan te merken op het wiegje, daar moesten gaten in de bodem vanwege de ventilatie. Zal wel aan de soort kraamzorg liggen dat ze dat bij mij wel deden, ik heb de Waarden.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:29 schreef Anitra het volgende:
[..]
Ik had ook de waarden en die keken idd in het kamertje en begonnen ook over de gaten van wieg.
Och, mensen moeten niet zo veel kletsen en suggereren.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:37 schreef PM-girl het volgende:
Vanaf wanneer zijn jullie dan gaan aankomen? IN het begin zei iedereen tegen me, o dat komt nog wel!
Nu zeggen ze, o, nog niet aangekomen? Weet je vk dat wel??
Ja, dan gaat het hard... !quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:59 schreef Neuk het volgende:
Ik ben al een handvol kilo's aangekomen maarja... ik ben ook nog es gestopt met roken
Leuk he!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:02 schreef Bass-Miss het volgende:
kVoel wel al een weekje gek gebroebel nu.
* Tazz heeft zelf een lattenbodem getimmerd... voldoet hopelijk ook..quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:13 schreef Suzanna het volgende:
Jullie hebben de intake toch al gehad?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:03 schreef Tazz het volgende:
* Tazz heeft zelf een lattenbodem getimmerd... voldoet hopelijk ook..
Daar moet ik ook bij, is het iets?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:53 schreef nanalune het volgende:
[..]
hihi dan hoop ik niet dat ze in de wieg kijkt, is ook een antieke wieg.
toen ging het toch ook goed.. we hebben nog niet eens een mattrasje erin, de oma van mijn man wilde het originele matrasje geven.. we konden het niet over ons hart verkrijgen haar erop attent te maken dat dat ding rook naar 10 bejaarden op zolder..
Maar goed, ik ben benieuwd. Is er een kans dat je diezelfde kraamverzorgster krijgt in je kraamtijdof staat dat los van elkaar?
owja, ik heb Icare
Ik ga daar geloof ik enorm recalcitrant op reageren. We hebben voor 100-en euro's goedgekeurde meubeltjes in huis gehaald en dan gaat zo'n baarmiep wel even commentaar leveren. In China krijgen ze kinderen langs de kant van de weg, dán mag je mopperen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:56 schreef Moonah het volgende:
Vanuit mijn kraamzorgmaatschappij komen ze ook kijken van te voren.
Ik vind dat zo betuttelend....
Ja, maar toen is er hier niet naar gekeken...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:05 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Jullie hebben de intake toch al gehad?
Ik heb dat ook een tijdje gehad. Heeft iets te maken met je bloeddruk. Is niet erg gewoon langzaam opstaan op den duur is het zo weer weg. hier was het na een paar dagen over dus voelde me zon miep omdat ik helemaal bang bij de vlos zatquote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:07 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik heb al een paar dagen last van stekende hoofdpijn. Vooral als ik me plots beweeg of te snel buk en rechtkom. Heeft dat iets met zwanger zijn te maken of gewoon toeval?
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:51 schreef Lishe het volgende:
Ik heb onze intake-ster aan de haren naar boven gesleept. Zo makkelijk kwam ze er niet onderuit. Ik had alles keurig volgens de regels aangeschaft, dus dan wordt dat ook deskundig bewonderd.![]()
Ik had ook Icare Mwanabanbubuwanba. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik vond dat alles prima geregeld was.
Wauw, heb je zelf een wiegje gemaakt?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:58 schreef Tazz het volgende:
[..]
Ja, maar toen is er hier niet naar gekeken...
* Tazz twijfelt aan zijn timmer kunsten..![]()
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Tevens heb ik ineens enorme zin in een babyIs het al december? Neen.
beter voor jan l*l bij de vlos, dan niet gaan en er is wel iets.....quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:00 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ik heb dat ook een tijdje gehad. Heeft iets te maken met je bloeddruk. Is niet erg gewoon langzaam opstaan op den duur is het zo weer weg. hier was het na een paar dagen over dus voelde me zon miep omdat ik helemaal bang bij de vlos zat![]()
Zat er niet extra moest er toevallig die dag zijnquote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:09 schreef Vicky het volgende:
[..]
beter voor jan l*l bij de vlos, dan niet gaan en er is wel iets.....
