abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37880468
Ik ga straks de verzekering maar even bellen, want op hun site staat dat je fors minder betaalt als je hen de handel (c.q. kraamzorg) laat regelen. Prima, regelen zij het maar
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:35:41 #202
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_37880906
Van harte gefeliciteerd met je huisje Paradijsje!

* Neuk was bij de verloskundige en alles was goed
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:38:06 #203
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_37880992
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:35 schreef Neuk het volgende:
Van harte gefeliciteerd met je huisje Paradijsje!

* Neuk was bij de verloskundige en alles was goed
Dankjewel + mooizo
Aan een modje: moet ik trouwens een url posten i.p.v. een img, als ik mijn naam in het rijtje blauw willen hebben?

[ Bericht 12% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 16-05-2006 15:50:31 ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_37881600
Paradijsvogeltje, wat goed!!

Neuk, mooi!

Ik kan het iedereen aanraden om zoals Bix al zegt de zaken bij de intake heel goed af te spreken.
Als ik zelf bijvoorbeeld opgeroepen werd voor een zorg van een X-aantal dagen in een gezin was het altijd erg prettig als ik vanuit het kraamcentrum alvast veel details en wensen van het gezin door kreeg.
Of er huisdieren aanwezig waren, of ze graag veel aandacht voor de oudste kinderen wilden of juist niet. Of er behoefte was aan extra aandacht voor de borstvoeding of dat dat juist gesneden koek was en er meer tijd gestoken moest worden in bijvoorbeeld het stofzuigen i.v.m. allergieen.

Sowieso werkt het voor beide partijen, kraamgezin EN kraamverzorgster, het prettigst als dingen altijd helder en duidelijk zijn.
Dus maak goede afspraken, trek je mond open als iets je niet zint of laat desnoods je partner zijn mond open trekken.
Niets is vervelender als een nare kraamweek (en geloof me, vrouwen in het kraambed kunnen zich aan heel kleine, ogenschijnlijk onzinnige dingetjes ergeren) en als kraamverzorgster is het niet leuk om dat pas later te horen. Juist omdat het zo eenvoudig anders had gekund en omdat je weet dat een kraamvrouw negen van de tien keer helemaal niet zo zeurt als ze zelf denkt, maar gewoon even ergens mee zit.

En helaas bestaan ze nog steeds, de strenge, dominante mutsen die enkel en alleen hun eigen ervaring belangrijk vinden en niet open staan voor een andere instelling.
Mocht je zo iemand treffen, bel dan meteen het kraamcentrum want het is vaak heel goed mogelijk om een vervangster te sturen. Ook kraamcentra zijn afhankelijk van de beleving van hun clienten en een nare kraamweek kan via de oh zo fijne mond-tot-mond reclame die in de meeste steden geld best wel veel gevolgen hebben voor een kraamcentrum.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:57:30 #205
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_37881667
Ik zal het in gedachten houden, Owlet.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:07:48 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37881968
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:38 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Dankjewel + mooizo
Aan een modje: moet ik trouwens een url posten i.p.v. een img, als ik mijn naam in het rijtje blauw willen hebben?
Maakt niet uit. We hadden het linkje nodig maar die kan ik ook achterhalen uit je post. Hij staat nu in de OP.
pi_37882239
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:00 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ik heb dat ook een tijdje gehad. Heeft iets te maken met je bloeddruk. Is niet erg gewoon langzaam opstaan op den duur is het zo weer weg. hier was het na een paar dagen over dus voelde me zon miep omdat ik helemaal bang bij de vlos zat
Niets om me zorgen om te maken dus?
pi_37882568
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:16 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Niets om me zorgen om te maken dus?
Kijk als je het helemaal zeker wil weten moet je ff aan de vlos vragen. Maar heb ff terug gelezen in mijn boek wanneer dat bij mij was en dat was toen ik ongeveer 22 weken zwanger was. Weet niet hoever je nu bent maar dat had toen dus inderdaad te maken met bloed wat dunner werd en daardoor je bloeddruk hoger word enzo!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:32:37 #209
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_37882769
ik heb 44 uur kraamzorg gekregen, maar dat kan meer worden aangezien ik ks krijg, en ook omdat ik geen mantelzorg heb ivm maxim (behalve manlief dan), zelfs daarvoor kon ik evt extra uren krijgen. maar dat beslissen ze straks als ik weer thuis ben.