Nee, dat niet...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wauw, heb je zelf een wiegje gemaakt?![]()
Volgens mij gaan ze dat echt niet doen...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:18 schreef nanalune het volgende:
net op handjes en voetjes met een dweil door de douche gekropen, op zoek naar sporen van 'leven'...![]()
stel je voor dat zij dat vanmiddag ook zou doen..je weet het niet hé...
![]()
En dan nog, wat een kul. Wie zegt dat die badkamer over een paar weken nog zo spik en span is?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:27 schreef Tazz het volgende:
[..]
Volgens mij gaan ze dat echt niet doen...![]()
Dat ligt er aan wat je eisen zijnquote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:57 schreef MeNicole het volgende:
Kan ik een paar dingen "eisen" van een kraamhulp?
Het zal ook niet over de meubeltjes gaan maar meer om hoe je ze op maakt. In China hébben ze niet eens zeiltjes, dus het heeft ook niet zo veel zin ze te vertellen dat je die niet onder het hoofdgedeelte (of zelfs helemaal niet) mag gebruiken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:48 schreef Jarno het volgende:
Ik ga daar geloof ik enorm recalcitrant op reageren. We hebben voor 100-en euro's goedgekeurde meubeltjes in huis gehaald en dan gaat zo'n baarmiep wel even commentaar leveren. In China krijgen ze kinderen langs de kant van de weg, dán mag je mopperen.
Mijn zusje werd na 2 dagen kraamhulp helemaal gek van alle (tegenstrijdige) info die ze van verschillende miepen kreeg en ging daarom compleet aan zichzelf twijfelen met alle ellende van dien. Nee, toffe hulp ben je dan. Laat de ouders ook eens ergens achter komen of grijp in, maar niet op zo'n belerend toontje alsjeblieft.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het zal ook niet over de meubeltjes gaan maar meer om hoe je ze op maakt. In China hébben ze niet eens zeiltjes, dus het heeft ook niet zo veel zin ze te vertellen dat je die niet onder het hoofdgedeelte (of zelfs helemaal niet) mag gebruiken.
Ik ben relaxed!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
Wow, relax...
Je kan binnen de taken wel je voorkeuren aangeven. Of je bvb wil dat ze strijkt of liever avondeten voorbereid. De taken zijn ook afhankelijk van hoeveel uur hulp je krijgt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:57 schreef MeNicole het volgende:
Hier komen ze vanmiddag ook van de kraamzorg. Gewoon intake. Ze mag hier het kamertje wel zien, staat toch nog nix in. Kamertje komt pas over 5 weken. Kan ik een paar dingen "eisen" van een kraamhulp?
Voorzover ik heb begrepen niet. Zou ook wel heel betuttelend zijnquote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
Wat ik me af zat te vragen, is kraamzorg eigenlijk verplicht?
Ja ok, maar dat is weer het andere uiterste. Ik kreeg een beetje een hakken in het zand gevoel van je eerdere post.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:48 schreef Jarno het volgende:
Ik ben relaxed!. Ik heb alleen iets tegen de zieligverklaring van de (toekomstige) moeder wat de insteek lijkt te zijn van veel zorgverleners. (Dwz, ik ben Kluunfan.)
Volgens mij is dat stervensduur als je dat zelf moet betalen!quote:Kweenie of het verplicht is trouwens. Denk het niet? Ik vroeg me laatst wel af of het mogelijk was extra kraamzorg in te huren naast je toebedeelde uren en hoe duur dat dan zou zijn.
Dit soort huishoudelijke dingen horen er dus sinds de laatste wijziging niet meer bij. Kan zijn dat ze het doen bij tijd over, maar ze hoeven het allemaal niet te doen. Je moet zelf zorgen dat iemand het huishouden doet. Zij doen alleen de dingen die voor moeder en kind direct van belang zijn (slaapkamer van beiden, WC en badkamer).quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:03 schreef Jelief het volgende:
[..]
Je kan binnen de taken wel je voorkeuren aangeven. Of je bvb wil dat ze strijkt of liever avondeten voorbereid. De taken zijn ook afhankelijk van hoeveel uur hulp je krijgt.
Nee, niet verplicht.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
Wat ik me af zat te vragen, is kraamzorg eigenlijk verplicht?
Nou dan zit ze ook veel uit dr neus te vreten als je 64 uur kraamzorg hebt zegquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:22 schreef Tamea het volgende:
[..]
Dit soort huishoudelijke dingen horen er dus sinds de laatste wijziging niet meer bij. Kan zijn dat ze het doen bij tijd over, maar ze hoeven het allemaal niet te doen. Je moet zelf zorgen dat iemand het huishouden doet. Zij doen alleen de dingen die voor moeder en kind direct van belang zijn (slaapkamer van beiden, WC en badkamer).
Tegenwoordig is het standaardpakket nog maar 44 uur.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:07 schreef beefcake het volgende:
[..]
Nou dan zit ze ook veel uit dr neus te vreten als je 64 uur kraamzorg hebt zeg![]()
Als je maar wel in bezit bent van een wc-borstelquote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:18 schreef nanalune het volgende:
net op handjes en voetjes met een dweil door de douche gekropen, op zoek naar sporen van 'leven'...![]()
stel je voor dat zij dat vanmiddag ook zou doen..je weet het niet hé...
![]()
Enne Tazz we gaan niet twijvelen je hebt het gewoon goed gedaan jahquote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:58 schreef Tazz het volgende:
Ja, maar toen is er hier niet naar gekeken...
* Tazz twijfelt aan zijn timmer kunsten..![]()
64 uur krijg je tegenwoordig alleen nog maar in heel uitzonderlijke gevallen. En in dat soort gevallen wordt het huishouden dus wel gedaan omdat er bijvoorbeeld niemand anders is die het kan doen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:07 schreef beefcake het volgende:
[..]
Nou dan zit ze ook veel uit dr neus te vreten als je 64 uur kraamzorg hebt zeg![]()
ik adviseer je Icare, ook omdat die alles hier in de buurt regelt wat zorg betreftquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:43 schreef poemojn het volgende:
Ik had SamenZorg, en moet nu nog een nieuwe uitzoeken..Maar heb nog wel even de tijd daarvoor gelukkig.
Dankjewel + mooizoquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:35 schreef Neuk het volgende:
Van harte gefeliciteerd met je huisje Paradijsje!
* Neuk was bij de verloskundige en alles was goed
Maakt niet uit. We hadden het linkje nodig maar die kan ik ook achterhalen uit je post. Hij staat nu in de OP.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:38 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Dankjewel + mooizo
Aan een modje: moet ik trouwens een url posten i.p.v. een img, als ik mijn naam in het rijtje blauw willen hebben?
Niets om me zorgen om te maken dus?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:00 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ik heb dat ook een tijdje gehad. Heeft iets te maken met je bloeddruk. Is niet erg gewoon langzaam opstaan op den duur is het zo weer weg. hier was het na een paar dagen over dus voelde me zon miep omdat ik helemaal bang bij de vlos zat![]()
Kijk als je het helemaal zeker wil weten moet je ff aan de vlos vragen. Maar heb ff terug gelezen in mijn boek wanneer dat bij mij was en dat was toen ik ongeveer 22 weken zwanger was. Weet niet hoever je nu bent maar dat had toen dus inderdaad te maken met bloed wat dunner werd en daardoor je bloeddruk hoger word enzo!!quote:
omdat ze bij de ks van Maxim hem er niet uit kregen met een "gewoon horizontaal sneetje", hebben ze er een extra draai aan gegeven, een zogezegde J snee (een J op zn rug dan). en die J snee geeft extra kans op scheuring tijdens een normale bevalling.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:34 schreef Belana het volgende:
he, ik mis ff wat, waarom moet je dan een ks martineke?
Hahaha ik begrijp je gelijkquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:21 schreef E.T. het volgende:
toch altijd lekker als ze van Moeders voor Moeders ook vinden dat je zwanger bent
Vanaf vrijdag mag ik weer in een potje piesenMaar die twee strepen op die test is wel weer een erg prettig gezicht
Ik vond het juist makkelijk omdat je maar met 1 bureau te maken hebt. Je bent steeds al bekend en alles staat in het systeem.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:30 schreef poemojn het volgende:
Dan zou ik juist eerder niet voor Icare kiezen, veel te veel een monopoliepositieMaar waarom kies je nu dan toch een ander bureau LadyS?