Paradijsvogeltje gefeli

ik heb me apk weer gehad, bloeddruk 140/70, beeb is al goed aan het indalen, ligt toch echt keurig met koppie naar beneden gericht.
dag voor de ks krijg ik nog een echo om te kijken hoe groot beeb word, althans wat ze denken dan. leuk om te vergelijken met dag daarna de geboorte waarschijnlijk is het mijn gyn zelf die de ks doet, hij is erg benieuwd hoe groot beeb word en wil dat graag weten dan
volgende week weer terug, dat is de laatste apk
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:34:29 #210
24188 Belana
kloon van belana
pi_37882824
he, ik mis ff wat, waarom moet je dan een ks martineke?
stormy waters...
sailin'
pi_37883038
Feli Paradijsvogeltje! Enne, Thuiszorg Groot Rijnland, dan zijn we vast streekgenoten.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:58:46 #212
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_37883619
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:34 schreef Belana het volgende:
he, ik mis ff wat, waarom moet je dan een ks martineke?
omdat ze bij de ks van Maxim hem er niet uit kregen met een "gewoon horizontaal sneetje", hebben ze er een extra draai aan gegeven, een zogezegde J snee (een J op zn rug dan). en die J snee geeft extra kans op scheuring tijdens een normale bevalling.
dus ik krijg een ks omdat dat het veiligst is.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 17:00:29 #213
24188 Belana
kloon van belana
pi_37883675
ow! Wat goed! Dat geeft wel een veilig gevoel
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 16 mei 2006 @ 17:21:07 #214
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_37884349
toch altijd lekker als ze van Moeders voor Moeders ook vinden dat je zwanger bent

Vanaf vrijdag mag ik weer in een potje piesen Maar die twee strepen op die test is wel weer een erg prettig gezicht
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 17:58:49 #215
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_37885320
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 17:21 schreef E.T. het volgende:
toch altijd lekker als ze van Moeders voor Moeders ook vinden dat je zwanger bent

Vanaf vrijdag mag ik weer in een potje piesen Maar die twee strepen op die test is wel weer een erg prettig gezicht
Hahaha ik begrijp je gelijk Ja lekker is dat... en dan nog ging ik afwachten totdat ik de eerste echo had gehad. En daarna geloofde ik het nog niet En nu nog steeds is het me een raadsel waarom mijn buik zo bol wordt...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 18:06:49 #216
593 sjak
Juffie Bloem
pi_37885560
Hallo allemaal!
Wat wordt er toch veel gekletst hier...ik kan het niet bijhouden nu ik nog steeds geen internet thuis heb. Ben nu maar even een uurtje na aan het blijven op het werk om wat zaken te regelen en heb besloten dat ik even mocht bijlezen. Ik zag dat er baby's waren geboren, o.a. Icicle gefeliciteerd! Ik dacht dat jij nog veel langer moest wachten, grappig hoor. En ook weer heel veel nieuwe (oude) zwangeren, ook allemaal gefeliciteerd!
Ik zag net ook even dat ik vanaf vandaag nog maar 60 dagen hoef, IEKS!!!
Wanneer komt de kraamzorg langs ongeveer? Ik moet nog veel dingen doen, ik heb nog niets in de bebaykamer staan. Ik kan pas denk ik echt met dingen bezig als ik verlof heb.

Over verlof: nog maar 2,5 week werken. Wat een stress zeg om alles wat ik af zou willen hebben af te krijgen, dat gaat me nooit lukken. hoe gaan jullie met dat soort dingen om? Ik merkte vandaag dat ik nog maar weinig kan hebben hier, als er maar iets niet loopt zoals ik verwacht heb dan komt mijn strakke planning voor over twee weken niet uit...dat geeft best veel spanning bij me.

Aan het einde van een werkweek heb ik ook behoorlijke harde buiken. Nu weet ik dat het aangeeft dat je dan meer rust moet nemen, maar ik kan eigenlijk nergens vinden waarom dat is. Weet iemand daar het antwoord op?