Het ziet er naar uit dat dat bij ons ook gebeurd... Ze laten het voorlopig nog zitten.... Wel balen ....quote:
Je zei het goedquote:Op woensdag 17 mei 2006 07:59 schreef dutchie het volgende:
Poemojn, ik vat het even niet; jij woonde toch in Groningen? Hoe kom je dan in Lelystad of Harderwijk uit? Zal wel weer iets gemist hebben.
Ik heb het gisteren ook in werking gezet qua zusterfabriek bij de verzekering. Word nog teruggebeld over bijzonderheden ( ik denk bijvoorbeeld dat ik de zuster in kwestie even moet voorbereiden op een autistische, hyperactieve grote broer plus een vleesgeworden peuterpuberteit op twee dikke pootjes ).quote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:11 schreef Neuk het volgende:
Bij mij is de kraamzorg compleet geregeld door mijn verzekeringsmaatschappij. Ik hoefde alleen maar aan te geven bij welke kraamzorgfabriek ik graag ingeschreven wilde worden en de rest is gewoon helemaal in kannen en kruiken gemaakt door hen![]()
Gehad tijdens de zwangerschap dus? Of ervoor?quote:Op woensdag 17 mei 2006 09:00 schreef PM-girl het volgende:
Terug! Buikpijn is dus bandenpijn, wist niet dat dat ook zo hoog kon zitten. Hartje gehoord, schopjes gehoord, alles ok!
Wel nog even navraag bij gyneacoloog, omdat ik cytomalgie ofzo gehad schijn te hebben, dat is uit de torchtest gekomen. Maar de vk wist niet wat dat was dus belt even naar de gyneacoloog daarvoor.
owquote:Op woensdag 17 mei 2006 07:59 schreef dutchie het volgende:
Straks eindelijk intake in het zh, ben verdorie gewoon nerveus! Ben al vanaf 06.00 wakker. Gister partneravond gehad op de pufclub, was erg gezellig. Maar ik zag het mannetje af en toe wel ongemakkelijk, ontredderd kijken. Mijn steun en toeverlaat. De eerst van de groep is maandag al bevallen, dus voor mijn gevoel is het startsein nu echt gegeven.
Veel harde buiken hier, gister waren mijn darmen behoorlijk van slag. Mijn schoonmoeder vroeg gelijk voor de grap of het al begonnen was. Tuurlijk niet, maar het sluimert wel in je hoofd hoor.
Over de dag verdeelt heb ik af en toe van die kleine steekjes bij mijn vagina, heb het idee dat de kabouter nu zo ver in gedaald is dat dat komt door het koppie draaien.
Verder geen rariteiten, maar als ik nog wat heb horen jullie het nog wel.
Idd. Verkeerd omdraaien en ineens AUWIE. Hier nog niet, maar mijn buik kennende komt dat straks wel...quote:Op woensdag 17 mei 2006 09:06 schreef Belana het volgende:
ah! bandenpijnNiet fijn idd
Ik heb het soms, zomaar ineens. Maar meestal ook in bed idd, door omdraaienof verkeerd opstaan (als ik voor de zoveelste keer moet plassen...
)
ben benieuwd wat dat dan is PM, nooit van gehoord ook.
Ik kan ze in ieder geval waarschuwenquote:Mwanatabu, tegenwoordig doet de kraam dus niet meer voor de rest van je kroost zorgen trouwens he? Dat hoort er niet meer bij allemaal...
Raar dat ze er niks van weten.quote:Op woensdag 17 mei 2006 09:09 schreef PM-girl het volgende:
dat weten ze dus niet. als het bijzonder is, hoor ik het nog. Anders mail ik Lemijn nog even, die staat me telkens bij met medische raad!
Dat heb ik dus ook.quote:Op woensdag 17 mei 2006 08:39 schreef vamperotica het volgende:
Kleine steekjes?
Ik heb af en toe het gevoel alsof t monster met een zakmes in zijn/haar hand alvast de uitgang aan het opensnijden is of zo!!
(..)
same here.. fietsen doe ik al een paar weken niet meer!quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:35 schreef cattie het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook.Vanochtend zo erg dat ik niet kon lopen of staan. Voor mijn gevoel heeft het te maken met overbelasting van mijn bekken (want tja, ik was gister wel 3/4 uur de stad in geweest, dat kan natuurlijk niet he...
).
Haha.... Ik had het ook ...quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:35 schreef cattie het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook.Vanochtend zo erg dat ik niet kon lopen of staan. Voor mijn gevoel heeft het te maken met overbelasting van mijn bekken (want tja, ik was gister wel 3/4 uur de stad in geweest, dat kan natuurlijk niet he...
).
De reden dat je het rustiger aan moet doen als je veel harde buiken hebt is volgens mij dat het de groei van het kind (een beetje) kan remmen. Dat bleek bij mij ook wel, toen ik bij 23 weken niet meer mocht werken ivm te veel harde buiken zijn mijn buik en de baby opeens in de weken erna enorm gegroeid. En bij mij waren ze ook "bang" voor een vroeggeboorte, maar dat zou dan volgens mij geen gevolg van de harde buiken zijn maar de oorzaak. (En ik had/heb last van heel pijnlijke harde buiken, dat is misschien ook anders).
ff wat tips, je zal het allicht allemaal al geprobeerd hebben, maar wie weet zit er nog wat tussen wat voor je werkt, voor mij iig wel..quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:03 schreef Suzanna het volgende:
Dank je Sugar! Er is hoop hoor...bij Noa heb ik het mijn hele zwangerschap gehad (kwam nauwelijks van de bank / het bed af) en bij Emma was het al een stuk beter, en nu ook iets minder dan bij Emma. Dus wie weet...is het ook heel snel weer over.
Tis idd heel naar, ik heb volgens mij liever pijn ofzo, daar kun je nog een pilletje tegen innemen. Maar goed, het is allemaal niet leuk, dus ik denk dat ik het er maar mee doe...
Op knappen..quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:45 schreef Mwanatabu het volgende:
Ahaa, er staan er weer een paar op knappen hier *handjes wrijft*
Meldplicht! (Jullie weten wie je zijn!)
onzekerheid is inderdaad vervelend.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:13 schreef poemojn het volgende:
Spannend Tazz.. vervelend zo die onzekerheidSterkte!
Sjonge, ze laten jullie wel een beetje hangen zo zeg... Ik kan me voorstellen dat -ondanks de lieve echo- de lol er inmiddels wel een beetje af is voor jullie. Sterktequote:Op woensdag 17 mei 2006 13:11 schreef Tazz het volgende:
*kleine update*
Mijn vrouw heeft zojuist een echo gehad in het ziekenhuis.
Was wel leuk want de baby lg met zijn/haar mond open en op moment dat we er naar kijken, ging de mond dicht. Leuk om te zien.
Verder blijkt dat de placenta nu in klasse 2 is, zoals ze dat noemen. Er zit wat kalk omheen, en krijgt het door de hoge bloeddruk erg zwaar. (is gelukkig nog niet kritiek).
Inleiden is ook nog geen sprake van, maar de zwangerschap gaat steeds meer naar een bedreigende zwangerschap.
Ze gaan in ieder geval niet wachten tot 42 weken... Maar wanneer wel.. tja.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:18 schreef Tamea het volgende:
Naar dat ze niks kunnen/willen zeggen over wanneer ze actie gaan ondernemen, Tazz.
Die klasse van de placenta wordt een hoger getal naarmate de placenta minder goed functioneert ofzo?
Ik werd net in de supermarkt aangesproken door een vrouw met 2 kleine kinderen bij zich. Ze wenste me veel succes, vroeg of het de eerste was en zei dat ik maar vast een stuk behang met schilderij moest uitzoeken om m'n kind straks af en toe achter te plakken.![]()
Toen ze was uitgekletst tegen me draaide ze zich om, om toen te zien dat haar oudste verdwenen was en niet meer naast de buggy stond. Die was hem gevlogen naar de kaascounter.
Gelukkig hoeft ie er maar 1x uit en niet 8 x! Dus als hij of zij het doet dan doet ie het ook goed. Sterkte...quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:14 schreef Tazz het volgende:
[..]
onzekerheid is inderdaad vervelend.