Nou ja, ik ga weer even verder, anders wordt het echt een latertje en daar heb ik ook geen zin in.
Ik mis jullie allemaal wel hoor, raar om dan weer even met mijn neus op het feit gedrukt te worden dat ik naast mijn eigen sociaal leven ook best heel veel heb met mensen op internet.
Als deze week de provider nog niets heeft gedaan aan ons internetprobleem zal ik eens even bellen in een hormonale bui, kijken hoelang het dan duurt voor het allemaal geregeld is
Lekker douchen!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 19:02:23 #217
24188 Belana
kloon van belana
pi_37887118
Sjak
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:24:25 #218
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_37889850
Sjak, je leeft nog!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:40:41 #219
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_37890473
Haaaa! Sjak!
Ik krijg ook een harde buik als ik mij opwind, of stress heb. Misschien bouw je stress op tijdens je werk?
Ook als je een keer teveel bukt kun je 'in een harde buik 'schieten'is mijn ervaring.nog rustiger aan doen dus

Neuk , fijn dat je de APK goed bent doorgekomen!

Vanmiddag dus bezoek van de kraamzorg gehad ( oudere vrouw), en ik was bijna blij dat ik door de douche was gekropen, ze wilde 'm net nog niet zien ( hebben jullie warm/koud water, in jullie douche, is dát de douche? blablabla)
Ze heeft het wiegje bewondert ( wat een ééééééénig wiegje blablabla ), ze wilde de kast wel even van binnen zien ( wat heb je alles ééééééénig opgevouwen..) , wat een háááááándige commode..
Man werd helemaal priegelig van haar toontje en ik zag hem shagerijnig worden. hahahaha Nou ja, kortom ze wilde wel alles even zien, ze heeft de bodem van de wieg zonder gaatjes niet opgemerkt, maar ik moest wel écht een extra kruik, extra thermometer en extra kwaamverbanden halen.

ik krijg de 'basis 44 uur', en ze draaide al snel bij toen ik zei dat ik van verzekering was gewisseld en nu tot aan mijn kruin bijverzekerd ben.. kan altijd meer krijgen en ze doen alles hier in huis, behalve boodschappen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:44:48 #220
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_37890637
OMG Nanalune, ik hoor dat ééééééénig helemaal doorklinken! Mepneigingopwekkend volgens mij!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_37892416
Ow bah, van zo'n toontje zou ik ook helemaal maf worden.

Vanavond weer naar de vk geweest, alles nog steeds ok. Beebje zat weer ietsje lager (diep genoeg om te mogen blijven lopen bij gebroken vliezen) en hartje nog steeds luid en duidelijk kloppend
Op naar de volgende week dus maar
pi_37895656
Dan zou ik juist eerder niet voor Icare kiezen, veel te veel een monopoliepositie Maar waarom kies je nu dan toch een ander bureau LadyS?
Kent iemand ZINkraamzorg ook toevallig? En/of het ziekenhuis in Harderwijk (schijnt beter te zijn dat dat in Lelystad)?

Bij m'n controle gisteren was alles in orde (logisch, alleen administratie) en m'n eerste echo staat gepland voor 9 juni. Beetje laat maar het was het enige mogelijke moment, ze konden eigenljik pas 12 juni maar omdat ik dan al 13 weken ben (wat mij niet uitmaakt maar hen wel) heeft 't ziekenhuis me nog ergens tussen weten te proppen.

Fijn dat je dat nu alvast zeker weet Martineke!

Misschien vinden jullie dit nog leuk om zelf te lezen: Landelijk Indicatieprotocol Kraamzorg.
pi_37895787
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 22:30 schreef poemojn het volgende:
Dan zou ik juist eerder niet voor Icare kiezen, veel te veel een monopoliepositie Maar waarom kies je nu dan toch een ander bureau LadyS?
Ik vond het juist makkelijk omdat je maar met 1 bureau te maken hebt. Je bent steeds al bekend en alles staat in het systeem.

Vanwege een evt. verhuizing naar een andere regio waar Icare niet is, moest ik er eentje kiezen die beide gebieden dekt. (om zeker te zijn van kraamzorg) Anders was ik absoluut weer voor Icare gegaan!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 22:32:52 #224
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37895805
Vergeet ik helemaal je te feliciteren (zo zeker was ik van mijn zaak ).
Gefeliciteerd!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_37896532
Poemojn! Ik ben in Harderwijk bevallen, niets op aan te merken Maar ik heb dan ook geen vergelijkingmateriaal. Ik werd goed ontvangen daar, niet aan mijn lot overgelaten, meteen een verloskamer klaar, daarna alle tijd met Dylan die ik wilde, volgende dag lekker helpen met badderen van Dylan. Ze vragen veel aan je, wat je wil doen, dat vond ik fijn
Een beetje vreemd, maar wel lekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')