Als nu eens zeggen dat het nu volgende week woensdag is, leef je er naar toe, maar nu..
o ja, dat zou wel een mooie verklaring zijn idd! De sterretjes heb ik nu niet gezien iig.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:29 schreef owlet het volgende:
LadyS ik heb dat ook geregeld. Volgens mijn vlos komt het omdat je groeiende baarmoeder een aantal grote bloedvaten dicht kan duwen als je in een bepaalde houding zit. Daar wortd je beroerd van, licht in je hoofd en je kan sterretjes zien.
Geen idee of naar boven of beneden slechter is.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:18 schreef Tamea het volgende:
Naar dat ze niks kunnen/willen zeggen over wanneer ze actie gaan ondernemen, Tazz.
Die klasse van de placenta wordt een hoger getal naarmate de placenta minder goed functioneert ofzo?
Ik natuurlijk ook niet, nogmaals mijn vrouw heeft (behalve de gebruikelijke lichamelijke ongemakken) hier geen last van. Heel af en toe eens hoofdpijn, dus, in zoverre is dat niet erg.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:28 schreef Brighteyes het volgende:
Jeetje Tazz.Wat een rotsituatie. Nu hang je maar een beetje halverwege af te wachten.
Niet dat ik hoop op verdere verslechtering maar iig zouden ze dan iets gaan doen. Dit kan toch ook niet prettig zijn voor moeder en kind (en jou natuurlijk
).
Ik welquote:Op woensdag 17 mei 2006 07:59 schreef dutchie het volgende:
Even in het kort: Ik ben niet gezwicht in de Sting voor dat witte linnen rokje of die olijfgroene linnen broek met stiek aan de bovenkant
Wij hebben nu de ongeboren vrucht al erkend bij de gemeente, na de geboorte moeten we de voogdij voor vriendje aanvragen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:02 schreef dutchie het volgende:
Belaan had je mijn![]()
wel gezien?
PM, je bent zo een paar honderd euro lichter hè? Maar wel verstandig om te regelen.
Vraag ik me ineens af, wie heeft er eigenlijk iets geregeld qua voogdijschap?
Wij nl. wel.
wel gezien, maar verkeerd begrepen blijkbaarquote:
En zelfs als je afsrpaken maakt kan het nog helemaal anders lopen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:41 schreef dutchie het volgende:
O Tazz en Tamea, het klinkt wel spannend allemaal!Het gaat wel niet helemaal zoals het moet, maar je voelt gewoon dat er een bepaalde spanning opgebouwd wordt. Nog even mensen en dan houden jullie jullie kindjes vast.
Kunnen jullie je dat wel voorstellen?
Heb hier trouwens vanmorgen even snauwend mijn zin doorgedrukt. Het mannetje en schoonpaps waren van mening dat we Léon wel konden af zetten als we naar het zh zouden gaan. Ik probeerde er tussen te komen om te vertellen dat we pas gingen als de weëen om de 5 minuten kwamen. Maar er werd echt zo gesproken van: Dametje dat regelen wij wel even.Dat ging even zo door tot ik snauwde, dat ik daar geen discussie over wenste. Schoonpaps kon Léon komen halen zo gauw de vliezen braken of als de weëen begonnen. Ze hadden zich nl. geen van tweëen gerealiseerd dat de weéen niet direct om de 5 minuten kwamen, maar ms wel om de 10-15 minuten. En ik wil geen gewoon niet dat ik dan ook nog voor Léon moet zorgen. Dan wil ik me focussen op die weëen en verder niet. Als ze me gewoon hadden uit laten praten...
Mijn schoonmoeder vond dat ik groot gelijk had. Maar die mannen kunnen soms zo denegrerend doen vooral nu ik zwanger ben. En dan ligt het altijd aan mijn hormonen.
Dat is irritant he.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:41 schreef dutchie het volgende:
En dan ligt het altijd aan mijn hormonen.
Het is als grap begonnen maar dat houden we al even vol, ik vind in deze tijd dat mannen en vrouwen alles kunnen uitwisselen qua taken, huishouden, klustaken, financien etc.quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:08 schreef Belana het volgende:
PM, wat zijn jij en je vriend ergte koppig om elkaar ten huwelijk te vragen
Dat is hier toevallig gister gebeurd....quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:03 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Wij hebben nu de ongeboren vrucht al erkend bij de gemeente, na de geboorte moeten we de voogdij voor vriendje aanvragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |